Άρθρο 17 Δαπάνες επιχειρήσεων

 

1. Μη αναγνώριση ως δαπάνης των δωρεών που πραγματοποιούν επιχειρήσεις σε αθλητικά σωματεία.

Με τις προτεινόμενες διατάξεις ορίζεται πλέον ρητά ότι τα χρηματικά ποσά που καταβάλλουν λόγω δωρεάς οι επιχειρήσεις σε αθλητικά σωματεία δεν αναγνωρίζονται για έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδά τους, για την αποφυγή ερμηνευτικών προβλημάτων που ενδεχομένως έχουν δημιουργηθεί μετά την έναρξη ισχύος του ν.3842/2010 όπου γενικώς προβλέπεται ρύθμιση για το θέμα αυτό.

2. Εξαιρέσεις από τις διατάξεις περί υποκεφαλαιοδότησης επιχειρήσεων

Τροποποιείται το τελευταίο εδάφιο της υποπερίπτωσης δδ’ της περίπτωσης δ’ της παραγράφου 1 του άρθρου 31 του Κ.Φ.Ε. Με την τροποποίηση αυτή εξαιρούνται των διατάξεων περί υποκεφαλαιοδότησης και οι ανώνυμες εταιρείες παροχής επενδυτικών υπηρεσιών (ΑΕΠΕΥ) του ν.3606/2007 (ΦΕΚ 195Α’), καθόσον και για τις εταιρείες αυτές συντρέχουν οι ίδιοι λόγοι (μεγάλες ανάγκες ξένων κεφαλαίων, ανάπτυξη κεφαλαιαγοράς κλπ.) που συντρέχουν και για τις λοιπές επιχειρήσεις που έχουν ήδη εξαιρεθεί (τράπεζες, εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης, εταιρείες παροχής υπηρεσιών κλπ.).

3. Αναγνώριση ποσοστού δαπάνης ως επισφάλεια στους πράκτορες ΟΠΑΠ

Ειδικά στις επιχειρήσεις επαγγελματιών πρακτόρων παιχνιδίων πρόγνωσης της ΟΠΑΠ Α.Ε, παρέχεται η δυνατότητα έκπτωσης από τις πραγματοποιούμενες πωλήσεις τους, οι οποίες προέρχονται από  αδιάθετα προπληρωμένα από τους ως άνω επιτηδευματίες, λαχεία ομαδικών συστημάτων και προπληρωμένων δελτίων παιχνιδιών και  έχουν επικυρωθεί στις μηχανές  της ΟΠΑΠ. Α.Ε., ποσοστού με κλίμακα ένα και μισό τοις εκατό (1,5%) για αξίες μέχρι 700.000 ευρώ, ένα τοις εκατό για αξίες από 700.001 έως 1.500.000 και μισό τοις εκατό για ποσά άνω των 1.500.001 ευρώ,  ως ποσό πρόβλεψης επισφαλών απαιτήσεων.

Τα ποσά αυτά αναγνωρίζονται λόγω  του κινδύνου της απώλειας εσόδων των προπληρωμένων από τους ως άνω επιτηδευματίες δελτίων παιχνιδιών ομαδικών συστημάτων  τα οποία παραμένουν απούλητα ενώ ήδη έχουν επικυρωθεί στις μηχανές  της ΟΠΑΠ. Α.Ε. και για τα οποία δια νόμου απαγορεύει την ακύρωσή τους.

4. Αναγνώριση πρόσθετου ποσού για δαπάνες έρευνας και τεχνολογίας

Παρατείνεται για 4  έτη, μέχρι 31-12-2014 το δικαίωμα έκπτωσης για επιπλέον ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) των δαπανών αυτών που πραγματοποιήθηκαν στη χρήση.

 Η έκπτωση  χορηγείται όταν οι δαπάνες αυτές, υπερβαίνουν μέσα στη χρήση, το μέσο όρο των αντίστοιχων δαπανών που πραγματοποιήθηκαν τις δύο προηγούμενες χρήσεις και αφαιρείται από τα καθαρά κέρδη,

 

  • Πρεπει επιτελους να ελαφρυνετε τις μικρες ΑΕ απο τα εξοδα δημοσιοτητας τα οποια με τα συγχρονα δεδομενα ειναι σημαντικη επιβαρυνση και δεν ειναι απαραιτητα.Προτεινω να μπει ρυθμιση για τις μικρες ΑΕ οι ισολογισμοι και οι οικονομικες καταστασεις τους και ολες οι εκ του νομου υποχρεωτικες δημοσιευσεις να αναρτωνται στις ιστοσελιδες των εταιριων στις υποχρεωτικες προθεσμιες , ωστε να παψουμε να συντηρουμε απο το υστερημα μας ολο αυτο το κυκλωμα δημοσιευσεων και εκδοτων χωρις κανενα ουσιαστικο λογο.Επι τελους περαστε και εμας στην νεα εποχη.Δεν μπορουμε να πληρωνουμε αλλο αναχρονιστικα μετρα.

  • 29 Ιανουαρίου 2011, 18:08 | Καλλιρρόη Μπουτσικάκη

    Σε αυτό το άρθρο θα έπρεπε το υπουργείο να ήταν ακόμα ποιο καινοτόμο στις ιδέες γιατί θα μπορούσατε να σκεφτείτε ποιες ενέργειες επιχειρήσεων θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην ανάπτυξη, οι δαπάνες των οποίων θα μπορούσαν να εκπίψουν από τη φορολόγηση όπως για παράδειγμα έρευνα, καινοτομία, πατέντες, παιδεία (συμπεριλαμβανομένου και του σχολικού αθλητισμού) κτλ.

  • 27 Ιανουαρίου 2011, 12:53 | Μανώλαρος Χαράλαμπος

    Οι ρυθμίσεις αυτές όπως και ο ΚΒΣ είναι αναχρονιστικές διατάξεις που επιβάλλονται για να υπάρχει τροφή στο προσωπικό των εφοριών που διενεργεί τους ελέγχους προκειμένου να προκύπτουν οι περίφημες λογιστικές διαφορές. Καταργήστε τον ΚΒΣ και αρχίστε ουσιαστικούς και αυτοματοποιημένους ελέγχους στη διακίνηση των αγαθών και του χρήματος. Καταργήστε τις τυπολατρικές ρυθμίσεις και εντοπίστε τις πραγματικές πηγές πλούτου και κέρδους οι οποίες είναι και οι μόνες που θα πρέπει να φορολογηθούν.

  • 27 Ιανουαρίου 2011, 09:32 | Βλάχου Αναστασία-Άννα

    Θα ήταν καλό νομίζω να βγεί συγκεκριμένος κατάλογος δαπανών που αναγνωρίζονται ως έξοδα των επιχειρήσεων ( είδος δαπάνης-με ποσοστό επί του κύκλου εργασιών ίσως…), ώστε να μην είναι κάθε ελεγχόμενη επιχείρηση έρμαιο του ελεγκτή που μπορεί κατά βούληση να αναγνωρίσει ή όχι μία δαπάνη , ως σχετιζόμενη με τις εργασίες της επιχείρησης ή ως αποδεκτή καθ’ύψος ή όχι.

  • Θεωρώ μεγάλο λάθος την κατάργηση ενός κινήτρου για την παροχή δωρεάς- χορηγίας προς τα αθλητικά σωματεία, την ίδια στιγμή που, η εθνική επιχορήγηση «εκλείπει».
    Ιδιαίτερα αυτό πλήττει τον ερασιτεχνικό ή ημιεπαγγελματικό αθλητισμό και τον διαχρονικό αθλητισμό ( από τον σχολικό – που αιφνίδια διακόπηκαν πρόσφατα τα σχολικά πρωταθλήματα- μέχρι τον κατα ηλικία αθλητισμό και, με ιδιαίτερη έμφαση, τον αθλητισμό για ΑΜΕΑ).
    Ούτως ή άλλως, στις ΠΑΕ, ΚΑΕ κλπ βρίσκουν την άκρη οι μεγαλοπαράγοντες, πως θα δικαιολογήσουν τα τεράστια ποσά που ακούγονται, και που τους βοηθούν να «ξεπλένουν» άνετα και «νόμιμα» τα «άπλυτα».

    Μην «τιμωρείτε» τον αθλητισμό. «Ανακαλύψτε» και εξυγιάνετε την βρωμιά.