Άρθρο 23 Θέματα Τελών και Ειδικών Φορολογιών

1. Τα τέλη κυκλοφορίας για τα ΕΙΧ που τελούν στο ανασταλτικό τελωνειακό καθεστώς και για τα εκποιούμενα από το Δημόσιο ή τον ΟΔΔΥ υπολογίζονται αποκλειστικά με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα για τεχνικούς λόγους

2. Εισιτήριο καζίνο

Με τις προτεινόμενες διατάξεις η αξία του εισιτηρίου για την είσοδο στον χώρο των καζίνο της χώρας, ορίζεται ενιαία στο ποσό των δώδεκα (12) ευρώ.

Η ρύθμιση αυτή εξετάζεται για την αντιμετώπιση κατά ομοιόμορφο τρόπο της αξίας του εισιτηρίου εισόδου των καζίνο, δεδομένου ότι σήμερα, από τις υφιστάμενες διατάξεις του νόμου, υφίσταται μειωμένη τιμή ποσού έξι (6) ευρώ, των εισιτηρίων εισόδου του καζίνο Πάρνηθας, του καζίνο Θεσσαλονίκης και του καζίνο της Κέρκυρας, έναντι της τιμής του εισιτηρίου εισόδου των άλλων καζίνο της χώρας που είναι 15 ευρώ. Με τη ρύθμιση αυτή αποδυναμώνεται ο ισχυρισμός προς την ΕΕ ότι, η μειωμένη τιμή του εισιτηρίου εισόδου, για ορισμένες επιχειρήσεις καζίνο, έναντι άλλων ομοειδών, που τελούν σε συγκρίσιμη κατάσταση, συνιστά επιλεκτικό πλεονέκτημα.

3. Απαλλαγή για τους εκμεταλλευτές παραδοσιακών θερινών και χειμερινών κινηματογράφων με μία ή δύο οθόνες προβολών αξίας πενήντα λεπτών (0,50) του ευρώ ανά εισιτήριο,

Η απαλλαγή αυτή χορηγείται ώστε να ενισχυθεί η βιωσιμότητα αυτών των αιθουσών που πλήττονται περισσότερο από τους λοιπούς συντελεστές της κινηματογραφικής παραγωγής και απειλούνται με οριστική διακοπή της λειτουργίας τους και παράλληλα διακοπή της ιστορικής διαδρομής του κινηματογράφου και του πολιτισμού γενικότερα της χώρας μας.

  • Άρθρο 23:

    Θέματα τελών και ειδικών φορολογιών

    Με το άρθρο 87 του ν. 3842/10 εξαιρέθηκαν από το φόρο πολυτελείας όπως αυτός ορίσθηκε με το ν. 3833/2010 τα αναπηρικά αυτοκίνητα των ατόμων με βαριές κινητικές αναπηρίες. Με αυτό τον τρόπο αποκαταστάθηκε η κοινωνική αδικία που υπέστησαν με το ν. 3833/2010 τα άτομα με βαριές κινητικές αναπηρίες.

    Η προαναφερθείσα όμως διάταξη του ν. 3842/10 αναφέρει [οι παραπληγικοί ανάπηροι και οι ανάπηροι με αμφοτερόπλευρο ακρωτηριασμό κάτω άκρων, οι οποίοι σύμφωνα με τις ισχύουσες περί αναπήρων προσώπων διατάξεις είναι δικαιούχοι πλήρους απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης για επιβατικό αυτοκίνητο κυλινδρισμού κινητήρα άνω των 1.650 κυβικών εκατοστών, απαλλάσσονται και από το φόρο πολυτελείας]. Κατ’ αυτό τον τρόπο από τον φόρο πολυτελείας δεν εξαιρούνται κατηγορίες αναπηρίας οι οποίες απαλλάσσονται πλήρως από το τέλος ταξινόμησης για επιβατικό αυτοκίνητο κυλινδρισμού κινητήρα μέχρι 1650 κυβικών εκατοστών. Δηλαδή αναπηρίες όπως τυφλοί, θαλασσαιμικοί, νεφροπαθείς κ.λπ που δικαιούνται αναπηρικό αυτοκίνητο έως 1650 κ.ε. δεν απαλλάσσονται από το φόρο πολυτελείας.

    Για να σταματήσει αυτή η διακριτική μεταχείριση μεταξύ των ιδίων των ατόμων με αναπηρία ζητούμε την απαλλαγή από το φόρο πολυτελείας όλων των ατόμων με αναπηρία που σύμφωνα με τις ισχύουσες περί αναπήρων προσώπων διατάξεις είναι δικαιούχοι πλήρους απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης για επιβατικό αυτοκίνητο ανεξαρτήτως κυβισμού.

  • 28 Ιανουαρίου 2011, 11:33 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΞΕΝΟΣ

    «Στο ανωτέρω άρθρο ΑΤΥΧΩΣ και ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ αναφέρεται μεταξύ άλλων, ότι στο καζίνο της Κέρκυρας υφίσταται μειωμένη τιμή εισιτηρίου 6 Ευρώ. Παραπέμπω στην παράγραφο 4.1.δ.iii, του άρθρου 4, της απόφασης του Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού, με αριθμό 9206, της 26ης Ιουλίου 2010, που δημοσιεύεται στο ΦΕΚ Β’ 1178 / 05.08.2010, για επαλήθευση.».

  • 28 Ιανουαρίου 2011, 00:26 | Β.Ευθυμίου

    Το πλάνο αυτό,
    εκτός από την αμεσότερα υποχρεωτική είσπραξη των ειδικών φόρων και την δικαιότερη κατανομή των που προτάσσει ,
    θα επιφέρει εκθετικά αυτοέλέγχο και συνειδητοποίηση στο πλατύ κοινωνικό επίπεδο των εποχούμενων και χρηστών των οδικών δικτύων ,
    με στόχο μια μεγάλη βελτίωση του κυκλοφοριακού , γρηγορότερη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων,
    και μία πνοή ελπίδας για την ανάπτυξη στη μη βιομηχανικά παραγωγική χώρα μας,

    ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ

    Το σήμα τελών κυκλοφορίας να έχει μέγεθος τουλάχιστον 7×7 πόντων για να είναι ευδιάκριτη από μακριά η ημερομηνία λήξης του.(π.χ: 28/8/11) και να είναι γραμμένος για να φαίνεται και ο αριθμός του οχήματος

    Να είναι διαθέσιμο από τα ΕΛ.ΤΑ ή και από τα Κ.Ε.Π, συνέχεια όλο το χρόνο,

    Αλλά πλέον μόνον κατόπιν επίδειξης της βεβαίωσης ασφάλισης,
    του πιστοποιητικού τεχνικού ελέγχου και της ισχύουσας* άδειας κυκλοφορίας.

    Η διάρκεια του σήματος να είναι δωδεκάμηνη ή και εξάμηνη.

    Να εκδίδεται από το τυπογραφείο του κράτους τυπωμένο ανεξίτηλα σε ειδικό χαρτί στις 28 κάθε μήνα και σε διαφορετικό χρώμα κάθε ημερολογιακό έτος ώστε να είναι κραυγαλέα παράταιρο το παλιό το παράνομο.
    Να μπορούμε να προμηθευόμαστε το σήμα όταν θέλουμε να βάλουμε σε κυκλοφορία το όχημα ώστε να μπορεί να καταλαμβάνει θέση σε δημόσιο δρόμο, ΧΩΡΙΣ να χρεώνεται αναδρομικά για μήνες κυκλοφορίας που δεν του αναλογούν.

    Πλέον δεν θα χρειάζονται ειδοποιητήρια για όλους αλλά ίσως μόνο για τους , ελάχιστους κατ’ αναλογία , μη συμμορφούμενους.

    Να υπάρχει όμως μια νόμιμη δυνατότητα κατοχής και διαχείρισης, των μη κυκλοφορούντων και εκτός δρόμων διατηρούμενων οχημάτων με τους αριθμούς ταξινόμησης, από τους νόμιμους ιδιοκτήτες τους. Αυτό να γίνεται κατόπιν καταγραφής σε ειδικό αρχείο στις υπηρεσίες συγκοινωνιών (*μεγάλη σφραγίδα χαρακτηρισμού της κατάστασης στην άδεια κυκλοφορίας) χωρίς την κατάθεση των πινακίδων .

    Αναλόγως, και πολύ αμεσότερα, και για τα δίκυκλα να γίνουν παρεμφερείς ρυθμίσεις

    Αναπόσπαστα να δοθούν συγχρόνως κίνητρα για ειδική μετεκπαίδευση των πτυχιούχων μηχανικών και μετά από ειδικές εξετάσεις να μπορούν πλέον να ελέγχουν, αλλά και να επισκευάζουν υπεύθυνα, πριν υπογράψουν τα δελτία τεχνικού ελέγχου οχημάτων .

    Έτσι θα προκύψει και μείωση των τροχαίων ατυχημάτων
    ιδίως όταν η ανάγκη για άμεσο τεχνικό έλεγχο που θα προκύψει
    θα φέρνει συχνότερα και αμεσότερα προ των ευθυνών των συνειδητοποιώντας τους χρήστες των οχημάτων
    και φτάσει να μπορεί να εξυπηρετείται ακόμα και σε ετήσια βάση .
    Αυτός ο ανέξοδος αυτοέλεγχος θα καθαρίσει τους δρόμους από τα παράνομα κυκλοφορούντα και σταθμεύοντα οχήματα άμεσα διασφαλίζοντας την καταβολή τελών γρηγορότερα.

    Σίγουρα το σημαντικότερο αποτέλεσμα του εγχειρήματος θα είναι η επιμόρφωση και η διαπαιδαγώγηση, που δικτυακά πλέον, θα μπορεί να διαδοθεί ταχύρυθμα σε όλες τις βαθμίδες της κοινωνίας που χρησιμοποιεί τα τροχοφόρα και τους δημόσιους δρόμους μας .
    Θα ερχόμαστε αναγκαστικά πολύ πιο τακτικά αντιμέτωποι με τις υποχρεώσεις μας ως προς τη σωστή και νόμιμη χρήση των δικαιωμάτων μας και διαπλάθοντας αυτόν τον πολιτισμό θα επέλθει εκθετική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων ως και καλυτέρευση των συνθηκών έκβασης των συνεπειών τους.
    Γενικότερα με τη δικαιότερη αυτή περί τα τροχοφόρα οικονομική πολιτική θα επιτύχουμε παράλληλη ανάπτυξη της υποστηρικτικής βιομηχανίας* στον τόπο μας (* που πλήττεται από, κυρίως, εκτός Ελλάδος οικονομικά συμφέροντα),
    καθώς θα αυξάνονται συνεχώς οι μηχανικοί αφού πλέον θα είναι επιφορτισμένοι με τη διάγνωση και την εγγυημένη αποκατάσταση σε ανταγωνιστική βάση,
    αλλά κυρίως μια εθνικών διαστάσεων ταχύρυθμη επιμόρφωση επί θεμάτων κυκλοφοριακής αγωγής και αναπόσπαστα και καθιέρωση κανόνων κυκλοφοριακής ηθικής που περιέργως παρουσιάζει ελλείψεις
    ,γενικώς ,
    σε όλες τις τάξεις της κοινωνίας των εποχούμενων στην χώρα μας με αποτελέσματα που κάθε χρόνο προσλαμβάνουν διαστάσεις ακήρυχτου πολέμου.

    Με εκτίμηση

    Β.Ευθυμίου

  • 27 Ιανουαρίου 2011, 14:57 | Μανόλης

    Θεωρώ ότι η απαλλαγή των θερινών κινηματογράφων πρέπει να είναι πολύ μεγαλύτερη των χειμερινών, διότι αυτοί δοκιμάζονται πολύ περισσότερο από την κρίση τη στιγμή που θα μπορούσαν με κατάλληλη χρηματοδότηση να αυξήσουν και το τουριστικό προϊόν της χώρας ως ένα μοναδικό είδος καλαοκαιρινής διασκέδασης της Ελλάδας.

  • 27 Ιανουαρίου 2011, 12:54 | ΤΑΚΗΣ

    ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΤΕΙ Η ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΡΟ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΧΡΙ 2000CC ΤΩΝ ΙΧ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 3-5 ΕΤΩΝ ΠΕΡΙΠΟΥ ΕΠΑΝΑΠΑΤΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΙΧΕ ΠΟΥ ΗΔΗ ΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΤΟΥΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΠΕΡΑΝ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΦΟΡΟ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ. ΕΙΔΙΚΑ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΝ ΣΤΗΝ ΑΛΛΟΔΑΠΗ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΕΠΙΒΑΡΥΝΟΝΤΑΙ (ΠΕΡΑΝ ΤΗΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΥΨΗΛΟΤΑΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΖΩΗΣ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΧΩΡΕΣ) ΔΥΣΒΑΣΤΑΧΤΑ ΚΑΙ ΑΠΡΟΟΠΤΑ ΜΕ ΕΝΑ ΦΟΡΟ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΥΨΗΛΟΣ ΚΑΙ «ΑΔΙΚΟΣ» ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΚΑΤΙ ΣΧΕΤΙΚΟ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ.