1. Τα πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής του άρθρου 57 του ν. 4174/2013 (Α’ 170) και του άρθρου 6 του ν.δ. 356/1974 (Α’ 90) καταργούνται.
2. Η κατάργηση των προστίμων της προηγούμενης παραγράφου καταλαμβάνει οφειλές που καταχωρίζονται στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων της Φορολογικής Διοίκησης από τη δημοσίευση του παρόντος.
Άρθρο 19
- 171 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Δόσεις και απαλλαγές ρύθμισης
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Επιβαρύνσεις εκπρόθεσμης καταβολής κατά την υπαγωγή σε ρύθμιση
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Οφειλές που τελούν σε αναστολή ή έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής
- 51 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Μη βεβαιωμένες οφειλές που υπάγονται στη ρύθμιση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Λοιπά στοιχεία της ρύθμισης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής σε πρόγραμμα ρύθμισης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Καταβολή πρώτης δόσης
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Απώλεια ρύθμισης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Προεξόφληση ρύθμισης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Αλλαγή προγράμματος ρύθμισης.
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Ευεργετήματα από την υπαγωγή στη ρύθμιση.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Δικαιώματα του Δημοσίου.
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Πίστωση ποσών από παρακράτηση ή αυτεπάγγελτο συμψηφισμό ή πράξεις εκτέλεσης.
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Παραγραφή οφειλών.
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Εφάπαξ εξόφληση μέρους της οφειλής με έκπτωση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 – Αρμοδιότητα χορήγησης ρύθμισης.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Καθορισμός ειδικότερων θεμάτων και λεπτομερειών.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 19
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Άλλα συναφή θέματα – ποινική δίωξη
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Τροποποίηση διατάξεων Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (κύρωση με το ν. 4172/2013, Α’ 167)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Τροποποίηση διατάξεων Κώδικα ΦΠΑ (κύρωση με το ν. 2859/2000, Α’ 248)
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Παράταση ισχύος Πίνακα Κατάταξης υποψηφίων δοκίμων Δικαστικών Πληρεξουσίων ΝΣΚ
- 74 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Κατάργηση / Εκκαθάριση της «ΠΑΡΑΚΤΙΟ ΜΕΤΩΠΟ Α.Ε.» – Συγχώνευση δια απορρόφησης από το ΤΑΙΠΕΔ της «ΕΤΑΔ Α.Ε.»
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 – Ολοκλήρωση φορολογικού ελέγχου με φύλλα ελέγχου ΣΔΟΕ
- 234 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Ρύθμιση ασφαλιστικών οφειλών
- 107 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Επιλογή κατώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας στον ΟΑΕΕ
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Κατάργηση ποινών για οφειλέτες ατομικής εισφοράς στον ΟΑΕΕ και το ΕΤΑΑ
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Αλληλέγγυα ευθύνη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 – Ανακοπή κατά του πίνακα κατάταξηςΆρθρο 30 – Ανακοπή κατά του πίνακα κατάταξης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Κοινοποίηση πράξεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 – Κατάργηση διάταξης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
12 Μαρτίου 2015, 16:15
Ανοικτή σε Σχόλια έως
16 Μαρτίου 2015, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
13 Σχόλια 881 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Πρέπει να καταργηθούν τα πρόστιμα μη εμπρόθεσμης υποβολής χρεωστικών δηλώσεων (άρθρο 54 Ν. 4174/2013).
Δεν είναι δυνατόν για μια απόδοση χαρτοσήμου 1,55€ που δεν μπορεί να υποβληθεί καν μέσω διαδυκτίου να επιβάλεται πρόστιμο 250 ή 500 ευρώ μετά απο αναμονή στην ουρά στη ΔΟΥ 4 ωρών.
Να καταργηθούν ή στη χειρότερη περίπτωση να εκλογικευτούν ως προς το ύψος και τον χρόνο καθυστέρησης τα υπέρογκα πρόστιμα των 100, 250 και 500 ευρώ του άρθρου 54 του Κ.Φ.Δ. ν 4174/2013, που κατά ένα μεγάλο ποσοστό οφείλονται σε λάθη και παραλείψεις των λογιστικών γραφείων. Δεν είναι δυνατόν για πληρωτέο ποσό ενός (1) ευρώ να επιβάλλεται πρόστιμο εκπρόθεσμης δήλωσης 500 ευρώ!
Πελάτες με πληρωμένα ενοίκια, υπεβλήθησαν στη μαρτυρική διαδικασία να τρέχουν στις εφορίες να αποδείξουν ότι τα έχουν καταβάλλει, και ότι οι κακεντρεχείς για οιοδήποτε λόγο εκμισθωτές τους, που τα έλαβαν μετά την εκχώρηση του ποσού στη εφορία ή ακόμα και αν η οφειλή ήταν μικρότερη είχαν δηλώσει μεγαλύτερη, ουδέποτε ενημέρωσαν την εφορία για το γεγονός αυτό. Η εφορία δεν ανατρέχει στο τι συνέβη πραγματικά, και κανείς δεν ενδιαφέρθηκε για την αλήθεια των ισχυρισμών των εκμισθωτών, και ούτε ενδικοφανής προσφυγή μπορεί να κατατεθεί για τις περιπτώσεις αυτές σύμφωνα με το νόμο, αλλά πρέπει να προσφύγουν στα διοικητικά δικαστήρια. Οι εκμισθωτές δεν ενδιαφέρθηκαν να ενημερώσουν την εφορία για την εξέλιξη της υπόθεσης γιατί ο φορολογικός νόμος προβλέπει πρόστιμα για τους εκμισθωτές σε τέτοια ενημέρωση, και οι μισθωτές έχουν αφεθεί στη τύχη τους να φαίνεται ότι χρωστάνε στο δημόσιο βεβαιωμένη ανύπαρκτη οφειλή. Πρέπει να δοθεί λύση για όλα αυτά τα θέματα, και να προβλεφθεί τα δικαστικά τμήματα των εφοριών να πλαισιωθούν από επιτροπές νομικών, όπως έγινε με το κτηματολόγιο, για να εκδικάζουν ΑΜΕΣΑ τέτοιες ενστάσεις, και να λύνουν ΑΜΕΣΑ τα θέματα χωρίς υποχρεωτικές αρχικές προσφυγές στα δικαστήρια.
Νόμος 4174 – άρθρο 63. Τα αποτελέσματα της πρόσφατα καθιερωμένης διαδικασίας των Ενδικοφανών Προσφυγών καταδεικνύουν την αποτυχία του συγκεκριμένου μέτρου. Προτείνω την κατάργηση του.
Εάν ο νόμος είναι ξεκάθαρος (νομοθετική εξουσία), και ερμηνεύεται ορθά (εκτελεστική εξουσία), τότε ελάχιστες περιπτώσεις σχετιζόμενες με την ερμηνεία φορολογικών διατάξεων θα κατέληγαν στα δικαστήρια (δικαστική εξουσία).
Δυστυχώς, στην χώρα μας, υπάρχει πολυνομία, με ατυχείς ερμηνείες νόμων (ερμηνευτικές των ερμηνευτικών) ή απουσία ερμηνειών. Το αποτέλεσμα είναι διφορούμενες διατάξεις που επιδέχονται εκ διαμέτρου αντίθετες ερμηνείες με ορατό πάντα το κίνδυνο του προστίμου όχι γιατί μία επιχείρηση παρανομεί αλλά γιατί οι αντίστοιχες διατάξεις δεν είναι ξεκάθαρες.
Σαν αποτέλεσμα, οι δικαστικές αρχές έχουν να διαχειριστούν πληθώρα εκκρεμών υποθέσεων και να εντρυφήσουν στην ερμηνεία των ανωτέρω διφορούμενων διατάξεων.
Μπορεί να σταθεί κάτω από αυτές τις συνθήκες μία έντιμη επιχείρηση, Ελληνική ή Πολυεθνική στην Ελληνική Αγορά ;
Οι φορολογικοί νόμοι θα πρέπει να είναι ξεκάθαροι και σταθεροί. Δεν γίνεται να μεταβάλλονται σε σύντομα χρονικά διαστήματα (νομοθετική εξουσία).
Η ερμηνεία των νόμων (εκτελεστική εξουσία) θα πρέπει να γίνεται από ανθρώπους που έχουν συναίσθηση της πραγματικών συνθηκών λειτουργίας του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και όχι από άριστους θεωρητικούς.
Κάτω από αυτές τις συνθήκες θα επιτυγχάνονταν αίσθημα εμπιστοσύνης στον επιχειρηματικό κόσμο και ρυθμοί ανάπτυξης καλύτεροι από αυτούς των γειτονικών χωρών.
Προτείνω α) να καταργείστε και το άρθρο 59 του Κ.Φ.Δ. Ν.4174/2013 και μάλιστα από 01 01 2014, διότι έτσι και εφαρμοστεί θα είναι καταστροφικό σε πολλές περιπτώσεις για τους παραβάτες ακόμα και για παραβάσεις άνευ δόλου και ιδιαίτερης σημασίας.
β)να τροποποιηθεί το άρθρο 54 του Κ.Φ.Δ. ν 4174/2013 ως προς το ύψος των προστίμων.Είναι ανεδαφικά και καταστροφικά. Το πρόστιμο των 100 € να γίνει 20 €, των 250 € να γίνει 50 € και των πεντακοσίων 100 €.
Επειδή δεν είναι ξεκάθαρο ότι «πρόσθετοι φόροι¨και «προσαυξήσεις εκπρόθεσμης πληρωμής¨είναι το ίδιο, πρέπει να υπάρξει σχετική διευκρίνηση. Άλλως ένα μεγάλο κομμάτι οφειλετών εισοδήματος και ΦΠΑ θα μείνει εκτός
Το πρόστιμο του αρθρου 59 ν.4174 που προβλεπει ποσό ισο με το ποσό του φόρου πρέπει να καταργηθεί η τουλάχιστον να αντικατασταθεί με ένα λογικό πρόστιμο εκπροθεσμης υποβολης.
Ειναι εξοντωτικό,παράλογο,μεσαιωνικού τύπου και προσβλητικό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Δεν πέρνει καθόλου υπόψη του το ανθρώπινο λάθος, του λογιστή συνήθως ο οποίος και καλείται στις περισσότερες των περιπτώσεων να το πληρώσει. Θυμίζει τιμωρία τύπου Γιάννη Αη Γιάννη, 20 χρόνια φυλάκιση για κλόπη ενός καρβελιού ψωμιου.
ΠΡΟΣ
ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΚΥΡΙΑ ΒΑΛΑΒΑΝΗ
ΖΗΤΑΜΕ ΝΑ ΥΠΑΧΘΟΥΝ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Ν.4174/13 ( ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΥΝΟΙΚΟΤΕΡΕΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 6 ΤΟΥ Ν.2523/97 ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ 2013 ) ΚΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 55 ΠΑΡ. 2δ ΤΟΥ Ν. 4174/13 ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 6 ΤΟΥ Ν.2523/97 ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ ΣΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ 2013 ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΥΣΧΥΣΑΝΤΟ ΑΡΘΡΟ 6 ΤΟΥ Ν.2523/97 ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΩΜΕΝΑ ΚΑΙ ΑΝΕΙΣΠΡΑΚΤΑ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ΚΑΙ ΕΞΟΝΤΩΤΙΚΑ ΜΕΓΑΛΑ ΤΑ ΠΟΣΑ.
ΔΗΛ. ΤΟ ΑΡΘΡΟ 6 ΤΟΥ Ν.2523/97 ΕΠΕΒΑΛΕ ΣΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΕΞΟΝΤΩΤΙΚΑ ΙΣΟΠΟΣΑ ΜΕ ΤΟ 3ΠΛΑΣΙΟ ΤΟΥ ΦΠΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΤΡΑΦΗΚΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ 2013 ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ (ΤΟ ΑΡΘΡΟ 6 ΤΟΥ Ν.2523/97) ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΕ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 55 ΠΑΡ. 2δ ΤΟΥ Ν. 4174/13 ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΙΣΟΠΟΣΑ ΜΕ ΤΟ 0,5(ΜΙΣΟ) ΤΟΥ ΦΠΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΠΙΣΤΡΑΦΗΚΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΟ 3ΠΛΑΣΙΟ ΠΟΥ ΙΣΧΥΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ 2013 ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ ΣΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ.
ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΑ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΕΥΝΟΙΚΟΤΕΡΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΚΑΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΝ ΤΑ ΧΡΕΟΙ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΜΕ ΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΝ ΕΤΣΙ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΔΙΩΞΕΙΣ ΠΟΥ ΗΔΗ ΕΧΟΥΝ ΑΡΧΙΣΕΙ.
Προτείνω η ισχύς του συγκεκριμένου άρθρου να έχει αναδρομική ισχύ για όσους συμβιβαστούν σε φύλλα ελέγχου που εκκρεμούν, είτε γιατί είναι σε δικαστική εκκρεμότητα (δικαστήρια, ενδικοφανής προσφυγή , είτε γιατί έχουν πρόσφατα κοινοποιηθεί κλπ
Η κατάργηση των υπέρογκων προστίμων θα πρέπει να ισχύσει αναδρομικά και σε όσους μπουν στην ρύθμιση. Και αντί αυτών να υπάρχει μια λογική προσαύξηση για τα ληξιπρόθεσμα.
Τουλάχιστον για οφειλές, οι οποίες δεν οφείλονται σε εισόδημα ή μη απόδοση παρακρατούμενων φόρων, όπως ΦΠΑ κλπ.
Θα μπορούσε να ληφθεί πιθανως υπόψιν το ετήσιο εισόδημα, ώστε να μην συνεχίσει η τιμωρία της πραγματικής οικονομικής αδυναμίας εκπλήρωσης των φορολογικών υποχρεώσεων, και μάλιστα άδικων, όπως έχει κριθεί για τον ΦΑΠ λόγω των πλασματικών αντικειμενικών αξιών.
Υπάρχει οφειλή ΦΑΠ & ΕΝΦΙΑ 2010-2014, για ακίνητο ημιτελές μεγάλης αξίας από γονική παροχή, το οποίο φυσικά δεν απέφερε κανένα εισόδημα, ούτε μπορούσε να πωληθεί λόγω μεγάλης αντικειμενικής αξίας, ούτε να αποπερατωθεί λόγω οικονομικής αδυναμίας. Τα ποσά που βεβαιώθηκαν μέσα σε ενάμιση χρόνο είναι υπερ πενταπλάσια από το πενιχρό ετήσιο εισόδημα των περίπου 9.000€. [Από το εισόδημα μάλιστα αυτό πληρώθηκαν οι ασφαλιστικές εισφορές ΤΣΜΕΔΕ και το τέλος επιτηδεύματος (εργαζομενη με μπλοκάκι)].
Με πραγματικά δραστική μείωση των προσυξήσεων θα καταστεί δυνατή και βιώσιμη η υπαγωγή στην ρύθμιση με 100 δόσεις.
Είναι ανάγκη να υπάρξει επιτέλους ένα δίκαιο φορολογικό σύστημα το οποίο θα τιμωρεί τους πραγματικούς φοροφυγάδες (βλ.λίστα Λαγκάρντ κλπ) και όχι τους μεροκαματιάρηδες!
Πρέπει να καταργηθούν όλα τα υπέρογκα πρόστιμα και να υπάρχει ένα λογικό ποινολόγιο για εκπρόθεσμη υποβολή εντύπων κλπ…
Πρέπει »δείξετε» κατανόηση στα ανθρώπινα λάθη και στους επαγγελματίες οι οποίοι προσπαθούν για το καλύτερο αλλά πιθανόν να ξεχαστεί να υποβληθεί κάποιο έντυπο λόγω ανθρώπινου λάθους(π.χ.λογιστές).
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΟΠΩΣ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΛΑΘΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΤΙΜΩΡΕΙΤΕ ΔΙΟΤΙ ΕΙΔΙΚΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 59 ΤΟΥ Ν 4174/2013 ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 54 Ν 4174/2013 ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΨΗΦΙΣΘΕΙ ΑΥΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΤΙΜΩΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΠΕΙΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΘΕΣΗ ΦΟΡΟΑΠΟΦΥΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΟΥ ΑΠΟ ΛΑΘΟΣ ΔΕΝ ΥΠΟΒΑΛΛΕ ΜΙΑ ΔΗΛΩΣΗ ΕΜΠΡΟΘΕΣΜΑ ΕΝΩ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΛΛΕ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕ ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ.ΤΟ ΑΡΘΡΟ 59 Ν.4174/2013 ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΟΠΩΣ ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ ΣΩΣΤΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 57 Ν.4174 ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 54 Ν4174/2013 ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΘΕΙ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ .ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΞΟΝΤΩΤΙΚΟ ΑΔΙΚΟ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ ΑΠΟ ΛΑΘΟΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΠΛΗΡΩΘΕΙ. ΓΙ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΛΟΓΙΚΕΥΤΕΙ ΑΡΘ 59 ΚΑΙ ΑΡΘ 54 ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΤΟΥ Ν 4174/2013
Παρακαλώ να εξετάσετε το ενδεχόμενο να γίνει ΜΙΑ παρέμβαση στα Άρθρα 53 – 62 του Ν. 4174/2013 (όπως έχει διαμορφωθεί έως σήμερα μετά τις τροποποιήσεις με τους νόμους Ν. 4183/2013, Ν. 4223/2013, Ν. 4224/2013, Ν. 4239/2014, Ν 4254/2014, Ν. 4258/2014, Ν. 4261/2014, Ν. 4262/2014, Ν. 4276/2014, Ν. 4281/2014, Ν. 4316/2014 ίσως να ξέχασα και κάποιον ). ΜΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ -ΕΝΑ ΠΟΙΝΟΛΟΓΙΟ- ΠΟΥ ΝΑ ΤΙΜΩΡΕΙ ΤΗΝ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ, ΦΟΡΟΑΠΟΦΥΓΗ, ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΝΑ ΣΥΓΧΩΡΕΙ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΛΑΘΟΣ. Θίγει καθέναν πολίτη το παράδειγμα που ακολουθεί πχ υπάλληλος λογιστικού γραφείου δεν υπέβαλε δήλωση ΦΜΥ περιόδου 12/2014 επιχείρησης με απλογραφικά βιβλία με αποτέλεσμα να μην αποδοθεί φόρος 30 €, στις 28/5/15 βρίσκει το λάθος της και πάει να επανορθώσει τροποποιητική ΦΜΥ 12/2014 έχουμε πρόστιμο μη υποβολής (περ ΄γ § 1 άρθρου 54 Ν. 4174/2013) ίσο με 250 € (περ γ’ §2 άρθρου 54 Ν. 4174/2013), διπλασιασμός το φόρου 30 € άρθρο 59 Ν. 4174/2013, η δήλωση έπρεπε να υποβληθεί έως 27/2/2015 ΠΟΛ 1027/2014 (ΦΕΚ Β’ 211/04-02-2014) άρα μέχρι 28/5/2015 εκπρόθεσμο 4 περιόδων 30*8,76/100*4/12=0,88 (€ §1 άρθρο 53 Ν. 4174/2013) στο σύνολο έχουμε 30+250+30+0,88= 310,88 € (1036,27% του αρχικού φόρου 30€) δηλαδή 936,27% (πρόστιμο- προσαύξηση) ΔΕΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΤΟ 10% ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 57 Ν. 4174/2013 ΠΟΥ ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ. Θα ήθελα σε αυτό το σημείο να σας επισημάνω την αντίφαση στο ανωτέρω παράδειγμα αν η εν λόγω υπάλληλος δεν είχε «μετά από πιέσεις από επιχειρηματία – ες χάριν ρευστότητας» υποβάλει δήλωση ΦΜΥ 12/2014 επιχείρησης με διπλογραφικά βιβλία με αποτέλεσμα να μην αποδοθεί φόρος 3000 € το παράδειγμα θα κατέληγε στα εξής 3000+500+3000+87,60=6587,60 € (219,59% του αρχικού φόρου 3000 €) δηλαδή μόλις 119,59% (πρόστιμο – προσαύξηση). Τα συμπεράσματα δικά σας κύριε νομοθέτη ισότητα αναλογικότητα κτλ κτλ . ΚΑΤΑΛΗΓΟΝΤΑΣ ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΟΥ 57 Ν. 4174/2013 ΑΛΛΑ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΑΡΘΡΩΝ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΔΕΚΑ ΤΟΚΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΤΟΥ 4174/2013 ΣΕ ΜΙΑ ΔΙΚΑΙΗ ΙΣΟΝΟΜΗ ΙΣΟΤΙΜΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΙΚΗ ΤΙΜΩΡΙΑ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ. ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΣΤΑ ΑΡΘΡΑ 54 ΚΑΙ 59 Ν.4174 ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΝΑΤΑΙ ΝΑ ΥΠΕΡΒΟΥΝ ΤΟ 250% ΤΟΥ ΑΡΧΙΚΟΥ ΦΟΡΟΥ(ΠΛΑΦΟΝ ΑΝΩ ΤΑΒΑΝΙ).ΣΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ 30+30+250>30*250/100 ΑΡΑ ΟΧΙ 310 ΑΛΛΑ 75 ΕΤΣΙ ΣΥΝΟΛΟ 75+0,88=75,88 € (252,93% ΤΟΥ ΑΡΧΙΚΟΥ ΦΟΡΟΥ ΔΗΛΑΔΗ 152,93%(πρόστιμο- προσαύξηση).