1. Οι αποφάσεις μετακίνησης για τους υπαλλήλους και λειτουργούς των Υπουργείων και των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων εκδίδονται από τον αρμόδιο Υπουργό ή το Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης (πρώην Γενικό Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης) αντίστοιχα ή το κατά νόμο εξουσιοδοτημένο όργανο. Για το προσωπικό των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών οι αποφάσεις μετακίνησης εκδίδονται από τους Προέδρους αυτών ή το εξουσιοδοτημένο από αυτούς όργανο, ενώ για το προσωπικό των νομικών προσώπων δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου και των δημοσίων επιχειρήσεων οι αποφάσεις εκδίδονται από το Δ.Σ. ή το εξουσιοδοτημένο από αυτό όργανο. Οι αποφάσεις μετακίνησης των υπαλλήλων των Ο.Τ.Α. β΄ βαθμού εκδίδονται από τον Περιφερειάρχη ή από το κατά το νόμο εξουσιοδοτημένο από αυτόν όργανο. Οι αποφάσεις μετακίνησης των υπαλλήλων των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού εκδίδονται από το Δήμαρχο ή από το κατά το νόμο εξουσιοδοτημένο από αυτόν όργανο.
2. Οι αποφάσεις μετακίνησης για τους ιδιώτες εκδίδονται από το αρμόδιο κατά την παράγραφο 1 του παρόντος όργανο του φορέα για λογαριασμό του οποίου πραγματοποιείται η μετακίνηση.
3. Οι κατά τα ανωτέρω αποφάσεις μετακίνησης εκδίδονται με την απαραίτητη προϋπόθεση ύπαρξης σχετικής πίστωσης στον προϋπολογισμό του οικείου φορέα και βεβαίωση δέσμευσης αυτής κατά τις διατάξεις του Δημοσίου Λογιστικού.
4. Οι αποφάσεις μετακίνησης εκδίδονται πριν από την ημερομηνία αναχώρησης του μετακινούμενου, περιλαμβάνουν απαραίτητα το ονοματεπώνυμο, την ιδιότητά του, τον κλάδο ή την ειδικότητα, την ημερομηνία αναχώρησης, έναρξης και λήξης των εργασιών και επιστροφής, τον αριθμό των ημερών και των διανυκτερεύσεων, την πλήρη και σαφή αιτιολογία της μετακίνησης, τον τόπο και το μέσο αυτής, το ποσό της δαπάνης και την αντίστοιχη βεβαίωση δέσμευσης πίστωσης για τη συγκεκριμένη μετακίνηση, καθώς και κάθε άλλο στοιχείο που απαιτείται και ορίζεται ρητά από τις διατάξεις του παρόντος. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις επείγουσας μετακίνησης με προφορική εντολή, παρέχεται και γραπτή έγκριση με έκδοση σχετικής απόφασης μετακίνησης, το αργότερο μέσα σε δέκα (10) εργάσιμες ημέρες από την ημερομηνία επιστροφής του μετακινούμενου στην έδρα του.
Είναι εντελώς παραλογη η ρύθμιση για καταργηση αποζημιωσης οδοιπορικων για εκπαιδευτικους που μετακινουνται περα απο την πολη η κωμοπολη που βρισκεται το σχολειο που εχει τοποθετηθει και ανηκει εκει ο εκπαιδευτικος ,
Αφορα κυριως εκπαιδευτικους ειδικοτητων που θα τους ζητουν πλεον και θα μπορουν να βγαινουν αποφασεις να συμπληρωνουν ωραριο σε σχολεια που θα απεχουν 10,20,30,40,και γω δεν ξερω ποσα χιλιομετρα μακρυα απο το κυριο σχολειο τοποθετησης χωρις καμια αποζημιωση.
Κυριε Μαρδα μηπως η υπηρεσια μου εδωσε ιχ με τον διορισμο μου και κανα βυτιοφορο το χρονο(που δεν φτανει) για τα καυσιμα μου .Ουτε θυμαμε αυτο να ηταν προυποθεση για τον διορισο μου .Μηπως θα μου δωσετε το δικο σας αυτοκινητο για να μετακινουμαι στα 4 (χωρια} σχολεια που μετακινουμαι και δεν εξυπηρετεί τα δυο η αστικη συγκοινωνια.
Δινετε αποζημιωση μονο αν με μετακινείτε την ιδια μερα.Την επομενη αν με μετακινησετε 40 χλμ μακρυα, 80 δηλαδη με την επιστροφη δεν τρεχει τιποτα ,ειναι υποχρεωση μου να καλυπτω εγω ολα τα εξοδα ,φθορες ιχ ,καυσιμα απο ενα μισθο, απο τους πιο κουτσουρεμενους δημοσιουπαλληλικους μισθους που αφησε το succes story που ζησαμε. 15 χρονια υπηρεσιας 900 ευρω.
Κυριε Μαρδα απευθυνομαι στην λογικη σας,στο ρεαλισμο ,στο δικαιο, που επικαλείστε καθημερινα οτι υπηρετειτε και θελουμε να το πιστευουμε….το νομοσχεδιο πρεπει να το ξαναδειτε
Για τη μετακίνηση απαιτείται βεβαιωμένη πίστωση. Όμως ο προϋπολογισμός της Περιφέρειας(και άλλων υπηρεσιών) βγαίνει συνήθως Φλεβάρη, άρα για 2 μήνες δεν γίνονται μετακινήσεις ασχέτως με τις υπηρεσιακές ανάγκες ή τις καταγγελίες που υπάρχουν για προστασία του καταναλωτή.
Ο διαγωνισμός καυσίμων συνήθως ολοκληρώνεται Μάιο οπότε δεν υπάρχει και δυνατότητα μετακίνησης με υπηρεσιακό Ι.Χ. ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ.
Για να εξυπηρετήσουμε τις υπηρεσιακές ανάγκες μετακινούμαστε αδαπάνως με ιδιωτικά μέσα !!!
Προτείνω να προβλέπεται βεβαιωμένη πίστωση στον προϋπολογισμό της προηγούμενης χρονιάς η οποία να μεταφέρεται για χρήση την επόμενη χρονιά μέχρι την διενέργεια των απαραίτητων μετακινήσεων.
Το ίδιο ισχύει και για έξοδα αποστολής αλληλογραφίας, δειγμάτων κλπ,ώστε να μην παραλύει δηλαδή ο μηχανισμός στις αρχές κάθε χρόνου.
Το ασφυκτικό πλαίσιο που καθορίζεται στο παρόν άρθρο έχει να προσφέρει θετικά αποτελέσματα, πολλώ μάλλον δε γραφειοκρατία. Θα πρέπει να προβλεφθεί/καθοριστεί μία διαδικασία για την περίπτωση κατά την οποία ο αρμόδιος υπάλληλος για οποιοδήποτε λόγο ανωτέρας βίας δεν προβεί σε έγκαιρη δέσμευση πίστωσης. Δεν είναι δυνατόν μετακινούμενος υπάλληλος να πληρώνει έξοδα μετακίνησης για υπηρεσιακό λόγο από την τσέπη του.
Επίσης θα πρέπει να προβλεφθεί/καθοριστεί μία διαδικασία για την περίπτωση κατά την οποία το ποσό μεταβάλλεται της αρχικής εκτίμησης. Υπάλληλος μεταβαίνει σε νησί για παράσταση σε δικαστήριο. Το δικαστήριο αναβάλει για την επόμενη. Ο υπάλληλος αναγκάζεται να διανυκτερεύσει. Το κόστος αυξάνεται κατακόρυφα. Να καθοριστεί τι γίνεται σε τέτοιες περιπτώσεις.
οι αποφάσεις μετακίνησης να εκδίδονται και την ίδια την ημέρα αναχώρησης για να μην δημιουργούνται προβλήματα σε έκτακτους ελέγχους κα.
Η δαπάνη της μετακίνησης δεν είναι πάντα υπολογίσιμη όταν αφορά χλμ αποζημίωση και ειδικά αν προκριθεί κάποια μέθοδος καταγραφής της.
Είναι απαραίτητο να διευκρινιστεί αν πρέπει να εκδίδεται απόφαση μετακίνησης για τις μετακινήσεις εκτός έδρας όπου δεν υπάρχει ούτε χιλιομετρική αποζημίωση ούτε ημερήσια αποζημίωση για τον υπάλληλο και αν σε αυτή την περίπτωση η απόφαση μετακίνησης που εκδίδεται πρέπει να προσμετράται στο όριο ημερών. Δηλαδή να προκύπτει από τον νόμο αν η απόφαση μετακίνησης πρέπει να εκδίδεται σε περίπτωση που είσαι εκτός έδρας για εκτέλεση υπηρεσίας ή πρέπει να εκδίδεται αποκλειστικά για κάποια χρηματική αποζημίωση. Αυτό είναι σημαντικό σε περιπτώσεις ειδικοτήτων όπως οδηγοί, κτηνίατροι, γεωπόνοι, που κάνουν συνεχώς εκτός έδρας λόγω ειδικότητας και πολλές φορές εξαντλούν νωρίς το όριο των ημερών τους, χωρίς να αποζημιώνονται για όλες τις μετακινήσεις. Εμείς προτείνουμε, να εκδίδεται απόφαση μετακίνησης με την ένδειξη άνευ αποζημίωσης για τις περιπτώσεις των μετακινούμενων χωρίς χρηματική αποζημίωση που δεν θα προσμετράται στις ημέρες εκτός έδρας (π.χ. για κοντινές αποστάσεις) και μία δεύτερη περίπτωση έκδοσης εντολής μετακίνσης με χρηματική αποζημίωση (χιλιομετρική αποζημίωση ή ημερήσια αποζημίωση) που θα προσμετράται στις ημέρες εκτός έδρας .
Όσον αφορά τις ένοπλες δυνάμεις και τα σώματα ασφαλείας. Την απόφαση μετάβασης του προσωπικού πρέπει να την εκδίδει ο Αρχηγός του εκάστοτε Σώματος. Ο Υπουργός να αποφασίζει μόνον για το προσωπικό του γραφείου του (και τον ίδιο φυσικά), καθώς και για τις Υπηρεσίες που υπάγονται απευθείας σ’αυτόν. Έτσι κι αλλιώς, επιβαρύνεται ο ΚΑΕ των Σωμάτων.
Άρθρο 4 παρ.4 :{το ποσό της δαπάνης και την αντίστοιχη βεβαίωση δέσμευσης πίστωσης για τη συγκεκριμένη μετακίνηση} να διαγραφεί. Το ποσό αρκετές φορές μεταβάλλεται από την αρχική εκτίμηση, θα χρειάζεται επανάληψη στο ορθόν και η γραφιοκρατεία θα βασιλεύσει. Η πίστωση από την οικονομική υπηρεσία γίνεται μηνιαία.
πως γινεται η ΕΝΤΟΛΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ να περιλαμβανει το καριβες ποσό οταν δεν γνωριζεις λχ αν πας σε ενα νησι η μια μικρη επαρχιακη πολη -ειδικα εκτακτως- αν υπαρχει εξυπηρετηση απο ΜΜΜ. Πολλες φορες σταθμοι ΟΣΕ και αεροδρομια φερονται να εξυπηρετουνται αλλα σπανια η/και ποτε δεν περναει λχ αστικο λεωφορειο.
Πως γίνεται η απόφαση μετακίνησης να περιλαμβάνει το «ακριβές» ποσό της δαπάνης αφού π.χ Δεν είναι γνωστά: 1)το ακριβές κόστος των διοδίων(όπου επιτρέπεται η χρήση Ι.Χ) και 2)Η δαπάνη του Ξενοδοχείου η οποία μπορεί να μην υπάρχει (φιλικό σπίτι) ή να είναι ελαστική (μέχρι του επιτρεπόμενου ποσού);
Σύμφωνα με το άρθρο 242 του Ν. 3852/10 «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» τις μετακινήσεις τις υπογράφει ο Εκτελεστικός Γραμματέας. Τώρα βλέπω ότι αυτή η αρμοδιότητα μεταβιβάζεται στον Περιφερειάρχη. Γιατί δεν δίνεται κατευθείαν η αρμοδιότητα στους Προϊσταμένους των Διευθύνσεων; Στις νησιωτικές Περιφέρειες υπάρχει πολύ μεγάλο πρόβλημα : Στέλνουμε fax στην έδρα για να υπογράψει ο Γενικός Διευθυντής, να την πάει μετά στον Εκτελεστικό για υπογραφή, να μας επιστραφεί με fax και μετά ταχυδρομικά. Άσκοπη σπατάλη χρόνου και χρήματος και η εντολή μετακίνησης να επιστρέφει μετά από μία εβδομάδα από την πραγματοποίησή της.
1. Η αιτιολογία «υπηρεσιακές ανάγκες» θεωρείται πλήρης και σαφής αιτιολόγηση της μετακίνησης;
2. Θα γίνεται δειγματοληπτικός ή μη έλεγχος αφενός μεν της πραγματοποίησης της μετακίνησης αφετέρου δε της ενέργειας για την οποία γίνεται η μετακίνηση; Θα προβλεφθούν κυρώσεις;
Οι γεωπόνοι ποιοτικοί και φυτουγειονομικοί ελεγκτές των Π.Ε. χρειάζεται να μετακινηθούν εκτός έδρας πολλές μέρες το χρόνο για να εξυπηρετήσουν τις εγαξωγές των αγροτικών προιόντων.
Έχοντας στην αρμοδιότητά τους και πολλά άλλα αντικείμενα , όπως γεωργικές προειδοποιήσεις, επισκοπήσεις φυτουγειονομικού ελέγχου κλπ, εξαντλούν πολύ γρήγορα (συνήθως τον αύγουστο ή τον σεπτέμβριο τις 60 μερες εκτός έδρας).
Η αποκεντρωμένη διοίκηση ή όποιος άλλος φορέας εμπλέκεται στην έγκρι των επι πλέον απαραίτητων ημερών εκτός έδρας , καθυστερεί ή κωλυσιεργεί ή αρνείται να εγκρίνει την προσαύξηση και στο τέλος του χρόνου παρατηρείτυαι σημαντική δυσκολία στην εξυπηρέτηση των εργασιών που ανέφερα.
Να δοθεί ευελιξία στους προισταμένους των υπηρεσιών ώστε έγκαιρα και έντιμα να αντιμετωπίζεται το θέμα. Για να μην έχουμε το συχνό φαινόμενο»πήγαινε σήμερα (με το ΙΧ σου μάλιστα) να εξυπηρετήσεις την υπηρεσία και θα δούμε στο τέλος του χρόνου τι θα γίνει)».
Συνήθως δε γίνεται τίποτα και όλοι (προιστάμενοι και υπάλληλοι ) αισθάνονται εκτεθιμένοι….