1. Οι παράγραφοι 2 και 7 του άρθρου 24 του Οργανισμού Ν.Σ.Κ. αντικαθίστανται ως εξής:
«2. Οι δικηγόροι του Δημοσίου ορίζονται για μία διετία με έναν αναπληρωτή, με απόφαση του Προέδρου, ύστερα από έγγραφη γνώμη του Τμήματος Επιθεωρήσεως Ποιοτικού Ελέγχου και Αξιολογήσεως, που εκδίδεται με βάση προηγούμενη σχετική κοινή εισήγηση της κατά τόπο αρμόδιας Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας (Δ.Ο.Υ.) και της Κτηματικής Υπηρεσίας του Δημοσίου (Κ.Υ.Δ.). Πριν από την παρέλευση της διετίας, είναι δυνατή η αντικατάσταση του δικηγόρου για τον υπολειπόμενο χρόνο, όταν συντρέχει σπουδαίος λόγος. Ανανέωση της εντολής στον ίδιο δικηγόρο επιτρέπεται πάντοτε, αν εκπλήρωσε με επάρκεια τα καθήκοντά του. Η αντικατάσταση ή η μη ανανέωση της εντολής δεν δημιουργεί υπέρ του δικηγόρου οποιοδήποτε δικαίωμα προς αποζημίωση, πλην της αξίωσης για καταβολή της οφειλόμενης κατά την παρ. 5 αμοιβής για τις, μέχρι την κοινοποίηση σε αυτόν της σχετικής πράξης, ενέργειές του στις υποθέσεις που του είχαν ανατεθεί.»
« 7. Η αμοιβή και τα έξοδα των δικηγόρων του Δημοσίου εκκαθαρίζονται, από την κατά το άρθρο 16 Διεύθυνση Οικονομικών Υποθέσεων της Κεντρικής Υπηρεσίας με επιμέλεια του Τμήματος εκκαθάρισης αμοιβών αυτής, το οποίο και μεριμνά για τη σύνταξη της οικείας εκκαθαριστικής πράξης, την υπογραφή της από τον Πρόεδρο και την εκτέλεσή της.»
2. Το άρθρο 26 του Οργανισμού Ν.Σ.Κ. αντικαθίσταται ως εξής:
« Ασκούμενοι δικηγόροι
Η πρακτική άσκηση ασκούμενων δικηγόρων μπορεί να γίνει στην Κεντρική Υπηρεσία, σε Γραφείο Νομικού Συμβούλου της παρ. 3 του άρθρου 17 ή σε Δικαστικό Γραφείο του Ν.Σ.Κ., σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας. Η διάθεση των ασκούμενων δικηγόρων στις υπηρεσιακές μονάδες του Ν.Σ.Κ. γίνεται με απόφαση του Προέδρου του Ν.Σ.Κ., ο οποίος χορηγεί και το πιστοποιητικό για την άσκησή τους. Στους ασκούμενους δικηγόρους καταβάλλονται πάγια μηνιαία έξοδα κίνησης, που ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.»
3. Η παρ. 2 του άρθρου 27 του Οργανισμού Ν.Σ.Κ. αντικαθίσταται ως εξής:
« 2.Ο αριθμός των οργανικών θέσεων των Λειτουργών του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ορίζεται ως εξής: α) Των Αντιπροέδρων συνολικά σε οκτώ (8), β) των Νομικών Συμβούλων συνολικά σε πενήντα έξι (56), γ) των Παρέδρων συνολικά σε εκατόν εικοσιοκτώ (128) και δ) των Δικαστικών Αντιπροσώπων συνολικά σε διακόσιες τριάντα επτά (237).
4. Η περίπτωση 4 του άρθρου 30 του Οργανισμού Ν.Σ.Κ. αντικαθίσταται ως εξής: «4. Ως μέλη του κύριου προσωπικού του Ν.Σ.Κ. διορίζονται, κατόπιν διαγωνισμού, όσοι έχουν συμπληρώσει το 27ο έτος της ηλικίας τους και έχουν συμπληρώσει διετή δικηγορία ή είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος και έχουν συμπληρώσει ένα έτος δικηγορίας, ή είναι δικαστικοί λειτουργοί, και δεν έχουν υπερβεί το 40ο έτος της ηλικίας τους».
5. Η παρ.1 του άρθρου 37 του Οργανισμού Ν.Σ.Κ. αντικαθίσταται ως εξής: «1. Το μέλος του κύριου προσωπικού οφείλει πίστη και αφοσίωση στην πατρίδα και στη δημοκρατία. Κατά την άσκηση των καθηκόντων του υπόκειται στο Σύνταγμα και στους νόμους, απολαύει προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας, δεν ευθύνεται, δεν διώκεται και δεν εξετάζεται για γνώμη που διατύπωσε ή πράξη που εκτέλεσε κατά την νόμιμη άσκηση των καθηκόντων του.»
6. Οι παράγραφοι 4 και 5 του άρθρου 38 του Οργανισμού Ν.Σ.Κ. αντικαθίστανται ως εξής:
«4. Όπου σε διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας προβλέπεται σε υπουργεία η συγκρότηση νομοπαρασκευαστικών επιτροπών ή άλλων συλλογικών οργάνων με νομοπαρασκευαστικές αρμοδιότητες συμμετέχει υποχρεωτικά σε αυτές, για τη νόμιμη συγκρότησή τους, και ο Νομικός Σύμβουλος του Ν.Σ.Κ. στο αντίστοιχο υπουργείο με αναπληρωτή άλλο Νομικό Σύμβουλο ή Πάρεδρο, που υπηρετεί στην Υπηρεσία Νομοπαρασκευαστικού Έργου, οι οποίοι ορίζονται από τον Πρόεδρο του Ν.Σ.Κ. ύστερα από ερώτημα της αρμόδιας υπηρεσίας.
5. Τα μέλη του Ν.Σ.Κ., που μετέχουν, με βάση ειδικές διατάξεις, σε συμβούλια ή επιτροπές ή άλλα συλλογικά όργανα της διοίκησης, προηγούνται από τους λοιπούς υπηρεσιακούς παράγοντες, που συμμετέχουν σε αυτά, εκτός από τους Υπουργούς, Υφυπουργούς, Γενικούς Γραμματείς Υπουργείων και Γενικούς Γραμματείς Αποκεντρωμένων Διοικήσεων.»
7. Από το άρθρο 40 του Οργανισμού Ν.Σ.Κ. απαλείφεται η λέξη «υποχρεωτικά».
Προς υποβοήθηση του ρόλου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και την καλύτερη εκπροσώπηση των συμφερόντων του Δημοσίου θα μπορούσαν -εφόσον το επιθυμούσαν και όχι υποχρεωτικά- υπάλληλοι, απόφοιτοι Νομικών Σχολών με δικηγορική εμπειρία που είναι πλέον Δημόσιοι υπάλληλοι να μπορούν να εκπροσωπούν την Υπηρεσία τους και μόνο, στα Δικαστήρια ασκώντας ρόλο Δικηγόρου. Τα πλεονεκτήματα είναι πολλαπλά: αποσυμφορούνται οι εκπρόσωποι του Ν.Σ.Κ. και εκπροσωπείται η Υπηρεσία από υπάλληλο-Νομικό που συν τοις άλλοις γνωρίζει καλά και τα αντικείμενα της Υπηρεσίας -πέραν των νομικών θεμάτων-.Όλα αυτά βέβαια με τη θεσμοθέτηση δικλείδων ασφαλείας και θεσμικού πλασίου.