Άρθρο 12 Απόρρητο – υποχρέωση εχεμύθειας

1. Απαγορεύεται στην Ε.Ε.Ε.Π., της κατόχους της άδειας και σε όλους της φορείς εκμετάλλευσης, διεξαγωγής και λειτουργίας τεχνικών – ψυχαγωγικών και τυχερών παιγνίων οποιαδήποτε δημοσιοποίηση των στοιχείων του προηγουμένου άρθρου. Όλοι οι ανωτέρω οφείλουν να λαμβάνουν τα κατάλληλα προληπτικά μέτρα ώστε να μην είναι δυνατή η αναγνώριση των παικτών με τεχνικά ή άλλα μέσα που εύλογα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τρίτους. Εάν παραβιαστεί το απόρρητο των στοιχείων ή/και η υποχρέωση εχεμύθειας, εκτός από της ποινικές κυρώσεις που προβλέπονται στα άρθρα 252, 253, 370Β, 370Γ του Ποινικού Κώδικα και στο άρθρο 4 του ν.2392/1996 (60 Α΄), επιβάλλονται και οι διοικητικές κυρώσεις που ορίζονται στο άρθρο 34.

2. Τα στοιχεία για της παίκτες που διαθέτει η Ε.Ε.Ε.Π. ή που διαβιβάζονται σε αυτήν από τους κατόχους των αδειών, ή τους φορείς εκμετάλλευσης, διεξαγωγής και λειτουργίας τεχνικών – ψυχαγωγικών και τυχερών παιγνίων, χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για σκοπούς ελέγχου και εξακρίβωσης των υποχρεώσεων των φορέων διεξαγωγής και λειτουργίας τεχνικών – ψυχαγωγικών και τυχερών παιγνίων (περιορισμός της πρόσβασης ανηλίκων, αντιστοίχιση των παικτών με πραγματικά φυσικά πρόσωπα, διασταύρωση των φορολογικών υποχρεώσεων που προκύπτουν από τα κέρδη κλπ.). Αποκλειστικό δικαίωμα πρόσβασης σε αυτά έχει μόνο το προσωπικό που απασχολείται για το σκοπό αυτό, έχει οριστεί με πράξη της Ε.Ε.Ε.Π. και είναι επιφορτισμένο με την τήρηση των υποχρεώσεων του νόμου αυτού, καθώς και το προσωπικό των φορολογικών ή διωκτικών αρχών.

3. Το προσωπικό όλων των κατηγοριών που υπηρετεί στην Ε.Ε.Ε.Π., όπως και στους φορείς διεξαγωγής και λειτουργίας τεχνικών – ψυχαγωγικών και τυχερών παιγνίων, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας, καθώς και τα φυσικά πρόσωπα που αποκτούν, με οποιονδήποτε τρόπο, πρόσβαση σε στοιχεία παικτών, δεσμεύονται από το απόρρητο και την υποχρέωση εχεμύθειας. Απαγορεύεται οποιαδήποτε χρήση αυτών των στοιχείων από τα πρόσωπα του προηγούμενου εδαφίου για 10 έτη μετά τη λήξη των καθηκόντων τους.

  • 31 Ιανουαρίου 2011, 21:13 | Καζίνο Λουτρακίου, Πάρνηθας, Θεσσαλονίκης, Ρίο, Ρόδου, Πόρτο Καρράς, Ξάνθης, Σύρου και Κέρκυρας

    Η αναφορά – παραπομπή του εδαφίου 1 στο άρθρο 34 του νομοσχεδίου είναι (προφανώς) εσφαλμένη, δεδομένου ότι το άρθρο 34 αφορά στη διεξαγωγή τυχερών παιγνίων από ραδιοτηλεοπτικά μέσα και όχι στην επιβολή διοικητικών κυρώσεων.

  • Ενόψει της σύνταξης του νέου νομικού πλαισίου για τη ρύθμιση της αγοράς παιγνίων η CENTRIC Α.Ε. και η Sportingbet Plc καταθέτουν τις απόψεις τους στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης:

    Άρθρο 12
    Η απαγόρευση της παραγράφου 3 θα πρέπει να ισχύει εσαεί, για την προστασία τόσο των παρόχων όσο και των παικτών, καθώς η πάροδος 10ετίας δεν συνεπάγεται και άρση του απορρήτου για καμία από τις ευαίσθητες προσωπικές και επιχειρηματικές πληροφορίες, των οποίων έχουν λάβει γνώση τα εν λόγω πρόσωπα.

    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ CENTRIC
    H Centric ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΑΕ είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Η Centric συμμετέχει σε εταιρίες οι οποίες προσαρμόζουν σε τοπικές αγορές, διαχειρίζονται και προωθούν υπηρεσίες διαδικτυακής ψυχαγωγίας. Οι θυγατρικές εταιρίες της Centric A.Ε συνεργάζονται με μεγάλους παρόχους διαδικτυακής ψυχαγωγίας, οι οποίοι είναι εισηγμένοι σε Ευρωπαϊκά Χρηματιστήρια και κατέχουν άδεια εξ αποστάσεως παροχής των εν λόγω υπηρεσιών, για την από κοινού λειτουργία και προώθηση ιστοσελίδων τυχερών παιχνιδιών σε διάφορες γλώσσες χωρών της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
    Η πιο σημαντική εξ αυτών, είναι η συνεργασία με τη Sportingbet Plc.
    ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ SPORTINGBET
    Η Sportingbet Plc αποτελεί μία εκ των πρωτοπόρων εταιριών όσον αφορά τη βιομηχανία του διαδικτυακού στοιχήματος και της διαδικτυακής ψυχαγωγίας και σήμερα είναι μία εκ των ηγετικών εταιριών της αγοράς σε παγκόσμιο επίπεδο. Η εταιρία συστήθηκε το 1998 και είναι εγκατεστημένη στο Ηνωμένο Βασίλειο και συγκεκριμένα στο Λονδίνο. Η εταιρία είναι εισηγμένη στην κύρια αγορά του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου και η κεφαλαιοποίησή της άγγιξε τα £297 εκατομμύρια (βάσει των τιμών κλεισίματος της 28/1/2011). Οι διάφορες ιστοσελίδες της καλύπτουν πάνω από 30 χώρες εξυπηρετώντας πελάτες σε 26 γλώσσες. Η Sportingbet προσαρμόζει τις ιστοσελίδες της στις τοπικές αγορές προκειμένου να αντικατοπτρίζονται σε αυτές οι διαφορετικές γλώσσες, νομίσματα και τα προτιμούμενα αθλήματα των αγορών-στόχων της. Ο σκοπός της εταιρίας είναι η παροχή ενός «προστατευμένου περιβάλλοντος ψυχαγωγίας», στο οποίο τα προγράμματα εξυπηρέτησης πελατών παρέχουν στους υπεύθυνους ενήλικες τη σιγουριά ότι γνωρίζουν ότι τα χρήματά τους είναι ασφαλή, ενώ παρέχουν στην εταιρία τη σιγουριά ότι λαμβάνονται όλα τα εύλογα μέτρα για την προστασία των ευάλωτων προσώπων.

    Αναλυτικά οι θέσεις της Centric και της Sportingbet για το σύνολο του προς διαβούλευση νομοθετήματος για τη ρύθμιση της αγοράς τυχερών παιγνίων στην ιστοσελίδα της Centric http://www.centric.gr/default.asp?pid=101&la=1

  • 31 Ιανουαρίου 2011, 14:39 | HGK

    Για το απόρρητο
    Να προβλεφθεί δυνατότητα άρσης του απορρήτου μόνο με απόφαση δικαστική ή εισαγγελική και μόνο για τις ανάγκες διερεύνηση ποινικού αδικήματος τιμωρούμενου σε βαθμό κακουργήματος.

  • 31 Ιανουαρίου 2011, 12:58 | Κρητικός

    Κε Ριζεάκο,

    εδω και 25-30 χρόνια περίπου, στην Ελλάδα νομοθετούμε με

    οδηγίες και εγγυκλίους .

    Και έχει μπει πια στο dna της δημόσιας διόίκησης αυτό,
    που οτι νόμο και να πάρεις »παρά την μασχάλη» ( ΦΕΚ ) τώρα πιά ,
    και προσκομίσεις σε οινδήποτε Δημόσια Υπηρεσία ,
    ο κάθε υπαλληλος στο δημόσιο σου λεει … αν δεν βγει
    διευκρινιστικό σημείωμα ή εγκλυκλιος , »εγω» δεν εφαρμόζω τον
    νόμο !!!
    Δυστυχώς ετσι καταντησαν την νομολογία.

    Κουτσουρεμένο νόμοι μισογραμμένοι αφήνοντας »τεράστια παράθυρα»
    για καθε ερμηνία των νόμων.

  • 30 Ιανουαρίου 2011, 15:12 | Χαράλαμπος Χαλάτσης

    Αγαπητέ Γιώργο Ριζεάκο. Παρακαλώ, δέξου τα συγχαρητήριά μου για το πολύ καλό σχόλιό σου.

  • 28 Ιανουαρίου 2011, 22:23 | Γιώργος Ριζεάκος

    Το σχέδιο νόμου, στο σύνολο των 9.847 λέξεών του, περιέχει σε τρία σημεία του το «κλπ».

    Νόμος είναι ένα «βαρύ» ουσιαστικό. Είναι ένα κείμενο με όνομα, αρχή, μέση και τέλος. Το «κ.λπ» είναι μια συντομογραφία πραγμάτων που εννοούνται.

    Και σε ένα νόμο τίποτα δεν εννοείται, παρά μόνο αυτά που αναφέρονται.

    Από τα τρία «κ.λπ» του νόμου, το ένα δεν δημιουργεί ασάφειες και δεν ανοίγει «παράθυρα» όπως τα άλλα δύο.
    Το πρώτο «κ.λπ» είναι στο Αρθρο 4 – παράγραφος 3.ζ

    ζ) τη συνεργασία, το συντονισμό και την εκπροσώπηση με όλες τις συναφείς κρατικές και διεθνείς υπηρεσίες (Σ.Δ.Ο.Ε., Υ.Δ.Η.Ε., ΙΝΤΕΡΠΟΛ, αντίστοιχες αρχές των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα, κλπ.) προκειμένου να εξασφαλίζεται η καλλίτερη και αποτελεσματικότερη δυνατή εφαρμογή του παρόντος νόμου,
    Αυτό, όντως, δεν επηρεάζει σοβαρά τη σαφήνεια του νόμου.

    Το δεύτερο «κ.λπ» είναι στο παρόν Αρθρο, το 12 – παράγραφος 2.

    2. Τα στοιχεία για τους παίκτες που διαθέτει η Ε.Ε.Ε.Π. ή που διαβιβάζονται σε αυτήν από τους κατόχους των αδειών, ή τους φορείς εκμετάλλευσης, διεξαγωγής και λειτουργίας τεχνικών – ψυχαγωγικών και τυχερών παιγνίων, χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για σκοπούς ελέγχου και εξακρίβωσης των υποχρεώσεων των φορέων διεξαγωγής και λειτουργίας τεχνικών – ψυχαγωγικών και τυχερών παιγνίων (περιορισμός της πρόσβασης ανηλίκων, αντιστοίχιση των παικτών με πραγματικά φυσικά πρόσωπα, διασταύρωση των φορολογικών υποχρεώσεων που προκύπτουν από τα κέρδη κλπ.).

    Εδώ, το «κ.λπ» δεν μπορεί να σταθεί σε ένα νόμο και σε ένα τόσο «ευαίσθητο» σημείο του όπως είναι τα προσωπικά δεδομένα του παίκτη – πολίτη.

    Πρέπει να γίνει πιο ξεκάθαρο αυτό το σημείο και να αναφέρονται ρητά όλοι οι λόγοι ελέγχου, καθώς στον τομέα των τυχερών παιχνιδιών (έστω και αν αργήσαμε τουλάχιστον καμιά 10αριά χρόνια να το καταλάβουμε και να περάσουμε από τα λόγια – επί ημερών Φλωρίδη πχ – στις πράξεις) εμπλέκονται και θέματα υγείας πολίτη – παίκτη, που ενδεχομένως θα πρέπει να παρακολουθούνται.

    Εκτός από τα… εγκεφαλικά και τα… εμφράγματα που γενικώς θερίζουν περισσότερο τους τζογαδόρους από τους λοιπούς πολίτες, στη συγκεκριμένη λειτουργία της αγοράς θα πρέπει να επισημαίνονται και ψυχολογικές διαταραχές πολιτών.

    Όμως, κυρίως στα «φρουτάκια» όπου η επαφή του υπεύθυνου καταστήματος με τον παίκτη είναι άμεση, θα πρέπει ο υπεύθυνος καταστήματος (γι αυτό και διαπιστώνεται έλλειψη εφοδίων που πρέπει να έχει – στο Αρθρο 19) να έχει τη δυνατότητα να διακρίνει συμπεριφορές που δείχνουν εθισμό, αυτοκτονικές τάσεις και κάθε είδους ψυχική διαταραχή.

    Όμως, όλα αυτά ενδέχεται να αφορούν το «ιατρικό απόρρητο του πολίτη» που δεν έχει καμία σχέση με, πχ, το φορολογικό απόρρητο που αναφέρεται ξεκάθαρα. Πότε θα πρέπει να παραβιάζεται και το ιατρικό απόρρητο του πολίτη και για ποιους λόγους?

    Θα πρέπει λοιπόν να γίνει σαφέστερη συγγραφή της συγκεκριμένης παραγράφου.

    Το τρίτο «κ.λπ» του νόμου είναι στο Αρθρο 21 – παράγραφος 3 που μοιάζει ότι αφήνει ένα… ανοιχτό παράθυρο.