1. Οι πάροχοι και οι αποδέκτες υπηρεσιών έχουν δικαίωμα να ενημερώνονται μέσω των ενιαίων κέντρων εξυπηρέτησης για τις ακόλουθες πληροφορίες:
α) απαιτήσεις όσον αφορά τους παρόχους υπηρεσιών που είναι εγκατεστημένοι στην ελληνική επικράτεια και ιδίως εκείνες που αφορούν διαδικασίες και διατυπώσεις που πρέπει να ολοκληρωθούν για την πρόσβαση στις δραστηριότητες παροχής υπηρεσιών και την άσκησή τους·
β) τα στοιχεία επικοινωνίας των ελληνικών αρμόδιων αρχών για την άμεση επικοινωνία με τις αρχές αυτές, περιλαμβανομένων των στοιχείων των αρχών που είναι αρμόδιες για θέματα άσκησης δραστηριοτήτων παροχής υπηρεσιών·
γ) τα μέσα και τις προϋποθέσεις πρόσβασης σε ελληνικά δημόσια μητρώα και βάσεις δεδομένων που αφορούν τους παρόχους υπηρεσιών και τις υπηρεσίες·
δ) τα μέσα προσφυγής που είναι εν γένει διαθέσιμα σε περίπτωση διαφοράς μεταξύ ελληνικών αρμόδιων αρχών και παρόχου ή αποδέκτη υπηρεσιών, ή μεταξύ παρόχου και αποδέκτη υπηρεσιών ή μεταξύ παρόχων υπηρεσιών·
ε) τα στοιχεία επικοινωνίας ενώσεων ή οργανώσεων, εκτός των αρμόδιων αρχών, από τις οποίες οι πάροχοι ή οι αποδέκτες υπηρεσιών μπορούν να λάβουν πρακτική βοήθεια.
2. Οι πάροχοι και οι αποδέκτες υπηρεσιών μπορούν να ζητήσουν από τις αρμόδιες αρχές πληροφορίες σχετικά με τον συνήθη τρόπο ερμηνείας και εφαρμογής των απαιτήσεων της παραγράφου 1, στοιχείο α). Όπου ενδείκνυται, οι συμβουλές αυτές περιλαμβάνουν απλό βήμα-προς-βήμα οδηγό. Οι πληροφορίες παρέχονται σε απλή και κατανοητή γλώσσα.
3. Οι πληροφορίες των παραγράφων 1 και 2 παρέχονται με σαφή και μη διφορούμενο τρόπο, είναι προσβάσιμες εξ αποστάσεως και με ηλεκτρονικά μέσα και επικαιροποιημένες.
4. Τα Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης και οι αρμόδιες αρχές απαντούν χωρίς καθυστέρηση σε αιτήσεις για παροχή πληροφοριών, κατά τις παραγράφους 1 και 2 και ενημερώνουν τους αιτούντες χωρίς καθυστέρηση εάν οι αιτήσεις τους εμπεριέχουν σφάλματα ή είναι αβάσιμες.
5. Τα Ενιαία Κέντρα Εξυπηρέτησης μπορούν να διαθέτουν τις πληροφορίες του παρόντος άρθρου και σε άλλες κοινοτικές γλώσσες. Η διάταξη αυτή δεν θίγει τη εθνική νομοθεσία σχετικά με τη χρήση της ελληνικής ως επίσημης γλώσσας.
6. Η υποχρέωση των αρμόδιων ελληνικών αρχών να βοηθούν τους παρόχους και αποδέκτες υπηρεσιών δεν συνεπάγεται την εκ μέρους των εν λόγω αρχών παροχή νομικών συμβουλών σε μεμονωμένες υποθέσεις, αλλά αφορά μόνο τις γενικές πληροφορίες σχετικά με τον συνήθη τρόπο ερμηνείας ή εφαρμογής των σχετικών απαιτήσεων.
7. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ρυθμίζονται λεπτομέρειες σχετικά με την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.
Προκειμένου να διασφαλίζεται η πρόσβαση στην πληροφόρηση τόσο των παρόχων όσο και των αποδεκτών με αναπηρία των υπηρεσιών, η απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης – που μνημονεύεται στο σημείο 7- θα πρέπει ρητά να αναφέρει ότι οι πληροφορίες θα παρέχονται και σε μορφές προσβάσιμες στους παρόχους / αποδέκτες με αναπηρία, π.χ. σε γραφή Braille, σε έντυπα μεγάλων χαρακτήρων, σε ηχητική μορφή (CD, DVD με υπότιτλους και διερμηνεία στη νοηματική), απλοποιημένα έντυπα (easy-to-read), προσβάσιμες ιστοσελίδες κ.λπ.
Ειδικότερα δε, για την πληροφόρηση με ηλεκτρονικό τρόπο θα πρέπει εφόσον πρόκειται:
(1) Για διαδικτυακές υπηρεσίες ή/και εφαρμογές που παρέχονται με τη χρήση φυλλομετρητή ιστού (browser) και χρήση απλού υπολογιστικού συστήματος, η προσβασιμότητα να διασφαλίζεται βάσει του προτύπου Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) έκδοση 2.0 του διεθνούς οργανισμού World Wide Web Consortium (W3C) και σε Επίπεδο συμμόρφωσης ΑΑΑ.
(2) Για διαδικτυακές υπηρεσίες ή/και εφαρμογές που παρέχονται με τη χρήση φυλλομετρητή ιστού (browser) και προορίζονται για χρήση μέσω κινητών συσκευών (πχ., PDAs, κινητά τηλέφωνα, κλπ.), η προσβασιμότητα να διασφαλίζεται μέσω του προτύπου Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) έκδοση 2.0 του διεθνούς οργανισμού World Wide Web Consortium (W3C) και σε Επίπεδο συμμόρφωσης ΑΑΑ. Επιπρόσθετα ως προαιρετική σύσταση να λαμβάνονται υπόψη οι Βέλτιστες Πρακτικές για Χρήση Διαδικτυακού Περιεχομένου από Κινητές Συσκευές (Mobile Web Best Practices 1.0) του W3C.
Σε κάθε περίπτωση θα διασφαλίζεται η συμβατότητα του εξοπλισμού με τεχνικά βοηθήματα ΑμεΑ με χαρακτηριστικά χρήσης σε ελληνικό περιβάλλον, ή/ και όποια άλλη κοινοτική γλώσσα έχει επιλεγεί για την παροχή πληροφοριών.