Οι απαντήσεις σε όλα τα πεδία οφείλουν να λαμβάνουν υπόψη και να είναι σύμφωνες με τις Ευρωπαϊκές Οδηγίες και τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς. Για κάθε πεδίο απαίτησης, ο κατασκευαστής καλείται να περιγράψει τον τρόπο (η διαδικασία) με τον οποίο, η νέα τεχνολογία ιχνηθέτη θα καλύπτει την απαίτηση αυτή. Για κάθε πεδίο απαιτείται επίσης ο καθορισμός ελάχιστου χρονικού διαστήματος μέσα στον οποίο η τεχνολογία ανταποκρίνεται στην απαίτηση αυτή. Το διάστημα αυτό μπορεί να προσδιοριστεί είτε ‘άμεσα’, είτε ‘εντός Χ ωρών/ημερών’.
Οι ελάχιστες απαιτήσεις είναι οι παρακάτω:
ΑΠΑΙΤΗΣΗ | ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | |
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΙΧΝΗΘΕΤΗ | ||
1 | Η κοινοποίηση του μορίου του ιχνηθέτη προς την Αρμόδια Αρχή της χώρας είναι υποχρεωτική | ΑΠΑΝΤΗΣΗ |
2 | Σε πιλοτική φάση ο ιχνηθέτης θα προστίθεται μόνο στο πετρέλαιο ναυτιλίας σε διυλιστήρια, φορολογικές αποθήκες, ή δεξαμενές εταιρειών εμπορίας. Να αναφερθούν τυχόν ανάγκες η περιορισμοί για μια τέτοια πιλοτική εφαρμογή ιχνηλασίας, ως προς την επιτυχία της έλεγχου του ιχνηθετούμενου καυσίμου. | ΑΠΑΝΤΗΣΗ |
3 | Μορφή διάθεσης ιχνηθέτη – Ο ιχνηθέτης θα διατίθεται από τον προμηθευτή ως καθαρή ουσία (να αναφέρεται η καθαρότητα) ή ως διάλυμα συγκεκριμένης συγκέντρωσης (να αναφέρεται το τυπικό σφάλμα).Ο ιχνηθέτης θα πρέπει να παραδίδεται από τον προμηθευτή έτοιμος προς χρήση (ως καθαρή ουσία ή διάλυμα) χωρίς να χρειάζεται η αραίωση του διαλύματος, παρασκευή κάποιου μίγματος / αντιδραστηρίου κλπ. | ΑΠΑΝΤΗΣΗ |
4 | Διαθεσιμότητα πιστοποιημένων προτύπων αναφοράς για χρήση σε σχέση με την ανάλυση του προϊόντος.(CRM-Certified Reference Material) | ΑΠΑΝΤΗΣΗ |
5 | Η συγκέντρωση του ιχνηθέτη στο πετρέλαιο ναυτιλίας να είναι της τάξης μεγέθους ppb. Ποια είναι η προτεινόμενη συγκέντρωση του ιχνηθέτη που θα προστίθεται στο πετρέλαιο ναυτιλίας ώστε αξιόπιστα (με στάθμη εμπιστοσύνης 95%) να προσδιορίζεται η ανάμειξη του πετρελαίου ναυτιλίας σε άλλο τύπο πετρελαίου άνευ ιχνηθέτη σε ποσοστά μεγαλύτερα του 3%. | ΑΠΑΝΤΗΣΗ |
6 | Ο ιχνηθέτης να μην περιέχει μέταλλα | ΑΠΑΝΤΗΣΗ |
7 | Να είναι αβλαβής για τον άνθρωπο και το περιβάλλον και να είναι καταχωρημένος στο σύστημα REACH αν απαιτείται. | ΑΠΑΝΤΗΣΗ |
8 | Να είναι συμβατός με τα άλλα συστατικά των καυσίμων και να μην προκαλεί προβλήματα στους κινητήρες των οχημάτων (είναι αποδεκτός από ΑCEA). Να μην αλλοιώνει τις ιδιότητες των καυσίμων. | ΑΠΑΝΤΗΣΗ |
9 | Να μη μπορεί να αφαιρεθεί ή να καταστραφεί με τρόπους οικονομικά συμφέροντες. Να τεκμηριωθούν με δεδομένα οι εξειδικευμένες ιδιότητες όσον αφορά στην δυνατότητα αφαίρεσής του από τα καύσιμα (laundering), δυνατότητα αντιγραφής , προμήθειας από το εμπόριο ή παρασκευής του. Κατά τη διαδικασία επαναδιΰλησης του πετρελαίου καταστρέφεται ή αφαιρείται ο ιχνηθέτης; | ΑΠΑΝΤΗΣΗ |
10 | Δυνατότητα αποθήκευσης που διασφαλίζει τη σταθερότητα του μορίου (συμμόρφωση με τα πρότυπα ασφαλείας για την αποθήκευση, διακίνηση, χρήση και έλεγχο). | ΑΠΑΝΤΗΣΗ |
11 | Τρόπος προσθήκης ιχνηθέτη στο καύσιμο, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες ακρίβειας, κόστους, πρακτικότητας στη μεταφορά. – Προδιαγραφές δοσομετρικής αντλίας εφόσον χρησιμοποιείται για ελαχιστοποίηση σφάλματος ανάμειξης. – μπαίνει o ιχνηθέτης απευθείας στην δεξαμενή; Ή μπαίνει στον αγωγό κατά την έξοδο του καυσίμου από την δεξαμενή; – Απαίτηση ύπαρξης αναδευτήρα δεξαμενής για ομογενοποίηση. – | ΑΠΑΝΤΗΣΗ |
12 | Να είναι δυνατή η προσθήκη πολλαπλών ιχνηθετών νέας τεχνολογίας, στο καύσιμο, και να είναι δυνατός τόσο ο ποιοτικός όσο και ο ποσοτικός προσδιορισμός τους με ακρίβεια 3% η καλύτερη. | ΑΠΑΝΤΗΣΗ |
13 | Να μπορούν να προσδιορισθούν ένας και περισσότεροι ιχνηθετες στα καύσιμα με επικυρωμένες μεθόδους που έχουν καθορισμένη αβεβαιότητα τόσο σε επιτόπιους ελέγχους όσο και στα διαπιστευμένα σταθερά εργαστήρια του ΓΧΚ. | ΑΠΑΝΤΗΣΗ |