- Συνέπειες από την μη θεσμοθέτηση διαφανών, εξασφαλιστικών και ελέγξιμων κριτηρίων «μη εισπραξιμότητας» ληξιπροθέσμων χρεών είναι:
– Η σπατάλη ανθρώπινων πόρων για την παρακολούθηση χρεών ανεπίδεκτων εξ αντικειμένου είσπραξης.
– Τα όργανα του Υπουργείου Οικονομικών που είναι επιφορτισμένα με το έργο της αναγκαστικής είσπραξης, επειδή απουσιάζουν η διαδικασία και τα κριτήρια, εκτελούν το έργο αυτό με βάση υποκειμενικές αξιολογήσεις και κριτήρια που δεν μπορούν να ελεγχθούν.
– Τα παραπάνω παρεμποδίζουν τη θέσπιση στόχων ποσοτικών και ποιοτικών στον τομέα των αναγκαστικών εισπράξεων για τα επιφορτισμένα με το έργο αυτό όργανα.
- Ενόψει των ανωτέρω, θεσμοθετούνται κανόνες σύμφωνα με τους οποίους θα γίνεται διάκριση των ληξιπροθέσμων χρεών σε «εισπράξιμα» και «μη εισπράξιμα» με βάση συγκεκριμένα, διαφανή και ορθολογικά κριτήρια έτσι ώστε να είναι ευχερής και ο έλεγχος των δημοσίων υπαλλήλων που είναι επιφορτισμένοι με το καθήκον είσπραξής τους και η άντληση συμπερασμάτων από την κεντρική φορολογική διοίκηση σχετικά με τα αίτια της μη εισπράξεως.
- Η ένταξη των ληξιπροθέσμων στην κατηγορία των μη εισπραξίμων διενεργείται με απόφαση Ειδικού Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου μετά από γνωμοδότηση συλλογικού οργάνου από υπηρεσιακούς παράγοντες και έκθεση της αρμόδιας υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου και αφού παρέλθουν τριάντα ημέρες από την δημοσιοποίηση του καταλόγου εντάξεως των χρεών στην κατηγορία των «μη εισπραξίμων» στο διαδίκτυο. Σε κάθε περίπτωση τονίζεται ότι τα χρέη αυτά δεν διαγράφονται. Οι αποφάσεις του ειδικού κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ενοποιούνται σε έκθεση στο τέλος κάθε έτους η οποία διαβιβάζεται στη Βουλή των Ελλήνων.
- Ως ανεπίδεκτες είσπραξης χαρακτηρίζονται εκείνες οι οφειλές για τις οποίες έχουν εξαντληθεί όλες οι απαιτούμενες ενέργειες εντοπισμού πηγών αποπληρωμής και αναγκαστικής είσπραξης και σε κάθε περίπτωση οι ακόλουθες:
α. Έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες και δεν προέκυψε η ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων.
β. Εφόσον έχουν εντοπιστεί ακίνητα ή κινητά πράγματα, ικανά να καλύψουν μέρος ή το σύνολο των οφειλών, έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης με επίσπευση από το Δημόσιο ή τρίτους και από το προϊόν της εκποίησης των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων και προσόδων του οφειλέτη δεν εξοφλήθηκαν πλήρως οι απαιτήσεις του Δημοσίου.
γ. Έχει πραγματοποιηθεί έλεγχος από ειδικά οριζόμενο προς τον σκοπό αυτό ελεγκτή, ο οποίος πιστοποιεί με βάση εμπεριστατωμένη έκθεση ελέγχου ότι δεν υφίσταται άλλη πηγή αποπληρωμής.
δ. Εφόσον πρόκειται για πτωχό, οι εργασίες της πτώχευσης έχουν παύσει ελλείψει ενεργητικού.
ε. Εφόσον πρόκειται για επιχείρηση υπό εκκαθάριση, έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτής και δεν υπάρχουν περιουσιακά στοιχεία.
στ. Ειδικά στην περίπτωση χρεών για την καταβολή των οποίων υπάρχουν συνυπόχρεοι, έχουν ολοκληρωθεί και ως προς αυτούς τουλάχιστον οι ενέργειες των περιπτώσεων α, β και γ.
ζ. Έχει ολοκληρωθεί με αμετάκλητη δικαστική απόφαση, η ποινική διαδικασία σε βάρος των υπευθύνων κατά τις διατάξεις του άρθρου 82 του ν.1882/90 και ο οφειλέτης έχει υποβληθεί σε εκτέλεση της τυχόν καταγνωσθείσας ποινής.
Αναφορικά με το άρθρο 12 και το Ειδικό Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου που θα εγκρίνει ή όχι τη διαγραφή χρεών προς το δημόσιο:
Το κλιμάκιο αυτό προκειμένου να είναι σε θέση να αποφασίσει επί διαγραφής χρεων αλλά και να ελέγξει τις εκθέσεις που θα του υποβληθούν από τους αρμόδιους Επιτρόπους και άλλους υπηρεσιακούς παράγοντες θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να κάνει χρήση εξουσιών ανάλογων με αυτές που έχει η αρχή για το ξέπλημα του βρώμικού χρήματος (δηλ. δυνατότητα να διατάσει άνοιγμα τραπεζικών λογαριασμών των οφειλετών, να ζητά συνδρομή αλλοδαπών αρχών κλπ).
Το άνοιγμα τραπεζικών λογαριασμών κλπ να δύνανται να ζητούν και οι αρμόδιοι Επίτροποι κατά την σύνταξη της εκθέσεώς τους, είτε οι ίδιοι απευθείας είτε μέσω δικαστικού σχηματισμού του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Τέλος να υπάρχει συμμετοχή Ελεγκτή με το βαθμό του Επιτρόπου ή του Γενικού Συντονιστή στο ανωτέρω ειδικό κλιμάκιο.
Δρ. Χαρίλαος Χαρίσης
Ελεγκτικό Συνέδριο
Αντιπρόεδρος Συλλόγου Υπαλλήλων Ε.Σ.
Άρθρο 12:
Διαδικασία διακρίσεως των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο σε ανεπίδεκτες και είσπραξης και μη
Για τον χαρακτηρισμό οφειλών ως ανεπίδεκτων είσπραξης θα πρέπει όταν αυτές αφορούν τα άτομα με αναπηρία να λαμβάνεται υπόψη εκτός των άλλων και το κόστος διαβίωσης που απαιτείται για την κάλυψη των αναγκών αναπηρίας. Γι’ αυτό ζητούμε να αναφερθεί ρητά ότι στην περίπτωση των ατόμων με αναπηρία θα πρέπει να διαπιστωθεί ότι μετά την εκποίηση των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων και προσόδων, ο οφειλέτης θα έχει τη δυνατότητα κάλυψης του πρόσθετου κόστους διαβίωσης για λόγους αναπηρίας. Επίσης προτείνουμε στις περιπτώσεις των ατόμων με αναπηρία να αναφερθεί ρητά ότι απαγορεύεται η εκποίηση Α΄ Κατοικίας τους.
Αφορά στο Άρθρο 12 παρόντος προσχεδίου:
Σύμφωνα με το πρωτ. 7 αρ. 4 της Ε.Σ.Δ.Α. ισχύει το NO BIZ IN IDEM, δηλαδή κανένας δεν δικάζεται 2 φορές κλπ.
Γι΄ αυτό στο άρθρο 12 παράγραφος ζ πρέπει να προστεθεί ίσως εν είδη παραγράφου ότι:
΄΄ Αν η αμετάκλητη απόφαση του Ποινικού Δικαστηρίου είναι αθωωτική, τότε η οφειλή τίθεται στο αρχείο΄΄
ή
΄΄τότε και μόνο η οφειλή διαγράφεται΄΄.
ΠΡΟΤΑΣΗ: Στην διανομή του αποτελέσματος της εκποίησης/ ρευστοποίησης της περιουσίας μιας επιχείρησης ─η οποία είτε πτώχευσε κατά τις διατάξεις του ισχύοντος Πτωχευτικού Κώδικα, είτε υπάγεται σε εκκαθάριση κατά τις διατάξεις του προϊσχύοντος Ν.1892/90─ το Δημόσιο, για ό,τι αφορά ─κατ’εξαίρεση─ μη αποδοθέντες παρακρατούμενους φόρους (ΦΠΑ, ΦΜΥ, ΦΕΕ κ.α.), πρέπει να είναι στην πρώτη σειρά προνομίων, έχοντας έτσι ειδικό προνόμιο για την είσπραξη των φόρων αυτών, πέραν του γενικού προνομίου που προβλέπεται για το Δημόσιο σήμερα.
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ: Οι παρακρατούμενοι φόροι (ΦΠΑ, ΦΜΥ, ΦΕΕ κ.α.) είναι, κατ’ ουσίαν, φόροι τρίτων και όχι της επιχείρησης η οποία λειτουργεί ως ενδιάμεσος εν προκειμένω και πρέπει να τους αποδίδει όπως προβλέπεται. Με την έννοια αυτή, οι παρακρατούμενοι φόροι, δεν έχουν την ίδια βάση σε σχέση με την ικανοποίηση των πιστωτών της επιχείρησης, κατά την διανομή της πτωχευτικής περιουσίας. Πρέπει να προηγούνται των άλλων απαιτήσεων.
Θεωρώ οτι με μια τέτοια ρύθμιση το Δημόσιο μπορεί να εισπράξει, τώρα και μελλοντικά, σημαντικά ποσά.
Παρατηρήσεις της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου επί του προσχεδίου Νόμου «Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, αναδιάρθρωση των φορολογικών υπηρεσιών και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών»
Άρθρο 12 – Διαδικασία διακρίσεως των ληξιπροθέσμων οφειλών προς το Δημόσιο σε ανεπίδεκτες είσπραξης και μη.
Θεσμοθετούνται κανόνες σύμφωνα με τους οποίους θα γίνεται διάκριση των ληξιπροθέσμων χρεών σε «εισπράξιμα» και «μη εισπράξιμα», βάσει συγκεκριμένων, διάφανων και ορθολογικών κριτηρίων. Αυτό θα καταστήσει ευχερέστερο τον έλεγχο των δημοσίων υπαλλήλων που είναι επιφορτισμένοι με το καθήκον είσπραξής τους και αποτελεσματικότερη την άντληση συμπερασμάτων από την κεντρική φορολογική διοίκηση σχετικά με τα αίτια της μη είσπραξης.
Η ένταξη των ληξιπροθέσμων χρεών στην κατηγορία των μη εισπράξιμων θα διενεργείται με απόφαση Ειδικού Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου μετά από γνωμοδότηση συλλογικού οργάνου από υπηρεσιακούς παράγοντες και έκθεση της αρμόδιας υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου και αφού παρέλθουν τριάντα ημέρες από την δημοσιοποίηση του καταλόγου εντάξεως των χρεών στην κατηγορία των «μη εισπραξίμων» στο διαδίκτυο. Σε κάθε περίπτωση, τα ανεπίδεκτα είσπραξης δεν θα διαγράφονται. Στο τέλος κάθε έτους οι αποφάσεις του Ειδικού κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου θα ενσωματώνονται σε έκθεση που υποβάλλεται στην Βουλή. Ως ανεπίδεκτες είσπραξης χαρακτηρίζονται εκείνες οι οφειλές για τις οποίες έχουν εξαντληθεί όλες οι απαιτούμενες ενέργειες εντοπισμού πηγών αποπληρωμής και αναγκαστικής είσπραξης.
Ευελπιστούμε ότι, οι όποιες ληξιπρόθεσμες οφειλές χαρακτηριστούν ως ανεπίδεκτες, θα είναι πραγματικά ανεπίδεκτες είσπραξης, θα έχουν εξαντληθεί όλα τα μέσα είσπραξής τους και δεν θα είναι εις βάρος των μικροοφειλετών και σε όφελος μεγάλων οργανισμών ή φορέων.
ΚΑΤΑΡΧΑΣ ΕΙΜΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΟΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟ ΤΩΝ ΝΟΜΟ.ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ Ο ΛΟΓΟΣ.ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΘΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΠΑΡΑΘΥΡΑΚΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟ ΟΦΕΙΛΕΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΤΗΝ ΓΛΥΤΩΝΟΥΝ ΟΠΩΣ ΤΟ ΕΚΑΝΑΝ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ. ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΜΙΚΡΟΣ ΟΦΕΙΛΕΤΗΣ ΠΟΥ ΧΡΩΣΤΑΕΙ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ 1000 ΕΥΡΩ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΜΠΑΙΝΕΙ ΦΥΛΑΚΗ.ΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΖΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΧΩ ΔΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΦΡΑΓΚΑΤΟ ΣΤΗΝ ΦΥΛΑΚΗ.ΜΟΝΟ ΜΙΚΡΟΥΣ ΕΒΛΕΠΑ.ΜΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ.ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ ΠΟΥ ΜΙΑ ΖΩΗ ΕΔΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΛΗΡΩΝΗ Ο ΜΙΣΘΩΤΟΣ ΚΑΙ Ο ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΖΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΝΕΤΟΙ ΜΕ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟΥΣ ΤΙΣ ΒΙΛΛΕΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΟΤΕΡΑ ΤΟΥΣ.ΑΛΗΘΕΙΑ ΡΩΤΑΩ ΤΩΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΣΑΝ ΑΠΛΩΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ.ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΚΑΤΙ ΜΕ ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.
ΚΑΙ ΛΕΩ ΟΧΙ.
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΙ ΝΟΜΟΙ.ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ.ΑΠΛΗ ΕΙΝΑΙ Η ΛΥΣΗ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΝΟΜΟΙ.
Να μην διαγράφονται τα χρέη προς το Δημόσιο ισοβίως, των υποχρέων και να ενημερώνεται η οικονομική δυνατότητα είσπραξης απο τον υπόχρεο(π.χ. κάθε 5 χρόνια) Να περιλαμβάνονται στον έλεγχο τυχόν μεταβιβάσεις περιουσιακών στοιχείων ή χρηματικών ποσών, προς ανιόντες και κατιόντες α΄βαθμού ορισμένου χρόνου πρίν (π.χ 2 χρόνια πρίν)
Οτι χειροτερο ειναι η επιλογη να δοθουν σε ιδιωτες οι εισπραξεις, απειλουν ακομη και τα παιδια του οφειλετη με μπραβους και τα συναφη.χωρια το απαιτουμενο χαρτζηλικι για να σε καλυψουν κανα μηνα. εχουμε βαθια γνωση του σημαινει ελληνας εισπρακτορας απο την εποχη της τουρκοκρατιας.
Το άρθρο 12 αναφέρει ότι θα γίνεται δημοσίευση στο διαδίκτυο των χρεών που εντάσσονται στην κατηγορία των μη εισπραξίμων αλλά δε διευκρινίζει ποια θα είναι τα στοιχεία που θα αναφέρονται σε αυτή τη λίστα. Νομίζω ότι πρέπει να γνωστοποιούνται απαραιτήτως το σύνολο της οφειλής, τα ονόματα των οφειλετών και τα περιουσιακά τους στοιχεία.
Πολύ σωστό μέτρο, να μην υπολογίζουν ότι υπάρχουν λεφτά που για οποιονδήποτε λόγο δεν υπάρχουν.
ΕΙΠΑΜΕ ΔΩΣΤΕ ΤΑ ΣΕ ΙΔΙΩΤΕΣ ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΑ.
ΑΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΝ ΤΟΤΕ ΤΟ ΣΥΖΗΤΆΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΓΡΑΦΗ
Η μια και μοναδικη ευκαιρια αποφυγης κοινωνικης εκρηξης ειναι αυτο το αρθρο και φυσικα η εφαρμογη του καθως ως γνωστο οι νομοι στην Ελλαδα θεσπιζονται αλλα δεν εφαρμοζονται. Σας απευθυνει το λογο ενας απο τους ελαχιστους Ελληνες που προεβλεψαν τη χρεωκοπια της χωρας χρονια πριν και ζουσε επι περιπου 8 συναπτα ετη ως Γερμανος κι οχι ως Ελληνας. Ειναι η μια και μοναδικη φορα που θα εκφερω δημοσια αποψη καθως προερχομαι απο πολιτικη οικογενεια. Η διαγραφη χρεων προς το δημοσιο μπορει ευκολα να θεωρηθει ως χαρισμα χρεων των εχοντων κι ετσι να θεωρηθει οτι ο υπουργος υποθαλπτει εγκληματιες ή ακομη κι οτι εξαφανιζει μαυρο πολιτικο χρημα με τη διαδικασια αυτη. Αυτο που περιμενει ο κοσμος του μεροκαματου ειναι η εισπραξη των ληξιπροθεσμων οφειλων προς το δημοσιο κι οχι η διαγραφη τους. Δυστυχως για εσας η λιστα διερρευσε και με το να διαψευδετε το γεγονος δε κανετε τιποτα αλλο παρα να χτυπατε την αξιοπιστια του Γ.Γ. του Σ.Δ.Ο.Ε. Η δε συγκεκεριμενη λιστα παραπεμπει ευθεως σε σχεσεις οικονομικης και πολιτικης εξουσιας κατα τα περασμενα ετη. Ειναι αδιανοητο στο μυαλο των πολιτων τη στιγμη που δεν προλαβαινουν να πληρωνουν χαρατσια να πιστεψουν οτι νυν εφοπλιστης και πρωην καναλαρχης δεν μπορει να πληρωσει τις οφειλες του. Τι να πουμε δε για τον τραπεζιτη που εμφανιζεται στη λιστα, τον μεγαλομετοχο της μεγαλυτερης εταιρειας οδικης βοηθειας στην Ελλαδα και πολλους αλλους. Απο τα τραγικοτερα της υποθεσης ηταν οταν ενας απο αυτους τους κυριους βγηκε την ημερα της δημοσιευσης του ονοματος του σε οπαδικη εκπομπη ραδιοφωνου και προσφερθηκε να βοηθησει τα ερασιτεχνικα τμηματα του συλλογου με ποσο μεγαλυτερο απο την οφειλη του προς το δημοσιο. Κυριε υπουργε ο κυριος Τομσεν στις αρχες του ετους ειπε οτι ηρθε η σειρα των εχοντων να συνεισφερουν ο προεδρος της δημοκρατιας εχει βγει στα καγκελα ζητωντας κοινωνικη δικαιοσυνη κι εσεις με την εγκριση του υπουργικου συμβουλιου προσπαθειτε επιμονως να διαγραψετε τις οφειλες του συζυγου μιας πρωην υπουργου του Π.Α.Σ.Ο.Κ. Αν τελικα το νουμερο του συνολου των οφειλων αληθευει τοτε θα πρεπει να μιλαμε για σκανδαλο 10 φορες μεγαλυτερο απο αυτο της SIEMENS. Αν δεν θελετε σε μερικα χρονια απο τωρα να βλεπουμε στα τηλεοπτικα παραθυρα κοκορομαχιες για το σκανδαλο της διαγραφης χρεων (κακος μαντης να βγω αλλα το βλεπω να ερχεται) κι εξεταστικες κι ολα τα συναφη τοτε ξερετε τι πρεπει να κανετε. Αυτο που λεει ο πρωθυπουργος της χωρας να ματωσετε. Να πιασετε τους κυριους αυτους και να τους οδηγησετε οχι στη φυλακη αλλα στο δημοσιο ταμειο κι οχι με χειροπεδες αλλα με το καρνε των επιταγων ανα χειρας. Πως θα μπορουσατε αλλωστε να τους πατε μεσα για φοροδιαφυγη οταν με πολλους απο αυτους τα τρωγατε μαζι που λεει ο κυριος Παγκαλος. Δε με ενδιαφερει καθολου αν θα δω μεγαλολαμογια στη φυλακη. Με ενδιαφερει να τους αναγκασετε να κανουν το αυτονοητο,να πληρωσουν τα χρεη τους οπως κανουν ολοι οι υπολοιποι. Αν δεν το κανετε εσεις θα το κανουν οι πολιτες ειτε αρνουμενοι να πληρωνουν τα δικα τους χρεη ειτε με ολοκληρωτικο γκρεμισμα του πολιτικου συστηματος προκειμενου να βρουν αλλους πολιτικους πιο προθυμους να το πραξουν.Αντιλαμβανομαι το διλημμα σας για αυτο σας εφιστω την προσοχη στο συγκεκριμενο. Δε θεωρω τυχαιο το οτι τη πρωτη φορα σας το πεταξαν πισω οι κυβερνητικοι βουλευτες, ουτε θα μου φανει παραξενο αν καποιοι τελικα το καταψηφισουν κι εχουμε παλι διαγραφες βουλευτων. Κλεινω με αυτο που ξεκινησα. Ειναι το πιο σημαντικο πραγμα που παει να γινει στη χωρα απο την υπογραφη του μνημονιου κιεπειτα και πεδιο δοξης λαμπρο να αποκαταστησετε τις σχεσεις πολιτικων και πολιτων σε μεγαλο βαθμο ή να τις καταστρεψετε εντελως προκαλωντας κοινωνικη εκρηξη με τις γνωστες σε ολους μας συνεπειες. Καλο κουραγιο σε ολους μας
Για περιπτωσεις *πτωχων* που εξ αντικειμενου στερουνται εισοδηματος να θεσπισθει παραγραφος που να δινει το δικαιωμα στον πτωχο να ρυθμισει τις οφειλες του *εξωπτωχεφτικως* με προκαταβολη μια δοση και εν συνεχεια ακομη και με 7ετη αποπληρωμη των οφειλων τους τοσο για χρεη προς εφορια οσο και χρεη προς ασφαλιστικα ταμεια με πληρωμη κεφαλαιου και τοκων ανευ ανατοκισμου.
1) Από τη στιγμή που οι εφορίες δέχονται τις φορολογικές δηλώσεις ώς ειλικρινείς (ακόμα και με τον τυχαίο έλεγχο )και βάσει αυτών εκδίδουν εκκαθαριστικά Τι άλλο χρειάζεται για είναι φανερή η οικονομική κατάσταση ττου φορολογούμενου και το αν είναι σε θέση να πληρώσει τους φόρους; Η γραφειοκρατία πότε θα τελείωσει;;
2) Εστω ότι επιμείνετε στη διαδικασία που περιγράφετε στο νομοσχέδιο. Πότε και με ποιον τρόπο θα λειτουργεί ο»μηχανισμός» αυτός; ποιός θα εισηγείται; σε πόσο χρόνο θα διαικπεραιώνεται μια υπόθεση; και σύμφωνα με τα υπόλοιπα του νομοσχεδίου….ο πολίτης θα πρέπει να περιμένει στη φυλακή για να αποφασισθεί αν και κατα πόσον είναι σε θέση να πληρώσει τους φόρους του;;
συμφωνώ απόλυτα με τονο κύριο πλατα αντώνη και οι τοκολγυφικοί τόκοι να επεκταθούν και σε ασφαλιστικά ταμεία για να μπορούν οι ανθρώποι να διορθωσουν τα λάθη τους.
Χρωστάει κάποιος επαγγελματίας π.χ. 40.000 € (ασφαλιστικές εισφορές, φόρο, ΦΠΑ,…).
Δηλώνει ετήσια έσοδα 10.000 €.
Επειδή δεν έχει έσοδα, συνεχίζει να μην πληρώνει τις υποχρεώσεις του προς το κράτος.
Το κράτος συνεχίζει να του παρέχει κίνητρα για να πληρώσει (άτοκες δόσεις, διαγραφή προσαυξήσεων,…)
Αυτό φαίνεται πως είναι αδιέξοδο για όλους.
Η επιχείρηση δεν θα ανακάμψει, το κράτος δεν θα πάρει ποτέ τα χρήματά του, ο επιχειρηματίας θα φτάσει κάποια στιγμή να χρωστά 60, 70, 80.000 €, αλλά και οι ομοειδείς επιχειρηματίες της γειτονιάς δεν μπορούν να δουλέψουν γιατί έχουν αθέμιτο ανταγωνισμό. Από μια επιχείρηση που δεν πληρώνει ΦΠΑ, φόρους,… Υπάρχει μια συνολική στρέβλωση λοιπόν.
Θα πρέπει να αντιμετωπιστούν κι αυτές οι (όχι σπάνιες) περιπτώσεις.
Το προηγούμενο χρονικό διάστημα των παχέων αγελάδων, άτομα που δεν είχαν τελειώσει ούτε το δημοτικό, άτομα που δεν έχουν πάρει ποτέ στα χέρια τους χαρτί και μολύβι να κάνουν πρόσθεση (γιατί δεν ξέρουν να κάνουν) έγιναν (μεγαλο)επιχειρηματίες.
Τώρα που η αγορά «στενεύει», αυτοί είναι σε αδιέξοδο.
Σίγουρα το κράτος θα πρέπει να κλείσει άμεσα αυτές τις επιχειρήσεις που δεν έχουνπροοπτικές και κατόπιν να βρει τρόπο να εισπράξει τα χρωστούμενα. Να μην περιμένει δε τα χρέη να φτάσουν σε δεκάδες χιλιάδες για να κλείσει αυτές τις χρεοκοπημένες επιχειρήσεις .
Επειδή όμως μιλάμε για ανθρώπους κι όχι για αριθμούς.Επειδή πολλοί από αυτούς τους ανθρώπους, δεν ξέρουν πως διευθύνουν επιχείρηση, γιατί ήταν θύματα κοινωνικού αποκλεισμού, ήταν ορφανοί,….
Προτείνω να δημιουργηθεί μια υπηρεσία του κράτους που να συμβουλεύει αυτούς τους ανθρώπους που θέλουν να οργανώσουν σωστά τη δουλειά τους και δεν ξέρουν πώς.
Δεν είναι τυχαίο που ανάλογες τηλεοπτικές σειρές είχαν πάρα πολλές χιλιάδες αιτήσεις από χρεοκοπημένους επαγγελματίες. Το ίδιο με εστιατόρια, το ίδιο με ξενοδοχεία… Ας καλύψει το κενό αυτό το κράτος, με ειδικούς οικονομολόγους-μάνατζερς, που να βοηθούν όποιους ζητούν βοήθεια. Μέσα δε από αυτή την υπηρεσία να περνούν και προγράμματα μηχανογράφησης, αναβάθμισης εξοπλισμού, επιδοτήσεων… που κατά καιρούς προκηρύσσονται στα πλαίσια του ΕΣΠΑ.
η παραγραφος β του αρθρου 12 δεν μπορει να σταθει ετσι
ειδικα για κατοχους μοναδικου ακινητου.
τι θελετε να κανετε εκποιηση των παντων?
γνωμη μου σε περιπτωση υπαρξης καλης προθεσης εκ μερους του φορολογουμενου συμβιβασμος σε δοσεις καταβολης του 10% της αντικειμενικης αξιας του μοναδικου ακινητου ετσι ωστε να τηρηθει εκ μερους σας και το αρθρο του Συνταγματος [καθενας προσφερει αναλογως των δυνατοτητων του].
κατασχεσεις και πλειστηριασμους χωρις να ειστε σε θεση να γνωριζετε τις αναγκες του καθε φορολογουμενου παραπεμπουν σε αλλες καταστασεις πολιτικες και ιστορικες.
Αυτα τα ολιγα.
μετα τιμης
Γκικας Γεωργιος αφμ 041711350 Μουλκι Κιατο Κορινθιας
Ειναι ανεπαρκης η ρυθμιση περι 6 δοσεων στο ληξιπροθεσμο φπα.τουλαχιστον 24 και μηδενισμος των προσαυξησεων και προστιμων .Πρεπει να ειναι ευνοικοτερος της ρυθμισεως του Μαιου 2010 αν θελουμε να λειτουργησει.Το χαρατσι των τοκογλυφικων προστιμων και προσαυξησεων λειτουργησε αντιεπιχειρηματικα.Καιρος για νεα αρχη απο μηδενικη βαση.Ας υπαρξει λοιπον μια γενναια ρυθμιση.