Άρθρο 16: Σύσταση Διεύθυνσης Έκτακτων Δημοσιονομικών Ελέγχων

1. Στο Υπουργείο Οικονομικών / Γενικό Λογιστήριο του Κράτους συστήνεται Διεύθυνση Έκτακτων Δημοσιονομικών Ελέγχων, που προστίθεται στις Διευθύνσεις του άρθρου 6 του ν. 3492/2006 (ΦΕΚ 210 Α’), οι οποίες συγκροτούν τη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων.

2. Αποστολή της συνιστώμενης Διεύθυνσης είναι η διενέργεια των έκτακτων δημοσιονομικών ελέγχων του άρθρου 13 του ν. 3492/2006, όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 1 του ν. 4081/2012 (ΦΕΚ 184 Α’). Επίσης, κύριο αντικείμενο της συνιστώμενης Διεύθυνσης είναι και η διενέργεια των ελέγχων των εκκρεμών υποθέσεων της Οικονομικής Επιθεώρησης που περιήλθαν στην αρμοδιότητα της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσιονομικών Ελέγχων, δυνάμει της παρ. 6 του άρθρου 1 του ν. 4081/2012.

3. Η Διεύθυνση Έκτακτων Δημοσιονομικών Ελέγχων διαρθρώνεται στα κατωτέρω τμήματα:
α. Τμήμα Α’ Ελέγχων.
β. Τμήμα Β’ Παρακολούθησης και Υποστήριξης.

4. Οι αρμοδιότητες της ανωτέρω Διεύθυνσης συνίστανται στα κατωτέρω θέματα, που κατανέμονται μεταξύ των Τμημάτων της, ως ακολούθως:
α. Τμήμα Α’.
1. Διαχειριστικός έλεγχος φορέων της Γενικής Κυβέρνησης ύστερα από καταγγελίες για μη χρηστή οικονομική διαχείριση.
2. Έκτακτος έλεγχος κατόπιν εντολής του Υπουργού Οικονομικών, ύστερα από εισαγγελική παραγγελία, ή αιτημάτων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την επιφύλαξη των διατάξεων του ν. 3614/2007 και των κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθεισών κανονιστικών πράξεων, ή άλλης ελεγκτικής Αρχής.
3. Έκτακτος ή/και συμπληρωματικός έλεγχος της διαχείρισης πάγιων προκαταβολών, καθώς και των δημόσιων υπόλογων (άρθρο 54 του ν. 2362/1995) και δημόσιων διαχειρίσεων.
4. Επιτόπιος έλεγχος δαπανών της παρ. 5 του άρθρου 26 του ν. 2362/1995.
5. Έλεγχος της έκθεσης, που συντάσσεται από τους Δημοσιονομικούς Ελεγκτές ή τις ελεγκτικές ομάδες επί των διενεργούμενων από τη Διεύθυνση Έκτακτων Δημοσιονομικών Ελέγχων, ως προς την πληρότητά της, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην προβλεπόμενη από την παρ. 9 του άρθρου 17 του ν. 3492/2006 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, και θεώρησή της από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης.
6. Επεξεργασία των αντιρρήσεων των φορέων προσώπων σε συνεργασία με τον αρμόδιο Δημοσιονομικό Ελεγκτή ή ελεγκτική ομάδα και κατάρτιση εισήγησης επ’ αυτών στην ΕΣΕΛ.
β. Τμήμα Β’.
1. Εισήγηση στην ΕΣΕΛ για τη διενέργεια ή μη έκτακτων ελέγχων ύστερα από καταγγελίες, δημοσιεύματα, πληροφορίες και βάσιμες υπόνοιες για δωροδοκίες, δωροληψίες, απάτες, ατασθαλίες ή διαχειριστικές ανωμαλίες.
2. Μέριμνα για την έκδοση εντολής ελέγχου ή απόφασης συγκρότησης ελεγκτικής ομάδας κατά περίπτωση.
3. Κατεύθυνση και παρακολούθηση του έργου των Δημοσιονομικών Ελεγκτών επί των διενεργούμενων επιτόπιων ελέγχων.
4. Παροχή οδηγιών προς τους Δημοσιονομικούς Ελεγκτές για την πληρέστερη εκπλήρωση του έργου τους.
5. Μελέτη και επεξεργασία των εκθέσεων των Δημοσιονομικών Ελεγκτών και εισήγηση προς λήψη των αναγκαίων διοικητικών ή νομοθετικών μέτρων.
6. Αποστολή των εκθέσεων ή αποσπασμάτων αυτών στις κατά περίπτωση αρμόδιες Αρχές, καθώς και στα πρόσωπα, κατά των οποίων προτείνεται αναζήτηση των αχρεωστήτως ή παρανόμως καταβληθέντων ποσών ή τα οποία φέρουν πειθαρχική ή ποινική ευθύνη.
7. Διαβίβαση των πράξεων καταλογισμού στα αρμόδια όργανα του ελεγχόμενου φορέα.
8. Παρακολούθηση της συμμόρφωσης των φορέων προς τις υποδείξεις του ελέγχου.
9. Τήρηση αρχείου εκθέσεων των Δημοσιονομικών Ελεγκτών και κάθε άλλου στοιχείου για την παρακολούθηση του ελεγκτικού έργου.
10. Γραμματειακή υποστήριξη της Διεύθυνσης.

5. Κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της διάταξης αυτής και κάθε συναφές διαδικαστικό θέμα ρυθμίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.

  • 8 Φεβρουαρίου 2013, 14:56 | ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ

    Στο κατωτέρω πλαίσιο διαβούλευσης, καταθέτω τις απόψεις μου επί των υιοθετούμενων ρυθμίσεων και υποβάλλω εφικτή πρόταση για τη βελτίωσή των διαλαμβανόμενων.
    Είναι γνωστό πλέον σε όλους, ακόμη και στους παροικούντες στην «Ιερουσαλήμ» ότι, με το Ν. 3861/2010 (ΦΕΚ Α’ 112) θεσπίστηκε η υποχρέωση ανάρτησης πράξεων των κυβερνητικών και διοικητικών οργάνων στο Διαδίκτυο (Πρόγραμμα Διαύγεια) με στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας της κρατικής δράσης.
    Στις υποχρεωτικά αναρτώμενες πράξεις, περιλαμβάνονται και οι δαπάνες, δεδομένου ότι, μέσω της ευρύτατης δημοσιότητας που εξασφαλίζει το διαδίκτυο, επιτυγχάνεται αυξημένη διαφάνεια των δαπανών και ενισχύεται κατ’ αποτέλεσμα η υπευθυνότητα, η ευθύνη και η λογοδοσία των οργάνων του δημοσίου που έχουν επιφορτιστεί με τη διαχείριση των δημοσίων οικονομικών.
    Ως εκ τούτου, συνάγεται το αβίαστο συμπέρασμα της ορθής τήρησης της υποχρέωσης ανάρτησης στο Διαύγεια.
    Σύμφωνα με το Ν. 3861/2010 συνδέεται άρρηκτα, άμεσα και ουσιαστικά με τον εσωτερικό δημοσιονομικό έλεγχο και θα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται παγίως ως αρμοδιότητα των Υπηρεσιών Εσωτερικού Ελέγχου στις Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις που σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ. 4 του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου (άρθρο 12 Ν.3492/2006) συνιστώνται σε κάθε Υπουργείο.
    Περαιτέρω των εκτεθέντων, σύμφωνα με τις πρόσφατες ρυθμίσεις του Ν. 4057/2012 η παράλειψη ανάρτησης ή η πλημμελής ανάρτηση πράξης κατά παράβαση του Ν. 3861/2010 αποτελεί ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα, για το οποίο θεσπίστηκε συντρέχουσα πειθαρχική αρμοδιότητα του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για όλους τους υπαλλήλους του Δημοσίου.
    Κατά συνέπεια, στις περιπτώσεις που οι Υπηρεσίες Εσωτερικού Ελέγχου, οποιουδήποτε Υπουργείου, διαπιστώνουν κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους περιπτώσεις παράλειψης ανάρτησης ή πλημμελούς ανάρτησης πράξεων δαπανών, θα πρέπει να γνωστοποιούν τα πορίσματά τους μεταξύ άλλων και στη Γ.Δ.Δ.Ε.

  • 30 Ιανουαρίου 2013, 01:41 | AATHANASIOS COSTIS

    Σύσταση Διεύθυνσης Έκτακτων Δημοσιονομικών Ελέγχων

    ΠΟΣΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΧΕΤΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ?

    ΠΟΥ πάτε, δεν το καταλαβατε ότι σας έχουμε πάρει χαμπάρι….μόνο νέες Διευθύνσεις ξέρετε να δημιουργείτε…ελεος που λέει και ο Γ παπακωνσταντίνου…βάλτε ένα τέλος με τις ανεξαρτητες αρχές και διευθύνσεις…..

    τέλος το κράτος…όσοι βουλευτίκατε …μέχρι εδώ….
    τώρα είναι η σειρά του CAPITAL…ΤΈΛΟς ΓΙΑ ΕΣΆς

  • 29 Ιανουαρίου 2013, 19:26 | ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΟΥΚΑΣ

    Πιστεύω οτι με τις υπάρχουσες 3 Δ/νσεις (2 ελέγχων και 1 υποστήριξηs) δεν υπάρχει βάσει για τη δημιουργία 4 ης Δνσης. Ηδη γίνονται αρκετοί έλεγχοι και άρχισαν και έκτακτοι έλεγχοι διαχείρισης @ συστήματατos. Με δεδομένο οτι θα μειωθούν οι θέσεις ευθύνης σύμφωνα με τα Νεα προς συζήτηση και ψήφιση οργανογράμματα του ΥΠΟΙΚ_ΓΛΚ το άριστο θα ήταν να ενδυναμωθούν οι υπάρχουσες Δνσεις με πόρους και αν είναι δυνατόν να ενσωματοθούνoυ με αυτές την ΕΔΕ Λ μιας και ο στόχος •καιτο ζητούμενο είναι το ίδιο .