1. Η περίπτωση ε της παρ.2 του άρθρου 44 του Οργανισμού Ν.Σ.Κ. αντικαθίσταται ως εξής:
«ε.) α) Η προαγωγή στη θέση του Προέδρου του Νομικού Συμβουλίου ενεργείται με προεδρικό διάταγμα μετά από πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου. Το Υπουργικό Συμβούλιο, ύστερα από γνώμη της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής και εισήγηση του Υπουργού Οικονομικών, επιλέγει τον προαγόμενο μεταξύ εκείνων που έχουν τα νόμιμα προσόντα. Η γνώμη της διάσκεψης των Προέδρων ζητείται από τον παραπάνω Υπουργό και δεν τον δεσμεύει κατά τη διατύπωση της εισήγησής του προς το Υπουργικό Συμβούλιο.
β) Πριν ζητηθεί η γνώμη της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής, το Υπουργικό Συμβούλιο με εισήγηση του ως άνω Υπουργού προεπιλέγει έξι από τους Λειτουργούς του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους που έχουν τα τυπικά προσόντα κατά περίπτωση.
Στη συνέχεια, ο ίδιος Υπουργός απευθύνεται στη Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής, η οποία μετά από ακρόαση των υποψηφίων, με επιδίωξη ομοφωνίας ή πάντως με πλειοψηφία τουλάχιστον των τεσσάρων πέμπτων των μελών της, εκφράζει γνώμη προτείνοντας τρεις λειτουργούς του Ν.Σ.Κ. μεταξύ των έξι προεπιλεγέντων κατά περίπτωση.
γ ) Η διάταξη της περίπτωσης α της παραγράφου αυτής εφαρμόζεται και για τις προαγωγές στις θέσεις των Αντιπροέδρων του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
Πριν ζητηθεί η γνώμη της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής, το Υπουργικό Συμβούλιο ύστερα από εισήγηση του ως άνω Υπουργού προεπιλέγει όταν η προς πλήρωση θέση είναι μία έξι από τους Λειτουργούς του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους που έχουν τα τυπικά προσόντα. Για κάθε μία επιπλέον θέση, ο αριθμός των προεπιλεγομένων αυξάνεται κατά 2.
Στη συνέχεια, ο Υπουργός απευθύνεται στη Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής, η οποία μετά από ακρόαση των υποψηφίων, εκφράζει με επιδίωξη ομοφωνίας ή πάντως με πλειοψηφία τουλάχιστον των τεσσάρων πέμπτων των μελών της, γνώμη προτείνοντας αριθμό λειτουργών του Ν.Σ.Κ. ίσον μπρος το ήμισυ των προεπιλεγέντων
δ) Για την πλήρωση των θέσεων οι οποίες πρόκειται να μείνουν κενές στις 30 Ιουνίου κάθε έτους ο ως άνω Υπουργός κινεί τις διαδικασίες που ορίζονται στις διατάξεις των προηγούμενων περιπτώσεων της παραγράφου αυτής το αργότερο ως το τέλος Απριλίου. Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο κενωθεί κάποια από τις παραπάνω θέσεις κατά τη διάρκεια του δικαστικού έτους η διαδικασία κινείται μέσα σε δύο μήνες από την κένωση της θέσης και η προαγωγή του λειτουργού του ΝΣΚ ανατρέχει στη λήξη της δίμηνης αυτής προθεσμίας
ε) Η γνώμη της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής παρέχεται μέσα σε δύο μήνες από τότε που ζητήθηκε και αφορά πάντοτε αριθμό λειτουργών του ΝΣΚ που δεν μπορεί να είναι μικρότερος ή μεγαλύτερος του αριθμού που ορίζεται από τις διατάξεις της προηγουμένης παραγράφου.
Η διαδικασία για την προαγωγή λειτουργού του ΝΣΚ μπορεί να συνεχιστεί και χωρίς την παραπάνω γνώμη, αν για οποιονδήποτε λόγο παρέλθει άπρακτη η δίμηνη προθεσμία.
Η γνώμη της Διάσκεψης των Προέδρων μπορεί να παραλειφθεί, αν δεν είναι δυνατή η σύγκλησή της λόγω διάλυσης της Βουλής ή για οποιονδήποτε άλλο νόμιμο λόγο.»
2. Στην περ. β) της παρ.3 του άρθρου 46 του Οργανισμού ΝΣΚ προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Κατ’ εξαίρεση στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο μετέχουν και ένας Πάρεδρος και ένας Δικαστικός Αντιπρόσωπος Α΄ τάξεως μετά από κλήρωση που διενεργείται σύμφωνα με όσα ορίζονται ανωτέρω όταν εξετάζονται θέματα μεταθέσεων – αποσπάσεων μελών των αντίστοιχων βαθμών.»
3. Μετά το άρθρο 56 του Οργανισμού Ν.Σ.Κ. προστίθεται άρθρο 56α ως εξής
« Άρθρο 56α
Κατά παρέκκλιση από κάθε γενική ή ειδική διάταξη, δύναται να αποσπώνται σε οργανική μονάδα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, μετά από αίτημα του Προέδρου, από οποιαδήποτε δημόσια υπηρεσία ή δημόσια επιχείρηση ή νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου που εμπίπτουν στον δημόσιο ή ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως αυτός ορίζεται κάθε φορά ή από επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, υπάλληλοι με ειδικές επιστημονικές γνώσεις και εμπειρία, ως τεχνικοί σύμβουλοι για την προάσπιση των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου σε οιασδήποτε φύσεως υποθέσεις τις οποίες χειρίζονται μέλη του Ν.Σ.Κ.. Ο χρόνος της απόσπασης ορίζεται σε δύο έτη και μπορεί να παραταθεί αιτιολογημένα μέχρι δύο επιπλέον έτη. Ο συνολικός χρόνος διάρκειας της απόσπασης λογίζεται για κάθε συνέπεια ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στην υπηρεσία από την οποία αποσπάσθηκε ο υπάλληλος. Η μισθοδοσία όσων αποσπώνται, τα επιδόματα, οι πάσης φύσεως ασφαλιστικές ή εργοδοτικές εισφορές ή άλλες ειδικές παροχές που λαμβάνουν βαρύνουν τους φορείς από τους οποίους αποσπάσθηκαν. Οι αποσπώμενοι λαμβάνουν τη διαφορά μεταξύ των επιδομάτων που καταβάλλονται από την υπηρεσία από την οποία προέρχονται και εκείνων που καταβάλλονται στους υπαλλήλους του Ν.Σ.Κ. η οποία βαρύνει τον προϋπολογισμό του Ν.Σ.Κ.»
4. Οι διατάξεις των παρ. 8, 14, 15, 16 και 17 του άρθρου. 13 Ν.3790/2009 και της παραγράφου 5 περ. στ΄ του άρθρου 244 Ν.3852/2010 καταργούνται.
5. Η παρ. 10 του άρθρου. 13 Ν.3790/2009 αντικαθίσταται ως εξής: «»
6. Η διάταξη του άρθρου 18 του Π.Δ. 238/2003 αντικαθίσταται ως εξής:
« Άρθρο 18
Υποψήφιοι
Στο διαγωνισμό έχουν δικαίωμα συμμετοχής, όσοι έχουν συμπληρώσει το εικοστό έβδομο έτος της ηλικίας τους και έχουν συμπληρώσει διετή δικηγορία ή είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος και έχουν συμπληρώσει ένα έτος δικηγορίας, ή είναι δικαστικοί λειτουργοί, και δεν έχουν υπερβεί το τεσσαρακοστό έτος της ηλικίας τους. Επίσης τυπικό προσόν συμμετοχής στο διαγωνισμό είναι η άριστη γνώση της αγγλικής ή γαλλικής ή γερμανικής γλώσσας, η οποία αποδεικνύεται σύμφωνα με το άρθρο 28 του Π.Δ/τος 50/2001 (Α39) «Προσόντα Διορισμού σε θέσεις φορέων του Δημόσιου Τομέα».»
7. Η παρ. 11 του άρθρου. 13 Ν.3790/2009 αντικαθίσταται ως εξής: «»
8. Η διάταξη της παρ. 15 του άρθρου 28 του Ν.2579/1998 αντικαθίσταται ως εξής:
« 15. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, επιτρέπεται η μετάταξη, αποσπασμένων ή μη στο Ν.Σ.Κ., υπαλλήλων Υπουργείων, Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α., στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης, γενικής ή ειδικής διάταξης.
Η μετάταξη γίνεται ύστερα από αίτηση του ενδιαφερομένου και σύμφωνη γνώμη του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου του Ν.Σ.Κ., σε κενές οργανικές θέσεις του διοικητικού του προσωπικού, κατηγορίας και κλάδου αντίστοιχου των προσόντων του μετατασσόμενου.»
9. Στο άρθρο 25 παρ. 1 εδ. β Ν.2717/1999 (Κώδικας Διοικητικής Δικονομίας) η περίπτωση β) αναριθμείται σε περίπτωση γ) και προστίθεται περίπτωση β) ως εξής:
« β) των διαφορών που αναφύονται σε υποθέσεις επί προσφυγών ουσίας, που αφορούν ακύρωση επιβληθέντος προστίμου, των οποίων το αντικείμενο δεν υπερβαίνει το ποσό των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ, από την αρχή, που εξέδωσε το προσβαλλόμενο πρόστιμο. Το αντικείμενο της διαφοράς προσδιορίζεται από το ύψος του επιβληθέντος προστίμου.»
10. Στο τέλος της παρ 2 της με αρ. 50(1) ΦΕΚ Β 97/30.01.2003 Απόφασης του Προέδρου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους περί του Τρόπου, προϋποθέσεων και διαδικασίας άσκησης των αρμοδιοτήτων των Τριμελών Επιτροπών του άρθρου 5 παρ. 5 του Ν. 3086/2002 «Οργανισμός Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των Λειτουργών και των Υπαλλήλων του, προστίθεται το ακόλουθο εδάφιο:
« Για υποθέσεις στις οποίες έχει εκδοθεί πρακτικό γνωμοδότησης σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ. 3 περ. α) υποπ. δδ), δεν απαιτείται αναλυτική πραγμάτευση του νομικού ζητήματος, στο οποίο αφορά η γνωμοδότηση σε κάθε εισήγηση ενώπιον της Επιτροπής ή Τμήματος, αλλά αρκεί αναφορά στην προσαρτημένη στο πρακτικό της Ολομέλειας εισήγηση.»
11. Η παρ. 2 του άρθρου 11 του Ν. 1649/1986 όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 18 Ν. 1868/1989 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Η επιλογή γίνεται από πενταμελή επιτροπή που αποτελείται από: α) τέσσερεις δικηγόρους, από τους οποίους ο ένας με 15ετή τουλάχιστον δικηγορική υπηρεσία, που ορίζονται από το διοικητικό συμβούλιο, του οικείου δικηγορικού συλλόγου, β) έναν εκπρόσωπο του ενδιαφερόμενου νομικού προσώπου. Πρόεδρος της επιτροπής είναι ο δικηγόρος με τη μεγαλύτερη δικηγορική υπηρεσία, καθήκοντα δε γραμματέα αυτής ασκεί υπάλληλος του νομικού προσώπου. Υποψήφιοι μπορούν να είναι δικηγόροι μέλη του δικηγορικού συλλόγου του τόπου, όπου πρόκειται να παρασχεθούν οι υπηρεσίες.»