1. Για την διενέργεια των προβλεπομένων στον παρόντα κώδικα ελέγχων της διαχείρισης και τη σύνταξη εκτιμήσεων της αξίας στοιχείων των περιουσιών του παρόντος Κώδικα προσλαμβάνονται με συμφωνία – πλαίσιο του άρθρου 26 του π.δ 60/2007 ένα ή περισσότερα ελεγκτικά γραφεία του ν. 3693/2008 (Α΄174). Η συμφωνία – πλαίσιο ανατίθεται ενιαία για όλη τη χώρα, με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και ανεξαρτήτως αρμόδιας αρχής. Οι όροι και οι λοιπές λεπτομέρειες της διαδικασίας ανάθεσης ορίζονται με τη σχετική προκήρυξη.
2. Η ανάθεση επιμέρους σύμβασης στα πλαίσια της συμφωνίας – πλαισίου μπορεί να αφορά όλους τους απαιτούμενους τακτικούς ελέγχους των περιουσιών ή μέρος αυτών ή έκτακτους ελέγχους οι οποίοι αποφασίζονται από την αρμόδια αρχή. Όταν δεν είναι ο Υπουργός Οικονομικών η κατά νόμον αρμόδια αρχή, η διενέργεια εκτάκτου ελέγχου ζητείται με έγγραφο της αρμόδιας αρχής από την Διεύθυνση Κοινωφελών Περιουσιών του Υπουργείου Οικονομικών.
3. Η προκήρυξη της συμφωνίας – πλαισίου του άρθρου αυτού γίνεται μέσα σε έξι (6) μήνες από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
4. Η αμοιβή του αναδόχου ή των αναδόχων της συμφωνίας πλαισίου για τη διενέργεια των ελέγχων και εκτιμήσεων καταβάλλεται από την αναθέτουσα αρχή της συμφωνίας – πλαισίου και βαρύνει την περιουσία υπέρ της οποίας ενεργείται και εις βάρος της οποίας βεβαιώνεται με χρηματικό κατάλογο της Δ/νσης Κοινωφελών Περιουσιών του Υπουργείου Οικονομικών και εισπράττεται σύμφωνα με τις διατάξεις περί είσπραξης δημοσίων εσόδων. Ειδικότερα όσον αφορά τα ιδρύματα η αμοιβή εκκαθαρίζεται από την αναθέτουσα αρχή και καταβάλλεται με εντολή της Δ/νσης Κοινωφελών Περιουσιών του Υπουργείου Οικονομικών απευθείας από το ίδρυμα.
Αρχική Κώδικας Κοινωφελών ΠεριουσιώνΆρθρο 21: Ανάθεση διαχειριστικών ελέγχων σε ελεγκτικές εταιρείες
Άρθρο 21: Ανάθεση διαχειριστικών ελέγχων σε ελεγκτικές εταιρείες
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 01: Ορισμοί
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 02: Υποχρεώσεις Δημοσίου – Αρμοδιότητες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 03:Άρθρο 03:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 04: Υποχρεώσεις Δικαστικών Γραμματέων, Συμβολαιογράφων, Προξένων, Πιστωτικών Ιδρυμάτων και άλλων προσώπωνΆρθρο 04: Υποχρεώσεις Δικαστικών Γραμματέων, Συμβολαιογράφων, Προξένων, Πιστωτικών Ιδρυμάτων και άλλων προσώπων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 05: Προσωρινή διοίκηση της περιουσίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 06: Κεντρικό Συμβούλιο Κοινωφελών Περιουσιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 07: Αρμοδιότητες Συμβουλίου Κοινωφελών ΠεριουσιώνΆρθρο 07: Αρμοδιότητες Συμβουλίου Κοινωφελών Περιουσιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 08: Συμβούλιο Κοινωφελών Περιουσιών Αποκεντρωμένης Διοίκησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09: Αποζημίωση μελών Συμβουλίων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 10: Ερμηνεία συστατικών πράξεων – Μεταβολή σκοπού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11: Συνέπειες απόφασης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12: Μητρώο Κοινωφελών Περιουσιών (Μητρώο Εθνικών Κληροδοτημάτων)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13: Διάρθρωση του Μητρώου – Δημοσιότητα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14: Λειτουργία και δημοσιότητα του Μητρώου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15: Τύχη περιουσιών που δεν αναγγέλλονται
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16: Μητρώο εκτελεστών διαθηκών, εκκαθαριστών, διαχειριστών κοινωφελών περιουσιών ή ιδρυμάτων και κηδεμόνων σχολαζουσών κληρονομιών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17: Διορισμός εκκαθαριστή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18: Ανικανότητα για διορισμό – ΈκπτωσηΆρθρο 18: Ανικανότητα για διορισμό – Έκπτωση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19: Αντικατάσταση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20: ΠαραίτησηΆρθρο 20: Παραίτηση
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 21: Ανάθεση διαχειριστικών ελέγχων σε ελεγκτικές εταιρείες
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22: Εκκαθάριση περιουσίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23:Χρήματα, τιμαλφή, κινητές αξίες, απαιτήσειςΆρθρο 23:Χρήματα, τιμαλφή, κινητές αξίες, απαιτήσεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 24: Εκποίηση και εκμίσθωση κινητών και ακινήτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25: Κληροδοτήματα σε μετρητάΆρθρο 25: Κληροδοτήματα σε μετρητά
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26: Χρέη και βάρη κληρονομίας – Δαπάνες εκκαθάρισηςΆρθρο 26: Χρέη και βάρη κληρονομίας – Δαπάνες εκκαθάρισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27: Εκπροσώπηση στο δικαστήριοΆρθρο 27: Εκπροσώπηση στο δικαστήριο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28: Υποχρεώσεις οφειλετώνΆρθρο 28: Υποχρεώσεις οφειλετών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29: Συγκληρονομία Δημοσίου – Εκποίηση, εκμίσθωση κοινού πράγματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30: Αμοιβή – ΔαπάνεςΆρθρο 30: Αμοιβή – Δαπάνες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31: Λήξη έργου – ΛογοδοσίαΆρθρο 31: Λήξη έργου – Λογοδοσία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32: Περιουσίες υπέρ των Ενόπλων ΔυνάμεωνΆρθρο 32: Περιουσίες υπέρ των Ενόπλων Δυνάμεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33: Περιουσίες που υπάγονται στην άμεση διαχείριση του Υπουργείου ΟικονομικώνΆρθρο 33: Περιουσίες που υπάγονται στην άμεση διαχείριση του Υπουργείου Οικονομικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34: Ειδικός Προϋπολογισμός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35: Τοποθέτηση ΚεφαλαίωνΆρθρο 35: Τοποθέτηση Κεφαλαίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36: Διαχειριστικές πράξειςΆρθρο 36: Διαχειριστικές πράξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37: ΈργαΆρθρο 37: Έργα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38: Υποτροφίες-ΔιαγωνισμοίΆρθρο 38: Υποτροφίες-Διαγωνισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39: Ποσό υποτροφίας – Αριθμός υποτρόφωνΆρθρο 39: Ποσό υποτροφίας – Αριθμός υποτρόφων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40: Εκτελεστές διαθηκώνΆρθρο 40: Εκτελεστές διαθηκών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41: Εκκαθάριση της περιουσίας – ΔιανομήΆρθρο 41: Εκκαθάριση της περιουσίας – Διανομή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42: Διαχειριστικές πράξεις του εκτελεστήΆρθρο 42: Διαχειριστικές πράξεις του εκτελεστή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43: Επιλογή κοινωφελούς σκοπού ή έργουΆρθρο 43: Επιλογή κοινωφελούς σκοπού ή έργου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44: Εκτέλεση σκοπούΆρθρο 44: Εκτέλεση σκοπού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45: Ανάθεση και εκτέλεση έργων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46: Κληροδοσίες υπέρ κοινωφελών σκοπώνΆρθρο 46: Κληροδοσίες υπέρ κοινωφελών σκοπών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47: Υποτροφίες-ΔιαγωνισμοίΆρθρο 47: Υποτροφίες-Διαγωνισμοί
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48: Παράλειψη διαγωνισμού – Προμήθειες – Υπηρεσίες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49: Λήξη έργου και λογοδοσία – Καταβολή αμοιβής και δαπανώνΆρθρο 49: Λήξη έργου και λογοδοσία – Καταβολή αμοιβής και δαπανών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50: Σύσταση κοινωφελούς ιδρύματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51: Έγκριση σύστασης κοινωφελούς ιδρύματος – ΔιάλυσηΆρθρο 51: Έγκριση σύστασης κοινωφελούς ιδρύματος – Διάλυση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52: Οργανισμός ιδρύματοςΆρθρο 52: Οργανισμός ιδρύματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53: Εποπτεία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54: Συγχώνευση ιδρυμάτων – ΣυμβάσειςΆρθρο 54: Συγχώνευση ιδρυμάτων – Συμβάσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55: Κατανομή περιουσίας υπέρ περισσότερων σκοπών – συγκληρονομίαΆρθρο 55: Κατανομή περιουσίας υπέρ περισσότερων σκοπών – συγκληρονομία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56: Χορήγηση υποτροφιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57: Σύσταση φορέων αξιοποίησης της περιουσίας ιδρυμάτωνΆρθρο 57: Σύσταση φορέων αξιοποίησης της περιουσίας ιδρυμάτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 58: Διαχειριστικές πράξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 59: Προϋπολογισμοί ιδρυμάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60: Πιστώσεις και δαπάνεςΆρθρο 60: Πιστώσεις και δαπάνες
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 61: Σχολάζουσα κληρονομία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62: Διορισμός – Καθήκοντα –Λήξη του έργουΆρθρο 62: Διορισμός – Καθήκοντα –Λήξη του έργου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63: Λογοδοσία κηδεμόνα – ΑμοιβήΆρθρο 63: Λογοδοσία κηδεμόνα – Αμοιβή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64: Φάκελοι και Μητρώο Σχολαζουσών ΚληρονομιώνΆρθρο 64: Φάκελοι και Μητρώο Σχολαζουσών Κληρονομιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 65: Πόροι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66: Πάγια προκαταβολήΆρθρο 66: Πάγια προκαταβολή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67: Διαχείριση καταθέσεωνΆρθρο 67: Διαχείριση καταθέσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68: ΠληροφορίεςΆρθρο 68: Πληροφορίες
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 69: Δίκες κοινωφελών περιουσιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70: Κοινοποίηση εγγράφωνΆρθρο 70: Κοινοποίηση εγγράφων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 71: Πειθαρχικές παραβάσεις και διοικητικές κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72: Ποινικές κυρώσειςΆρθρο 72: Ποινικές κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73: Βιβλία – ΣτοιχείαΆρθρο 73: Βιβλία – Στοιχεία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 74: Συμβιβασμός – Κατάργηση δίκης- Διαιτησία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 75: Αμφισβήτηση κληρονομικού δικαιώματος του ΔημοσίουΆρθρο 75: Αμφισβήτηση κληρονομικού δικαιώματος του Δημοσίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76: Διάλυση περιουσίαςΆρθρο 76: Διάλυση περιουσίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77: Τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα Πολιτικής ΔικονομίαςΆρθρο 77: Τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 78: Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3852/2010Άρθρο 78: Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 79: Σύσταση τμήματος Μητρώου Κοινωφελών Περιουσιών – Σχολαζουσών ΚληρονομιώνΆρθρο 79: Σύσταση τμήματος Μητρώου Κοινωφελών Περιουσιών – Σχολαζουσών Κληρονομιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 80: Αναπροσαρμογή ποσώνΆρθρο 80: Αναπροσαρμογή ποσών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 81: Τροποποίηση οργανισμών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 82:Μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 83: Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
28 Μαΐου 2013, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Ιουνίου 2013, 12:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
22 Σχόλια 73 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Στο άρθρο 21 «Ανάθεση διαχειριστικών ελέγχων σε ελεγκτικές εταιρείες»
α) Το άρθρο αυτό πρέπει να απαλειφθεί ως αντισυνταγματικό.
β) Η μόνη ωφέλιμη πρόβλεψη στο άρθρο αυτό είναι να ανατεθεί σε «ιδιώτες» ο έλεγχος των ανέλεγκτων κληροδοτημάτων.
Θα προκύψει σημαντική, τεράστια, ωφέλεια αν «ενεργοποιηθούν» τα ανεκκαθάριστα κληροδοτήματα.
Η ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΩΝ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΛΕΓΚΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΥΡΙΩΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΑΘΕΤΕΣ, ΚΑΤΑΛΕΙΠΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΧΕΙ ΚΑΘΗΚΟΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΔΙΑ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΩΝ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΩΝ
Η ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΩΝ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΛΕΓΚΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΥΡΙΩΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΑΘΕΤΕΣ, ΚΑΤΑΛΕΙΠΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.
1) ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΟΥΤΟΣ, ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΚΑΤΕΛΕΙΠΕ Ο ΑΠΟΒΙΩΣΑΣ ΕΥΕΡΓΕΤΗΣ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΦΕΛΕΙΣ ΣΚΟΠΟΥΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΖΩΗΣ.
2)ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΝΑ ΕΚΧΩΡΗΘΕΙ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΩΝ ΑΥΤΩΝ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ,ΠΡΑΞΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΘΕΤΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ.
3)Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΜΟΝΗ ΕΓΓΥΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΘΕΤΗ
Απολύτως ορθά τα παραπάνω σχόλια.
Οι Οικονομικοί Επιθεωρητές πέραν των άλλων και πολλών αρμοδιοτήτων τους και στον βαθμό που διενεργούν διαχειριστικούς ελέγχους στα Εθνικά Κληροδοτήματα, έχουν βιώσει πολύ καλά, ότι αυτά συνιστούν την κορυφαία έκφραση της φιλοπατρίας και του φιλότιμου του λαού μας. Οι Εθνικοί μας ευεργέτες εμπιστεύτηκαν τον έλεγχο της διαχείρισης των περιουσιών τους στο Ελληνικό Δημόσιο.
Πώς διασφαλίζεται το Δημόσιο Συμφέρον, το οποίο επιθυμούσαν να εξυπηρετήσουν οι διαθέτες, με την τελευταία τους βούληση, μέσω των διαθηκών τους, όταν ο έλεγχος των περιουσιών τους ανατίθεται σε ιδιώτες;
Συμφωνούμε με τα παραπάνω σχόλια, ο έλεγχος των Κληροδοτημάτων πρέπει να αποτελεί αρμοδιότητα και αντικείμενο του ΔΗΜΟΣΙΟΥ καθόσον -εκτός των άλλων,δεν προκύπτει πρόσθετο δημοσιονομικό κόστος που θα βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό,για τη διενέργεια αυτών των ελέγχων εφόσον αυτοί δύνανται να ασκούνται από τους αρμόδιους κρατικούς υπαλλήλους. Διαφορετικά, θα υφίσταται επιβάρυνση της περιουσίας των ιδρυμάτων με δαπάνες όπως: η αμοιβή ελεγκτού, τα οδοιπορικά, τα έξοδα διαμονής κ.λ.π., οι οποίες θα είναι δυσβάστακτες κυρίως για τα μικρά ιδρύματα, (που είναι και τα περισσότερα), γεγονός που θα λειτουργήσει τελικά σε βάρος του κοινωφελούς τους έργου.
Για ποιο λόγο δεν παραμένει ο πρωτογενής έλεγχος στα αρμόδια ελεγκτικά όργανα του Υπ. Οικ. και αποφασίστηκε, a priori, η ανάθεσή τους σε ιδιώτες και μάλιστα επιλεκτικά για περιουσίες άνω των 50.000€;
Με την επικείμενη αναδιοργάνωση των Δ.Ο.Υ. πρόκειται να εξοικονομηθεί ικανός αριθμός υπαλλήλων σε όλη την επικράτεια, δυνάμενος να ανταποκριθεί σε πλήθος ελέγχων που αφορούν στον τομέα αυτό. Οι εφοριακοί υπάλληλοι διαθέτουν και τη γνώση και την εμπειρία στη διενέργεια διαχειριστικών ελέγχων. Έχουν άμεση πρόσβαση σε πλήθος πληροφοριών , εγγράφων και εν γένει στοιχείων (υποβολή δηλώσεων, στοιχεία περί κληρονομιών κ.λ.π.), σχετικά με τα ιδρύματα κληροδοτήματα κ.λ.π. που υπάγονται στην αρμοδιότητα τους.
Η παραχώρηση του ελέγχου σε ιδιώτες έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση της περιουσίας του Δημοσίου από τα Κληρ/τα,τα Κοινωφελή Ιδρύματα κλπ, δεδομένου ότι θα προκύψει προς κάλυψη το ποσόν των αμοιβών των ιδιωτικών ελεγκτικών εταιρειών.
Με το πρόσχημα της διεφθαρμένης Δημόσιας Διοίκησης, παραχωρούνται τα ελεγκτικά φιλέτα στους ιδιώτες.
Το εξωφρενικό επί πλέον είναι ότι ιδιώτες συντάσσουν πορίσματα και το Δημόσιο τα εκτελεί; Πόσο άλλαξαν οι όροι του παιχνιδιού που μας οδηγεί στην καταστροφή και ισοπέδωση κάθε υγιούς τμήματος της λειτουργίας της Δημόσιας Διοίκησης!!!!!! Εάλω η Πόλις!
Πώς διασφαλίζεται το Δημόσιο Συμφέρον, το οποίο επιθυμούσαν να εξυπηρετήσουν οι διαθέτες, με την τελευταία τους βούληση, μέσω των διαθηκών τους, όταν ο έλεγχος των περιουσιών τους ανατίθεται σε ιδιώτες; εκτόσ τούτου θα υπάρξει και μείωση της περιουσίας του Δημοσίου από τα Κληρ/τα, και Κοινωφελή Ιδρύματα κλπ, δεδομένου ότιότι καλούνται να καλύψουν και τις αμοιβές των ιδιωτών που θα τους ελέγξουν.
Πώς διασφαλίζεται το Δημόσιο Συμφέρον, το οποίο επιθυμούσαν να εξυπηρετήσουν οι διαθέτες, με την τελευταία τους βούληση, μέσω των διαθηκών τους, όταν ο έλεγχος των περιουσιών τους ανατίθεται σε ιδιώτες; Πώς διασφαλίζεται η αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα των διενεργούμενων από τους ιδιώτες ελέγχων; Γιατί το ήδη υπάρχον έμπειρο, ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό των Δ.Ο.Υ., παραμένει στα αζήτητα ή οδηγείται στον κάλαθο των αχρήστων;
Οι ιδιώτες συντάσσουν πορίσματα και το Δημόσιο τα εκτελεί; Πόσο άλλαξαν οι όροι του παιχνιδιού, που μας οδηγεί στην καταστροφή και ισοπέδωση κάθε υγιούς τμήματος της λειτουργίας της Δημόσιας Διοίκησης!!!!!! Εάλω η Πόλις!
Με το πρόσχημα της διεφθαρμένης Δημόσιας Διοίκησης, παραχωρούνται τα ελεγκτικά φιλέτα στους ιδιώτες;
Γιατί επελέγη η παραχώρηση της διενέργειας ελέγχων των Κληρ/των, Ιδρυμάτων και Κοινωφελών Υπηρεσιών, ενεργητικού άνω των 50.000€, σε ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρείες και δεν ανατέθηκε, αν ευσταθούν τα επιχειρήματα που αναπτύσσονται στο προσχέδιο Νόμου, όλα τα Κληροδοτήματα ενεργητικού από 1€ και πάνω;
Οι Οικονομικοί Επιθεωρητές που είναι σήμερα αρμόδιοι να διενεργούν διαχειριστικούς ελέγχους στα Εθνικά Κληροδοτήματα, έχουν βιώσει πολύ καλά, ότι αυτά συνιστούν την κορυφαία έκφραση της φιλοπατρίας και του φιλότιμου του λαού μας. Οι Εθνικοί μας ευεργέτες εμπιστεύτηκαν τον έλεγχο της διαχείρισης των περιουσιών τους στο Ελληνικό Δημόσιο.
Η θέση των Οικονομικών Επιθεωρητών, οι οποίοι εποπτεύουν τις Υπηρεσίες του Υπουργείου μας είναι, ότι οι έλεγχοι αυτοί δύνανται να διενεργούνται από τους εφοριακούς υπαλλήλους των κατά τόπους αρμοδίων Δ.Ο.Υ., στις οποίες υπάγεται ένα ίδρυμα και κάτω από τον έλεγχο των Οικονομικών Επιθεωρητών καθόσον:
– Με την επικείμενη αναδιοργάνωση των Δ.Ο.Υ. πρόκειται να εξοικονομηθεί ικανός αριθμός υπαλλήλων σε όλη την επικράτεια, δυνάμενος να ανταποκριθεί σε πλήθος ελέγχων που αφορούν στον τομέα αυτό.
– Οι εφοριακοί υπάλληλοι διαθέτουν και τη γνώση και την εμπειρία στη διενέργεια διαχειριστικών ελέγχων.
– Έχουν άμεση πρόσβαση σε πλήθος πληροφοριών , εγγράφων και εν γένει στοιχείων (υποβολή δηλώσεων, στοιχεία περί κληρονομιών κ.λ.π.), σχετικά με τα ιδρύματα κληροδοτήματα κ.λ.π. που υπάγονται στην αρμοδιότητα τους.
– Στις Δ.Ο.Υ λειτουργούν τα τμήματα α. Ελέγχου, β. Βεβαίωσης και Είσπραξης και γ. Δικαστικού, που δύνανται να εξασφαλίσουν τον έλεγχο , τον τυχόν καταλογισμό και την είσπραξη προστίμων.
– Δεν υφίσταται πρόσθετο δημοσιονομικό κόστος που θα βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό ,για τη διενέργεια αυτών των ελέγχων, καθόσον δύνανται να ασκούνται από τους υπαλλήλους που υπηρετούν στις κατά τόπους αρμόδιες Δ.Ο.Υ.
– Δεν θα υφίσταται επιβάρυνση της περιουσίας των ιδρυμάτων με δαπάνες όπως: η αμοιβή ελεγκτού, τα οδοιπορικά, τα έξοδα διαμονής κ.λ.π., οι οποίες θα είναι δυσβάστακτες κυρίως για τα μικρά ιδρύματα, τα οποία είναι και τα περισσότερα, γεγονός που θα λειτουργήσει τελικά σε βάρος του κοινωφελούς τους έργου.
Η ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΩΝ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΛΕΓΚΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΥΡΙΩΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΑΘΕΤΕΣ, ΚΑΤΑΛΕΙΠΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.
Σε συνέχεια του παραπάνω σχολίου :
ΣΤΙΣ 17 ΜΑΪΟΥ 2013 Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ :
«ΟΧΙ ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΦΕΛΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΩΝ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ»
Σε συνέχεια του από 4/6/2013 σχολίου, συμπληρώνουμε τα ακόλουθα :
Οι Οικονομικοί Επιθεωρητές, οι οποίοι είναι αρμόδιοι για τον έλεγχο των υπ[οθέσεων Κοινωφελών Περιουσιών (σχολαζουσών κληρονομιών, κληροδοτημάτων, ιδρυμάτων), από το έτος 1939, διαθέτουν την απαιτούμενη τεχνογνωσία για την εφαρμογή των διατάξεων της νομοθεσίας που διέπει τα εθνικά κληροδοτήματα. Εξάλλου, οι Δ.Ο.Υ. είναι οι καθ’ύλην αρμόδιες υπηρεσίες για τον έλεγχο των Κληροδοτημάτων. Οι Οικονομικοί Επιθεωρητές, σε κάθε περίπτωση, μπορούν να διενεργήσουν τον δευτερογενή έλεγχο. Οι Ελεγκτικές Εταιρείες μπορεί να έχουν γνώση και εμπειρία σε λογιστικούς ελέγχους, αλλά δεν διαθέτουν την τεχνογνωσία και την εμπειρία των Οικονομικών Επιθεωρητών και των Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών. Το Διοικητικό Συμβούλιο των Οικονομικών Επιθεωρητών στην από 15/4/2013 συνεδρίασή του, μεταξύ άλλων, αποφάσισε :
– Οι Οικονομικοί Επιθεωρητές από τη φύση και το ρόλο της αποστολής τους πρέπει να διενεργούν ελέγχους επί υποθέσεων που προηγουμένως έχουν ελεγχθεί από άλλους υπαλλήλους του Υπουργείου μας.
– Η διενέργεια των ως άνω ελέγχων στη διαχείριση των περιουσιών των Εθνικών Κληροδοτημάτων, Σχολαζουσών Κληρονομιών κ.λπ., πρέπει να γίνεται δειγματοληπτικά με προγραμματισμό, βάσει επιστημονικών κριτηρίων (risk analysis) και τη δημιουργία μητρώου ιδρυμάτων κ.λπ., στα πλαίσια του μηχανογραφικού συστήματος ELENXIS.
– Μία εναλλακτική πρόταση του Δ.Σ., προκειμένου να μην δοθούν σε ιδιώτες οι παραπάνω έλεγχοι, είναι να ανατεθούν σε υπαλλήλους των κατά τόπους Δ.Ο.Υ., στις οποίες υπάγεται ένα ίδρυμα και κάτω από τον έλεγχο των Ο.Ε. καθόσον αυτοί διαθέτουν την εμπειρία και γνώση, έχουν πρόσβαση σε πλήθος πληροφοριών, εγγράφων και εν γένει στοιχείων. Επιπλέον, στις Δ.Ο.Υ. λειτουργούν τα τμήματα α) Ελέγχου, β) Βεβαίωσης και Είσπραξης και γ) Δικαστικού, που δύνανται να εξασφαλίσουν τον έλεγχο, τον τυχόν καταλογισμό και την είσπραξη προστίμων. Με την πρόταση αυτή δεν υφίσταται : α) πρόσθετο δημοσιονομικό κόστος για τη διενέργεια των ελέγχων αυτών και β) επιβάρυνση της περιουσίας των ιδρυμάτων με αμοιβή, οδοιπορικά έξοδα διαμονής κ.λπ. των ιδιωτών-ελεγκών.
ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΩΣ, Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΣΤΙΣ 17 ΜΑΪΟΥ ΑΝΑΝΕΩΣΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟ 27 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2012, ΩΣ ΑΚΟΛΟΥΘΩΣ : «ΚΑΜΙΑ ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ Ή ΜΕΡΟΥΣ ΑΥΤΩΝ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ».
Τα ποσά που διατίθενται κάθε χρόνο δια των προυπολογισμών των Εθνικών Κληροδοτημάτων για την ικανοποίηση κοινωφελών σκοπών ή εκτέλεση κοινωφελών έργων, ενισχύουν και συμπληρώνουν τα διατιθέμενα για τους ίδιους σκοπούς ή έργα, ποσά από τον Κρατικό Προυπολογισμό. Έτσι μπορούν να εξοικονομηθούν κρατικά έσοδα και να διατεθούν για την ενέργεια δημοσίων επενδύσεων και την προώθηση γενικότερα της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας.Η Οικονομική Επιθεώρηση είναι κραταιός θεσμός, και ελέγχει τα ιδρύματα-κληροδοτήματα από το 1939 και ως εκ τούτου, αποτελεί θεματοφύλακα της διασφάλισης των συμφερόντων του Δημοσίου.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΧΕΙ ΚΑΘΗΚΟΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΔΙΑ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΩΝ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ, ΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΜΑΣ ΕΥΕΡΓΕΤΕΣ ΔΙΕΘΕΣΑΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ, ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ, ΥΠΟ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΟΜΩΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΔΕΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΗΚΑΝ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ ΟΥΤΕ ΣΥΣΤΗΣΑΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΤΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕs.
ΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΑ ΕΚΛΠΗΡΩΝΟΥΝ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΥΣ ΑΠΟ ΕΘΝΙΚΗΣ, ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΠΟΨΕΩΣ ΣΚΟΠΟΥΣ. ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ ΑΥΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΑΤΙ ΔΡΟΜΟΙ ΣΧΟΛΕΙΑ ΥΔΡΑΓΩΓΕΙΑ, ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ, ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ, ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΠΟΡΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ, ΝΟΣΗΛΕΥΟΝΤΑΙ ΑΠΟΡΟΙ ΚΑΙ ΓΕΡΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΑΝΥΨΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΒΙΟΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ.Η ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΥΛΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΥΘΕΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΗΣΗ ΚΑΙ ΥΒΡΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΘΕΤΩΝ,ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΗΚΑΝ ΤΙΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΕΣ, ΚΑΙ ΔΩΡΕΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ.
Η αμοιβή των ελεγκτικών εταιρειών για τον έλεγχο των κοινωφελών περιουσιών, ιδρυμάτων και κληροδοτημάτων, θα επιφέρει τη μείωση σταδιακά της περιουσίας των εν λόγω ιδρυμάτων. Η διάταξη αυτή προσκρούει άμεσα στις διατάξεις του άρθρου 109 παρ.1 του Συντάγματος, όπου ορίζ3εται ρητά ότι : «Δεν επιτρέπεται η μεταβολή του περιεχομένου ή των όρων διαθήκης, κωδικέλλου ή δωρεάς, ως προς τις διατάξεις τους, υπέρ του Δημοσίου ή υπέρ κοινωφελούς σκοπού». Με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί αντιστοίχως η προσφορά στον Έλληνα πολίτη και την κοινωνία, ως άλλωστε ορίζεται στη βούληση του διαθέτη. Άλλωστε, τα Κληροδοτήματα με πρωτοπόρους τους μεγάλους ευεργέτες, αποτελούν κορυφαία έκφραση της φιλοπατρίας και του φιλότιμου του λαού μας και είναι από τις ωραιότερες παραδόσεις του. Δεν είναι δυνατό να εμπιστευτεί το κράτος τον έλεγχο στις ιδιωτικές εταιρείες, τη στιγμή που οι ίδιοι οι Εθνικοί μας Ευεργέτες, από τον Τοσίτσα, τον Καπλάνη, τον Ζωσιμά, τον Ζαρίφη, τον Ευγενίδη, τον Ριζάρη, τον Μαρασλή, τον Χαροκόπο, τον Μπενάκη, ως τον μικρότερο ευεργέτη, διέθεσαν τις κληρονομιές τους υπό τον έλεγχο του κράτους και οι ίδιοι δεν τα εμπιστεύτηκαν στους ιδιώτες, ούτε σύστησαν προς τούτο ελεγκτικές εταιρείες. Κάτι τέτοιο θα αποτελούσε ύβρη και προσβολή στην προσφορά και τη μνήμη τους. Η Οικονομική Επιθεώρηση είναι κραταιός θεσμός, είναι θεματοφύλακας της διασφάλισης των συμφερόντων του Δημοσίου και ελέγχει τα ιδρύματα-κληροδοτήματα από το 1939.
Η αμοιβή των ελεγκτικών εταιρειών για τον έλεγχο των κοινωφελών περιουσιών, ιδρυμάτων και κληροδοτημάτων, θα επιφέρει τη μείωση σταδιακά της περιουσίας των εν λόγω ιδρυμάτων. Η διάταξη αυτή προσκρούει άμεσα στις διατάξεις του άρθρου 109 παρ. 1 του Συντάγματος, όπου ορίζεται ρητά ότι:»Δεν επιτρέπεται η μεταβολή του περιεχομένου ή των όρων διαθήκης, κωδικέλλου ή δωρεάς, ως προς τις διατάξεις τους, υπέρ του Δημοσίου ή υπέρ κοινωφελούς σκοπού». Με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί αντιστοίχως, η προσφορά στον Έλληνα πολίτη και την κοινωνία, ως άλλωστε ορίζεται στη βούληση του διαθέτη. Άλλωστε, τα Κληροδοτήματα με πρωτοπόρους τους μεγάλους ευεργέτες, αποτελούν κορυφαία έκφραση της φιλοπατρίας και του φιλότιμου του λαού μας και είναι από τις ωραιότερες παραδόσεις του. Δεν είναι δυνατό να επιστευτεί το Κράτος, τον έλεγχο στις ιδιωτικές εταιρείες, τη στιγμή που οι ίδιοι οι Εθνικοί μας Ευεργέτες, από τον Τοσίτσα, τον Καπλάνη, τον Ζωσιμά, τον Ζαρίφη, τον Ευγενίδη, τον Ρηζάρη, τον Μαρασλή, τον Χαροκόπο, τον Μπενάκη, ως τον μικρότερο ευεργέτη, διέθεσαν τις κληρονομιές τους υπό τον έλεγχο του κράτους και οι ίδιοι δεν τα εμπιστεύτηκαν στους ιδιώτες, ούτε σύστησαν προς τούτο ελεγκτικές εταιρείες. Κάτι τέτοιο θα αποτελούσε ύβρη και προσβολή στην προσφορά και τη μνήμη τους. Η Οικονομική Επιθεώρηση είναι κραταιός θεσμός, είναι θεματοφύλακας της διασφάλισης των συμφερόντων του Δημοσίου και ελέγχει τα ιδρύματα-κληροδοτήματα από το 1939.