Το ύψος της χιλιομετρικής αποζημίωσης για τις μετακινήσεις εντός ή εκτός έδρας, όταν επιτρέπεται η χρήση ιδιόκτητου μεταφορικού μέσου, καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών. Με όμοια απόφαση μπορεί να καθορίζεται και το ανώτατο όριο των κατά μήνα χιλιομέτρων, που επιτρέπεται να πραγματοποιούν οι μετακινούμενοι με ιδιόκτητα μεταφορικά μέσα εκτός έδρας. Μετά την εξάντληση του ανωτέρω ορίου καταβάλλεται μόνο το αντίτιμο των εισιτηρίων των φθηνότερων μέσων μαζικής μεταφοράς.
Άρθρο 08
- 34 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Ορισμοί
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Πεδίο εφαρμογής
- 66 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Αποφάσεις μετακίνησης
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Θέσεις μετακινουμένων
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Έξοδα κίνησης εντός έδρας
- 46 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Έξοδα κίνησης εκτός έδρας
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 08
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 09
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Έξοδα Διανυκτέρευσης
- 152 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Ημερήσια αποζημίωση
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Ειδικές περιπτώσεις μετακινήσεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Έξοδα απόσπασης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Έξοδα μετάθεσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 – Δαπάνες μετακίνησης στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων ΑσφαλείαςΆρθρο 15 – Δαπάνες μετακίνησης στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 – Δαπάνες μετακίνησης – Επίδομα υπηρεσίας αλλοδαπής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Ημερήσια αποζημίωση εξωτερικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 – Ημερήσια αποζημίωση εξωτερικού ειδικών περιπτώσεων στρατιωτικώνΆρθρο 18 – Ημερήσια αποζημίωση εξωτερικού ειδικών περιπτώσεων στρατιωτικών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Έξοδα διανυκτέρευσης εξωτερικού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Έξοδα μετάθεσης-τοποθέτησης-απόσπασης στο εξωτερικό
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Έξοδα μεταφοράς οικοσκευής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 – Μετακίνηση Προέδρου της Δημοκρατίας, μελών της Κυβέρνησης, Υφυπουργών και βουλευτώνΆρθρο 22 – Μετακίνηση Προέδρου της Δημοκρατίας, μελών της Κυβέρνησης, Υφυπουργών και βουλευτών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Ειδικές ρυθμίσεις-Λογιστικές διατάξεις-Δικαιολογητικά
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Μη μισθολογικές παροχές
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Διατηρούμενες διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Κατάργηση διατάξεων – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
28 Μαΐου 2015, 18:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
2 Ιουνίου 2015, 12:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
11 Σχόλια 454 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
-Πρέπει να υπάρξει εξορθολογισμός της χιλιομετρικής αποζημίωσης(35 λεπτά/χιλ.) σύμφωνα με τις τρέχουσες τιμές καυσίμων.Αν η τιμή χλμ αποζημίωσης κινηθεί κοντά στην υφιστάμενη τότε δεν θα είναι εφικτή η μετακίνηση με ΙΧ.
Με τις παλαιότερες ρυθμίσεις καλύπτονταν μέρους της δαπάνης με την ημερήσια αποζημίωση.
-Οι γεωπόνοι έχουν ιδιαιτερότητες που επιβάλουν την παρουσία τους στην ύπαιθρο, στο χωράφι,και σε ελέγχους απαραίτητους για την πρωτογενή παραγωγή και την προστασία του καταναλωτή.(δακοκτονία, παραλαβές επενδύσεων και τήρηση μακροχρόνιων υποχρεώσεων, ποιοτικός έλεγχος, φυτουγειονομικός έλεγχος, βεβαιώσεις καταλληλότητας, άδειες καταστημάτων φυτοπροστατευτικών προϊόντων, έλεγχοι ζωοτροφών – κρεοπωλείων – μελισσοκομίας κλπ).
Επειδή το κράτος δεν μπορεί να έχει τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα που χρειάζονται,για να γίνονται οι παραπάνω δουλειές, τα Ι.Χ. αυτοκίνητα των γεωπόνων,θα πρέπει να συνεχίσουν να χρησ/νται.(Όχι σε βάρος τους όμως).
Προτείνω: 1)οι Ε.Ε.μετακινήσεις των γεωπόνων να είναι 90 μέρες 2)Να υπάρχει πρόβλεψη για ημερήσια αποζημίωση 10-50 χιλιομέτρων 3)να καταργηθεί για τους γεωπόνους το όριο των 250 χιλ. το μήνα για χρήση Ι.Χ. αυτοκινήτου.
για τον υπολογισμό της χιλιομετρικής αποζημίωσης θα πρέπει να ληφθούν υπόψη όλοι οι παράγοντες: τα ακριβά καύσιμα, οι φθορές και τα έξοδα συντήρησης, η μεγάλη πιθανότητα για ζημιά ειδικά στους στενούς, δύσβατους και ασυντήρητους αγροτικούς δρόμους, η απαξίωση και η απόσβεση του ΙΧ. Αναφέρω ενδεικτικά ότι συνεταιριστικές συμβάσεις προέβλεπαν αποζημίωση στο 20% του κόστους της βενζίνης, δηλ. 30-32 λεπτά/χλμ με τις σημερινές τιμές.
να μην υπάρχει κανένα όριο χιλιομέτρων/μήνα και ο έλεγχος των εντός και εκτός έδρας μετακινήσεων και των αποστάσεων που διανύθηκαν να γίνεται με σύγχρονα μέσα τεχνολογίας (GPS ή άλλα).
Θα πρέπει να οριστεί κάποιο ελάχιστο ποσό που να περιλαμβάνει και τις φθορές του αυτοκινήτου
Οι γεωτεχνικοί (γεωπόνοι, δασολόγοι, κτηνίατροι, γεωλόγοι και ιχθυολόγοι) υπάλληλοι των Δήμων, των Περιφερειών και των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της χώρας έχουν σημαντικό έργο στην ελληνική ύπαιθρο με ιδιαιτερότητες που δεν υπάρχουν για άλλους δημοσίους υπαλλήλους. Το έργο που πρέπει να εκτελεστεί (επιστημονική υποστήριξη της πρωτογενούς παραγωγής, φυτοϋγειονομικοί έλεγχοι, υγιεινή και ευζωία των ζώων, προγράμματα καταπολέμησης ζωοανθροπονόσων, υγιεινή και ασφάλεια των τροφίμων, δασοπροστασία, θηροφύλαξη, έλεγχοι και υποστήριξη προγραμμάτων Ε.Ε κλπ) απαιτεί τη μετάβαση των γεωτεχνικών στο χωράφι, στον σταύλο ή στη γεώτρηση έχοντας διανύσει την απόσταση όχι μόνο σε επαρχιακό δίκτυο, αλλά και σε ορεινό δύσβατο ή χωμάτινο οδικό δίκτυο και συνεπώς κανένα μέσο μαζικής μεταφοράς δεν μπορεί να τους εξυπηρετήσει. Εάν προσθέσουμε και την τεράστια έλλειψη υπηρεσιακών αυτοκινήτων και υπαλλήλων οδηγών γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι η χρήση των ΙΧ αυτοκινήτων των γεωτεχνικών ήταν, είναι και θα είναι (τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα) η μοναδική λύση για την εκτέλεση των άκρως απαραίτητων παραπάνω υπηρεσιακών αντικειμένων.
Η χρήση, όμως, των ιδιόκτητων αυτοκινήτων θα πρέπει να μην είναι οικονομικά ζημιογόνος για τον υπάλληλο. Για να συμβεί αυτό, στη χιλιομετρική αποζημίωση των ΙΧ αυτοκινήτων θα πρέπει να συνυπολογίζεται το κόστος καυσίμων, λιπαντικών, ελαστικών, συντήρησης, η απόσβεση (5.000 έως 10.000 παραπάνω χιλιόμετρα ετησίως από την προσωπική χρήση) και ο αντίστοιχος τόκος κεφαλαίου (σε περίπτωση που συμβεί κάποιο ατύχημα ή ζημία στους δύσβατους αγροκτηνοτροφικούς δρόμους δεν υπάρχει καμία περίπτωση απόσβεσης της ζημίας), με αποτέλεσμα να είναι ασύμφορη η χρήση οποιουδήποτε ΙΧ αυτοκινήτου με χιλιομετρική αποζημίωση μικρότερη των 0,30 – 0,40 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Η σημερινή τιμή της χιλιομετρικής αποζημίωσης των 0,15 ευρώ ανά χιλιόμετρο φυσικά και δεν επαρκεί, αλλά υπάρχει τουλάχιστον ένα είδος αντιστάθμισης από το 1/3 της ημερήσιας αποζημίωσης (περίπου 10 ευρώ) που δίνεται σήμερα σε μετακινήσεις για αποστάσεις άνω των 40 χιλιομέτρων. Θα πρέπει, όμως, να γίνει αντιληπτό ότι η ημερήσια αποζημίωση θα πρέπει να καλύψει και το κόστος των τηλεφωνημάτων από το κινητό του υπαλλήλου για να επικοινωνήσει με τον ενδιαφερόμενο πολίτη και να φθάσει με δυσκολία στις απομακρυσμένες εγκαταστάσεις του ή για να αγοράσει ένα νερό ή αναψυκτικό που είναι απολύτως απαραίτητα σε υπαίθριους ελέγχους κλπ.
Οι νέες ρυθμίσεις που εισάγονται με αυτό το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου προφανώς δεν έλαβαν υπόψη όλες τις παραπάνω ιδιαιτερότητες και είναι καταφανές ότι εάν μείνουν όπως έχουν θα καταστήσουν ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΑΔΥΝΑΤΗ ΤΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΩΝ για τους παρακάτω λόγους:
1) Καταργείται η καταβολή του 1/3 της ημερήσιας αποζημίωσης για τις αυθημερόν μετακινήσεις σε απόσταση άνω των 40 χιλιομέτρων (μέχρι 15-3-2010 ήταν 10 χιλιόμετρα για τους γεωτεχνικούς). Η καταβολή του ½ της αυξημένης ημερήσιας αποζημίωσης δεν αφορά στους γεωτεχνικούς υπάλληλους των Δήμων, των Περιφερειών και των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων (κυρίως Δασαρχεία) της χώρας των οποίων η μετακίνηση γίνεται εντός των γεωγραφικών ορίων των Περιφερειακών Ενοτήτων, σε τοποθεσίες με απόσταση από την έδρα συνήθως μικρότερη των 50 χιλιομέτρων.
2) Οι μετακινήσεις τους ονομάζονται, κατά το πλείστον, εντός έδρας και μπαίνει το όριο των 250 χιλιομέτρων το μήνα για χρήση ΙΧ αυτοκινήτου που πρακτικά σημαίνει ότι οι γεωτεχνικοί θα μπορούν να κάνουν περίπου 36 κινήσεις το χρόνο με το ΙΧ αυτοκίνητό τους αντί των 60 που ίσχυε μέχρι σήμερα, αν και χωρίς την ημερήσια αποζημίωση είναι αμφίβολο εάν κάποιος γεωτεχνικός θα δεχθεί να χρησιμοποιήσει το ΙΧ αυτοκίνητό του. Θα πρέπει, επίσης, να διευκρινιστεί ότι όπως έχει ο ορισμός συνάγεται το συμπέρασμα ότι τα 50 χιλιόμετρα είναι η απόσταση από την έδρα και όχι το μήκος της συνολικής διαδρομής (πχ. διαδοχική μετακίνηση, εάν και το σημαντικό είναι πως εκλαμβάνουν τον ορισμό οι εκάστοτε ελεγκτές των εντελλομένων εξόδων).
3) Η ανεπαρκέστατη, σήμερα, τιμή της χιλιομετρικής αποζημίωσης θα καθοριστεί με υπουργική απόφαση και δε θεωρείται πιθανή μία σημαντική αύξηση στα επίπεδα τουλάχιστον των 0,30 ευρώ ανά χιλιόμετρο, γεγονός το οποίο θα έδινε μία προσωρινή λύση στο γόρδιο δεσμό των μετακινήσεων των γεωτεχνικών.
4) Η σημαντική μείωση του αριθμού των γεωτεχνικών δημοσίων υπαλλήλων κατά την τελευταία πενταετία προκαλεί σημαντική αύξηση τόσο των χιλιομέτρων που πρέπει να διανύσει ο γεωτεχνικός, όσο και των αντίστοιχων ημερών μετακίνησης εντός ή εκτός έδρας. Παρά τη ρητή εξειδίκευση για τους γεωτεχνικούς στο 3ο άρθρο, το ανώτατο όριο μετακινήσεων εκτός έδρας μειώνεται από 60+40 που ισχύει σε 60+30.
Το σχέδιο νόμου βγήκε σε διαβούλευση για τέσσερεις (4) μόνο ημέρες, εκ των οποίων οι τρεις (3) ήταν αργία και χωρίς να προηγηθεί διάλογος με θεσμικούς φορείς της Πολιτείας, όπως είναι το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΓΕΩΤ.Ε.Ε.) και συνεπώς θα πρέπει να αποσυρθεί άμεσα για να γίνει μία πραγματική και σε βάθος διαβούλευση.
Πόσο λογικό είναι να έχει φτάσει η τιμή της βενζίνης περίπου στα 1,60€ ανά λίτρο και να δίνεται αποζημίωση ακόμη 0,15€ ανά χιλιόμετρο. Αυτή η απόφαση θα πρέπει να υπολογίζει τιμή η οποία φυσικά να λαμβάνει υπόψη την πραγματική κατάσταση. Με έναν μαθηματικό τύπο ίσως?
Επίσης, …πως καθορίζεται «…το φθηνότερο μέσο μαζικής μεταφοράς»? Γνωρίζουμε όλοι ότι πλέον τις περισσότερες φορές το αεροπλάνο παρέχει φθηνότερα αεροπορικά εισητήρια απότι το τρένο ή άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς. Αλλά οι τιμές δεν είναι σταθερές, μεταβάλλονται ανάλογα με την ημερομηνία κράτησης. Πως θα αποδεικνύται πιο ήταν το φθηνότερο μέσο τη στιγμή που γίνεται η κράτηση? Ίσως πρέπει να αναδιατυπωθεί η συγκεκριμένη φράση.
Τώρα σοβαρά μας ζητάτε να κάνουμε διαβούλευση πάνω σε άρθρο που λέει
΄΄Το ύψος της χιλιομετρικής αποζημίωσης για τις μετακινήσεις εντός ή εκτός έδρας, όταν επιτρέπεται η χρήση ιδιόκτητου μεταφορικού μέσου, καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών»;
Σε ένα τόσο σοβαρό νομοσχέδιο το αντίστοιχο άρθρο θα έπρεπε θα έπρεπε να έχει μορφή εφαρμοστικής διάταξης που να περιγράφει μαθηματικό τύπο ο οποίος να συνυπολογίζει κόστος καυσίμων ,φθορές αυτοκινήτου,επικινδυνότητα , αναλώσιμα ,απομείωση αξίας ειδικά για υπηρεσίες των οποίων οι υπάλληλοι κάνουν υπερβολικά πολλά χιλιόμετρα όπως οι γεωπόνοι και οι κτηνίατροι στον ΕΛ.Γ.Α. και να συζητάμε για την ορθότητά του ή όχι.
Για το μεγαλειώδες ότι για να πάρει κάνεις το 1/2 της ημερήσιας αποζημίωσης πρέπει να διανύσει απόσταση όσο το 1/3 του μεγαλυτερου οδικού άξονα της χώρας δεν θα κάνω κανένα σχόλιο ,η Ελλάδα δεν είναι και τόσο μεγάλη χώρα άλλωστε.
Όσον αφορά το ύψος της χιλιομετρικής αποζημίωσης θεωρώ ότι το 0,15 € ανά χιλιόμετρο είναι κοροϊδία (μακάρι να είχαμε ηλιακά αυτοκίνητα ή άλλα που καίνε νερό), όμως hello!!! τα αυτοκίνητά μας καίνε βενζίνη και υπόκεινται στις λοιπές φυσιολογικές φθορές (λάδια, ελαστικά κ.α.), γι’ αυτό κύριε υπουργέ πρέπει να δώσετε μια ρεαλιστική αύξηση τουλάχιστον στο διπλάσιο του ισχύοντος ποσού.
Προτάσεις: Να αυξηθεί από 0,15 € ανά χιλ. σε 0,30 € – 0,50 € ανά χιλ. η αποζημίωση για τα καύσιμα και τις λοιπές φθορές των Ιδιωτικής Χρήσης αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν οι υπάλληλοι, ελλείψει υπηρεσιακών αυτοκινήτων.
Κατ’ αρχάς ελπίζουμε ότι η απόφαση για την χλμ αποζημίωση θα απέχει πολύ απο το 0,15 ευρω/χλμ. Όταν διορίστηκα το 1995 ήταν 40 δρχ/χλμ δηλ 0,12 ευρω/χλμ!!! Ακριβώς 20 χρόνια και η τιμή παραμένει η ίδια. Δε συζητάμε ότι οι ζημίες και η φθορά δεν καλύπτονται με τίποτε αλλά ούτε το κόστος του καύσιμου.
Απαιτούνται μέτρα πραγματικού ελέγχου γνησιότητας των μετακινήσεων και όχι να την «πληρώνουν» αυτοί που ευσεινειδητα πραγματοποιύν το καθήκον τους και απαιτεί η Στοχοθεσία συγκεκριμένα αποτελέσματα απο αυτούς.
Για τον προσδιορισμό του μέγιστου αριθμού χλμ ακόμα και στην ίδια υπηρεσία υπάρχει τεράστια ποικιλία απο ανάγκες μηνιαίως για διάφορους υπαλήλους. Όπως επίσης ο ίδιος υπάλληλος ανάλογα με την ημερολογιακή εποχή εκτελεί διαφορετικό αριθμό ελέγχων.
Η απόφαση αυτή προυποθέτει απόλυτη και πλήρη γνώση λειτουργίας με όλες τις λεπτομέρειες κάθε υπηρεσίας και όχι… «επαφές, γνωριμίες και επικοινωνίες» … για να είναι δίκαιη και αποτελεσματική.
Απαιτείται τρόπος πάταξης των πλασματικών και στήριξη των αποδεδειγμένα αναγκαίων.
Η χιλιομετρική αποζημίωση θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει έξοδα ανά είδος καυσιμου (πετρέλαιο ή βενζίνη η αέριο) τρέχουσα τιμή + φθορά (λάστιχα, σερβις, απομείωση αξιας) + ασφάλεια + τέλη κυκλοφορίας). παράδειγμα :υπολογισμένα για Suzuki Jimny βενζινοκινητο με κατανάλωση 8 λίτρα /100km τα έξοδα είναι 0,25€ ανά 1km χωρίς να έχει υπολογιστεί η απομείωση αξίας του.
Ωραία έχετε σκεφτεί κύριοι όλα όσα έπρεπε ή θέλατε να μειώσετε ή να κόψετε. Για την χιλιομετρική αποζημίωση που πρέπει να αυξήσετε, καθώς σήμερα βρίσκετε στα 0,15€, για καύσιμο και φθορά αυτοκινήτου, το νομοσχέδιο δεν προβλέπει τίποτα αλλά θα καθοριστεί με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών. Ωστόσο υπάρχουν υπάλληλοι που είναι υποχρεωμένοι να μετακινούνται με ιδιόκτητα αυτοκίνητα με βάση τα καθήκοντά τους δεδομένου ότι δεν επαρκούν τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα.
Μήπως πρέπει να κάνετε μία πρόβλεψη στο νομοσχέδιο και να γίνεται αναπροσαρμογή με την ανωτέρω απόφαση;
Και αλλος «λογαριασμός» χλμ εδώ