1. Αναστέλλεται για ένα έτος η χορήγηση πιστοποιητικού Φόρου Ακίνητης Περιουσίας
Αναστέλλεται για ένα έτος η χορήγηση του προβλεπόμενου στην παράγραφο 1 του άρθρου 48 του ν. 3842/2010 πιστοποιητικού Φόρου Ακίνητης Περιουσίας, το οποίο χορηγείται από τον προϊστάμενο της αρμόδιας Δ.Ο.Υ., καθώς λόγω της εφαρμογής για πρώτη φορά της φορολογίας αυτής δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εκκαθάρισης του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας φυσικών προσώπων έτους 2010, με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτή η χορήγηση του πιστοποιητικού αυτού.
2. Εταιρείες ακινήτων που εκμισθώνουν ακίνητά τους σε ναυτιλιακές εταιρείες του α.ν. 89/1967.
Εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής του ειδικού φόρου επί των ακινήτων εταιρείες που εκμισθώνουν ακίνητά τους σε ναυτιλιακές εταιρείες του α.ν. 89/1967. Η εξαίρεση αφορά μόνο στα ακίνητα που εκμισθώνονται σε ναυτιλιακές εταιρείες του α.ν. 89/1967, και με την προϋπόθεση ότι αυτά χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την εγκατάσταση των γραφείων ή των αποθηκών των ναυτιλιακών εταιρειών. Η εισαγωγή της συγκεκριμένης εξαίρεσης κρίνεται απαραίτητη ως αντιστάθμισμα των επιπτώσεων της οικονομικής ύφεσης στο ναυτιλιακό κλάδο, ο οποίος παραδοσιακά συμβάλλει στην ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας.
3. Εξαίρεση από την υποχρέωση καταβολής του ειδικού φόρου επί των ακινήτων για τους συλλογικούς θεσμικούς φορείς που βρίσκονται εκτός Ελλάδος και έχουν επενδύσεις σε ακίνητα εντός της Ελληνικής επικράτειας.(Ασφαλιστικά ταμεία, θεσμικοί επενδυτές κ.λπ.). Εξαιρούνται τα πρόσωπα αυτά μόνο εάν εδρεύουν σε μη συνεργάσιμα κράτη.
4. Απαλλαγή από φόρο ακίνητης περιουσίας της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής
Απαλλάσσεται για τα ιδιοχρησιμοποιούμενα ακίνητά της η Αμερικανική Γεωργική Σχολή διότι προάγει τον ειδικό δημόσιο σκοπό της εκπαίδευσης, καθώς η αποστολή της είναι να εκπαιδεύει νέους και ενήλικες, προκειμένου να τους καταρτίζει επαγγελματικά για τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της γεωργίας, της οικολογίας και των επιστημών ζωής, προσβλέποντας με τον τρόπο αυτόν στη στήριξη της αειφόρου ανάπτυξης και τη διάχυση της πληροφόρησης σχετικά με τα αγροτικά θέματα.
Εννέα χρόνια μετά την εισαγωγή του Ειδικού Φόρου επί των Ακινήτων 3%, όπως αυτός τροποποιήθηκε από τον Ν.3842/ 2010, η παρούσα βελτίωση που επιχειρείται με την παρ. 3 του αρ. 22 του Προσχεδίου Νόμου μπορεί να αντιμετωπίσει ανοιχτά σημεία του ισχύοντος πλαισίου που θα μπορούσαν να θέτουν αντικίνητρα για άμεσες & έμμεσες επενδύσεις σε ακίνητα στην Ελλάδα από ξένους Συλλογικούς Θεσμικούς Φορείς.
Παρατηρήθηκε στην πράξη ότι από τη διατύπωση των διατάξεων του
Ν. 3091/ 2002 (και του Ν. 3842/ 2010) προκύπτουν αμφιβολίες για το κατά πόσο εξαιρούνται από το φόρο περιπτώσεις ιδιοκτητών ακινήτων που ήταν προφανές ότι δεν ενέπιπταν στο σκοπό του νόμου, ο οποίος είναι η σύλληψη και καταγραφή ιδιοκτησίας ακινήτων από Έλληνες Φορολογούμενους, που παρέμενε αδήλωτη με τη χρήση κυρίως υπεράκτιων εταιρειών μέσω της εξασφάλισης ουσιαστικής ανωνυμίας στους ιδιοκτήτες τους. Προς επίρρωση των παραπάνω, παραθέτω απόσπασμα της εισηγητικής έκθεσης του Ν.3091 της 24.12.2002:
«Επειδή η μυστικότητα, που περιβάλλει το ιδιοκτησιακό καθεστώς των εξωχώριων εταιρειών, είναι προφανές ότι παρέχει τη δυνατότητα στους πράγματι κυρίους των ακινήτων να παραμείνουν ανώνυμοι και να φοροαποφεύγουν σε σχέση με το ακίνητο».
Με δεδομένο ότι μια ευρύτερη του δέοντος εφαρμογή του ειδικού αυτού φόρου μπορεί να θέτει προσκόμματα σε επενδύσεις στον τομέα του Real Estate στη χώρα μας, αποτελώντας εμπόδιο στη γενικότερη προσπάθεια προσέλκυσης επιπλέον επενδύσεων από χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο που περνάει η ελληνική οικονομία, η προτεινόμενη τροποποίηση κρίνεται καίρια και προς τη σωστή κατεύθυνση έτσι ώστε ευκρινώς να εξαιρεθούν του φόρου αλλοδαποί Θεσμικοί Επενδυτές (Sovereign Wealth Funds, Social Security Funds), οι οποίοι είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν σημαντικού ύψους κεφάλαια και οι οποίοι δεν αποσκοπούν στην απόκρυψη εισοδημάτων ή περιουσίας στην Ελλάδα.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΓΗΠΕΔΩΝ ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
Γιατί τα γήπεδα εκτός σχεδίου των φυσικών προσώπων απαλλάσσονται από το ΦΑΠ ;
Είναι λογικό να υπάρχει ένα απαλλασσόμενο εμβαδό ή αξία, αλλά όχι να απαλλάσσονται πλήρως οι τσιφλικάδες, καθώς και οι κάτοχοι μεγάλων εκτάσεων σε παραθαλάσσια και ορεινά θέρετρα.
Μία λογική φορολογία των ανωτέρω, θα επέτρεπε ηπιότερη φορολογία των εντός σχεδίου ακινήτων των φυσικών προσώπων, χωρίς να μειωθεί το συνολικό έσοδο του δημοσίου.
ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ. ΜΑΣ ΚΟΡΟΪΔΕΥΕΤΕ ΧΟΝΤΡΑ….
ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΕΚΜΙΣΘΩΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΘΑ ΑΠΑΛΑΣΣΟΝΤΑΙ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ?
ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΣ ΜΕ ΤΙς ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΟΜΙΜΟΙ? ΑΝ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ, ΝΑ ΤΟΥ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΤΟ ΚΑΠΕΛΟ. ΠΟΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΟΙΑ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ? ΑΥΤΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΞΕΝΟΥΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΤΑ ΠΟΛΥ ΥΨΗΛΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΠΛΕΟΝ, ΡΙΧΝΟΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥΣ, ΧΩΡΙΣ ΒΕΒΑΙΑ ΝΑ ΤΗΡΟΥΝ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΩΝ…
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑΥΤΙΚΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΡΓΟΙ.
ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΜΕ ΞΕΝΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ…
ΠΩΣ ΑΥΤΗ Η ΤΑΞΗ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΑΔΕΧΘΩ ΟΤΙ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΟΥΣ ΕΚΒΙΑΣΜΟΥΣ ΤΗΣ?
ΕΓΩ ΣΑΣ ΠΡΟΚΑΛΩ ΝΑ ΨΑΞΕΤΕ ΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΣΕ ΜΑΣ, ΤΟΥΣ ΑΠΛΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ, ΠΟΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΥΠΕΡΑΚΤΙΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΤΑΙ «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΥΓΙΗΣ».
ΕΧΩ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΕΩΣ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ ΚΑΙ ΑΡΑ Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΜΟΝΟ ΣΑΝ «ΡΟΥΣΦΕΤΟΛΟΓΙΚΗ» ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΘΕΙ….
ΚΑΙ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΘΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΗΝ «ΚΑΤΙΟΥΣΑ» ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΑΠΟ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΔΑΣΟΣ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΕ ΝΑ ΑΣΧΟΛΕΙΣΘΕ ΜΕ ΤΟ ΚΛΑΔΑΚΙ ΣΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΠΕΥΚΑΚΙ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΕΙΛΑ-ΔΕΙΛΑ ΞΕΦΥΤΡΩΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΜΑ….
ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ – ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΕΝΤΥΠΟΥ Ε9
ΘΕΜΑ: Ε.Τ.ΑΚ., ΦΜΑΠ. Υπολογισμός αντικειμενικής αξίας ακινήτων, τα οποία έχουν ενταχθεί στο σχέδιο πόλεως χωρίς ολοκλήρωση της απαιτούμενης πράξης εφαρμογής.
1. Εδώ, πρόκειται για αγροτεμάχια ή εκτάσεις που έχουν ενταχθεί στο σχέδιο πόλεως, χωρίς να έχει κυρωθεί η σχετική πράξη εφαρμογής και που οφείλουν εισφορά σε γη (περίπου 45% – 50%) και επιπλέον σε χρήμα (Ν. 1337/1983). Στο έντυπο Ε9, Πίνακας 1, τα οικόπεδα που θα προκύψουν και αναγράφονται, δεν προσδιορίζονται πολεοδομικά, σ’αυτή τη φάση, διότι είναι άγνωστα τα τμήματα εκείνα του αγροτεμαχίου ή της έκτασης, τα οποία με την ολοκλήρωση των διαδικασιών για την κύρωση της πράξης εφαρμογής θα εκφύγουν της κυριότητας του ιδιοκτήτη. Συνεπώς, αυτά δεν εμπίπτουν (αυστηρά) σε καμία κατηγορία των στηλών 9 και 10 του εντύπου. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια των διαφόρων φάσεων της μελέτης για την ολοκλήρωση της ένταξης, υπάρχουν περιπτώσεις προτάσεων από τους μελετητές, όπου ολόκληρο αγροτεμάχιο έχει «εξαφανιστεί» από την ιδιοκτησία του αρχικού ιδιοκτήτη ή πάλι του έχει αφαιρεθεί ποσοστό μέχρι και περίπου 75% από το αρχικό εμβαδό του αγροτεμαχίου ως εισφορά σε γη. Παρ’όλα αυτά τα αγροτεμάχια αυτά δηλώνονται στον Πίνακα 1 του εντύπου Ε9 ως οικόπεδα και φορολογείται το σύνολο του αρχικού εμβαδού τους με την αντικειμενική αξία οικοπέδου (τέτοιες περιπτώσεις, πχ., στην περιοχή «Παραλία» Καλυβίων Θορικού Αττικής). Αναφέρεται επίσης η κατάσταση «ομηρίας» που βρίσκεται το ακίνητο ιδιαίτερα όταν η διαδικασία ολοκλήρωσης της ένταξης διαρκεί για μεγάλο χρονικό διάστημα (π.χ. περισσότερο από 10 έτη), η συνεπακόλουθη αδυναμία αξιοποιήσης του ακινήτου και επιπλέον η καταβολή φόρου και όταν ακόμα δεν υπάρχει εισόδημα από το υπό ένταξη ακίνητο για τόσο μεγάλα χρονικά διαστήματα.
2. Τονίζεται επίσης, ότι υπάρχει η πιθανότητα, για ουσιαστικούς και νομικούς λόγους, να μην κυρωθεί η σχετική πράξη εφαρμογής και η ιδιοκτησία να βρεθεί εκτός σχεδίου πόλεως, δηλαδή να περιπέσει στην κατηγορία αγροτεμαχίου και αυτό μετά την καταβολή φόρων ΦΜΑΠ επί σειρά ετών ή/και φόρου κληρονομιάς. Αναφέρεται σχετικά η περίπτωση της περιοχής «ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ» του Δήμου Κρωπίας (Π.Δ. 5-4-1990 για την ένταξη και υπ’ αριθμ. 2118/1998 Απόφαση τμήματος Ε του Συμβουλίου της Επικρατείας για την ακύρωση της ένταξης).
ΠΡΟΤΑΣΗ: Προτείνεται η συμπλήρωση ή/και διόρθωση του εντύπου Ε9 ιδιαίτερα και της ηλεκτρονικής μορφής αυτού, έτσι ώστε να συμπεριλάβει ρητά αυτή την κατηγορία των υπό ένταξη ακινήτων. Προτείνεται επίσης να αναβληθεί η φορολόγηση αυτού του είδους των ακινήτων, ως οικοπέδων, μέχρι να ολοκληρωθεί η κύρωση της πράξης εφαρμογής.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΝΟΜΟΥ ΦΜΑΠ.
ΣΤΗ ΔΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΔΕΚ 2009-ΙΑΝ 2010 ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΙΟ (ΣΕΛ 62/12.01.2010)ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΝΑ ΕΞΑΙΡΕΘΟΥΝ ΑΠΟ ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΦΟΡΩΝ (ΕΤΑΚ,ΦΜΑΚΠ,ΤΕΛΟΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ)ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ ΤΑ ΑΓΡΟΤΕΜΑΧΙΑ ΚΑΤΟΧΩΝ ΜΗ ΑΓΡΟΤΩΝ ΕΝΤΟΣ Κ ΕΚΤΟΣ ΟΙΚΙΣΜΩΝ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 1000 ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΝΤΑΙ.
ΤΑ ΚΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΠΟΥ ΧΑΣΑΝΕ ΤΗΝ ΙΔΙΟΗΤΑ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΗ ΛΟΓΩ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ ΤΟΥΣ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΑΛΛΑ ΚΡΑΤΗΣΑΝ ΤΑ ΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΜΕΓΑΛΑ ΕΞΟΔΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ, ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ,ΚΛΠ Κ ΔΕΝ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥΣ.ΤΑ ΑΓΡΟΤΕΜΑΧΑ ΑΥΤΑ (ΕΝΤΟΣ ΟΙΚΙΣΜΩΝ) Η ΕΦΟΡΙΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ (3,10,20 ΚΛΠ ΣΤΡΕΜΜΑΤΑ)ΤΑ ΘΕΩΡΕΙ ΟΙΚΟΠΕΔΑ Κ ΒΑΖΕΙ ΤΙΜΗ ΑΝΑ ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΟΣΟ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΟΙΚΟΠΕΔΟ ΜΕ ΥΠΟΔΟΜΗ ΑΝΕΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΣΕ ΤΕΤΟΙΟ ΥΨΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟ ΝΑ ΠΩΛΗΘΟΥ, ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΘΟΥΝ(ΓΟΝΙΚΗ ΠΑΡΟΧΗ, ΔΩΡΕΑ, ΚΛΠ).
ΜΕ ΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ ΑΡ.3678/28.01.2010 Κας ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΕΚΑ Κ.ΜΠΙΡΜΠΙΛΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ 1828/2008 ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ Σ.Ε ΕΧΕΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΘΕΙ Η ΚΑΤΑΤΜΗΣΗ Κ ΕΚΔΟΣΗ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΜΕ ΔΙΑΝΟΙΞΗ ΝΕΩΝ ΔΡΟΜΩΝ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΚΤΗΜΑΤΩΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΟΥΝ ΟΙΚΟΔΟΜΙΣΗΜΑ ΑΚΙΝΗΤΑ.
ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΓΙΑ ΤΑ ΚΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΑΠΑΛΛΑΓΟΥΝ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΦΟΡΟ Η ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΕΚΠΤΩΣΗ ΜΕΧΡΙ 50% ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΟΦΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ Κ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ.
ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΤΣΙΓΩΝΙΑ
ΝΤΡΟΠΉ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΩΤΑ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΡΧΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ
Δηλαδή να πληρώνει Φ.Α.Π. (Φόρου Ακίνητης Περιουσίας) κάθε φουκαράς υπάλληλος γιατί οι γονείς του του αφήσανε κληρονομιά ένα σπίτι ή ένα οικόπεδο και ας μην έχει εισόδημα από αυτά και το μόνο που θέλει είναι να το αφήσει στο παιδί του .Όμως σύμφωνα με τα λεγόμενα του σεβαστού υπουργείου μας ο εφοπλιστής για το μέγαρο που έχει στον ΠΕΙΡΑΙΑ και την βίλα με την πισίνα στο καβούρι που την έχει σε εταιρεία του άρθρου 89 /1967 που απαλάσονται από φορολογίες και τέτοιες μικροπρέπειες στην Ελλάδα , να μην πληρώνει ούτε ευρολάκι φόρο στην Ελλάδα Αυτό είναι φορολογική δικαιοσύνη ΜΠΡΑΒΟ ΜΑΣ
Ο Φόρος Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας Νομικών Προσώπων, αποτελεί μία σημαντική στρέβλωση στην φορολογία των Νομικών προσώπων και την επιχειρηματικότητα.
Ο ΦΜΑΠ Νομικών Προσώπων είναι 6πλάσιος του αντίστοιχου Φυσικών Προσώπων (6 τοις χιλίοις, αντί 1τοις χιλίοις), όπως επίσης και ο τρόπος υπολογισμού του σε περιοχές εκτός αντικειμενικών αξιών είναι διαφορετικός, δηλαδή η φορολογητέα αξία του ακινήτου υπολογίζεται με πίνακες της εφορίας για τα φυσικά πρόσωπα και με συγκριτικά στοιχεία της εφορίας για τα Νομικά Πρόσωπα. Η περίπτωση που γνωρίζω είναι το Βιοτεχνικό πάρκο της Κερατέας, που η αποτίμηση της εφορίας για την αξία των οικοπέδων είναι 390.000 Ευρώ /στρέμμα για τα νομικά πρόσωπα, ενώ για τα φυσικά πρόσωπα, συμφωνα με τους πίνακες της εφορίας (ΠΟΛ 1160/16.11.2010) είναι 130.000. Αυτό οδηγεί σε φορολόγηση των νομικών προσώπων 18 φορές περισσότερο από τα φυσικά πρόσωπα!!!!!!
Επιπρόσθετα, ο ΦΜΑΠ, δεν είναι στοιχείο κόστους, αλλά αφαιρείται από τα καθαρά κέρδη των επιχειρήσεων.
Αδυνατώ να κατανοήσω το σκεπτικό του μεγαλύτερου συντελεστή φορολόγησης για τα νομικά πρόσωπα, την στιγμή που τα φυσικά πρόσωπα, απολαμβάνουν αφορολόγητη την υπεραξία του ακινήτου τους σε περίπτωση που το πουλήσουν, την στιγμή που οι εταιρείες θα πρέπει να φορολογηθούν σε αυτήν την περίπτωση με εκάστοτε φορολογικό συντελεστή εισοδήματος Φυσικών προσώπων.
Η διαφορά του τρόπου φορολόγησης, οδηγεί στις εξής στρεβλώσεις:
—-Τα ακίνητα των επιχειρήσεων συνήθως ανήκουν στον ιδιώτη-μεγαλομέτοχο-ιδιοκτήτη των επιχειρήσεων που το μισθώνει στην ίδια του την εταιρεία. Αυτή η συναλλαγή δημιουργεί εστίες φοροαποφυγής, αφού το ύψος του ενοικίου, δεν εξαρτάται από την αγορά, αλλά ρυθμίζεται ώστε να ελαχιστοποιηθεί η φορολογική υποχρέωση του ιδιώτη-μεγαλομέτοχου-ιδιοκτήτη.
——Οι εταιρείες, για αυτόν τον λόγο έχουν χειρότερη κεφαλαιακή διάρθρωση, άρα και είναι περισσότερο ευάλωτες σε περιόδους κρίσης.
——Για τον ιδιώτη-μεγαλομέτοχο-ιδιοκτήτη, είναι ευκολότερο να εγκαταλείψει την προσπάθεια διάσωσης-εξυγίανσης της επιχείρησής του, αφού ένα βασικό συνήθως περιουσιακό στοιχείο ανήκει στον ίδιο και όχι στην εταιρεία.
——-Ο ΦΜΑΠ Νομικών Προσώπων αποτελεί μη αναλογικό φόρο, αφού δεν σχετίζεται με την δραστηριότητα της επιχείρησης, και έτσι αποτελεί ένα σημαντικό βαρίδι, ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης.
——-Ο ΦΜΑΠ Νομικών Προσώπων αποτελεί αντικίνητρο σε νέες επενδύσεις από τα νομικά πρόσωπα, και ειδικά για τους ξένους επενδυτές που δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν το “τέχνασμα”, της αγοράς της απαραίτητης γης ως φυσικά πρόσωπα. Ετσι, πολλές καταφεύγουν στην ενοικίαση βιομηχανοστασίων, ή επιχειρηματικών χώρων, κάνοντας σημαντικά μικρότερη την δεύσμευσή τους στην επένδυσή τους.
——-Ο ΦΜΑΠ Νομικών Προσώπων είναι πάρα πολύ υψηλός, μειώνοντας έτσι την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων!!!!
Η κατάργηση του ΦΜΑΠ Νομικών Προσώπων για τα παραγωγικά ακίνητα των επιχειρήσεων, αποτελεί σημαντικό κίνητρο επενδύσεων, μεγαλύτερο από την μείωση των συντελεστών φορολόγησης των επιχειρήσεων, προάγει την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, και δίνει κίνητρα εξορθολογικοποίησης της λειτουργίας των επιχειρήσεων. Σε κάθε περίπτωση, οι συντελεστές φορολόγησης, δεν πρέπει να είναι μεγαλύτεροι αυτών των φυσικών προσώπων, αφού αυτό δημιουργεί τις στρεβλώσεις που προανάφερα.
Ευχαριστώ για την δυνατότητα έκφρασης της γνώμης μου,
Μετα τιμής
Γιώργος Σαρασίτης
Στην Ελλάδα, αντίθετα προς το τι γίνεται σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, η μερική απαλλοτρίωση, λόγω περιορισμένης δυνατότητας αξιοποίησης του, δέσμευσης των χρήσεων του και της συνακόλουθης απομείωσης της αγοραίας αξίας του, που υφίσταται κτίσμα το οποίο κηρύσσει η Πολιτεία διατηρητέο μνημείο, βάσει του άρθρ. 20 του Ν. 3028/2002 και του Ν.2039/1992*, βαρύνει εξ’ ολοκλήρου σήμερα τους ιδιοκτήτες του.
Δεν προβλέπεται καμιά «αποζημίωση» παρά την σχετική διάταξη του Συντάγματος (Αρθρο 24 παρ. 6 του Συντάγματος) και της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί προστασίας του ατομικού δικαιώματος της ιδιοκτησίας.
Η παλαιότερα παρεχόμενη δυνατότητα μεταφοράς /πώλησης τυχόν ανεκμετάλλευτου συντελεστού δόμησης του οικοπέδου του, έχει από καιρό καταργηθεί με αποφάσεις του Σ τ Ε.
Η μόνη ελάφρυνση ιδίως για την δαπανηρότερη και περίπλοκη λόγω γραφειοκρατικών απαιτήσεων συντήρηση, επισκευή και εν γένει διατήρηση των, παρεχόταν υπό μορφή ιδιαίτερης φορολογικής μεταχείρισης για φόρους επί της περιουσίας (ακινήτων, ιδιοκατοίκησης, μεταβιβάσεως, κληρονομιών, δωρεών κλπ ) με μειωτικούς συντελεστές, σύμφωνα με την διάταξη του αρθρ. 23 παρ γ. του Ν.2459/97 για τον υπολογισμό της αντικειμενικής αξίας των.
Πληροφορούμεθα ότι στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο τέτοια ελάφρυνσή δεν πρόκειται να περιληφθεί.
Πέραν της ελάχιστης, λόγω του μικρού σχετικώς αριθμού των διατηρητέων, απώλειας φορολογικών εσόδων, η κατάργηση της ελάφρυνσης αυτής, θα αποτελέσει κίνητρο εγκαταλείψεως και εμμέσως κατεδαφίσεων των διατηρητέων και αγνόηση εκ μέρους της Πολιτείας της υποχρέωσης της για την προστασία της Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς της Ελλάδος αλλά και της Ευρώπης.
Αιτούμεθα την θεσμοθέτηση ειδικής διατάξης ή πλήρους απαλλαγής των διατηρητέων από φόρους ακίνητης περιουσίας ή την καθιέρωση σοβαρών μειωτικών συντελεστών για την φορολόγηση των προς αποφυγή προσφυγών στα Ελληνικά και Ευρωπαικά Δικαστήρια.
* Ν. 3028/2002 «Προστασία Αρχαιοτήτων-Πολιτιστικής Κληρονομιάς»και
Ν.2039/1992 «Κύρωση της Σύμβασης για την προστασία της Αρχιτεκονικής Κληρονομιάς της Ευρώπης»
ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΔΙΟΡΘΩΣΗ
ΘΕΜΑ : Δήλωση ακινήτου στο Πίνακα 1 του εντύπου Ε9 της φορολογικής δήλωσης γιά υπολογισμό της αντικειμενικής αξίας του και εφαρμογή στο Ε.Τ.ΑΚ. και ΦΜΑΠ.
Αφορά χιλιάδες φορολογούμενους που έχουν ή θα πληρώσουν τμήμα ποσού του Ε.Τ.ΑΚ. σήμερα (ΦΜΑΠ αύριο) που δεν το ωφείλουν.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ :
Το πρόβλημα προέκυψε όταν υποχρεώθηκα να υποβάλλω ηλεκτρονικά στη διεύθυνση http://www.e-9.gr διορθώσεις του εντύπου Ε9, μετά από σχετική ειδοποίηση, για
Ακίνητο (αγροτεμάχιο η εδαφική έκταση) που βρίσκεται εντός εγκεκριμμένου σχεδίου με αντικειμενικές αξίες («Παραλία» Καλυβίων Θορικού Αττικής) αλλά δεν έχει γίνει η πράξη εφαρμογής και ούτε έχει εκδοθεί πράξη οικοδομησιμότητας γιά το συγκεκριμένο ακίνητο και σύμφωνα με την ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία ωφείλει γή και χρήμα («χρεωστάει» γή και χρήμα) περίπου το 45 % της έκτασης του.
Γιά το ΕΤΑΚ Δεν έχει προβλεφθεί τίποτα στη ΠΟΛ.: 1118 / 13-8-2008 με θέμα «Καθορισμός συντελεστών προσδιορισμού αξίας ανά είδος ακινήτου ή κτιρίου για τον υπολογισμό του Ενιαίου Τέλους Ακινήτων φυσικών προσώπων». Κανένας αρμόδιος δεν το παραδέχεται επίσημα (ανεπίσημα το παραδέχονται) ότι η παραπάνω περίπτωση ακινήτου δεν προβλέπεται στην ηλεκτρονική υποβολή του Ε9 και στη συνέχεια υπολογισμό της αντικειμενικής αξίας του για εφαρμογή στο Ε.Τ.ΑΚ.
Χαρακτηριστικά αναφέρω : (α) Η διεύθυνση δεν μπορεί να δοθεί ηλεκτρονικά διότι το αγροτεμάχιο εκτείνεται σε διάφορα Ο.Τ., δρόμους, πλατείες κλπ. (β) Δεν ανήκει σε καμμία ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΑΚΙΝΗΤΟΥ, στήλη 9. (γ) Δεν ανήκει σε καμμία κατηγορία ΕΙΔΙΚΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ, στήλη 10.
Η αρμόδια ΔΟΥ όπως και η αρμόδια Υπηρεσία του Υπ. Οικονομίας & Οικονομικών (Δ/νση Φορολογίας Κεφαλαίου, Τμήμα Φ.Μ.Α.Π.) σου συνιστούν να δηλώσω κατηγορία ακινήτου που δεν αντιπροσωπεύει την υφιστάμενη πραγματική κατάσταση του ακινήτου και η οποία έχει ως συνέπεια την αύξηση της σημερινής αντικειμενικής αξίας του κατά 50%, περίπου, διότι δεν αφαιρεί την εισφορά από το αρχικό εμβαδόν της εδαφικής έκτασης.
ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ :
Το ακίνητα, όπως το δικό μου, εντάχθηκαν σε Σχέδιο Πόλης με το Π.Δ./14-9-95 (ΦΕΚ-723/Δ/14-9-95) το οποίο σαφώς ορίζει στη εισαγωγή του ότι εκδίδεται έχοντας υπόψη τις διατάξεις του Π.Δ./16-8-85 (ΦΕΚ-416/Δ/85) όπου μεταξύ των άλλων ορίζει στα άρθρα 6 και 7 ότι οι ιδιοκτησίες που εντάσσονται στο Πολεοδομικό Σχέδιο υποχρεούνται σε εισφορά γης και χρήματος επομένως απεκδύονται της ιδιοκτησίας του εισφερομένου τμήματος.
Η εισφορά που προβλέπουν οι διατάξεις του Π.Δ./16-8-85 (ΦΕΚ-416/Δ/85) είναι το «τίμημα» για την μετατροπή της εδαφικής έκτασης από «αγρό» έκτασης Χ τ.μ. σε «οικόπεδο» έκτασης το μέγιστον Ψ (=Χ – «εισφορά») τ.μ. που συντελείται με την έκδοση του άνω Π.Δ./14-9-95 (ΦΕΚ-723/Δ/14-9-95) ένταξης σε σχέδιο πόλης.
Εξάλλου, η αρμοδία πολεοδομική υπηρεσία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης δύναται να εκδόσει πράξη οικοδομησιμότητας (υπό όρους) γιά συγκεκριμένο ακίνητο, πριν την έκδοση της πράξης εφαρμογής του σχεδίου πόλης, αλλά τότε ο ιδιοκτήτης παραχωρεί και αποξενούται με σχετική συμβολαιογραφική πράξη το αντίστοιχο τμήμα της εδαφικής έκτασης που αναλογεί στην εισφορά γης, πληρώνει την αντίστοιχη εισφορά σε χρήμα, εκδίδει οικοδομική άδεια και οφείλει Ε.Τ.ΑΚ. μόνο γιά το εναπομείναν τμήμα της ιδιοκτησίας του.
ΑΙΤΗΜΑ :
Ζητείται η βοήθεια σας στην ευαισθητοποίηση στο ανώτατο δυνατόν επίπεδο της διοίκησης του αρμοδίου Υπουργείου γιά την άμεση διόρθωση του λάθους/παράληψη στη παραπάνω ΠΟΛ.:1118.
Η πρόταση μου ήταν και είναι είτε να αναβληθεί η φορολογία σε αυτού του είδους τα ακίνητα είτε να θεσπισθεί μία νέα κατηγορία ακινήτων με μειωτικό συντελεστή αξίας τουλάχιστον 50%.
Κύριε Υπουργέ
Μέ αυτούς τόν συντελεστές φορολόγησης τής μεγάλης ακίνητης περιουσίας ει΄ναι σάν νά λέγεται στούς ιδιοκτήτες πουλήστετα δέν μάς ενδιαφέρει εμάς εάν έχεται νά πληρώσεται (εμείς θέλουμαι χπήματα)καί νομήζεται ότι ο΄ποιοσ έχει κάποια ακίνητη περιουσία έχει καί πολλά χρήματα στήν τράπεζα γιά νά πληρώνει τόν φόρο κάθε χρόνο,καίμέ τόν φόρο αυτό ότι ενοίκια εισπράτη κάποιος θά τά δήνει στό κράτος μαζί μέ τήν ήδη φορολόγηση τών ενοικοίων άρα δέν θά μένουν σχεδόν τίποτα στό τέλος τό επόμενο βήμα είναι νά αρχίζεις νά πουλάς πού σέ ποιά αγορά πού είναι σέ depression όχι recession, τίποτε δέν πουληέται.
Οπότε θά πληρώσουν ένα χρόνο δύο άντε νά αντέξουν τρία χρόνια μετά τί θά γήνει κατάσχεσις περιουσίας πολύ κόσμου?????? αυτό είναι τό κράτος πού θελεται νά φτιάξεται εξαφάνηση τής μεσέας τάξης.
Τό λογικό είναι νά κατεβάσεται τούς συντελεστές.
Μέ εκτη΄μιση.
Νικόλαος Μαρμαράς