Δημόσιοι λειτουργοί και υπάλληλοι, που καλούνται από τις ανακριτικές και δικαστικές Αρχές να μετακινηθούν εκτός έδρας, ως μάρτυρες ή τεχνικοί σύμβουλοι για υπόθεση που σχετίζεται με την υπηρεσία τους, θεωρείται ότι μετακινούνται για εκτέλεση υπηρεσίας και γι’ αυτούς αναγνωρίζονται έξοδα κίνησης, ημερήσια αποζημίωση και έξοδα διανυκτέρευσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου. Οι ανωτέρω δεν δικαιούνται παράλληλα τυχόν αντίστοιχη αποζημίωση που χορηγείται από τα Δικαστήρια.
Αρχική Σχέδιο Νόμου "Δαπάνες Μετακινούμενων εντός & εκτός επικράτειας"Άρθρο 12 – Ειδικές περιπτώσεις μετακινήσεων
Άρθρο 12 – Ειδικές περιπτώσεις μετακινήσεων
- 34 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Ορισμοί
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Πεδίο εφαρμογής
- 66 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Αποφάσεις μετακίνησης
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Θέσεις μετακινουμένων
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Έξοδα κίνησης εντός έδρας
- 46 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Έξοδα κίνησης εκτός έδρας
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 08
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 09
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Έξοδα Διανυκτέρευσης
- 152 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Ημερήσια αποζημίωση
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Ειδικές περιπτώσεις μετακινήσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Έξοδα απόσπασης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Έξοδα μετάθεσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 – Δαπάνες μετακίνησης στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων ΑσφαλείαςΆρθρο 15 – Δαπάνες μετακίνησης στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 – Δαπάνες μετακίνησης – Επίδομα υπηρεσίας αλλοδαπής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Ημερήσια αποζημίωση εξωτερικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 – Ημερήσια αποζημίωση εξωτερικού ειδικών περιπτώσεων στρατιωτικώνΆρθρο 18 – Ημερήσια αποζημίωση εξωτερικού ειδικών περιπτώσεων στρατιωτικών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Έξοδα διανυκτέρευσης εξωτερικού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Έξοδα μετάθεσης-τοποθέτησης-απόσπασης στο εξωτερικό
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Έξοδα μεταφοράς οικοσκευής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 – Μετακίνηση Προέδρου της Δημοκρατίας, μελών της Κυβέρνησης, Υφυπουργών και βουλευτώνΆρθρο 22 – Μετακίνηση Προέδρου της Δημοκρατίας, μελών της Κυβέρνησης, Υφυπουργών και βουλευτών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Ειδικές ρυθμίσεις-Λογιστικές διατάξεις-Δικαιολογητικά
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Μη μισθολογικές παροχές
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Διατηρούμενες διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Κατάργηση διατάξεων – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
28 Μαΐου 2015, 18:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
2 Ιουνίου 2015, 12:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
5 Σχόλια 454 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 39016 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- Ενίσχυση της κεφαλαιαγοράς
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Οι περιπτώσεις για τις οποίες ΟΛΑ τα έξοδα που σχετίζονται με τις μετακινήσεις ΔΕΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΟΥΝ ΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ.
Σε περίπτωση μετακίνησης από Πάτρα για Αθήνα με σκοπό την παράσταση σε δικαστήριο, εάν αυτό τελικώς διακόψει για την επόμενη, ο μετακινούμενος αναγκάζεται σε επιστροφή στην Πάτρα ή μπορεί να διανυκτερεύσει;
Θα πρέπει να προστεθεί»Υπάλληλοι που εντέλλονται με ΕΙΔΙΚΗ ΕΝΤΟΛΗ να διανυκτερεύσουν στο ύπαιθρο λόγω της φύσης της εργασίας τους π.χ έλεγχοι παράνομης θήρας, έλεγχοι προστασίας Δασών, συμμετοχή σε κατάσβεση πυρκαγιών κλπ, λαμβάνουν ολόκληρη ημερήσια αποζημίωση ανεξαρτήτως απόστασης του τόπου διανυκτέρευσης από την έδρα τους».
Η καθημερινή και απρόσκοπτη περιπολία στα βουνά και τα δάση της πατρίδας μας από τους δασικούς υπαλλήλους αποτελεί απαραίητητ προϋπόθεση για την αποτελεσματική δασοπροστασία της χώρας, την πρόληψη των παρανομιών και των πυρκαγιών και την επίτευξη των στόχων της όποιας περιβαλλοντικής πολιτικής υλοποιείται. Επίσης, η μαρτυρική κατάθεση των δασικών υπαλλήλων εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου είτε στις ποινικές δίκες για την παραδειγματική τιμωρία όσων καταπατούν τα δάση και παραβιάζουν το δασικό κώδικα είτε στα Ειρηνοδικεία και στις Αγωγές κυριότητας, όπου κρίνονται τα εμπράγματα δικαιώματα του Δημοσίου έναντι ιδιωτικών, τεράστιων πολλές φορές, συμφερόντων, αποτελεί αναμφίβολα μερικά από τα σημαντικότερα, καθήκοντα δημοσίων υπαλλήλων μέσω των οποίων υλοποιούνται ουσιαστικά οι στόχοι της δασικής υπηρεσίας και επιτυγχάνεται η συνταγματικά κατοχυρωμένη προστασία του φυσικού μας πλούτου.
Παρόλα αυτά τα τελευταία χρόνια οι δασικοί υπάλληλοι βιώνουμε την ολοένα συνεχόμενη απαξίωση της Υπηρεσίας μας, τη ραγδαία πτώση του βιοτικού μας επιπέδου κάτω από τα όρια της αξιοπρεπούς διαβίωσης και τις ολοένα και περισσότερες περικοπές στις κάθε είδους αποζημιώσεις, οι οποίες σε ότι αφορά στις αποζημιώσεις των μαρτύρων για την κατάθεση μας ενώπιον της ελληνικής δικαιοσύνης έχουν ουσιαστικά μηδενισθεί.
Τούτο σημαίνει πως για τη σημερινή ιλαρή κατάσταση των μισθών της πείνας, των 850 και των 1000 ευρώ, οι δασικοί υπάλληλοι που συμμετέχουν ενεργά στην δασική προστασία, καταθέτουν μηνύσεις, συντάσσουν αυτοψίες, υπομνήματα και φωτοερμηνείες για συγκεκριμένες ποινικές υποθέσεις, αντί να επικροτούνται για το έργο τους και να λαμβάνουν έμπρακτα ικανοποιητικές αποζημιώσεις, αυτοί λοιπόν σήμερα ουσιαστικά καταδικάζονται σε μια ιδιότυπη τιμωρία από την ελληνική πολιτεία.
Σε μια τιμωρία που συνίσταται στην οικονομική τους αφαίμαξη με τις μετακινήσεις τους είτε για να κατέβουν στην έδρα του δασαρχείου από το απομακρυσμένο δασονομείο που υπηρετούν είτε για να καταθέσουν στις προκαταρκτικές που διατάσσουν οι Εισαγγελείς , είτε στις δίκες των ΠΔΑ στα Ειρηνοδικεία και στις Αγωγές κυριότητας είτε τέλος με τις μετακινήσεις τους και τις παραστάσεις τους στα δικαστήρια, αφού πολλές φορές προσχηματικά οι δίκες αναβάλλονται με ασήμαντες αφορμές με αποτέλεσμα να απαιτούνται 3-4 παραστάσεις μέχρι να εκδικασθεί μια υπόθεση πρωτόδικα και άλλες τόσες φορές μέχρι να εκδικασθεί η υπόθεση στο Εφετείο.
Για αυτούς τους λόγους θα πρέπει να υπάρξει ειδική πρόβλεψη για τους δασικούς υπαλλήλους , η οποία θα τους εξαιρεί από τους γενικούς περιορισμούς του παρόντος νόμου.(50 χλμ ), θα πρέπει να μην προσμετρούνται οι ημέρες παράστασης των δικαστηρίων στον περιορισμό των 60 ημερών ως ανώτατο όριο για τις εκτός έδρας μετακινήσεις τους για άλλους λόγους και να προβλεφθεί ειδική διάταξη , η οποία να προβλέπει ειδικό ύψος αποζημιώσεων για τις παραστάσεις σε δίκες.
Δημόσιοι…… υπάλληλοι, που καλούνται από τις ανακριτικές και δικαστικές Αρχές να μετακινηθούν εκτός έδρας, ως μάρτυρες ….. που σχετίζεται με την υπηρεσία τους, θεωρείται ότι μετακινούνται για εκτέλεση υπηρεσίας και γι’ αυτούς αναγνωρίζονται έξοδα κίνησης, ημερήσια αποζημίωση και έξοδα διανυκτέρευσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου. Οι ανωτέρω δεν δικαιούνται παράλληλα τυχόν αντίστοιχη αποζημίωση που χορηγείται από τα Δικαστήρια.
Υπάρχει ασάφεια έτσι όπως είναι διατυπωμένο το άρθρο. Δηλαδή δικαιούται οδοιπορικά ως μαρτυρικά έξοδα από Δικαστήριο και αποζημίωση από την Υπηρεσία τους? Το άρθρο για να είναι σαφές θα πρέπει να λέει: Οι ανωτέρω ΔΕΝ δικαιούνται παράλληλα τυχόν αντίστοιχη αποζημίωση και οδοιπορικά έξοδα που χορηγείται από τα δικαστήρια. Επειδή κάνω την εκκαθάριση των εξόδων στους μάρτυρες που προσέρχονται στα Δικαστήρια και υπάρχει διαφωνία με τις Υ.Δ.Ε. παρακαλώ να αρθεί η ασάφεια αυτή και να μην ζητούνται βεβαιώσεις από τα Δικαστήρια ότι δεν πληρώθηκαν. Και εννοούν τα οδοιπορικά γιατί σε ορισμένες περιοχές οι εκκαθαριστές στα Δικαστήρια πλήρωναν τα οδοιπορικά έξοδα και όχι την αποζημίωση. Παράλογο να ασχολούνται με τέτοιες δαπάνες δύο υπηρεσίες. Με εκτίμηση.Αικατερίνη Ζώνιου.