1. Δεν υπόκεινται στις ρυθμίσεις αυτού του νόμου τα παρακάτω φυσικά πρόσωπα που εμπίπτουν στην παράγραφο 2.γ του άρθρου 1.
α) Οι αγρότες του ειδικού καθεστώτος Φ.Π.Α. του ν. 2859/2000, βάσει ύψους ακαθάριστων εσόδων τους από την πώληση αγροτικών προϊόντων παραγωγής τους και την παροχή αγροτικών υπηρεσιών ή του ποσού των δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης που λαμβάνουν, ανά φορολογικό έτος. Τα ποσοτικά όρια της παραγράφου αυτής ορίζονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων.
β) Δημόσιοι ή ιδιωτικοί υπάλληλοι ή συνταξιούχοι που είναι συγγραφείς ή εισηγητές εκπαιδευτικών προγραμμάτων και σεμιναρίων, εφόσον δεν ασκούν άλλη επιχειρηματική δραστηριότητα.
2. Όπου από τη νομοθεσία απαιτείται η υποβολή λογιστικών ή στατιστικών δεδομένων που στηρίζονται στην κωδικοποίηση των καταργούμενων λογιστικών σχεδίων του παρόντος άρθρου, η οντότητα οφείλει σε κάθε περίπτωση να συγκεντρώνει κατάλληλα και να παρέχει τις πληροφορίες που απαιτούνται.
3. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών συνιστάται διαρκής επιτροπή για την υποστήριξη της εφαρμογής και την αξιολόγηση του παρόντος νόμου. Η επιτροπή επεξεργάζεται προτάσεις, για τη βελτίωση και την άμεση προσαρμογή του παρόντος νόμου στις εξελίξεις στους Ευρωπαϊκούς λογιστικούς κανόνες και στη διεθνή πρακτική, την λειτουργική διασύνδεσή του με το φορολογικό και λοιπό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των υποκείμενων οντοτήτων, καθώς και την έκδοση εγκυκλίων και οδηγιών εφαρμογής. Οι προτάσεις αυτές προϋποθέτουν τη δημοσιοποίηση ανάλυσης των επιπτώσεων σε σχέση με το διοικητικό κόστος και τα εκτιμώμενα οφέλη.
Στο νέο σχέδιο που δόθηκε στη δημοσιότητα και ενοποιεί τον ΚΦΑΣ και το λογιστικό σχέδιο σε ένα ενιαίο κείμενο (Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα), δεν υπάρχει πρόβλεψη για τους ευκαιριακά απασχολούμενους και θεωρούμε ότι αυτό είναι μεγάλο λάθος και επιβάλλεται να διορθωθεί στο στάδιο της διαβούλευσης.
Οι ευκαιριακά απασχολούμενοι είναι πάρα πολλοί.
Κατόπιν όλων παρακαλούμε
-Να μην διαγραφεί η ισχύουσα γενική διάταξη
-Να μην υποχρεωθούν από το μηδέν σε τήρηση βιβλίων οι ευκαιριακά απασχολούμενοι
-Να μην απολέσουν έστω τα λίγα έσοδα τους οι ευκαιριακοί συνεργάτες
Σχετικα με το Αρθ39
Δεν υπάρχει γενικά καμιά πρόβλεψη για τον τρόπο αμοιβής των περιστασιακά απασχολούμενων.
Εφόσον οι αντισυμβαλλόμενοι υποχρεούνται να εκδίδουν το σχετικό παραστατικό προς τεκμηρίωση και αναγνώριση της συναλλαγής(Απόδειξη Δαπάνης ή Τίτλο Κτήσης) να απαλλάσσονται από την έναρξη εργασιών και τήρηση βιβλίων όπως ακριβώς γίνονταν εως τώρα .
Επί του άρθρου 39.
Δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για τον τρόπο αμοιβής των περιστασιακά απασχολούμενων κάτι που είναι μεγάλο λάθος και επιβάλλεται να διορθωθεί ειδικά όταν σε όλη την Ευρώπη υπάρχουν προβλέψεις απαλλαγής από τις υποχρεώσεις εναρξης επαγγελματικών εργασιών και περαιτέρω τήρησης βιβλίων και στοιχείων και σχετικές διατάξεις αναφέρονταν στον ΚΦΑΣ καθώς και σε προηγούμενα νομοθετήματα.Σχετική εγκύκλιος και η 1190/2010.
Με την ισχύουσα μέθοδο, το Δημόσιο δεν είχε και δεν έχει καμιά απώλεια εσόδων, αφού σε κάθε τέτοια αμοιβή εκδίδεται από την καταβάλλουσα εταιρεία Απόδειξη Δαπάνης, παρακρατείται φόρος και χαρτόσημο, χορηγείται βεβαίωση και δηλώνεται το ποσό στην ΓΓΠΣ και εν τέλει φορολογείται στο σύνολο του χωρίς αφαίρεση κανενός εξόδου.
Οι ευκαιριακά απασχολούμενοι είναι πάρα πολλοί(φοιτητές, νοικοκυρές, υπάλληλοι κλπ) και θα έπρεπε:
– Να μην υποχρεωθούν από το μηδέν σε τήρηση βιβλίων
– Να μην απωλέσουν έστω τα λίγα έσοδα τους
– Να μην διαγραφεί η ισχύουσα γενική διάταξη
Επί του άρθρου 39.
Δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για τον τρόπο αμοιβής των περιστασιακά απασχολούμενων κάτι που είναι μεγάλο λάθος και επιβάλλεται να διορθωθεί ειδικά όταν σε όλη την Ευρώπη υπάρχουν προβλέψεις απαλλαγής από τις υποχρεώσεις έναρξης επαγγελματικών εργασιών και περαιτέρω τήρησης βιβλίων και στοιχείων και σχετικές διατάξεις αναφέρονταν στον ΚΦΑΣ καθώς και σε προηγούμενα νομοθετήματα.Σχετική εγκύκλιος και η 1190/2010.
Με την ισχύουσα μέθοδο, το Δημόσιο δεν είχε και δεν έχει καμιά απώλεια εσόδων, αφού σε κάθε τέτοια αμοιβή εκδίδεται από την καταβάλλουσα εταιρεία Απόδειξη Δαπάνης, παρακρατείται φόρος και χαρτόσημο, χορηγείται βεβαίωση και δηλώνεται το ποσό στην ΓΓΠΣ και εν τέλει φορολογείται στο σύνολο του χωρίς αφαίρεση κανενός εξόδου.
Οι ευκαιριακά απασχολούμενοι είναι πάρα πολλοί(φοιτητές, νοικοκυρές, υπάλληλοι κλπ) και θα έπρεπε:
– Να μην υποχρεωθούν από το μηδέν σε τήρηση βιβλίων
– Να μην απωλέσουν έστω τα λίγα έσοδα τους
– Να μην διαγραφεί η ισχύουσα γενική διάταξη
Να διευκρινιστεί ρητά πως δεν υπόκεινται στις ρυθμίσεις όσοι δεν έχουν σήμερα υποχρέωση τήρησης βιβλίων (έσοδα κάτω από 5000 ευρώ) καιαποκτούν περιστασιακά έσοδα βάσει τίτλων κτήσης. Όλοι αυτοί δεν νοείται να υπόκεινται στις συγκεκριμένες διατάξεις. Προς τι αυτή η επιλεκτική και προνομιακή αναφορά μόνο σε αγρότες ή μισθωτούς που μετέχουν σε σεμινάρια ; Είναι αυτό απλοποίηση ;
Είναι λογικό ένας νέος άνεργος που βγάζει 300 ευρώ τον χρόνο από μια τυχαία περιστασιακή απασχόληση 2 ημερών τον χρόνο να υπόκειται σε αυτούς τους κανόνες ;