1. Επιτρέπεται η έκδοση απλοποιημένου τιμολογίου σε κάθε μία από τις παρακάτω δύο περιπτώσεις:
α) Όταν το ποσό του τιμολογίου δεν υπερβαίνει το ποσό των 100 ευρώ, ή
β) Όταν το εκδιδόμενο τιμολόγιο είναι έγγραφο της παραγράφου 3 του άρθρου 8.
2. Το απλοποιημένο τιμολόγιο φέρει υποχρεωτικά τις ακόλουθες ενδείξεις:
α) Την ημερομηνία έκδοσης του τιμολογίου.
β) Προσδιορισμό της οντότητας που πωλεί τα αγαθά ή τις υπηρεσίες.
γ) Τον προσδιορισμό των αγαθών ή υπηρεσιών που προσφέρονται.
δ) Το ποσό του Φ.Π.Α. που οφείλεται ή τις απαιτούμενες πληροφορίες για τον υπολογισμό του.
ε) Στην περίπτωση έκδοσης τιμολογίου σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 8, αναφορά στο αρχικό τιμολόγιο και τις συγκεκριμένες ενδείξεις (δεδομένα) που τροποποιούνται.
3. Επιτρέπεται η έκδοση συγκεντρωτικού τιμολογίου το οποίο αναφέρεται σε διαφορετικές παραδόσεις αγαθών ή παροχές υπηρεσιών. Το συγκεντρωτικό τιμολόγιο περιλαμβάνει τις ίδιες πληροφορίες όπως το τιμολόγιο ή το απλοποιημένο τιμολόγιο, κατά περίπτωση.
Άρθρο 10: Απλοποιημένο τιμολόγιο και Συγκεντρωτικό τιμολόγιο
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 01: Πεδίο εφαρμογής
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 02: Καθορισμός μεγέθους οντοτήτων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 03: Λογιστικό σύστημα και βασικά λογιστικά αρχεία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 04: Άλλα λογιστικά αρχείαΆρθρο 04: Άλλα λογιστικά αρχεία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 05: Διασφάλιση αξιοπιστίας λογιστικού συστήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 06: Χρόνος ενημέρωσης λογιστικών αρχείωνΆρθρο 06: Χρόνος ενημέρωσης λογιστικών αρχείων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 07: Διαφύλαξη λογιστικών αρχείωνΆρθρο 07: Διαφύλαξη λογιστικών αρχείων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 08: Τιμολόγιο πώλησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 09: Περιεχόμενο τιμολογίου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 10: Απλοποιημένο τιμολόγιο και Συγκεντρωτικό τιμολόγιο
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11:Χρόνος έκδοσης τιμολογίου
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 12: Εκδιδόμενα στοιχεία για λιανική πώληση αγαθών ή υπηρεσιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13: Χρόνος έκδοσης στοιχείων λιανικής πώλησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14: Ηλεκτρονικό τιμολόγιο
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15: Αυθεντικότητα του τιμολογίου
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16: Ορισμός των χρηματοοικονομικών καταστάσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17: Γενικές αρχές σύνταξης χρηματοοικονομικών καταστάσεωνΆρθρο 17: Γενικές αρχές σύνταξης χρηματοοικονομικών καταστάσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18: Ενσώματα και άυλα πάγια στοιχεία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19: Χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχείαΆρθρο 19: Χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20: Επιμέτρηση αποθεμάτων και υπηρεσιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21: Προκαταβολές δαπανών και λοιπά περιουσιακά στοιχείαΆρθρο 21: Προκαταβολές δαπανών και λοιπά περιουσιακά στοιχεία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22: ΥποχρεώσειςΆρθρο 22: Υποχρεώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23: Κρατικές επιχορηγήσεις και αναβαλλόμενοι φόροιΆρθρο 23: Κρατικές επιχορηγήσεις και αναβαλλόμενοι φόροι
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24: Επιμέτρηση περιουσιακών στοιχείων και υποχρεώσεων στην εύλογη αξία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25: Στοιχεία της κατάστασης αποτελεσμάτωνΆρθρο 25: Στοιχεία της κατάστασης αποτελεσμάτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26: Στοιχεία της καθαρής θέσηςΆρθρο 26: Στοιχεία της καθαρής θέσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27: Συναλλαγές και στοιχεία σε ξένο νόμισμαΆρθρο 27: Συναλλαγές και στοιχεία σε ξένο νόμισμα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28: Μεταβολές λογιστικών πολιτικών και εκτιμήσεων και διόρθωση λαθώνΆρθρο 28: Μεταβολές λογιστικών πολιτικών και εκτιμήσεων και διόρθωση λαθών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29: Προσάρτημα (Σημειώσεις) επί των χρηματοοικονομικών καταστάσεωνΆρθρο 29: Προσάρτημα (Σημειώσεις) επί των χρηματοοικονομικών καταστάσεων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 30: Απλοποιήσεις και απαλλαγές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31: Κατηγοριοποίηση οντοτήτων και ομίλων για σκοπούς ενοποίησηςΆρθρο 31: Κατηγοριοποίηση οντοτήτων και ομίλων για σκοπούς ενοποίησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32: Προϋποθέσεις υποχρεωτικής ενοποίησηςΆρθρο 32: Προϋποθέσεις υποχρεωτικής ενοποίησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33: Κατηγορίες οντοτήτων που απαλλάσσονται από ενοποίησηΆρθρο 33: Κατηγορίες οντοτήτων που απαλλάσσονται από ενοποίηση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34: Κανόνες κατάρτισης ενοποιημένων χρηματοοικονομικών καταστάσεωνΆρθρο 34: Κανόνες κατάρτισης ενοποιημένων χρηματοοικονομικών καταστάσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35: Μέθοδος της καθαρής θέσης για συγγενείς και κοινοπραξίεςΆρθρο 35: Μέθοδος της καθαρής θέσης για συγγενείς και κοινοπραξίες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36: Σημειώσεις των ενοποιημένων χρηματοοικονομικών καταστάσεωνΆρθρο 36: Σημειώσεις των ενοποιημένων χρηματοοικονομικών καταστάσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 37: Πρώτη εφαρμογή
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 38: Καταργούμενες και τροποποιούμενες διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 39: Ρυθμίσεις λοιπών θεμάτων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 40: Μεταβατικές διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
21 Οκτωβρίου 2014, 13:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
30 Οκτωβρίου 2014, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2 Σχόλια 85 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Έστω υο εξής παράδειγμα: Υπάλληλος πληρώνει και παίρνει μια απόδειξη λιανικής από ταξί 10-15 ευρώ για επαγγελματική μετακίνηση, που έγινε για λογαριασμό του εργοδότη του νομικού προσώπου, την οποία οφείλω να προσκομίσει στον εργοδότη για να αποζημιωθεί, αλλά και να χρησιμοποιηθεί από τον εργοδότη του ως αποδεικτικό προς καταχώρηση στα βιβλία.
Αυτή η απόδειξη με τον ΚΦΑΣ ήταν νόμιμο παραστατικό στοιχείο. Με τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ δεν φαίνεται να είναι, γιατί η απόδειξη λιανικής κατά το άρθρο 12 των ΕΛΛ. ΛΟΓ. ΠΡΟΤΥΠΩΝ εκδίδεται μόνο για ιδιώτες. Συνεπώς δεν μπορεί να γίνει τίποτε από λογιστικής πλευράς δεν μπορεί να καταχωρηθεί στα βιβλία, ούτε ο υπάλληλος να πάρει νόμιμα τα χρήματα του.
Το προαναφερόμενο παράδειγμα δεν είναι μια μεμονωμένη περίπτωση. Είναι περίπου βέβαιο πως τουλάχιστον για για μεγάλο χρονικό διάστημα δεν θα υπάρχει στην Ελλάδα ταξί που εκδίδει απλοποιημένο τιμολόγιο. Όλα θα εκδίδουν μόνον αποδείξεις λιανικής.
Συνεπώς το νέο σύστημα θα είναι ανεπαρκές και άδικο σε σχέση με το υφιστάμενο του ΚΦΑΣ, αφού δεν θα καλύπτει τις περιπτώσεις αυτές (που σημειωτέον πρακτικά θα είναι πάρα πολλές)
Για να αποκατασταθεί το δίκαιο σε αυτή την περίπτωση (αλλά και σε αρκετές άλλες) θα πρέπει να προστεθεί διάταξη που θα προβλέπει πως η απόδειξη λιανικής είτε γενικά είτε ειδικά (σε παρόμοιες περιπτώσεις ταξί κλπ) εξομοιούται με απλοποιημένο τιμολόγιο.
Δηλαδή το απλοποιημένο τιμολόγιο αντικαθιστά ουσιαστικά την απόδειξη λιανικής πώλησης μέχρι 100 ευρώ του KΦΑΣ ;
Συνεπώς ένας επαγγελματίας μπορεί να ζητά για ποσά κάτω από 100 ευρώ απλοποιημένο τιμολόγιο αντί για απόδειξη λιανικής όπως γίνεται σήμερα ;
Και είναι σίγουρο πως ο αντισυμβαλλόμενος θα μπορεί να εκδώσει τέτοιο απλοποιημένο τιμολόγιο π.χ. για ποσό 5 ευρώ ή θα σου λέει πως υπάρχουν δύο λύσεις: «ή σου δίνω κανονικό τιμολόγιο, για να μπορέσεις να το περάσεις στα βιβλία σου μια τυρόπιτα ή σου δίνω απόδειξη λιανικής που δεν θα μπορεί όμως πλέον να καταχωρηθεί ως νόμιμο στοιχείο στα βιβλία. Από απλοποιημένα τιμολόγια δεν ξέρω»
Επί πλέον μπορεί να υπάρξουν αντπαραγωγικές και μεγάλες καθυστερήσεις, αλλά και έριδες, ανάλογα με το είδος της επιχείρησης που θα πρέπει να εκδώσει το απλοποιημένο τιμολόγιο
Είναι αυτό απλοποίηση; Δεν είναι καλύτερο το σημερινό σύστημα του ΚΦΑΣ με την απόδειξη λιανικής μέχρι 100 ευρώ. Άλλωστε τα στοιχεία που αναγράφονται σε απόδειξη λιανικής και απλοποιημένο είναι περίπου το ίδιο