1. Απαλλαγή από τη φορολογία του 50% των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην Γερμανία
Απαλλάσσεται και δεν φορολογείται, από 1.1.2010, το 50% των αποδοχών των προσώπων που παρέχουν υπηρεσίες με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου στα Ελληνικά σχολεία που λειτουργούν στην Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας και έχουν την Ελληνική υπηκοότητα ή την Ελληνική και την Γερμανική υπηκοότητα ή μόνο τη Γερμανική ή είναι υπήκοοι τρίτης χώρας και πληρώνονται από το Ελληνικό Δημόσιο ή φορέα που βρίσκεται στην αλλοδαπή και αποτελεί υποδιαίρεση του Ελληνικού Δημοσίου ή υπηρεσία αυτού.
Η απαλλαγή αυτή κρίνεται σκόπιμη για λόγους φορολογικής δικαιοσύνης, καθόσον παρόμοια απαλλαγή υφίσταται και για τους Έλληνες μόνιμους δημοσίους υπαλλήλους οι οποίοι παρέχουν υπηρεσίες στην αλλοδαπή.
2. Υπολογισμός τεκμηρίου σε ατομικές επιχειρήσεις μεταπώλησης αυτοκινήτων
Με την ρύθμιση αυτή, ορίζεται ότι η ετήσια αντικειμενική δαπάνη που προκύπτει στην περίπτωση των ατομικών επιχειρήσεων μεταπώλησης αυτοκινήτων δεν μπορεί να υπερβαίνει την μεγαλύτερη αντικειμενική δαπάνη που προκύπτει από αυτοκίνητο της επιχείρησης .
Η ρύθμιση αυτή αποσκοπεί στην άρση της άνισης μεταχείρισης σε βάρος των ατομικών επιχειρήσεων αλλά και στην αποφυγή της επιβάρυνσης των Δ.Ο.Υ. με τη διαδικασία της κατάθεσης των αδειών και πινακίδων αλλά και της μετέπειτα άρσης της ακινησίας για όλες τις περιπτώσεις των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που προορίζονται για πώληση.
3. Εφάπαξ προεξόφληση των επικουρικών συντάξεων αλλοδαπής προέλευσης σε δικαιούχους κατοίκους Ελλάδος
Με την προτεινόμενη ρύθμιση προβλέπεται ότι, η εφάπαξ προεξόφληση των επικουρικών συντάξεων αλλοδαπής προέλευσης σε δικαιούχους κατοίκους Ελλάδος, η οποία διενεργείται κατόπιν αναλογιστικού υπολογισμού από τον ασφαλιστικό φορέα της αλλοδαπής, μετά από τον μεταξύ τους διακανονισμό και η οποία απαλλάσσεται του φόρου στην αλλοδαπή, κατανέμεται σε ίσα μέρη για να φορολογηθεί στο έτος καταβολής της και στα τέσσερα επόμενα έτη.
Τα παραπάνω έχουν εφαρμογή για επικουρικές συντάξεις που δηλώνονται με τις αρχικές ή τροποποιητικές ή συμπληρωματικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος που υποβάλλονται από 1.1.2010 και μετά.
4. Ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων, καταστάσεων κ.λπ. Εξουσιοδότηση για ορθότερη νομοθετική κάλυψη.
Με την προτεινόμενη ρύθμιση προβλέπεται ότι, με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, θα καθορίζονται ο τύπος και το περιεχόμενο των δηλώσεων και των λοιπών κάθε είδους εντύπων καταστάσεων και συμφωνητικών οποιουδήποτε φορολογικού αντικειμένου πχ., δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων, παρακρατούμενων φόρων, Φ.ΠΑ., μισθωτηρίων συμβολαίων, κλπ., οι διαδικασίες, οι λεπτομέρειες και ότι άλλο απαιτείται καθώς και η εκάστοτε υποχρεωτική υποβολή τους και η πληρωμή του φόρου, όταν προκύπτει και κατά περίπτωση, με την χρήση σύγχρονων ηλεκτρονικών μεθόδων και δικτυακών υποδομών.
5. Φορολόγηση υπεραξίας ΦΔΧ
Με τους νόμους 3887 και 3888 που δημοσιεύθηκαν στις 30-9-2010 προβλέπεται και στους δύο νόμους φορολόγηση της υπεραξίας από την πώληση οχήματος με την άδειά του, σταδιακώς μειούμενη.
Προτείνεται να διαγραφεί η διάταξη του ν. 3888 και να μείνει σε ισχύ η διάταξη του άρθρου 10 του ν. 3887 όπου επιβάλλεται φόρος 3% στην αξία του οχήματος και της άδειας κατά τη μεταβίβασή τους σε όλες τις μεταφορικές επιχειρήσεις οι οποίες πληρούν τις διατάξεις του κανονισμού 1071/2009.
6. Έκτακτη εισφορά. Νομοτεχνική τακτοποίηση.
Τροποποιείται η παράγραφος 10 του πέμπτου άρθρου του ν. 3845/2010, ώστε να αποφευχθεί η επιβολή έκτακτης εισφοράς στα έσοδα των επιχειρήσεων από συμμετοχές, για τα οποία έχει καταβληθεί εισφορά από τη θυγατρική εταιρεία όχι μόνο με βάση τις διατάξεις του ν.3845/2010 αλλά και με βάση τις διατάξεις του ν.3808/2009 (κέρδη χρήσης 2008), καθόσον σε διαφορετική περίπτωση θα υπήρχε διπλή επιβολή εισφοράς στα ίδια κέρδη (από συμμετοχές).
7. Ανταπόδειξη για την ακρίβεια των συναλλαγών με επιχειρήσεις που εδρεύουν σε μη συνεργάσιμα με την Ελλάδα κράτη.
Οι επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με τα κράτη του καταλόγου μη συνεργάσιμων κρατών, εφόσον οι συναλλαγές τους είναι πραγματικές και συνήθεις και δεν έχουν ως αποτέλεσμα τη μεταφορά κερδών, εισοδημάτων ή κεφαλαίων στη μη συνεργάσιμη χώρα με σκοπό την φοροαποφυγή ή φοροδιαφυγή, θα αναγνωρίζονται ως δαπάνες των επιχειρήσεων. Το βάρος της απόδειξης θα φέρει η επιχείρηση.
Άρθρο 19 – παράγραφος 6
Να καταργηθεί παντελώς η επιβολή έκτακτης εισφοράς, γιατί είναι ένα μέτρο αντιαναπτυξιακό, άδικο και αποθαρρύνει τους Έλληνες αλλά και ξένους επενδυτές.
Τα έσοδα που χρειάζεται το κράτος να αντληθούν από την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και της διαφθοράς.
Άρθρο 19
Λοιπές διατάξεις εισοδήματος.
Σημείο 4.: Ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων, καταστάσεων κ.λπ. Εξουσιοδότηση για ορθότερη νομοθετική κάλυψη.
Η ακολουθούμενη μεθοδολογία σχεδίασης και υλοποίησης ηλεκτρονικών υπηρεσιών (π.χ., ηλεκτρονική ενημερότητα, έξυπνη κάρτα αποδείξεων, και άλλες υπηρεσίες της ΓΓΠΣ) απαιτεί ριζική αναδιοργάνωση, ώστε να ανταποκριθεί στις τεχνολογικές εξελίξεις που ανανεώνονται συνεχώς. Σε αυτή την κατεύθυνση απαιτείται η υιοθέτηση όλων εκείνων των συνιστωσών που καθιστούν την πρόσβαση στην ηλεκτρονική πληροφορία για όλους τους Έλληνες πολίτες, συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με αναπηρία. Διαχρονικά, τα άτομα με αναπηρία συχνά αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες πρόσβασης ή αποκλεισμό από διαθέσιμες οικονομικές συναλλαγές με το Δημόσιο, καθώς η συμμετοχή τους εμποδίζεται από παράγοντες σχετικούς με την προσβασιμότητα στο φυσικό ή στο τεχνολογικό περιβάλλον (μη προσβάσιμα κτήρια των εφοριών, μη προσβάσιμες διαδικτυακές υπηρεσίες του Taxisnet). Σημειώνουμε ότι η ακολουθουμένη μεθοδολογική προσέγγιση για την πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία στο φυσικό ή τεχνολογικό περιβάλλον εστιάζεται σε εκ των υστέρων λύσεις δαπανηρές και χρονοβόρες κατά την πρακτική υλοποίησης τους.
Κεντρική επιδίωξη της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ), στο πλαίσιο του ρόλου της, ως επίσημα αναγνωρισμένος Κοινωνικός Εταίρος της ελληνικής Πολιτείας, σε ζητήματα αναπηρίας και ιδρυτικού μέλους του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Ατόμων με Αναπηρία, του μεγαλύτερου φορέα εκπροσώπησης των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι η διασφάλιση της προσφοράς προσβάσιμου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος για τα άτομα με αναπηρία. Το περιβάλλον αυτό, μπορεί να τύχει αξιοποίησης από την πληθυσμιακή ομάδα των ΑμεΑ μόνο εφόσον οι υποδομές του, φυσικές και ψηφιακές, πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές προσβασιμότητας (φυσικής και ηλεκτρονικής αντιστοίχως). Κατ’ αυτόν τον τρόπο η πρόσβαση στην απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων, απαραίτητων για την προαγωγή αφενός της προσωπικής τους ανάπτυξης και αφετέρου της διευκόλυνσης ενεργούς και ανταγωνιστικής συμμετοχής τους στην αγορά εργασίας, θα είναι ανεμπόδιστη και θα καταπολεμηθεί παράλληλα ένα από τα βασικότερα αίτια του σύγχρονου κοινωνικού αποκλεισμού που βιώνουν.
Ειδικά στην περίπτωση της αναδιάρθρωσης των Φορολογικών Υπηρεσιών, βασική προϋπόθεση της πρόσβασης των Αμεα στις ψηφιακές εκδόσεις αυτών είναι η αναγνώριση και απαλοιφή των εμποδίων στο ηλεκτρονικό τους περιεχόμενο. Προκειμένου, οι υπό αναθεώρηση ηλεκτρονικές υπηρεσίες να διαφοροποιηθούν, όντως, σημαντικά από τις παρελθούσες προσεγγίσεις, θα πρέπει να εξασφαλιστεί η πρόσβαση σε αυτές και της συγκεκριμένης κατηγορίας τελικών χρηστών, όπως ορίζει το Ελληνικό Σύνταγμα, η υπό κύρωση Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και το Προαιρετικό της Πρωτόκολλο και η πολιτική κατεύθυνση της Ε.Ε.. Ως εκ τούτου, η υιοθέτηση συγκεκριμένων τεχνικών προδιαγραφών ηλεκτρονικής προσβασιμότητας είναι απολύτως απαραίτητη.
Γι’ αυτό η ΕΣΑμεΑ προτείνει να υπάρξει ρητή διάταξη στο συγκεκριμένο ν/σ η οποία θα προβλέπει:
Την υιοθέτηση στην ανακατασκευή των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και ψηφιακών εγγράφων προκαθορισμένων τεχνικών προδιαγραφών που διασφαλίζουν την ηλεκτρονική προσβασιμότητα. Για τον σκοπό αυτό, σε όλες τις ψηφιακές υπηρεσίες πρέπει να περιλαμβάνεται δήλωση πολιτικής ενσωμάτωσης των αναγκών πρόσβασης χρηστών με αναπηρία και δήλωση ή /και πιστοποίηση συμμόρφωσης με διεθνείς προδιαγραφές ηλεκτρονικής προσβασιμότητας. Οι διαδικτυακοί τόποι και οι υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης πρέπει να συμμορφώνονται με το πρότυπο Web Content Accessibility Guidelines (Οδηγίες για την Προσβασιμότητα του Περιεχομένου του Ιστού) στην εκάστοτε ισχύουσα έκδοση, και σε επίπεδο προσβασιμότητας τουλάχιστον «ΑΑ», ή με άλλο πρότυπο ηλεκτρονικής προσβασιμότητας, το οποίο ορίζεται από κείμενη νομοθεσία και διασφαλίζει αντίστοιχη ή υψηλότερη ποιότητα πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, εφαρμογές πληροφορικής και ψηφιακά έγγραφα.
Προτείνεται:
1. Να απαλλάσσεται από το φορολογητέο εισόδημα το ποσό που καταβάλλει ο φορολογούμενος ως διατροφή παιδιών στη μητέρα που ασκεί την επιμέλειά τους.
2.Να εντάσσεται στις προβλέψεις που ισχύουν για τους πολυτέκνους και ο πολύτεκνος με τέσσερα και άνω τέκνα ανεξαρτήτως της ηλικίας τους (με το ισχύον καθεστώς πολύτεκνος με δύο ενήλικα και δύο ανήλικα παιδιά δεν θεωρείται πολύτεκνος).
Δεν συμφωνώ. Προτείνω να καταργηθεί και στους λοιπούς μονίμους δημοσίους υπαλλήλους
7. «Ανταπόδειξη για την ακρίβεια των συναλλαγών με επιχειρήσεις που εδρεύουν σε μη συνεργάσιμα με την Ελλάδα κράτη.
Πρέπει να ισχύσει η «ανταπόδειξη για την ακρίβεια των συναλλαγών» όχι μόνο για το άρθρο 31 ΚΦΕ (δαπάνες απο μη συνεργάσιμα κράτη), αλλά και για τις πωλήσεις σε μή συνεργάσιμα κράτη και σε κράτη με προνομιακό καθεστώς. (παρ 5, εδάφιο 2, αρθρο 30 ΚΦΕ -τροποποίηση με Ν. 3842/10)).
Οι πωλήσεις αυτές δεν ειναι ενδοομιλικές αλλά αφορούν συναλλαγές μεταξύ ανεξαρτήτων μερών. Οι τιμές καθορίζονται ελεύθερα μεταξύ των συναλλασσομένων, και ειναι συνήθως χαμηλότερες απο την εγχωρια αγορά (δεν επιβαρύνονται(οι τιμές) με εξοδα διακίνησης, Marketing, διαθεσης, κλπ.).
Μη τροποποιήση της διάταξης, περιορίζει σημαντικά τις εξαγωγές σε γειτωνικές χώρες (Αλβανία, FYROM, Βουλγαρία, Κύπρος) αλλά και σε αλλες χώρες (Αφρικανικές και Ασιατικές).
Μέσα στο 2010 ισχύουν τρία διαφορετικά καθεστώτα τεκμηρίου αγοράς ή ανέγερσης πρώτης κατοικίας, με το μεσαίο (23/4 – 16/12/2010) ιδιαίτερα δυσμενές σε σχέση με το τελευταίο.
Με το παρόν νομοσχέδιο και για λόγους ίσης μεταχείρισης των πολιτών, είναι πρέπον να επεκτείνετε την εξαίρεση του αρθ. 8 ν. 3899/17-12-2010, ώστε να ισχύει αναδρομικά από 23-4-2010.
Σημείωση: Η εξαίρεση της δαπάνης για αγορά κατοικίας είναι παράθυρο φοροδιαφυγής και ξεπλύματος μαύρου χρήματος και καλώς καταργήθηκε με το ν 3842/2010. Αφού για κάποιους λόγους την επαναφέρατε, ας την εφαρμόσετε τουλάχιστον ομοιόμορφα …
«Ανταπόδειξη για την ακρίβεια των συναλλαγών με επιχειρήσεις που εδρεύουν σε μη συνεργάσιμα με την Ελλάδα κράτη»
(αυτό αφορά και το άρθρο 51Α παρ. 7 του προτέθηκαν στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 2238/1994) με το άρθρο 78 του ν. 3842/2010)
Αν τα κράτη αυτά είναι κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής ‘Ενωσης ή/και υφίστανται διμερείς συμφωνίες για θέματα φορολογίας, τότε η παράγραφος αυτή δεν έχει νομική υπόσταση.
Στην περίπτωση μάλιστα κράτους μέλους της ΕΕ, αυτή η διάταξη είναι απόπειρα προστατευτισμού μια και προσπαθεί να αυξήσει το κόστος συναλλαγών με συγκεκριμένες χώρες της ΕΕ. Θα πάει κατευθείαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και αντί για έσοδα θα πληρώνουμε πρόστιμα.
ΒΠ
αν ειμαστε υποχρεωμενοι να υποβαλουμε ηλεκτρονικα την δηλωση μας , να βγαλετε ανακοινωση ποιες ειναι οι υποχρεωσεις μας για να μπορεσουμε να την υποβαλουμε εγκαιρα και τι πρεπει να κανουμε για να μπορεσουμε να το κατορθωσουμε.Ειμαστε υποχρεομενοι ή οχι ? ενημερωστε μας
πρεπει ο φορολογουμενος επιτησευματιας να μπορει να διαλεξει εαν τα φορολογικα εντυπα να ερχονται στο σπιτι του η στο καταστημα του.Σημερα ερχεται μονο στο Καταστημα υποχρεωτικα