Άρθρο 06: Διασταυρώσεις και Εκκαθάριση

Κατά τη διάρκεια του ημερολογιακού έτους τα υποβληθέντα στοιχεία των καταστάσεων πελατών-προμηθευτών διασταυρώνονται από τη ΓΓΠΣ και οι ασυμφωνίες και αποκλίσεις αναρτώνται στους «λογαριασμούς», των υπόχρεων προσώπων, που τηρούνται στο διαδικτυακό τόπο της ΓΓΠΣ. Στις περιπτώσεις αυτές παρέχεται η δυνατότητα υποβολής διορθωτικής κατάστασης ώστε να επέλθει ελαχιστοποίηση των αποκλίσεων σε ετήσια βάση.

  • 10 Ιουλίου 2013, 13:23 | ΣΕΚΕΕ

    2.1 Διασταύρωση στοιχείων

    Η δράση για τη διασταύρωση κρίνεται ως θετική, καθώς αν εφαρμοστεί σωστά, μπορεί πράγματι να εξασφαλίσει στο κράτος τον απαραίτητο μηχανισμό ελέγχου που θα βοηθήσει:
    Στον εντοπισμό εικονικών τιμολογίων
    Στην παρακολούθηση της ροής του ΦΠΑ μεταξύ επιχειρήσεων
    Στην ορθολογική διαχείριση της επιστροφής του ΦΠΑ προς τις επιχειρήσεις
    Στην καλύτερη παρακολούθηση μακρο-οικονομικών στοιχείων δραστηριότητας (MIS)
    Στη δημιουργία της κατάλληλης βάσης δεδομένων που μπορεί να αξιοποιηθεί για τον εντοπισμό παραβατικής συμπεριφοράς μέσω fraud detection συστημάτων

    Η άποψη του ΣΕΚΕΕ είναι ότι η αποτελεσματική εφαρμογή του μέτρου καθιστά την παραδοσιακή σήμανση περιττή, καθώς εξασφαλίζει την ορθή αποτύπωση και λειτουργία της αγοράς ως προς το οικονομικό σκέλος των συναλλαγών. Υπό αυτό τη θεώρηση, υπάρχει πλήρης ταύτιση με το πνεύμα του νέου ΚΦΑΣ που ήδη επιτρέπει την έκδοση τιμολογίων χωρίς θεώρηση / χρήση φορολογικών μηχανισμών.

    Ο ΣΕΚΕΕ εκτιμά ότι τα θέματα καταγραφής και υποστήριξης των υπόχρεων είναι αντιμετωπίσιμα. Μάλιστα εκτιμάται ότι μπορούν να προσφερθούν σχετικά απλές λύσεις μέσω υπηρεσιών που μπορούν να καλύψουν τις βασικές ανάγκες των υπόχρεων (κυρίως καταχώριση στοιχείων), χωρίς να απαιτείται ειδική εφαρμογή / εξοπλισμός.

  • 9 Ιουλίου 2013, 21:25 | ΝΙΚΟΣ

    ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑΣ ΛΟΓΙΣΤΗΣ – ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΟΣ.
    ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΤΗΣΙΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ.
    ΤΟ ΜΟΝΟ ΣΙΓΟΥΡΟ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΗΡΟΥΝ ΑΠΛΟΓΡΑΦΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΝ ΚΑΘΕ ΤΡΙΜΗΝΟ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΗΡΟΥΝ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ ΒΙΒΛΙΑ ΘΑ ΕΡΘΟΥΝ ΣΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΗ ΘΕΣΗ.

  • 9 Ιουλίου 2013, 18:18 | birbilis

    Τόσα χρόνια που καταθέτουμε τις ετήσιες συγκεντρωτικές αμφιβάλλω αν έχουν χρησιμοποιηθεί πουθενά εποικοδομητικά. Οι αποκλίσεις θα είναι σίγουρα συμαντικές και χρειάζονται εργατοώρες για να ξεκαθαριστούν.
    Θυμάμαι στα πρώτα μου βήματα, κάπου 2004 – 2005, που έιχαν καλέσει πελάτη του γραφείου για ασυμφωνία κεπυό. Κάποιος άγνωστος έιχε δηλώσει (ψευδώς ή στην τύχη) την επιχείρηση ως προμηθευτή. Ακρη δεν έβγαινε και έφυγα με την παρατήρηση του εφοριακού «Κοιτάξτε να το ξεκαθαρίσετε γιατί θα υπάρξουν κυρώσεις…». Όση ώρα περίμενα άκουγα πολλές άλλες παρόμοιες περιπτώσεις. Φυσικά τίποτα δεν έχει γίνει από τότε…

    Φανταστείτε τώρα τι θα γίνει όταν το ετήσιο γίνει μηνιαίο και το >300 γίνει 0.
    Οι συγκεντρωτικές θα είναι συνέχεια στα λάθη, οι λογιστές θα προσπαθούν να συνεννοηθούν με τους πελάτες τους και τους αντισυμβαλλόμενους τους, οι εφοριακοί θα ασχολούνται με τον κάθε πονηρό ή ψεύτη που δήλωσε κάτι επειδή έτσι τον βόλευε και μαζί θα ταλαιπωρούν έντιμους επιχειρηματίες που το ΑΦΜ τους ήταν το τυχερό!

  • 9 Ιουλίου 2013, 15:36 | ΠΑΠΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΣΤΑΜΑΤΗΣ

    Να γίνει ενεργοποίηση της διασύνδεσης του Taxis με τις ταμειακές μηχανές και τους φορολογικούς μηχανισμούς (σήμερα υπάρχει η τεχνολογική υποδομή σε κάθε επιχείρηση – και γιατί όχι, να επιδοτήσετε μέρος ή όλης αυτής), το συντομότερο δυνατόν και να καταργηθούν οι καταστάσεις ΚΕΠΥΟ (ετήσιες ή περιοδικές που προτείνετε) το συντομότερο δυνατόν. Η αλλαγή στη νομοθεσία για αποστολή ΚΕΠΥΟ μηνιαίως θα προκαλέσει περισσότερα προβλήματα από την ωφέλεια,διότι:
    1) Δημιουργεί επιπλέον φόρτο εργασίας στους λογιστές
    2) Το Υπουργείο Οικονομικών δεν είναι σε θέση να ελέγξει τις καταστάσεις μηνιαία (δεν εννοώ μόνο μηχανογραφικά γιατί αυτό είναι απλό να γίνει). Αναφέρομαι στα αποτελέσματα των μηχανογραφικών διασταυρώσεων, στα οποία θα εμπλακούν υπάλληλοι του taxis και εφοριακοί για έλεγχο.
    3)Δεν θα βοηθήσουν στην αύξηση των εσόδων (το οποίο αποτελεί ο σημαντικότερος στόχος σας, εκτός βέβαια από την απλοποίηση του φορολογικού συστήματος)
    4)Στις ετήσιες καταστάσεις ΚΕΠΥΟ οι λογιστές αντιμετωπίζουν πολλαπλά προβλήματα «τεχνικής» φύσεως (όπως διπλά ΑΦΜ, κ.ο.κ ) , που θα επαναλαμβάνονται συχνά κάθε μήνα

    Το Ελληνικό Κράτος μέχρι σήμερα (εν έτη 2013) λειτουργεί όπως θα λειτουργούσε μία «Τράπεζα» (εν έτη 2013!) στην οποία ο καταθέτης πηγαίνει στο γκισέ να κάνει ανάληψη χρημάτων, και το μηχανογραφικό σύστημα της Τράπεζας δεν διασταυρώνει real time εάν ο λογαριασμός του έχει υπόλοιπο. Καλεί λοιπόν η Τράπεζα τον καταθέτη κάθε μήνα να στέλνει κατάσταση στην Τράπεζα για τις αναλήψεις που έκανε τον προηγούμενο μήνα ώστε να κάνει reconcilation και να τον χρεώσει ή πιστώσει με τις διαφορές!!! Όπως καταλαβαίνεται η real time διασύνδεση (ή αυτόματη batch ανταλλαγή δεδομένων στο τέλος της ημέρας ή όταν επανέλθει η σύνδεση) με το ΚΕΠΥΟ πρέπει να είναι η πρώτη σας προτεραιότητα και όχι αυτά που προτείνονται με το νομοσχέδιο σας.

    Ένας λογιστής

  • 9 Ιουλίου 2013, 14:15 | Γιωργος Νικολάου

    Ο στόχος που μπαίνει για συμφωνία είναι ανέφικτος.
    1. Είναι σπάνιο φαινόμενο η καταχώρηση όλων των ληφθέντων τιμολογίων εντός του μήνα της έκδοση τους. Συνήθως τα τιμολόγια καθυστερούν να παραληφθούν (πχ τιμολόγια διαφήμισης μέσω διαφημιστικών) και να καταχωρηθούν. Οι περισσότερες εταιρείες οριστικοποιούν τα ισοζύγια τους με προβλέψεις (εντός έτους) στη πρώτη εβδομάδα του επόμενου μήνα για να εκδώσουν μηνιαία αποτελέσματα. στη περίπτωση αυτή τα τιμολόγια που εκδίδονται από τους προμηθευτές τους, στις τελευταίες μέρες του μήνα (ειδικά ΤΠΥ), καταχωρούνται των επόμενο μήνα.
    2. Είναι βέβαιο ότι τα εκδοθέντα τιμολόγια θα καταχωρηθούν στο μήνα έκδοσης τους.
    Από τα παραπάνω συμπεραίνω ότι σε ελάχιστες περιπτώσεις θα υπάρχει συμφωνία (επιχειρήσεις που εκδίδουν ή παραλαμβάνουν ελάχιστα τιμολόγια το μήνα – λιγότερα από 20-30).

    Αυτό που θα συμβεί, είναι η διαρκής διόρθωση (άνευ ουσίας) των καταστάσεων και θα οριστικοποιούνται με τη ετήσια όπως γίνεται σήμερα.

    Αν το υπουργείο θέλει να διασταυρώσει τα πλαστά και εικονικά, πρέπει να αναρτήσει τη επικαιρο ποιημενη κατάσταση εκδοτών πλαστών και εικονικών στο διαδίκτυο για να γνωρίζουν οι συναλλασσόμενοι, από πριν τους αντισυμβαλλόμενους.

  • 26 Ιουνίου 2013, 17:18 | ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ

    Προβλέπω πολλές χιλιάδες αποκλίσεων και ασυμφωνιών, που όμως δεν θα κρύβουν κάτι ύποπτο, αλλά θα οφείλονται σε ανεπάρκεια της συγκεκριμένης απόφασης, αλλά και του όλου συστήματος να καλύψει τις χιλιάδες διαφορετικές και ιδιαίτερες περιπτώσεις εκτός αν τεθούν τα απαραίτητα όρια και οι αναγκαίοι όροι-περιορισμοί.

    Αν επιχειρηθεί να γίνει έλεγχος και γενικά να δοθεί συνέχεια σε όλες τις «ων ουκ έστιν αριθμός» περιπτώσεις που θα παρουσιάσουν κάποια εκ πρώτης όψεως προβλήματα, τότε θα πρέπει να εγκαταλειφθούν όλα τα άλλα και να ασχολούνται οι πάντες στο ΥΠ. ΟΙΚ. μόνο με τις συγκεντρωτικές καταστάσεις. Η γραφειοκρατία θα γνωρίσει την μεγαλύτερη της αποθέωση και μάλιστα άνευ ουσιώδους λόγου (στην πλειοψηφία των περιπτώσεων).