1. Οι φορολογικοί ηλεκτρονικοί μηχανισμοί (φορολογικές ταμειακές μηχανές και μηχανισμοί Ειδικών Ασφαλών Διατάξεων Σήμανσης Στοιχείων) του ν. 1809/1980 μπορούν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται, εκτός εάν, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, κριθεί ότι δεν πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές και λοιπά χαρακτηριστικά της παραγράφου 9 του άρθρου 12 του παρόντος νόμου.
2. Οι αποφάσεις 1220/2012 και 1221/2012 του Υπουργείου Οικονομικών διατηρούνται σε ισχύ ως προς τις προβλεπόμενες ιδιότητες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών του ν. 1809/1980, εκτός εάν, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, κριθεί ότι αυτές οι ιδιότητες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά δεν πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές και λοιπά χαρακτηριστικά της παραγράφου 9 του άρθρου 12 του παρόντος νόμου.
Άρθρο 40: Μεταβατικές διατάξεις
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 01: Πεδίο εφαρμογής
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 02: Καθορισμός μεγέθους οντοτήτων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 03: Λογιστικό σύστημα και βασικά λογιστικά αρχεία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 04: Άλλα λογιστικά αρχείαΆρθρο 04: Άλλα λογιστικά αρχεία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 05: Διασφάλιση αξιοπιστίας λογιστικού συστήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 06: Χρόνος ενημέρωσης λογιστικών αρχείωνΆρθρο 06: Χρόνος ενημέρωσης λογιστικών αρχείων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 07: Διαφύλαξη λογιστικών αρχείωνΆρθρο 07: Διαφύλαξη λογιστικών αρχείων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 08: Τιμολόγιο πώλησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 09: Περιεχόμενο τιμολογίου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 10: Απλοποιημένο τιμολόγιο και Συγκεντρωτικό τιμολόγιο
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11:Χρόνος έκδοσης τιμολογίου
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 12: Εκδιδόμενα στοιχεία για λιανική πώληση αγαθών ή υπηρεσιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13: Χρόνος έκδοσης στοιχείων λιανικής πώλησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14: Ηλεκτρονικό τιμολόγιο
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15: Αυθεντικότητα του τιμολογίου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16: Ορισμός των χρηματοοικονομικών καταστάσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17: Γενικές αρχές σύνταξης χρηματοοικονομικών καταστάσεωνΆρθρο 17: Γενικές αρχές σύνταξης χρηματοοικονομικών καταστάσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18: Ενσώματα και άυλα πάγια στοιχεία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19: Χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχείαΆρθρο 19: Χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20: Επιμέτρηση αποθεμάτων και υπηρεσιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21: Προκαταβολές δαπανών και λοιπά περιουσιακά στοιχείαΆρθρο 21: Προκαταβολές δαπανών και λοιπά περιουσιακά στοιχεία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22: ΥποχρεώσειςΆρθρο 22: Υποχρεώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23: Κρατικές επιχορηγήσεις και αναβαλλόμενοι φόροιΆρθρο 23: Κρατικές επιχορηγήσεις και αναβαλλόμενοι φόροι
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24: Επιμέτρηση περιουσιακών στοιχείων και υποχρεώσεων στην εύλογη αξία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25: Στοιχεία της κατάστασης αποτελεσμάτωνΆρθρο 25: Στοιχεία της κατάστασης αποτελεσμάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26: Στοιχεία της καθαρής θέσηςΆρθρο 26: Στοιχεία της καθαρής θέσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27: Συναλλαγές και στοιχεία σε ξένο νόμισμαΆρθρο 27: Συναλλαγές και στοιχεία σε ξένο νόμισμα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28: Μεταβολές λογιστικών πολιτικών και εκτιμήσεων και διόρθωση λαθώνΆρθρο 28: Μεταβολές λογιστικών πολιτικών και εκτιμήσεων και διόρθωση λαθών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29: Προσάρτημα (Σημειώσεις) επί των χρηματοοικονομικών καταστάσεωνΆρθρο 29: Προσάρτημα (Σημειώσεις) επί των χρηματοοικονομικών καταστάσεων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 30: Απλοποιήσεις και απαλλαγές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31: Κατηγοριοποίηση οντοτήτων και ομίλων για σκοπούς ενοποίησηςΆρθρο 31: Κατηγοριοποίηση οντοτήτων και ομίλων για σκοπούς ενοποίησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32: Προϋποθέσεις υποχρεωτικής ενοποίησηςΆρθρο 32: Προϋποθέσεις υποχρεωτικής ενοποίησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33: Κατηγορίες οντοτήτων που απαλλάσσονται από ενοποίησηΆρθρο 33: Κατηγορίες οντοτήτων που απαλλάσσονται από ενοποίηση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34: Κανόνες κατάρτισης ενοποιημένων χρηματοοικονομικών καταστάσεωνΆρθρο 34: Κανόνες κατάρτισης ενοποιημένων χρηματοοικονομικών καταστάσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35: Μέθοδος της καθαρής θέσης για συγγενείς και κοινοπραξίεςΆρθρο 35: Μέθοδος της καθαρής θέσης για συγγενείς και κοινοπραξίες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36: Σημειώσεις των ενοποιημένων χρηματοοικονομικών καταστάσεωνΆρθρο 36: Σημειώσεις των ενοποιημένων χρηματοοικονομικών καταστάσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 37: Πρώτη εφαρμογή
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 38: Καταργούμενες και τροποποιούμενες διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 39: Ρυθμίσεις λοιπών θεμάτων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 40: Μεταβατικές διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
21 Οκτωβρίου 2014, 13:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
30 Οκτωβρίου 2014, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 85 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Οι αποφάσεις 1220/2012 και 1221/2012 του Υπουργείου Οικονομικών διατηρούνται σε ισχύ ως προς τις προβλεπόμενες ιδιότητες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών του ν. 1809/1980.
Η 1221 προβλεπει και την συνδεση των ΕΑΦΔΣ με την ΓΓΠΣ.Θα το δουμε να γινεται?
Αν καταργηθει ο ν. 1809/1988 στην ουσια καταργηται και ολη η διαδικασια των ΦΗΜ απο την εγκριση νεου δειγματος μεχρι και την παυση της μηχανης λογω πληρωσης της μνημης.
Πως θα γινονται οι νεες εγκρισεις?απο ποιο ουδετερο σωμα θα δινονται?θα υπαρχει εξουσιοδοτηση στους τεχνικους ?θα ελεγχεται η νεα παραλαβη των ΦΗΜ και απο ποιον? Ολα αυτα και αλλα πολλα θα πρεπει να απαντηθουν εως 31/12/2014
Σχόλια για το Παράρτημα Γ΄ του Σχεδίου Νόμου
Με την εισηγούμενη κατάργηση της Λογιστικής Ομάδας 8, στο ενδεικτικό Σχέδιο Λογαριασμών του Παραρτήματος Γ’ του νομοσχεδίου και με την προωθούμενη ανάμιξη των στοιχείων της (Ομάδα 8) με τα στοιχεία των Ομάδων 6 (πρωτογενή έξοδα κατ’ είδος) και 7 (πρωτογενή έσοδα κατ’ είδος), αίρεται η δυνατότητα κατάρτισης του λογαριασμού της Γενικής Εκμετάλλευσης, του πλέον βασικού λογαριασμού πληροφόρησης για τη Διοίκηση της κάθε επιχείρησης, αλλά και για κάθε ελεγκτική υπηρεσία του Δημοσίου.
Η επικείμενη κατάργηση της υποχρεωτικής κατάρτισης του λογαριασμού της γενικής εκμετάλλευσης (Ομάδα 8), η οποία μεταξύ άλλων προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για βασικά μεγέθη της επιχείρησης όπως τα συγκεντρωτικά στοιχεία των αποθεμάτων ενάρξεως και λήξεως κάθε περιόδου, των αγορών της περιόδου, των εσόδων κατ’ είδος της περιόδου και των εξόδων κατ’ είδος της ίδιας περιόδου, θα αποτελέσει καίριο πλήγμα στην προσπάθεια αναβάθμισης των ελεγκτικών μηχανισμών που διαθέτει η Φορολογική Διοίκηση.
Στο Ε.Γ.Λ.Σ. εμπεριέχονται οι θεμελιώδεις κανόνες της συλλειτουργίας των λογαριασμών του Σχεδίου Λογαριασμών, καθώς επίσης και το κεφάλαιο των Οικονομικών Καταστάσεων που είναι απόλυτα συνδεμένες με τους εν λόγω λογαριασμούς (6, 7 και 8). Συνεπώς, εγείρεται το ερώτημα για το πώς μπορεί να καταστεί εφικτή η εφαρμογή ενός καταργηθέντος νομοθετήματος από το σύνολο των επιχειρήσεων που εφαρμόζει σήμερα το Ε.Γ.Λ.Σ., και πως θα αντιμετωπίζουν τους ελέγχους όταν το νομοσχέδιο προβλέπει διαφορετικές Οικονομικές Καταστάσεις. Παράλληλα, καλό θα ήταν οι ειδικοί που συνέταξαν το συγκεκριμένο Νομοσχέδιο να μας ενημερώσουν για το πώς θα αποφευχθεί το πρόσθετο κόστος της σύνδεσης των Οικονομικών Καταστάσεων με τους λογαριασμούς του Ε.Γ.Λ.Σ.
Σχόλια για το άρθρο 40 Μεταβατικές Διατάξεις
Σε περίπτωση συγγραφής νέων τεχνικών προδιαγραφών των φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών (ταμειακών μηχανών κτλ) υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί που πρέπει να γίνουν απολύτως σεβαστοί από τεχνική και νομική άποψη:
Οι νέες τεχνικές προδιαγραφές πρέπει να είναι υπερσύνολο των προηγουμένων. Δηλαδή δεν είναι αποδεκτό οι νέες τεχνικές προδιαγραφές να αφήνουν κενά ασφαλείας και φοροδιαφυγής τα οποία είχαν ήδη αντιμετωπιστεί επιτυχώς με τις προηγούμενες τεχνικές προδιαγραφές. Επίσης κάθε νέος φορολογικός ηλεκτρονικός μηχανισμός που ανταποκρίνεται στις νέες τεχνικές προδιαγραφές πρέπει να ανταποκρίνεται κατ’ ελάχιστον και σε όλες τις προηγούμενες τεχνικές προδιαγραφές. Εννοείται φυσικά ότι σε όλες τις εκδόσεις τεχνικών προδιαγραφών που έχουν ισχύσει εδώ και 25 χρόνια, ο κανόνας αυτός ήταν απολύτως σεβαστός.
Οι νέες τεχνικές προδιαγραφές οφείλουν να εγκρίνονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την διαδικασία 98/34/ΕΚ, όπως ακριβώς εγκρίθηκαν οι υπάρχουσες τεχνικές προδιαγραφές (ΠΟΛ 1220/2012, ΠΟΛ 1221/12) πριν υπογραφούν από τον Υπουργό.
Οι φορολογικοί ηλεκτρονικοί μηχανισμοί που θα προβλέπονται από τις νέες τεχνικές προδιαγραφές θα πρέπει να είναι συμβατοί σε ότι αφορά την επικοινωνία (γραμμογράφηση, πρωτόκολλο, κρυπτογράφηση) με τον υπάρχοντα server συγκέντρωσης δεδομένων ταμειακών μηχανών της ΓΓΠΣ.
Εγώ θέλω να δω, πως μπορεί να γίνει έλεγχος κατά την διακίνηση προϊόντων, μια που δεν είναι υποχρεωτικό να συνοδεύονται από θεωρημένο Δελτίο Αποστολής.
Τουλάχιστον, με το προηγούμενο καθεστώς, όπου τα συνοδευτικά παραστατικά έπρεπε να είχαν σήμανση από φορολογικούς μηχανισμούς, υπήρχε δυνατότητα να γίνει κάποιος έλεγχος.