Τα ποσά που εισπράττονται κατά τη διάρκεια της ρύθμισης από την παρακράτηση ποσοστού απαίτησης του οφειλέτη λόγω της χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας ή κατόπιν συμψηφισμού καλύπτουν δόση ή δόσεις της χορηγηθείσας ρύθμισης, εφόσον δεν πιστώνονται διαφορετικά. Ομοίως, τα αποδιδόμενα ποσά από πράξεις εκτέλεσης, λαμβάνονται υπόψη για την κάλυψη δόσης ή δόσεων της χορηγηθείσας ρύθμισης, εφόσον εισπράττονται κατά τη διάρκεια αυτής και δεν πιστώνονται σε άλλες οφειλές που δεν έχουν ρυθμιστεί ή πιστώνονται διαφορετικά κατά τις κείμενες διατάξεις.
Αρχική ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣΆρθρο 13 – Πίστωση ποσών από παρακράτηση ή αυτεπάγγελτο συμψηφισμό ή πράξεις εκτέλεσης.
Άρθρο 13 – Πίστωση ποσών από παρακράτηση ή αυτεπάγγελτο συμψηφισμό ή πράξεις εκτέλεσης.
- 171 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Δόσεις και απαλλαγές ρύθμισης
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Επιβαρύνσεις εκπρόθεσμης καταβολής κατά την υπαγωγή σε ρύθμιση
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Οφειλές που τελούν σε αναστολή ή έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής
- 51 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Μη βεβαιωμένες οφειλές που υπάγονται στη ρύθμιση
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Λοιπά στοιχεία της ρύθμισης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής σε πρόγραμμα ρύθμισης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Καταβολή πρώτης δόσης
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Απώλεια ρύθμισης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Προεξόφληση ρύθμισης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Αλλαγή προγράμματος ρύθμισης.
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Ευεργετήματα από την υπαγωγή στη ρύθμιση.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Δικαιώματα του Δημοσίου.
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Πίστωση ποσών από παρακράτηση ή αυτεπάγγελτο συμψηφισμό ή πράξεις εκτέλεσης.
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Παραγραφή οφειλών.
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Εφάπαξ εξόφληση μέρους της οφειλής με έκπτωση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 – Αρμοδιότητα χορήγησης ρύθμισης.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Καθορισμός ειδικότερων θεμάτων και λεπτομερειών.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 19
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Άλλα συναφή θέματα – ποινική δίωξη
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Τροποποίηση διατάξεων Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (κύρωση με το ν. 4172/2013, Α’ 167)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Τροποποίηση διατάξεων Κώδικα ΦΠΑ (κύρωση με το ν. 2859/2000, Α’ 248)
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Παράταση ισχύος Πίνακα Κατάταξης υποψηφίων δοκίμων Δικαστικών Πληρεξουσίων ΝΣΚ
- 74 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Κατάργηση / Εκκαθάριση της «ΠΑΡΑΚΤΙΟ ΜΕΤΩΠΟ Α.Ε.» – Συγχώνευση δια απορρόφησης από το ΤΑΙΠΕΔ της «ΕΤΑΔ Α.Ε.»
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 – Ολοκλήρωση φορολογικού ελέγχου με φύλλα ελέγχου ΣΔΟΕ
- 234 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Ρύθμιση ασφαλιστικών οφειλών
- 107 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Επιλογή κατώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας στον ΟΑΕΕ
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Κατάργηση ποινών για οφειλέτες ατομικής εισφοράς στον ΟΑΕΕ και το ΕΤΑΑ
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Αλληλέγγυα ευθύνη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 – Ανακοπή κατά του πίνακα κατάταξηςΆρθρο 30 – Ανακοπή κατά του πίνακα κατάταξης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Κοινοποίηση πράξεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 – Κατάργηση διάταξης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
12 Μαρτίου 2015, 16:15
Ανοικτή σε Σχόλια έως
16 Μαρτίου 2015, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
8 Σχόλια 881 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Κύριοι,
Το άρθρο 13 του ΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ, εάν έχει εφαρμογή και σε φορολογικές ενημερότητες επιχειρήσεων οι οποίες λαμβάνουν μέρος σε διαγωνισμούς του Δημοσίου, χωρίς να προσδιορίζει επ’ ακριβώς το ποσοστό της παρακράτησης στην εκδιδόμενη φορολογική ενημερότητα, το οποίο θα πρέπει να είναι λογικό και να αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα της επιχειρηματικότητας σήμερα, τότε είναι τραγικά λανθασμένο, κάτι που έχει ήδη συμβεί και στην προηγούμενη ρύθμιση των 72 δόσεων, με τον απίστευτο όρο, της παρακράτησης του ενός εβδόμου (1/7) των οφειλών, στην κάθε εκδιδόμενη φορολογική ενημερότητα, γεγονός που οδηγεί επίσης στο ίδιο οδυνηρό αποτέλεσμα (αφού οι ενημερότητες αυτές εκδίδονται σχεδόν στο σύνολό τους για ποσά μικρότερα του 1/7 και επομένως τα ποσά τα οποία παρακρατούνται είναι στο 100%) και το οποίο θα πρέπει να καταργηθεί οπωσδήποτε, με τροποποίηση η οποία θα πρέπει να κατατεθεί συγχρόνως, με αυτή της ρύθμισης των 100 δόσεων.
Αυτά είναι απαραίτητο να γίνουν για την προστασία των έντιμων επιχειρηματιών, οι οποίοι κάτω από αυτή την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, καταβάλουν κάθε προσπάθεια καταβολής των φόρων τους, υφιστάμενοι επιπρόσθετα και τον εξοντωτικό αθέμιτο ανταγωνισμό, εκείνων οι οποίοι αποκρύβουν αυτούς.
Προς εξήγηση του ανωτέρω, κατατίθεται το κατωτέρω παράδειγμα:
Ας υποθέσουμε ότι μια επιχείρηση λαμβάνει μέρος σε ένα διαγωνισμό, με ένα μικτό κέρδος 30%.
Εάν κερδίσει το διαγωνισμό, διαμορφώνεται η κάτωθι κατάσταση:
Κόστος προϊόντος 100,00€
30% μικτό κέρδος 30,00€
Σύνολο 130,00€
23% ΦΠΑ 29,90€
Σύνολο προσφοράς 159,90€
Εάν για ένα μικτό κέρδος 30€, το Δημόσιο με την έκδοση της φορολογικής ενημερότητας παρακρατήσει όλο το ποσό των 159,90€, αφού αυτό στο σχέδιο νόμου της ρύθμισης των 100 δόσεων δεν έχει προσδιορισθεί επ’ ακριβώς ή με την ισχύουσα ρύθμιση του 1/7 των 72 δόσεων είναι μικρότερο αυτού του 1/7, κάτι το οποίο όπως προείπαμε είναι και το σύνηθες, τότε η επιχείρηση :
1) Αφού θα της έχει ήδη παρακρατηθεί και ο Φ.Π.Α., κατά την έκδοση της ενημερότητας βάσει της ρύθμισης, δεν θα έχει τη δυνατότητα απόδοσης του Φ.Π.Α. των 29,90€ στο τέλος του επόμενου μήνα.
2) Αφού θα της έχει παρακρατηθεί και όλο το μικτό κέρδος των 30€, αυτή δεν θα έχει τη δυνατότητα να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις λειτουργίας της, όπως μισθοί προσωπικού, ΙΚΑ, ΔΕΗ, κ.λπ., υποχρεώσεις οι οποίες εξυπηρετούνται από το μικτό κέρδος της επιχείρησης.
3) Αφού θα της έχει παρακρατηθεί και όλο το χρηματικό ποσό του κόστους των εμπορευμάτων των 100€, τότε η επιχείρηση δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στην εξόφληση των προμηθευτών της για τα προϊόντα που αυτή προσέφερε στο διαγωνισμό.
Με βάση τα ανωτέρω, η μόνη απομένουσα αναγκαστική λύση στην επιχείρηση, είναι να μην λάβει μέρος στο διαγωνισμό.
Αποτέλεσμα αυτού για την επιχείρηση, είναι να οδηγηθεί αυτή στον μαρασμό ή ακόμη και στο κλείσιμο.
Αποτέλεσμα αυτού για το Δημόσιο, είναι να δημιουργηθεί ολιγοπώλιο ή και μονοπώλιο, το οποίο θα έχει ως συνέπεια την αισχροκέρδεια, με τη συμμετοχή στους διαγωνισμούς εταιρειών με κέρδος 300%, 400%, 500% και άνω, κάτι το οποίο δεν είναι καθόλου άγνωστο ότι συνέβαινε, όπου διαμορφώνονταν συνθήκες ολιγοπωλίου.
Να ληφθει μεριμνα για την αποκατασταση αδικιων του παρελθοντος και συγκεκριμενα, εφοσον δημοσια υπηρεσια δεν αναγνωριζε τα ετη σπουδων σε Α.Ε.Ι. σε δημ υπαλληλο με αυξημενα προσοντα ενω γνωριζε οτι στο προσωπο του συνετρεχαν ολες οι σχετικες προυποθεσεις, να υποχρεουται το δημοσιο στην σχετικη αναγνωριση με τις αναλογες μισθολογικες παροχες και χρονοεπιδοματα. Γενικοτερα να ληφθει μεριμνα ωστε να αποκατασταθει η αξιοκρατια σε ολους τους τομεις του δημοσιου και ειδικοτερα στα σωματα ασφαλειας που μπορουν να παιξουν καθοριστικο ρολο στην παταξη της φοροδιαφυγης, εισφοροδιαφυγης και καθε μορφης οικονομικου εγκληματος.
Να ληφθει μεριμνα για την αποκατασταση αδικιων του παρελθοντος και συγκεκριμενα, εφοσον δημοσια υπηρεσια δεν αναγνωριζε τα ετη σπουδων σε Α.Ε.Ι. σε δημ υπαλληλο με αυξημενα προσοντα ενω γνωριζε οτι στο προσωπο του συνετρεχαν ολες οι σχετικες προυποθεσεις, να υποχρεουται το δημοσιο στην σχετικη αναγνωριση με τις αναλογες μισθολογικες παροχες και χρονοεπιδοματα. Γενικοτερα να ληφθει μεριμνα ωστε να αποκατασταθει η αξιοκρατια σε ολους τους τομεις του δημοσιου και ειδικοτερα στα σωματα ασφαλειας που μπορουν να παιξουν καθοριστικο ρολο στην παταξη της φοροδιαφυγης, εισφοροδιαφυγης και καθε μορφης οικονομικου εγκληματος.
Ένα μπράβο στην κυβέρνηση για το νομοσχέδιο .
Για τους δυο παρακάτω λόγους όμως :
Α) Πρόστιμα – προσαυξήσεις: Η κρίση είναι παρούσα και καταστρέφει την οικονομία εδώ και έξι χρόνια. Καθ’ όλη την περίοδο αυτή, φορολογούμενοι και επιχειρήσεις που για αντικειμενικούς λόγους δεν κατάφεραν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους (και αναφέρομαι αποκλειστικά σε αυτούς) έχουν επιβαρυνθεί με τεράστια ποσά προστίμων και προσαυξήσεων. Ενώ χρωστούν στην πραγματικότητα ένα Α ποσό, καλούνται να αποπληρώσουν ένα ποσό πολλαπλάσιο αυτού που έχει δημιουργηθεί τεχνητά και μάλιστα σε μια περίοδο όπου η επιβίωση αποτελεί για πολλούς το βασικό ζητούμενο.
Β) Πραγματική φοροδοτική ικανότητα: Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι υπάρχουν πολίτες, από το 2008 και μετά που το υπόλοιπο του εισοδήματός τους δεν το βάζουν στο σεντούκι ούτε σε θυρίδες, αλλά το ρίχνουν στην οικονομία, συμβάλλοντας άμεσα στη ρευστότητα αλλά και στα φορολογικά έσοδα (ΦΠΑ σε καταναλωτικά προϊόντα, φόροι σε λογαριασμούς ΔΕΗ και λοιπών ΔΕΚΟ, φόροι σε καύσιμα κλπ).
Είναι ευκαιρία, σε αυτό το νομοσχέδιο, το κράτος να εφαρμόσει την απευθείας σύνδεση όλων των ταμειακών μηχανών με το TAXINET, έτσι ώστε 40% των δαπανών να εκπίπτουν από τις προσαυξήσεις.
Παράδειγμα:
α) Ένας πολίτης ή μια επιχείρηση χρεωστάει 5000 ευρώ και 2000 ευρώ προσαυξήσεις.
β) Με οποιαδήποτε αγορά που κάνει δίνει το ΑΦΜ του και αυτόματα η δαπάνη περνά στο TAXISNET
γ) Το TAXISNET αφαιρεί αυτόματα από τις προσαυξήσεις το 40% της δαπάνης.
Εξυπακούεται ότι για τις επιχειρήσεις οι δαπάνες αυτές θα είναι μη εκπιπτόμενες στην επιχείρηση.
Όφελος για το κράτος:
Θα εισπράξει από την φορολόγηση των αποδείξεων τα ποσά των προσαυξήσεων τα οποία δύσκολα θα τα εισέπραττε έτσι και αλλιώς.
Θεωρω μια σημαντικη παραμετρος που δεν εχει συμπεριληφθει στα επειγοντα μετρα ενισχυσης της ρευστοτητας του κρατους. Υπαρχουν αδιαθετα αποθεματικα απο εισφορες, στα ταμεια, απο μη καταβολες εφαπαξ,τα οποια καθυστερουν να εκταμιευθουν προς τους πολιτες πανω απο 2 χρονια.Με μια προυποθεση εξοφλησης του 100 % των οφειλων προς εφορια και ασφαλιστικα ταμεια με αμεση εκταμιευση του εφαπαξ θα διευκολυνθουν και οι πολιτες με την αποφυγη των προσαυξησεων, και τα ταμεια θα ενισχυθουν.
Πρέπει το ποσό της παρακράτησης να είναι αναλογικό σε σχέση με την αμοιβή αλλά και κλιμακωτό. Επίσης να μην παρακρατείται και επί του ΦΠΑ. Για παράδειγμα σε αμοιβή 5.000 ευρώ με 1.150 ευρώ ΦΠΑ να παρακρατείται ποσό 3.075 ευρώ !!! άρα να μένουν 1.925 ευρώ με δεδομένο ότι το ΦΠΑ πρέπει να καταβληθεί κανονικά!! Και όλα αυτά για συνολικές οφειλές των 10.000 ευρώ!!
Αυτονόητο είναι ο συμψηφισμός στις περιπτώσεις που ο οφειλέτης έχει τη δυνατότητα να καλύψει τις δόσεις αλλά αποφεύγει συστηματικά να το πράξει
για ποιο λογο μια μικρη επιχειρηση που εχει οφειλες στο δημοσιο να δωσει πραγματα σε δημοσιο φορεα , τα οποια θα πρεπει να προπληρωσει για να τα αγορασει και οι περισσοτερες μικρες επιχειρησεις δεν εχουν κεφαλαιο , οταν γινεται παρακρατηση ολου του ποσου για την προμηθεια σε φορεις δημοσιου ? ετσι οι μικρες επιχειρησεις δεν εχουν την δυνατοτητα να αυξησουν τα εσοδα τους και οι μεγαλες εταιρειες χτυπανε τους διαγωνισμους χωρις σχεδον κανενα ανταγωνιστη, θα προτεινα να γινετε μια παρακρατηση 20 – 30 % αναλογα το υψος της οφειλης ωστε οταν γινεται καποιος διαγωνισμος να μπορεσει και η μικρη επιχειρηση να λαβει μερος ως προμηθευτης και να αυξησει τα εσοδα της .