Στις καταστάσεις της παραγράφου 1 της παρούσας καταχωρούνται:
α) Ο Α.Φ.Μ. του πελάτη ή του προμηθευτή.
β) Το πλήθος των εκδοθέντων και ληφθέντων φορολογικών στοιχείων.
γ) Η αξία της συναλλαγής, προ Φ.Π.Α.
δ) Ο Φ.Π.Α. που επιβαρύνει την συναλλαγή.
ε) Η ένδειξη για το εάν ο αντισυμβαλλόμενος είναι υπόχρεο πρόσωπο σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 1.
Άρθρο 02: Περιεχόμενο καταστάσεων
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 01: Έκταση εφαρμογής
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 02: Περιεχόμενο καταστάσεων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 03: Τρόπος καταχώρησης
- 42 ΣχόλιαΆρθρο 04: Χρόνος υποβολής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05: Τρόπος υποβολής
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 06: Διασταυρώσεις και Εκκαθάριση
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 07: Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
25 Ιουνίου 2013, 08:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
10 Ιουλίου 2013, 15:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο υπουργικής απόφασηςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 110 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Δεν είναι εύκολο να γνωρίζεις τα περί του αντισυμβαλλόμενου.
Επί πλέον υπάρχουν συναλλαγές όπου το ένα εκ των δύο μερών δεν υποχρεούται βάσει νομοθεσίας σε έκδοση τιμολογίων. Για παράδειγμα το Δημόσιο ή Νομικά Πρόσωπα μη κερδοσκοπικά, λόγω του μη επιχειρηματικού και μη κερδοσκοπικού τους χαρακτήρα, δεν εκδίδουν τιμολόγια για όλες τις συναλλαγές τους ιδαίτερα για εκείνες που απαλλάσσονται από ΦΠΑ, και γενικά δεν ενεργούν ως επιχειρήσεις. Οι «αντισυμβαλλόμενοι» που πληρώνουν στους ως άνω αρκούνται σε άλλα παραστατικά. Αυτές οι περιπτώσεις δεν μπορούν να απεικονιστούν στις καταστάσεις αυτές και να διασταυρωθούν από τις καταστάσεις αυτές. Οι περπτώσεις αυτές δεν ενδιέφεραν τις μέχρι τώρα συγκεντρωτικές ΚΒΣ γιατί δεν υπήρχε ΦΠΑ σε αυτές.
Δεν υπάρχει πρόσφορη λύση αν υποχρεωθούν όλες οι επιχειρήσεις που συναλάσσονται με τέτοιυς φορείς να εκδίδουν οι ίδιες είτε αποδείξεις πληρωμών δαπάνών που να επέχουν θέση τιμολογίου ή να αυτοτομολογούνται να εκδίδουν δικά τους τιμολόγια πληρωμής (χωρίς ΦΠΑ).
Πιστεύω ότι πρέπει να καταργηθεί η διάταξη που επιβάλλει στον επιχειρηματία ή επιχείρηση να γνωρίζει και να συμπληρώνει εάν ο αντισυμβαλλόμενος είναι υπόχρεος. Ή όλοι να είναι υπόχρεοι και να τελειώνει εκεί ή το σύστημα να αναγνωρίζει το ΑΦΜ και να δηλώνει αυτόματα ότι δεν είναι υπόχρεος. Επίσης με την συμπλήρωση του ΑΦΜ (ανεξάρτητα αν θα αναγνωρίζει αν είναι υπόχρεος ή όχι) να γίνεται και συμπλήρωση των στοιχείων του αντισυμβαλλόμενου μέσω διασύνδεσης με την βάση δεδομένων. Το συγκεκριμένο θα βοηθάει και στην αποφυγή λαθών και στην ποιο εύκολη και γρήγορη συμπλήρωση των καταστάσεων. Τέλος πιστεύω ότι οι διορίες θα πρέπει να μετακινηθούν μισό με ένα μήνα μετά από αυτές που προβλέπονται. Π.χ. για την περίοδο 1/1-31/1 η διορία να είναι 15/3 ή 30/3, για περίοδο 1/2-28/2 η διορία 15/4 ή 31/4. Με τις διορίες να είναι μόλις τον επόμενο μήνα και η εφαρμογή θα «βαραίνει» πολύ τις τελευταίες ημέρες καθώς όλοι θα προσπαθούν να μπουν τελευταία στιγμή και θα είναι πολύ συνηθισμένο το φαινόμενο των να στέλνονται λάθος δηλώσεις. Π.χ. κάποιο τιμολόγιο που κόπηκε πιο αργά και άργησε να το πάρει ο λογιστής ή το λογιστήριο της εταιρείας ή ένας λογαριασμός που είχε χαθεί ή κάποιο τιμολόγιο που είχε γίνει λάθος τιμολόγηση και αφού έχει συμπεριληφθεί στην κατάσταση μετά δεν μπορεί απλώς να ακυρωθεί επομένως θα πρέπει να κοπεί πιστωτικό και νέο τιμολόγιο με σωστά ποσά άρα διπλή δουλειά και για τους δύο αντισυμβαλλόμενους.
Εάν πάντως οι διορίες μεταφερθούν λίγο αργότερα και διευκολυνθεί με κάποιον τρόπο η διαδικασία συμπλήρωσης της εφαρμογής (αυτόματη συμπλήρωση στοιχείων με το ΑΦΜ) πιστεύω ότι θα αποτελέσει ένα καλό τρόπο άμεσου, σε σχέση με τις ετήσιες καταστάσεις, ελέγχου των συναλλαγών. Από την άλλη με τις συναλλαγές να παρακολουθούνται και μέσω των τραπεζών δεν ξέρω κατά πόσο είναι χρήσιμες γενικά οι συγκεντρωτικές καταστάσεις.
Θα πρέπει να βγουν ένα σωρό εγκύκλιοι που να διευκρινίζουν ( επιτρέψτε μου να αμφιβάλλω αν θα τις διευκρινίζουν και αν θα τις διευκρινίζουν σωστά) ένα σωρό λεπτομέρειες. Καταρχάς πρέπει να διευκρινιστεί αν οι έννοιες πελατών και προμηθευτών παραμένουν οι ίδιες, οι γνωστές, αυτές που ξέραμε μέχρι τώρα. Κανονικά έτσι θα έπρεπε να είναι αλλά δεν φαίνεται βέβαιο. Και τούτο διότι η όλη μορφή της απόφασης δείχνει ευρύτερο και εκτεταμένο «βεληνεκές». Κάποιες αναφορές σε «πελάτες εξωτερικού» και σε «ανεξάρτητα από το αν απαλλάσσονται από ΦΠΑ» που δεν υπήρχαν παλαιότερα δημιουργούν σκέψεις, αφού μάλιστα δεν προσφέρονται για διασταυρώσεις. Συνεπώς θα πρέπει να διευκρινιστούν αν τα ενοίκια, οι μισθοί, οι αντιμισθίες και γενικά έσοδα που δεν θεωρούνται από φορολογικής πλευράς εισοδήματα εξακολουθούν να μην εμπίπτουν στο πεδίο των συγκεντρωτικών.
οσον αφορα το περιεχομενο, προτεινω, για την αποφυγη υποβολης ερωτηματων & εκδοσης απειρων διοικητικων λυσεων να προστεθει και πεδιο «λοιπες αξιες συναλλαγης» και να αθροιζονται ολα μαζι , αξια, φπα και λοιπες στην στηλη τελικη αξια παραστατικου.
Καλό θα ήταν εδω που έχει φτάσει η κατάσταση στην αγορά και τις επιχειρήσεις να ασχοληθούμε με πιο ουσιαστικά πράγματα όπως μειώσεις φορολογικών συντελεστών και φπα.Η συνεχής και επιθετική πολιτική απο το υπουργείο οικονομικών απέναντι στους επιτηδευματίες και ειδικά τους λογιστές που τους αντιπροσωπεύουν με επιβάρυνση του ήδη μεγάλου όγκου δουλειάς δεν πιστεύω πως έχει αποφέρει αποτελέσματα,το αντίθετο μάλιστα, καθώς το υπουργείο είναι άραγε σε θέση να επεξεργάζεται κάθε μήνα ολοένα και μεγαλύτερο όγκο δεδομένων??? καλό θα ήταν να βαλουμε ένα τέλος στον αέναο κύκλο φορολογικών αλλαγών και να υπάρξει σωστή συνεργασία του υπουργείου με τον πολύπαθο κλάδο οικονομολόγων και λογιστών-φοροτεχνικών οι οποίοι καλούνται ανά μήνα να είναι «μικροί θεοί» ανταποκρινόμενοι σε ολοένα και περισσότερες απαιτήσεις.Η Μακροοικονομική θεωρία βασίζεται για βιώσιμη ανάπτυξη στο εξής απλό βασικό στοιχείο! σταθερό και απλό διαχρονικά φορολογικό καθεστώς με χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές για προσέλκυση επενδύσεων και με απλά λόγια δουλειά για όλο τον κόσμο (χαμηλή ανεργεία).Τέτοιου είδους μέτρα και κινήσεις μόνο περισσότερη γραφειοκρατεία μπορούν να φέρουν διότι εν κατακλείδει θα ήταν σοφό να γίνεται ακόμα και η φορολογική δήλωση σε μηνιαία βάση??? (ρητορική ερώτηση)
Πρακτικά αυτό είναι το βιβλίο εσόδων – εξόδων σε ηλεκτονική μορφή. Επομένως θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για κατάργησή του τηρούμενου χειρόγραφα από τις επιχειρήσεις (τις μικρές τουλάχιστον και τους επιτηδευματίες). Ταυτόχρονα με τις στήλες για το ΦΠΑ, θα πρέπει αυτόματα να γίνεται ο υπολογισμός (π.χ. μορφή excel) για το ποσό καταβολής ή όχι. Επομένως να ενσωματωθεί η λειτουργία του ΦΠΑ σε αυτή την εφαρμογή και να καταβάλλετε ο ΦΠΑ.
Αν λοιπόν η ΓΓΠΣ έφτιαχνε την ηλεκτρονική της εφαρμογή όπως ένα απλό excelόφυλλο το βιβλίο εσόδων – εξόδων, και το βιβλίο αποθήκης, και το τηρούσε σε cloud server, αυτόματα θα μείωνε και το λειτουργικό κόστος των μικρών επιχειρήσεων, που τώρα καλούνται να επωμισθούν πρόσθετο μη παραγωγικό κόστος. Πρακτικά όλες οι συναλλαγές θα περνάνε μία φορά. Απ΄αυτή τη διαδικασία θα μπορούσε να εισπραχθεί και προκαταβολή φόρου στις μέχρι τώρα συναλλαγές, (αυτό βέβαια όχι στο Ελληνικό Κράτος, που είναι αφερέγγυο, ως προς τις τυχόν επιστροφές.)
Πρακτικά αυτό που προτείνω είναι να μειωθούν και συγχωνευθούν οι ηλεκτρονικές διαδικασίες για τις μικρές επιχειρήσεις και τους επιτηδευματίες. Το διοικητικό βάρος των επιβαλλόμενων μη παραγωγικών διαδικασιών και ακολούθως της οικονομικής πίεσης, είναι πολύ μεγάλο.
Θα περίμενα να δω σε pdf την σελίδα της ηλεκτρονικής εφαρμογής για να πω ότι είναι πλήρης.
Το ίδιο θα πρέπει να γίνει και για τις μεγάλες εταιρείες που έχουν λογιστήριο.
Η διαφάνεια των οικονομικών κινήσεων πρέπει να είναι άπλετη και ανεμπόδιστη. Επενδύστε στην τεχνολογία και μην κάνεται αποσπασματικά συστήματα.