1. Μόνιμο προσωπικό και προσωπικό με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου που υπηρετεί στο Δημόσιο, τα Ν.Π.Δ.Δ. τους Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού, τις Δ.Ε.Κ.Ο. ή τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου του ευρύτερου δημόσιου τομέα, που υπηρετούσε την 31 Δεκεμβρίου 2012 με απόσπαση στην Ε.Ε.Ε.Π., μπορεί, με αίτησή του, που υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας δεκαπέντε ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, να μεταταγεί ή να μεταφερθεί σε κενές οργανικές θέσεις, ύστερα από πρόταση της Ε.Ε.Ε.Π. και απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του αρμόδιου Υπουργού, χωρίς γνώμη υπηρεσιακού συμβουλίου και κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων. Ο συνολικός χρόνος υπηρεσίας του μετατασσόμενου ή μεταφερόμενου προσωπικού που έχει διανυθεί στους φορείς προέλευσης και ο χρόνος που αναγνωρίστηκε ως χρόνος προϋπηρεσίας λογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στην Αρχή για τα θέματα βαθμολογικής και μισθολογικής εξέλιξης και για κάθε άλλη συνέπεια.
2. Στο εδάφιο που προστέθηκε με την παράγραφο 12 του άρθρου 7 του ν. 4038/2012 (Α 14) μετά το δεύτερο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 16 του ν. 3229/2004 (Α΄ 38), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 6 του άρθρου 28 του ν. 4002/2011, μετά τις λέξεις «καθώς και η» προστίθενται οι λέξεις «κατ’ επάγγελμα».
3. Η παράγραφος 2, του άρθρου 29, του ν. 4002/2011, αντικαθίσταται ως εξής:
«2α) Με τον Οργανισμό της Ε.Ε.Ε.Π. ρυθμίζονται ενδεικτικά τα θέματα που αφορούν το οργανόγραμμα των υπηρεσιών, την εσωτερική λειτουργία, τις κατηγορίες, τους κλάδους και τις ειδικότητες του προσωπικού καθώς και τον τρόπο και τις προϋποθέσεις ένταξης στις οργανικές θέσεις, τον αριθμό και την κατανομή των οργανικών θέσεων, τις σχέσεις εργασίας και έργου, τη σύσταση, τον τρόπο, το χρόνο και τους όρους λειτουργίας ομάδων εργασίας, το χρόνο και το ωρολόγιο πρόγραμμα λειτουργίας των υπηρεσιών, τις διαβαθμίσεις εμπιστευτικότητας των εγγράφων και των πληροφοριών και τις υποχρεώσεις εχεμύθειας που διέπουν το προσωπικό και τους με οποιονδήποτε τρόπο συνεργαζόμενους με την Αρχή, την νομική υποστήριξη και την δικαστική εκπροσώπηση της Ε.Ε.Ε.Π. από πληρεξούσιους δικηγόρους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό καθώς και κάθε άλλο θέμα σχετικό με το προσωπικό, τη διάρθρωση, τη λειτουργία και την εσωτερική οργάνωση της Ε.Ε.Ε.Π.
β) Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, που εκδίδεται μετά από πρόταση της Ε.Ε.Ε.Π, και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, θεσπίζονται:
αα. Ο Κανονισμός Οικονομικής Λειτουργίας και Διαχείρισης, με τον οποίο ρυθμίζονται ενδεικτικά τα θέματα που αφορούν την είσπραξη, τη διαχείριση και τη διάθεση των πόρων, τις κάθε είδους αποζημιώσεις, τη λογιστική καταγραφή και παρακολούθηση και κάθε άλλο συναφές θέμα.
ββ. Ο Κανονισμός Προμηθειών και Μισθώσεων, με τον οποίο ρυθμίζονται ενδεικτικά τα θέματα εκτέλεσης προμηθειών υπηρεσιών και αγαθών, τα θέματα που αφορούν κάθε είδους μισθώσεις κινητών και ακινήτων πραγμάτων και υπηρεσιών και κάθε άλλο συναφές θέμα.
γγ. Ο Κανονισμός Μελετών και Έργων, με τον οποίο ρυθμίζονται ενδεικτικά τα θέματα που αφορούν την εκπόνηση μελετών, την εκτέλεση έργων και κάθε άλλο συναφές θέμα.
δδ. Ο Κανονισμός Κίνησης, με τον οποίο ρυθμίζονται ενδεικτικά τα θέματα που αφορούν τις κάθε είδους μετακινήσεις των μελών της και του προσωπικού που υπηρετεί στην Ε.Ε.Ε.Π., των ελεγκτικών οργάνων, των μεταφορικών της μέσων, καθώς και κάθε άλλο συναφές θέμα.
εε. Μέχρι την έκδοση των παραπάνω Κανονισμών τα σχετικά θέματα ρυθμίζονται με ανάλογη εφαρμογή των προβλεπομένων από τη διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 54 του νόμου αυτού.
γ) Οι ρυθμίσεις των θεμάτων που περιλαμβάνονται στον Οργανισμό της Ε.Ε.Ε.Π. και στους Κανονισμούς της μπορεί να περιλαμβάνει και να ενσωματώνειται στους εν λόγω Κανονισμούς και υφιστάμενες κάθε φορά ρυθμίσεις ή εξαιρέσεις, όμοιες ή ανάλογες εκείνων που ισχύουν για άλλους δημόσιους Φορείς, Αρχές και Υπηρεσίες διεξαγωγής ελέγχων και δίωξης, που έχουν ως σκοπό τη διαπίστωση και την πάταξη του εγκλήματος και την τήρηση της δημόσιας τάξης καθώς και για δημόσιους Φορείς, Αρχές και Υπηρεσίες που ασκούν ελέγχους νόμιμης λειτουργίας σε διάφορους άλλους τομείς της αγοράς».
δ) Με τον Οργανισμό της Ε.Ε.Ε.Π., οι προβλεπόμενες στην παράγραφο 5 του άρθρου 16 του ν. 3229/2004 (Α’ …) και στην παράγραφο 4 του άρθρου 28 του ν.4002/2011 οργανικές θέσεις της Ε.Ε.Ε.Π., μπορεί να κατανέμονται μεταξύ διοικητικού και επιστημονικού προσωπικού με αριθμητικά διαφορετικό τρόπο, από τον προβλεπόμενο στις παραπάνω διατάξεις.
4. Στην Ε.Ε.Ε.Π. για την κάλυψη των σχετικών αναγκών, μπορεί να αποσπάται, κατά τις κείμενες διατάξεις, προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας, το οποίο λαμβάνει το σύνολο των αποδοχών που θα λάμβανε στην θέση στην οποία υπηρετούσε πριν την απόσπαση, η δε υπηρεσία στην Ε.Ε.Ε.Π. θεωρείται, για κάθε συνέπεια, ως κανονική υπηρεσία στο Σώμα Ασφαλείας από το οποίο προέρχεται το προσωπικό αυτό.
5. Το άρθρο 18 του ν. 3229/2004 (Α’ ) αντικαθίσταται ως εξής:
«Στην Ε.Ε.Ε.Π. συνιστάται Σώμα Ελεγκτών Παιγνίων, το οποίο μπορεί να στελεχώνεται από προσωπικό που υπηρετεί στην Ε.Ε.Ε.Π. καθώς και σε υπηρεσίες και φορείς του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα. Η στελέχωση πραγματοποιείται μετά από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, στην οποία καθορίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούν οι εντασσόμενοι στο Σώμα. Εφόσον επιλεγούν, οι κατά τα παραπάνω υπηρετούντες σε υπηρεσίες και φορείς του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα, αποσπώνται αυτοδικαίως στην Ε.Ε.Ε.Π., η οποία και εκδίδει τη σχετική διαπιστωτική πράξη, για διάστημα τεσσάρων ετών. Στους ελεγκτές καταβάλλονται έξοδα εκτός έδρας μετακίνησης και διαμονής. Οι Ελεγκτές υπόκεινται στην υποχρέωση υποβολής δήλωσης περιουσιακής κατάστασης με βάση τις διατάξεις του ν. 3213/2003, όπως κάθε φορά ισχύει. Με τον Κανονισμό Διεξαγωγής και Ελέγχου Παιγνίων, ρυθμίζονται τα θέματα λειτουργίας του Σώματος Ελεγκτών Παιγνίων, οι ειδικεύσεις στα αντικείμενα του έλεγχου, η περιοδικότητα συμμετοχής των Ελεγκτών στους ίδιους ελέγχους, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια. Επιπλέον, η Ε.Ε.Ε.Π. μπορεί να αναθέτει, κατά τις κείμενες διατάξεις, μέρος ή και το σύνολο των ελέγχων σε εταιρείες με ειδική εμπειρία ή/και να προβαίνει σε απευθείας συμφωνία με κρατικούς φορείς ή φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, για την ανάθεση μέρους ή και του συνόλου των ελέγχων αρμοδιότητάς της. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού δημιουργούνται μικτά κλιμάκια ελέγχου της Ε.Ε.Ε.Π. και άλλων δημοσίων φορέων και υπηρεσιών».
6. Στο άρθρο 27 του ν. 4002/2011, η υφιστάμενη διάταξη αριθμείται ως παράγραφος 1 και προστίθεται παράγραφος 2 ως εξής:
«2. Η προϋπόθεση της περίπτωσης β της παραγράφου 4 του άρθρου 42 ισχύει και για τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων, τους διευθύνοντες και εντεταλμένους συμβούλους, τους διαχειριστές, τους γενικούς διευθυντές και διευθυντές και γενικά για κάθε εντεταλμένο πρόσωπο που είτε άμεσα από το νόμο είτε από ιδιωτική βούληση είτε με δικαστική απόφαση συμμετέχει στη διοίκηση ή στη διαχείριση νομικού προσώπου, το οποίο είναι αδειοδοτημένος πάροχος υπηρεσιών τυχερών παιγνίων καθώς και για κάθε φυσικό πρόσωπο που είναι πάροχος τέτοιων υπηρεσιών, είτε ως αδειοδοτημένος πάροχος είτε ως νόμιμος παραχωρησιούχος είτε ως νόμιμος αντισυμβαλλόμενος αδειοδοτημένου παρόχου».
7. Με Προεδρικό Διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Οικονομικών, μετά από εισήγηση της Ε.Ε.Ε.Π., οι δαπάνες της υποβάλλονται στον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Με το ίδιο διάταγμα καθορίζονται οι κατηγορίες των δαπανών που υποβάλλονται στον έλεγχο αυτόν.
8. Η ισχύς της διάταξης της παραγράφου 17, του άρθρου 7 του ν. 4038/2012 παρατείνεται για διάστημα έξι μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.
Παρατηρήσεις επί του ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ:
ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΠΑΡΟΧΗ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Γνωρίζετε ότι η Ένωση διαδικτυακού στοιχηματισμού (Remote Gambling Association -RGA) είναι η μεγαλύτερη εμπορική ένωση παγκοσμίως στο κλάδο του διαδικτυακού στοιχηματισμού, η οποία αντιπροσωπεύει τις μεγαλύτερες αδειοδοτημένες και εισηγμένες σε χρηματιστήρια εταιρείες και παρόχους λογισμικού διαδικτυακού στοιχηματισμού. Η Ένωση παρέχει στον κλάδο μια κοινή έκφραση για όλα τα καίρια ζητήματα που αφορούν ρυθμιστικές και νομοθετικές αρχές, αλλά και σημαντικούς φορείς λήψης αποφάσεων. Υποστηρίζουμε επίσης τις νομικές και ρυθμιστικές ενέργειες των μελών μας ως προς την τήρηση της Συνθήκης της Ε.Ε. και για την διασφάλιση της ισορροπίας στις εθνικές αγορές.
Είναι ατυχές το γεγονός ότι επιτρέψατε μόνο 4 ημέρες για τον σχολιασμό του Σχεδίου Νόμου. Με την επιβολή μιας τόσο σύντομης περιόδου διαβούλευσης, η Ελληνική Κυβέρνηση δεν θα είναι σε θέση να συζητήσει με έμπειρους φορείς εκμετάλλευσης, οι οποίοι θα μπορούσαν να σας βοηθήσουν να αναπτύξετε μια πραγματοποιήσιμη διαχείριση. Αυτό δημιουργεί σοβαρό κίνδυνο μη επίτευξης των στόχων σας.
Όσον αφορά το Σχέδιο Νόμου:
Άρθρο 24
• σελίδα 28
Είναι σημαντικό το προσωπικό της Επιτροπής Τυχερών Παιγνίων να συνεργάζεται στενά με τους φορείς της βιομηχανίας για την καλύτερη διοίκηση της αγοράς και την εξασφάλιση ότι οι πράξεις τους δεν είναι επιζήμιες για τους καταναλωτές, τους παρόχους και το Ελληνικό Εθνικό συμφέρον.
Εν τη απουσία της εποικοδομητικής προόδου που προσφέρουν τα παραπάνω, τα μέλη μας έχουν καταστήσει σαφές ότι η RGA θα χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα που έχει στην διάθεσή της, συμπεριλαμβανομένων των νομικών ενστάσεων στα Ευρωπαϊκά και Ελληνικά δικαστήρια, την άσκηση πολιτικών πιέσεων και τις δημόσιες σχέσεις προκειμένου να επιτύχει μια νόμιμη, ξεκάθαρη, πραγματοποιήσιμη και δίκαιη επίλυση.
Είμαστε πρόθυμοι να συζητήσουμε μαζί σας τις περαιτέρω λεπτομέρειες, είτε μέσω αλληλογραφίας είτε μέσω συνάντησης στην Αθήνα, και ελπίζουμε ότι μπορούμε να φτάσουμε στην εποικοδομητική επίλυση αυτών των ζητημάτων.