1. Τα αναγνωριζόμενα έξοδα κίνησης εκτός έδρας περιλαμβάνουν το αντίτιμο των εισιτηρίων όλων των απαιτούμενων μέσων μαζικής μεταφοράς που χρησιμοποιούν οι μετακινούμενοι, για τις προβλεπόμενες από τις διατάξεις του άρθρου 2 μετακινήσεις, εκτός της έδρας τους όσο και κατά την επιστροφή τους σε αυτή.
2. Οι μετακινούμενοι εκτός έδρας, κατά τις προβλεπόμενες από το άρθρο 2 μετακινήσεις τους, επιτρέπεται να χρησιμοποιούν ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο, που ανήκει στους ίδιους ή σε σύζυγο, ύστερα από έγκριση του αρμόδιου οργάνου της παραγράφου 1 του άρθρου 4, με προσωπική τους ευθύνη για τυχόν ατύχημα ή ζημία του αυτοκινήτου και εφόσον βεβαιώνεται αρμοδίως ότι δεν υφίσταται διαθέσιμο υπηρεσιακό όχημα για τις μετακινήσεις αυτές. Στις περιπτώσεις αυτές καταβάλλεται η δαπάνη χιλιομετρικής αποζημίωσης του άρθρου 8, η δαπάνη διοδίων, καθώς και ο ναύλος αυτοκινήτου σε περίπτωση μετακίνησης με θαλάσσιο μέσο μαζικής μεταφοράς.
3. Η χρησιμοποίηση ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτου επιτρέπεται στις εξής περιπτώσεις:
α. Για μετακινήσεις εκτός έδρας και μέσα στα όρια του νομού, ανεξάρτητα αν οι περιοχές εξυπηρετούνται από συγκοινωνιακά μέσα.
β. Για τους υπαλλήλους των Περιφερειών, για μετακινήσεις εκτός έδρας και μέσα στα όρια της Περιφέρειας, ανεξάρτητα αν οι περιοχές εξυπηρετούνται από συγκοινωνιακά μέσα.
γ. Για τους υπαλλήλους των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, για μετακινήσεις εκτός έδρας και μέσα στα όρια της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
δ. Για λοιπές μετακινήσεις, εάν προβλέπεται στην εντολή διαδοχική μετακίνηση.
ε. Για μετακινήσεις στη νησιωτική χώρα, όταν στη σχετική εντολή προβλέπεται διαδοχική μετακίνηση εντός του νησιού στο οποίο γίνεται η μετακίνηση.
Σε περίπτωση μη χρήσης ιδιόκτητου μεταφορικού μέσου καταβάλλεται το αντίτιμο του φθηνότερου εισιτηρίου.
4. Αν χρησιμοποιήθηκε ιδιωτικής χρήσης μεταφορικό μέσο, χωρίς να πληρούνται οι προϋποθέσεις των περ. α – δ της παραγράφου 3 του παρόντος, καταβάλλεται μόνο το αντίτιμο του εισιτηρίου του φθηνότερου συγκοινωνιακού μέσου της αντίστοιχης διαδρομής.
5. Μίσθωση μεταφορικού μέσου επιτρέπεται όταν είναι αναγκαία η μεταφορά υλικών που λόγω όγκου ή βάρους δεν μεταφέρονται με συγκοινωνιακά μέσα.
6. Αν δεν υπάρχει συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση, επιτρέπεται η χρησιμοποίηση επιβατικού αυτοκινήτου δημόσιας χρήσης (ταξί) ή η μίσθωση επιβατικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης σε περίπτωση που το κόστος της μίσθωσης αυτής είναι μικρότερο από το αντίστοιχο της χρήσης ταξί, τούτου αιτιολογημένου στην εντολή μετακίνησης. Στην τελευταία περίπτωση αναγνωρίζεται το ποσό του κόστους μίσθωσης και η χιλιομετρική αποζημίωση.
Οι ιατροι του Ειδικού Σώματος ΚΕΠΑ σε ποια κατηγορία ανήκουν;(δεν αναφέρονται πουθενά στο νομο)
Αξιότιμε κ.Υπουργέ,
Θα θέλαμε να κατανοήσετε ότι με το εν λόγο σχέδιο νόμου αποκλείει οποιαδήποτε λειτουργία του Δήμου μας, καθότι δeν διαθέτουμε τεχνική υπηρεσία και εξαρτιόμαστε κατά αποκλειστικότητα από την ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΝΗΣΩΝ κι επιπλέον είμαστε από τους Δήμους που δεν ισοσκελίζεται ο προϋπολογισμός μας με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να καλύψουμε ούτε από ιδίους πόρους τις μετακινήσεις των υπαλλήλων που απαιτούνται να γίνουν από και προς το νησί μας.
Παρακαλούμε πριν προχωρήσετε στην θέσπιση του νέου νόμου, να λάβετε υπόψη τα ανωτέρω και τα 20 μίλια που θέτετε ως όριο για την αποζημίωση των υπαλλήλων που μετακινούνται στην νησιωτική περιοχή, να γίνουν 15μίλια έτσι ώστε να συμπεριληφθούν και να καλύπτουν και το νησί μας που απέχει 17 μίλια από τον Πειραιά.
Με την βεβαιότητα ότι θα ανταποκριθείτε στο αίτημά μας, σας ευχαριστούμε.
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΙΓΙΝΑΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΟΥΡΤΖΗΣ
Το πρόβλημα δεν είναι ούτε το ποσό ούτε τα χιλιόμετρα είναι οι ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ των νόμων που απαιτούν τα εκτός έδρας. Πονάει κεφάλι κόβω κεφάλι? Αντί να υπάρχει πραγματικός έλεγχος για άλλη μια φορά μαζί με τα ξερά θα καούν καιτα χλωρά.
Φοβάμαι , ότι παρότι φαίνεται , ότι σκοπός του νομοσχεδίου είναι η εξοικονόμηση δαπανών , μάλλον θα προκύπτουν σε κάποιες Υπηρεσίες μεγαλύτερες δαπάνες για αποζημιώσεις και ιδίως σε Υπηρεσίες που μπορούν να δικαιολογήσουν διανυκτερεύσεις ( π.χ. δασικές , αν γίνει αποδεκτή η πρόταση του κ. Μπόκαρη ), ενώ θα αδικούνται κάποιες κατηγορίες υπαλλήλων , που είναι απαραίτητο να μετακινούνται, όχι όμως σε αποστάσεις πάνω από 160 χιλ.
Δεν θεωρείται ότι είναι αδικία κάποιοι να κάνουν την δουλειά τους μετακινούμενοι με οποιοδήποτε τρόπο και να μην δικαιούνται παρά μόνο τα έξοδα και κάποιοι άλλοι να δικαιούνται υπερβολικά μεγάλα ποσά , όπως προτείνεται να είναι το ποσό της διανυκτέρευσης ?
Σκεφτήκατε , αν αποδεχθείτε την πρόταση του κ. Μπόκαρη πόσα θα είναι τα έξοδα για τις διανυκτερεύσεις των δασικών υπαλλήλων ?
Σκεφτήκατε μήπως συνεχίζετε την επιδοματική πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων ?
Περιμένω από αυτή την κυβέρνηση , με μεγάλο αίσθημα δικαίου , αξιοκρατίας και κυρίως απαίτησης ευθυνών , να αντιμετωπίσει τα προβλήματα των δημοσίων υπαλλήλων και να καταστήσει σαφές , ότι σε μια χώρα με 60% ανεργία στους νέους , είναι ντροπή κάποιοι να θέλουν για να κάνουν την δουλειά τους , να αμοίβονται επιπλέον με 60 ή 80 € και να είστε εσεις , οι κυβερνώντες που το προτείνετε .
Είναι εντελώς παραλογη η ρύθμιση για καταργηση αποζημιωσης οδοιπορικων για εκπαιδευτικους που μετακινουνται περα απο την πολη η κωμοπολη που βρισκεται το σχολειο που εχει τοποθετηθει και ανηκει εκει ο εκπαιδευτικος ,
Αφορα κυριως εκπαιδευτικους ειδικοτητων που θα τους ζητουν πλεον και θα μπορουν να βγαινουν αποφασεις να συμπληρωνουν ωραριο σε σχολεια που θα απεχουν 10,20,30,40,και γω δεν ξερω ποσα χιλιομετρα μακρυα απο το κυριο σχολειο τοποθετησης χωρις καμια αποζημιωση.
Κυριε Μαρδα μηπως η υπηρεσια μου εδωσε ιχ με τον διορισμο μου και κανα βυτιοφορο το χρονο(που δεν φτανει) για τα καυσιμα μου .Ουτε θυμαμε αυτο να ηταν προυποθεση για τον διορισο μου .Μηπως θα μου δωσετε το δικο σας αυτοκινητο για να μετακινουμαι στα 4 (χωρια} σχολεια που μετακινουμαι και δεν εξυπηρετεί τα δυο η αστικη συγκοινωνια.
Δινετε αποζημιωση μονο αν με μετακινείτε την ιδια μερα.Την επομενη αν με μετακινησετε 40 χλμ μακρυα, 80 δηλαδη με την επιστροφη δεν τρεχει τιποτα ,ειναι υποχρεωση μου να καλυπτω εγω ολα τα εξοδα ,φθορες ιχ ,καυσιμα απο ενα μισθο, απο τους πιο κουτσουρεμενους δημοσιουπαλληλικους μισθους που αφησε το succes story που ζησαμε. 15 χρονια υπηρεσιας 900 ευρω.
Κυριε Μαρδα απευθυνομαι στην λογικη σας,στο ρεαλισμο ,στο δικαιο, που επικαλείστε καθημερινα οτι υπηρετειτε και θελουμε να το πιστευουμε….το νομοσχεδιο πρεπει να το ξαναδειτε
προτείνω:
1)Τη χρήση GPS σε όλα τα αυτοκίνητα, υπηρεσιακά και ιδιωτικά, ως αποδεικτικό στοιχείο της πραγματοποίησης της μετακίνησης αλλά και της πραγματικής απόστασης που διανύθηκε.
2)Την αντικειμενική χλμ. αποζημίωση στα 35 λεπτά/χλμ όταν ο υπάλληλος χρησ/εί το Ι.Χ. αυτοκίνητο του
Σαν Σωματείο Εργαζομένων της εταιρείας Κτιριακές Υποδομές ΑΕ η οποία προήλθε από τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ) και την Δημόσια Επιχείρηση Ανέγερσης Νοσοκομειακών Μονάδων (ΔΕΠΑΝΟΜ)΄, επισημαίνω τα εξής:
Η εταιρεία Κτιριακές Υποδομές ΑΕ είναι ενας κοινωφελής οργανισμός που φτιάχνει σχολεία και νοσοκομεία σε όλη την Ελλάδα. Σήμερα κατασκευάζονται 56 σχολεία με μελέτες των υπαλλήλων και 12 Νοσοκομεία . Εχουν ενταχθεί 126 έργα στο ΕΣΠΑ συνολικού προϋπολογισμού 507.597.989,85 ευρώ. Επίσης χρηματοδοτούνται από την ΕΤΕΠ 25 έργα συνολικού προϋπολογισμού 32.576.843,72€. Επίσης εχουν εκπονηθεί 41 μελέτες εφαρμογής και πολλές αυτοψίες για όλη την Ελλάδα. Η εταιρεία χρηματοδοτείται εξολοκλήρου από το Δημόσιο και παράγει κοινωφελές έργο. Παρόλα αυτά πληρωνόμαστε σαν αμοιβή εκτός έδρας 29,35 ευρώ και την ημέρα επιστροφής 9,78 ευρώ πριν την φορολόγηση με 20%. Πρέπει να υπάρχει ισονομία για τους κοινωφελείς φορείς που παράγουν έργο. Οι επιβλέποντες -μηχανικοί έχουν μεγάλες ευθύνες και δεν γίνεται να μην βγάζουν ούτε τα έξοδα τους για να κάνουν το καθήκον τους ως επιβλέποντες. Δεν επιτρέπεται να υπάρχουν προνομιουχοι υπάλληλοι και β κατηγορίας όσον αφορά τις αμοιβές των εκτός εδρας. Τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα είναι λίγα για να εξυπηρετουν όλους τους επιβλέποντες. Αναγκαστικά θα χρησιμοποιουνται τα ΙΧ και πρέπει να υπάρχει η σωστή κάλυψη στον εργαζόμενο.
Όπου αναφέρεται η χρήση «ιδιόκτητου μεταφορικού μέσου που ανήκει στον ίδιο ή τον/τη σύζυγο» (πχ παρ. 2, άρθρου 6 και παρ. 2, άρθρου 7) θα πρέπει να απαλειφτεί το αναγραφόμενο «με προσωπική τους ευθύνη για τυχόν ατύχημα ή ζημιά».
Σχετικά με τις παραγράφους 3, 5 και 6 του άρθρου 7, επισημαίνονται τα εξής:
Σε περιπτώσεις όπως οι επισκέψεις επίβλεψης για έργα του Εθνικού Κτηματολογίου (που αφορούν σε όλη τη Χώρα), απαιτείται η διαδοχική μετακίνηση των υπαλλήλων σε διαφορετικά σημεία-τοποθεσίες-ΟΤΑ χωρίς να απαιτείται κατ’ ανάγκη η μεταφορά «υλικών που λόγω όγκου ή βάρους δεν μεταφέρονται με συγκοινωνιακά μέσα». Σύμφωνα με την διατύπωση και τα οριζόμενα στο παρόν άρθρο, ο μετακινούμενος θα πρέπει να μετακινείται με συγκοινωνιακά μέσα (τα οποία σε πολλές περιπτώσεις δεν εξυπηρετούν το πρόγραμμα επίβλεψης και τις διαδοχικές μετακινήσεις αυτού) με αποτέλεσμα την μεγάλη χρονική καθυστέρηση και συνεπώς την παράταση της εκτός έδρας παραμονής του, αυξάνοντας έτσι τις ημέρες διανυκτέρευσης και αντίστοιχα το συνολικό κόστος της εκτός έδρας αποζημίωσης. Προτείνεται η δυνατότητα μίσθωσης μεταφορικού μέσου μετά από σχετική έγκριση του αρμοδίου οργάνου της Υπηρεσίας, δεδομένου ότι ο τρόπος αυτός είναι σίγουρα πιο οικονομικός (μειώνοντας τις ημέρες παραμονής εκτός έδρας) καθώς και ο πλέον ενδεδειγμένος (αφού δεν οδηγεί σε λύσεις όπως μεταφορά του επιβλέποντα από τον ανάδοχο).
ΕΣΤΕΚ (Επαγγελματικό Σωματείο Τεχνικών Επιστημόνων Κτηματολογίου)
Μονάδες Ελέγχου Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης και Ειδικής Υπηρεσίας Εφαρμογής Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης και Αλιείας.
1. Είναι απαραίτητο να προβλέπεται η ενοικίαση αυτοκινήτου χωρίς τους περιορισμούς που αναφέρονται στο άρθρο 7 (μεταφορά υλικών) καθόσον τα Δημόσια Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν έχουν τακτικά δρομολόγια στις τοπικές κοινότητες ή δεν υπάρχουν καθόλου δρομολόγια σε περιοχές εκτός οικισμού στις οποίες πραγματοποιούνται οι επιτόπιοι έλεγχοι. Επίσης στην περίπτωση διαδοχικών επιτόπιων ελέγχων σε 2 ή 3 διαφορετικές και δυσπρόσιτες θέσεις δεν υπάρχει σύνδεση με τα Τοπικά Δημόσια Μέσα Μεταφοράς. Ως εκ τούτου είναι απαραίτητη η μίσθωση αυτοκινήτου προκειμένου να ανταπεξέλθουν οι Υπηρεσίες στις αυξημένες ανάγκες διεξαγωγής επιτόπιων ελέγχων σύμφωνα και με τις απαιτήσεις της κοινοτικής νομοθεσίας, για τις οποίες η Ελλάδα ως Κράτος Μέλος ελέγχεται τακτικά από τα ελεγκτικά όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
2. Στο μισθωμένο όχημα η αποζημίωση να είναι βάσει των αποδείξεων κατανάλωσης βενζίνης και όχι της χιλιομετρικής αποζημίωσης, λόγω της διαφορετικής κατανάλωσης διαφορετικών τύπων οχημάτων. Ακόμη και στην περίπτωση χρήσης ιδιωτικού αυτοκινήτου, πρέπει να αναπροσαρμοστεί η χιλιομετρική αποζημίωση δεδομένου ότι παραμένει ίδια (0,15€/χλμ) από το 2001 ενώ η τιμή της βενζίνης στο ίδιο διάστημα έχει σχεδόν τριπλασιαστεί.
3. Οι υπάλληλοι των Διαχειριστικών Αρχών των Προγραμμάτων Αγροτικής Ανάπτυξης και Αλιείας που πραγματοποιούν επιτόπιους ελέγχους ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΝΤΟΛΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ αποζημιώνονται μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ που αποτελεί τον Οργανισμό Πληρωμών. Ο ΟΠΕΚΕΠΕ παρακρατεί φόρο 20% για το ποσό της ημερήσιας απ0οζημίωσης που δεν τεκμηριώνεται με παραστατικά δαπανών εξαιτίας του γεγονότος ότι αντιμετωπίζει τους ανωτέρω υπαλλήλους ως εξωτερικούς συνεργάτες-ελεύθερους επαγγελματίες. Θα πρέπει να αποσαφηνιστεί ότι η ημερήσια αποζημίωση των ανωτέρω μετακινούμενων υπαλλήλων ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ δεν θα πρέπει να υπόκειται σε παρακράτηση φόρου, όπως άλλωστε ισχύει σε ολόκληρο το δημόσιο τομέα.
4. Να αναπροσαρμοστούν οι δαπάνες διανυκτέρευσης σύμφωνα με τις πραγματικές συνθήκες (π.χ. 150€ για ξενοδοχείο στις Βρυξέλλες είναι πολύ μικρή τιμή).
5. Επίσης να αναπροσαρμοστούν οι τιμές της ημερήσιας αποζημίωσης (τα 40€ είναι λίγα), θα μπορούσε να γίνει 50€ δεδομένου ότι τώρα είναι 56€ και επιπλέον χρηματοδοτείται από την Τεχνική Βοήθεια των προγραμμάτων (συγχρηματοδοτούμενο).
Επειδή παρατηρείται το φαινόμενο υπαλληλοι να μετακινούνται αυθημερόν σε περισσσότερες από μία περιοχές και να πηγαινοέρχονται σε αυτές για συναντηση με φορείς ή για συλλόγη στοιχείων για να συμπληρώσουν το όριο των 160 χιλιομέτρων προκειμένου να λάβουν αυξημένη χιλιομετρική αποζημίωση προτείνουμε.
α) Στην εντολή μετακίνησης να αναφέρεται ρητά η σειρά των περιοχών που θα επισκευθεί ο υπάλληλος, τον φορέα δημόσιο ΝΠΔΔ ή ιδιώττη με τον οποίο θα συνεργαστεί και να μην επιτρέπεται η επιστροφή του σε προορισμό που έχει ήδη επισκευθεί την ίδια μέρα με την ίδια εντολή.
β) Ο υπάλληλος να λαμβάνει βεβαίωση από τις Δημόσιες Υπηρεσίς και Ν.Π.Δ.Δ που επισκέπτεται που να βεβαιώνει τη ημέρα και ώρα που παρουσίαστηκε καθώς και τον αριθμό του μεταφορικού μέσο που χρησιμοποίησε (ΚΥ ή ΙΧ). Επίσης η εντολή μετακίνησής του κοινοποιείται στις Δημόσιες Υπηρεσίς και Ν.Π.Δ.Δ που επισκεφθεί ώστε να γνωρίζουν για την επισκεψή του εφόσον δεν τίθεται θέμα απορρήτου.
γ) Σε περίπτωση που στη διαδρομή υπάρχουν διόδια θα πρέπει κατά την μετάβασή ή την επιστροφή τους υποχρεωτικά να πραγματοποιούν τη συντομότερη διαδρομή να παιρνούν από αυτά και να μην τα παρακάπτουν από διαδρομή που δεν έχει διόδια πραγματοποιώντας αδικαιολόγητα περισσότερα χιλιόμετρα.
Να προβλεφθεί η χρήση ιδιωτικού αυτοκινήτου και σε περιπτώσεις άλλων βαθμών συγγένειας όπως ιδιοκτησίας γονέων.
Επειδή παρατηρείται το φαινόμενο υπαλληλοι να μετακινούνται αυθημερόν σε περισσσότερες από μία περιοχές και να πηγαινοέρχονται σε αυτές για συναντηση με φορείς ή για συλλόγη στοιχείων για να συμπληρώσουν το όριο των 160 χιλιομέτρων προκειμένου να λάβουν την ημερήσια αποζημίωση και αυξημένη χιλιομετρική αποζημίωση προτείνουμε
α) Στην εντολή μετακίνησης να αναφέρεται ρητά η σειρά των περιοχών που θα επισκευθεί ο υπάλληλος, τον φορέα δημόσιο ΝΠΔΔ ή ιδιώττη με τον οποίο θα συνεργαστεί και να μην επιτρέπεται η επιστροφή του σε προορισμό που έχει ήδη επισκευθεί την ίδια μέρα με την ίδια εντολή.
β) Ο υπάλληλος να λαμβάνει βεβαίωση από τις Δημόσιες Υπηρεσίς και Ν.Π.Δ.Δ που επισκέπτεται που να βεβαιώνει τη ημέρα και ώρα που παρουσίαστηκε καθώς και τον αριθμό του μεταφορικού μέσο που χρησιμοποίησε (ΚΥ ή ΙΧ). Επίσης η εντολή μετακίνησής του κοινοποιείται στις Δημόσιες Υπηρεσίς και Ν.Π.Δ.Δ που επισκεφθεί ώστε να γνωρίζουν για την επισκεψή του εφόσον δεν τίθεται θέμα απορρίτου.
γ) Σε περίπτωση που στη διαδρομή υπάρχουν διόδια θα πρέπει κατά την μετάβασή ή την επιστροφή τους υποχρεωτικά να πραγματοποιούν τη συντομότερη διαδρομή να παιρνούν από αυτά και να μην τα παρακάπτουν από διαδρομή που δεν έχει διόδια πραγματοποιώντας αδικαιολόγητα περισσότερα χιλιόμετρα.
Επειδή παρατηρείται το φαινόμενο υπαλληλοι να μετακινούνται αυθημερόν σε περισσσότερες από μία περιοχές και να πηγαινοέρχονται σε αυτές για συναντηση με φορείς ή για συλλόγη στοιχείων για να συμπληρώσουν το όριο των 160 χιλιομέτρων προκειμένου να λάβουν την ημερήσια αποζημίωση και αυξημένη χιλιομετρική αποζημίωση προτείνουμε :
α) Στην εντολή μετακίνησης να αναφέρεται ρητά η σειρά των περιοχών που θα επισκευθεί ο υπάλληλος, τον φορέα δημόσιο ΝΠΔΔ ή ιδιώττη με τον οποίο θα συνεργαστεί και να μην επιτρέπεται η επιστροφή του σε προορισμό που έχει ήδη επισκευθεί την ίδια μέρα με την ίδια εντολή.
β) Ο υπάλληλος να λαμβάνει βεβαίωση από τις Δημόσιες Υπηρεσίς και Ν.Π.Δ.Δ που επισκέπτεται που να βεβαιώνει τη ημέρα και ώρα που παρουσίαστηκε καθώς και τον αριθμό του μεταφορικού μέσο που χρησιμοποίησε (ΚΥ ή ΙΧ). Επίσης η εντολή μετακίνησής του κοινοποιείται στις Δημόσιες Υπηρεσίς και Ν.Π.Δ.Δ που επισκεφθεί ώστε να γνωρίζουν για την επισκεψή του εφόσον δεν τίθεται θέμα απορρίτου.
γ) Σε περίπτωση που στη διαδρομή υπάρχουν διόδια θα πρέπει κατά την μετάβασή ή την επιστροφή τους υποχρεωτικά να πραγματοποιούν τη συντομότερη διαδρομή να παιρνούν από αυτά και να μην τα παρακάπτουν από διαδρομή που δεν έχει διόδια πραγματοποιώντας αδικαιολόγητα περισσότερα χιλιόμετρα.
Για τις μετακινήσεις εντός ή εκτός έδρας η μετακίνηση δεν μπορεί να γίνεται με λεωφορείο εκτός από κάποιες λίγες εξαιρέσεις .
Η κάθε υπηρεσία ανάλογα με τις ανάγκες της πρέπει να διαθέτει το κατάλληλο αυτοκίνητο στον εργαζόμενο για τον σκοπό της μετακίνησης, το οποίο να είναι ασφαλισμένο με μικτή ασφάλεια. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου επιβάλετε η χρήση 4Χ4 ( σε βουνά χωματόδρομους κ.λ.π.).
Η υπηρεσία οφείλει να προσφέρει νομική κάλυψη στον εργαζόμενο σε περίπτωση ατυχήματος. Όταν κάποιος οδηγεί αυτοκίνητο μπορεί να συμβεί ακόμα και θανατηφόρο ατύχημα χωρίς ο οδηγός να φταίει. Σε αυτήν την περίπτωση ο απλός εργαζόμενος τι θα πρέπει να κάνει, να χάσει το σπίτι του γιατί κινείται για υπηρεσιακού λόγους;
Στην χιλιομετρική αποζημίωση εφόσον ο εργαζόμενος χρησιμοποιεί το δικό του Ι.Χ. πρέπει να υπολογίζονται και οι φθορές του Ι.Χ. Αν το Ι.Χ. του είναι παλιό, καίει περισσότερη βενζίνη σε σχέση με ένα σύγχρονο και πολύ περισσότερο από 15 λεπτά /χιλ. Επίσης η αποζημίωση θα πρέπει να προσαυξάνεται όταν ο εργαζόμενος κινείται σε χωματόδρομους, σε βουνά , σε βουνά με χιόνια με χρήση αλυσίδων κ.λ.π.
Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και άλλα θέματα όπως έξοδα για χρήση πάρκιν, ασφάλειας κ.λ.π.
Στην παράγραφο 6 να προστεθεί «Αν δεν υπάρχει συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση, επιτρέπεται η χρησιμοποίηση επιβατικού αυτοκινήτου δημόσιας χρήσης (ταξί) ή η μίσθωση επιβατικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης ή άλλα μηχανοκίνητα μέσα όπως: μηχανήματα έργου (γκρέϊντερ, μπουλντόζα, οδοστρωτήρα κλπ),ή ποδήλατο, ηλεκτρικό ποδήλατο, μηχανάκι, τρακτέρ, ταχύπλοο (για τα νησιά),ζώα (γαϊδουράκι,μουλάρι)»Παρακαλώ τον διαχειριστή για την δημοσίευση του σχολίου μου, παρακαλώ όχι λογοκρισία.
Το άρθρο εστιάζει στη ναύλωση Ι.Χ, υπάρχουν περιπτώσεις (κατά κόρον στο Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών) που επιβάλλεται η ναύλωση πλωτού μέσου. Ακόμα στην περίπτωση χρησιμοποίησης ιδιόκτητου πλωτού μέσου Θα πρέπει να προβλέπεται αποζημίωση όπως γίνεται και στο Ι.Χ.
καλημέρα ,
υπηρετώ όπως και άλλοι συνάδελφοι μου στις Κυκλάδες (Δ/νση Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας ) επί τριάντα (30) έτη στην διάρκεια των οποίων έχω κάνει πολλές εκτός έδρας μετακινήσεις για Υπηρεσιακούς λόγους.
Η μετάβαση από νησί σε νησί στον Νόμο Κυκλάδων πρέπει να θεωρηθεί ΕΚΤΟΣ έδρας μετακίνηση , ανεξαρτήτως μιλίων, διότι τα δρομολόγια των πλοίων δεν επιτρέπουν την αυθημερόν μετακίνηση και εκτέλεση των Υπηρεσιών υποχρεώσεων συγχρόνως .
Ακόμα και στις περιπτώσεις που υπάρχει επιστροφή αυθημερόν ο ενδιάμεσος χρόνος μεταξύ της άφιξης και της αναχώρησης του πλοίου δεν επαρκεί για την διεκπαιρέωση όλων των υποθέσεων , ούτε υπάρχει καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ της έδρας του υπαλλήλου και των νησιών αρμοδιότητηας του ώστε να μεταβεί και την επόμενη μέρα.
Άλλωστε και αυτό να γινόταν ο υπάλληλος θα έπρεπε να απουσιάζει από την Υπηρεσία του με τις καθημερινές εκτός έδρας μετακινήσεις. Σημειώστε ότι η ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των νησιών ,γιά τις ημέρες που υπάρχει, γίνεται με ένα μόνο πλοίο την ημέρα. Αυτό αδυνατούν να το κατανοήσουν οι διαμένοντες στην ηπειρωτική Ελλάδα οι οποίοι νομίζουν ότι υπάρχουν πολλά δρομολόγια καθημερινα προς τα νησιά όπως πχ. τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ.
η χρήση ΙΧ σε πολλές περιπτώσεις αποδεικνύεται πιο οικονομική από τα συγκοινωνιακά μέσα. Επισημαίνω ενδεικτικά όταν 2 οι περισσότεροι υπάλληλοι μεταβαίνουν στον ίδιο προορισμό ή όταν η έλλειψη τακτικών δρομολογίων συγκοινωνίας παρατείνει τη διαμονή κατά 1 ή και 2 ημέρες
Προτείνουμε να προστεθεί παράγραφος 7 ως εξής:
«1. Για τις μετακινήσεις προσώπων που εντάσσονται στις ρυθμίσεις του παρόντος και είναι άτομα με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 50% εγκρίνεται για τις μετακινήσεις τους εκτός έδρας η αποζημίωση χρήσης ιδιόκτητου μεταφορικού μέσου ή η χρησιμοποίηση επιβατικού αυτοκινήτου δημόσιας χρήσης (ταξί) ή η μίσθωση επιβατικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης σε περίπτωση που το κόστος της μίσθωσης αυτής είναι μικρότερο από το αντίστοιχο της χρήσης ταξί.»
2. Με Κοινή Υπουργική Απόφαση Υπουργού Οικονομικών και Εσωτερικών, Διοικητικής Ανασυγκρότησης προβλέπεται σε υπαλλήλους που εμπίπτουν στις διατάξεις του παρόντος και είναι άτομα με βαριά κινητική αναπηρία (παραπληγία, τετραπληγία, ακρωτηριασμό και αναπηρίες που φέρουν κλινικά την εικόνα παραπληγίας – τετραπληγίας)τύφλωση και κώφωση, η αποζημίωση χρήσης συνοδού επιλογής τους για τις μετακινήσεις εκτός έδρας και διερμηνέων Νοηματικής για υπηρεσιακούς λόγους. Με την ανωτέρω απόφαση ρυθμίζονται κάθε είδους λεπτομέρειες για την εφαρμογή της. Η ανωτέρω ΚΥΑ εκδίδεται εντός τριών μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου».
Έχει υπολογίσει κανένας απο τους συντάκτες το «χάσιμο» του κράτους απο μη είσπραξη τελών? αφού ουσιαστικά καταργούνται τα εκτός έδρας με ΙΧ όχημα και δεν καλύπτονται οι ανάγκες των υπηρεσιών απο κρατικά οχήματα.
Δεν είναι σαφές το αν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις περιπτώσεις του άρθρου 07, υπηρεσιακό αυτοκίνητο, εφόσον είναι διαθέσιμο. Θα πρέπει να μπορεί να γίνει χρήση του υπηρεσιακού αυτοκινήτου σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις. Επίσης σε περίπτωση ατυχήματος ή ζημίας του αυτοκινήτου, δε θα πρέπει να επιβαρύνεται ο εργαζόμενος.
Επίσης για μηχανικούς που ασκούν επίβλεψη έργου, θα πρέπει να καλύπτεται ούτως ή άλλως η μίσθωση επιβατικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης ή εναλλακτικά η χρησιμοποίηση επιβατικού αυτοκινήτου δημόσιας χρήσης (ταξί), καθώς τις περισσότερες φορές τα καθήκοντα της επίβλεψης ασκούνται σε πολλαπλά σημεία και σε σημεία που δεν εξυπηρετούνται με άλλα μέσα ή εξυπηρετούνται με αραιή συγκοινωνία και δαπανάται πολύτιμος χρόνος ή είναι αδύνατο να πραγματοποιηθούν.
Καταρχήν είναι αναγκαίο να γίνει εξορθολογισμός τα δαπανών μετακινήσεων, το παρόν όμως σχέδιο κινείται σε λάθος κατεύθυνση: ουσιαστικά τις καταργεί. Γιατί τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα είναι ανεπαρκή για να καλύψουν τις ανάγκες όλων των υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας με αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στην διεκπεραίωση των απαραίτητων εργασιών . Η χρήση ΚΤΕΛ είναι πρακτικά μη εφαρμόσιμη εκτός εάν θέλετε μία εργασία που απαιτεί 2 ώρες δουλειά να γίνεται σε 5 ή 6 ώρες και μετά να μας λέτε και αντιπαραγωγικούς και το 2015 να μιλάμε με όρους του 1950. Αναγκαστικά λοιπόν χρησιμοποιούμε τα δικά μας αυτοκίνητα και που αν διάβασα καλά αν πάθουμε καμία βλάβη- ατύχημα το δημόσιο δεν φέρει καμία ευθύνη. Το πραγματικό ζητούμενο πρέπει να είναι ποιοι κάνουν πραγματικά χιλιόμετρα και ποιοι πλασματικά: ΕΚΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ. Επίσης οι αμοιβή τις βενζίνης θα πρέπει να έρθει στα επίπεδα του σήμερα και να συμπεριληφθεί ένα ποσοστό της ημερήσιας αποζημίωσης στις εκτός έδρας μετακινήσεις άνω των 50 χιλιομέτρων. Το σχέδιο νόμου πρέπει να κινηθεί στη γραμμή εξάλειψη των πλασματικών κινήσεων και οι πραγματικές κινήσεις να αμείβονται με τις τιμές του σήμερα.
Η υπηρεσία θα πρέπει κάθε φορά να ενοικιάζει το κατάλληλο αυτοκίνητο (4Χ4 ή μικρό αυτοκ. ή ημιφορτηγό) για τον σκοπό της μετακίνησης του υπαλλήλου . Η διαδικασία της ενοικίασης είναι ευθύνη της υπηρεσίας και ο υπάλληλος δεν πρέπει να εμπλέκεται στην διαδικασία. Στο τέλος ο υπάλληλος θα πρέπει να επιστρέφει στην υπηρεσία διάφορα έξοδα όπως καύσιμα και διόδια για την αποζημίωση του. Για τοπικές μετακινήσεις θα πρέπει η υπηρεσία να υπολογίσει ναι να προμηθευτεί μέσω αγοράς η μακροχρόνιας μίσθωσης τον κατάλληλο αριθμό αυτοκινήτων. Τα αυτοκίνητα αυτά θα χρησιμοποιούνται μόνο για το σκοπό της υπηρεσιακής μετακίνησης του προσωπικού και όχι σαν οχήματα προσωπικής εξυπηρέτησης διαφόρων.
Η ασφάλιση του οδηγού (μικτή) είναι ευθύνη της υπηρεσίας και εφόσον αυτός τηρεί τον κ.ο.κ.
Η λύση της χρήσης ιδιωτικού αυτοκινήτου η λεωφορείου είναι αστεία και απαράδεκτη .
Οι προοορισμοί είτε για ελέγχους απο καταγγελίες, είτε για επιβλέψεις δημοσίων έργων δεν είναι πάμε βόλτα στο κέντρο της πόλης όπως Αθήνα, Θεσσαλονίκη κ.τ.λ Έχομε επιβλεψεις,ελέγχους σε χωριά, οικισμούς, ρέματα και βουνοκορφές απομακρυσμένα απο αστικά κέντρα, που τα λεωφορεία δεν φτάνουν και σαφώς δεν πρόκειται να πάρομε τα αυτοκίνητα μας για 10 ή 0 ευρώ).
1. Δεν υπάρχουν εκτός έδρας με λίγα λόγια. 160 χλμ με ιδιόκτητο ή υπηρεσιακό όχημα
2. Δεν θέλετε την πραγματοποίηση κανενός ελέγχου άρα καταργήστε και τις διαδικασίες
Πρόταση :
Εκτός έδρας χλμ αποστάση 40χλμ και για αγροτικές περιοχές, δασικές περιοχές και εργοτάξια αλλά και αλλοι έλεγχοι (Δημόσιας υγείας κλπ)τα 20 χλμ
παρ. 6: ίσως χρειάζεται περαιτέρω διευκρίνιση. Τα έξοδα ταξί ίσως είναι δύσκολο να προϋπολογισθούν πριν την έκδοση της εντολής μετακίνησης. Ίσως θα μπορούσε να καλύπτεται η φθηνότερη μετακίνηση με αυτή τη γενική διατύπωση. Δηλ. ο μετακινούμενος ή η υπηρεσία να λαμβάνει έγγραφες προσφορές προ ή μετά την κίνηση ώστε να αποδεικνύεται το φθηνότερο μέσο.
Σε κάθε περίπτωση πρέπει να αναφέρεται ΡΗΤΑ ότι αναγνωρίζεται μόνο η συντομότερη διαδρομή ανεξάρτητα από τη διαδρομή που επιλέγει ο υπάλληλος.
Επίσης πρέπει να καθοριστεί με σαφήνεια ο τρόπος υπολογισμού των αποστάσεων.
Έχει παρατηρηθεί επανηλειμένως το εξής φαινόμενο:
Οι Υπηρεσίες χρησιμοποιούν οδηγό αποστάσεων από το ΥΠΕΧΩΔΕ έτους 2006. Έκτοτε έχουν υπάρξει τροποποίσεις στο οδικό δίκτυο με αποτέλεσμα να μειωθούν κάποιες αποστάσεις. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι στα χαρτιά να δικαιολογούνται οδοιπορικά ενώ στην πραγματικότητα όχι. Πρέπει να καθοριστεί τρόπος να επικαιροποιούνται άμεσα τα στοιχεία αυτά.
Έχω την εντύπωσή οτι ο Νόμος προσπαθεί να ενσωματώσει όλες τις μετακινήσεις των Δ. Υ. χωρίς να εξετάσει τις ιδιαιτερότητες των μετακινούμενων Δηλ. οι δασικοί υπαλληλοι δεν έχουν την ίδια μετακίνηση( χώρος επίβλεψις- φυση εργασίας ) με τους υπεύθυνους των προγραμμάτων ή και τους επιβλέποντες Μηχανικούς που μπορούν να έχουν και 2 ,3 έργα ταυτόχρονα σε διαφορετικούς χώρους κλπ, όσο αφορά τις διαδρομές τους, τις ανάγκες τους χρόνους παραμονής στους χώρους και γενικά ως προς την φύση της εργασίας που εκτελείται έκτος έδρας ..
Έχω την εντύπωση για την άμβλυση των διαφορών ο καθε Υπουργος από καθε τομέα να έχει τη δυνατότητά να επεμβαίνει στο Νομο και να τροποποιεί π.χ, για τα χιλιομετρα τα διανυθεντα ανα διαδρομη και τα συνολικα , τις μερες στο ετος , την αποζημίωση κλπ. Πρεπει καπου βα προστεθει ενα τετοιο αρθρο
Ευχαριστω για τη φιλοξενια
Το παρόν νομοσχέδιο και η ουσιαστική κατάργηση των εκτός έδρας μετακινήσεων που εισηγείται, αποτελεί κατάφωρη αδικία, διότι αγνοεί το τεράστιο βάρος των ευθυνών που φέρουν οι Μηχανικοί για την επίβλεψη, έγκαιρη εκτέλεση και αποπεράτωση των δημοσίων έργων στην Ελλάδα.
Οι Μηχανικοί του Δημοσίου φέρουν τεράστιες προσωπικές ευθύνες για την έγκαιρη εκτέλεση, την εξασφάλιση της ποιότητας και της λειτουργικότητας των δημοσίων έργων, τα οποία σήμερα έχει περισσότερο ανάγκη η Ελλάδα μας από κάθε άλλη φορά.
Τα υπό εκτέλεση έργα που επιβλέπουν οι Μηχανικοί, εκτελούνται σε μεγάλες αποστάσεις από την έδρα της Υπηρεσίας, είτε σε νησιά με υποχρεωτικές διανυκτερεύσεις είτε ακόμα και σε δύσβατα ορεινά μέρη.
Το παρόν νομοσχέδιο πρέπει να αποσυρθεί και να επανεξεταστεί, ώστε να συμπεριλάβει τις πραγματικές τεράστιες ευθύνες των δημοσίων υπαλλήλων που απορρέουν από την άσκηση των καθηκόντων τους σε κάθε Υπηρεσία/φορέα ξεχωριστά.
Για μετακινήσεις εντός έδρας (μέχρι 50 χιλιόμετρα) καταβάλλονται έξοδα κίνησης. Για μετακινήσεις εκτός έδρας (50 έως 160 χιλιόμετρα) καταβάλλονται πάλι έξοδα κίνησης. Ποιά η διαφορά εντός και εκτός έδρας; Τελικά η ημερήσια αποζημίωση αφορά μόνο τη διατροφή, την οποία δικαιούται κάποιος μόνο αν διανυκτερεύσει; Αν γυρίσει το απόγευμα (γεγονός που αποτελεί τον κανόνα για μετακινήσεις πάνω από περίπου 80 χιλ.) την υπερωριακή απασχόληση ποιός την καταβάλλει; Μέχρι σήμερα υπήρχε η ερμηνεία ότι αυτή περιλαμβάνεται στην ημερήσια αποζημίωση. Για να μη μιλήσουμε για τον ήλιο, ή το κρύο ή τη σκόνη που θα καταπιεί, ο μετακινούμενος στα έργα, στα χωράφια ή όπου αλλού. Γιατί λοιπόν να μην κάτσει στο ωραίο του γραφειάκι και ότι θέλει ας γίνει;
Άρθρο 7, παράγραφος 2,
«Οι μετακινούμενοι εκτός έδρας, κατά τις προβλεπόμενες από το άρθρο 2 μετακινήσεις τους, επιτρέπεται να χρησιμοποιούν ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο, που ανήκει στους ίδιους ή σε σύζυγο, ύστερα από έγκριση του αρμόδιου οργάνου της παραγράφου 1 του άρθρου 4, με προσωπική τους ευθύνη για τυχόν ατύχημα ή ζημία του αυτοκινήτου και εφόσον βεβαιώνεται αρμοδίως ότι δεν υφίσταται διαθέσιμο υπηρεσιακό όχημα για τις μετακινήσεις αυτές»
Δηλαδή η αδυναμία της υπηρεσίας να παρέχει τα απαραίτητα εργαλεία (αυτοκίνητο) για την εκπλήρωση των καθηκόντων του υπαλλήλου λύνεται με το «δέλεαρ» της όποιας αποζημίωσης για απόστάσεις άνω των 50 χλμ, αλλά σε περίπτωση ατυχήματος ή ζημιάς η υπηρεσία σφυρίζει αδιάφορά!
Δηλαδή εάν ένας υπάλληλος στα πλαίσια κάποιου ελέγχου χρειαστεί να χρησημοποιήσει τι ΕΙΧ του και σε ένας επαρχιακό δρόμο πάει και έρθει ημερησίως π.χ. 90 χλμ (45 & 45), θα αποζημιωθεί με τις τρέχουσες αποζημιώσεις 9,63 €, και εαν κάποιος άσχετος (ή και κατά σύμπτωση ο δυσαρεστημένος ελεγχόμενος) τον τρακάρει η υπηρεσία δεν θέλει να το ξέρει.
Το παρόν νομοσχέδιο ενώ στη πραγματικότητα καταργεί τα οδοιπορικά (ποιος νομός έχει αποστάσεις 160 χλμ.;), επιχειρεί να το αποκρύψει παρουσιάζοντας δήθεν σαν εξορθολογισμό και εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου.
Με την δήθεν αύξηση της ημερήσιας αποζημίωσης στα 40 € για όλους και τις «εύηχες» και «επίκαιρες» αναφορές για την «εξάλειψη ανισοτήτων» και «περιορισμού της σπατάλης», επιχειρεί να δώσει ψεύτικες ελπίδες και να αποπροσανατολίσει ομάδες εργαζομένων, αλλά και να στρέψει όλους σε άλλες ομάδες που τις στοχοποιεί.
Ας μιλήσουμε ειλικρινά.
Η αποζημίωση των οδοιπορικών εξόδων όπως ευθέως έχει δηλωθεί και αιτιολογηθεί με τις διατάξεις που νομοθετήθηκε για διάφορες κατηγορίες εργαζομένων, αφορά εν μέρει πραγματικά έξοδα και εν μέρει ως αναγνώριση και ως κίνητρο για απαιτητικά καθήκοντα προκειμένου να λειτουργήσει καλύτερα η κρατική μηχανή. Και είναι αλήθεια ότι ήταν επιδοματική πολιτική κατά ένα μέρος, αλλά έτσι ενεργούσαν οι Κυβερνήσεις και παρά τα αντίθετα αιτήματα των εργαζομένων να περιληφθούν στο μισθολόγιο, τον ίδιο χρόνο προωθούσαν όλο και περισσότερο την ισοπεδωτική λογική. Γι’ αυτό και οι προηγούμενες Κυβερνήσεις επέβαλλαν με τα μνημόνια σοβαρότατες περικοπές στα οδοιπορικά, αλλά δεν τόλμησαν να ούτε να τα καταργήσουν ούτε να τα ισοπεδώσουν. Το τολμά όμως σήμερα το παρόν νομοσχέδιο.
Εξορθολισμός θα ήταν να διατηρήσει το μέρος που αφορά την πραγματική δαπάνη με τις διαφοροποιήσεις που πρέπει να υπάρχουν (ολιγόλεπτη ή πολύωρη παραμονή εκτός έδρας) και ταυτόχρονα να μεταφέρει το άλλο μέρος στο μισθολόγιο. Εξορθολισμός θα ήταν να επανεξετάσει και να περιορίσει τις τυχόν διαφοροποιήσεις που δεν ανταποκρίνονται σε απαιτητικά καθήκοντα, αλλά έχουν νομοθετηθεί μετά από συντεχνιακές πιέσεις. Θα ήταν πιο τίμιο να κάνει ακόμη και άλλη μία περικοπή για να μειώσει την σχετική δαπάνη, αλλά όχι να καταργεί τα οδοιπορικά και να τα αναφέρει ως «εξάλειψη ανισοτήτων» και «περιορισμού της σπατάλης».
Αυτές οι λογικές θυμίζουν πονηρές «μικρομπακαλίστικες πονηριές» γίνονται από παλιά αλλά περισσότερο τα τελευταία χρόνια και οι συντάκτες του νομοσχεδίου φαίνεται να τις γνωρίζουν πολύ καλά. Γνωρίζουν όμως πόσο μπορεί να επηρεάσει την λειτουργία της κρατικής μηχανής αυτή η μονόπλευρη λογιστική λογική και εάν πραγματικά θα υπάρξει «περιορισμός της σπατάλης», όταν αποτελεί ένα πολύ μικρό ποσοστό των δαπανών που μπορούν να εξοικονομηθούν;
Ας μιλήσουμε και για τα ιδιαίτερα καθήκοντα των μηχανικών για την εκτέλεση των δημοσίων έργων επειδή τα γνωρίζω, ενώ αναμφίβολα και άλλες κατηγορίες εργαζομένων θα έχουν τα δικά τους επιχειρήματα.
Οι θέσεις των έργων δεν είναι πάντα εύκολα προσβάσιμες αλλά συχνά δε δύσβατα και ορεινά μέρη. Η παραμονή των μηχανικών στα έργα εν είναι ολιγόλεπτη αλλά πολύωρη και πολύ μετά την λήξη του ωραρίου επειδή οι εργασίες δεν είναι δυνατόν να διακοπούν. Αντίθετα ενώ οι εργασίες εκτελούντα με την ευθύνη τους σε συνεχή βάση ιδιαίτερα σε έργα οδοποιίας, λιμενικών κλπ., προσπαθούν με διάφορους τρόπους να ελέγχουν τις εργασίες, επειδή δεν επαρκεί ο επιτρεπόμενος αριθμός των οδοιπορικών ή δεν το επιτρέπουν άλλες υπηρεσιακές υποχρεώσεις τους.
Τα έργα δεν εκτελούνται με δεδομένη πάντα την τυπική εφαρμογή της νομοθεσίας, επειδή εάν αυτό γινόταν απαρχής δεν θα μπορούσε να κατασκευασθεί κανένα έργο. Οι μηχανικοί έχουν την ευθύνη να εκτελούνται τα έργα ποιοτικά και οικονομικά, ανεξάρτητα εάν η μελέτη είναι πλήρης και επαρκής, εάν ο ανάδοχος ανταποκρίνεται ικανοποιητικά. Συχνά καλούνται να αντιμετωπίσουν μη νόμιμα αιτήματα των αναδόχων υποστηριζόμενα από οργανωμένα νομικά γραφεία, χωρίς σοβαρή νομική βοήθεια.
Τα τελευταία χρόνια έχει γίνει ιδιαίτερα δύσκολο το έργο τους, λόγω των πολλών διατυπώσεων και διαδικασιών που έχουν προστεθεί για την εκτέλεση των έργων, λόγω της πολύ μεγάλης υποστελέχωσης (στην Υπηρεσία μας έχει αποχωρήσει περισσότερο από το 70% έμπειρων στελεχών) και λόγω των επιπτώσεων που προκαλούν οι πολύ λίγες πιστώσεις που διατίθενται για την συντήρηση των υποδομών.
Όλα τα παραπάνω απαιτούν πολύπλοκους συλλογισμούς, πολλές προσπάθειες και πολύωρη εργασία πολύ συχνά εκτός ωραρίου, ώστε να ανταποκριθεί η Υπηρεσία στο έργο της. Πραγματικά δεν είναι δυνατόν να περιγραφεί η πραγματικότητα με το παρόν κείμενο. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι οι μηχανικοί αποχωρούν πρόωρα από τις Τεχνικές Υπηρεσίες και με ποινή στο ύψος της σύνταξης, παρότι και οι ίδιοι έχουν αυξημένες οικονομικές υποχρεώσεις λόγω της κρίσης και ούτε είναι εύκολο να βρουν άλλη εργασία. Εάν είχαν προνόμια θα εγκατέλειπαν την εργασία τους;
Το παρόν νομοσχέδιο έχει λάθος λογική, δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα που επικαλείται αλλά δημιουργεί άλλα σοβαρότερα και πρέπει να αποσυρθεί.
Θέλω να κάνω μια παρατήρηση που μάλλον έχει σχέση με το άρθρο 7 παρ. 6. Κατά τη μετάβασή μου για υπηρεσιακούς λόγους από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και το αντίστροφο, κάνουμε από το Ελ Βενιζέλος προς την Αθήνα χρήση είτε του μετρό είτε της γραμμής των λεωφορείων. Ναι μεν υπάρχει συγκοινωνία, αλλά το κόστος αυτής δεν είναι αστικής χρέωσης, επειδή η απόσταση προς την πόλη είναι μεγάλη. Το μετ’ επιστροφής εισιτήριο με το μετρό κοστίζει 14 € και με το λεωφορείο 10 €. Καλό θα ήταν να μπαίνει όλη η δαπάνη στα σχετικά εξοδολόγια ή έστω ας αφαιρείται το κόστος της αστικής μετακίνησης (2,4 €) και να αποδίδεται το υπόλοιπο.
Με το ισχύον καθεστώς, όταν γίνεται αυθημερόν επαγγελματικό ταξίδι προς Αθήνα, το κόστος που μας αποδίδεται είναι 9,78 €, δηλαδή δεν φθάνει ούτε για τη μετακίνηση από το αεροδρόμιο στην Αθήνα.
ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΑΦΟΝ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΙΚΩΝ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΝ ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΣΘΕΝΕΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΘΕΙ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΑ ΔΥΣΒΑΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ ΤΟΥ ΚΥ ΤΗΣ ΕΚΕΙΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΤΟ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ ΑΠΟ ΑΛΛΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΛΑΒΕΙ ΤΟΝ ΑΣΘΕΝΗ;;;.ΔΕΝ ΖΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΟ ΛΕΚΑΝΟΠΕΔΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΑΧΙΣΤΗ Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΑΡΜΟΔΙΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ;;; ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΖΟΥΝ 30,50 ΚΑΙ 85ΧΛΜ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΑΦΟΥ ΤΑ ΚΥ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΔΥΝΑΜΩΘΕΙ.ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΟΥ ΕΚΑΒ ΠΟΥ ΦΕΥΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ 30ΧΛΜ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΑΡΓΟΥΝ ΝΑ ΣΧΟΛΑΣΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑ ΤΡΕΧΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΟΥΝ ΤΟΝ ΑΣΘΕΝΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΜΕΙΒΟΝΤΑΙ;;;ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΥΞΗΘΟΥΝ ΤΟ ΠΛΑΦΟΝ ΤΩΝ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ;;;
Πουθενά στον νόμο δεν αναφέρεται ότι ο μετακινούμενος οφείλει να ακολουθεί την συντομότερη διαδρομή ή να μεταβαίνει στον τόπο προορισμού μέσω της Ν.Ε.Ο
Οι μετακινούμενοι εκτός έδρας, κατά τις προβλεπόμενες από το άρθρο 2 μετακινήσεις τους, επιτρέπεται να χρησιμοποιούν ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο, που ανήκει στους ίδιους ή σε σύζυγο, …, με προσωπική τους ευθύνη για τυχόν ατύχημα ή ζημία του αυτοκινήτου
ΕΦόσον ούτως ή άλλως υπάρχει η προσωπική ευθύνη ποιός ο λόγος να υπάρχει αυτός ο απαρχαιωμένος…περιοριστικός όρος «που ανήκει στους ίδιους ή σε σύζυγο», διότι η ίδια ευθύνη παραμένει όποιου και να είναι το ΙΧ? Παρακαλούμε να εκλείψει ο προσδιορισμός αυτός.
«Για τους υπαλλήλους των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων,»
Υποθέτω οτι με τον όρο Αποκεντρωμένων Διοικήσεων ενοείται διάφορες Διευθύνσεις Αποκεντρωμένων Υπηρεσιών κάποιων υπουργείων?
πρέπει να προστεθεί η προσκόμιση αποδείξεων από τα διόδια προκειμένου χορηγηθεί η χιλιομετρική αποζημίωση.
1. Όταν η μετακίνηση εκτός έδρας γίνεται με κρατικό αυτοκίνητο γιατί πρέπει ο υπάλληλος να πληρώνει τα διόδια και να περιμένει 6 μήνες να εισπράξει από την υπηρεσία του το αντίτιμο;
2. Κάποιες υπηρεσίες όπως ο ΟΠΕΚΕΠΕ δεν αναγνωρίζει (αυθαίρετα), ότι τα υπηρεσιακά αυτοκίνητα υποχρεούνται να καταβάλουν το αντίτιμο διέλευσης των διοδίων και ως εκ τούτου δεν αποζημιώνουν τον υπάλληλο που κινείται με υπηρεσιακό αυτοκίνητο και έχει καταβάλει τα διόδια.
3. Μήπως θα έπρεπε το αρμόδιο υπουργείο που καθορίζει και υπογράφει τις συμβάσεις με τους ιδιώτες που διαχειρίζονται τους σταθμούς διοδίων να εξαιρέσει από την καταβολή των διοδίων όλων των υπηρεσιακών αυτοκινήτων που φέρουν πινακίδες ΚΥ. (τώρα ισχύει μόνο για αυτοκίνητα αστυνομίας,ασθενοφόρα στρατού).
4. Στην χιλιομετρική αποζημίωση με το ΙΧ θα υπολογίζεται και ένα εύλογο αντίτιμο για την φθορά που επέρχεται στο αυτοκίνητο και τα πιο συχνά services.
Δεν θα υπάρχει όριο χιλιομέτρων? Έτσι κάποιος υπάλληλος θα ισχυρίζεται ότι πάει π.χ. στο Μαραθώνα (περίπου 43 χλμ) και θα ισχυρίζεται ότι κινήθηκε σε διάφορες περιοχές του Δήμου και διένυσε συνολικά 150 χλμ. αιτούμενος σχετική αποζημίωση. Επίσης όποια διαδρομή μπορεί να γίνει μέσω διοδίων να είναι υποχρεωτική η προσκόμιση αυτών αλλοιώς δεν θα είναι επιλέξιμη η δαπάνη (Εθνική Οδός-Αττική Οδός κλπ). Συνήθως οι, λίγοι ή πολλοί, εικονικά ¨μετακινούμενοι¨,επικαλούνται οικονομία στις δαπάνες και χρήση Παλαιάς Εθνικής Οδού, όπου είναι αδύνατον να επιβεβαιωθεί η μετακίνηση.
Οι περιορισμοί της χρήσης ΙΧ της παραγράφου 3 έχουν προφανή στόχο την περιστολή δαπανών.
Στην περίπτωση ερευνητικών έργων (α) η μετακίνηση δεν βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό και επιπλέον (β) μέσω χρήσης ΙΧ διευκολύνεται η μετακίνηση αντικειμένων (πχ πρωτότυπων) που σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να διακινούνται μέσω μεταφορικής / courier με το αντίστοιχο κόστος.
Για τους λόγους αυτούς προτείνεται η προσθήκη περίπτωσης στην παράγραφο 3 «στ. Για μετακινήσεις μελών ομάδας ερευνητικού έργου»
να δινονται ως έξοδα και τα εισητηρια αστικών συγκοινωνιων σε επαρχιακες πολεις και να υπαρχει η προβλεψη για τη διαφορα ποσου αγορας εισητηριου αφου το εισητηριο κοστιζει περισσοτερο αν το αγορασεις απο τον οδηγο απ΄οτι σε εκδοτηριο η αλλο σημειο πωλησης.
Πως μπορεί κάποιος να μετακινηθεί με συγκοινωνιακό μέσο (τρένο Β’ θέση-λεωφορείο κλπ) για να φτάσει στην μέση του δάσους? στη μέση του πουθενά? θα πάρουμε ταξί ??????????? TAXI 4X4 για βουνά???
Προκειμένου να χρησιμοποιήσει κανείς το ιδιωτικό του αυτοκίνητο με προσωπική τους ευθύνη!! για τυχόν ατύχημα ή ζημία του αυτοκινήτου του θα πρέπει να βεβαιώνεται αρμοδίως ότι δεν υφίσταται διαθέσιμο υπηρεσιακό όχημα για την μετακίνηση.
Η ΧΡΉΣΗ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΎ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΟΥ ΠΡΑΚΤΙΚΆ ΕΊΝΑΙ ΕΠΙΖΉΜΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΔΙΌΚΤΗΤΗ με το γελοίο το ποσό των 0.14€/χλμ!!!!!!!!!!!!!!!!!!Γιατί λοιπόν να βάλει κάποιος το αυτοκίνητό του και να το φθείρει για 0.14€/χλμ.
ΑΠΛΑ ΕΠΕΙΔΉ Η ΧΡΉΣΗ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΎ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΓΊΝΕΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΉ!!!!!!!!!!! ΔΕΝ ΘΑ ΓΊΝΟΥΝ ΟΙ ΑΠΑΡΑΊΤΗΤΕΣ ΑΥΤΟΨΊΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΥΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΟΠΟΎ ΑΠΑΙΤΕΊΤΕ.
Παρακαλώ τον διαχειριστή για την δημοσίευση του σχολίου μου. Ακόμη αναμένω δημοσίευση άλλου σύντομου σχολίου-ερωτήματός μου στις 29 Μαΐου 2015, 14:11 !!!! και χωρίς να προσβάλω δικαιώματα άλλων προσώπων με τρόπο υβριστικό, χυδαίο κλπ .ΥΠΆΡΧΕΙ μήπως ΛΟΓΟΚΡΙΣΊΑ?
Στην παρ.2 να προστεθεί:»η διέλευση από σταθμούς διοδίων δεν είναι υποχρεωτική αλλά ως απόσταση θα υπολογίζεται η συντομότερη»
α)Δεν υπάρχει πρόβλεψη για δυνατότητα χρήσης ΙΧ από υπαλλήλους ΥΠΟΥΡΓΕΙΩΝ που κινούνται εκτός έδρας για διενέργεια ελέγχων (π.χ. για έλεγχο ή επίβλεψη έργων, συμβάσεων, τουριστικών καταλυμάτων κλπ.)
Πως ακριβώς θεωρείτε ότι θα γίνονται αυτές οι μετακινήσεις? Πως μπορεί κάποιος να μετακινηθεί με συγκοινωνιακό μέσο και να φτάσει σε οδικό δίκτυο που είναι υπό κατασκευή στη μέση του πουθενά? Πως μπορεί κάποιος να ελέγχει τη κατάσταση του οδικού δικτύου κινούμενος με λεωφορείο χωρίς να έχει τη δυνατότητα να σταματάει στις θέσεις που απαιτείται έλεγχος?
Με το ένα μοναδικό όχημα που διαθέτει ενδεχομένως η Υπηρεσία θα κινούνται 10-20-30 υπάλληλοι? και πόσες μετακινήσεις θα δικαιούται να κάνει το μήνα ο οδηγός που θα τους μεταφέρει?
β) Γιατί δεν δικαιούται να κάνει εκτός έδρας μετακίνηση με αυτοκίνητο κάποιος που δεν κατέχει ΙΧ ή έχει χαλασμένο ΙΧ όμως μπορεί να μετακινηθεί για υπηρεσιακούς λόγους με το ΙΧ που ανήκει στο πατέρα του ή στη γυναίκα του ή στο γιο του ή στον αδερφό του ή σε φιλικό πρόσωπο?
γ) Γιατί δεν υπάρχει πρόβλεψη ότι με το ίδιο ΙΧ εφόσον είναι δυνατό μπορούν να κινούνται και άλλοι συνάδελφοι που απαιτείται να μετακινηθούν στο ίδιο έργο χωρίς όμως να δικαιούνται χιλιομετρική αποζημίωση?
Γιατί δεν προβλέπεται οικονομική ταυτόχρονη μετακίνηση υπαλλήλων διαφόρων υπηρεσιών με το ίδιο αυτοκίνητο;
Αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί με ένα διαδυκτιακό πρόγραμμα προσβάσιμο σε όλες τις υπηρεσίες, όπου θα μπορούσαν να καταγραφούν οι μετακινήσεις (αφίξεις, προορισμοί, ώρες και μέρες) όλων των υπαλλήλων.
1. Γιατί πρέπει να γίνεται η μετακίνηση «κιμπάρικη» με ΙΧ που κοστίζει όπου υπάρχει τακτική συγκοινωνία;
2. Θα γίνεται έλεγχος π.χ. για ταυτόχρονη χρήση ΙΧ υπαλλήλων με ίδια αφετηρία και ίδιο ή διαδοχικούς προορισμούς;