Στο πλαίσιο της εγκατάστασης συστημάτων Εισροών – Εκροών και της σύνδεσης των πρατηρίων πώλησης υγρών καυσίμων με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ) με στόχο την αποστολή στοιχείων σύμφωνα με την ΠΟΛ 1009/12 ΚΑΙ ΤΗΝ Φ2-1617/10, και σύμφωνα με το πόρισμα της Ομάδα Διοίκησης Έργου (Ο.Δ.Ε) Εισροών – Εκροών στο Υπ. Οικονομικών Αρ. Πρ. Αποφ. Δ6Α 1067305 ΕΞ 2012/27.04.2012 προχωράμε στην δημοσίευση των προδιαγραφών των αρχείων XML συλλογής στοιχείων.
Σκοπός του Πληροφοριακού συστήματος αποτελεί η συγκέντρωση και καταγραφή των αποστελλομένων στοιχείων, μέσω των συστημάτων-εισροών-εκροών από τα Πρατήρια υγρών καυσίμων, για την παρακολούθηση των κινήσεων αγορών – πωλήσεων, τη διασταύρωση και την παροχή στοιχείων στους εμπλεκόμενους φορείς.
Με στόχο:
• τη διαφάνεια
• την ταχύτερη οριστικοποίηση των στοιχείων που θα αποστέλλονται στην Γ.Γ.Π.Σ
• την πληρέστερη και ταχύτερη κατάρτιση των τεχνικών προδιαγραφών του Πληροφοριακού Συστήματος που θα υλοποιηθεί για να υποστηρίξει τα αναφερόμενα στο ΠΟΡΙΣΜΑ
• την ανταλλαγή απόψεων με την αγορά που θα υλοποιήσει και θα εγκαταστήσει το Σύστημα Ελέγχου Εισροών-Εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων
«Σας καλούμε για τις παρατηρήσεις και τα σχόλιά σας μέχρι τις 20/12/2012 ώστε να
βελτιώσουμε τις προδιαγραφές αυτές.»
Οι προδιαγραφές περιλαμβάνουν τις δομές των αρχείων (XML Schema – XSD) για το Μητρώο πρατηρίων/εγκαταστατών , τις Ροές καυσίμων και Κοινά πληροφοριακά στοιχεία. Τέλος, επισυνάπτουμε κάποια Παραδείγματα δημιουργημένων XML αρχείων που συμφωνούν με τις προδιαγραφές XSD.
Μπορείτε να βρείτε το αναλυτικό κείμενο με τις τεχνικές προδιαγραφές εδώ και πλήρη επεξήγηση των εγγραφών των XSD προδιαγραφών Εισροές-Εκροές Records.
«Μετά την υπογραφή της αναθεωρημένης Φ2-1617, ΠΟΛ-1203 και με τις αλλαγές που προκύπτουν από την παραπάνω Υπουργική Απόφαση (σελ. 45714, προσθήκη παραγράφου 9 στο άρθρο 5 της υπάρχουσας) έχουν σαν αποτέλεσμα την
τροποποίηση των πληροφοριών που θα αποστέλλονται στη Γ.Γ.Π.Σ. αντίστοιχα
και θα ληφθούν υπ΄’οψη στην τελική μορφοποίηση των τεχνικών προδιαγραφών
(XML Schema – XSD)«
Η Φ2022 και η ΚΥΑ ΠΟΛ1203 εκδοθηκαν μεταγενέστερα απο την αρχική ανάρτηση για διαβούλευση.
Τα xsd θα προσαρμοστούν στην τελευταία ΚΥΑ ΠΟΛ1203 και Φ2022
Κυριοι,
Θα ηθελα να κανω τα εξης σχολια στο ΠΟΡΙΣΜΑ στο οποιο καταγραφηκαν οι απαιτησεις του συστηματος εισροων-εκροων αλλα και στο συστημα.
1. Σε κανενα πρατηριο δεν μπορει να συγκεντρωθει ποσοτητα καυσιμου περαν της χωρητικοτητος των 4-5 δεξαμενων του . Αρα ειναι σαφες οτι οι ετησιες εισορες ενος παρτηριου ειναι αυτοματα και εκροες αν συνυπολογιστουν και οι απογραφες δεξαμενων 31/12 & 01/01.
2. Η υποβολη του δελτιου παραλαβης καθε φορα στην Γ.Γ.Π.Σ καθως και η υποβολη απογραφων 31/12 & 01/01 ειναι αρκετες για την ακριβη ποσοτητα των ετησιων εκροων δεδομενου οτι βαση της αγορονομικης διαταξης ( αρθρο 109 ) τα βυτιοφορα διακινουν στα πρατηρια σφραγισμενα διαμερισματα η ογκομετρηση των οποιων γινεται στις εγκαταστασεις των εταιρειων με ογκομετρητες οι οποιοι εχουν εγκριση απο το τμημα Μετρων & Σταθμων και φυσικα οι ποσοτητες ηδη αναγραφονται με ολα τα στοιχεια ( θερμοκρασια φορτωσης ,ογκος 15 ο C κλπ) στα παραστατικα ( Δελτιο Απσοτολης) οπως οριζει ο νομος.
3.Η οποια επενδυση σε ογκομετρικες διαταξης στις δεξαμενες των παρτηριων αφ’ενος δεν εχει νοημα διοτι θα εχει ελαχιστες αποκλισεις με τις ποσοτητες που θα υποβαλονται με τα δελτια παραλαβης στην Γ.Γ.Π.Σ και εφ’ετερου το κοστος της επενδυσης αυτης για 7.500
πρατηρια με 4-5 δεξαμενες εκαστο δεν θα αποσβεστει ποτε ειτε γινει απο πρατηριουχους /εταιρειες ειτε απο το κρατος.
4. Ενα συστημα μονο εισροων μπορει να υλοποιηθει σε ελαχιστο και με ελαχιστο κοστος ( μονο software) και αμεσα αποτελασματα.
ΤΕΛΟΣ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΦΕΛΗΣ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΣΡΟΩΝ-ΕΚΡΟΩΝ ΘΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΕΙ ΤΟ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΕΚΤΟΣ ΒΕΒΑΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΤΩΝ ΒΕΒΑΙΩΜΕΝΩΝ ΦΟΡΩΝ ( ΦΠΑ,κλπ). Ο ΛΟΓΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΔΕΞΑΜΕΝΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΜΕΝΕΣ ΠΟΥΘΕΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΕΦΟΔΙΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΚΑΥΣΙΜΟ ΑΠΟ ΒΥΤΙΟΦΟΡΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (ΚΟΙΝΟΣ ΜΑΙΜΟΥ).
Τα παραδείγματα δεν συμβαδίζουν με την ΚΥΑ ΠΟΛ 1203, καθώς επίσης και οι κλάσεις που προέρχονται από τα XSDs δεν συμβαδίζουν.
Παρεμπιπτόντως συμβαδίζουν με την προηγούμενη.
Μπορούμε να κάνουμε εμείς τις κατάλληλες παρεμβάσεις σύμφωνα με την τελευταία ΚΥΑ ΠΟΛ 1203;
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗ: ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ?
Διάβασα το πόρισμα και αναφέρεται οτι το σύστημα εισροών – εκροών πρέπει να εγκατασταθεί σε πρατήρια που υπάρχουν σε χώρους στάθμευσης και στα πρατήρια που υπάρχουν στις Ένοπλες Δυνάμεις. Ερώτηση: Δεν πρέπει να εγκατασταθούν και σε πρατήρια που έχουν ιδιωτικές εταιρείες (π.χ. super markets, μεταφορικές κλπ.) και οι παραπάνω εταιρείες προμηθεύονται καύσιμα για να εφοδιάσουν το «εσωτερικό – ιδιωτικό τους» πρατήριο, αυτό το καύσιμο μετά που πάει? Πάει στα οχήματα των εταιρειών? Πάει σε δεξαμενές άλλων? Αγοράζουν από πετρελαϊκή εταιρεία ή αγοράζουν από κάποιον που του «περίσεψε» καύσιμο?!
Σχετικά με το νέο σύστημα εισροών-εκροών που προτείνεται θα ήθελα
να λάβετε υπόψη και το εξής:
Πρατήριο καυσίμων διαθέτει σύστημα εισροών-εκροών σε όλα τα καύσιμα
και σε αυτό του πετρελαίου θέρμανσης.
Τοποθετεί αύτοματο πωλήτη για μείωση του κόστους λειτουργίας για όλες
τις πωλήσεις καυσίμων.
Ερώτημα : Πώς θα γίνεται η εισαγωγή δεδομένων στο Π.Σ ΗΦΑΙΣΤΟς
εφόσον το αυτόματος πωλητής θα εκδίδει μόνο απόδειξη για το κάυσιμο
που αγόρασε ο καταναλωτής ;;;;;;
ευχαριστώ
Ηδη αναρτηθηκε η Φ2-2022
Κύριοι,
Θα πρέπει να αλλάξετε τις προδιαγραφές σύμφωνα με τις αλλαγές
Φ2-2022 14/11/2012 και ΠΟΛ.1203- 2/11/2012
Αυτά που αναφέρονται ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ.
Οτι είναι πολύπλοκο είναι καταδικασμένο να αποτύχει σε βάθος χρόνου.
Το σύστημα που προτείνεται μάλλον τέτοιο είναι και οι επιτήδειοι θα βρούνε τρόπο να το αποδυναμώσουν.
ΠΡΟΤΑΣΗ:
1) Ενιαία τιμή στο πετρέλαιο , μειωμένη κοντά στο 1,20 ευρώ.
2) Σοβαρός ηλεκτρονικός έλεγχος στις παραδόσεις – εξαγωγές των
διυλιστηρίων, με εναλασσόμενους επόπτες του Υπ. Οικονομικών.
3) Ετήσιος πίνακας ποσοτικών αναλώσεων από κάθε πρατήριο και δια –
σταύρωσή του με αυτές των διυλιστηρίων.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
α) Αύξηση της κατανάλωσης στο 100% από ότι είναι σημερα.
β) Εξασφαλισμένη ηλεκτρονική συμφωνία παραγωγής και κατανάλω
σης πανελλαδικά (Δυιλιστήριων – Πρατηρίων.)
Εκείνος που θέλει να ελέγχει πράγματι ξεκινάει απο κείνα που ελέγχονται εύκολα και έχουν νόημα = ψαχνό. Πόσοι είναι οι προμηθευτές καυσίμων στην Ελλάδα 2; ε ελέγξτε τους και τελειώνετε με όλη αυτή τη παραφιλολογία και τις υπεκφυγές.Το ίδιο ισχύει και στο επόμενο επίπεδο έτσι φτάνετε μέχρι τον τελευταίο τροχό της αμάξης.Αλλά το αντέχεται να τα βάλετε με τους πειρατές; Δεν νομίζω!!!
Που είναι τελικά ο διαχειριστής για να ελέγξει το σχόλιο που έκανα στις 17/11/2012;;;;
Στην ΠΟΛ 1009/12 για τον υπολογισμό του Ισοζυγίου υπάρχει ένα σοβαρό λάθος που αναφέρεται στις παραγράφους: 2.2.4.2, 2.2.4.3, 2.2.4.4α και 2.2.4.4β
Δεν μπορεί να βγει σωστό Ισοζύγιο με τον υπολογισμό του ολικού αθροιστή, χωρίς να υπολογίζονται οι εκάστοτε λιτρομετρήσεις της ημέρας.
Η παράγραφος 2.2.4.4.α & β πρέπει να γίνει με τον υπολογισμό των Διακριτών Πωλήσεων και όχι των αθροιστών και να προβλεφτεί ακόμα στήλη για την αναφορά των λιτρομετρήσεων.
Μπορεί να προβλεφτεί μια ακόμα στήλη με :
Διακριτές πωλήσεις (Φυσ. θερμ.) + Λιτρομετρήσεις (Φυσ. θερμ.) – Διαφορά αθροιστών = 0
Οποιαδήποτε απόκλιση πέρα του μηδενός (0) θα είναι σημείο ελέγχου για το πρατήριο. Δηλαδή θα πρέπει να υπάρχει «απόδειξη βλάβης» ότι έχει γίνει επέμβαση στην αντλία.
Ειναι περίεργη η αργοπορία των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων να ελέγξουν ένα είδος με τόσο βαρειά φορολογία όπως το καύσιμο (βενζίνη , πετρέλαιο), ὀπου ενώ πληρώνουμε για κάθε λίτρο φόρο περίπου 1€, δεν κόβονται αυτόματα αποδείξεις αλλά μόνον κατόπιν απαίτησής μας.
Λες και το κράτος στην πραγματικότητα δεν έχει οικονομική ανάγκη.
Είναι ενοχλητικό το γεγονος ότι στου στόχους που αναφέρετε στην αρχή , δεν συμπεριλαμβάνετε και η προστασία της τσέπης του καταναλωτή καθώς και του οχήματος του από ακατάλληλα καύσιμα.
Επί της ουσίας:Εκτός από τον έλεγχο της ποιότητα του καυσίμου στις δηλωμένες αντλίες και δεξαμενές, Να ελέγχετε εάν σε κάποιο βενζινάδικο εκτός από τις δηλωμένες δεξαμανές υπάρχουν και κρυφές ή κενές και σε κάθε ἐλεγχο να ελέγχονται κι αυτές για πιθανή ύπαρξη άλλου είδους καυσίμου.
Συμφωνώ με κάθε μέτρο περιορισμού της φοροδιαφυγής και δη στα καύσιμα, που ανάγκασε το κράτος να αυξήσει το φόρο στο πετρέλαιο θέρμανσης και να κινδυνεύουν τα δάση από την παράνομη υλοτομία και την ταλαιπωρία χιλιάδων συμπολιτών μας που δεν έχουν άλλα μέσα από το πετρέλαιο θέρμανσης για να ζεσταθούν.
Το σωστό είναι να ελεγχθεί με κάθε μέσο, η απάτη που γινόταν επί σειρά ετών με το πετρέλαιο θέρμανσης.
Αλλά και να έχει αξία η κάθε απόδειξη, να χτίζεται δηλαδή το αφορολόγητο με αποδείξεις έτσι που να μην έχει την ευχέρεια ο κάθε πρατηριούχος, να μην κόβει όλα τα τιμολόγια πώλησης και να εφοδιάζει έτσι αυτοκίνητα με πετρέλαιο θέρμανσης.
Να μειώσει το ειδικό φόρο το κράτος, ώστε να καταναλώνεται και να αποφέρει περισσότερα χρήματα στο δημόσιο κορβανά.
Παρακαλώ να ελέγθούν τα αρχεία που έχετε αναρτήσει γιατί δεν είναι σε pdf μορφή αλλά σε μορφή zip που περιέχουν φάκελοι xsd. Επειδή λοιπόν η ανάρτηση δεν έχει γίνει ορθά θα πρέπει να παραταθεί η διαβούλευση. Βασική αρχή των διαβουλεύσεων είναι να είναι τα αρχεί όλα στην ορθή μορφή τους για να υπάρχει σφαιρική άποψη σε όποιον ενδιαφερόμενο/η θέλει να υποβάλλει σχόλια.
Εάν κατάλαβα καλά, αναζητούνται νέες προδιαγραφες για νεο ενα σύστημα ΉΦΑΙΣΤΟΣ’.
Δυστυχώς αισθάνομαι πως δεν εχω τις γνώσεις για κάτι τέτοιο, παρά του ότι θα ήθελα να βοηθήσω.
Θα ήθελα όμως ως πολίτης να ενημερωθώ για το οικονομικό αποτέλεσμα της λειτουργίας του συστήματος ΗΦΑΙΣΤΟΣ το οποίο λειτούργησε λίγα χρόνια με σκοπό την πάταξη του λαθρεμπορίου άρα και αύξηση των εσόδων του κράτους από την μείωση της φοροδιαφυγής.
θα ενημερώσει ποτέ κανείς εμάς τους Ιθαγενείς τι οικονομικό αποτέλεσμα έχει η κάθε λειτουργία που αποφασίζετε ή απλά γίνονται πράγματα και μετά αφήνονται στην τύχη τους ?
Εγώ απλά θα θέσω ένα ερώτημα:
Αν κατάλαβα καλά, αυτή η κίνηση του ελέγχου εισροών – εκροών, γίνεται για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, που εδώ και πολλές δεκαετίες λυμαίνεται αυτόν τον κλάδο και εισπράττουν παράνομα και αφορολόγητα, όλοι αυτοί οι επιτήδειοι, πάρα πολλά χρήματα.
Επίσης αν θυμάμαι καλά, η εξίσωση της τιμής του πετρελαίου κίνησης με αυτό της θέρμανσης, έγινε ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο.
Τώρα λοιπόν που θα εξαλείψουμε αυτή την παράνομη δραστηριότητα, με τον έλεγχο εισροών – εκροών, θα ακυρωθεί αυτή η φοροεισπρακτική διάταξη που αυξάνει την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης και δημιουργεί τόσα προβλήματα σε όλη την Ελληνική κοινωνία, με αρνητικά για το Κράτος αποτελέσματα;
Ειναι αναγκη να δημιουργηθει συστημα εισρροων στα διυληστιρια .Η εισαγωγη καυσιμων πρεπει να ελεγχετε με ηλεντρονικα μεσα και παραστατικα.
Η αποχαρακτηριοποιηση του πετρελαιου σε κινησης,βενζινης,transit κλπ πρεπει να γινετε οχι απο τα διυλιστιρια αλλα απο ανεξαρτητη αρχη πχ ΣΔΟΕ
Το λεγομενο ιχνος του τυπου καυσιμου απο καθε εταιρεια ειναι λαθος και θα πρεπει καθε δεξαμενη (ΒΥΤΙΟ ΑΠΟΘΗΚΗ)να εχει μηχανισμο απελευθερωσης τετοιου ιχνους και φυσικα καθε δεξαμενη να εχει παραλληλα την πιστοποιηση φορεα(πχ Πολυτεχνειου).
Αναγκη να δημιουργηθουν κινητα συνεργεια μοναδες ελεγχου των χημικων στοιχειων και ιχνων καυσιμων και να διενεργουν ελεγχους
Διαβάσα μια αναλυτική παρουσίαση των ροών δεδομένων μεταξυ των πρατηρίων και της ΓΓΠΣ καθώς και τα προτεινόμενα XML schemas για ορισμό του structure των δεδομένων. Επίσης διάβασα μια αναφορά σε webservice για να δωθεί η δυνατότητα αναζητήσεων απο οποιαδήποτε ενδιαφερόμενη υπηρεσία. Αυτό που δεν διάβασα είναι πως προτείνετε να γίνεται η μεταφορά των δεδομένων απο τα πρατήρια προς την ΓΓΠΣ. Υποψιάζομαι πως προτείνετε την μεταφορά των δεδομένων σε μορφή XML μέσω κάποιου SOAP ή REST webservice που θα προσφέρεται.
Αν δεν έχω καταλάβει λάθος πιστεύω πως η προτεινόμενη αρχιτεκτονική θα μπορούσε τουλάχιστον να χαρακτηριστεί ‘περασμένης δεκαετίας’ και μέχρι να υλοποιηθεί και να εφαρμοστεί θα θεωρείται ακόμα πιο παλιά. Παρόλο που μπορεί να μην ενδιαφέρεστε για την χρήση της καλυτερης τεχνολογίας για το έργο, η προτεινόμενη αρχιτεκτονική έχει αρκετές επιπλοκές στους εξής τομείς:
1. Κοστος συντήρησης υποδομής: Η μεταφορά δεδομένων σε μορφή XML μεγενθύνει σημαντικά το μέγεθος της πληροφορίας σχετικά με το αρχικό της μέγεθος. Αυτό απαιτεί σημαντικά περισσότερο bandwidth για την υποστήριξη της ροής, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για ένα σύστημα που θέλουμε να είναι χρήσιμο και οικονομικό για πολλά έτη.
2. Κόστος ανάπτυξης υποδομής: Η μεταφορά δεδομένων σε μορφή XML μεγενθύνει σημαντικά το μέγεθος της πληροφορίας σχετικά με το αρχικό της μέγεθος. Αυτό επηρεάζει τις προδιαγραφές των εξυπηρετητών του webservice καθώς και τις προδιαγραφές hardware του συστήματος καταγραφής.
Προτείνω λοιπόν τα εξής:
1. Παράλληλα με την υποστήριξη λήψης σε XML μπορείτε να υποστηρίξετε την δυνατότητα ληψης με άλλες κωδικοποιήσεις οι οποίες μπορούν να προσφέρουν σημαντική οικονομία τόσο στο bandwidth όσο και στις υπολογιστικές δυνατότητες της υποδομής της ΓΓΠΣ. Ένα παράδειγμα τέτοιας τεχνολογίας είναι τα google protocol buffers, open source & με υποστήριξη για πολλές πλατφόρμες: https://developers.google.com/protocol-buffers/
2. Η προτεινόμενη αρχιτεκτονική βασίζεται σε point-to-point συνδέσεις μεταξύ της εφαρμογής καταμέτρησης και της εφαρμογής καταγραφής. Παραλλήλα περιγράφετε κι άλλες point-to-point συνδέσεις για την διαμοίραση δεδομένων με περιφεριακά συστήματα ή άλλες υπηρεσίες. Μια πολύ πιο κατάλληλη αρχιτεκτονική θα έπρεπε να βασίζεται σε τεχνολογίες Message Oriented Middleware οι οποίες θα πρόσφεραν πάρα πολλά πλεονεκτήματα σε σύγκριση με μια αρχιτεκτονική SOA. Το βασικότερο πλεονέκτημα αυτών θα ήταν η μετατροπή της επικοινωνίας απο σύγχρονη σε ασύγχρονη. Έτσι τα στοιχεία μπορούν να λαμβάνονται πιο γρήγορα απο ότι επεξεργάζονται καθώς και μπορούν να λαμβάνονται ακόμα και άν όλη η υπόλοιπη υποδομή είναι εκτός λειτουργίας.
3. Το σύστημα καταγραφής είναι ένα σύστημα επικοινωνίας και τηλεμετρίας με sensors που καταμετρούν το περιβάλλον του πρατηρίου. Θα μπορούσε άνετα να περιγραφεί σαν μια εφαρμογή Internet of Things (IOT) και σε αυτόν τον τομέα, μπορεί κανείς χρησιμοποιώντας ιδιαίτερα χαμηλού κόστους hardware να έχει αμφίδρομη επικοινωνία με αυτούς τους sensors χρησιμοποιόντας λύσεις που βασίζονται στο Message Queueing Telemetry Transport (MQTT), το οποίο ετοιμάζεται να ξεκινήσει την διαδικασία international standardisation.
Ευχαριστώ,
Alex Kritikos
Senior Director
Software AG