1. Απαλλαγή από τη φορολογία του 50% των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην Γερμανία
Απαλλάσσεται και δεν φορολογείται, από 1.1.2010, το 50% των αποδοχών των προσώπων που παρέχουν υπηρεσίες με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου στα Ελληνικά σχολεία που λειτουργούν στην Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας και έχουν την Ελληνική υπηκοότητα ή την Ελληνική και την Γερμανική υπηκοότητα ή μόνο τη Γερμανική ή είναι υπήκοοι τρίτης χώρας και πληρώνονται από το Ελληνικό Δημόσιο ή φορέα που βρίσκεται στην αλλοδαπή και αποτελεί υποδιαίρεση του Ελληνικού Δημοσίου ή υπηρεσία αυτού.
Η απαλλαγή αυτή κρίνεται σκόπιμη για λόγους φορολογικής δικαιοσύνης, καθόσον παρόμοια απαλλαγή υφίσταται και για τους Έλληνες μόνιμους δημοσίους υπαλλήλους οι οποίοι παρέχουν υπηρεσίες στην αλλοδαπή.
2. Υπολογισμός τεκμηρίου σε ατομικές επιχειρήσεις μεταπώλησης αυτοκινήτων
Με την ρύθμιση αυτή, ορίζεται ότι η ετήσια αντικειμενική δαπάνη που προκύπτει στην περίπτωση των ατομικών επιχειρήσεων μεταπώλησης αυτοκινήτων δεν μπορεί να υπερβαίνει την μεγαλύτερη αντικειμενική δαπάνη που προκύπτει από αυτοκίνητο της επιχείρησης .
Η ρύθμιση αυτή αποσκοπεί στην άρση της άνισης μεταχείρισης σε βάρος των ατομικών επιχειρήσεων αλλά και στην αποφυγή της επιβάρυνσης των Δ.Ο.Υ. με τη διαδικασία της κατάθεσης των αδειών και πινακίδων αλλά και της μετέπειτα άρσης της ακινησίας για όλες τις περιπτώσεις των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που προορίζονται για πώληση.
3. Εφάπαξ προεξόφληση των επικουρικών συντάξεων αλλοδαπής προέλευσης σε δικαιούχους κατοίκους Ελλάδος
Με την προτεινόμενη ρύθμιση προβλέπεται ότι, η εφάπαξ προεξόφληση των επικουρικών συντάξεων αλλοδαπής προέλευσης σε δικαιούχους κατοίκους Ελλάδος, η οποία διενεργείται κατόπιν αναλογιστικού υπολογισμού από τον ασφαλιστικό φορέα της αλλοδαπής, μετά από τον μεταξύ τους διακανονισμό και η οποία απαλλάσσεται του φόρου στην αλλοδαπή, κατανέμεται σε ίσα μέρη για να φορολογηθεί στο έτος καταβολής της και στα τέσσερα επόμενα έτη.
Τα παραπάνω έχουν εφαρμογή για επικουρικές συντάξεις που δηλώνονται με τις αρχικές ή τροποποιητικές ή συμπληρωματικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος που υποβάλλονται από 1.1.2010 και μετά.
4. Ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων, καταστάσεων κ.λπ. Εξουσιοδότηση για ορθότερη νομοθετική κάλυψη.
Με την προτεινόμενη ρύθμιση προβλέπεται ότι, με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, θα καθορίζονται ο τύπος και το περιεχόμενο των δηλώσεων και των λοιπών κάθε είδους εντύπων καταστάσεων και συμφωνητικών οποιουδήποτε φορολογικού αντικειμένου πχ., δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων, παρακρατούμενων φόρων, Φ.ΠΑ., μισθωτηρίων συμβολαίων, κλπ., οι διαδικασίες, οι λεπτομέρειες και ότι άλλο απαιτείται καθώς και η εκάστοτε υποχρεωτική υποβολή τους και η πληρωμή του φόρου, όταν προκύπτει και κατά περίπτωση, με την χρήση σύγχρονων ηλεκτρονικών μεθόδων και δικτυακών υποδομών.
5. Φορολόγηση υπεραξίας ΦΔΧ
Με τους νόμους 3887 και 3888 που δημοσιεύθηκαν στις 30-9-2010 προβλέπεται και στους δύο νόμους φορολόγηση της υπεραξίας από την πώληση οχήματος με την άδειά του, σταδιακώς μειούμενη.
Προτείνεται να διαγραφεί η διάταξη του ν. 3888 και να μείνει σε ισχύ η διάταξη του άρθρου 10 του ν. 3887 όπου επιβάλλεται φόρος 3% στην αξία του οχήματος και της άδειας κατά τη μεταβίβασή τους σε όλες τις μεταφορικές επιχειρήσεις οι οποίες πληρούν τις διατάξεις του κανονισμού 1071/2009.
6. Έκτακτη εισφορά. Νομοτεχνική τακτοποίηση.
Τροποποιείται η παράγραφος 10 του πέμπτου άρθρου του ν. 3845/2010, ώστε να αποφευχθεί η επιβολή έκτακτης εισφοράς στα έσοδα των επιχειρήσεων από συμμετοχές, για τα οποία έχει καταβληθεί εισφορά από τη θυγατρική εταιρεία όχι μόνο με βάση τις διατάξεις του ν.3845/2010 αλλά και με βάση τις διατάξεις του ν.3808/2009 (κέρδη χρήσης 2008), καθόσον σε διαφορετική περίπτωση θα υπήρχε διπλή επιβολή εισφοράς στα ίδια κέρδη (από συμμετοχές).
7. Ανταπόδειξη για την ακρίβεια των συναλλαγών με επιχειρήσεις που εδρεύουν σε μη συνεργάσιμα με την Ελλάδα κράτη.
Οι επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με τα κράτη του καταλόγου μη συνεργάσιμων κρατών, εφόσον οι συναλλαγές τους είναι πραγματικές και συνήθεις και δεν έχουν ως αποτέλεσμα τη μεταφορά κερδών, εισοδημάτων ή κεφαλαίων στη μη συνεργάσιμη χώρα με σκοπό την φοροαποφυγή ή φοροδιαφυγή, θα αναγνωρίζονται ως δαπάνες των επιχειρήσεων. Το βάρος της απόδειξης θα φέρει η επιχείρηση.