5. Οι διατάξεις του άρθρου 11 του ν. 3634/2008 όπως τροποποιούνται με τις διατάξεις του άρθρου αυτού, εφαρμόζονται από το έτος 2009 και για κάθε επόμενο έτος, για ακίνητη περιουσία που βρίσκεται στην Ελλάδα και ανήκει σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα , την 1η Ιανουαρίου κάθε έτους.
άρθρο 3 / παράγραφος 5
- 238 Σχόλιαάρθρο 1 / παράγραφος 1
- 326 Σχόλιαάρθρο 1 / παράγραφος 2
- 68 Σχόλιαάρθρο 1 / παράγραφοι 3,4,5
- 56 Σχόλιαάρθρο 2 / παράγραφος 1
- 16 Σχόλιαάρθρο 2 / παράγραφος 2
- 1 Σχόλιοάρθρο 2 / παράγραφος 3
- 2 Σχόλιαάρθρο 2 / παράγραφος 4
- 1 Σχόλιοάρθρο 2 / παράγραφος 5
- 0 Σχόλιαάρθρο 2 / παράγραφος 6
- 31 Σχόλιαάρθρο 2 / παράγραφος 7
- 1 Σχόλιοάρθρο 2 / παράγραφος 8
- 4 Σχόλιαάρθρο 2 / παράγραφος 9
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 4 Εξουσιοδοτικές διατάξεις – Έναρξη ισχύος
- 101 Σχόλιαάρθρο 3 / παράγραφος 1
- 9 Σχόλιαάρθρο 3 / παράγραφοι 2,3
- 2 Σχόλιαάρθρο 3 / παράγραφος 4
- 13 Σχόλιαάρθρο 3 / παράγραφος 5
- 0 ΣχόλιαΆρθρο 4 Εξουσιοδοτικές διατάξεις – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
3 Νοεμβρίου 2009, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
7 Νοεμβρίου 2009, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
13 Σχόλια 884 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Tα Υποσχθήκατε προεκλογικά και τους τα δίνετα Μπράβο σας!
Σαν μέτρο βέβαια είναι οξύμωρο,και εμπεριέχει και την αμφιβολία αν θα το πάρουν οι έχοντες ανάγκη και όχι τα μικροαπατεωνάκια.
Οσο για τον τεραγωνισμό του κύκλου!!! μπορείτε να τον επιτύχετε αν έχετε πολιτική βούληση, κυκλώνοντας τη φοροδιαφυγή που πλέει σε πελάγη ευτυχίας,ειδικά στις υπηρεσίες( πρόσφατο προσωπικό γεγονός για εγχείρηση καταράκτη μου ζήτησε 2000 Ευρώ όταν του ζήτηξα απόδειξη μου είπε εμείς δίνουμε μονο για 250 Ευρώ, ήμουν ο τέταρος στη σειρά δηλαδή ο γιατρός εισέπραξε 8000 Ευρώ μαύρα έχω και στοιχεία αν θέλετε).
Όσο για την μείωση δαπανών στο ΕΣΥ, θα σας πρότεινα να ρίξετε μια ματιά στο Βρετανικό σύστημα υγείας όπου ο γιατρός είναι δωρεάν, τα φά-
ρμακα όμως πληρώνονται από τους ασθενείς, με εξαίρεση τις ειδικές περιπτώσεις.
Για την περίπτωση των 650.000 ανέργων μην τα δίνετε βάση, πλείστες όσες περιπτώσεις ανέργων Μαϊμού υπάρχουν στην πιάτσα, γνωστά νεοελληνικά κόλπα, έξι μήνες εργασία στη συνέχεια έξι μήνες ταμείο ανεργίας, ενώ ταυτόχρονα εργάζεται στην επιχείρηση,ετσι ώστε να είναι κερδισμένοι αμφότεροι, τα αφεντικά γιατί δεν πληρώνουν ΙΚΑ επί εξάμηνο ο δε εργαζόμενος αμοίβεται με διπλάσιο σχεδόν μισθό (εργοδότης +ταμείο ανεργίας).
Παίδες του Νέου ΠΑΣΟΚ σας Εύχομαι κουράγιο και καλή επιτυχία.
ΤΟ 1980 Η ΤΟΤΕ Ν.Δ ΕΛΕΓΕ ΣΤΟΥΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΥΣ ΟΤΙ ΑΝ ΕΡΘΕΙ ΤΟ ΠΑΣΟΚ
ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΕΙ ΤΙΣ ΜΙΣΕΣ ΚΑΤΣΙΚΕΣ
ΤΩΡΑ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΩΝΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΚΑΤΣΙΚΕΣ ΑΛΛΑ
ΓΙΑ ΣΠΙΤΙΑ.
ΤΑ ΤΟΥΒΛΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΑΤΣΙΚΕΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΑΛΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΔΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΕΡΑΣΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ .
ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ.
Η ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 2010
ΦΟΡΟΙ ΣΤΑ ΑΚΙΝΙΤΑ ΣΤΑ ΤΣΙΓΑΡΑ ΤΑ ΠΟΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΞΕΝΥΧΤΙΑ.ΠΑΛΙΕΣ ΟΦΕΙΛΕΣ
ΜΟΝΟ 1,2 ΔΙΣ.ΑΝ ΔΕΝ ΜΕ ΑΠΑΤΑ Η ΜΝΗΜΗ ΜΟΥ ΑΛΛΑ ΜΑΣ ΕΙΧΑΤΕ ΠΕΙ.
ΚΥΡΙΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ ΑΝ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΑΤΕ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΕΛΛΕΙΜΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ
ΕΙΧΑΤΕ ΖΗΤΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΠΡΟΒΟΠΟΥΛΟ ΝΑ ΦΥΓΕΙ.
ΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 5.10.ΤΟ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΕΙΜΑΤΟΣ?
ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΜΙΛΗΣΑΤΕ ΓΙΑ 60000 ΠΕΡΙΠΟΥ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΛΗΡΟΣΟΥΝ.
ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΤΕ ΓΙΑ 60000 ΚΟΡΟΙΔΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΚΑΝΑΝ ΟΤΙ ΚΑΙ
Ο ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗΣ.ΑΛΛΩΣΤΕ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΗΘΙΚΟΝ ΚΑΙ ΝΟΜΙΜΟ..
ΕΙΜΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΗΛΠΙΖΑΝ ΣΤΟ ΟΤΙ ΚΑΤΙ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ.
ΕΔΩ ΚΑΙ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΟΜΩΣ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΑΦΙΕΡΩΝΟΥΝ ΤΟ ΓΝΩΣΤΟ ΡΑΠ
//ΠΟΣΟ Μ…… ΕΙΜΑΙ//.
ΤΑ ΕΛΕΓΑΝ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ.ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΣΑΤΕ ΚΑΛΑ ΚΑΛΑ ΠΡΙΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΤΕ ΜΗΝΑ.
Τα ακίνητα αποπληθωριστικά χάνουν την αξία τους με τον χρόνο, θέλουν συντήρηση, μένουν ξενοίκιαστα, και έχουν ήδη 100 φόρους. Τα ακίνητα δεν είναι μια μαγική μηχανή που γεννάει 20ευρα. Που ακριβώς θα βρω να πληρώσω την «έκτακτη» εισφορά;
Δεν είπαμε ότι από του χρόνου (χρήση 2010, οικ. έτος 2011) θα καταργηεθί ο κεφαλικός νεοδημοκαρτικός φόρος που λέγεται ΕΤΑΚ και πλήττει τους μικροιδιοκτήτες γης και θα αντικατασταθεί από τον ΦΜΑΠ??. Τι νόημα έχει η ρύθμιση ότι το άρθρ. 11 ν. 3634 θα εφαρμόζεται από το έτος 2009 και για κάθε επόμενο έτος?? Διατηρείται τελικά το ΕΤΑΚ ή όχι?
Η νομοτεχνική δομή της διάταξης είναι «πονηρή» και δυστυχώς παραπέμπει ευθέως στην απελθούσα διακυβέρνηση των μαθητευόμενων μάγων της ΝΔ. Δεν μπορεί να ορίζεται πως οι σχετικές διατάξεις «εφαρμόζονται από το έτος 2009 και για κάθε επόμενο έτος» ενώ στο άρθρο 1 γίνεται λόγος για έκτακτη εισφορά. Συνεπώς, όχι μόνο θα διατηρηθεί το ΕΤΑΚ, παρά την προεκλογική δέσμευση του ΠΑΣΟΚ, αλλά θα εφαρμοστεί και με το χαμηλό αφορολόγητο των 100.000 ευρώ!
Κυριε προθυπουργε εαν καταργησετε το ΕΤΑΚ πως θα χρηματοδοτησε το κτηματολογιο; Συμηφωνο οτι επειδομα κοινωνικης αλληλεγγεις πρεπει να δωθει με εισοδηματικα κοινωνικα κρητιρια αλλα οχι εαν μια τετραμελλη οικογενια εχει εισοδημα 30,000 Euro να το χανει εστο στα 35,000 Euro και πεισυευο οτι ειναι προβλημα οι πολητες ενος Ευρωπαϊκου Κρατους να ζουν με επειδημοτα η κρατικοι βοηθεια αυτο ποτε θα σταματησει;! Πρεπει να υπαρχουν δουλιες ωστε να ζουμε με αξειοπρεπεια.
θα πρέπει να υπάρχει μία παράγραφος που να συνδέει τη δήλωση του ΕΤΑΚ με το Ε9 καθώς είναι βέβαιο οτι πολλοί έξυπνοι οικόπεδα εντός σχεδίου του Ε9 τα έχουν εμφανίσει σαν εκτός σχεδίου η αγροτεμάχια στο ΕΤΑΚ γνωρίζοντας ότι μπορεί να καταργηθεί ή να επικαλεστούν οτι έγινε κάποιο ανθρώπινο λάθος επειδή το διόρθωσαν μόνοι τους μέσω διαδικτύου. Θα εξακολουθήσουν δηλαδή να είναι αυτοί οι έξυπνοι καθώς το λάθος προς όφελός τους ΕΤΑΚ δεν τους εμποδόζει να έχουν ένα σωστό για τις άλλες χρήσεις Ε9.
Να διορθωθεί το γρηγορότερο η αδικία με τη μεταφορά του συντελεστή εμπορικότητας ενός δρόμου και στους ορόφους που είναι ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ και έτσι να έχουν αυτές πολύ μεγαλύτερη αξία από οικίες στην πίσω πλευρά του ίδιου τετραγώνου από 1.7 έως και 2.5 φορές. Δηλαδή μία υποβαθμισμένη ουσιαστικά κατοικία να έχει έχει αντικειμενική αξία 2 κα 3 φορές μεγαλύτερη από την πίσω πλευρά του ίδιου τετραγώνου. Μιλάμε πάντα για οικίες και όχι εμπορικές χρήσεις(μαγαζιά, γραφεία κλπ)
Μιά βόλτα πάντως ενός ειδικού σώματος στις ακριβές περιοχές θα βρεί αρκετή φορολογιτέα ύλη είτε από <> κατοικίες είτε από τις φιρολογικές δηλώσεις αυτών που μένουν στις μικρές κατοικίες. Είναι πολύ εύκολο αν ύπάρχει η βούληση να γίνει.
Συμφωνώ τέλος με κάποιες απόψεις για το πως θα φορολογηθούν κάποιες ειδικές περιπτώσεις ακίνητης περιουσίας πχ Παιδί ή παιδιά οικογένειας που πέθαναν ο ένας η και οι δύο γονείς τους και τους άφησαν κάποια σημαντική ακίνητη περιουσία και είναι ανήλικα,φοιτητές κλπ και καλούνται να πληρώσουν τόσο φόρους κληρονομιάς όσο και ΕΤΑΚ που αδυνατούν να το πράξουν ειδικά όταν η ακίνητη περιουσία αφορά οικόπεδα κλπ που δεν αποδίδουν εισόδημα.
Στην εφαρμογή ΕΤΑΚ του 2010 να αναθεωρηθούν οι αυξήσεις σε περιοχές που δεν δικαιολογείται πχ σε κοινότητες που ξεπέρασαν κατα πολύ ( 100- 400%) την τελευταία αντικειμενική αξία του 2005. Μιλάμε για κοινότητες κάτω των 2000 κατοίκων και φυσικά όχι κοινότητες της Μυκόνου ή έντονης τουριστικής ανάπτυξης. Έλεος έχουμε γίνει έτσι όλοι πλούσιοι με μεγάλη ακίνητη περιουσία
Να είναι σαφές ποιοι θα είναι οι υπόχρεοι εφεξής, ήτοι: φυσικά και νομικά πρόσωπα, καθώς και νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, όπως περιγράφονται στην παράγραφο 2 του παρόντος.
Αν χρειαστεί διόρθωση το ΕΤΑΚ στέλνει ειδοποίηση ταχυδρομικά. Αν για κάποιο λόγο χαθεί η ειδοποίηση δεν υπάρχει τρόπος επικοινωνίας! Γιατί δεν υπάρχει ειδοποίηση με e-mail ; Η τηλεφωνική ενημέρωση απλά ενημερώνει ότι δεν έχει εκκαθαριστεί ακόμη.
Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου η «έκτακτη ενίσχυση κοινωνικής αλληλεγύης» (άρθρο 1), θα χρηματοδοτηθεί από τις εισφορές των επιχειρήσεων (άρθρο 2) και τη φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας (άρθρο 3). Η έκτακτη ενίσχυση με βρίσκει σύμφωνο σε αυτή τη δύσκολη οικονομικά περίοδο.
Πώς όμως συνάδει ο όρος «έκτακτη» στο άρθρο 1, με το εδάφιο «εφαρμόζονται από το έτος 2009 και για κάθε επόμενο έτος» του άρθρου 3; Αν η ενίσχυση χαρακτηρίζεται έκτακτη, τότε θα πρέπει η ακίνητη περιουσία να φορολογηθεί με τον τρόπο αυτό μόνο για το τρέχον έτος 2009 και να μην αναφέρεται ο όρος «για κάθε επόμενο έτος».
Η διατύπωση δεν αφορά την ουσία του σχεδίου νόμου, δηλαδή τη ενίσχυση από έκτακτους φόρους για φέτος, αλλά υποδηλώνει πάγια αύξηση της φορολόγησης των ακινήτων. Αυτά τα δύο θέματα είναι ανεξάρτητα μεταξύ τους και δεν πρέπει να ληφθούν αποφάσεις με τέτοιο σύντομο και πρόχειρο τρόπο.
Κύριοι, όπως γνωρίζετε καλύτερα από εμένα δεν έχει εισπραχθεί το ΕΤΑΚ για τα προηγούμενα έτη. Υπάρχει πρόβλημα μηχανογραφικό από το υπουργείο υποθέτω. Καλό θα ήταν να υποβάλει τη δήλωση του ΕΤΑΚ μαζί με τη δήλωση εισοδήματος ο φορολογούμενος και στην συνέχεια να εελέγχεται από τη ΔΟΥ κατά τα άλλα συμφωνώ με την κατάργηση του ΕΤΑΚ για τους μικροιδιοκτήτες. Φόρο στις μεγάλες περιουσίες και στην εκκλησιαστική περιουσία. Ολοι ισοι απένατι στο νόμο.
Νομίζω ότι είναι και μια καλή ευκαιρία να καταργηθεί και η διάταξη της παράγράφου 7 του άρθρου 6 του ν.3763/2009 που προβλέπει αυτοτελές πρόστιμο 5.000,00 για εκπροθεσμη υποβολή δηλ.ΕΤΑΚ πέραν του τριμήνου (εκτός της προσύξησης 1,5% ανα μήνα.).Δεν είναι δυνατόν οφειλές 500-1.000 -1.500 € που δεν στάθηκε δυνατον να πληρωθούν στην ώρα τους λόγω της γνωστής κατάστασης φέτος , να επιβαρύνονται με τέτοιο υπέρογκο πρόστιμο.
Εφ’ όσον οι διατάξεις εφαρμόζονται «και για κάθε επόμενο έτος», πρόκειται ουσιαστικά για επαναφορά του ΦΜΑΠ, για τον οποίο όμως είχε εξαγγελθεί οτι θα ισχύσει μεγαλύτερο αφορολόγητο και όχι τα σημερινά 100.000 ευρώ αξία κατοικιών ανά άτομο.
Υπενθυμίζεται οτι ο ΦΜΑΠ του ν. 2459/1997 είχε από το 2001 αφορολόγητο 243.600 ευρώ ανά άτομο και 610.500 για ζευγάρι με δύο παιδιά, και μάλιστα για οποιαδήποτε ακίνητα (όχι μόνο κατοικίες), και επί των τότε πολύ χαμηλότερων αντικειμενικών αξιών.
Είναι απαραίτητο και κοινωνικά δίκαιο, ταυτόχρονα με την κλιμάκωση του συντελεστή, να αυξηθούν σημαντικά τα αφορολόγητα ποσά του Ε.Τ.ΑΚ. και να ισχύουν για οποιαδήποτε ακίνητα.