Άρθρο 38 Έναρξη ισχύος

Η ισχύς των διατάξεων του παρόντος νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά από τις επί μέρους διατάξεις του.

  • 31 Ιανουαρίου 2011, 23:06 | ΛΙΑΡΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

    κ.ΥΠΟΥΡΓΕ ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΔΥΝΟΝΤΑΣ ΕΝΑΝ ΛΟΓΙΚΟ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΟΙΚΤΑ ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΜΕΧΡΙΣ ΟΤΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΝΟΜΗΜΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.

  • 31 Ιανουαρίου 2011, 23:04 | ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ

    ΘΕΜΙΤΟ ΚΑΙ ΦΡΟΝΙΜΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΝΑ ΔΩΘΕΙ ΜΙΑ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΝΟΜΙΜΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

  • 31 Ιανουαρίου 2011, 23:42 | ΜΑΡΙΑΛΛΕΝΑ ΔΩΡΟΥ

    ΔΩΣΤΕ ΕΝΑΝ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕΝΑ ΔΟΥΛΕΨΟΥΜΕ ΤΑ ΜΑΓΑΖΙΑ ΜΑΣ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΒΓΟΥΝΕ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ.ΕΙΝΑΙ ΖΗΤΗΜΑ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ

  • 31 Ιανουαρίου 2011, 23:40 | ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

    ΜΗ ΜΑΣ ΚΛΕΙΝΕΤΕ ΑΜΕΣΩΣ ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΜΑΣ ΔΩΣΤΕ ΜΑΣ ΜΙΑ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΜΕΧΡΙΣ ΟΤΟΥ ΒΓΟΥΝΕ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

  • 31 Ιανουαρίου 2011, 23:20 | ΚΑΤΣΑΠΗΣ ΝΙΚΟΣ

    ΔΩΣΤΕ ΜΑΣ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΜΙΑ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΟΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ .ΕΤΣΙ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΜΗ ΑΠΟΛΥΣΟΥΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ

  • 31 Ιανουαρίου 2011, 23:22 | ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΑΙΣΗ

    Θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στους επαγγελματίες να δουλέψουν και να μην μείνουν άνεργοι έως και την οριστική έναρξη λειτουργίας της επιτροπής.

  • 31 Ιανουαρίου 2011, 23:24 | ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

    Πως θα λειτουργήσει ο επαγγελματίας το χρονικό διάστημα έως ότου λειτουργήσει η επιτροπή, χαρακτηριστούν τα ψυχαγωγικά- τεχνικά παίγνια που κυκλοφορούν στην αγορά, πάρουν άδεια λειτουργίας οι επαγγελματίες, τα καταστήματα – κινδυνεύει με φυλάκιση και τεράστιες χρηματικές ποινές. ΔΩΣΤΕ ΜΑΣ ΜΙΑ ΙΚΑΝΗ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΑΔΕΙΕΣ

  • 31 Ιανουαρίου 2011, 22:21 | Γιώργος Ριζεάκος

    ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ – ΑΠΟΨΕΙΣ

    Ότι μέσα από τα πρακτορεία της ΟΠΑΠ Α.Ε. – σε μια αγορά που λειτουργεί βάσει συγκεκριμένου Κανονισμού και με γραμμένο τον Κώδικα Δεοντολογίας – μπορεί να διεξαχθεί ελεγχόμενος τζόγος είναι κάτι αδιαμφισβήτητο. Το πρακτορείο είναι χώρος που ο πολίτης θα μπει για να παίξει κάποιο τυχερό παιχνίδι με χρήματα. Εν γνώσει του.

    Κι εδώ αρχίζουν τα παράδοξα…

    Οι έρευνες «λένε» ότι το 42% των Ελλήνων παίζουν τυχερά παιχνίδια. Ανάλογα, 42% είναι οι καπνιστές. Όμως, το κάπνισμα πλέον διώκεται στα μαγαζιά, ενώ για τον τζόγο φτιάχνονται νέα μαγαζιά. Δεν είναι το μόνο παράδοξο μα… ελληνικό.

    ΕΕΕΠ, Κανονισμό παιγνίων και Κώδικα Δεοντολογίας (ακόμα) δεν έχουμε, αλλά, θα έχουμε νόμο που θα ρυθμίζει την «αγορά παιγνίων».

    Ακόμα ένα παράδοξο: Μπαίνουν μέσα στα «ξερά» του τζόγου και 700 «χλωρά» των internet café. Βάλλονται από ένα σχέδιο νόμου που θέλει 3 τ.μ. για κάθε παιχνιδομηχανή και έως 30 παιχνιδομηχανές ανά κατάστημα, όταν υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις του είδους που έχουν 50 ή και 100 υπολογιστές. Η κραυγή αγωνίας των ιδιοκτητών τους μοιάζει κάτι παραπάνω από δίκαιη. Ανάλογα δίκαιη και αυτή για τα παιδικά παιχνίδια του εδάφους.

    Πόσο δύσκολο είναι άραγε να μπει ακόμα ένα άρθρο στο νόμο που να αφορά ΑΜΙΓΩΣ τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις? Οι άδειες τους να πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές. Και να ελεγχθούν για να πάρουν έγκριση μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα?

    Και τα τεχνικά παιχνίδια, αλλά και το ίδιο το διαδίκτυο, έχουν αρκετά κοινά προβλήματα με τα τυχερά παιχνίδια (εθισμός, ψυχαναγκαστικές συμπεριφορές, ανήλικοι) αλλά είναι και τελείως διαφορετικοί «κόσμοι». Μοιάζει λάθος να αντιμετωπίζεται σε ένα νόμο.

    Γενικά, το όλο θέμα των «παιχνιδιών» ΔΕΝ αντιμετωπίζεται με έναν ενιαίο νόμο. Οι ασάφειες είναι λιγότερες από την πρώτη προσπάθεια, αλλά τα κενά που υπάρχουν είναι αρκετά και σημαντικά.

    Τα internet café δεν έχουν κάποια θέση σε ένα νόμο που εμπλέκονται τα τυχερά παιχνίδια, ενώ, παρά τη «μαζικότητα» του νόμου πουθενά δεν αναφέρεται, πχ, το ασύρματο internet, το Wi-Fi, των καταστημάτων, ή το κινητό τηλέφωνο, του οποίου η χρήση αρχίζει ακόμα και πριν την εφηβεία!!

    Είναι σα να προσπαθείς να αντιμετωπίσεις το κάπνισμα και τα ναρκωτικά με τον ίδιο νόμο. Οι κανόνες για τα internet café, μπιλιαρδάδικα, παιδικά παιχνίδια εδάφους κ.λπ. θα μπορούσαν να μπουν πολύ πριν ξεκινήσει η ρύθμιση της αγοράς, όπως αυτή προβλέπεται από τον συγκεκριμένο νόμο. Να ελεγχθούν, να πάρουν άδειες, σήματα κ.λπ, χωρίς βέβαια κόστος. Και, βεβαίως, να απαγορεύεται στον ίδιο χώρο (ανεξάρτητα από το πως θα διαμορφωθεί) να υπάρχουν και τυχερά και τεχνικά παιχνίδια.

    Η λογική θέλει να στελεχώσετε την ΕΕΕΠ, να γραφεί ο Κανονισμός και ο Κώδικας δεοντολογίας των τυχερών παιχνιδιών και ακολούθως να βγάλετε ένα νομοσχέδιο για τα τυχερά παιχνίδια και μετά να βγάλετε ένα άλλο σχέδιο νόμου για το internet και ένα για τα τεχνικά και ψυχαγωγικά παιχνίδια.

    Πιο σωστό θα ήταν να ακολουθείται η σειρά:
    Δημιουργία ΕΕΕΠ
    Κανονισμός παιγνίων
    Κώδικας δεοντολογίας

    και όλα αυτά να μετατρέπονται σε νόμο, παρά το αντίστροφο.

    θα βοηθούσε σημαντικά στην επίλυση μελλοντικών (νομικών) προβλημάτων αν έβγαινε ένας νόμος για τα παιχνίδια εδάφους (τεχνικά και τυχερά) και ένας νόμος για τα παιχνίδια του διαδικτύου. Τεχνικά και τυχερά. Σκεφτείτε πόσο ανάγκη έχει γενικά το διαδίκτυο από νομοθετική παρέμβαση. Δείτε την έννοια παιχνίδι ως την άκρη του Μίτου της Αριάδνης στον αχανή λαβύρινθο του διαδικτύου.

    Το θέμα «τυχερά παιχνίδια» είναι τόσο εξαιρετικά πολύπλοκο από μόνο του, που δεν έχει περιθώρια να εμπλέκονται κι άλλοι κλάδοι.

    Τόσα χρόνια ο τζόγος στη Ελλάδα ήταν άναρχος. «Νόμιμος» και «παράνομος». Δεν είχε θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας. Αδιαφορούσε για τον πολίτη και επικεντρωνόταν στα έσοδα. Και πάλι τα έσοδα είναι ο στόχος… Αυτή είναι η αλήθεια.

    Τα καζίνο, (όσο παράδοξο κι αν ακούγεται) ήταν οι μόνες επιχειρήσεις τζόγου που λειτουργούσαν κάτω από υπαρκτούς, εφαρμόσιμους και σκληρούς κανόνες λειτουργίας. Και μόνο το +23 όριο ετών για να μπορέσει ένας νέος να διαβεί το κατώφλι τους είναι σημαντικότατο. Και αυτό ίσχυε και στην πράξη. Με επιβεβαίωση ταυτότητας.

    Εδιναν δυνατότητα αυτοαποκλεισμού παικτών και δημιούργησαν ιδιωτικές δομές στήριξης εθισμένων πελατών. Η γραμμή βοηθείας προβληματικών παικτών που ΘΑ φτιάξει η πολιτεία είναι κάτι που έχουν υλοποιήσει εδώ και χρόνια τα καζίνο. Επίσης, εδώ και χρόνια αναγράφεται πίσω από το εισιτήριό τους το νούμερο της γραμμής βοηθείας πολιτών που έχουν πρόβλημα με τα τυχερά παιχνίδια.

    Τώρα πλέον, αυτό που σίγουρα επιδιώκεται με τον παρόντα νόμο (όποιος κι αν είναι ο τελικός, όποτε κι αν ολοκληρωθούν οι προσθήκες του…) είναι να αποκτήσει η ελληνική κοινωνία κάποιες βασικές λειτουργικές δομές για να διεξάγει τυχερά παιχνίδια με κοινωνική προστασία. Με γραπτούς κανόνες.

    Τώρα βέβαια, με τον απόλυτο έλεγχο του παιχνιδιού, υπάρχει ο κίνδυνος της μεγαλύτερης περιθωριοποίησης του τζογαδόρου. Δεν θα υπάρχει πιο ευάλωτος κι ελεγχόμενος πολίτης στα προσωπικά δεδομένα του από αυτόν που αρέσκεται να συμμετέχει σε τυχερά παιχνίδια…

    Συνεχίστε πάντως την καλή δουλειά που έχετε κάνει, διευρύνετε τις γνώσεις σας συλλέγοντας απόψεις και τεχνογνωσία και κάντε και μια τρίτη προσπάθεια συγγραφής του νόμου, που θα είναι σίγουρα πιο πλήρης από τη δεύτερη.

    Ο Υφυπουργός Παιδείας, πρόσφατα, σε επιτροπή της Βουλής, ανέφερε με συγκίνηση την προθυμία κορυφαίων Ελλήνων επιστημόνων του εξωτερικού να εργαστούν αφιλοκερδώς σε θέματα έρευνας και τεχνολογίας για το καλό της χώρας. Αρνούμενοι μάλιστα τη διόλου ευκαταφρόνητη αμοιβή που ΗΔΗ ΕΙΧΕ ΕΓΚΡΙΝΕΙ το Υπουργείο Παιδείας!

    Κάτι ανάλογο θα ήταν πολύτιμο να γίνει και στο θέμα των παιγνίων.

    Όμως, για να βαδίζετε στο «σωστό» μονοπάτι πρέπει να έχετε στο μυαλό σας και την «επόμενη νομοθετική κίνησή σας». Πρέπει να ξέρετε πώς θα είναι ολοκληρωμένη η Ελληνική Αγορά Τυχερών Παιχνιδιών.

    Πχ, τα Τυχερά και Τεχνικά παιχνίδια των τουριστικών περιοχών της χώρας μας δεν έχουν ιδιαιτερότητες που πρέπει να λάβει υπόψη του ο σοφός νομοθέτης? Άλλο το Μακάο, άλλο το Πεκίνο. Άλλο η Ατλάντα, άλλο το Λας Βέγκας…

    Συγκεκριμένες παρατηρήσεις:

    Στα 37 άρθρα των 10.000 λέξεων δεν υπάρχουν πλέον ούτε σαν λέξεις τα: «πόκερ», «ανταλλακτήρια στοιχημάτων», «ηλεκτρονικά καζίνο» που υπήρχαν στην πρώτη νομοθετική προσπάθεια.

    Αν είχαμε τα… Α-Β-Γ θα υπήρχαν?

    Το πόκερ κάνει θραύση στη νεολαία και θα έχει σίγουρα τη θέση του, ενώ τα ανταλλακτήρια στοιχημάτων μοιάζουν να αποκλείονται με τον φόρο 6% επί του τζίρου, καθώς η προμήθειά τους είναι έως 5% επί των κερδών του παίκτη!
    Γιατί το trading στις μετοχές επιτρέπεται, ενώ η αντίστοιχη πράξη στα Αθλητικά Στοιχήματα απαγορεύεται από τους… αριθμούς?
    Την άποψή μου για το θέμα ανταλλακτήριο θα τη βρείτε στο σχόλιο στο αντίστοιχο άρθρο της προηγούμενης διαβούλευσης.

    Επίσης, ο νόμος βγήκε μετά την απόφαση του ΣτΕ και του προδικαστικού ερωτήματος που έστειλε στο ΔΕΚ, οπότε είναι βέβαιο ότι υπάρχει μία ακόμα (σοβαρότατη) εκκρεμότητα στο θέμα «ρύθμιση αγοράς παιγνίων» που αφορά στο επίγειο παιχνίδι.

    Τα 5.000 πρακτορεία της ΟΠΑΠ Α.Ε. είναι υπέρ αρκετά για μια χώρα με την έκταση της Ελλάδας. Οι πράκτορες του ΟΠΑΠ είναι ελεύθεροι επαγγελματίες και καμία εταιρία από αυτές που θα διεκδικούν θέσεις στο έδαφος δεν θα έλεγε εύκολα όχι σε λειτουργία έτοιμου δικτύου χωρίς πρόσθετα έξοδα.

    Πρακτορεία super market τζόγου? Γιατί όχι? Η απόλυτη ελεύθερη λειτουργία ανταγωνιστικής αγοράς! Εκεί και θα μπορούσε να διασφαλιστεί ελεγχόμενο παιχνίδι, αλλά και να προστατευτούν σωστά οι συγκεκριμένοι επαγγελματίες που τους σφάζουν σαν τα κοτόπουλα για λίγα ευρώ.

    Η ΟΠΑΠ Α.Ε., σε μια ελεύθερη αγορά θα μπορούσε να λειτουργεί ως υπερεργολάβος και να παραχωρεί θέσεις στο δίκτυό της, όπως άλλωστε έκανε και ο ΟΤΕ στο θέμα της τηλεφωνίας. Επιπλέον, η ΟΠΑΠ Α.Ε. και οι ελληνικές επιχειρήσεις τυχερών παιχνιδιών πρέπει να προτραπούν από την Κυβέρνηση να παίξουν δυνατά στην Ευρωπαϊκή αλλά και στην Παγκόσμια Αγορά.

    Σωστά αναφέρονται στο νόμο η διαδραστική τηλεόραση και τα smart phones, αλλά, έχετε προβλέψει τα ενδεχόμενα κενά που δημιουργούνται με παράλληλη εφαρμογή του νόμου παιγνίων με την ελευθερία των επικοινωνιών και τον σχετικό εγχώριο Νόμο?

    Μπορεί να ακουστεί ελαφρώς «εθνικιστικό», μεγαλοιδεΐστικο αλλά, μια πρωθυπουργική εντολή «θέλω σε δύο χρόνια να κυριαρχούμε σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και στις μισές του πλανήτη στον τομέα των τυχερών παιχνιδιών» θα ήταν και προς τη σωστή κατεύθυνση και θα μπορούσε να επιτευχθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό. Οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν αντιστρόφως ανάλογη ισχύ στα τυχερά παιχνίδια με αυτή που έχει η ελληνική οικονομία.

    Αλλωστε, το χρήμα πλέον δεν είναι «εντός» αλλά «εκτός» των ελληνικών τειχών και η «βαριά βιομηχανία του τζόγου» (ακουγόταν ανέκδοτο το 2003) πλέον έχει αποδείξει τη συνεχή δυναμική της και μοιάζει μια από τις λίγες ευκαιρίες που έχει για κέρδη η πολύπαθη χώρα μας.

    Αν θέλετε να αμβλύνετε σημαντικά τις (δίκαιες) αντιδράσεις του 58% της Ελληνικής κοινωνίας που είναι αντίθετη με κάθε λογική τζόγου, έχετε τον τρόπο. Βάλτε το όριο «ενηλικίωσης» για τυχερά παιχνίδια στα 21 χρόνια και βγείτε και βροντοφωνάξτε «έτσι προστατεύουμε τη νεολαία».

    Ποιος θα μπορεί να μη συμφωνήσει?
    Δεσμευτείτε για αξιοποίηση σημαντικού μέρους των χρημάτων που προέρχονται από τυχερά παιχνίδια με επιστροφή τους στην κοινωνία (και δη σε παιδεία, πρόνοια και πολιτισμό) και βάλτε το όριο ηλικίας.

    Κάπου 400.000 πολίτες είναι το 18-21. Ούτε δικά τους χρήματα βγάζουν ακόμα, ούτε χρόνο για χάσιμο έχουν σε αυτή την κρίσιμη ηλικία.
    Αυτόν το χρόνο που θα καταναλώσουν, είτε παίζοντας, αλλά είτε σκεπτόμενοι γύρω από θέματα πιθανοτήτων και… επικών νικών, που τόσο συναρπάζουν τη φλογερή ιδιοσυγκρασία ενός νέου!!

    Ενισχύστε τον τζόγο γύρω από τον τουρισμό και αποκτήστε όραμα για εισροής κεφαλαίων από άλλα, πιο εύπορα από εμάς, κράτη. Μετά το όραμα μπαίνουν οι στόχοι και εσείς πάτε ακόμα «ψάχνοντας».

    Το «μαγικό» internet προσφέρει την ευκαιρία, σε βάθος χρόνου, ακόμα και να δημιουργήσουμε πελατειακή βάση ελληνικών επιχειρήσεων από τους τουρίστες που μας επισκέπτονται…

    Καταλάβετε τις δυνάμεις μας ως χώρα στο συγκεκριμένο χώρο και αντιληφθείτε τη φάση που περνούν οι περισσότερες αγορές τυχερών παιχνιδιών του κόσμου. Φέτος είναι η χρονιά που μέχρι το καλοκαίρι θα έχουν ξεκαθαρίσει πολλά πράγματα στα τυχερά παιχνίδια παγκοσμίως και η Ελλάδα έχει τη δυνατότητα να συμμετέχει δυναμικά, έως και ηγετικά, στην επόμενη μέρα της Ευρωπαϊκής αλλά και της Παγκόσμιας Αγοράς.

  • 31 Ιανουαρίου 2011, 16:19 | georgiadou

    tha ithela ke go na sas pos oti mas katastrepsate 1 fora epi papathemeli mas valate na danistume gia na agorasume michanimata ke mesa se 1 nixta mas katastrepsate den iparxun xrimata gia adeies ,gia paravola, ute ine sosto na klisoun ta magazia giati etsi thelete esis.thelete na dimiourgisete poli plusious ke emas tous ftoxus na mas afisete xoris doulia ke ftoxoterus.episis to sxedio nomu simeni oti prepi na stamatisume tora tis drastiriothtes mas;pos tha kserume pote tha bgi stin efimerida tis kivernisis

  • 31 Ιανουαρίου 2011, 12:59 | oddrop

    Γενικά σχόλια:

    1. Οι νέες τροπολογίες, ειδικά αυτές που αφορούν τα τεχνικά-ψυχαγωγικά παιχνίδια είναι ικανές να δημουργήσουν πρόβλημα. Τα net-café δεν έχουν τα περιθώρια κέρδους να υποστηρίξουν τα τέλη που ορίζονται. Αν ήμουν ο νομοθέτης θα εξαιρούσα αυτούς και θα έβαζα μέσα τον ΟΠΑΠ.
    2. Τα οικονομικά περιθώρια για διαδυκτιακούς τόπους στοιχήματος .gr είναι πολύ στενά, με αποτέλεσμα αυτός που θα διεκδικήσει άδεια να έχει ήδη έτοιμη την πελατειακή βάση και τις υποδομές. Δεν είναι ουσιαστικά άνοιγμα της αγοράς προς ένα νέο ενδιαφερόμενο. Αλήθεια έχει νόημα οι άδειες να πάνε πχ στους γνωστούς επιχειρηματίες? Πως θα δει η κοινή γνώμη κάτι τέτοιο?
    3. Αν και δεν αναφέρεται συγκεκριμένα, υποθέτω ότι το ανταλλακτήριο είναι μέσα στον αποκλεισμό… μόνο το μέτρο του 6% το θέτει εκτός αγοράς. Θέτω υπόψη σας ότι η ύπαρξη .com εταιριών δεν «υποκλέπτει» μόνο αλλά σε πολλές περιπτώσεις δημιουργεί τζίρο για αυτές που λειτουργούν νόμιμα αυτή τη στιγμή. Μελετήστε την παραπάνω αναλογία ώστε να υποθέσετε την πτώση τζίρου που θα δημιουργηθεί.
    4. Ειλικρινά εύχομαι να προβλεφθούν τα κατάλληλα μέτρα ώστε να μη δούμε φαινόμενα ποτοαπαγόρευσης. Ο,τι υπάρχει παρακράτος και υπόκοσμος στην Ελλάδα είναι δεδομένο, ότι το κράτος δεν μπορεί να τους αγγίξει επίσης δεδομένο, ότι λειτουργούν με βάση νόμους ζούγκλας κι αυτό δεδομένο. Πολλοί από αυτόν τον χώρο θα σκεφτούν να διοργανώσουν στοίχημα και δεν πρέπει να τους αφήσετε να βρουν πρόσφορο έδαφος…

  • Ο. Σ. Η. Π. Ε.
    Ομοσπονδία Συλλόγων Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών Ελλάδος
    http://www.oshpe.gr E-mail:info@oshpe.gr

    Άρθρο 38 Έναρξη ισχύος

    http://www.oshpe.gr/ProductFiles/Thesi_OSHPE_Sx_Nomou_26.1.11.pdf

    Με την άμεση έναρξη ισχύος του σχεδίου νόμου, δεν επιτυγχάνεται μια ομαλή μετάβαση από την σημερινή κατάσταση στην υποτίθεται ρυθμισμένη αγορά, αλλά καθιερώνεται μια εκ νέου πλήρης απαγόρευση έως ότου ολοκληρωθούν (άγνωστο πότε) οι απαιτούμενες ενέργειες – διαδικασίες που προβλέπει το παρόν σχέδιο νόμου.
    Θα αναφέρουμε, για όσους δεν το γνωρίζουν, το παράδειγμα της Αυστρίας: το 2010 όρισε με νόμο τις προδιαγραφές και τις προϋποθέσεις λειτουργίας των παιγνιομηχανημάτων τύπου Vlt’s που πρόκειται να λειτουργήσουν στη χώρα το έτος 2014 …

  • 30 Ιανουαρίου 2011, 17:51 | Ανδρουλάκης Κωνσταντίνος

    Ότι νόμο και να βγάλεται πρέπει να ξέρετε ότι τα πράγματα δεν είναι καθόλου καλά, γιατί η οικονομική κρίση έχει χτυπήσει και τα παιχνίδια.Δεχόμαστε τις επιτροπές να ελέγξουν τα μηχανήματα είναι πολύ σωστό αυτό, αλλά θα πρέπει όλα τα παιχνίδια να λειτουργούν μέχρι οι επιτροπές να ξεκινήσουν να δίνουν άδειες.Να μην μείνουν τα παιδικά παιχνίδια ούτε μια μέρα κλειστά.Να υπάρξει μια μεταβατική περίοδος για να γίνουν όλα σωστά, να οριστεί η επιτροπή ώστε να έχει τον κατάλληλο χρόνο να ελέγξει όλα τα παιχνίδια.

    Ευχαριστώ πολυ

  • 30 Ιανουαρίου 2011, 13:00 | TONIA ΤΣΙΣΚΑΚΗ

    Όπως έγραψε και κάποιος νωρίτερα, το νομοσχέδιο αυτό είναι σαν μία αλφάβητο που ξεκινάει από το Δ και λείπουν
    Α)Η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων
    Β)Ο Κανονισμός Διεξαγωγής και Ελέγχου Παιγνίων
    Γ)Ο Κώδικας Δεοντολογίας Παιγνίων (!)
    Είναι απαραίτητο να υπάρχει μεταβατική ισχύ στην εφαρμογή του νόμου.
    Στην γειτονική Ιταλία υπήρχε μεταβατική περίοδο τόσο για την προετοιμασία της εγχώριας αγοράς όσο και για την ετοιμασία των Ιταλικών κατασκευαστικών εταιρειών στα νέα δεδομένα.
    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δώσει έγκριση σε κάτι τόσο γενικό χωρίς ουσιαστικά να γνωρίζει τις ‘προδιαγραφές’ λειτουργίας της αγοράς;

  • 30 Ιανουαρίου 2011, 11:24 | ΜΗΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ

    Να μην χάσουμε τα λίγα χρήματα που εισπράτουμε από τα ψυχαγωγικά μέχρι να λειτουργήσουν οι επιτροπές. Είναι θέμα ειβίωσης.

  • 30 Ιανουαρίου 2011, 11:07 | ΜΑΚΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΖΗΣΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΟΛΟ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΑΥΤΟ ΕΩΣ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΔΗΛΑΔΗ ΠΟΥ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΑΡΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΔΙΝΟΥΝ ΑΔΕΙΕΣ?
    ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΑΝΕΡΓΟΙ?
    ΔΩΣΤΕ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ ΕΩΣ ΤΟΤΕ

  • 29 Ιανουαρίου 2011, 14:48 | ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

    ΚΑΛΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΠΙΣΠΕΥΣΕΤΕ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΕ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΠΑΙΓΝΙΩΝ ΕΩΣ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΘΑ ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΣΑΣ
    ΝΑ ΜΗΝ ΜΕΙΝΕΙ ΑΝΕΡΓΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

  • 29 Ιανουαρίου 2011, 13:46 | ΝΙΚΟΣ ΚΡΑΒΑΡΙΩΤΗΣ

    Γνωρίζοντας την ταχύτητα με την οποία λειτουργεί ο κρατικός μηχανισμός σας επισημαίνω ότι θα πρέπει μέχρι να συσταθούν οι επιτροπές και να ξεκινήσουν να δίνονται άδειες (θα σας πάρει κάτι μήνες) να αφήσετε το κόσμο να δουλέψει.

  • 29 Ιανουαρίου 2011, 12:49 | ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στους επαγγελματίες να δουλέψουν και να μην μείνουν άνεργοι έως και την οριστική έναρξη λειτουργίας της επιτροπής.
    Ευχαριστώ

  • 29 Ιανουαρίου 2011, 01:20 | ΣΑΡΟΓΚΛΟΥ ΚΩΣΤΑΣ

    ζητατε απο τους ελληνες πολιτες την γνωμη τους απο οτι διαβαζουμε κανεις μα κανεις δε θελει τα φρουτακια για να δουμε θα τα αφησετε ?
    γιατι αμα τα αφησετε παει να πει οτι δεν τα διαβαζετε τα σχολια μας και οτι κοροιδευται τον κοσμο.τωρα για τα ψυχαγωγικα ζητατε 50.000χιλ ευρω που να τα βρουμε?εδω δεν εχουμε να πληρωσουμε τα δανεια μας και τις υποχρεωσεις μας επισεις ζητατε και προσθετη φορολογια ελεος.ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΔΩΣΤΕ ΜΑΣ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΔΑΝΕΙΣΤΟΥΜΕ ΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΜΟΡΦΗ ΒΟΗΘΕΙΑΣ .ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΟΤΑΝ ΘΑ ΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΝΕΙ ΟΛΑ ΝΟΜΙΜΑ ΚΑΙ ΣΩΣΤΑ ΔΩΣΤΕ ΜΑΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΑς ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑς ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΜΑς ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΤΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • 28 Ιανουαρίου 2011, 23:59 | konstantina tsolaki

    Μελετώντας τα άρθρα του νόμου προκύπτει ένα κενό που ίσως κανείς δεν θέλει να δεί και αφορά μορφές επιχειρήσεων η οποίες ήδη λειτουργούν και άν έχουν κάποια σχέση με παίγνια ειναι το 5% των υπηρεσιών τους και έχουν να κάνουν με απλά παιχνίδια διασκέδασης.(πακμαν, τετρις,ραλάκια)
    Στό σύνολο του προσχεδίου είναι προφανής η δαιμονοποίηση του ηλεκτρονικού υπολογιστή ο οποίος όμως, ΔΕΝ υπάρχει μόνο για παίγνια! Υπάρχουν επιχειρήσεις σε επαρχιακές πόλεις συνήθως όπου το κοινό είναι φοιτητικό ή φαντάροι, όπου η ανάγκες χρήσης της συσκευής αυτής είναι
    α)Εγκυκλοπαιδική για ολοκλήρωση εργασιών και εκτύπωση αυτών. ΚΑΙ πρόσβασης στο πανεπιστημιακό mail τους για ενημερωση.
    β)κοινωνική δικτύωση μέσω ε-μαιλ ή ιστοτόπων όπως facebook και twitter.
    γ)παρακολούθηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων τύπου estia απο το Καπποδιστριακό Πανεπιστήμιο.
    δ)ψυχαγωγίας και ενημέρωσης μέσω web site γνωστών περιοδικών και εφημερίδων.
    ε)άλλων απλών, απλούστατων διαδικτυακών εφαρμογών που ΟΥΔΕΜΙΑ σχέση έχουν με παίγνια.
    Χώροι που παρέχουν τα παραπάνω λειτουργουν και παρέχουν με πολύ χαμηλό κόστος, σε φοιτητές, φαντάρους, μαθητές, πολύ σταθερές και γρήγορες γραμμές internet, σε συσκευές τελευταίας ποιότητας.(που δέν μπορεί να αγοράζει συνεχώς η κάθε οικογένεια, καθώς οι εξελίξεις της τεχνολογιάς ειναι ραγδαίες, και όλοι έχουμε δικαίωμα να τις απολαμβανουμε)

    Το κομμάτι λοιπόν αυτό επιδεικτικά αγνοείται απο το προσχέδιο νόμου, καθώς στην ουσία μία τέτοια επιχείρηση ΔΕΝ περιλαμβάνεται στις δυνατότητες των ενδιαφερόμενων.
    ΠΩΣ για παράδειγμα θα αδειοδοτείται κάποιος που απλά θέλει να προσφέρει σε κάποια πόλη, αυτό που οικιακά πιά, πολλοί και ΟΛΟ και περισσότεροι δέν αντέχουμε οικονομικά και το κόβουμε (το ίντερνετ), μαζί με όλα τα άλλα που έχουμε αναγκαστεί(σταθερό τηλ, συνδρομητική ΤV) Την απλή και φθηνή πρόσβαση στο ιντερνετ για λόγους εργασίας, κοινωνικούς, μορφωτικούς ή οτιδήποτε τέτοιο, ΔΕΝ είναι λογικό και κοινωνικά και οικονομοτεχνικά να την περνάμε απο συπληγάδες του τύπου ειδικών συσκευών με φορολογικό ταδε και δεινα αριθμό.
    Για να παρέχεται τέτοια υπηρεσία στον πολίτη δηλαδή θα απαιτεί η πολιτεία ειδικά πανάκριβα τέλη και ειδικά μηχανήματα?
    Γιατί? Τί θα οφελήσει αυτό τον φοιτητή που θέλει φτηνά και αξιόπιστα να ψάξει κάπου για την εργασία του και μετα να την τυπώσει? (μακάρι να το παρείχε αυτό το πανεπιστήμιο με την δωρεάν παιδεία μας) ή τί οφελεί στον φαντάρο στην Σαμοθράκη το ότι ΔΕΝ θα έχει πια την δυνατότητα να μιλά με την φίλη του μέσω διαδικτύου γιατί προφανώς το ένα κατάστημα με υπολογιστές που ίσως υπάρχει, 99,9% θα κλείσει καθώς πιά θα αντιμετωπιστεί ώς τζογομάγαζο και πολύ απλά δεν θα μπορεί να πληρώσει πανακριβες αδειες απλα για να πουλά πρόσβαση στο διαδίκτυο απο καλή συσκευή και σε καλή ταχύτητα.
    Το διαδίκτυο και οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές είναι ΠΑΡΑΘΥΡΑ στον κόσμο, στην γνώση, στην ενημέρωση, και ναί, δύνανται να γίνουν και συσκευές παιγνίων ενίοτε. Ας διαχωριστεί κάπως το πράγμα όμως καθώς είναι προφανές πως έτσι όπως περιγράφεται η εφαρμογή πλήττεται η ίση πρόσβαση στην διαδικτυακή δεξαμενή παραγωγικών (εκπαιδευση,κοινωνικη δικτυωση,ψυχαγωγία) πληροφοριών του παγκόσμιου ιστού. Στην ουσία αναγκάζεται ο πολίτης να εξηπηρετηθεί για της ανάγκες αυτές ΜΟΝΟ οικιακά, ενώ υπηρχε η δυνατότητα τόσο καιρό πάμφθηνης πρόσβασης μέσω των επιχειρήσεων αυτού του είδους.
    Μία πρόταση τίμια απο την πολιτεία θα ήταν να προσδιορίσει κάποιες απαιτήσεις για καταστηματα τέτοιου είδους όπου θα υπάρχουν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές και ΑΣ βγεί μια λίστα δυνατοτήτων που θα επιτρέπει ο ιδιοκτήτης του καταστηματος στους πελάτες του το τί Επιτρέπεται και τί Δεν Επιτρέπεται στους χώρους αυτους. Χωρίς αυτοί οι χώροι να είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν είδικά μηχανήματα (που δεν θα τα χρειάζονται) και άλλα κόστη τα οποία άν επιβληθούν είναι βέβαιο πως θα ΕΞΑΦΑΝΙΣΟΥΝ το είδος αυτό των καταστημάτων, που ενημερώνω ΥΠΑΡΧΕΙ και εξυπηρετεί άριστα όλους τους πολίτες όλων των ηλικιών.
    Είναι σαν να μιλαμε για βιβλιοθήκη όπου φτιάχνουμε κανόνες ώστε καποιοι να μήν μπορούν να μπούν! Ας ορίσει ένα τίμιο νόμο η πολιτεία και ΑΣ ενσκύψει ΣΟΒΑΡΑ και στην εφαρμογή του. ΟΧΙ ας πούμε όπως το κάπνισμα και την απαγόρευση του.
    Ας υπάρξουν και τα καταστηματα τζόγου, αλλα να ΜΗΝ εξαφανιστουν για χάρη των εσόδων που θα παράγουν αυτά για το κράτος, οι επιχειρήσεις του είδους που περιγράφω παραπάνω.
    ΚΑΙ η κοιντική οδηγία αναφέρεται ΚΑΙ σε αυτά τα ζητήματα, όχι μόνο στα παιχνιδάκια.
    Να αναφέρω και ένα πρόβλημα που ίσως επίσης κανείς δεν θέλει να δεί. ΤΙ προβλέπει το προσχέδιο για όοολους τους χώρους (δημοσια κτίρια,καφετέριες,μουσεια,αεροδρομεια,σχολεία, και άπειρα άλλα σημεία) όπου παρέχεται δωρεάν υπηρεσία πρόσβασης στο διαδίκτυο απο προσωπικά τερματικά, του τύπου έως και κινητο τηλέφωνο smartphone? (αναφέρομαι στην διαδικτυακή πρόσβαση απο σημεία wi-fi, τα οποία πιά είναι παντού. Θα μπεί φόρος και στα κινητά? Γιατί άν θέλει κάποιος απο εκει μπορεί άνετα να παίξει στοιχήματα-τζόγο ή και παιχνίδια poker με χρήματα, ακόμα κι άν στέκεται όρθιος στην μέση του δρόμου.Επίσης η συσκευή smartphone αυτη είναι ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής κανονικότατος. Οπου υπάρχει wifi σημείο μπορει να δράσει ΚΑΙ ως μέσω για παράνομο στοιχηματισμο.
    Είναι προφανές ότι χρειάζεται βαθύτερη επεξεργασία, και απομάκρυνση απο την λογική ΜΟΝΟ παραγωγής κρατικών εσόδων, το πρόβλημα που καλείται να λύσει το νομοσχέδιο.

  • 28 Ιανουαρίου 2011, 20:33 | Nikos Serdaris

    ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ: ΟΔΗΓΙΑ 98/34/EK:
    ένα µέσο συνεργασίας µεταξύ των θεσµικών οργάνων και των επιχειρήσεων για την εξασφάλιση της καλής λειτουργίας της εσωτερικής αγοράς –
    Γιατί κάποιος πρέπει να βάλει τάξη στους Έλληνες νομοθέτες!

  • 28 Ιανουαρίου 2011, 19:17 | Nikos Serdaris

    Πως θα λειτουργήσει ο επαγγελματίας το χρονικό διάστημα έως ότου λειτουργήσει η επιτροπή, χαρακτηριστούν τα ψυχαγωγικά- τεχνικά παίγνια που κυκλοφορούν στην αγορά, πάρουν άδεια λειτουργίας οι επαγγελματίες, τα καταστήματα – κινδυνεύει με φυλάκιση και τεράστιες χρηματικές ποινές.

  • 27 Ιανουαρίου 2011, 14:29 | φρουτοποιός

    Διαφωνώ εντονότατα με τον τίτλο που είδα σε πολλά blogs «Αν το του ζητούσε ο Κόκκαλης, θα έκοβε ακόμη και το μουστάκι για πάρτη του!». Ο Γιωργάκης ποτέ δεν θα ξύριζε το μουστάκι του γιατί θα έχανε το πιο χαρακτηριστικό σημείο της ταυτότητάς του. Σοσιαλιστής δεν είναι, ηγέτης δεν είναι, εθνοσωτήρας δεν είναι, μουστακαλής όμως είναι και θα μείνει. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι δεν θα ξυρίσει εμάς όπως απαίτησε ο κ. Κόκκαλης.

    Η απευθείας ανάθεση των 200.000.000 ευρώ του ΟΠΑΠ είναι…μόνο η αρχή. Τα καλά έρχονται συντόμως με το νόμο για τα τυχερά παιχνίδια που θα περάσει «νύχτα» μέσα στον Αύγουστο. Εδώ είναι τα πολλά λεφτά.

    Όπως έχω ήδη γράψει, η Intralot είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρίες τζόγου στον κόσμο και από τους βασικούς κατασκευαστές VLT (φρουτάκια) διεθνώς. Η μεγαλύτερη εταιρία κατασκευής VLT παγκοσμίως είναι η Lottomatica που και αυτή έχει δηλώσει το ενδιαφέρον της για την ελληνική αγορά.

    Τι σχέση έχουν τώρα αυτοί οι δυο κολοσσοί με τον ΟΠΑΠ:

    * H Intalot είναι ο βασικός προμηθευτής του ΟΠΑΠ και αυτό το ξέρουμε όλοι.
    * Η Lottomatica έχει μαζί με τον ΟΠΑΠ την εταιρία Neurosoft και βρίσκονται σε σταθερή συνεργασία.

    Ποιο είναι το βαζάκι (βαρέλι) με το μέλι για τα φρουτάκια:

    Κάθε VLT κοστολογείται από 5.000 – 10.000 ευρώ χωρίς να υπολογίζονται τα κόστη συντήρησης. Άρα για τα 50.000 VLT που θέλει να εγκαταστήσει η παρέα ΟΠΑΠ – Intralot – Lottomatica θα κερδίσει 5.000 (ευρώ ) x 50.000 (VLT) = 250.000.000 ευρώ το λιγότερο. Αν το κόστος είναι 10.000 ευρώ το τερματικό (που μάλλον τόσο θα το χρεώσουν) τότε θα βγάλουν 500.000.000 ευρώ. Το επόμενο συμβόλαιο συντήρησης δεν θα είναι 200.000.000 ευρώ αλλά τουλάχιστον τα διπλά και θα συνεχίσουν να κερδίζουν κάθε χρόνο.

    Γι’ αυτό και θα προσπαθήσουν να περάσει μια αυγουστιάτικη νύχτα χωρίς φεγγάρι ο νόμος. Γιατί είναι πολλά τα λεφτά Άρη και τα περίμεναν πολύ καιρό. Ο Γιωργάκης δεν θα ξυρίσει το μουστάκι του αλλά όλους τους άλλους που θα πρέπει να τα σκάσουν για να κάνει απόσβεση από όσα έχει τάξει και θα δώσει στον Κόκκαλη και την παρέα του. Μόλις γυρίσετε από τις διακοπές κάνετε ψιλά και τρέξτε για ξύρισμα. Ο Κόκκαλης της γειτονιάς θα περιμένει.

  • 26 Ιανουαρίου 2011, 17:10 | panagiotis

    tha ithela na mathw pws mporoume na paroume tetoia adeia h ti xartia xreiazete kai pote