Κατά τη διάρκεια του ημερολογιακού έτους τα υποβληθέντα στοιχεία των καταστάσεων πελατών-προμηθευτών διασταυρώνονται από τη ΓΓΠΣ και οι ασυμφωνίες και αποκλίσεις αναρτώνται στους «λογαριασμούς», των υπόχρεων προσώπων, που τηρούνται στο διαδικτυακό τόπο της ΓΓΠΣ. Στις περιπτώσεις αυτές παρέχεται η δυνατότητα υποβολής διορθωτικής κατάστασης ώστε να επέλθει ελαχιστοποίηση των αποκλίσεων σε ετήσια βάση.
Άρθρο 06: Διασταυρώσεις και Εκκαθάριση
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 01: Έκταση εφαρμογής
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 02: Περιεχόμενο καταστάσεων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 03: Τρόπος καταχώρησης
- 42 ΣχόλιαΆρθρο 04: Χρόνος υποβολής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05: Τρόπος υποβολής
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 06: Διασταυρώσεις και Εκκαθάριση
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 07: Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
25 Ιουνίου 2013, 08:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
10 Ιουλίου 2013, 15:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο υπουργικής απόφασηςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 110 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
2.1 Διασταύρωση στοιχείων
Η δράση για τη διασταύρωση κρίνεται ως θετική, καθώς αν εφαρμοστεί σωστά, μπορεί πράγματι να εξασφαλίσει στο κράτος τον απαραίτητο μηχανισμό ελέγχου που θα βοηθήσει:
Στον εντοπισμό εικονικών τιμολογίων
Στην παρακολούθηση της ροής του ΦΠΑ μεταξύ επιχειρήσεων
Στην ορθολογική διαχείριση της επιστροφής του ΦΠΑ προς τις επιχειρήσεις
Στην καλύτερη παρακολούθηση μακρο-οικονομικών στοιχείων δραστηριότητας (MIS)
Στη δημιουργία της κατάλληλης βάσης δεδομένων που μπορεί να αξιοποιηθεί για τον εντοπισμό παραβατικής συμπεριφοράς μέσω fraud detection συστημάτων
Η άποψη του ΣΕΚΕΕ είναι ότι η αποτελεσματική εφαρμογή του μέτρου καθιστά την παραδοσιακή σήμανση περιττή, καθώς εξασφαλίζει την ορθή αποτύπωση και λειτουργία της αγοράς ως προς το οικονομικό σκέλος των συναλλαγών. Υπό αυτό τη θεώρηση, υπάρχει πλήρης ταύτιση με το πνεύμα του νέου ΚΦΑΣ που ήδη επιτρέπει την έκδοση τιμολογίων χωρίς θεώρηση / χρήση φορολογικών μηχανισμών.
Ο ΣΕΚΕΕ εκτιμά ότι τα θέματα καταγραφής και υποστήριξης των υπόχρεων είναι αντιμετωπίσιμα. Μάλιστα εκτιμάται ότι μπορούν να προσφερθούν σχετικά απλές λύσεις μέσω υπηρεσιών που μπορούν να καλύψουν τις βασικές ανάγκες των υπόχρεων (κυρίως καταχώριση στοιχείων), χωρίς να απαιτείται ειδική εφαρμογή / εξοπλισμός.
ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑΣ ΛΟΓΙΣΤΗΣ – ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ.
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΤΗΣΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ.
ΤΟ ΜΟΝΟ ΣΙΓΟΥΡΟ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΗΡΟΥΝ ΑΠΛΟΓΡΑΦΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΝ ΚΑΘΕ ΤΡΙΜΗΝΟ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΗΡΟΥΝ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΒΙΒΛΙΑ ΘΑ ΕΡΘΟΥΝ ΣΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΗ ΘΕΣΗ.
Τόσα χρόνια που καταθέτουμε τις ετήσιες συγκεντρωτικές αμφιβάλλω αν έχουν χρησιμοποιηθεί πουθενά εποικοδομητικά. Οι αποκλίσεις θα είναι σίγουρα συμαντικές και χρειάζονται εργατοώρες για να ξεκαθαριστούν.
Θυμάμαι στα πρώτα μου βήματα, κάπου 2004 – 2005, που έιχαν καλέσει πελάτη του γραφείου για ασυμφωνία κεπυό. Κάποιος άγνωστος έιχε δηλώσει (ψευδώς ή στην τύχη) την επιχείρηση ως προμηθευτή. Ακρη δεν έβγαινε και έφυγα με την παρατήρηση του εφοριακού «Κοιτάξτε να το ξεκαθαρίσετε γιατί θα υπάρξουν κυρώσεις…». Όση ώρα περίμενα άκουγα πολλές άλλες παρόμοιες περιπτώσεις. Φυσικά τίποτα δεν έχει γίνει από τότε…
Φανταστείτε τώρα τι θα γίνει όταν το ετήσιο γίνει μηνιαίο και το >300 γίνει 0.
Οι συγκεντρωτικές θα είναι συνέχεια στα λάθη, οι λογιστές θα προσπαθούν να συνεννοηθούν με τους πελάτες τους και τους αντισυμβαλλόμενους τους, οι εφοριακοί θα ασχολούνται με τον κάθε πονηρό ή ψεύτη που δήλωσε κάτι επειδή έτσι τον βόλευε και μαζί θα ταλαιπωρούν έντιμους επιχειρηματίες που το ΑΦΜ τους ήταν το τυχερό!
Να γίνει ενεργοποίηση της διασύνδεσης του Taxis με τις ταμειακές μηχανές και τους φορολογικούς μηχανισμούς (σήμερα υπάρχει η τεχνολογική υποδομή σε κάθε επιχείρηση – και γιατί όχι, να επιδοτήσετε μέρος ή όλης αυτής), το συντομότερο δυνατόν και να καταργηθούν οι καταστάσεις ΚΕΠΥΟ (ετήσιες ή περιοδικές που προτείνετε) το συντομότερο δυνατόν. Η αλλαγή στη νομοθεσία για αποστολή ΚΕΠΥΟ μηνιαίως θα προκαλέσει περισσότερα προβλήματα από την ωφέλεια,διότι:
1) Δημιουργεί επιπλέον φόρτο εργασίας στους λογιστές
2) Το Υπουργείο Οικονομικών δεν είναι σε θέση να ελέγξει τις καταστάσεις μηνιαία (δεν εννοώ μόνο μηχανογραφικά γιατί αυτό είναι απλό να γίνει). Αναφέρομαι στα αποτελέσματα των μηχανογραφικών διασταυρώσεων, στα οποία θα εμπλακούν υπάλληλοι του taxis και εφοριακοί για έλεγχο.
3)Δεν θα βοηθήσουν στην αύξηση των εσόδων (το οποίο αποτελεί ο σημαντικότερος στόχος σας, εκτός βέβαια από την απλοποίηση του φορολογικού συστήματος)
4)Στις ετήσιες καταστάσεις ΚΕΠΥΟ οι λογιστές αντιμετωπίζουν πολλαπλά προβλήματα «τεχνικής» φύσεως (όπως διπλά ΑΦΜ, κ.ο.κ ) , που θα επαναλαμβάνονται συχνά κάθε μήνα
Το Ελληνικό Κράτος μέχρι σήμερα (εν έτη 2013) λειτουργεί όπως θα λειτουργούσε μία «Τράπεζα» (εν έτη 2013!) στην οποία ο καταθέτης πηγαίνει στο γκισέ να κάνει ανάληψη χρημάτων, και το μηχανογραφικό σύστημα της Τράπεζας δεν διασταυρώνει real time εάν ο λογαριασμός του έχει υπόλοιπο. Καλεί λοιπόν η Τράπεζα τον καταθέτη κάθε μήνα να στέλνει κατάσταση στην Τράπεζα για τις αναλήψεις που έκανε τον προηγούμενο μήνα ώστε να κάνει reconcilation και να τον χρεώσει ή πιστώσει με τις διαφορές!!! Όπως καταλαβαίνεται η real time διασύνδεση (ή αυτόματη batch ανταλλαγή δεδομένων στο τέλος της ημέρας ή όταν επανέλθει η σύνδεση) με το ΚΕΠΥΟ πρέπει να είναι η πρώτη σας προτεραιότητα και όχι αυτά που προτείνονται με το νομοσχέδιο σας.
Ένας λογιστής
Ο στόχος που μπαίνει για συμφωνία είναι ανέφικτος.
1. Είναι σπάνιο φαινόμενο η καταχώρηση όλων των ληφθέντων τιμολογίων εντός του μήνα της έκδοση τους. Συνήθως τα τιμολόγια καθυστερούν να παραληφθούν (πχ τιμολόγια διαφήμισης μέσω διαφημιστικών) και να καταχωρηθούν. Οι περισσότερες εταιρείες οριστικοποιούν τα ισοζύγια τους με προβλέψεις (εντός έτους) στη πρώτη εβδομάδα του επόμενου μήνα για να εκδώσουν μηνιαία αποτελέσματα. στη περίπτωση αυτή τα τιμολόγια που εκδίδονται από τους προμηθευτές τους, στις τελευταίες μέρες του μήνα (ειδικά ΤΠΥ), καταχωρούνται των επόμενο μήνα.
2. Είναι βέβαιο ότι τα εκδοθέντα τιμολόγια θα καταχωρηθούν στο μήνα έκδοσης τους.
Από τα παραπάνω συμπεραίνω ότι σε ελάχιστες περιπτώσεις θα υπάρχει συμφωνία (επιχειρήσεις που εκδίδουν ή παραλαμβάνουν ελάχιστα τιμολόγια το μήνα – λιγότερα από 20-30).
Αυτό που θα συμβεί, είναι η διαρκής διόρθωση (άνευ ουσίας) των καταστάσεων και θα οριστικοποιούνται με τη ετήσια όπως γίνεται σήμερα.
Αν το υπουργείο θέλει να διασταυρώσει τα πλαστά και εικονικά, πρέπει να αναρτήσει τη επικαιρο ποιημενη κατάσταση εκδοτών πλαστών και εικονικών στο διαδίκτυο για να γνωρίζουν οι συναλλασσόμενοι, από πριν τους αντισυμβαλλόμενους.
Προβλέπω πολλές χιλιάδες αποκλίσεων και ασυμφωνιών, που όμως δεν θα κρύβουν κάτι ύποπτο, αλλά θα οφείλονται σε ανεπάρκεια της συγκεκριμένης απόφασης, αλλά και του όλου συστήματος να καλύψει τις χιλιάδες διαφορετικές και ιδιαίτερες περιπτώσεις εκτός αν τεθούν τα απαραίτητα όρια και οι αναγκαίοι όροι-περιορισμοί.
Αν επιχειρηθεί να γίνει έλεγχος και γενικά να δοθεί συνέχεια σε όλες τις «ων ουκ έστιν αριθμός» περιπτώσεις που θα παρουσιάσουν κάποια εκ πρώτης όψεως προβλήματα, τότε θα πρέπει να εγκαταλειφθούν όλα τα άλλα και να ασχολούνται οι πάντες στο ΥΠ. ΟΙΚ. μόνο με τις συγκεντρωτικές καταστάσεις. Η γραφειοκρατία θα γνωρίσει την μεγαλύτερη της αποθέωση και μάλιστα άνευ ουσιώδους λόγου (στην πλειοψηφία των περιπτώσεων).