Για τους σκοπούς του παρόντος κώδικα, οι κατωτέρω όροι έχουν την ακόλουθη έννοια:
1. Ως «κοινωφελής περιουσία» νοείται το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων που διατίθενται με κληρονομία, κληροδοσία ή δωρεά υπέρ του Δημοσίου ή Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου ή για κοινωφελή σκοπό. Ως «κοινωφελής περιουσία» νοείται επίσης και το νομικό πρόσωπο που τα διαχειρίζεται και εκπροσωπεί, εφόσον υπάρχει.
Οι όροι «κοινωφελής περιουσία», «περιουσία» και «εθνικό κληροδότημα» ταυτίζονται.
2. Ως «συστατική πράξη» νοείται η διαθήκη ή πράξη δωρεάς, με την οποία διατίθεται νόμιμα περιουσία κατά την έννοια του προηγούμενου εδαφίου.
3. Ως «κοινωφελής σκοπός» νοείται κάθε εθνικός, θρησκευτικός, φιλανθρωπικός, εκπαιδευτικός, πολιτιστικός και γενικά επωφελής για την κοινωνία, εν όλω ή εν μέρει, σκοπός.
4. «Αρμόδια αρχή» για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του παρόντος κώδικα είναι ο Υπουργός Οικονομικών και ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης (Γ.Γ. Απ. Διοίκησης), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2, οι οποίοι ασκούν τις σχετικές αρμοδιότητες διἀ των οικείων Διευθύνσεων.
5. «Συμβούλιο» είναι το συλλογικό όργανο με την ονομασία Συμβούλιο Κοινωφελών Περιουσιών που γνωμοδοτεί προς την αρμόδια αρχή, συγκροτείται κατά τα άρθρα 6 και 8 και έχει τις αρμοδιότητες του άρθρου 7.
Άρθρο 01: Ορισμοί
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 01: Ορισμοί
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 02: Υποχρεώσεις Δημοσίου – Αρμοδιότητες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 03:Άρθρο 03:
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 04: Υποχρεώσεις Δικαστικών Γραμματέων, Συμβολαιογράφων, Προξένων, Πιστωτικών Ιδρυμάτων και άλλων προσώπωνΆρθρο 04: Υποχρεώσεις Δικαστικών Γραμματέων, Συμβολαιογράφων, Προξένων, Πιστωτικών Ιδρυμάτων και άλλων προσώπων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 05: Προσωρινή διοίκηση της περιουσίας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 06: Κεντρικό Συμβούλιο Κοινωφελών Περιουσιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 07: Αρμοδιότητες Συμβουλίου Κοινωφελών ΠεριουσιώνΆρθρο 07: Αρμοδιότητες Συμβουλίου Κοινωφελών Περιουσιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 08: Συμβούλιο Κοινωφελών Περιουσιών Αποκεντρωμένης Διοίκησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09: Αποζημίωση μελών Συμβουλίων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 10: Ερμηνεία συστατικών πράξεων – Μεταβολή σκοπού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11: Συνέπειες απόφασης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12: Μητρώο Κοινωφελών Περιουσιών (Μητρώο Εθνικών Κληροδοτημάτων)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13: Διάρθρωση του Μητρώου – Δημοσιότητα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14: Λειτουργία και δημοσιότητα του Μητρώου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15: Τύχη περιουσιών που δεν αναγγέλλονται
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16: Μητρώο εκτελεστών διαθηκών, εκκαθαριστών, διαχειριστών κοινωφελών περιουσιών ή ιδρυμάτων και κηδεμόνων σχολαζουσών κληρονομιών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17: Διορισμός εκκαθαριστή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18: Ανικανότητα για διορισμό – ΈκπτωσηΆρθρο 18: Ανικανότητα για διορισμό – Έκπτωση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19: Αντικατάσταση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20: ΠαραίτησηΆρθρο 20: Παραίτηση
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 21: Ανάθεση διαχειριστικών ελέγχων σε ελεγκτικές εταιρείες
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22: Εκκαθάριση περιουσίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23:Χρήματα, τιμαλφή, κινητές αξίες, απαιτήσειςΆρθρο 23:Χρήματα, τιμαλφή, κινητές αξίες, απαιτήσεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 24: Εκποίηση και εκμίσθωση κινητών και ακινήτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25: Κληροδοτήματα σε μετρητάΆρθρο 25: Κληροδοτήματα σε μετρητά
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26: Χρέη και βάρη κληρονομίας – Δαπάνες εκκαθάρισηςΆρθρο 26: Χρέη και βάρη κληρονομίας – Δαπάνες εκκαθάρισης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27: Εκπροσώπηση στο δικαστήριοΆρθρο 27: Εκπροσώπηση στο δικαστήριο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28: Υποχρεώσεις οφειλετώνΆρθρο 28: Υποχρεώσεις οφειλετών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29: Συγκληρονομία Δημοσίου – Εκποίηση, εκμίσθωση κοινού πράγματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30: Αμοιβή – ΔαπάνεςΆρθρο 30: Αμοιβή – Δαπάνες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31: Λήξη έργου – ΛογοδοσίαΆρθρο 31: Λήξη έργου – Λογοδοσία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32: Περιουσίες υπέρ των Ενόπλων ΔυνάμεωνΆρθρο 32: Περιουσίες υπέρ των Ενόπλων Δυνάμεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33: Περιουσίες που υπάγονται στην άμεση διαχείριση του Υπουργείου ΟικονομικώνΆρθρο 33: Περιουσίες που υπάγονται στην άμεση διαχείριση του Υπουργείου Οικονομικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34: Ειδικός Προϋπολογισμός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35: Τοποθέτηση ΚεφαλαίωνΆρθρο 35: Τοποθέτηση Κεφαλαίων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36: Διαχειριστικές πράξειςΆρθρο 36: Διαχειριστικές πράξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37: ΈργαΆρθρο 37: Έργα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38: Υποτροφίες-ΔιαγωνισμοίΆρθρο 38: Υποτροφίες-Διαγωνισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39: Ποσό υποτροφίας – Αριθμός υποτρόφωνΆρθρο 39: Ποσό υποτροφίας – Αριθμός υποτρόφων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40: Εκτελεστές διαθηκώνΆρθρο 40: Εκτελεστές διαθηκών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41: Εκκαθάριση της περιουσίας – ΔιανομήΆρθρο 41: Εκκαθάριση της περιουσίας – Διανομή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42: Διαχειριστικές πράξεις του εκτελεστήΆρθρο 42: Διαχειριστικές πράξεις του εκτελεστή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43: Επιλογή κοινωφελούς σκοπού ή έργουΆρθρο 43: Επιλογή κοινωφελούς σκοπού ή έργου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44: Εκτέλεση σκοπούΆρθρο 44: Εκτέλεση σκοπού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45: Ανάθεση και εκτέλεση έργων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46: Κληροδοσίες υπέρ κοινωφελών σκοπώνΆρθρο 46: Κληροδοσίες υπέρ κοινωφελών σκοπών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47: Υποτροφίες-ΔιαγωνισμοίΆρθρο 47: Υποτροφίες-Διαγωνισμοί
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48: Παράλειψη διαγωνισμού – Προμήθειες – Υπηρεσίες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49: Λήξη έργου και λογοδοσία – Καταβολή αμοιβής και δαπανώνΆρθρο 49: Λήξη έργου και λογοδοσία – Καταβολή αμοιβής και δαπανών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50: Σύσταση κοινωφελούς ιδρύματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51: Έγκριση σύστασης κοινωφελούς ιδρύματος – ΔιάλυσηΆρθρο 51: Έγκριση σύστασης κοινωφελούς ιδρύματος – Διάλυση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52: Οργανισμός ιδρύματοςΆρθρο 52: Οργανισμός ιδρύματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53: Εποπτεία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54: Συγχώνευση ιδρυμάτων – ΣυμβάσειςΆρθρο 54: Συγχώνευση ιδρυμάτων – Συμβάσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55: Κατανομή περιουσίας υπέρ περισσότερων σκοπών – συγκληρονομίαΆρθρο 55: Κατανομή περιουσίας υπέρ περισσότερων σκοπών – συγκληρονομία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56: Χορήγηση υποτροφιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57: Σύσταση φορέων αξιοποίησης της περιουσίας ιδρυμάτωνΆρθρο 57: Σύσταση φορέων αξιοποίησης της περιουσίας ιδρυμάτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 58: Διαχειριστικές πράξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 59: Προϋπολογισμοί ιδρυμάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60: Πιστώσεις και δαπάνεςΆρθρο 60: Πιστώσεις και δαπάνες
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 61: Σχολάζουσα κληρονομία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62: Διορισμός – Καθήκοντα –Λήξη του έργουΆρθρο 62: Διορισμός – Καθήκοντα –Λήξη του έργου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63: Λογοδοσία κηδεμόνα – ΑμοιβήΆρθρο 63: Λογοδοσία κηδεμόνα – Αμοιβή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64: Φάκελοι και Μητρώο Σχολαζουσών ΚληρονομιώνΆρθρο 64: Φάκελοι και Μητρώο Σχολαζουσών Κληρονομιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 65: Πόροι
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66: Πάγια προκαταβολήΆρθρο 66: Πάγια προκαταβολή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67: Διαχείριση καταθέσεωνΆρθρο 67: Διαχείριση καταθέσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68: ΠληροφορίεςΆρθρο 68: Πληροφορίες
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 69: Δίκες κοινωφελών περιουσιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70: Κοινοποίηση εγγράφωνΆρθρο 70: Κοινοποίηση εγγράφων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 71: Πειθαρχικές παραβάσεις και διοικητικές κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72: Ποινικές κυρώσειςΆρθρο 72: Ποινικές κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73: Βιβλία – ΣτοιχείαΆρθρο 73: Βιβλία – Στοιχεία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 74: Συμβιβασμός – Κατάργηση δίκης- Διαιτησία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 75: Αμφισβήτηση κληρονομικού δικαιώματος του ΔημοσίουΆρθρο 75: Αμφισβήτηση κληρονομικού δικαιώματος του Δημοσίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76: Διάλυση περιουσίαςΆρθρο 76: Διάλυση περιουσίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77: Τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα Πολιτικής ΔικονομίαςΆρθρο 77: Τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 78: Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3852/2010Άρθρο 78: Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3852/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 79: Σύσταση τμήματος Μητρώου Κοινωφελών Περιουσιών – Σχολαζουσών ΚληρονομιώνΆρθρο 79: Σύσταση τμήματος Μητρώου Κοινωφελών Περιουσιών – Σχολαζουσών Κληρονομιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 80: Αναπροσαρμογή ποσώνΆρθρο 80: Αναπροσαρμογή ποσών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 81: Τροποποίηση οργανισμών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 82:Μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 83: Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
28 Μαΐου 2013, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Ιουνίου 2013, 12:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 73 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
1.ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΜΠΟΔΙΟ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ Η ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΕΜΠΟΔΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΓΡΗΓΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΑΜΕΣΟΥΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΧΑΝΟΝΤΑΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ
2.ΟΙ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΜΟΝΙΜΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΘΕΣΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ ΑΥΤΗΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΘΕΣΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΣΤΟΧΕΥΟΥΝ ΣΤΗ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΛΗΦΘΗΣΑΝ ΥΠ΄ΟΨΙΝ ΣΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΚΟΙΝΩΦΕΛΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΩΝ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΑ ΜΗΝ ΕΜΠΕΡΙΈΧΕΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΟΥΝ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΙ ΕΠΩΦΕΛΕΣΤΕΡΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥΣ.
3.ΕΚΦΡΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΙΦΥΛΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 21 ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ ΣΕ ΕΛΕΓΚΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ.
4.ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΤΗΣΙΟΣ ΣΤΑ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΑ ΤΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΟΣ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΟΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΜΕΝ ΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΗΣ Δ.Ε. ΚΑΤΑΣΤΕΛΛΟΝΤΑΣ ΔΕ ΚΑΘΕ ΠΑΡΑΤΥΠΗ Η΄ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΠΡΑΞΗ ΤΟΥΣ.
5.ΕΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΤΟΤΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗ Δ.Ε. ΕΝΟΣ ΕΚ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΩΝ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΨΗΦΟΥ.
6.ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΑΠΟ 28,25% (20% ΦΟΡΟΣ + 3% ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟΣ + 3,6% ΧΑΡΤΟΣΗΜΟ +55% ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΠΙ ΤΟΥ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟΥ) ΣΗΜΕΡΑ ΜΕ ΤΟ Ν.3842/2010 ΣΕ 5%. ΕΝΩ ΓΙΑ ΤΟ ΦΟΡΟ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΡΗΤΗ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΑΥΤΩΝ.
7.ΟΧΙ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΑΛΛΑ ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΟΝΟ ΩΣ ΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ.
8.ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΟΠΩΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΜΕΧΡΙ 15000 ΕΥΡΩ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗ ΕΩΣ 45000 ΕΥΡΩ ΜΕ ΤΡΕΙΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 45000 ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ.
9.ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΤΙΜΗ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΤΗΝ ΜΙΣΘΩΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΑΥΤΟΥ ΑΠΟ ΕΙΔΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΠΡΟ ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ η ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ.
10.ΑΜΟΙΒΕΣ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ κλπ ΩΣ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΠΙΝΑΚΑ ΑΜΟΙΒΩΝ ΑΥΤΩΝ ΧΩΡΙΣ ΕΓΚΡΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ.
11.ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΜΕ Γ΄ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΒΙΒΛΙΑ (ΔΙΠΛΟΓΡΑΦΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΣΒΕΣΕΙΣ κλπ).
Στο άρθρο 1
Στην παρ. 1 ορίζεται «Ως «κοινωφελής περιουσία» νοείται επίσης και το νομικό πρόσωπο που τα διαχειρίζεται και εκπροσωπεί, εφόσον υπάρχει».
Η παράγραφος αυτή πρέπει να απαλειφθεί, διότι «κοινωφελής περιουσία είναι η περιουσία που καταλίπεται από τον διαθέτη για εξυπηρέτηση κοινωφελούς σκοπού».
«Το νομικό πρόσωπο (Ίδρυμα, Σύλλογος, Εταιρεία κ.λπ.) είναι αυτό στο οποίο αναγνωρίζονται από το νόμο δικαιώματα ή υποχρεώσεις ανάλογα με αυτές που έχουν τα φυσικά πρόσωπα (κατά πλάσμα δικαίου)».
Κατ’ ακολουθίαν, δεν μπορεί το νομικό πρόσωπο να έχει και την έννοια της κοινωφελούς περιουσίας. Είναι αδόκιμα, νομική και εννοιολογική έκφραση.
1. Γενικές Παρατηρήσεις
α. Σύντομη διάρκεια χρόνου για υποβολή προτάσεων-απόψεων.
Ο χρόνος που ορίσθηκε, λίγες μόνο ημέρες, για να λάβουν γνώση, Οι πολίτες και οι φορείς, κυρίως, του κειμένου όλου του «Κώδικα» και καταθέσουν τις απόψεις, ανεπαρκέστατος και θεωρείται ότι επιδιώκεται να μη κατατεθούν απόψεις, ώστε το «σχέδιο» που συντάχθηκε, να θεωρηθεί «άρτιο» και γι αυτό δεν διατυπώθηκαν απόψεις.
Η εθνική σοβαρότητα του θέματος των Εθνικών Κληροδοτημάτων, ή όπως στο κείμενο ορίζεται (αδόκιμα) «Κοινωφελείς Περιουσίες» και η επί πολλά χρόνια επεξεργασία από του έτους 1993, όπως, στο εισαγωγικό σημείωμα του Σχεδίου Νόμου, αναγράφεται, αυτού του σχεδίου από διάφορες Επιτροπές, ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ να παραταθεί ο χρόνος κατάθεσης προτάσεων.
Αυτό θα βοηθήσει ώστε το τελικό κείμενο που θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή να είναι «καλλίτερο» και ωφελιμότερο.
β. Ο τίτλος του Κώδικα
Στο Σχέδιο Νόμου ο τίτλος του μέχρι σήμερα γνωστού «Κώδικα Εθνικών Κληροδοτημάτων» (Διοικητική Κωδικοποίηση του Υπουργείου Οικονομικών) αναγράφεται με τον αδόκιμο όρο «Κώδικας Κοινωφελών Περιουσιών και λοιπές διάταξεις». Ο όρος είναι νομικά αδόκιμος. Κανένας Κώδικας Δικαίου (Αστικός Κώδικας, Ποινικός Κώδικας, Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας, Τελωνειακός Κώδικας, Κώδικας Εισπράξεων Δημοσίων Εσόδων, Αγορανομικός Κώδικας κ.τ.λ.).
Θα πρέπει να απαλειφθεί ο όρος «και λοιπές διατάξεις» από το τελικό κείμενο.
Αυτό επιβάλλεται και από το άρθρο 76 παρ. 6 και 7 του Συντάγματος, αφού οι «Κώδικες που συντάχθηκαν από Ειδικές Επιτροπές, κυρώνονται στο σύνολό τους». Πώς αυτό θα γίνει με τις λοιπές διατάξεις; Προφανώς, διέφυγε της προσοχής των συνταχτών του Σχεδίου.
Επισημειώνω ότι ο τίτλος που δόθηκε στο Σχέδιο «Κώδικας Κοινοφελών Περιουσιών» θα πρέπει να γίνει «Κώδικας Εθνικών Κληροδοτημάτων», όπως είναι γνωστό στους Έλληνες από το 1822 μέχρι σήμερα, ως όρος νομικός αλλά και ως όρος που εκφράζει ένα «πολιτισμικό αγαθό του Έθνους μας» δηλαδή την Εθνική και Τοπική Ευεργεσία.
Η φράση «Κοινωφελείς Περιουσίες» δεν αποδίδουν την ουσία της Ευεργεσίας (Εθνικής ή Τοπικής) όπως την εκφράζει η λέξη «Κληροδότημα».
Άλλωστε, στη Διοικητική Κωδικοποίηση του νόμου 2039/1939 που έκανε το Υπουργείο Οικονομικών, ο τίτλος του Κώδικα είναι «Εθνικά Κληροδοτήματα». Γιατί, φτωχαίνουμε τον εθνικό, γλωσσικό, πλούτο με αλλαγές που δεν αποδίδουν την ουσία της ευεργεσίας;
Αλήθεια, η διάταξη του άρθρου 109 παρ. 3 του Συντάγματος που ορίζει ότι «Νόμος ορίζει τα σχετικά με τη σύνταξη μητρώου Κληροδοτημάτων» δεν σας επιβάλλει να ορισθεί ο Κώδικας ως «Κώδικας Εθνικών Κληροδοτημάτων» ή έστω «Κώδικας Κληροδοτημώτων».
Πώς, ενώ το Σύνταγμα ορίζει ότι θα καταρτισθεί «ΜΗΤΡΩΟ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΩΝ» το σχέδιο το ορίζει ως «ΜΗΤΡΩΟ ΚΟΙΝΩΦΕΛΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΩΝ»;
ΣΥΝΕΠΩΣ, θα πρέπει ο Κώδικας να έχει τον τίτλο, στο τελικό σ΄χεδιο Νόμου, «ΚΩΔΙΚΑΣ ΕΘΝΙΚΩΝ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΩΝ» ή «ΚΩΔΙΚΑΣ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΩΝ».
γ. Είναι Εθνική Αγνωμοσύνη να συντάσσεται ένα πολυσέλιδο νομοσχέδιο (Κώδικας) με μακροσκελή 82 άρθρα, το οποίο ρυθμίζει διεξοδικά τα θέματα διαχείρισης των «Κοινωφελών Περιουσιών» και να μην αναφέρεται ούτε στο Προλογικό Σημείωμα, ότι οι περιουσίες αυτές «αφέθηκαν» – δωρήθηκαν στο Κράτος ή σε Ιδρύματα, για εξυπηρέτηση Κοινωφελών Σκοπών από του Εθνικούς ή Εθνοτοπικούς Ευεργέτες – Δωρητές.
Επιβάλλεται, στο Εισαγωγικό Σημείωμα, που θα συνοδεύει τον Κώδικα στη Βουλή των Ελλήνων, να γίνεται μνεία των Εθνικών Ευεργετών που στήριξαν με τους δυσκολοαποκτημένους θησαυρούς τους το νεοϊδρυμένο Κράτος μας. Είναι χρέος να γίνει αναφορά στους Εθνικούς Ευεργέτες και τα Εθνικά ή Τοπικά Κληροδοτήματα, και όχι μόνο αναφορά στην «αόριστη» αλλά ωφελιμιστική έννοια της περιουσίας που άφησαν, δημιουργώντας έτσι, διαχρονικό και εθνικό πολιτισμικό αγαθό, την ευεγερσία.
δ. Η κατ’ άρθρον διάρθρωση του Κώδικα, χρήζει επανεξέτασης, λαμβάνοντας υπόψη και το «Τελικό Σχέδιο του Κώδικα Εθνικών Κληροδοτημάτων» το οποίο συντάχθηκε από την Ειδική Επιτροπή για μελέτη και σύνταξη σχεδίου του Κώδικα Εθνικών Κληροδοτημάτων, που είχε συγκροτηθεί κατά το άρθρο 27 παρ. 14 του ν. 2166/1993.
Το σχέδιο, είχε συνταγεί από Επιτροπή, που αποτελούνταν από πρόσωπα άρτιας νομικής κατάρτισης (Αθ. Ράντο, Αντιπρόεδρο ΣτΕ, Ρωμύλο Κεδίκογλου, πρόεδρο ΑΠ κ.τ.λ.) και αν ληφθεί υπόψη το κείμενο αυτό ή ακόμη και ο νόμος 2039/1939 (άρτιο νομοθέτημα) το τελικό κείμενο του νέου Κώδικα θα είναι ιδιαίτερα καλό και χρήσιμο.
Το σχέδιο νόμου δεν λαμβάνει υπόψη την εξαιρετική δουλειά της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής και, ειδικά, το πόρισμα των βουλευτών και καταξιωμένων νομικών, κ.κ. Παυλόπουλο και Τσούρα.
http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/510129c4-d278-40e7-8009-e77fc230adef/%CF%80%CF%8C%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B1%20%CE%B3%CE%B9%CE%B1%20%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%81%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1.doc
Διαβάστε την, κάντε ότι λέει μέσα, και μετά καταθέστε το νομοσχέδιο.
Υ.Γ. Είναι τουλάχιστον απαράδεκτο να μην γνωρίζει το ΥΠΟΙΚ την έκθεση αυτή.