Άρθρο 38
Προϋποθέσεις για την εμπορική προώθηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με διαβατήριο, ΟΕΕ της ΕΕ τον οποίο διαχειρίζεται ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ
(άρθρο 39 της Οδηγίας 2011/61/ΕΕ)
1. Όταν κράτος μέλος αναφοράς είναι η Ελλάδα, ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ που έχουν αδειοδοτηθεί από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, μπορούν να προωθούν εμπορικώς, με διαβατήριο, σε επαγγελματίες επενδυτές στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μερίδια ή μετοχές των ΟΕΕ της ΕΕ, τους οποίους διαχειρίζονται, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου.
2. Σε περίπτωση που κράτος μέλος αναφοράς ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ είναι η Ελλάδα και ο εν λόγω ΔΟΕΕ προτίθεται να προωθήσει εμπορικά στην Ελλάδα μερίδια ή μετοχές ΟΕΕ της ΕΕ που διαχειρίζεται, γνωστοποιεί στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς την πρόθεσή του αυτή με αναφορά κάθε ΟΕΕ της ΕΕ, μερίδια ή μετοχές του οποίου προτίθεται να προωθήσει στην Ελλάδα. Η εν λόγω γνωστοποίηση περιλαμβάνει τα έγγραφα και τις πληροφορίες που ορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 31.
3. Το αργότερο είκοσι (20) εργάσιμες ημέρες μετά την παραλαβή πλήρους γνωστοποίησης σύμφωνα με την παράγραφο 2, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ανακοινώνει στον ΔΟΕΕ κατά πόσο μπορεί να αρχίσει να προωθεί εμπορικά στην Ελλάδα τον ΟΕΕ που προσδιορίζεται στη γνωστοποίηση της παραγράφου 2. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς απαγορεύει την εμπορική προώθηση του ΟΕΕ μόνον εάν η διαχείριση του ΟΕΕ από τον ΔΟΕΕ δεν είναι σύμφωνη με τον παρόντα νόμο ή, γενικότερα, ο ΔΟΕΕ δεν συμμορφώνεται με τον παρόντα νόμο. Ο ΔΟΕΕ μπορεί να αρχίσει να προωθεί εμπορικά τον ΟΕΕ στην Ελλάδα από την ημερομηνία της ανακοίνωσης σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο σ’ αυτόν από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ενημερώνει επίσης σχετικά την ΕΑΚΑΑ και τις αρμόδιες αρχές του ΟΕΕ.
4. Σε περίπτωση που ο ΔΟΕΕ προτίθεται να προωθήσει εμπορικά μερίδια ή μετοχές του ΟΕΕ της ΕΕ σε άλλο κράτος μέλος, ο ΔΟΕΕ ανακοινώνει στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς την πρόθεσή του αυτή για κάθε ΟΕΕ της ΕΕ τον οποίο προτίθεται να προωθήσει εμπορικά σε άλλο κράτος μέλος. Η εν λόγω γνωστοποίηση περιλαμβάνει τα έγγραφα και τις πληροφορίες, που ορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 32.
5. Το αργότερο είκοσι (20) εργάσιμες ημέρες μετά την παραλαβή του πλήρους φακέλου της γνωστοποίησης σύμφωνα με την παράγραφο 4, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς διαβιβάζει τον φάκελο αυτό στις αρμόδιες αρχές του κράτους μέλους όπου σχεδιάζεται να προωθηθούν εμπορικά οι μετοχές ή τα μερίδια του ΟΕΕ. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς δεν διαβιβάζει τον φάκελο εάν η διαχείριση του ΟΕΕ από τον ΔΟΕΕ δεν είναι σύμφωνη με τον παρόντα νόμο ή, γενικότερα, αν ο ΔΟΕΕ δεν συμμορφώνεται με τον παρόντα νόμο. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς εσωκλείει στο φάκελο που διαβιβάζει δήλωση ότι ο εν λόγω ΔΟΕΕ έχει λάβει άδεια να διαχειρίζεται ΟΕΕ με συγκεκριμένη επενδυτική στρατηγική.
6. Μετά τη διαβίβαση του φακέλου με την γνωστοποίηση, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ενημερώνει χωρίς υπαίτια βραδύτητα για τη διαβίβαση τον ΔΟΕΕ. Ο ΔΟΕΕ μπορεί να αρχίσει την εμπορική προώθηση του ΟΕΕ στα σχετικά κράτη μέλη υποδοχής του ΔΟΕΕ από την ημερομηνία της εν λόγω ενημέρωσης.
Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ενημερώνει επίσης την ΕΑΚΑΑ και τις αρμόδιες αρχές του ΟΕΕ ότι ο ΔΟΕΕ μπορεί να αρχίσει την εμπορική προώθηση μεριδίων ή μετοχών του ΟΕΕ στα κράτη μέλη υποδοχής του ΔΟΕΕ.
7. Η επιστολή γνωστοποίησης που αποστέλλει ο ΔΟΕΕ κατά την παράγραφο 4 και η δήλωση του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 5 συντάσσονται σε γλώσσα που χρησιμοποιείται συνήθως στον διεθνή χρηματοπιστωτικό τομέα.
Η κατά την παράγραφο 6 αλληλογραφία και κατάθεση εγγράφων δύναται να πραγματοποιείται και ηλεκτρονικώς.
8. Σε περίπτωση σημαντικής αλλαγής σε οποιοδήποτε από τα στοιχεία που γνωστοποιούνται σύμφωνα με τις παραγράφους 2 και 4, ο ΔΟΕΕ ενημερώνει γραπτώς την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ως προς την εν λόγω αλλαγή, τουλάχιστον ένα (1) μήνα πριν από την υλοποίηση της αλλαγής που έχει σχεδιασθεί ή αμέσως μόλις συμβεί αλλαγή που δεν ήταν προγραμματισμένη.
Εάν σε εκτέλεση σχεδιασθείσας αλλαγής, η διαχείριση του ΟΕΕ από τον ΔΟΕΕ δεν θα είναι πλέον σύμφωνη με τον παρόντα νόμο ή ο ΔΟΕΕ δεν θα συμμορφώνεται πλέον προς τον παρόντα νόμο, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς γνωστοποιεί χωρίς υπαίτια βραδύτητα στον ΔΟΕΕ ότι δεν μπορεί να πραγματοποιήσει την αλλαγή.
Εάν η σχεδιασθείσα αλλαγή πραγματοποιηθεί χωρίς να έχει ληφθεί υπόψη το πρώτο και δεύτερο εδάφιο της παρούσας παραγράφου, ή εάν επέλθει αλλαγή που δεν ήταν προγραμματισμένη με αποτέλεσμα η διαχείριση του ΟΕΕ από τον ΔΟΕΕ να μην είναι πλέον σύμφωνη με τον παρόντα νόμο, ή, γενικότερα ο ΔΟΕΕ να μην συμμορφώνεται πλέον προς τον παρόντα νόμο, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς λαμβάνει τα δέοντα μέτρα κατά το άρθρο 44, μεταξύ άλλων δε, αν χρειασθεί, απαγορεύει ρητά την εμπορική προώθηση του ΟΕΕ.
Εάν οι αλλαγές είναι αποδεκτές, καθόσον δεν επηρεάζουν τη σύμφωνη με τις διατάξεις του παρόντος νόμου διαχείριση του ΟΕΕ από τον ΔΟΕΕ, ή, εν γένει τη συμμόρφωση του ΔΟΕΕ προς τον παρόντα νόμο, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, εφόσον οι αλλαγές αφορούν την παύση της εμπορικής προώθησης συγκεκριμένων ΟΕΕ ή την εμπορική προώθηση πρόσθετων ΟΕΕ, ενημερώνει χωρίς υπαίτια βραδύτητα για τις αλλαγές αυτές την ΕΑΚΑΑ και, κατά περίπτωση, τις αρμόδιες αρχές των κρατών μελών υποδοχής.
9. Με την επιφύλαξη των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 41, οι ΟΕΕ τους οποίους διαχειρίζονται και προωθούν εμπορικώς ΔΟΕΕ κατά το παρόν άρθρο επιτρέπεται να προωθούνται εμπορικώς μόνο σε επαγγελματίες επενδυτές.
10.ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ που έχουν αδειοδοτηθεί από τις αρμόδιες εποπτικές αρχές άλλου κράτους μέλους, ως κράτους μέλους αναφοράς, μπορούν να προωθούν εμπορικώς, με διαβατήριο, σε επαγγελματίες επενδυτές στην Ελλάδα, μερίδια ή μετοχές των ΟΕΕ της ΕΕ, τους οποίους διαχειρίζονται, εφόσον η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς έχει λάβει προσηκόντως πλήρεις γνωστοποιήσεις κατά τις οικείες διατάξεις της εθνικής νομοθεσίας του κράτους μέλους αναφοράς, με τις οποίες διατάξεις ενσωματώθηκε στο οικείο εθνικό δίκαιο το άρθρο 39 της Οδηγίας 2011/61/ΕΕ.
Η κατά την παράγραφο 6 του άρθρου 39 της Οδηγίας 2011/61/ΕΕ αλληλογραφία και κατάθεση εγγράφων δύναται να πραγματοποιείται και ηλεκτρονικώς.
11. Κατά την εμπορική προώθηση των ΟΕΕ της ΕΕ στην Ελλάδα ο ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ υποχρεούται να τηρεί τις διατάξεις του ελληνικού δικαίου ως προς την εμπορική προώθηση μεριδίων και μετοχών του ΟΕΕ στο ευρύ επενδυτικό κοινό, συμπεριλαμβανομένης της περίπτωσης κατά την οποία η εμπορική προώθηση γίνεται μέσω επιχειρήσεων που παρέχουν επενδυτικές υπηρεσίες.