- Θεσπίζονται οι αναγκαίες εξουσιοδοτικές διατάξεις ή και ευθείες ρυθμίσεις για την αναδιοργάνωση των οργανικών μονάδων της Γενικής Γραμματείας Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων προκειμένου οι νέες οργανωτικές δομές να επιτυγχάνουν τη βέλτιστη αξιοποίηση του ελεγκτικού μηχανισμού και την αποτελεσματική εφαρμογή του νέου φορολογικού πλαισίου.
Άρθρο 6 Κεντρική Διοίκηση του Συστήματος Ελέγχων
- 115 ΣχόλιαΆρθρο 1 Εθνικό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αντιμετώπισης της Φοροδιαφυγής
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 2 Εισαγγελέας Οικονομικού Εγκλήματος
- 162 ΣχόλιαΆρθρο 3 Μέτρα για την καταστολή της φοροδιαφυγής στην άμεση και έμμεση φορολογία.
- 76 ΣχόλιαΆρθρο 4 Επιλογή και στελέχωση των κρίσιμων για την Είσπραξη των Εσόδων οργανικών μονάδων του Υπουργείου Οικονομικών και σύστημα αξιολόγησης για την επίτευξη ποσοτικών και ποιοτικών στόχων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 5 Αναδιοργάνωση της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικών Ελέγχων του Υπουργείου Οικονομικών και των Δ/νσεων που τη συγκροτούν.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 6 Κεντρική Διοίκηση του Συστήματος Ελέγχων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 7 Σύσταση Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων στο Υπουργείο Οικονομικών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 Ενίσχυση της διεθνούς διοικητικής συνεργασίαςΆρθρο 8 Ενίσχυση της διεθνούς διοικητικής συνεργασίας
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 9 Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος – Οργανωτικές Διατάξεις. Τροποποίηση και συμπλήρωση των διατάξεων του π.δ. 85/2005 (Α΄ 122), όπως τροποποιήθηκαν και συμπληρώθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 88 του ν.3842/2010 (Α΄ 58)
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 10 Βελτίωση αποτελεσματικότητας συστήματος ελέγχων. Τροποποιήσεις στον Κ.Φ.Ε. και στον Κώδικα Φ.Π.Α.
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 11 Δημοσιοποίηση οφειλετών και παραβατών
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 12 Διαδικασία διακρίσεως των ληξιπροθέσμων οφειλών προς το Δημόσιο σε ανεπίδεκτες είσπραξης και μη
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 13 Γενική αρχή ενάντια στην καταστρατήγηση
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 14 Κατοικία και αλλαγή κατοικίας
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 15 Φορολογία νομικών προσώπων (ΑΕ, ΕΠΕ) και μερισμάτων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 16 Κέρδη από την πώληση μετοχών εισηγμένων στο Χ.Α.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 17 Δαπάνες επιχειρήσεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Απόδοση μερισμάτων και λοιπών ποσών που παραγράφονται υπέρ του Δημοσίου
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 19 Λοιπές διατάξεις εισοδήματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 20 Αναπροσαρμογή συντελεστών φόρου και εισφοράς πλοίων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 21 Θέματα φορολογίας Κεφαλαίου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 22 Θέματα Φόρου Ακίνητης Περιουσίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 23 Θέματα Τελών και Ειδικών Φορολογιών
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 24 Θέματα ΚΒΣ, προστίμων και κυρώσεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Ενσωμάτωση διατάξεων της Οδηγίας 2009/162/ΕΚ και της Οδηγίας 2009/69/ΕΚ ΦΠΑΆρθρο 25 Ενσωμάτωση διατάξεων της Οδηγίας 2009/162/ΕΚ και της Οδηγίας 2009/69/ΕΚ ΦΠΑ
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 26 Τροποποίηση διατάξεων του Κώδικα Φ.Π.Α (ν.2859/2000).
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 27 Κάρτα αποδείξεων και ηλεκτρονική φορολογική ενημερότητα
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 28 Σώμα Φορολογικών Διαιτητών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 Ασφάλιση και Φορολογία μελών του Σ.Φ.Δ.Άρθρο 29 Ασφάλιση και Φορολογία μελών του Σ.Φ.Δ.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 30 Διαδικασίες της διαιτητικής επίλυσης διαφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Θέματα εφαρμογής του Σ.Φ.Δ.Άρθρο 31 Θέματα εφαρμογής του Σ.Φ.Δ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Οργανωτικά θέματα λειτουργίας του Σ.Φ.Δ.Άρθρο 32 Οργανωτικά θέματα λειτουργίας του Σ.Φ.Δ.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 33 Ρύθμιση θεμάτων του Οργανισμού του Ν.Σ.Κ.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 36 Ρύθμιση θεμάτων προσωπικού και διαδικασίας προαγωγών του Ν.Σ.Κ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 37 Καταργούμενες διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
26 Ιανουαρίου 2011, 12:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
1 Φεβρουαρίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2 Σχόλια 650 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Αγαπητοί κύριοι,
θα πρέπει να υπάρχι κοινή βάση δεδομένων και Κεντρική Διοίκηση ελέγχου και για φορολογικούς και τελωνειακούς ελέγχους(σε πρώτη φάση), κάτι το οποίο είναι εύκολο γιατί αφορά το ίδιο υπουργείο, αλλά και για τα ασφαλιστικά ταμεία.
Αφορά στα άρθρα 6, 10 & 27
Οι προτάσεις που αναφέρονται κατωτέρω έχουν κατατεθεί τον Νοέμβριο του 2009 (α΄προσέγγιση) και τον Μάρτιο του 2010 (β΄προσέγγιση), στο Γραφείο Πρωθυπουργού. Στην συνέχεια διεβιβάσθησαν, υπηρεσιακά, στο Υπουργείο Οικονομικών. Συνεζητήθησαν, τον Νοέμβριο του 2010, (σε επίπεδο ανταλλαγής η-μηνυμάτων μόνο), με την ΓΓΠΣ. Το παρόν σχόλιο αφορά σε περίληψη όλων των παραπάνω. Κατά την γνώμη μας, περαιτέρω δημοσιοποίησή των προτάσεων αυτών και υποβολή τους σε δημόσια διαβούλευση δεν βλάπτει.
Εφαρμογή Συστημάτων Business Process Management κατά της
Φοροδιαφυγής
Η ανεύρεση της φορολογητέας ύλης γίνεται όχι μόνο με την αναζήτηση του τί κερδίζεις, αλλά και του τί ξοδεύεις!
Ενας δείκτης (Δ) για την απεικόνιση της φοροδιαφυγής αποδίδεται με τον λόγο, Δηλούμενα Ποσά / Δαπανώμενα Ποσά, και κυμαίνεται μεταξύ μηδενός και μονάδος (1>Δ>0).
Δηλαδή, η φοροδιαφυγή μειώνεται, όταν το Δ προσεγγίζει την μονάδα.
Θα μπορούσε, άραγε, να λειτουργήσει μηχανισμός ικανός να ελέγξει τον παραπάνω λόγο;
Η απάντηση είναι ΝΑΙ, με την χρήση πρακτικών και τεχνολογιών, ανάλογων αυτών που χρησιμοποιούνται στις πιστωτικές κάρτες.
1. Δημιουργία φορολογικής ταυτότητας.
Μπορεί να είναι ειδική κάρτα κατά τα πρότυπα της πιστωτικής (με μαγνητική ταινία ή microchip), με φωτογραφία, όνομα, διεύθυνση και το ΑΦΜ του κατόχου. Μπορεί να είναι βελτιωμένη έκδοση του Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας, με πρόσθετα στοιχεία και χαρακτηριστικά.
Σε κάθε ΑΦΜ θα αντιστοιχεί μία φορολογική ταυτότητα και ένα φυσικό πρόσωπο – ή εκπρόσωπος νομικού προσώπου, που έχει δικαίωμα χρήσης αυτής. Όλες οι δαπάνες πάνω από συγκεκριμένο ποσό, θα εκτελούνται, με την χρήση της ταυτότητας αυτής.
2. Εφοδιασμό των επιχειρήσεων με ειδικό μηχανισμό έκδοσης παραστατικών (π.χ. ταμειακών μηχανών).
Η ταμειακή μηχανή δεν θα μπορεί να εκδίδει παραστατικό αν δεν «διαβάσει», προηγουμένως, μαγνητικά, από την ταυτότητα, το ΑΦΜ του συναλλασσομένου. Ο περιορισμός αυτός θα ισχύει για ποσά μεγαλείτερα από κάποιο ποσό βάσης.
3. Οι μηχανισμοί έκδοσης παραστατικών θα συνδέονται με το TAXIS.
Η σύνδεση θα γίνεται ανάλογα με τις διαθέσιμες από τους εμπόρους τηλεπικοινωνιακές γραμμές. Αυτόματα με υψηλών ταχυτήτων συνδέσεις, χειρονακτικά με dial up.
Στοιχεία όπως,
o ΑΦΜ εμπόρου
o ΑΦΜ πελάτη
o Ποσό συναλλαγής
o Κωδικός είδους συναλλαγής
o Κωδικός Άσκησης Επαγγέλματος
o Ημέρα και ώρα συναλλαγής, θα μεταφέρονται σε κεντρικό εξυπηρετητή (server) του TAXIS.
Το σύστημα θα αναγνωρίζει, αυτόματα, τα συμμετέχοντα στην συναλλαγή ΑΦΜ και θα εγγράφει – επίσης αυτόματα – τα στοιχεία αυτής και των συναλλασσομένων, σε ηλεκτρονικές φόρμες.
Οι ηλεκτρονικές φόρμες θα φυλάσσονται σε ηλεκτρονικούς φακέλλους (activity folders) των κατόχων των ΑΦΜ.
4. Στις ηλεκτρονικές φόρμες θα εκτελούνται αυτόματα ή χειρονακτικά (από διαχειριστές) αθροίσεις και υπολογισμοί όπως,
o Συνολική άθροιση διενεργούμενων συναλλαγών που αφορούν στον αγοραστή.
o Συνολική άθροιση διενεργουμένων συναλλαγών που αφορούν στον πωλητή (έμπορο).
o Αθροιση συναλλαγών ανά κωδικό είδους.
o Αθροιση συναλλαγών ανά Κωδικό Ασκησης Δραστηριότητας
o Εκδοση αναφορών, στατιστικών και άλλα πολλά.
5. Διασταύρωση δαπανών με Δήλωση Εισοδήματος – ‘Ελεγχοι
Τα εισοδήματα που δηλώνονται με το Ε1 καταχωρούνται στο TAXIS.
Με την εισαγωγή των δηλουμένων εισοδηματων στο TAXIS (data entry), αυτά θα εγγράφονται αυτόματα και στις ηλεκτρονικές φόρμες της παραγράφου 3.
Σε περιπτώσεις οριοθετημένης απόκλισης (μεταξύ δηλωθέντος εισοδήματος και καταχωρημένων δαπανών), το σύστημα, αυτόματα, θα παράγει alerts και θα ειδοποιεί, δυναμικά, για την δυνατότητα διενέργειας ελέγχων και σύλληψης διαφυγούσης φορολογητέας ύλης.
Οι λειτουργίες ελέγχων εξαρτώνται από τον τρόπο σχεδιασμού των διαδικασιών που αξιοποιούν πληροφορίες. Ο σχεδιασμός γίνεται με βάση δόκιμες μεθοδολογίες και βέλτιστες πρακτικές (best practices).
Οι πληροφορίες, γενικώς, λαμβάνονται από:
1. τις φορολογικές δηλώσεις εισοδήματος νομικών και φυσικών προσώπων
2. κάθε συναλλαγή στην οποία συμμετέχουν φορολογικά στοιχεία συναλλασσομένων (έκδοση τιμολογίων, αποδείξεων αγοράς αγαθών και υπηρεσιών, δηλαδή ποιός πληρώνει και ποιός εισπράττει).
3. συσχετισμό προσωπικών ΑΦΜ με εταιρικά, για τους συμμετέχοντες σε εταιρείες και ποικιλοτρόπως αμοιβωμένων από αυτές (ως μέτοχοι, από μισθοδοσία, με κάθε μορφή bonus, από διανομή μερισμάτων κ.λπ).
6. Ηλεκτρονικοί Φάκελλοι – Συσχετισμοί
Τα στοιχεία συναλλαγών και συναλλασσομένων συλλέγονται, ταυτοποιούνται και καταχωρούνται σε ηλεκτρονικούς φακέλλους (activity folders), ηλεκτρονικά.
Θα υπάρχουν τα παρακάτω, κατ’ αρχήν, γενικά υποσυστήματα συσχετισμών.
1. Συσχετισμοί αγοράς – πώλησης μεταξύ ΑΦΜ οι κάτοχοι των οποίων δεν έχουν συγγενική ή νομική σχέση μεταξύ τους.
2. Συσχετισμοί συναλλαγών μεταξύ προσωπικών και εταιρικών ΑΦΜ, όταν τα προσωπικά ΑΦΜ εμπλέκονται με ΑΦΜ νομικών προσώπων και έχουν σαν αποτέλεσμα την δημιουργία ειδικών σχέσεων και συναλλαγών μεταξύ τους. Οι συσχετισμοί αυτοί θα επιτρέπουν τον έλεγχο της χρήσης εταιρικών περιουσιακών στοιχείων από φυσικά πρόσωπα και της σχέσης αυτών με εταιρείες ή με τους συμμετέχοντες σ’ αυτές.
3. Συσχετισμοί με στοιχεία από λογαριασμούς ΔΕΚΟ, κινητής τηλεφωνίας κ.λπ.
4. Συσχετισμοί με στοιχεία που προέρχονται από πληρωμές που εκτελούνται σε τραπεζικούς ή μέσω τραπεζικών λογαριασμών (internet και κάθε άλλης μορφής banking), που τροφοδοτούν με πολύτιμες πληροφορίες τους ηλεκτρονικούς φακέλλους των συναλλασσομένων και συμβάλλουν στον έλεγχο της σχέσης εισοδήματος/ δαπανών.
5. Συσχετισμοί με τίτλους ιδιοκτησίας.
6. Συσχετισμοί με άυλους τίτλους και ανάλογες συναλλαγές.
7. Συσχετισμοί με συμβάσεις μίσθωσης ακινήτων.
8. Συσχετισμοί με συμβάσεις παροχής υπηρεσιών και άλλα πολλά.
7. Στατιστικά & Αναφορές (Statistics & Reports)
Συσχετισμοί μεταξύ διαφορετικών ΑΦΜ (πωλητή και αγοραστή) γίνονται κατά την διεκπεραίωση των συναλλαγών. Κάθε νέα συναλλαγή δημιουργεί νέες πληροφορίες που καταχωρούνται στο σύστημα και παράγουν νέα δεδομένα (προστιθέμενη αξία).
Το σύστημα εκτελεί υπολογισμούς, δημιουργεί εμφανή ή αφανή στατιστικά και αναφορές, τα οποία «μεταφράζει» σε επιβαλόμενες ενέργειες/επεμβάσεις.
Παρατηρήσεις:
1. Η ηλεκτρονική καταγραφή των συναλλαγών μπορεί να οδηγήσει σε κεντρική (ηλεκτρονική) τήρηση βιβλίων Εσόδων – Εξόδων, χωρίς την παρεμβολή του επαγγελματία, καθαυτού.
Η ηλεκτρονική/κεντρική τήρηση βιβλίων εσόδων/εξόδων θα μπορούσε και να καταργήσει τα υπάρχοντα χειρόγραφα, ή, τουλάχιστον, να μειώσει συνήθη «μαγειρέματα» που γίνονται παραδοσιακά!
Και τούτο διότι προάγει άμεσο έλεγχο του τί δηλώνεται (βάσει περιγραφών ειδών/υπηρεσιών και αντίστοιχων κωδικών) και αν έκαστο εξ αυτών ούτω έπρεπε να έχει δηλωθεί.
2. Παρέχεται η δυνατότητα κεντρικής και αυτοματοποιημένης έκδοσης τιμολογίων, με ηλεκτρονική υποβολή αιτήματος και στοιχείων από τους ενδιαφερομένους, ηλεκτρονικοί παραλαβή του τιμολογίου και ταυτόχρονες εγγραφες, στους ηλεκτρονικούς φακέλλους/activity folders των συμμετεχόντων στην συναλλαγή.
3. Η επαφή φορολογουμένου και μηχανισμών ελέγχου καθίσταται απρόσωπη. Ο έλεγχος ξεκινά από συγκεκριμένη ειδοποίηση/alert που οδηγεί σε συγκεκριμένους ελέγχους για να επιβεβαιωθεί συγκεκριμένη παράβαση, στην οποία θα έχει υποπέσει ο φορολογούμενος.
4. Οι ρόλοι και τα δικαιώματα των χρηστών είναι συγκεκριμένα, καθώς και οι ενέργειες που έκαστος εξ’ αυτών θα μπορεί να εκτελεί.
5. Η πρόσβαση σε πληροφορίες διαβαθμίζεται ανάλογα με την θέση, τα δικαιώματα και τους ρόλους των χρηστών
6. Οι ενέργειες των χρηστών καταγράφονται στο σύστημα και παράγονται στατιστικά.
Το σύστημα, δηλαδή, θα ελέγχει τους φορολογούμενους, αλλά και την υπηρεσιακή και επαγγελματική απόδοση των αρμοδίων λειτουργών και θα έχει δυνατότητα διασύνδεσης με συστήματα HRM για τον υπολογισμό επιδομάτων παραγωγικότητας και άλλων αμοιβών.
7. Η ανάθεση εργασιών σε χρήστες (χειριστές υποθέσεων), θα γίνεται με τεχνικές load balancing.
8. Θα παράγονται ειδοποιήσεις (alerts) για επικείμενη λήξη χρονικών προθεσμιών, για υποχρέωση προφορικής ή γραπτής επικοινωνίας με τους ενδιαφερομένους, νομικών παρεμβάσεων κ.λπ., κ.λπ.
9. Θα υπάρχει εξελιγμένος report generator, με την βοήθεια του οποίου θα επιλέγονται παράμετροι και δεδομένα, για εξειδικευμένη διασταύρωση στοιχείων και εξαγωγή ανάλογων αναφορών.
Η ταχεία συγκέντρωση και επεξεργασία των ηλεκτρονικά συλλεγόμενων πληροφοριών θα έχει ως αποτέλεσμα την έγκαιρη έκδοση ηλεκτρονικών ειδοποιήσεων (alerts) και την διεξαγωγή άμεσων ελέγχων.
Αποτέλεσμα θα είναι η συνεχής παρακολούθηση της συνέπειας των φορολογουμένων, η αποφυγή συσσώρευσης μεγάλων φορολογικών χρεών, που με την πάροδο του χρόνου χάνονται ή, έστω, ρυθμίζονται και αποπληρώνονται με μεγαλείτερη δυσχέρεια και εν πάσει περιπτώσει καθυστερεί, η Πολιτεία, να εισπράξει αυτά.
8. Μεθοδολογία και Υλοποίηση
Παρόμοια συστήματα σχεδιάζονται με μεθοδολογίες Business Process Management (BPM) και υλοποιούνται με λογισμικά εφαρμογών ΒPM suites. Τα συγκεκριμένα λογισμικά πρέπει να διαθέτουν χαρακτηριστικά πλατφόρμας ανάπτυξης και αυτοματοποίησης διαδικασιών (διεργασιών), για να εξασφαλίζουν,
o Ταχύτητα σχεδιασμού διαδικασιών και ηλεκτρονικών εγγράφων
o Ταχύτητα ανάπτυξης και θέσης σε παραγωγική λειτουργία
o Ταχύτητα υλοποίησης νέων απαιτήσεων και βελτιωσης παλαιών διαδικασιών
o Ταχύτητα υλοποίησης και ενσωμάτωσης βέλτιστων πρακτικών (best practices)
o Δυναμικό Report Generator
o Επεκτασιμότητα
o Διασυνδεσιμότητα με συστήματα τρίτων
o Ασφάλεια και ακεραιότητα δεδομένων κ.λπ.