Πως κρίνετε την αποτελεσματικότητα του μέτρου αυτού; Ποια προβλήματα μπορεί να δημιουργηθούν. Εφόσον κρίνετε θετικά το μέτρο ποιες προϋποθέσεις θα βελτίωναν την εφαρμογή του;
Αρχική Διάλογος για ένα Δίκαιο και Aποτελεσματικό φορολογικό σύστημα16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 251 Σχόλια26) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν μια αυξανόμενη έμφαση σε φόρους που συνδέονται με περιβαλλοντικούς στόχους
- 2.545 ΣχόλιαΓενικότερα ποιες προτάσεις ή σχόλια πέραν των ανωτέρω θα θέλατε να υποβάλλετε ώστε να ληφθούν υπόψη κατά τη μεταρρύθμιση του φορολογικού συστήματος;
- 146 Σχόλια27) Οι διεθνείς τάσεις δείχνουν επίσης έμφαση σε αποκεντρωμένα φορολογικά έσοδα υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης
- 200 Σχόλια21) Προτείνεται η υποβολή φορολογικών δηλώσεων αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Για όσους χρειάζεται η ηλεκτρονική δήλωση θα μπορεί να υποβάλλεται μέσω των ΚΕΠ ή μέσω λογιστικών / φοροτεχνικών γραφείων.
- 133 Σχόλια22) Για όσους φορολογούμενους έχουν εισοδήματα αποκλειστικά από μισθωτές υπηρεσίες προτείνεται η αποστολή από το Υπουργείο Οικονομικών προσυμπληρωμένης δήλωσης και η απαλλαγή της υποχρέωσης του φορολογούμενου να υποβάλλει δήλωση εφόσον συμφωνεί με τα στοιχεία της προσυμπληρωμένης δήλωσης.
- 112 Σχόλια23) Προτείνεται η επέκταση των συναλλαγών των πολιτών με τις ΔΟΥ μέσω διαδικτύου καθώς και η εξυπηρέτησή τους από σημεία εξυπηρέτησης εκτός ΔΟΥ.
- 187 Σχόλια24) Ποια μέτρα θα προτείνατε για την εσωτερική αναδιοργάνωση των ΔΟΥ ώστε να εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των συναλλασσομένων;
- 128 Σχόλια25) Ποιες άλλες διαδικασίες που προβλέπονται για τη συμμόρφωση προς τη φορολογική νομοθεσία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να καταργηθούν ή να απλοποιηθούν χωρίς κίνδυνο απώλειας φορολογικών εσόδων για το δημόσιο;
- 501 ΣχόλιαΝομοθετικά Μέτρα για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής / Εισαγωγή
- 287 Σχόλια15) Προτείνεται η πληρέστερη καταγραφή των περιουσιακών στοιχείων του φορολογούμενου στη φορολογική δήλωση έτσι ώστε να υπάρχει μια συνολική εικόνα της οικονομικής του κατάστασης.
- 210 Σχόλια16) Προτείνεται η διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών από μια αξία και άνω, αποκλειστικά με χρέωση / πίστωση επαγγελματικών τραπεζικών λογαριασμών ανοικτών στη πρόσβαση των φορολογικών υπηρεσιών.
- 91 Σχόλια17) Προτείνεται η επιβολή επιπλέον φορολογίας στις συναλλαγές με εξωχώριες (off shore) εταιρείες.
- 34 Σχόλια18) Προτείνεται η επιβολή νέων ρυθμίσεων για τις ενδοομιλικές συναλλαγές.
- 739 Σχόλια19) Επισημαίνεται ότι το προαναφερθέν μέτρο για την επέκταση των εκπτώσεων από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων ποσών βάσει αποδείξεων αγορών, έχει επίσης ως στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.
- 261 Σχόλια20 Προτείνεται η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των εισοδημάτων που δηλώνονται από ελεύθερα επαγγέλματα και επιχειρήσεις στο βαθμό που αυτό θα κριθεί αποδεκτό από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
- 144 Σχόλια11) Προτείνεται η διαφοροποίηση των συντελεστών φορολόγησης των διανεμόμενων και των αδιανέμητων κερδών.
- 118 Σχόλια12) Ποιες από τις ισχύουσες φοροαπαλλαγές προς επιχειρήσεις πρέπει να καταργηθούν;
- 107 Σχόλια13) Προτείνεται η σταδιακή κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η ενσωμάτωση των απαραίτητων διατάξεων στη φορολογία εισοδήματος.
- 152 Σχόλια14) Προτείνεται η επανεξέταση του ειδικού καθεστώτος φορολόγησης των ενοικίων των ιερών ναών, μονών, κοινωφελών ιδρυμάτων κλπ.
- 671 Σχόλια7) Προτείνεται η κατάργηση του ΕΤΑΚ και η αντικατάστασή του με προοδευτική φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
- 312 Σχόλια8) Προτείνεται η επαναφορά του φόρου κληρονομιάς και των γονικών παροχών με υψηλότερο αφορολόγητο.
- 338 Σχόλια9) Ποιους από τους ισχύοντες φόρους στα ακίνητα θεωρείτε άδικους ή αναποτελεσματικούς; Γενικότερα ποιες αλλαγές θα προτείνατε στο σύστημα φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας;
- 170 Σχόλια10) Προτείνεται η αποτελεσματική φορολόγηση των ακινήτων που ανήκουν σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες.
- 1.713 Σχόλια1) Προτείνεται μια ενιαία, προοδευτική, τιμαριθμοποιημένη φορολογική κλίμακα για όλα τα εισοδήματα.
- 1.993 Σχόλια2) Προτείνεται η ενίσχυση του μέτρου της έκπτωσης από το φορολογητέο εισόδημα, καταναλωτικών δαπανών βάσει αποδείξεων.
- 412 Σχόλια3) Προτείνεται η κατάργηση της αυτοτελούς φορολόγησης των μερισμάτων από μετοχές και των διανεμόμενων σε φυσικά πρόσωπα κερδών των επιχειρήσεων και η ένταξή τους στην ενιαία φορολογική κλίμακα ατομικού εισοδήματος.
- 677 Σχόλια4) Προτείνεται η κατάργηση φοροαπαλλαγών ή αυτοτελούς φορολόγησης εισοδημάτων όταν δεν επιβάλλονται από λόγους κοινωνικής ευαισθησίας ή αντικειμενικά οικονομικά αίτια.
- 861 Σχόλια5) Προτείνεται ο λογιστικός προσδιορισμός βάσει λογιστικών καταστάσεων των εισοδημάτων όλων των κατηγοριών ελεύθερων επαγγελματιών και επιτηδευματιών και η κατάργηση του ειδικού τρόπου φορολόγησης που ισχύει για ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων.
- 248 Σχόλια6) Προτείνεται η φορολόγηση της υπεραξίας από βραχυχρόνιες χρηματιστηριακές συναλλαγές με συμψηφισμό των ζημιών.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
23 Δεκεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
15 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
210 Σχόλια 13740 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΟ, ΜΕ ΤΟ ΚΑΤΩΤΑΤΟ ΟΡΙΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΧΑΜΗΛΟ (300 €). ΝΑ ΠΡΟΩΘΗΘΕΙ ΤΟ E-BANKING, ΣΕ 2-3 ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΠΛΑΣΤΙΚΟ ΧΡΗΜΑ. ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΝΑ ΑΝΑΓΡΑΦΕΤΑΙ Ο ΑΦΜ ΤΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΣΣΟΜΕΝΩΝ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ (ΟΧΙ ΟΠΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΛΩΣ ΠΕΛΑΤΗΣ ΛΙΑΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ, ΧΩΡΙΣ ΛΟΙΠΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ).
ΝΑΙ ΟΠΟΣΔΗΠΟΤΕ.
Όποια μέτρα παρθούν θα πρέπει να κινούνται με γνώμωνα τη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας (ηλεκτρονική καταγραφή συναλλαγών με χρήση ηλεκτρονικών καρτών ΑΦΜ, συναλλαγές αποκλειστικά μέσω εμπορικών τραπεζικών λογαριασμών, αυτόματη αποστολή δεδομένων αντί για σύνταξη πολύπλοκων δηλώσεων, ΚΒΣ κλπ.) Έτσι επιτυγχάνονται:
Διαφάνεια στις συναλλαγές.
Αποφυγή φαινομένων πλαστών τιμολογίων.
Ευκολία στη διασταύρωση στοιχείων και στη συλλογή παραστατικών.
Απλούστευση της διαδικασίας υποβολής δηλώσεων.
Μείωση της γραφειοκρατίας και της εξάρτησης από φοροτεχνικούς.
Αυτοματοποίηση στη διεξαγωγή ελέγχων ώστε ούτε και ο εφοριακός να μην μπορεί να «συνδιαλλαχτεί» με τον επιχειρηματία.
Η μόνη λύση είναι ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ. Και μάλιστα μέσω τραπεζικών λογαριασμών. Σε συνδυασμό με πλήρη καταγραφή των περουσιακών στοιχείων, οι διακυμάνσεις στα επίπεδα των καταθέσεων συν την απόκτηση περουσιακών στοιχείων συν πραγματοποιηθέντα έξοδα πρέπει να είναι ίσα ή μικρότερα του δηλωθέντος εισοδήματος προ φοροελαφρύνσεων.
Με τη σημερινή διαθέσιμη τεχνολογία ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ. Οι περισσότεροι από εμάς στο forum δεν είμαστε ειδικοί για να περιγράψουμε όλες τις πτυχές ενός τέτοιου συστήματος, αλλά είναι βέβαιο ότι όλοι συμφωνούμε στις βασικές αρχές.
Όλες οι συναλλαγές πάνω από 15000 ευρω να γίνονται είτε με επίσημη κατάθεση ή δίγραμμη επιταγή που κατατίθεται υποχρεωτικά στο λογαριασμό της εταιρίας (όχι σε οποιονδήποτε, σε έναν συγκεκριμένο.
Να συνδιαστεί με τον έλεγχο που θα έπρεπε να κάνουν οι τραπεζες για τις συναλλαγές πάνω από 15000 (βρώμικο χρήμα).
1.Θα πρότεινα την έκδοση μίας χρεωστικής πλαστικής κάρτας ανα ΑΦΜ με chip+PIN (στα πρότυπα της Ολλανδίας) για όλες τις συναλλαγές εντός της Ελληνικής επικράτειας. Αυτή η κάρτα θα χρησιμοποιείται σαν ηλεκτρονικό πορτοφόλι το οποίο θα γεμίζει αυτόματα απο τα ΑΤΜ. Με τα αντίστοιχα τερματικά σε όλες τις κατηγορίες επαγγελματιών και την κατάργηση του χάρτινου χρήματος θα περιοριστεί δραματικά το η φοροδιαφυγή αλλά και τα πάσης φύσεως οικονομικά εγκλήματα.
2.Με την προυπόθεση εφαρμογής του ανωτέρου μέτρου θα μπορούσαμε σαν κοινωνία να εισάγουμε και μία καινοτόμο ιδέα η όποία δεν γνωρίζω αν εφαρμόζεται αλλού:
– Πλήρης κατάργηση του φόρου εισοδήματος και αντικατάσταση του με φόρο κατανάλωσης διαφοροποιημένο ανά προιόν και υπηρεσία (κάτι ανάλογο του ΦΠΑ με περισσότερες βαθμίδες). Αυτό σημαίνει ότι όποιος καταναλώνει πληρώνει φόρο ο οποίος είναι ανάλογος με το είδος. π.χ. Γαλακτοκομικά προιόντα : είδος βασικής ανάγκης με 1-5%, πισίνες:είδος πολυτελείας με 40-60%. Απαραίτητη η αντικειμενική κατηγοριοποίηση όλων των προιόντων/υπηρεσιών με ανάλογους συντελεστές, και η φορολόγηση της αποταμίευσης.
Το κράτος θα έχει πλέον το μέγιστο όφελος στο να περιφρουρεί και να βελτιώνει το επίπεδο της οικονομικής δραστηριότητας, με όλα τα θετικά παρελκόμενα για τους πολίτες (αύξηση βιοτικού επιπέδου, εξορθολογισμός δημοσίων υπηρεσιών, επένδυση στην καινοτομία και την παιδεία).
Είναι θετικώτατο μέτρο, δεδομένης και της διαδόσεως των τεχνολογιών internet baknking, debit cards, κ.α. Θα πρέπει να εκπονηθούν ίσως κάποια κίνητρα, και να εξασφαλισθή η μή επιβάρυνσις των συναλλασσομένων από τις Τράπεζες.
Τελευταια μερα της διαβουλευσης θα ηθελα να σχολιασω εμμεσως σημεια του σημερινου αρθρου της ημερησίας
Εφορία: Mε point system οι έλεγχοι
Προβλέπεται η ενοποίηση των μηχανισμών συλλογής φόρων και εισφορών κοινωνικής ασφάλισης
«Η» 15/1
Νέο σύστημα για τη διενέργεια των φορολογικών ελέγχων ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών, το οποίο θα στηρίζεται στα εξής μέτρα:
Ενοποίηση των μηχανισμών συλλογής φόρων και εισφορών κοινωνικής ασφάλισης.
Δημιουργία και χρήση ενός πληροφορικού συστήματος διαχείρισης ελέγχων το οποίο αναμένεται να λειτουργήσει εντός του 2010.
Έλεγχοι για την αποκάλυψη πολύπλοκων μορφών οικονομικού εγκλήματος.
Συλλογή δεδομένων από τις εταιρείες κοινής ωφελείας (ηλεκτρικό ρεύμα, τηλέφωνο, νερό) και χρήση τους για τη διεξαγωγή ελέγχων διασταύρωσης.
Ηλεκτρονική υποβολή (μέσω Internet ή κινητού τηλεφώνου) λεπτομερών πληροφοριών για όλες τις εκδιδόμενες αποδείξεις. Τα στοιχεία αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον εντοπισμό σε πραγματικό χρόνο πλαστών τιμολογίων και εγκαταστάσεων που δεν εκδίδουν αποδείξεις.
Αντι ονοματος χρησιμοποιω το ΑΦΜ και θα γινει αντιληπτο το γιατι. Το ακαθαριστο οικογενειακο μου εισοδημα (ιδιου και συζυγου μου, τα τρια ανηλικα παιδια μου δεν εχουν) για τα οικονομικα ετη 2008 και 2009 ηταν 122.892,97 ευρω, απο τα οποια τα 19.110,00 (15,55%) εισοδηματα ακινητων (πληρωνω στεγαστικο δανειο δευτερης κατοικιας 30.000,00) και τα 103.782,57 (84,45%) ακαθαριστες αποδοχες μισθωτων. Πληρωσα για ασφαλιστικες εισφορες και φορο εισοδηματος 32.065,17 ευρω (26,09%) εχοντας σημαντικες φοροαπαλλαγες και μειωσεις φορου απο ιδιωτικη ασφαλεια, παραμεθοριου, αποδειξεις κ.α. (ηλικια δικη μου 43, συζυγος 36).
Εδω και αρκετα χρονια χρησιμοποιω πιστωτικη καρτα και τις δυο τελευταιες χρονιες υπεβαλα ηλεκτρονικα φορολογικη δηλωση. Χρησιμοποιω την καρτα σε ολα τα μαγαζια που διαθετουν συστημα πληρωμης με πιστωτικη.
Στις 6-1-2010, 18,24,40 πληρωσα με την πιστωτικη καρτα αριθ. 527########17, για βενζινη 40,00 ευρω στην εταιρεια
ΕΡΜΗΣ ΕΜΕΕ
SHELL
4,5 χλ οδου λαγκαδα
θεσ/νικη
οπως αναφερεται στην αποδειξη της πιστωτικης και οταν ζητησα αποδειξη απο την ταμειακη μηχανη, με ειρωνεια απαντησε «για να την βαλεις στην εφορια» και τελικα δεν μου εδωσε αποδειξη.
Αν δεν κανω λαθος, στην τιμη βενζινης, εκτος απο ΦΠΑ 19% πληρωνουμε και φορους καταναλωσης, που η κυβερνηση καλως ή κακως μαλλον θα τους αυξησει.
Ευχαριστω πολυ που μου δωσατε την δυνατοτητα να συμμετεχω στην ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ
Δεδομένου της εκρηκτικής ανάπτυξης του internet τα τελευταία χρόνια και κατ΄επέκταση των αγορών μέσω πιστωτικών καρτών απο τρίτες χώρες και φυσικά μέ κυρίαρχη την Κίνα έχει αναλογιστεί κανείς τα έσοδα που χάνονται απο Φ.Π.Α.και τους νόμιμους Δασμούς που έχουν θεσπιστεί για κάθε εισαγωγή που λαμβάνει χώρα τόσο απο ιδιώτες όσο και απο επαγγελματίες χρησιμοποίωντας μόνο την προσωπική του κάρτα.
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία και πιο συγκεκριμένα οι Ταχυμεταφορές του ΕΛΤΑ ( EMS )που είναι οι κύριοι πάροχοι των περισσοτέρων Κινεζικών Οίκων αδυνατούν να ελέγξουν τον τεράστιο όγκο δεμάτων που εισάγονται απο την Κίνα
Κατ΄ομολογία των υπευθύνων στα ΕΛΤΑ αναγκάζονται να πραγματοποίουν μόνο κάποιον δειγματοληπτικό έλεγχο με αποτέλεσμα την ελεύθερη διακίνηση του κύριου όγκου εισαγωγών απο όλες τις Τρίτες Χώρες . Αλλά και εκεί οι Κινεζικοί Οίκοι έχουν βρεί την λύση : τις Υποτιμολόγησεις ( Εκμεταλευόμενοι το παράθυρο της σχετικής Νομοθεσίας για ελεύθερη εισαγωγή για αγαθά που έχουν αξία έως 40 – 50 δολλαρίων.Και όταν η αξία τους είναι καταφανός μεγαλύτερη τότε τα χαρακτηρίζουν » Δείγματα «.Είναι αυτονόητο ότι κανείς Νόμιμος εισάγωγέας δεν μπορεί να αποφύγει την απόδοση Φ.Π.Α και τους νόμιμους Δασμούς σε κάθε του εισαγωγή .Αλλά αυτό δεν μπορεί να τον κρατήσει ανταγωνιστικό όταν έχει να αντιμετωπίσει απεναντί του αυτή την παράνομη διακίνηση.
Έχοντας την Εμπορική ιδιότητα τα τελευταία 23 χρόνια και βλέποντας την αλματώδη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου χωρίς περιορισμούς και έσοδα για το δημόσιο προβλέπω χωρις αμφιβολία την γενική συρίκνωση της εμπορικής δραστηριότητας της αγοράς και των εσόδων του δημοσίου κατ΄επέκταση.Για αυτόν τον λόγο θα πρότεινα την θέσπιση ενός νέου ελεγκτικού φορέα ειδικά για το Ηλεκτρονικό εμπόριο με παράλληλη υποστήριξη – συμμετοχή την άμεση μεσολάβηση των Τραπεζών.
Ένας τρόπος για να χτυπήσουμε τη διαφθορά στο σημείο
που έχουμε φτάσει σα χώρα, είναι όσο τον δυνατόν να
αυτοματοποιήσουμε διαδικασίες ελέγχου συναλλαγών
ηλεκτρονικά ώστε να γίνεται ευκολότερα ο εντοπισμός
της φοροδιαφυγής. Η λύση για τη φοροδιαφυγή
δεν είναι να τοποθετήσουμε
περισσότερα στάδια ελέγχου από ‘αδιάφθορους’ υπαλλήλους
και να βασιζόμαστε στο προσωπικό φιλότιμο και την ηθική
εκείνου που διενεργεί τον έλεγχο. Αντιθέτως
όσον το δυνατόν η διεκπεραίωση των συναλλαγών
πρέπει να γίνεται ηλεκτρονικά ώστε ο έλεγχος
από την εφορία να μπορεί να γίνει
με συγκεντρωτικό, διαφανή και αυτοματοποιημένο τρόπο.
Πολύ σωστή πρόταση και εγώ θα είμουν γενικά υπέρ στην γενίκευση
της αποκλειστικής χρήσης ηλεκτρονικών συναλλαγών
(μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας – χωρίς μετρητά)
και για τις συναλλαγές ορισμένων επιχειρήσεων με τους πελάτες ή
τους προμηθευτές τους. Παραδείγματος χάριν θα μπορούσαν
να δοθούν κίνητρα (φοροαπαλαγές ή άλλα) για επιχειρήσεις
που έχουν ως αποκλειστικό τον ηλεκτρονικό τρόπο συναλλαγών,
καταργήσουν τα μετρητά στις συναλλαγές τους και συνδέσουν
τα συστήματα τους online με την εφορία.
Η πολυπλοκότητα της υλοποίησης ενός τέτοιου συστήματος
δεν είναι μεγάλη και τα οφέλη θα μπορούσαν να είναι
εξαιρετικά -αφού και η εφορία θα έχει άμεση πρόσβαση
στις συναλλαγές της επιχείρησης ηλεκτρονικά
και αφού από την επιχείρηση θα απαιτείται ελάχιστος
χρόνος για να δηλώσει στην εφορία τις συναλλαγές της.
Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστηματων από όσο γνωρίζω
έχει τη γνώση και τις υποδομές να υποστηρίξει ένα τέτοιο σύστημα.
Επιπλέον και το σημαντικότερο χτίζεται μακροχρόνια αμοιβαία
σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ της επιχείρησης και της εφορίας.
Σε γενικές γραμμές η παραπάνω πρόταση είναι στο σωστό δρόμο
αλλά σαν ένα πρώτο βήμα που πολλά μπορούν να γίνουν προς
αυτή την κατεύθυνση στο μέλλον.
ΚΡΙΣΗ ΜΑΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΜΕΣΩ ΤΡΑΠΕΖΗΣ.
Συμφωνώ κατ’αρχήν με την χρήση επαγγελματικών λογαριασμών όψεως όχι όμως με χρέωση και πίστωση μετρητών και μόνο.
Το χονδρεμπόριο δεκαετίες τώρα δουλεύει μέσω επιταγών, για τούτο ένας λογαριασμός να είναι όψεως με διακίνηση μετρητών αλλά και επιταγών με δυνατότητα πρόσβασης των φορολογικών αρχών.
Αν δεν επιτραπεί η επιταγή τότε θα οδηγήσετε κατ’ευθείαν τις συναλλαγές στην πραγματική οικονομία με συναλλαγές της μετροιτίς και αυτό έπειτα από 40 χρόνια πωλήσεων επί πιστώσει είναι σίγουρο οτι η αγορά θα καθήσει ολοσχερώς και αυτομάτως.
Αυτό γιατί το χονδρεμπόριο θα πάψει να κάνει πωλήσεις με βάρκα την ελπίδα, οτι κάποτε θα του καταθέσει ο πελάτης τα χρήματα στον λογαριασμό.