Άρθρο 21: Ανάθεση διαχειριστικών ελέγχων σε ελεγκτικές εταιρείες

1. Για την διενέργεια των προβλεπομένων στον παρόντα κώδικα ελέγχων της διαχείρισης και τη σύνταξη εκτιμήσεων της αξίας στοιχείων των περιουσιών του παρόντος Κώδικα προσλαμβάνονται με συμφωνία – πλαίσιο του άρθρου 26 του π.δ 60/2007 ένα ή περισσότερα ελεγκτικά γραφεία του ν. 3693/2008 (Α΄174). Η συμφωνία – πλαίσιο ανατίθεται ενιαία για όλη τη χώρα, με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και ανεξαρτήτως αρμόδιας αρχής. Οι όροι και οι λοιπές λεπτομέρειες της διαδικασίας ανάθεσης ορίζονται με τη σχετική προκήρυξη.
2. Η ανάθεση επιμέρους σύμβασης στα πλαίσια της συμφωνίας – πλαισίου μπορεί να αφορά όλους τους απαιτούμενους τακτικούς ελέγχους των περιουσιών ή μέρος αυτών ή έκτακτους ελέγχους οι οποίοι αποφασίζονται από την αρμόδια αρχή. Όταν δεν είναι ο Υπουργός Οικονομικών η κατά νόμον αρμόδια αρχή, η διενέργεια εκτάκτου ελέγχου ζητείται με έγγραφο της αρμόδιας αρχής από την Διεύθυνση Κοινωφελών Περιουσιών του Υπουργείου Οικονομικών.
3. Η προκήρυξη της συμφωνίας – πλαισίου του άρθρου αυτού γίνεται μέσα σε έξι (6) μήνες από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
4. Η αμοιβή του αναδόχου ή των αναδόχων της συμφωνίας πλαισίου για τη διενέργεια των ελέγχων και εκτιμήσεων καταβάλλεται από την αναθέτουσα αρχή της συμφωνίας – πλαισίου και βαρύνει την περιουσία υπέρ της οποίας ενεργείται και εις βάρος της οποίας βεβαιώνεται με χρηματικό κατάλογο της Δ/νσης Κοινωφελών Περιουσιών του Υπουργείου Οικονομικών και εισπράττεται σύμφωνα με τις διατάξεις περί είσπραξης δημοσίων εσόδων. Ειδικότερα όσον αφορά τα ιδρύματα η αμοιβή εκκαθαρίζεται από την αναθέτουσα αρχή και καταβάλλεται με εντολή της Δ/νσης Κοινωφελών Περιουσιών του Υπουργείου Οικονομικών απευθείας από το ίδρυμα.

  • 13 Ιουνίου 2013, 10:05 | ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΚΟΝΙΤΣΑΣ-ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΡΤΣΕΚΗΣ

    Στο άρθρο 21 «Ανάθεση διαχειριστικών ελέγχων σε ελεγκτικές εταιρείες»
    α) Το άρθρο αυτό πρέπει να απαλειφθεί ως αντισυνταγματικό.
    β) Η μόνη ωφέλιμη πρόβλεψη στο άρθρο αυτό είναι να ανατεθεί σε «ιδιώτες» ο έλεγχος των ανέλεγκτων κληροδοτημάτων.
    Θα προκύψει σημαντική, τεράστια, ωφέλεια αν «ενεργοποιηθούν» τα ανεκκαθάριστα κληροδοτήματα.

  • 5 Ιουνίου 2013, 11:08 | Κ. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ -Μ. ΜΙΚΕΔΑΚΗ

    Η ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΩΝ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΛΕΓΚΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΥΡΙΩΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΑΘΕΤΕΣ, ΚΑΤΑΛΕΙΠΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.
    Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΧΕΙ ΚΑΘΗΚΟΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΔΙΑ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΩΝ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΩΝ

  • 5 Ιουνίου 2013, 11:13 | Π.ΚΟΤΙΝΗ-Μ.ΠΛΗΘΑΚΗ

    Η ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΩΝ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΛΕΓΚΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΥΡΙΩΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΑΘΕΤΕΣ, ΚΑΤΑΛΕΙΠΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.

  • 5 Ιουνίου 2013, 11:17 | ΜΑΚΡΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

    1) ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΟΥΤΟΣ, ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΚΑΤΕΛΕΙΠΕ Ο ΑΠΟΒΙΩΣΑΣ ΕΥΕΡΓΕΤΗΣ ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΦΕΛΕΙΣ ΣΚΟΠΟΥΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΖΩΗΣ.
    2)ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ΝΑ ΕΚΧΩΡΗΘΕΙ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΩΝ ΑΥΤΩΝ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ,ΠΡΑΞΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΘΕΤΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ.
    3)Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΠΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΜΟΝΗ ΕΓΓΥΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΘΕΤΗ

  • 5 Ιουνίου 2013, 10:27 | Β.ΠΑΠΑΔΗΜΑ-Μ. ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ

    Απολύτως ορθά τα παραπάνω σχόλια.
    Οι Οικονομικοί Επιθεωρητές πέραν των άλλων και πολλών αρμοδιοτήτων τους και στον βαθμό που διενεργούν διαχειριστικούς ελέγχους στα Εθνικά Κληροδοτήματα, έχουν βιώσει πολύ καλά, ότι αυτά συνιστούν την κορυφαία έκφραση της φιλοπατρίας και του φιλότιμου του λαού μας. Οι Εθνικοί μας ευεργέτες εμπιστεύτηκαν τον έλεγχο της διαχείρισης των περιουσιών τους στο Ελληνικό Δημόσιο.
    Πώς διασφαλίζεται το Δημόσιο Συμφέρον, το οποίο επιθυμούσαν να εξυπηρετήσουν οι διαθέτες, με την τελευταία τους βούληση, μέσω των διαθηκών τους, όταν ο έλεγχος των περιουσιών τους ανατίθεται σε ιδιώτες;

  • 5 Ιουνίου 2013, 10:47 | Ε.ΔΟΥΚΑ- Ζ.ΖΑΡΟΠΟΥΛΟΥ-Π.ΚΑΤΣΑΒΡΙΑΣ

    Συμφωνούμε με τα παραπάνω σχόλια, ο έλεγχος των Κληροδοτημάτων πρέπει να αποτελεί αρμοδιότητα και αντικείμενο του ΔΗΜΟΣΙΟΥ καθόσον -εκτός των άλλων,δεν προκύπτει πρόσθετο δημοσιονομικό κόστος που θα βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό,για τη διενέργεια αυτών των ελέγχων εφόσον αυτοί δύνανται να ασκούνται από τους αρμόδιους κρατικούς υπαλλήλους. Διαφορετικά, θα υφίσταται επιβάρυνση της περιουσίας των ιδρυμάτων με δαπάνες όπως: η αμοιβή ελεγκτού, τα οδοιπορικά, τα έξοδα διαμονής κ.λ.π., οι οποίες θα είναι δυσβάστακτες κυρίως για τα μικρά ιδρύματα, (που είναι και τα περισσότερα), γεγονός που θα λειτουργήσει τελικά σε βάρος του κοινωφελούς τους έργου.

  • 5 Ιουνίου 2013, 10:07 | Α.ΑΚΡΙΤΙΔΟΥ-Δ.ΜΕΛΑΣ- Μ. ΣΚΑΡΛΑΚΙΔΗΣ

    Για ποιο λόγο δεν παραμένει ο πρωτογενής έλεγχος στα αρμόδια ελεγκτικά όργανα του Υπ. Οικ. και αποφασίστηκε, a priori, η ανάθεσή τους σε ιδιώτες και μάλιστα επιλεκτικά για περιουσίες άνω των 50.000€;
    Με την επικείμενη αναδιοργάνωση των Δ.Ο.Υ. πρόκειται να εξοικονομηθεί ικανός αριθμός υπαλλήλων σε όλη την επικράτεια, δυνάμενος να ανταποκριθεί σε πλήθος ελέγχων που αφορούν στον τομέα αυτό. Οι εφοριακοί υπάλληλοι διαθέτουν και τη γνώση και την εμπειρία στη διενέργεια διαχειριστικών ελέγχων. Έχουν άμεση πρόσβαση σε πλήθος πληροφοριών , εγγράφων και εν γένει στοιχείων (υποβολή δηλώσεων, στοιχεία περί κληρονομιών κ.λ.π.), σχετικά με τα ιδρύματα κληροδοτήματα κ.λ.π. που υπάγονται στην αρμοδιότητα τους.

  • 5 Ιουνίου 2013, 10:01 | Φασούλας Θανάσης

    Η παραχώρηση του ελέγχου σε ιδιώτες έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση της περιουσίας του Δημοσίου από τα Κληρ/τα,τα Κοινωφελή Ιδρύματα κλπ, δεδομένου ότι θα προκύψει προς κάλυψη το ποσόν των αμοιβών των ιδιωτικών ελεγκτικών εταιρειών.
    Με το πρόσχημα της διεφθαρμένης Δημόσιας Διοίκησης, παραχωρούνται τα ελεγκτικά φιλέτα στους ιδιώτες.
    Το εξωφρενικό επί πλέον είναι ότι ιδιώτες συντάσσουν πορίσματα και το Δημόσιο τα εκτελεί; Πόσο άλλαξαν οι όροι του παιχνιδιού που μας οδηγεί στην καταστροφή και ισοπέδωση κάθε υγιούς τμήματος της λειτουργίας της Δημόσιας Διοίκησης!!!!!! Εάλω η Πόλις!

  • 5 Ιουνίου 2013, 10:31 | Α. ΤΣΕΡΚΕΖΗΣ-Α.ΤΣΟΜΠΑΝΙΔΗΣ

    Πώς διασφαλίζεται το Δημόσιο Συμφέρον, το οποίο επιθυμούσαν να εξυπηρετήσουν οι διαθέτες, με την τελευταία τους βούληση, μέσω των διαθηκών τους, όταν ο έλεγχος των περιουσιών τους ανατίθεται σε ιδιώτες; εκτόσ τούτου θα υπάρξει και μείωση της περιουσίας του Δημοσίου από τα Κληρ/τα, και Κοινωφελή Ιδρύματα κλπ, δεδομένου ότιότι καλούνται να καλύψουν και τις αμοιβές των ιδιωτών που θα τους ελέγξουν.

  • 5 Ιουνίου 2013, 10:37 | Μπέης Παναγιώτης

    Πώς διασφαλίζεται το Δημόσιο Συμφέρον, το οποίο επιθυμούσαν να εξυπηρετήσουν οι διαθέτες, με την τελευταία τους βούληση, μέσω των διαθηκών τους, όταν ο έλεγχος των περιουσιών τους ανατίθεται σε ιδιώτες; Πώς διασφαλίζεται η αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα των διενεργούμενων από τους ιδιώτες ελέγχων; Γιατί το ήδη υπάρχον έμπειρο, ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό των Δ.Ο.Υ., παραμένει στα αζήτητα ή οδηγείται στον κάλαθο των αχρήστων;

  • 5 Ιουνίου 2013, 10:21 | Βασιλείου Θεόδωρος

    Οι ιδιώτες συντάσσουν πορίσματα και το Δημόσιο τα εκτελεί; Πόσο άλλαξαν οι όροι του παιχνιδιού, που μας οδηγεί στην καταστροφή και ισοπέδωση κάθε υγιούς τμήματος της λειτουργίας της Δημόσιας Διοίκησης!!!!!! Εάλω η Πόλις!

  • 5 Ιουνίου 2013, 10:27 | Aλέξιος Φασούλας

    Με το πρόσχημα της διεφθαρμένης Δημόσιας Διοίκησης, παραχωρούνται τα ελεγκτικά φιλέτα στους ιδιώτες;

  • 5 Ιουνίου 2013, 10:05 | Α.ΞΕΝΟΚΡΑΤΗ- Κ. ΤΣΑΝΤΙΛΑΣ-Α.ΤΣΕΜΠΕΡΑ

    Γιατί επελέγη η παραχώρηση της διενέργειας ελέγχων των Κληρ/των, Ιδρυμάτων και Κοινωφελών Υπηρεσιών, ενεργητικού άνω των 50.000€, σε ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρείες και δεν ανατέθηκε, αν ευσταθούν τα επιχειρήματα που αναπτύσσονται στο προσχέδιο Νόμου, όλα τα Κληροδοτήματα ενεργητικού από 1€ και πάνω;
    Οι Οικονομικοί Επιθεωρητές που είναι σήμερα αρμόδιοι να διενεργούν διαχειριστικούς ελέγχους στα Εθνικά Κληροδοτήματα, έχουν βιώσει πολύ καλά, ότι αυτά συνιστούν την κορυφαία έκφραση της φιλοπατρίας και του φιλότιμου του λαού μας. Οι Εθνικοί μας ευεργέτες εμπιστεύτηκαν τον έλεγχο της διαχείρισης των περιουσιών τους στο Ελληνικό Δημόσιο.

  • 5 Ιουνίου 2013, 10:47 | Καράκαρης Άγγελος, Βασιλείου Αποστολία,Θεοδωροπούλου Μαρία, Αλεξανδρίδης Ευστάθιος

    Η θέση των Οικονομικών Επιθεωρητών, οι οποίοι εποπτεύουν τις Υπηρεσίες του Υπουργείου μας είναι, ότι οι έλεγχοι αυτοί δύνανται να διενεργούνται από τους εφοριακούς υπαλλήλους των κατά τόπους αρμοδίων Δ.Ο.Υ., στις οποίες υπάγεται ένα ίδρυμα και κάτω από τον έλεγχο των Οικονομικών Επιθεωρητών καθόσον:
    – Με την επικείμενη αναδιοργάνωση των Δ.Ο.Υ. πρόκειται να εξοικονομηθεί ικανός αριθμός υπαλλήλων σε όλη την επικράτεια, δυνάμενος να ανταποκριθεί σε πλήθος ελέγχων που αφορούν στον τομέα αυτό.
    – Οι εφοριακοί υπάλληλοι διαθέτουν και τη γνώση και την εμπειρία στη διενέργεια διαχειριστικών ελέγχων.
    – Έχουν άμεση πρόσβαση σε πλήθος πληροφοριών , εγγράφων και εν γένει στοιχείων (υποβολή δηλώσεων, στοιχεία περί κληρονομιών κ.λ.π.), σχετικά με τα ιδρύματα κληροδοτήματα κ.λ.π. που υπάγονται στην αρμοδιότητα τους.
    – Στις Δ.Ο.Υ λειτουργούν τα τμήματα α. Ελέγχου, β. Βεβαίωσης και Είσπραξης και γ. Δικαστικού, που δύνανται να εξασφαλίσουν τον έλεγχο , τον τυχόν καταλογισμό και την είσπραξη προστίμων.
    – Δεν υφίσταται πρόσθετο δημοσιονομικό κόστος που θα βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό ,για τη διενέργεια αυτών των ελέγχων, καθόσον δύνανται να ασκούνται από τους υπαλλήλους που υπηρετούν στις κατά τόπους αρμόδιες Δ.Ο.Υ.
    – Δεν θα υφίσταται επιβάρυνση της περιουσίας των ιδρυμάτων με δαπάνες όπως: η αμοιβή ελεγκτού, τα οδοιπορικά, τα έξοδα διαμονής κ.λ.π., οι οποίες θα είναι δυσβάστακτες κυρίως για τα μικρά ιδρύματα, τα οποία είναι και τα περισσότερα, γεγονός που θα λειτουργήσει τελικά σε βάρος του κοινωφελούς τους έργου.

  • 5 Ιουνίου 2013, 09:59 | Ζ.ΡΟΥΣΚΑ- Ε. ΚΕΦΑΛΑ-Α.ΠΑΠΑΔΑΙΚΗ

    Η ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΩΝ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΛΕΓΚΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΥΡΙΩΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΟΙ ΔΙΑΘΕΤΕΣ, ΚΑΤΑΛΕΙΠΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.

  • 5 Ιουνίου 2013, 09:20 | Γ.ΜΠΕΛΛΟΣ-Α.ΚΑΣΣΩΤΑΚΗ

    Σε συνέχεια του παραπάνω σχολίου :
    ΣΤΙΣ 17 ΜΑΪΟΥ 2013 Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ :
    «ΟΧΙ ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΦΕΛΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΩΝ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ»

  • 5 Ιουνίου 2013, 09:47 | Γ.ΜΠΕΛΛΟΣ-Α.ΚΑΣΣΩΤΑΚΗ

    Σε συνέχεια του από 4/6/2013 σχολίου, συμπληρώνουμε τα ακόλουθα :
    Οι Οικονομικοί Επιθεωρητές, οι οποίοι είναι αρμόδιοι για τον έλεγχο των υπ[οθέσεων Κοινωφελών Περιουσιών (σχολαζουσών κληρονομιών, κληροδοτημάτων, ιδρυμάτων), από το έτος 1939, διαθέτουν την απαιτούμενη τεχνογνωσία για την εφαρμογή των διατάξεων της νομοθεσίας που διέπει τα εθνικά κληροδοτήματα. Εξάλλου, οι Δ.Ο.Υ. είναι οι καθ’ύλην αρμόδιες υπηρεσίες για τον έλεγχο των Κληροδοτημάτων. Οι Οικονομικοί Επιθεωρητές, σε κάθε περίπτωση, μπορούν να διενεργήσουν τον δευτερογενή έλεγχο. Οι Ελεγκτικές Εταιρείες μπορεί να έχουν γνώση και εμπειρία σε λογιστικούς ελέγχους, αλλά δεν διαθέτουν την τεχνογνωσία και την εμπειρία των Οικονομικών Επιθεωρητών και των Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών. Το Διοικητικό Συμβούλιο των Οικονομικών Επιθεωρητών στην από 15/4/2013 συνεδρίασή του, μεταξύ άλλων, αποφάσισε :
    – Οι Οικονομικοί Επιθεωρητές από τη φύση και το ρόλο της αποστολής τους πρέπει να διενεργούν ελέγχους επί υποθέσεων που προηγουμένως έχουν ελεγχθεί από άλλους υπαλλήλους του Υπουργείου μας.
    – Η διενέργεια των ως άνω ελέγχων στη διαχείριση των περιουσιών των Εθνικών Κληροδοτημάτων, Σχολαζουσών Κληρονομιών κ.λπ., πρέπει να γίνεται δειγματοληπτικά με προγραμματισμό, βάσει επιστημονικών κριτηρίων (risk analysis) και τη δημιουργία μητρώου ιδρυμάτων κ.λπ., στα πλαίσια του μηχανογραφικού συστήματος ELENXIS.
    – Μία εναλλακτική πρόταση του Δ.Σ., προκειμένου να μην δοθούν σε ιδιώτες οι παραπάνω έλεγχοι, είναι να ανατεθούν σε υπαλλήλους των κατά τόπους Δ.Ο.Υ., στις οποίες υπάγεται ένα ίδρυμα και κάτω από τον έλεγχο των Ο.Ε. καθόσον αυτοί διαθέτουν την εμπειρία και γνώση, έχουν πρόσβαση σε πλήθος πληροφοριών, εγγράφων και εν γένει στοιχείων. Επιπλέον, στις Δ.Ο.Υ. λειτουργούν τα τμήματα α) Ελέγχου, β) Βεβαίωσης και Είσπραξης και γ) Δικαστικού, που δύνανται να εξασφαλίσουν τον έλεγχο, τον τυχόν καταλογισμό και την είσπραξη προστίμων. Με την πρόταση αυτή δεν υφίσταται : α) πρόσθετο δημοσιονομικό κόστος για τη διενέργεια των ελέγχων αυτών και β) επιβάρυνση της περιουσίας των ιδρυμάτων με αμοιβή, οδοιπορικά έξοδα διαμονής κ.λπ. των ιδιωτών-ελεγκών.
    ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΩΣ, Η ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΣΤΙΣ 17 ΜΑΪΟΥ ΑΝΑΝΕΩΣΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟ 27 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2012, ΩΣ ΑΚΟΛΟΥΘΩΣ : «ΚΑΜΙΑ ΕΚΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ Ή ΜΕΡΟΥΣ ΑΥΤΩΝ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ».

  • 5 Ιουνίου 2013, 09:26 | Π.ΚΑΤΣΑΜΑΚΑΣ – Γ. ΣΩΤΗΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

    Τα ποσά που διατίθενται κάθε χρόνο δια των προυπολογισμών των Εθνικών Κληροδοτημάτων για την ικανοποίηση κοινωφελών σκοπών ή εκτέλεση κοινωφελών έργων, ενισχύουν και συμπληρώνουν τα διατιθέμενα για τους ίδιους σκοπούς ή έργα, ποσά από τον Κρατικό Προυπολογισμό. Έτσι μπορούν να εξοικονομηθούν κρατικά έσοδα και να διατεθούν για την ενέργεια δημοσίων επενδύσεων και την προώθηση γενικότερα της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας.Η Οικονομική Επιθεώρηση είναι κραταιός θεσμός, και ελέγχει τα ιδρύματα-κληροδοτήματα από το 1939 και ως εκ τούτου, αποτελεί θεματοφύλακα της διασφάλισης των συμφερόντων του Δημοσίου.

  • 5 Ιουνίου 2013, 09:31 | Κ. ΜΙΚΡΟΥΛΗ- Β. ΚΟΥΤΣΙΚΟΥ

    Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΧΕΙ ΚΑΘΗΚΟΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΙ ΔΙΑ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΩΝ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ, ΟΙ ΕΘΝΙΚΟΙ ΜΑΣ ΕΥΕΡΓΕΤΕΣ ΔΙΕΘΕΣΑΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ, ΓΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ, ΥΠΟ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΟΜΩΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΔΕΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΗΚΑΝ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ ΟΥΤΕ ΣΥΣΤΗΣΑΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΤΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕs.

  • 5 Ιουνίου 2013, 09:37 | Α.ΤΣΙΓΓΕΛΗ.- Χ.ΚΑΤΣΙΚΕΡΟΥ

    ΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΑ ΕΚΛΠΗΡΩΝΟΥΝ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΥΣ ΑΠΟ ΕΘΝΙΚΗΣ, ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΠΟΨΕΩΣ ΣΚΟΠΟΥΣ. ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ ΑΥΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΑΤΙ ΔΡΟΜΟΙ ΣΧΟΛΕΙΑ ΥΔΡΑΓΩΓΕΙΑ, ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ, ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ, ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΝΤΑΙ ΦΙΛΟΜΑΘΕΙΣ ΑΠΟΡΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ, ΝΟΣΗΛΕΥΟΝΤΑΙ ΑΠΟΡΟΙ ΚΑΙ ΓΕΡΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΑΝΥΨΩΝΕΤΑΙ ΤΟ ΒΙΟΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ.Η ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΥΛΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΥΘΕΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΗΣΗ ΚΑΙ ΥΒΡΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΘΕΤΩΝ,ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΗΚΑΝ ΤΙΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΕΣ, ΚΑΙ ΔΩΡΕΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ.

  • 4 Ιουνίου 2013, 12:21 | Α.ΚΑΣΣΩΤΑΚΗ-Γ.ΜΠΕΛΛΟΣ-Σ.ΘΩΜΑΔΑΚΗΣ

    Η αμοιβή των ελεγκτικών εταιρειών για τον έλεγχο των κοινωφελών περιουσιών, ιδρυμάτων και κληροδοτημάτων, θα επιφέρει τη μείωση σταδιακά της περιουσίας των εν λόγω ιδρυμάτων. Η διάταξη αυτή προσκρούει άμεσα στις διατάξεις του άρθρου 109 παρ.1 του Συντάγματος, όπου ορίζ3εται ρητά ότι : «Δεν επιτρέπεται η μεταβολή του περιεχομένου ή των όρων διαθήκης, κωδικέλλου ή δωρεάς, ως προς τις διατάξεις τους, υπέρ του Δημοσίου ή υπέρ κοινωφελούς σκοπού». Με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί αντιστοίχως η προσφορά στον Έλληνα πολίτη και την κοινωνία, ως άλλωστε ορίζεται στη βούληση του διαθέτη. Άλλωστε, τα Κληροδοτήματα με πρωτοπόρους τους μεγάλους ευεργέτες, αποτελούν κορυφαία έκφραση της φιλοπατρίας και του φιλότιμου του λαού μας και είναι από τις ωραιότερες παραδόσεις του. Δεν είναι δυνατό να εμπιστευτεί το κράτος τον έλεγχο στις ιδιωτικές εταιρείες, τη στιγμή που οι ίδιοι οι Εθνικοί μας Ευεργέτες, από τον Τοσίτσα, τον Καπλάνη, τον Ζωσιμά, τον Ζαρίφη, τον Ευγενίδη, τον Ριζάρη, τον Μαρασλή, τον Χαροκόπο, τον Μπενάκη, ως τον μικρότερο ευεργέτη, διέθεσαν τις κληρονομιές τους υπό τον έλεγχο του κράτους και οι ίδιοι δεν τα εμπιστεύτηκαν στους ιδιώτες, ούτε σύστησαν προς τούτο ελεγκτικές εταιρείες. Κάτι τέτοιο θα αποτελούσε ύβρη και προσβολή στην προσφορά και τη μνήμη τους. Η Οικονομική Επιθεώρηση είναι κραταιός θεσμός, είναι θεματοφύλακας της διασφάλισης των συμφερόντων του Δημοσίου και ελέγχει τα ιδρύματα-κληροδοτήματα από το 1939.

  • 4 Ιουνίου 2013, 09:34 | Α.ΚΑΣΣΩΤΑΚΗ-Γ.ΜΠΕΛΛΟΣ-Σ.ΘΩΜΑΔΑΚΗΣ

    Η αμοιβή των ελεγκτικών εταιρειών για τον έλεγχο των κοινωφελών περιουσιών, ιδρυμάτων και κληροδοτημάτων, θα επιφέρει τη μείωση σταδιακά της περιουσίας των εν λόγω ιδρυμάτων. Η διάταξη αυτή προσκρούει άμεσα στις διατάξεις του άρθρου 109 παρ. 1 του Συντάγματος, όπου ορίζεται ρητά ότι:»Δεν επιτρέπεται η μεταβολή του περιεχομένου ή των όρων διαθήκης, κωδικέλλου ή δωρεάς, ως προς τις διατάξεις τους, υπέρ του Δημοσίου ή υπέρ κοινωφελούς σκοπού». Με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί αντιστοίχως, η προσφορά στον Έλληνα πολίτη και την κοινωνία, ως άλλωστε ορίζεται στη βούληση του διαθέτη. Άλλωστε, τα Κληροδοτήματα με πρωτοπόρους τους μεγάλους ευεργέτες, αποτελούν κορυφαία έκφραση της φιλοπατρίας και του φιλότιμου του λαού μας και είναι από τις ωραιότερες παραδόσεις του. Δεν είναι δυνατό να επιστευτεί το Κράτος, τον έλεγχο στις ιδιωτικές εταιρείες, τη στιγμή που οι ίδιοι οι Εθνικοί μας Ευεργέτες, από τον Τοσίτσα, τον Καπλάνη, τον Ζωσιμά, τον Ζαρίφη, τον Ευγενίδη, τον Ρηζάρη, τον Μαρασλή, τον Χαροκόπο, τον Μπενάκη, ως τον μικρότερο ευεργέτη, διέθεσαν τις κληρονομιές τους υπό τον έλεγχο του κράτους και οι ίδιοι δεν τα εμπιστεύτηκαν στους ιδιώτες, ούτε σύστησαν προς τούτο ελεγκτικές εταιρείες. Κάτι τέτοιο θα αποτελούσε ύβρη και προσβολή στην προσφορά και τη μνήμη τους. Η Οικονομική Επιθεώρηση είναι κραταιός θεσμός, είναι θεματοφύλακας της διασφάλισης των συμφερόντων του Δημοσίου και ελέγχει τα ιδρύματα-κληροδοτήματα από το 1939.