Άρθρο 06: Αμοιβή αμίσθων υποθηκοφυλάκων

1. Μέσα στο πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα καταβάλλεται στον άμισθο υποθηκοφύλακα, ή τον αναπληρωτή του κατά τις παραγράφους 4 και 5 του άρθρου 5 του Κανονιστικού Διατάγματος 19/23.7.1941 (Α’ 244), αμοιβή, η οποία υπολογίζεται με βάση πάγια και αναλογικά τέλη που εισπράχθηκαν κατά τον προηγούμενο μήνα για εγγραφή πράξεων και έκδοση και χορήγηση πιστοποιητικών και αντιγράφων στο οικείο υποθηκοφυλακείο, σύμφωνα με όσα ορίζονται στις επόμενες παραγράφους.
2. Για τον υπολογισμό της αμοιβής λαμβάνεται υπόψη το άθροισμα των ποσών που αντιστοιχούν:
α) Στο σύνολο των παγίων τελών που εισπράχθηκαν κατά τον προηγούμενο μήνα σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 2, αφού αφαιρεθούν οι αποδόσεις που προβλέπονται από την παράγραφο 1.Α.α’ του άρθρου 5 προς το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ.
β) Στο γινόμενο που προκύπτει από τον αριθμό των πιστοποιητικών και των φύλλων αντιγράφων που εκδόθηκαν κατά τον προηγούμενο μήνα, πολλαπλασιαζόμενο με δύο ευρώ και σαράντα πέντε λεπτά (2,45 €) .
γ) Στο ποσοστό 58 % επί του συνόλου των αναλογικών τελών που εισπράχθηκαν κατά τον προηγούμενο μήνα σύμφωνα με την περίπτωση α΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 2, αφού αφαιρεθούν ποσά ίσα με τις τυχόν αποδόσεις προς την ΕΚΧΑ Α.Ε. σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 5.
δ) Στο ποσοστό 37 % επί του συνόλου των αναλογικών τελών που εισπράχθηκαν κατά τον προηγούμενο μήνα σύμφωνα με την περίπτωση β΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 2, αφού αφαιρεθούν ποσά ίσα με τις τυχόν αποδόσεις προς την ΕΚΧΑ Α.Ε. σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 5.
ε) Στο σύνολο των παγίων τελών που εισπράχθηκαν κατά τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με την περίπτωση γ΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 2.
3. Αν το άθροισμα της προηγουμένης παραγράφου δεν υπερβαίνει το ποσό των χιλίων ογδόντα τεσσάρων ευρώ (1.084 €), καταβάλλεται στον άμισθο υποθηκοφύλακα αμοιβή ίση με το σύνολο του εκάστοτε αθροίσματος.
4. Αν το άθροισμα της παραγράφου 2 υπερβαίνει τα χίλια ογδόντα τέσσερα ευρώ (1.084 €), καταβάλλεται στον άμισθο υποθηκοφύλακα αμοιβή ίση με το ποσό των χιλίων ογδόντα τεσσάρων ευρώ (1.084 €) και επιπλέον :
α) Ποσό ίσο με ποσοστό 20% επί της διαφοράς που προκύπτει αν από το άθροισμα της παραγράφου 2 αφαιρεθεί το ποσό των χιλίων ογδόντα τεσσάρων ευρώ (1.084 €). Το ποσό που συνολικά καταβάλλεται σε εφαρμογή του πρώτου εδαφίου της παρούσας παραγράφου και του προηγούμενου εδαφίου, δεν επιτρέπεται να υπερβεί κατ’ έτος το ποσό των δεκαοκτώ χιλιάδων και διακοσίων ευρώ (18.200€).
β) Ποσό ενός ευρώ και είκοσι επτά λεπτών (1,27€), για κάθε πιστοποιητικό και για κάθε φύλλο αντιγράφου. Το συνολικό ποσό του προηγούμενου εδαφίου, προκειμένου για πιστοποιητικά που εκδόθηκαν από παλαιούς τίτλους δεν επιτρέπεται να υπερβεί κατά μήνα το ποσό των διακοσίων πέντε ευρώ ( 205€ ).
γ) Ποσό ίσο με το σύνολο των παγίων τελών που εισπράχθηκαν για την εγγραφή πράξεων, αφού αφαιρεθούν οι αποδόσεις προς το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ. που προβλέπονται από την παράγραφο 1 του άρθρου 5, εφόσον οι πράξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 2 δεν υπερβαίνουν κατά τον προηγούμενο μήνα τις εκατόν είκοσι πέντε (125). Αν οι πράξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 2 κατά τον προηγούμενο μήνα υπερβαίνουν τις 125 και δεν υπερβαίνουν τις 225, καταβάλλεται ποσό ίσο με το ήμισυ των παγίων τελών που εισπράχθηκαν για την εγγραφή πράξεων, αφού αφαιρεθούν οι αποδόσεις προς το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ. που προβλέπονται από την παράγραφο 1 του άρθρου 5.
5. Αν το άθροισμα της παραγράφου 2, μετά τον υπολογισμό της αμοιβής του άμισθου υποθηκοφύλακα σύμφωνα με τις παραγράφους 3 και 4, υπερβαίνει το ύψος της αμοιβής αυτής, το Δημόσιο καταβάλλει στον άμισθο υποθηκοφύλακα επιπλέον ποσό ίσο με το ένα δωδέκατο (1/12) του ποσού που εισπράχθηκε κατά τον προηγούμενο μήνα σύμφωνα με τις περιπτώσεις γ’ και δ’ της παραγράφου 2 .
6. Αν το άθροισμα της παραγράφου 2 μετά τον υπολογισμό της αμοιβής του Υποθηκοφύλακα σύμφωνα με τα οριζόμενα στις προηγούμενες παραγράφους υπερβαίνει το ύψος της αμοιβής αυτής, το Δημόσιο καταβάλλει στον άμισθο υποθηκοφύλακα με βάσει δικαιολογητικά που υποβάλλονται μέσα στο πρώτο πενθήμερο κάθε μήνα:
α) δαπάνες μισθοδοσίας του προσωπικού του, εφόσον αυτό έχει προσληφθεί σύμφωνα με την περίπτωση β΄ της παρ.4 του άρθρου 23 του ν.2664/1998 και την παράγραφο 5 του άρθρου 56 του κανονιστικού διατάγματος της 19/23.7.1941, όπως το άρθρο αυτό αντικαταστάθηκε και συμπληρώθηκε με από το άρθρο το άρθρο 1 του ν.δ. 811/1971 (Α΄ 9) και την παράγραφο 5 του άρθρου 108 του ν.4055/2012 (Α΄ 51),
β) τις εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές του προσωπικού της προηγούμενης περίπτωσης και
γ) τις αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές υπέρ του Ταμείου Νομικών.
7. Η συνολική αμοιβή του άμισθου υποθηκοφύλακα σύμφωνα με τις παραγράφους 3,4 και 5 συμπεριλαμβανομένων και των ποσών που καταβάλλονται κατά την παράγραφο 6, δεν επιτρέπεται σε καμία περίπτωση να υπερβεί το άθροισμα της παραγράφου 2.

  • 6 Οκτωβρίου 2014, 11:56 | ΜΑΚΗΣ

    ΠΡΟΤΑΣΗ: ΤΟ 3 ΤΟΙΣ ΧΙΛΙΟΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΟΥ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΟ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΗΡΕΙΤΑΙ ΚΑΙ Η ΑΡΧΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ (ΚΑΤΑΣΧΕΣΕΙΣ,ΥΠΟΘΗΚΕΣ).ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΠΟΣΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟΥ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΝΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΝΕΤΑΙ Η ΕΓΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΜΕΤΑΓΡΑΠΤΕΑΣ ΠΡΑΞΗΣ.ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΩΝ/ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ.

  • 6 Οκτωβρίου 2014, 11:08 | olastifora

    Αντιγράφω και ευχαριστώ:

    Σε απάντηση του πιο κάτω σχολίου της «Δήμητρας», θα ήθελα να παραθέσω τα εξής:

    α) Είναι ΘΡΑΣΟΣ το να λέει ένας υποθηκοφύλακας ότι οι υπάλληλοι των αμίσθων υποθηκοφυλακείων «είναι από τους καλύτερα αμειβόμενους υπαλλήλους του ιδιωτικού τομέα με παχυλούς μισθούς, επιδόματα κλπ», όταν οι υπάλληλοι των υποθηκοφυλακείων τα τελευταία χρόνια έχουν υποστεί μειώσεις σε μισθούς και επιδόματα που υπερβαίνουν το 40%, ενώ εξαναγκάζονται (με την απειλή της απόλυσης) σε εκ περιτροπής εργασία, μειωμένα ωράρια κλπ. Είναι δε περισσότερο θράσος όταν το σχόλιο προέρχεται από υποθηκοφύλακες που, ακόμα και εν καιρώ κρίσης, έχουν εισοδήματα που υπερβαίνουν αυτά των βουλευτών και των ανώτατων δικαστικών, ενώ προ κρίσης ξεπερνούσαν ακόμα και το μισθό του Προέδρου της Δημοκρατίας! Ας μην ξεχνά επιπλέον η «Δήμητρα» τον λόγο που αυτό το σχέδιο νόμου έχει συνταχθεί, ήτοι το να αντιμετωπίσει, μεταξύ άλλων, την πλημμελή και ανειλικρινή εκκαθάριση (από τους υποθηκοφύλακες) των χρημάτων που κάθε τρίμηνο αποδίδουν στο Δημόσιο.

    β) Η προτροπή της «Δήμητρας» να παραιτηθεί «όποιος υπάλληλος δεν είναι
    ευχαριστημένος» ισχύει και για τους υποθηκοφύλακες που δεν είναι ευχαριστημένοι,είτε με την παρούσα κατάσταση είτε με το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου. Εκτός των άλλων όμως, δείχνει και την αντιμετώπιση αλλά και τη νοοτροπία που έχουν οι υποθηκοφύλακες έναντι των υπαλλήλων τους, την οποία άλλωστε εφαρμόζουν και στην πράξη εκβιαστικά, με διλήμματα του τύπου «αποδεχθείτε μείωση μισθού ή μειωμένα ωράρια, αλλιώς υπάρχει και η απόλυση». Ας μην ξεχνά άλλωστε η «Δήμητρα» ότι οι υπάλληλοι δε μπορούν να παραιτηθούν τόσο «εύκολα», γιατί δεν έχουν δημιουργήσει το πολύ παχύ «κομπόδεμα» που δημιουργούν τόσα χρόνια οι υποθηκοφύλακες για τον εαυτό τους.

    γ) Ας μην «ξεχνά» η «Δήμητρα» ότι δεν είναι όλοι οι υπάλληλοι απόφοιτοι Λυκείου, όπως λέει, αλλά και ότι όλη η δουλειά στα υποθηκοφυλακεία γίνεται από αυτούς. Εάν είναι τόσο χαμηλού επιπέδου οι υπάλληλοι, τότε πώς τους οι υποθηκοφύλακες τούς εμπιστεύονται όλη την τόσο κρίσιμη εργασία του γραφείου τους (νομικό έλεγχο, έκδοση πιστοποιητικών κλπ), ενώ οι ίδιοι οι υποθηκοφύλακες στην πράξη δεν κάνουν τίποτα εκτός από το να εισπράττουν; Άλλωστε, οι υπάλληλοι αμείβονται ανάλογα με τα προσόντα τους και ανάλογα με τις σπουδές τους, χωρίς να υπάρχει καμία αδικία σε αυτόν τον τομέα.

    Τέλος, ας μην ξεχνά η «Δήμητρα», ότι οι υποθηκοφύλακες (λόγω της φύσης της «εργασίας» τους και των δυσανάλογα μεγάλων αποδοχών τους)είναι το μεγαλύτερο παράδειγμα ότι σ’ αυτή τη χώρα ούτε είμαστε όλοι ίδιοι, ΟΥΤΕ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ…

  • 6 Οκτωβρίου 2014, 10:30 | ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΠΑΡΤΣΑΛΙΔΗΣ

    τα σαΐνια που πληρώνονται έχουν ποτέ κάνει έρευνα σε υποθηκοφυλακείο;
    οι άνθρωποι προφανώς θέλουν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας υπαλλήλων συμβολαιογραφείων και δικηγορικών γραφείων [ΔΕ] προκειμένου αυτοί σε ένα ολόκληρο πρωινό να διεκπεραιώνουν την εργασία λήψης ενός πιστοποιητικού αξίας [9,5 ευρώ] από το υποθηκοφυλακείο με μισθό διακοσίων ευρώ και εργασία επί τετράωρο, επιπλέον με την μετακίνηση ταλαίπωρων ανθρώπων θα αυξηθούν τα έσοδα του κράτους [χρήση καυσίμων, εισιτήρια συγκοινωνίας κλπ] και στον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των υποθηκοφυλακείων αφού δεν θα διαχειρίζονται χρήματα οι κακοί υποθηκοφύλακες αλλά οι καλές τράπεζες που είναι δημόσιες εεεε……..

  • 6 Οκτωβρίου 2014, 10:05 | Κασδερίδου Άννα

    Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις θα μπορούσαν κάλλιστα να αφορούν τα Έμμισθα Υποθηκοφυλακεία στα οποία προΐσταται δημόσιος υπάλληλος για τις πράξεις ή παραλείψεις του οποίου ευθύνεται το δημόσιο και όχι ο ίδιος προσωπικά. Αντιθέτως καλούμαστε εμείς οι υποθηκοφύλακες να επιστρέψουμε χρόνια πίσω τότε που το δικαίωμα δημοσίου στις αναλογικές πράξεις κατέθετε ξεχωριστά ο κάθε πολίτης μεμονωμένα το δε διπλότυπο συνόδευε μεμονωμένα την κάθε πράξη, το γνωστό δηλαδή πήγαινε-έλα [υποθηκοφυλακείο-υπολογισμός-τράπεζα έκδοση επιταγής-ΔΟΥ-υποθηκοφυλακείο]. Η ως άνω πρακτική πέραν της ταλαιπωρίας του πολίτη δημιουργούσε θέσεις εργασίας με αντικείμενο το «πήγαινε-έλα». Στα πλαίσια λοιπόν της ανάπτυξης η κυβέρνηση δημιουργεί χιλιάδες θέσεις εργασίας με αντικείμενο το «πήγαινε-έλα». Προφανώς οι συντάκτες ουδεμία επαφή με το τρόπο λειτουργίας των υποθηκοφυλακείων είχαν και έχουν, η δε τραγική και σκόπιμη παράλειψη τους να μη συμμετέχει στην νομοπαρασκευαστική επιτροπή εκπρόσωπος της ένωσης αμίσθων υποθηκοφυλάκων οδήγησε στο παρόν ανεφάρμοστο σχέδιο.
    Ως Πολίτης, Νομικός και Υποθηκοφύλακας που κατέλαβα θέση Αμίσθου Υποθηκοφύλακα μετά από διαγωνισμό αισθάνομαι βαθιά απογοήτευση διότι απαξιώνομαι τόσο εγώ όσο και οι συνάδελφοί μου με τους οποίους δίνουμε καθημερινά σκληρό αγώνα με στόχο πρωταρχικό την άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη, την μεταγραφή και καταχώριση νόμιμων πράξεων αλλά και γενικότερα την εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας.
    Ως Άμισθος Υποθηκοφύλακας και ελεύθερος επαγγελματίας οφείλω:
    α] την τριακοστή εκάστου δεδουλευμένου μηνός, να καταβάλω την μισθοδοσία των υπαλλήλων και όχι την δεκάτη του επόμενου μήνα, διότι καθίσταμαι υπερήμερη σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
    β] Από το μισθωτήριο συμβόλαιο έχω υποχρέωση καταβολής του μισθώματος την πρώτη εκάστου μηνός και όχι την δεκάτη.
    γ] σε περίπτωση άρνησης μεταγραφής η καταχώρησης είμαι υποχρεωμένη σε απόδοση των εισπραχθέντων παρά χρήμα και όχι την δεκάτη του επόμενου μηνός.
    δ] μέχρι τώρα σε περίπτωση μη επάρκειας του εισπραττομένων κατέβαλα από την προσωπική μου περιουσία τις δαπάνες συμπεριλαμβανομένης και της μισθοδοσίας έχοντας όμως την δυνατότητα εκκαθάρισης στο τέλος του τριμήνου [αν αυτό ήταν εφικτό] να λάβω πίσω την περιουσία μου ενώ όταν δεν ήταν εφικτό έπαθα δύο εμφράγματα και υποβλήθηκα σε δύο επεμβάσεις ανοιχτής καρδιάς .ΕΛΕΟΣ !!!
    κλπ, κλπ όπως αναλυτικά αναφέρθηκαν από συναδέλφους σε άλλες καταχωρίσεις.
    Προτείνω την άμεση απόσυρση του προσχεδίου και του επανακαθορισμού του με την σύμπραξη της ένωσης αμίσθων υποθηκοφυλάκων, της ένωσης υπαλλήλων αμίσθων υποθηκοφυλακείων και εκπροσώπων του χώρο δικηγόρων, συμβολαιογράφων κλπ.
    Με εκτίμηση.

  • 6 Οκτωβρίου 2014, 10:23 | ΘΕΟΔΩΡΑ Τ.

    Στη αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου αναφέρεται ότι, με τις προτεινόμενες διατάξεις : 1) ΔΕΝ θίγεται η ΘΕΣΜΙΚΗ κατάσταση των αμίσθων υποθηκοφυλάκων, ως αμίσθων δημοσίων λειτουργών και η καταβολή της αμοιβής τους από το Δημόσιο δεν τους μετατρέπει σε «έμμισθους». Κάτι τέτοιο ΔΕΝ είναι ΟΡΘΟ, διότι ΘΙΓΕΤΑΙ ΑΜΕΣΑ η θεσμική τους ιδιότητα και ουσιαστικά καταλύεται το ΑΜΙΣΘΟ καθεστώς, αφού οι συναλλασσόμενοι θα καταβάλλουν «ΤΕΛΗ υπέρ του Δημοσίου» και ο Υποθηκοφύλακας θα αμοίβεται πλέον από το Δημόσιο και όχι από τον συναλλασσόμενο. Μετατρέπεται έτσι ΑΜΕΣΑ σε ένα sui generis δημόσιο υπάλληλο, δημιουργείται μια de facto και σαφή ¨εμμισθοποίησή» του, ένα καθεστώς οιονεί δημοσίου υπαλλήλου, κατά παράβαση του Συντάγματος (άμισθο καθεστώς), σύμφωνα με το άρθρο 92 παρ. 4 Σ. Η είσπραξη των «ιδίων δικαιωμάτων – αμοιβής» του Υποθηκοφύλακα από το Δημόσιο, η διαχείρισή τους από αυτό και η μετέπειτα καταβολή τους σε αυτόν είναι ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΣΥΜΒΑΤΑ με την ιδιότητα του Υποθηκοφύλακα ως άμισθου δημόσιου λειτουργού. Το δικαίωμα της είσπραξης των πάσης φύσεως καταβλητέων μέχρι σήμερα στο Υποθηκοφυλακείο τελών και δικαιωμάτων είναι ΑΡΡΗΚΤΑ συνδεδεμένο και με το συνεπακόλουθο και συναφές της διαχείρισης αυτών, αποκλειστικά και ΜΟΝΟ και απευθείας από τον ΙΔΙΟ τον άμισθο υποθηκοφύλακα. 2) ΔΕΝ θίγεται η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ κατάσταση των αμίσθων υποθηκοφυλάκων, ως «ελεύθερων επαγγελματιών», οι οποίοι θα εξακολουθήσουν να τηρούν βιβλία εσόδων – εξόδων. Κάτι τέτοιο ΔΕΝ είναι, επίσης, ΟΡΘΟ, διότι το προσχέδιο νόμου καταργεί την ιδιότητα του άμισθου υποθηκοφύλακα, ως «ελεύθερου επαγγελματία», αφού καταργείται το βασικότερο δικαίωμά του, που έγκειται στη λήψη της νόμιμα προσδιορισμένης αμοιβής για την υπηρεσία που παρέχει, κατά τον χρόνο που παρέχεται και από τον λήπτη της υπηρεσίας αυτής. Επιχειρεί, δηλαδή, να καταστήσει τον υποθηκοφύλακα ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΠΑΡΟΧΟ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ, δηλαδή, σκοπεύει να δημιουργήσει μία ΝΕΑ κατηγορία «Ελεύθερων Επαγγελματιών», που θα έχει ΕΝΑΝ Μόνο ΠΕΛΑΤΗ, το Ελληνικό Δημόσιο, από το οποίο θα περιμένει να εισπράξει την αμοιβή του, τη στιγμή μάλιστα που ΣΗΜΕΡΑ αυτό είναι ο μεγαλύτερος ΟΦΕΙΛΕΤΗΣ! Αυτό συνιστά και κατάφωρη παραβίαση της επαγγελματικής του ελευθερίας, αφού η οικονομική επιβάρυνση που μπορεί να επιφέρει μία καθυστέρηση του Δημοσίου στην απόδοση της αμοιβής, ενδέχεται να είναι τεράστια. 3) ΔΕΝ θίγεται η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ κατάσταση των αμίσθων υποθηκοφυλάκων, γεγονός το οποίο, επίσης, ΔΕΝ είναι ΟΡΘΟ, αφού ο προσδιορισμός της αμοιβής τους ΔΕΝ είναι ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΑ ουδέτερος, καθόλου δε σαφής, διαφανής και ελέγξιμος, δεδομένου ότι, ΔΕΝ διενεργείται στο ύψος, που οι ισχύουσες μέχρι σήμερα διατάξεις προβλέπουν. Τέλος, το Δημόσιο ΔΕΝ νομιμοποιείται να εισπράττει την αμοιβή του υποθηκοφύλακα και να τη μετονομάζει ως «τέλος».

  • 6 Οκτωβρίου 2014, 10:52 | Κυριάκος Σωτηρόπουλος

    Θεωρώ ότι θα πρέπει να δοθεί μεγάλη προσοχή στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου, η οποία ορίζει ότι η απόδοση των χρημάτων που αντιστοιχούν στην αμοιβή του αμίσθου υποθηκοφύλακα και στις δαπάνες για τη μισθοδοσία τού προσωπικού του γίνεται από το Δημόσιο «κάθε μήνα» ανάλογα με τα έσοδα του προηγούμενου μηνός.

    Ενώ αυτό συνάδει με τη φύση της αμοιβής του άμισθου υποθηκοφύλακα, η οποία είναι αναλογική και εξαρτάται από το ύψος των εισπραττόμενων τελών στο υποθηκοφυλακείο, δημιουργεί μεγάλο και δυσεπίλυτο πρόβλημα όσον αφορά τους μισθούς των υπαλλήλων, οι οποίοι προφανώς δεν είναι αναλογικοί αλλά ανέρχονται σε ένα σταθερό μηνιαίο ποσό.

    Τι θα συμβεί εάν ένα μήνα τα έσοδα του υποθηκοφυλακείου δεν επαρκούν για την κάλυψη της μισθοδοσίας; Θα χαθούν τα χρήματα για τους υπαλλήλους; Τι θα συμβαίνει κάθε Αύγουστο, που τα έσοδα όλων των Υποθηκοφυλακείων είναι σχεδόν μηδενικά; Με αυτή τη ρύθμιση, οι υπάλληλοι δεν θα πληρώνονται ποτέ, κανέναν Αύγουστο!

    Ας μην ξεχνάμε ότι ο άμισθος υποθηκοφύλακας, λόγω της αναλογικότητας της αμοιβής του, εάν ένα μήνα οι εισπράξεις του γραφείου πάνε πολύ καλά, μπορεί να αναπληρώσει το «χαμένο» εισόδημα ενός «άσχημου» μήνα. Ο υπάλληλος όμως, εάν χάσει τα χρήματα ενός μήνα, τα χάνει οριστικά. Το πρόβλημα γίνεται φυσικά εντονότερο κατά τους μήνες που είναι πληρωτέα τα δώρα Πάσχα και Χριστουγέννων, καθώς και το επίδομα αδείας.

    Μέχρι τώρα, η εκκαθάριση των εισπραττομένων δικαιωμάτων στα άμισθα υποθηκοφυλακεία γινόταν ανά τρίμηνο, με αποτέλεσμα, εάν υπήρχε ένας «άσχημος» μήνας, να μπορούσαν να καλυφθούν τα έξοδα μισθοδοσίας από τους υπόλοιπους δύο μήνες του τριμήνου. Με την προτεινόμενη μηνιαία εκκαθάριση αυτό θα είναι αδύνατο!

    Θεωρώ ότι θα πρέπει να προστεθεί στο παρόν άρθρο διάταξη που να ορίζει ότι «σε περίπτωση που τα μηνιαία έσοδα του αμίσθου υποθηκοφυλακείου δεν επαρκούν για την κάλυψη της μισθοδοσίας του προσωπικού, του φόρου μισθωτών υπηρεσιών και των οικείων ασφαλιστικών εισφορών, ο υποθηκοφύλακας μπορεί να αναζητήσει το ελλείπον ποσό από το Δημόσιο, με βάση δικαιολογητικά που υποβάλλονται μέσα στο πρώτο πενθήμερο του επόμενου μήνα, είτε ανατρέχοντας στις εισπράξεις των έξι προηγούμενων ημερολογιακών μηνών, είτε λαμβάνοντας προκαταβολικά χρήματα που θα συμψηφιστούν με τις εισπράξεις των έξι επόμενων ημερολογιακών μηνών».

    Μια τέτοια ρύθμιση θα έλυνε το μείζον πρόβλημα που κινδυνεύει να δημιουργηθεί με το παρόν προσχέδιο νόμου και τη μηνιαία εκκαθάριση των εισπραττόμενων ποσών, ήτοι αυτό της μη πληρωμής των υπαλλήλων των αμίσθων υποθηκοφυλακείων κατά τους άσχημους εισπρακτικά μήνες. Επίσης θα έλυνε το ίδιο πρόβλημα στα μικρά υποθηκοφυλακεία της περιφέρειας, που πλήττονται ιδιαιτέρως από την οικονομική κρίση, δίνοντας τη δυνατότητα οι μισθοί του προσωπικού να καλυφθούν από οποιοδήποτε «καλό» εισπρακτικά μήνα εντός ενός ημερολογιακού έτους (ήτοι έξι προηγούμενοι και έξι επόμενοι μήνες από τον μήνα που ήταν άσχημος εισπρακτικά).

  • 6 Οκτωβρίου 2014, 09:50 | Μάκης Αδάμ

    Σε απάντηση του πιο κάτω σχολίου της «Δήμητρας», θα ήθελα να παραθέσω τα εξής:

    α) Είναι ΘΡΑΣΟΣ το να λέει ένας υποθηκοφύλακας ότι οι υπάλληλοι των αμίσθων υποθηκοφυλακείων «είναι από τους καλύτερα αμειβόμενους υπαλλήλους του ιδιωτικού τομέα με παχυλούς μισθούς, επιδόματα κλπ», όταν οι υπάλληλοι των υποθηκοφυλακείων τα τελευταία χρόνια έχουν υποστεί μειώσεις σε μισθούς και επιδόματα που υπερβαίνουν το 40%, ενώ εξαναγκάζονται (με την απειλή της απόλυσης) σε εκ περιτροπής εργασία, μειωμένα ωράρια κλπ. Είναι δε περισσότερο θράσος όταν το σχόλιο προέρχεται από υποθηκοφύλακες που, ακόμα και εν καιρώ κρίσης, έχουν εισοδήματα που υπερβαίνουν αυτά των βουλευτών και των ανώτατων δικαστικών, ενώ προ κρίσης ξεπερνούσαν ακόμα και το μισθό του Προέδρου της Δημοκρατίας! Ας μην ξεχνά επιπλέον η «Δήμητρα» τον λόγο που αυτό το σχέδιο νόμου έχει συνταχθεί, ήτοι το να αντιμετωπίσει, μεταξύ άλλων, την πλημμελή και ανειλικρινή εκκαθάριση (από τους υποθηκοφύλακες) των χρημάτων που κάθε τρίμηνο αποδίδουν στο Δημόσιο.

    β) Η προτροπή της «Δήμητρας» να παραιτηθεί «όποιος υπάλληλος δεν είναι
    ευχαριστημένος» ισχύει και για τους υποθηκοφύλακες που δεν είναι ευχαριστημένοι,είτε με την παρούσα κατάσταση είτε με το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου. Εκτός των άλλων όμως, δείχνει και την αντιμετώπιση αλλά και τη νοοτροπία που έχουν οι υποθηκοφύλακες έναντι των υπαλλήλων τους, την οποία άλλωστε εφαρμόζουν και στην πράξη εκβιαστικά, με διλήμματα του τύπου «αποδεχθείτε μείωση μισθού ή μειωμένα ωράρια, αλλιώς υπάρχει και η απόλυση». Ας μην ξεχνά άλλωστε η «Δήμητρα» ότι οι υπάλληλοι δε μπορούν να παραιτηθούν τόσο «εύκολα», γιατί δεν έχουν δημιουργήσει το πολύ παχύ «κομπόδεμα» που δημιουργούν τόσα χρόνια οι υποθηκοφύλακες για τον εαυτό τους.

    γ) Ας μην «ξεχνά» η «Δήμητρα» ότι δεν είναι όλοι οι υπάλληλοι απόφοιτοι Λυκείου, όπως λέει, αλλά και ότι όλη η δουλειά στα υποθηκοφυλακεία γίνεται από αυτούς. Εάν είναι τόσο χαμηλού επιπέδου οι υπάλληλοι, τότε πώς τους οι υποθηκοφύλακες τούς εμπιστεύονται όλη την τόσο κρίσιμη εργασία του γραφείου τους (νομικό έλεγχο, έκδοση πιστοποιητικών κλπ), ενώ οι ίδιοι οι υποθηκοφύλακες στην πράξη δεν κάνουν τίποτα εκτός από το να εισπράττουν; Άλλωστε, οι υπάλληλοι αμείβονται ανάλογα με τα προσόντα τους και ανάλογα με τις σπουδές τους, χωρίς να υπάρχει καμία αδικία σε αυτόν τον τομέα.

    Τέλος, ας μην ξεχνά η «Δήμητρα», ότι οι υποθηκοφύλακες (λόγω της φύσης της «εργασίας» τους και των δυσανάλογα μεγάλων αποδοχών τους)είναι το μεγαλύτερο παράδειγμα ότι σ’ αυτή τη χώρα ούτε είμαστε όλοι ίδιοι, ΟΥΤΕ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ…

  • 6 Οκτωβρίου 2014, 08:50 | ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΟΣ

    Θεωρώ το προσχέδιο νόμου απαράδεκτο, γιατί ενώ προβλέπει για ΤΑΧΔΙΚ , ΕΚΧΑ ΑΕ και Υποθηκοφύλακες δεν αναφέρει πως θα καταβάλλονται οι αποδοχές των εργαζομένων στα Υποθηκοφυλακεία.Για την ακρίβεια τι θα γίνει αν τα έσοδα δεν καλύπτουν τη μισθοδοσία, δεν θα πληρώνονται οι υπάλληλοι και δεν θα καταβάλλονται οι ασφαλιστικές εισφορές ?Θα εργάζεται κάποιος και δεν θα του καταβάλλονται οι νόμιμες αποδοχές!!!θα αποδίδονται τα ποσά που αναλογούν στο ΤΑΧΔΙΚ, ΕΚΧΑ ΑΕ και το προσωπικό απλήρωτο?Θα γίνονται δικαστικά κτίρια και κτηματολόγιο στη «πλάτη» των εργαζομένων?!!!Σε ποια χώρα γίνονται αυτά…?

  • 5 Οκτωβρίου 2014, 23:37 | Α.Α.

    Δηλαδή που ακριβώς θα βρίσκει ο υποθηκοφύλακας, που δεν θα έχει εισπράξει ούτε φράγκο, να καταβάλει (εκτός από τα λειτουργικά έξοδα του γραφείου) τους μισθούς, ώστε να τα πάρει αργότερα από το Δημόσιο? Και για πόσους μήνες θα πρέπει να έχει εξασφαλισμένη από δικά του χρήματα, κρατημένα στην άκρη μόνο γι’ αυτό το σκοπό, τη μισθοδοσία των υπαλλήλων του, για την περίπτωση που το Δημόσιο για οποιοδήποτε λόγο αργεί την καταβολή, που είναι η πιθανότερη εκδοχή όπως όλοι γνωρίζουμε? Θα υπάρχει ποινική ευθύνη για την μή έγκαιρη καταβολή από το Δημόσιο?
    Για εκσυγχρονισμό δεν ξέρω, αλλά για μετατροπή του υποθηκοφύλακα σε χορηγό πάμε καλά.

  • 5 Οκτωβρίου 2014, 23:44 | ΓΕΩΡΓΙΑ ΞΕΚΑΛΑΚΗ – ΥΠΟΘ/ΚΑΣ ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

    Συμπληρώνω ότι σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση (σελ. 12, άρθρο 2 παρ. 3 ) «στρογγυλοποιείται το ισχύον σήμερα αναλογικό τέλος από 4,75% σε 5%, χωρίς την καταβολή πλέον ΦΠΑ, αφού στο εξής πρόκειται για τέλη αποκλειστικά καταβαλλόμενα υπέρ του Δημοσίου». Δεν διευκρινίζεται στην αιτιολογική έκθεση και στο προσχέδιο αν καταργείται η υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ από τους Άμισθους Υποθηκοφύλακες προς το Δημόσιο.

  • 5 Οκτωβρίου 2014, 23:11 | ΓΕΩΡΓΙΑ ΞΕΚΑΛΑΚΗ – ΥΠΟΘ/ΚΑΣ ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ

    Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, «ποσοστό των καταβαλλόμενων τελών προορίζεται για την αμοιβή του Άμισθου Υποθηκοφύλακα και την κάλυψη δαπανών λειτουργίας του άμισθου Υποθηκοφυλακείου που προΐσταται». Τόσο η αιτιολογική έκθεση, όσο και το προσχέδιο παραβλέπουν το γεγονός ότι η αμοιβή του Υποθηκοφύλακα και οι δαπάνες ΔΕΝ αποτελούν δύο διακριτά πράγματα, καθώς η αμοιβή αυτή χρησιμοποιείται για την κάλυψη όλων των δαπανών λειτουργίας.
    Αναρωτήθηκε ο συντάκτης του κειμένου πώς θα λειτουργήσει μία υπηρεσία που στηρίζεται σε κανόνες ιδιωτικού δικαίου χωρίς να υπάρχουν τα χρήματα που απαιτούνται καθημερινά για τη λειτουργία της; Σύμφωνα με το προτεινόμενο σχήμα, η Υπηρεσία θα πρέπει να λειτουργεί υπό την πλήρη αστική, πειθαρχική και ποινική ευθύνη του Υποθηκοφύλακα χωρίς όμως να έχει στη διάθεσή της ταμείο και χρήματα για την αγορά αναλωσίμων, πληρωμή ενοικίων καθώς και την εξόφληση λογαριασμών και καταβολή μισθοδοσίας!
    Τι θα συμβεί σε περίπτωση που το Δημόσιο καθυστερήσει την εκκαθάριση και απόδοση στον Υποθηκοφύλακα της αμοιβής του; Πώς ο Υποθηκοφύλακας θα προβεί εμπροθέσμως στην καταβολή μισθοδοσίας προς τους υπαλλήλους του, στην εξόφληση εισφορών ΙΚΑ, ΦΜΥ, απόδοση ΦΠΑ και κάλυψη όλων των λειτουργικών εξόδων της υπηρεσίας; Ο συντάκτης παραβλέπει το γεγονός ότι τα Υποθηκοφυλακεία/Κτηματολογικά Γραφεία αποτελούν δημόσιες υπηρεσίες στεγασμένες σε άρτια εξοπλισμένα, ως επί το πλείστον κτίρια μοντέρνας κατασκευής, κάτι που συνεπάγεται υψηλό κόστος στέγασης και λειτουργίας. Τα άνω έξοδα από ποιον θα καλυφθούν την στιγμή που οι καταθέσεις των τελών-δικαιωμάτων θα γίνονται σε λογαριασμό του Δημοσίου και η αναλογούσα αμοιβή θα αποδίδεται εν ευθέτω χρόνω στον Υποθηκοφύλακα;
    Με ποια διαδικασία, υπό ποιες προθεσμίες; Και ποιος θα αναλάβει την ευθύνη (ποινική, αστική) σε περίπτωση που το Δημόσιο δεν καταβάλλει εμπροθέσμως τα οφειλόμενα ποσά στον υποθηκοφύλακα, ώστε κι εκείνος με την σειρά του να προβεί στις κατά νόμο υποχρεώσεις του ως εργοδότης (μισθοδοσία, και ασφαλιστικές εισφορές, αποζημιώσεις), ελεύθερος επαγγελματίας (ΦΠΑ) και μισθωτής δημόσιας κατά τον νόμο υπηρεσίας (ενοίκιο, λογαριασμοί και λοιπά έξοδα λειτουργίας);
    Για την τύχη της μισθοδοσίας τους ρωτάνε με αγωνία υπάλληλοι των Υποθηκοφυλακείων στα σχόλια της διαβούλευσης. Ο συντάκτης του προσχεδίου αδιαφορεί για το γεγονός ότι η μισθοδοσία όλων των υπαλλήλων των Αμίσθων Υποθηκοφυλακείων θα εξαρτάται από την μηνιαία εκκαθάριση του Δημοσίου, διαδικασία που όπως όλοι γνωρίζουμε ακολουθεί χρόνους …χελώνας.

    Τέλος, πώς δικαιολογεί ο συντάκτης το γεγονός ότι η πληρωμή των ποσών θα γίνεται σε λογαριασμό του Δημοσίου, αλλά εκδότης της απόδειξης παροχής υπηρεσιών θα είναι ο Άμισθος Υποθηκοφύλακας; Ουσιαστικά οι Υποθηκοφύλακες θα εκδίδουν αποδείξεις για χρήματα τα οποία ουδέποτε εισέπραξαν; Αυτό μόνο ως παγκόσμια πρωτοτυπία θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί.

  • 5 Οκτωβρίου 2014, 22:24 | Φ.Ρουση

    Είναι αδιανόητο να έχουμε με όλες τις υποχρεώσεις των ελευθέρων επαγγελματιών,τους φόρους,τέλη επιτηδεύματος, λειτουργικά έξοδα κλπ και να περιμένουμε να εκκαθαριστεί η αμοιβή μας τον επόμενο μήνα για να πληρωθούμε.Ποιος άλλος ελεύθερος επαγγελματίας αμοίβεται από το δημόσιο και μάλιστα σε χρόνο μεταγενέστερο από αυτόν που παρέχει τις υπηρεσίες του;Τι θα γίνει αν απεργούν τράπεζες ή το Δημόσιο; Γιατί οι άμισθοι να αποτελούν εξαίρεση από όλους τους κλάδους;

  • 5 Οκτωβρίου 2014, 19:09 | Ιεροκλής

    Για μια ακόμη φορά αγνοούνται επιδεικτικά οι πραγματικοί φύλακες των βιβλίων των Υποθηκοφυλακείων που δεν είναι άλλοι από τους εργαζομένους, που παρ όλες τις περικοπές των μισθών τους λειτουργούν άρτια τα γραφεία με κάθε κόστος, κυρίως οικονομικό, που πολλές φορές γίνονται έρμαια των εργοδοτών υπό την απειλή της απόλυσης. Δεν γίνεται καμία αναφορά στη μισθοδοσία των υπαλλήλων ωσάν να πρόκειται για Η/Υ που λειτουργούν με το πάτημα ενός κουμπιού, σαν να μην πρόκειται για ανθρώπινες ψυχές με ανάγκες και κυρίως με οικογένειες.

  • 5 Οκτωβρίου 2014, 14:45 | Ελένη Κυριακάκη – Υποθ/κας Αιγάλεω

    Διαβάζοντας το άρθρο αυτό αναρωτήθηκα εάν πρόκειται για προσχέδιο νόμου ή θέατρο του παραλόγου, διότι , κάνοντας έναν πρόχειρο υπολογισμό , διαπίστωσα τα εξής: το τέλος κάθε ημερολογιακού μήνα θα είμαι υποχρεωμένη να καταβάλω εξ ιδίων χρημάτων 12.000 ευρώ για μισθοδοσία συν 4000 ευρώ στο ΙΚΑ συν 2.000 ευρώ φόρο μισθωτών υπηρεσιών συν 2.000 ευρώ περίπου για λειτουργικά έξοδα γραφείου (μίσθωμα, αναλώσιμα, λογαριασμοί ΔΕΗ ,ΟΤΕ κλπ), δηλαδή συνολικά 20.000 ευρώ . Σημειωτέον ότι, το ποσό αυτό διπλασιάζεται τους μήνες που οφείλονται δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και επίδομα αδείας και, επιπλέον, κάθε τρίμηνο οφείλεται ΦΠΑ το ύψος του οποίου εξαρτάται από τις αξίες των πράξεων που καταχωρίζονται στο υποθηκοφυλακείο. Η πληρωμή των παραπάνω ποσών θα γίνεται αποκλειστικά εξ ιδίων χρημάτων διότι η πληρωμή των παγίων και αναλογικών τελών θα διενεργείται αποκλειστικά μέσω πιστωτικών ιδρυμάτων. Τα προαναφερόμενα ποσά θα αποδίδονται σε εμένα εφόσον το άθροισμα της παραγράφου 2 υπερβαίνει το ύψος της αμοιβής μου και με βάση δικαιολογητικά που θα υποβάλλονται στο πρώτο πενθήμερο κάθε μήνα.
    Ερωτώ αφελώς : 1) Ποιος θα με χρηματοδοτεί κάθε μήνα με ποσά ύψους 20000 ή 30000 ή 40000 ευρώ προκειμένου να ανταποκριθώ στις υποχρεώσεις του ελεύθερου επαγγελματία-υποθηκοφύλακα έναντι των υπαλλήλων, του ΙΚΑ, του δημοσίου, του εκμισθωτή και των προμηθευτών μου ; 2) Ποιος εγγυάται ότι το Δημόσιο θα μου αποδώσει εγκαίρως τους μισθούς , τις εισφορές στο ΙΚΑ, το ΦΠΑ, το φόρο μισθωτών υπηρεσιών που θα έχω ήδη καταβάλει εξ ιδίων χρημάτων; 3) Πώς είναι δυνατόν να λειτουργήσει μία δημόσια υπηρεσία χωρίς πόρους ; 4) Εάν το άθροισμα της παραγράφου 2 δεν αρκεί , ποιον βαρύνουν τα έξοδα μισθοδοσίας, ΙΚΑ κλπ;

  • 5 Οκτωβρίου 2014, 13:56 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΜΙΣΘΩΝ ΥΠΟΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΩΝ ΚΑΙ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ

    ΠΑΝΤΑ ΧΑΜΕΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
    Με το Άρθρο 2 παρ.3 περίπτωση γ καταβάλλεται πάγιο τέλος σε κάθε αναλογική πράξη 20 ευρώ. Αυτό το ποσό όμως προέρχεται από ποσό αναλογικών τελών 19,85 ευρώ για αναλογική αξία μικρότερη των 1.470 ευρώ.
    Από αυτό το ποσό όμως πληρώνονται οι εργαζόμενοι των υποθηκοφυλακείων, η αλλαγή έχει ως άμεσο αποτέλεσμα να ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΔΡΑΣΤΙΚΑ το διαθέσιμο ποσό για τους εργαζόμενους.
    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Α. ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΑ – ΔΙΑΝΟΜΗ – ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ κλπ αξίας 100.000 ευρώ
    ο αρχικός υπολογισμός δίνει 3/1000 = 315,43 ευρώ
    ο παρόν υπολογισμός δίνει 2,96/1000 = 290,00 ευρώ (-25,43 ευρώ)
    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Β. ΓΟΝ. ΠΑΡΟΧΗ – ΠΡΟΣΗΜΕΙΩΣΗ – ΚΑΤΑΣΧΕΣΗ κλπ αξίας 100.000 ευρώ
    ο αρχικός υπολογισμός δίνει 3/1000 = 311,20 ευρώ
    ο παρόν υπολογισμός δίνει 2,9/1000 = 296,00 ευρώ (-15,20 ευρώ)
    Ας δούμε τι συμβαίνει σε ετήσια βάση σε ένα μικρομεσαίο Υποθηκοφυλακείο
    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Α. Μείον 25,43 Χ 200 πράξεις = Μείον 5.086 ευρώ ετησίως
    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Β. Μείον 15,20 Χ 400 πράξεις = Μείον 6.080 ευρώ ετησίως
    ΣΥΝΟΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΟΣ. Μείον 11.116 ευρώ ετησίως για τους εργαζόμενους.
    Τελικά οι πολίτες πληρώνουν τα ίδια και περισσότερα και οι ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΠΑΝΤΑ ΧΑΜΕΝΟΙ.

    ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΦΩΡΗΣ ΑΔΙΚΙΑΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
    ΠΡΟΤΑΣΗ στο Άρθρο 6 παρ.2 (Περιπτώσεις γ και δ)
    γ) μεταβολή του ποσοστού από 58% σε 62%
    5/1000 Χ 62% = 3,10/1000 (από 2,9/1000)
    ΑΡΧΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 315,43
    ΠΑΡΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 290,00 (-25,43)
    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ – ΠΡΟΤΑΣΗ 310,00 (-5,43)
    δ) μεταβολή του ποσοστού από 37% σε 39%
    8/1000 Χ 39% = 3,12/1000 (από 2,96/1000)
    ΑΡΧΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 311,20
    ΠΑΡΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 296,00 (-15,20)
    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ – ΠΡΟΤΑΣΗ 312,00 (+0,80)
    Ας δούμε την πρόταση σε ετήσια βάση σε ένα μικρομεσαίο Υποθηκοφυλακείο
    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Α. – ΠΡΟΤΑΣΗ –5,43 Χ 200 πράξεις = –1.086 ευρώ ετησίως
    ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Β. – ΠΡΟΤΑΣΗ +0,80 Χ 400 πράξεις = +320 ευρώ ετησίως
    ΣΥΝΟΛΟ ΠΡΟΤΑΣΗΣ. Μείον 766 ευρώ ετησίως για τους εργαζόμενους.

    Άρθρο 6 παρ.5 (ΠΟΣΟ ΓΝΩΣΤΟ ως 0,25/1000)
    Ποσό ίσο με το 2/25 ή 3/38 του ποσού του άρθρου 6 παρ.2 περίπτωση γ.
    ΠΡΟΤΑΣΗ 3,10/1000 Χ 2/25=0,2480/1000 (από 0,2417/1000)
    Ποσό ίσο με το 2/25 του ποσού του άρθρου 6 παρ.2 περίπτωση δ.
    ΠΡΟΤΑΣΗ 3,12/1000 Χ 2/25=0,2496/1000 (από 0,2467/1000)

    ΚΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ
    Άρθρο 6 παρ. 7
    Σε περίπτωση αναπάρκειας του ποσού για μισθοδοσία και ΑΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΚΑΝΕΙΣ δεν είναι ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ή ΥΠΟΛΟΓΟΣ.
    ΠΡΟΣΘΗΚΗ στο Άρθρο 6 παρ.7
    Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να οριστεί ΕΥΚΡΙΝΩΣ ποιος είναι ΥΠΟΛΟΓΟΣ για την καταβολή και εξόφληση των δαπανών της παραγράφου 6 του Άρθρου 6. ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ – ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ – ΤΑΜΕΙΟ ΝΟΜΙΚΩΝ.
    Αφού πρόκειται για δεδουλευμένα και για ασφαλιστικές εισφορές δεν μπορεί να νομοθετείται ασυλία ούτε καν για το ΔΗΜΟΣΙΟ!!!!

  • 5 Οκτωβρίου 2014, 11:11 | ΔΗΜΗΤΡΑ

    Σε απάντηση των σχολίων των υπαλλήλων των άμισθων υποθηκοφυλακείων παραθέτω τα κάτωθι: 1) Όλες οι μέχρι τώρα συμβάσεις, είναι οι ίδιες για όλους τους υπαλλήλους και για όλα τα υποθηκοφυλακεία – κτηματολογικά γραφεία. Η ρύθμιση είναι ενιαία, χωρίς διακρίσεις σε μικρά και μεγάλα γραφεία. Όλοι αμείβονται το ίδιο! 2) Μέχρι και τώρα, όλοι οι υπάλληλοι των υποθηκοφυλακείων είναι από τους πιο καλοπληρωμένους υπαλλήλους του ιδιωτικού τομέα, αναμφισβήτητα, παχυλοί μισθοί, επιδόματα, κλπ.!!!! 3)Εν όψει των τελευταίων εξελίξεων, όποιος υπάλληλος δεν είναι ευχαριστημένος, έχει το δικαίωμα να παραιτηθεί και ΟΧΙ να ζητάει εμμισθοποίηση τόσο των υπαλλήλων, όσο και των υποθηκοφυλάκων! Ας αναλογιστούν τη θέση τους και τα προσόντα τους, που η πληθώρα αυτών είναι μόλις απόφοιτοι Λυκείου!!!!! Από που και ως που προτείνουν εμμισθοποίηση ΟΛΩΝ, δηλαδή και των Υποθηκοφυλάκων? Μην τα ισοπεδώνουμε όλα! Οι Έλληνες πολίτες είμαστε ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ, ΟΧΙ, όμως, ΙΔΟΙ!!!!

  • 5 Οκτωβρίου 2014, 08:13 | Νίκος Κ.

    Η παραπάνω ρύθμιση είναι σε εντελώς λάθος κατεύθυνση, αφού ουσιαστικά διατηρεί όλες τις παθογένειες του παρελθόντος, αλλάζοντας μόνο τον τρόπο και τον χρόνο που θα εισπράττει ο υποθηκοφύλακας αυτά που εισέπραττε και πριν.
    Παραγνωρίζετε το γεγονός πως η οικονομική κρίση έχει μειώσει σε τέτοιο βαθμό την κίνηση στα υποθηκοφυλακεία της χώρας, που πολλά από αυτά τα τελευταία χρόνια δεν είναι βιώσιμα.
    Κάνοντας λόγω για βιωσιμότητα εννοώ (αν και το Υπουργείο Δικαιοσύνης το γνωρίζει, αφού κάθε τρίμηνο του αποστέλλεται από όλα τα γραφεία αντίγραφο του Βιβίου Εισοδημάτων) πως τα παρακρατηθέντα δικαιώματα από τον υποθηκοφύλακα, δηλαδή το άθροισμα των ποσών της παραγράφου 2, του άρθρου 6 του προσχέδιου νόμου, δεν αρκεί για να καλύψει τις περισσότερες φορές ούτε καν την μισθοδοσία και τα έξοδα λειτουργίας του γραφείου. Το φαινόμενο αυτό είναι σύνηθες, αν όχι παγιωμένο, στα περισσότερα μικρά περιφερειακά υποθηκοφυλακεία της χώρας εδώ και τρία με τέσσερα χρόνια. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την οικονομική εξαθλίωση των υποθηκοφυλάκων, αφού είναι υποχρεωμένοι, λόγω και των ποινικών ευθυνών, να πληρώνουν υπαλλήλους, εισφορές προς το ΙΚΑ και μισθώματα, να υπόκεινται παρακράτηση φόρου για εισοδήματα που δεν είναι δικά τους και στο τέλος όχι μόνο να μην εισπράττουν τίποτα, αλλά να πληρώνουν από την προσωπική τους περιουσία για να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.
    Η μόνη λύση είναι η αποσύνδεση του κόστους μισθοδοσίας των υπαλλήλων από τον υποθηκοφύλακα. Άλλωστε το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση έγινε πριν δύο χρόνια με την παρ. 5, του άρθ. 108, του Ν. 4055/2012 και την ΚΥΑ με αριθμό 37480/4.5.2012 που εκδόθηκε κατά εξουσιοδότηση αυτού.

  • 5 Οκτωβρίου 2014, 02:38 | Μιχάλης Χριστοφάκης

    Εκτός των σοβαρών προβλημάτων πού θα προκαλέσει στα Υποθηκοφυλακεία το εν λόγω προσχέδιο έχει και σοβαρά λάθη τα οποία αναιρούν τον χαρακτηρισμό του ως δημοσιονομικά ουδέτερου.
    Συγκεκριμένα η κατάργηση το δικαιώματος του Υποθηκοφύλακα 3/000 και η ενσωμάτωση του στο τέλος Δημοσίου 5/000 η 8/000 έχει ως συνέπεια την αναγκαία κατάργηση και του ΦΠΑ 23% πού θα εισπραττόταν στο δικαίωμα 3/000 του Υποθηκοφύλακα.
    Αποτέλεσμα αυτού είναι να ζημιώνεται το δημόσιο κατά την διαφορά του 0,25/000 (κατά το οποίο προσαυξάνεται το αναλογικό τέλος) από το 23% στο 3/000 πού εισπράττεται σήμερα.
    Είναι προφανές ότι το ποσόν πού αντιστοιχεί στο 23% του 3/000 πού δεν θα εισπράττεται κατά το προσχέδιο είναι μεγαλύτερο από το ποσό πού αντιστοιχεί στο 0,25/000 πού θα εισπράττεται επιπλέον λόγω της αυξήσεως (στρογγυλοποιήσεως) στα ποσοστά 5/000 και 8/000.
    Για παράδειγμα σε αγοραπωλησία χωρίς πιστοποιητικά, αξίας 100.000 Ευρώ το ποσόν πού εισπράττεται σήμερα είναι 571,98 Ευρώ και ο ΦΠΑ είναι 72,55 Ευρώ ενώ το ποσόν πού θα εισπραχθεί εφόσον ισχύσει το προσχέδιο είναι 523 Ευρώ.
    Ενώ λοιπόν το Δημόσιο δεν θα εισπράττει ΦΠΑ από τους συναλλασσόμενους θα επιβαρύνεται με τον ΦΠΑ πού αυτό θα καταβάλει στον Υποθηκοφύλακα επί της Αμοιβής του με συνέπεια να μεγαλώνει η ζημία του.
    Μήπως κάποιος πρέπει να το ξαναδεί στο σύνολό του;;;

  • 4 Οκτωβρίου 2014, 22:47 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΑΜΙΣΘΩΝ ΥΠΟΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΩΝ ΚΑΙ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΩΝ

    ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ή ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΔΟΥΛΟΙ
    Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση, σκοπός του Νόμου, είναι να εκσυγχρονιστεί ο τρόπος είσπραξης των τελών που καταβάλλουν οι πολίτες στα Υποθηκοφυλακεία και στα Κτηματολογικά γραφεία και να διασφαλιστούν τα έσοδα του Δημοσίου.
    Στην πραγματικότητα, επιδιώκεται η μετάβαση σε ένα νέο εισπρακτικό σύστημα.
    Οι εργαζόμενοι θα κληθούν να λειτουργήσουν το νέο σύστημα, όπως άλλωστε κάνουν πάντα Στην περίοδο της κρίσης μάλιστα, ενώ οι αποδοχές τους περικόπηκαν κατά μεγάλο ποσοστό (όπως άλλωστε όλων των εργαζομένων) και σε πολλές των περιπτώσεων, εξαναγκάστηκαν με την απειλή της απόλυσης, να εργαστούν ακόμα και απλήρωτοι για μεγάλο χρονικό διάστημα, η εξυπηρέτηση του Έλληνα πολίτη στη Δημόσια υπηρεσία του Υποθηκοφυλακείου, δεν επηρεάστηκε καθόλου.
    Στο προσχέδιο Νόμου που αναρτήθηκε για διαβούλευση, ο Νομοθέτης, δυστυχώς, αγνοεί το προσωπικό των Υποθηκοφυλακείων. Στο περιεχόμενο των διατάξεων, δεν διασφαλίζει από που θα πληρωθούν σε περίπτωση ανεπάρκειας εσόδων. Δηλαδή θα υπάρχει απλήρωτη εργασία; Σε ποια χώρα και με ποι καθεστώς συμβαίνει αυτό;
    Με δεδομένο ότι η μισθοδοσία, όπως προβλέπει το προσχέδιο, θα καταβάλλεται τον επόμενο μήνα, ποιός είναι υπεύθυνος για τα δεδουλευμένα, τις ασφαλιστικές εισφορές και ότι αφορά στους υπαλλήλους των Υποθηκοφυλακείων;
    Πως διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία των Υποθηκοφυλακείων, χωρίς καμία αναφορά στα λειτουργικά έξοδα και με απλήρωτο το προσωπικό;
    Τελικά, ποιός είναι ο σκοπός του Νόμου;
    Καμία μεταρρύθμιση δεν μπορεί να είναι πετυχημένη, αν αγνοεί τo ανθρώπινο δυναμικό που θα την εφαρμόσει. Οι εργαζόμενοι, είναι το μέσο εφαρμογής της και η εικόνα της Δημόσιας Υπηρεσίας.
    Η λειτουργία των Υποθηκοφυλακείων, καθορίζεται από πολυνομία και το νέο νομοσχέδιο προστίθεται χωρίς να βελτιώνει ουσιαστικά το μόρφωμα των Υποθηκοφυλακείων.
    Οι εργαζόμενοι προτείνουν κατά συνέπεια τα εξής:
    Επειδή τα εισπραττόμενα είναι Δημόσιο χρήμα και θα εισπράττονται αποκλειστικά από το Δημόσιο, να διευρυνθεί ο υπάρχον λογαριασμός στο Υπουργείο Οικονομικών στον οποίο όλα τα υποθηκοφυλακεία καταθέτουν τα αποδοτέα στο δημόσιο μετά από εκκαθάριση τριμήνου. Σ’ αυτό το λογαριασμό να συγκεντρώνονται τα υπέρ του δημοσίου εισπραττόμενα έσοδα από όλα τα υποθηκοφυλακεία της χώρας. Τo τυχόν έλλειμμα ή πλεόνασμα του λογαριασμού, να λογίζεται σε ετήσια βάση. Διανομή να γίνεται με τον ακόλουθο τρόπο:
    Δαπάνες που αφορούν στο προσωπικό (μισθοδοσία, ασφαλιστικές εισφορές, τυχόν αποζημιώσεις)
    Αμοιβή Υποθηκοφύλακα και Ταμείο Νομικών.
    Λειτουργικά έξοδα του Υποθηκοφυλακείου. Τα υπόλοιπα να παραμένουν στο Δημόσιο.
    Με το τρόπο αυτό, διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία ΟΛΩΝ των Υποθηκοφυλακείων, γιατί τα τυχόν ελλείμματα του ενός, θα καλύπτονται από το πλεόνασμα ενός άλλου και παράλληλα επιτυγχάνεται ο εκσυγχρονισμός του θεσμού με το προσωπικό μέσα στην εικόνα.

  • 4 Οκτωβρίου 2014, 17:57 | Ισμήνη Π.

    Είναι υποθηκοφύλακας σε μεσαίο υποθηκοφυλακείο που λόγω κρίσης έχουν συρρικνωθεί τα έσοδα σε απελπιστικό επίπεδο.

    Ως προς το υπό ψήφιση νομοσχέδιο έχω να επισημάνω τα εξής:

    1) Ως προς τη διαφάνεια των συναλλαγών κανένα πρόβλημα.

    2) Η εμπειρία έχει δείξει ότι η τριμηνιαία εκκαθάριση των οικονομικών του υποθηκοφυλακείου πάσχει γιατί δεν έχει προβλεφθεί από τον νομοθέτη ο τρόπος με τον οποίο θα διευθετηθούν οι υπέρογκες δαπάνες του υποθηκοφυλακείου (αγορά εξοπλισμού για το κτηματολόγιο, ενοίκιο σε κτήριο πολλών τετραγωνικών, αυξημένη τηλεφωνία λόγω κτηματολογίου) και τα έσοδα είναι χαμηλότερα από τα έξοδα (πολλές αιτήσεις του Δημοσίου ατελώς). Άρα εδώ πρέπει να παρέμβει με αυξημένα παρακρατούμενα ποσοστά επί των εισπράξεων (και για τον υποθηκοφύλακα και για τους υπαλλήλους) όταν το γραφείο «δεν βγαίνει».

    3) Η σύμβαση των υπαλλήλων των αμίσθων υποθηκοφυλακείων είναι προκλητική. Στα χρόνια της κρίσης μεγάλη μερίδα των υποθηκοφυλάκων δεν βγάζουν ούτε στο ελάχιστο τα χρήματα που εισπράττουν οι υπάλληλοι των μεγάλων υποθηκοφυλακείων. Οι υπάλληλοί μας θέλουν να υπαχθούν στη Γενική Συλλογική Σύμβαση γιατί έχουμε ανοιχτά τα βιβλία μας (εισοδημάτων και τελών) και έχουν καταλάβει ότι η κατάσταση είναι δεινή. Δεν τους έχουμε απέναντι αλλά παλεύουμε μαζί τους. Ζητούμε την παρέμβαση του νομοθέτη για την καλή λειτουργία των υποθηκοφυλακείων που καταρρέουν με αυξημένα ποσοστά επί των εισπραττομένων τελών για μια μίνιμουμ αμοιβή των υποθηκοφυλάκων και του προσωπικού τους.

  • 4 Οκτωβρίου 2014, 17:54 | ΛΟΥΚΑΣ

    Το ΔΗΜΟΣΙΟ με το παρόν προσχέδιο νόμου θέλει για άλλη μια φορά να κάνει πράξη το: » Τα δικά μου, δικά μου και τα δικά σου, ΔΙΚΑ ΜΟΥ»! Δηλαδή, τα δικά του τέλη και τα τέλη του ΤΑΧΔΙΚ (τρίτοι), δικά του και την μέχρι τώρα ΑΜΟΙΒΗ – ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ των Υποθηκοφυλάκων, βαφτίζοντάς τα ως «τέλη» και αυτά ΔΙΚΑ ΤΟΥ!!!! Μετά από αυτό, διερωτάται κανείς: Αφού το ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΡΠΑΖΕΙ μέσα από τα χέρια των Υποθηκοφυλάκων – ελεύθερων, κατά τα άλλα, επαγγελματιών την αμοιβή τους και, αφού τη διαχειριστεί αυτό για ένα, τρεις μήνες ή ένα χρόνο, τους την αποδώσει ολόκληρη ή κουτσουρεμένη, ΜΕΤΑ…..(ένας ΘΕΟΣ ξέρει Πότε ή …. και Ποτέ!!!), γιατί δεν αναλαμβάνει αυτό (ΔΗΜΟΣΙΟ)την ευθύνη για τις πράξεις που αυτοί(ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΣ)διενεργούν, γιατί δεν τους απαλλάσσει από την προσωπική αστική και ποινική τους ευθύνη, γιατί δεν επωμίζεται το λειτουργικό κόστος των γραφείων τους (ενοίκια, φώτα, νερά, τηλέφωνα, αναλώσιμα, ηλεκτρονικούς υπολογιστές, μισθοδοσία υπαλλήλων, εργοδοτικές εισφορές, κλπ.)!?!?!?? Δεν μπορεί παιδιά να θέλουν «και την πίτα, ολόκληρη και το σκύλο, χορτάτο»!!!!!!