Ως αδρανής καταθετικός λογαριασμός σε πιστωτικό ίδρυμα, κατά την έννοια του ν. 3601/2007, για τις ανάγκες του παρόντος κεφαλαίου, χαρακτηρίζεται εκείνος στον οποίο δεν έχει πραγματοποιηθεί αποδεδειγμένα καμία πραγματική συναλλαγή από τους δικαιούχους καταθέτες για χρονικό διάστημα είκοσι (20) ετών. Η επομένη της τελευταίας συναλλαγής αποτελεί την έναρξη ισχύος της εικοσαετίας.
Άρθρο 07: Ορισμός
- 122 ΣχόλιαΆρθρο 01: Προκαταβολή Σύνταξης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 02: Κατάργηση των Επιτροπών των Άρθρων 14 και 66 του π.δ. 169/2007Άρθρο 02: Κατάργηση των Επιτροπών των Άρθρων 14 και 66 του π.δ. 169/2007
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 03: Τροποποίηση του π.δ. 169/2007
- 112 ΣχόλιαΆρθρο 04: Ρύθμιση Άλλων Συνταξιοδοτικών Θεμάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 05: Διοικητικές διατάξειςΆρθρο 05: Διοικητικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 06: ΣκοπόςΆρθρο 06: Σκοπός
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 07: Ορισμός
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 08: Διαδικασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 09: ΕποπτείαΆρθρο 09: Εποπτεία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10: Κατάργηση ΔιατάξεωνΆρθρο 10: Κατάργηση Διατάξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11: Τροποποίηση του ν. 2628/1998Άρθρο 11: Τροποποίηση του ν. 2628/1998
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12: Κατάργηση ΠροσαύξησηςΆρθρο 12: Κατάργηση Προσαύξησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13: Νομική Υποστήριξη Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 14: Θητεία
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 15: Τήρηση Μητρώων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16: Σύσταση Διεύθυνσης Έκτακτων Δημοσιονομικών Ελέγχων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17: Τροποποίηση διατάξεωνΆρθρο 17: Τροποποίηση διατάξεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18: Κατάργηση Διάταξης του ν. 3697/2008
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 19: Έναρξη Ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
28 Ιανουαρίου 2013, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
8 Φεβρουαρίου 2013, 15:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 269 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Συμφωνώ απόλυτα με την κατάσχεση των αδρανών λογαριασμών αλλά θα ήθελα να το επεκτείνω ακόμη περισσότερο.
Εφόσον η κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό δεν αποτελεί πλέον (στην πλειοψηφία των περιπτώσεων) επένδυση (λόγω των χαμηλών επιτοκίων) αλλά μάλλον μόνο ασφαλής φύλαξη προσφέρεται, τα χρήματα που βρίσκονται κατατεθειμένα, σίγουρα δεν χρειάζονται (προς το παρόν) σε αυτούς που τα έχουν. Γιατί λοιπόν το κράτος, σε δύσκολες περιόδους όπως αυτή που περνάμε, καταφεύγει σε εξωτερικούς δανειστές και δεν νομοθετεί τον εσωτερικό έντοκο δανεισμό με χρήση των υπαρχόντων καταθέσεων και μάλιστα με επιτόκιο χαμηλότερο από αυτό που δανείζεται η χώρα από το εξωτερικό ??? αφού τα χρήματα υπάρχουν σε χέρια ιδιωτών εντός των συνόρων, γιατί δανειζόμαστε με εξευτελιστικούς όρους από άλλους ??? Να γίνει αναγκαστική έκδοση κρατικών ομολόγων και να ανταλλαγούν με ζεστό χρήμα από τις καταθέσεις. Φυσικά θεωρείται αυτονόητη απαίτηση η τιμιότητα του κράτους (όχι στα παίρνω τώρα και τα κουρεύω μετά, όπως έγινε με τις περιουσίες των ταμείων κλπ).
Επειδή η Χώρα μας καταδικάστηκε πρόσφατα από το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για κατάσχεση ποσού από αδρανή λογαριασμό και για παραβίαση του δικαιώματος προστασίας της περιουσίας.
Επειδή εκδικάζοντας την προσφυγή τού γιου του αποβιώσαντος, με την οποία υποστηριζόταν ότι οι ελληνικές Αρχές κακώς είχαν κατάσχει το συγκεκριμένο ποσό, που βρίσκονταν σε αδρανή τραπεζικό λογαριασμό του πατέρα του, λόγω παρέλευσης 20ετίας.
Επειδή η συγκεκριμένη απόφαση μπορεί να ματαιώσει τα σχέδια της κυβέρνησης που φέρεται να θέλει να τακτοποιήσει τους αδρανείς λογαριασμούς, υπερ κοινωνικών σκοπών.
Επειδή με την επιχειρηματολογία του αρμόδιου Δικαστηρίου φέρεται να συμφώνησαν, με αποφάσεις τους, τα ελληνικά πολιτικά δικαστήρια συμπεριλαμβανομένου και του Αρείου Πάγου.
Επειδή εκδικάσθηκε η επίμαχη προσφυγή και το δικαστήριο έκρινε ένοχη την Ελλάδα, για παραβίαση του δικαιώματος στην προστασία της περιουσίας και την υποχρέωσε μάλιστα να καταβάλει στον ενάγοντα σημαντικότατο ποσό για υλική βλάβη.
Και αφού έλαβα υπόψη μου όλα τα ανωτέρω:
Προτείνω ανεπιφύλακτα, να ενσωματωθεί στο σώμα του παρόντος άρθρου καθώς και στον ορισμό περί αδρανών καταθέσεων, το σκεπτικό της συγκεκριμένης απόφασης του Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, υπογραμμίζοντας ότι, οι αρμόδιες Αρχές πρέπει να επιτύχουν στο καθήκον τους, αφού οφείλουν να προστατεύουν την περιουσία του κάθε πελάτη, υποχρεώνοντας την εκάστοτε τράπεζα να ειδοποιεί εγκαίρως τον πελάτη της, για τον κίνδυνο κατάσχεσης των χρημάτων του σε λογαριασμό, που είχε παραμείνει αδρανής για περισσότερα από 20 χρόνια και ταυτόχρονα να επισημανθεί ότι, επί της ουσίας ο κάθε λογαριασμός παραμένει αδρανής και δίχως συναλλαγές, τονίζοντας με έμφαση ότι δεν, αποτελεί συναλλαγή η πρόσθεση των τόκων στο αρχικό κεφάλαιο του εκάστοτε καταθέτη.
Εκτιμώ βάσιμα ότι,
επειδή το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καταδίκασε την Χώρα μας για παραβίαση του δικαιώματος προστασίας της περιουσίας,για κατάσχεση ποσού από αδρανή λογαριασμό εκδικάζοντας συγκεκριμένη προσφυγή κληρονόμου αποβιώσαντος, με την οποία υποστηριζόταν ότι οι ελληνικές Αρχές κακώς είχαν κατάσχει κάποια ευρώ, που βρίσκονταν σε αδρανή τραπεζικό λογαριασμό του αποβιώσαντος, λόγω παρέλευσης 20ετίας.
Εεπειδή η επίμαχη απόφαση δύναται μελλοντικά να δημιουργήσει έντονες δυσχέρειες στα πλάνα της Πολιτείας, αναφορικά με τους αδρανείς λογαριασμούς.
Επειδή με την παρούσα επιχειρηματολογία συμφώνησαν, με αποφάσεις τους, τα ελληνικά πολιτικά δικαστήρια συμπεριλαμβανομένου και του Αρείου Πάγου, με αποτέλεσμα ο εμπλεκόμενος κληρονόμος προσέφυγε στο Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων το 2009.
Επειδή με την επίμαχη προσφυγή, το αρμόδιο δικαστήριο έκρινε ένοχη την Ελλάδα, για παραβίαση του δικαιώματος στην προστασία της περιουσίας και την υποχρέωσε να καταβάλει στον ενάγοντα κληρονόμο σοβαρότατο ποσό για υλική βλάβη.
Προτείνω ανεπιφύλαχτα, στο Σώμα » του ορισμού περί αδρανών καταθέσεων», να επισημανθεί και ταυτόχρονα να διευκρινισθεί ότι, επί της ουσίας ο εκάστοτε λογαριασμός παραμένει αδρανής ακόμη και δίχως συναλλαγές και να τονισθεί ότι δεν αποτελεί συναλλαγή η πρόσθεση των τόκων στο κάθε αρχικό κεφάλαιο του οιονδήποτε καταθέτη.