Άρθρο 02: Περιεχόμενο καταστάσεων

Στις καταστάσεις της παραγράφου 1 της παρούσας καταχωρούνται:
α) Ο Α.Φ.Μ. του πελάτη ή του προμηθευτή.
β) Το πλήθος των εκδοθέντων και ληφθέντων φορολογικών στοιχείων.
γ) Η αξία της συναλλαγής, προ Φ.Π.Α.
δ) Ο Φ.Π.Α. που επιβαρύνει την συναλλαγή.
ε) Η ένδειξη για το εάν ο αντισυμβαλλόμενος είναι υπόχρεο πρόσωπο σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 1.

  • 5 Ιουλίου 2013, 17:40 | ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ

    Δεν είναι εύκολο να γνωρίζεις τα περί του αντισυμβαλλόμενου.

    Επί πλέον υπάρχουν συναλλαγές όπου το ένα εκ των δύο μερών δεν υποχρεούται βάσει νομοθεσίας σε έκδοση τιμολογίων. Για παράδειγμα το Δημόσιο ή Νομικά Πρόσωπα μη κερδοσκοπικά, λόγω του μη επιχειρηματικού και μη κερδοσκοπικού τους χαρακτήρα, δεν εκδίδουν τιμολόγια για όλες τις συναλλαγές τους ιδαίτερα για εκείνες που απαλλάσσονται από ΦΠΑ, και γενικά δεν ενεργούν ως επιχειρήσεις. Οι «αντισυμβαλλόμενοι» που πληρώνουν στους ως άνω αρκούνται σε άλλα παραστατικά. Αυτές οι περιπτώσεις δεν μπορούν να απεικονιστούν στις καταστάσεις αυτές και να διασταυρωθούν από τις καταστάσεις αυτές. Οι περπτώσεις αυτές δεν ενδιέφεραν τις μέχρι τώρα συγκεντρωτικές ΚΒΣ γιατί δεν υπήρχε ΦΠΑ σε αυτές.
    Δεν υπάρχει πρόσφορη λύση αν υποχρεωθούν όλες οι επιχειρήσεις που συναλάσσονται με τέτοιυς φορείς να εκδίδουν οι ίδιες είτε αποδείξεις πληρωμών δαπάνών που να επέχουν θέση τιμολογίου ή να αυτοτομολογούνται να εκδίδουν δικά τους τιμολόγια πληρωμής (χωρίς ΦΠΑ).

  • 2 Ιουλίου 2013, 13:14 | Νικος

    Πιστεύω ότι πρέπει να καταργηθεί η διάταξη που επιβάλλει στον επιχειρηματία ή επιχείρηση να γνωρίζει και να συμπληρώνει εάν ο αντισυμβαλλόμενος είναι υπόχρεος. Ή όλοι να είναι υπόχρεοι και να τελειώνει εκεί ή το σύστημα να αναγνωρίζει το ΑΦΜ και να δηλώνει αυτόματα ότι δεν είναι υπόχρεος. Επίσης με την συμπλήρωση του ΑΦΜ (ανεξάρτητα αν θα αναγνωρίζει αν είναι υπόχρεος ή όχι) να γίνεται και συμπλήρωση των στοιχείων του αντισυμβαλλόμενου μέσω διασύνδεσης με την βάση δεδομένων. Το συγκεκριμένο θα βοηθάει και στην αποφυγή λαθών και στην ποιο εύκολη και γρήγορη συμπλήρωση των καταστάσεων. Τέλος πιστεύω ότι οι διορίες θα πρέπει να μετακινηθούν μισό με ένα μήνα μετά από αυτές που προβλέπονται. Π.χ. για την περίοδο 1/1-31/1 η διορία να είναι 15/3 ή 30/3, για περίοδο 1/2-28/2 η διορία 15/4 ή 31/4. Με τις διορίες να είναι μόλις τον επόμενο μήνα και η εφαρμογή θα «βαραίνει» πολύ τις τελευταίες ημέρες καθώς όλοι θα προσπαθούν να μπουν τελευταία στιγμή και θα είναι πολύ συνηθισμένο το φαινόμενο των να στέλνονται λάθος δηλώσεις. Π.χ. κάποιο τιμολόγιο που κόπηκε πιο αργά και άργησε να το πάρει ο λογιστής ή το λογιστήριο της εταιρείας ή ένας λογαριασμός που είχε χαθεί ή κάποιο τιμολόγιο που είχε γίνει λάθος τιμολόγηση και αφού έχει συμπεριληφθεί στην κατάσταση μετά δεν μπορεί απλώς να ακυρωθεί επομένως θα πρέπει να κοπεί πιστωτικό και νέο τιμολόγιο με σωστά ποσά άρα διπλή δουλειά και για τους δύο αντισυμβαλλόμενους.
    Εάν πάντως οι διορίες μεταφερθούν λίγο αργότερα και διευκολυνθεί με κάποιον τρόπο η διαδικασία συμπλήρωσης της εφαρμογής (αυτόματη συμπλήρωση στοιχείων με το ΑΦΜ) πιστεύω ότι θα αποτελέσει ένα καλό τρόπο άμεσου, σε σχέση με τις ετήσιες καταστάσεις, ελέγχου των συναλλαγών. Από την άλλη με τις συναλλαγές να παρακολουθούνται και μέσω των τραπεζών δεν ξέρω κατά πόσο είναι χρήσιμες γενικά οι συγκεντρωτικές καταστάσεις.

  • 26 Ιουνίου 2013, 17:52 | ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ

    Θα πρέπει να βγουν ένα σωρό εγκύκλιοι που να διευκρινίζουν ( επιτρέψτε μου να αμφιβάλλω αν θα τις διευκρινίζουν και αν θα τις διευκρινίζουν σωστά) ένα σωρό λεπτομέρειες. Καταρχάς πρέπει να διευκρινιστεί αν οι έννοιες πελατών και προμηθευτών παραμένουν οι ίδιες, οι γνωστές, αυτές που ξέραμε μέχρι τώρα. Κανονικά έτσι θα έπρεπε να είναι αλλά δεν φαίνεται βέβαιο. Και τούτο διότι η όλη μορφή της απόφασης δείχνει ευρύτερο και εκτεταμένο «βεληνεκές». Κάποιες αναφορές σε «πελάτες εξωτερικού» και σε «ανεξάρτητα από το αν απαλλάσσονται από ΦΠΑ» που δεν υπήρχαν παλαιότερα δημιουργούν σκέψεις, αφού μάλιστα δεν προσφέρονται για διασταυρώσεις. Συνεπώς θα πρέπει να διευκρινιστούν αν τα ενοίκια, οι μισθοί, οι αντιμισθίες και γενικά έσοδα που δεν θεωρούνται από φορολογικής πλευράς εισοδήματα εξακολουθούν να μην εμπίπτουν στο πεδίο των συγκεντρωτικών.

  • 25 Ιουνίου 2013, 15:34 | ΤΑΣΟΣ

    οσον αφορα το περιεχομενο, προτεινω, για την αποφυγη υποβολης ερωτηματων & εκδοσης απειρων διοικητικων λυσεων να προστεθει και πεδιο «λοιπες αξιες συναλλαγης» και να αθροιζονται ολα μαζι , αξια, φπα και λοιπες στην στηλη τελικη αξια παραστατικου.

  • 25 Ιουνίου 2013, 15:58 | ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

    Καλό θα ήταν εδω που έχει φτάσει η κατάσταση στην αγορά και τις επιχειρήσεις να ασχοληθούμε με πιο ουσιαστικά πράγματα όπως μειώσεις φορολογικών συντελεστών και φπα.Η συνεχής και επιθετική πολιτική απο το υπουργείο οικονομικών απέναντι στους επιτηδευματίες και ειδικά τους λογιστές που τους αντιπροσωπεύουν με επιβάρυνση του ήδη μεγάλου όγκου δουλειάς δεν πιστεύω πως έχει αποφέρει αποτελέσματα,το αντίθετο μάλιστα, καθώς το υπουργείο είναι άραγε σε θέση να επεξεργάζεται κάθε μήνα ολοένα και μεγαλύτερο όγκο δεδομένων??? καλό θα ήταν να βαλουμε ένα τέλος στον αέναο κύκλο φορολογικών αλλαγών και να υπάρξει σωστή συνεργασία του υπουργείου με τον πολύπαθο κλάδο οικονομολόγων και λογιστών-φοροτεχνικών οι οποίοι καλούνται ανά μήνα να είναι «μικροί θεοί» ανταποκρινόμενοι σε ολοένα και περισσότερες απαιτήσεις.Η Μακροοικονομική θεωρία βασίζεται για βιώσιμη ανάπτυξη στο εξής απλό βασικό στοιχείο! σταθερό και απλό διαχρονικά φορολογικό καθεστώς με χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές για προσέλκυση επενδύσεων και με απλά λόγια δουλειά για όλο τον κόσμο (χαμηλή ανεργεία).Τέτοιου είδους μέτρα και κινήσεις μόνο περισσότερη γραφειοκρατεία μπορούν να φέρουν διότι εν κατακλείδει θα ήταν σοφό να γίνεται ακόμα και η φορολογική δήλωση σε μηνιαία βάση??? (ρητορική ερώτηση)

  • 25 Ιουνίου 2013, 14:36 | Chris

    Πρακτικά αυτό είναι το βιβλίο εσόδων – εξόδων σε ηλεκτονική μορφή. Επομένως θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για κατάργησή του τηρούμενου χειρόγραφα από τις επιχειρήσεις (τις μικρές τουλάχιστον και τους επιτηδευματίες). Ταυτόχρονα με τις στήλες για το ΦΠΑ, θα πρέπει αυτόματα να γίνεται ο υπολογισμός (π.χ. μορφή excel) για το ποσό καταβολής ή όχι. Επομένως να ενσωματωθεί η λειτουργία του ΦΠΑ σε αυτή την εφαρμογή και να καταβάλλετε ο ΦΠΑ.
    Αν λοιπόν η ΓΓΠΣ έφτιαχνε την ηλεκτρονική της εφαρμογή όπως ένα απλό excelόφυλλο το βιβλίο εσόδων – εξόδων, και το βιβλίο αποθήκης, και το τηρούσε σε cloud server, αυτόματα θα μείωνε και το λειτουργικό κόστος των μικρών επιχειρήσεων, που τώρα καλούνται να επωμισθούν πρόσθετο μη παραγωγικό κόστος. Πρακτικά όλες οι συναλλαγές θα περνάνε μία φορά. Απ΄αυτή τη διαδικασία θα μπορούσε να εισπραχθεί και προκαταβολή φόρου στις μέχρι τώρα συναλλαγές, (αυτό βέβαια όχι στο Ελληνικό Κράτος, που είναι αφερέγγυο, ως προς τις τυχόν επιστροφές.)
    Πρακτικά αυτό που προτείνω είναι να μειωθούν και συγχωνευθούν οι ηλεκτρονικές διαδικασίες για τις μικρές επιχειρήσεις και τους επιτηδευματίες. Το διοικητικό βάρος των επιβαλλόμενων μη παραγωγικών διαδικασιών και ακολούθως της οικονομικής πίεσης, είναι πολύ μεγάλο.
    Θα περίμενα να δω σε pdf την σελίδα της ηλεκτρονικής εφαρμογής για να πω ότι είναι πλήρης.
    Το ίδιο θα πρέπει να γίνει και για τις μεγάλες εταιρείες που έχουν λογιστήριο.
    Η διαφάνεια των οικονομικών κινήσεων πρέπει να είναι άπλετη και ανεμπόδιστη. Επενδύστε στην τεχνολογία και μην κάνεται αποσπασματικά συστήματα.