1. ΑΕΠΕΥ, ΑΕΕΔ, ΑΕΔΑΚ και Ανώνυμες Εταιρείες Επενδύσεων Μεταβλητού Κεφαλαίου (ΑΕΕΜΚ) της περίπτωσης γ’ του άρθρου 3 και του άρθρου 4 του ν. 4099/2012 αντίστοιχα , ΑΕΕΧ του άρθρου 27 του ν. 3371/2005, Ανώνυμες Εταιρείες Διαχείρισης Οργανισμών Εναλλακτικών Επενδύσεων (ΑΕΔΟΕΕ) της υποπερίπτωσης ββ’ της περιπτώσεως β’ της παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 4209/2013, οι οποίες διαχειρίζονται Οργανισμούς Εναλλακτικών Επενδύσεων (ΟΕΕ), το ενεργητικό των οποίων επενδύεται μεταξύ άλλων σε κινητές αξίες και παράγωγα χρηματοπιστωτικά μέσα, καθώς και ΑΕΔΟΕΕ, οι οποίες παρέχουν επιπροσθέτως υπηρεσίες λήψης και διαβίβασης εντολών, παροχής επενδυτικών συμβουλών και διαχείρισης χαρτοφυλακίου πελατών, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 4209/2013, πιστωτικά ιδρύματα και ασφαλιστικές εταιρίες κατά την:
(α) λήψη και διαβίβαση εντολών,
(β) εκτέλεση εντολών για λογαριασμό πελατών,
(γ) παροχή επενδυτικών συμβουλών,
(δ) διαχείριση χαρτοφυλακίου,
(ε) έρευνα στον τομέα των επενδύσεων και χρηματοοικονομική ανάλυση,
(στ) διάθεση μεριδίων ή μετοχών ΟΣΕΚΑ ή άλλων οργανισμών συλλογικών επενδύσεων,
(ζ) εκκαθάριση συναλλαγών επί χρηματοπιστωτικών μέσων και
οφείλουν να απασχολούν ή να συνεργάζονται με φυσικά πρόσωπα, τα οποία διαθέτουν σχετικό πιστοποιητικό καταλληλότητας. Το πιστοποιητικό καταλληλότητας χορηγείται από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ή από την Τράπεζα της Ελλάδος, στην περίπτωση που τα φυσικά πρόσωπα απασχολούνται ή συνεργάζονται με πιστωτικά ιδρύματα ή ασφαλιστικές εταιρίες.
Κατ΄ εξαίρεση, τα ανωτέρω νομικά πρόσωπα μπορούν να απασχολούν για την παροχή των προαναφερόμενων υπηρεσιών, ενήλικα πρόσωπα, τα οποία δεν διαθέτουν πιστοποιητικό καταλληλότητας, αλλά ενεργούν ως ασκούμενοι υπό την εποπτεία και ευθύνη προσώπων, που απασχολούνται σε αυτά και τα οποία διαθέτουν το σχετικό πιστοποιητικό.
Πιστοποιητικό καταλληλότητας χορηγείται από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και σε φυσικά πρόσωπα που πρόκειται να απασχοληθούν ή να συνεργασθούν με τις εταιρίες του εδαφίου α΄.
2. Η εποπτική αρχή, που χορήγησε αρμοδίως το πιστοποιητικό καταλληλότητας, παραμένει αρμόδια για την ανανέωσή του, ανεξάρτητα από το είδος της εταιρίας της τελευταίας απασχόλησης του προσώπου, που αιτείται την ανανέωσή του.
3. Οι εξετάσεις για τη χορήγηση πιστοποιητικού καταλληλότητας διενεργούνται με ευθύνη της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς ή από κοινού της Τράπεζας της Ελλάδος και της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.
4. Ορίζεται τριμελής Επιτροπή Εξετάσεων, η οποία είναι αρμόδια για την υποβολή προτάσεων σχετικά με τη διαμόρφωση και την επικαιροποίηση της ύλης των εξετάσεων, για τη διατύπωση των θεμάτων των εξετάσεων, για την εποπτεία της διενέργειας αυτών και την αξιολόγηση των απαντήσεων των συμμετεχόντων.
5. Με απόφαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς καθορίζονται τα τυπικά προσόντα και οι προϋποθέσεις για τη συμμετοχή στις εξετάσεις, η διαδικασία των εξετάσεων, οι προϋποθέσεις και οι λεπτομέρειες για τη διοργάνωση των εξετάσεων και των σχετικών σεμιναρίων, η δυνατότητα ανάθεσης, εν όλω ή εν μέρει, της διενέργειας των εξετάσεων ή των σεμιναρίων σε άλλους φορείς, οι προϋποθέσεις για την παροχή των υπηρεσιών της παραγράφου 1 από ασκουμένους, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία ανανέωσης και ανάκλησης του πιστοποιητικού καταλληλότητας, τα τέλη που καταβάλλονται για τη χορήγηση ή ανανέωση των πιστοποιητικών, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια. Με την ίδια απόφαση μπορεί να προβλέπεται η διαδικασία αναγνώρισης πιστοποιητικών καταλληλότητας που έχουν χορηγηθεί ή αναγνωρισθεί από άλλες εποπτικές αρχές, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.
6. Με κοινή απόφαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και της Τράπεζας της Ελλάδος:
α) συγκροτείται η τριμελής Επιτροπή Εξετάσεων, και ορίζεται η αμοιβή της, η οποία βαρύνει τους προϋπολογισμούς της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και της Τράπεζας της Ελλάδος, τηρουμένων των διατάξεων του άρθρου 21 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176)
β) καθορίζεται η ύλη των εξετάσεων για την πιστοποίηση καταλληλότητας του παρόντος άρθρου,
γ) καθορίζονται τα αναφερόμενα στην παράγραφο 5 αναφορικά με τα φυσικά πρόσωπα που απασχολούνται ή συνεργάζονται με πιστωτικά ιδρύματα και ασφαλιστικές επιχειρήσεις, και παρέχουν τις υπηρεσίες της παραγράφου 1, και
δ) ανατίθεται σε τρίτους η διενέργεια των εξετάσεων ή των σεμιναρίων.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας στην δημόσια διαβούλευση. Το άρθρο 93 του νομοσχεδίου, είναι συμπληρωματικό του άρθρου 25 που αφορά στην «αξιολόγηση της καταλληλότητας και της συμβατότητας και την ενημέρωση των πελατών». Οι διατάξεις του άρθρου 93 θεωρούνται αναγκαίες προκειμένου να διασφαλιστεί η επάρκεια των στελεχών του χώρου μέσω κάποιου πιστοποιητικού καταλληλόλητας. Διευκρινίζεται ότι το άρθρο 93 δεν αναφέρεται αναλυτικά στον τρόπο απόκτησης και ανανέωσης του πιστοποιητικού καταλληλότητας αλλά αναφέρεται στην αρμοδιότητα χορήγησης/ανανέωσης του, που έχει είτε η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς είτε η Τράπεζα της Ελλάδος, κατά περίπτωση, ενώ υπάρχουν σχετικές εξουσιοδοτικές διατάξεις για τα τυπικά προσόντα, την εξεταστέα ύλη, την εξεταστική επιτροπή και ότι άλλο αφορά την υλοποίηση της καταλληλότητας.
Τέλος σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις των σχετικών αποφάσεων των εποπτικών αρχών η ανανέωση αφορά μόνο το «νομοθετικό πλαίσιο της κεφαλαιαγοράς» και όχι το σύνολο της εξεταστέας ύλης. Η δε ανανέωσή του γίνεται, κατ΄ επιλογή του ενδιαφερόμενου, με επιτυχή συμμετοχή είτε σε σεμινάριο επιμόρφωσης είτε σε εξετάσεις.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας στην δημόσια διαβούλευση. Το άρθρο 93 του νομοσχεδίου, είναι συμπληρωματικό του άρθρου 25 που αφορά στην «αξιολόγηση της καταλληλότητας και της συμβατότητας και την ενημέρωση των πελατών». Οι διατάξεις του άρθρου 93 θεωρούνται αναγκαίες προκειμένου να διασφαλιστεί η επάρκεια των στελεχών του χώρου μέσω κάποιου πιστοποιητικού καταλληλόλητας. Διευκρινίζεται ότι το άρθρο 93 δεν αναφέρεται αναλυτικά στον τρόπο απόκτησης και ανανέωσης του πιστοποιητικού καταλληλότητας αλλά αναφέρεται στην αρμοδιότητα χορήγησης/ανανέωσης του, που έχει είτε η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς είτε η Τράπεζα της Ελλάδος, κατά περίπτωση, ενώ υπάρχουν σχετικές εξουσιοδοτικές διατάξεις για τα τυπικά προσόντα, την εξεταστέα ύλη, την εξεταστική επιτροπή και ότι άλλο αφορά την υλοποίηση της καταλληλότητας.
Τέλος σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις των σχετικών αποφάσεων των εποπτικών αρχών η ανανέωση αφορά μόνο το «νομοθετικό πλαίσιο της κεφαλαιαγοράς» και όχι το σύνολο της εξεταστέας ύλης. Η δε ανανέωσή του γίνεται, κατ΄ επιλογή του ενδιαφερόμενου, με επιτυχή συμμετοχή είτε σε σεμινάριο επιμόρφωσης είτε σε εξετάσεις.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας στην δημόσια διαβούλευση. Το άρθρο 93 του νομοσχεδίου, είναι συμπληρωματικό του άρθρου 25 που αφορά στην «αξιολόγηση της καταλληλότητας και της συμβατότητας και την ενημέρωση των πελατών». Οι διατάξεις του άρθρου 93 θεωρούνται αναγκαίες προκειμένου να διασφαλιστεί η επάρκεια των στελεχών του χώρου μέσω κάποιου πιστοποιητικού καταλληλόλητας. Διευκρινίζεται ότι το άρθρο 93 δεν αναφέρεται αναλυτικά στον τρόπο απόκτησης και ανανέωσης του πιστοποιητικού καταλληλότητας αλλά αναφέρεται στην αρμοδιότητα χορήγησης/ανανέωσης του, που έχει είτε η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς είτε η Τράπεζα της Ελλάδος, κατά περίπτωση, ενώ υπάρχουν σχετικές εξουσιοδοτικές διατάξεις για τα τυπικά προσόντα, την εξεταστέα ύλη, την εξεταστική επιτροπή και ότι άλλο αφορά την υλοποίηση της καταλληλότητας.
Τέλος σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις των σχετικών αποφάσεων των εποπτικών αρχών η ανανέωση αφορά μόνο το «νομοθετικό πλαίσιο της κεφαλαιαγοράς» και όχι το σύνολο της εξεταστέας ύλης. Η δε ανανέωσή του γίνεται, κατ΄ επιλογή του ενδιαφερόμενου, με επιτυχή συμμετοχή είτε σε σεμινάριο επιμόρφωσης είτε σε εξετάσεις.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας στην δημόσια διαβούλευση. Το άρθρο 93 του νομοσχεδίου, είναι συμπληρωματικό του άρθρου 25 που αφορά στην «αξιολόγηση της καταλληλότητας και της συμβατότητας και την ενημέρωση των πελατών». Οι διατάξεις του άρθρου 93 θεωρούνται αναγκαίες προκειμένου να διασφαλιστεί η επάρκεια των στελεχών του χώρου μέσω κάποιου πιστοποιητικού καταλληλόλητας. Διευκρινίζεται ότι το άρθρο 93 δεν αναφέρεται αναλυτικά στον τρόπο απόκτησης και ανανέωσης του πιστοποιητικού καταλληλότητας αλλά αναφέρεται στην αρμοδιότητα χορήγησης/ανανέωσης του, που έχει είτε η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς είτε η Τράπεζα της Ελλάδος, κατά περίπτωση, ενώ υπάρχουν σχετικές εξουσιοδοτικές διατάξεις για τα τυπικά προσόντα, την εξεταστέα ύλη, την εξεταστική επιτροπή και ότι άλλο αφορά την υλοποίηση της καταλληλότητας.
Τέλος σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις των σχετικών αποφάσεων των εποπτικών αρχών η ανανέωση αφορά μόνο το «νομοθετικό πλαίσιο της κεφαλαιαγοράς» και όχι το σύνολο της εξεταστέας ύλης. Η δε ανανέωσή του γίνεται, κατ΄ επιλογή του ενδιαφερόμενου, με επιτυχή συμμετοχή είτε σε σεμινάριο επιμόρφωσης είτε σε εξετάσεις.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας στην δημόσια διαβούλευση. Το άρθρο 93 του νομοσχεδίου, είναι συμπληρωματικό του άρθρου 25 που αφορά στην «αξιολόγηση της καταλληλότητας και της συμβατότητας και την ενημέρωση των πελατών». Οι διατάξεις του άρθρου 93 θεωρούνται αναγκαίες προκειμένου να διασφαλιστεί η επάρκεια των στελεχών του χώρου μέσω κάποιου πιστοποιητικού καταλληλόλητας. Διευκρινίζεται ότι το άρθρο 93 δεν αναφέρεται αναλυτικά στον τρόπο απόκτησης και ανανέωσης του πιστοποιητικού καταλληλότητας αλλά αναφέρεται στην αρμοδιότητα χορήγησης/ανανέωσης του, που έχει είτε η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς είτε η Τράπεζα της Ελλάδος, κατά περίπτωση, ενώ υπάρχουν σχετικές εξουσιοδοτικές διατάξεις για τα τυπικά προσόντα, την εξεταστέα ύλη, την εξεταστική επιτροπή και ότι άλλο αφορά την υλοποίηση της καταλληλότητας.
Τέλος σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις των σχετικών αποφάσεων των εποπτικών αρχών η ανανέωση αφορά μόνο το «νομοθετικό πλαίσιο της κεφαλαιαγοράς» και όχι το σύνολο της εξεταστέας ύλης. Η δε ανανέωσή του γίνεται, κατ΄ επιλογή του ενδιαφερόμενου, με επιτυχή συμμετοχή είτε σε σεμινάριο επιμόρφωσης είτε σε εξετάσεις.
Με σχέση τις επαναπιστοποιήσεις στελεχών και υπαλλήλων, φρονώ ότι οι δουλεύοντας στον χώρο που εποπτεύεται από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς δεν θα πρέπει να επαναπιστοποιούνται. Τούτο διότι α) η ΕΚ φροντίζει οι αποκλειστικά ενασχολούμενοι φορείς που εποπτεύει να είναι μόνιμα ενημερωμένοι με τα τεκταινόμενα του χώρου επί συνεχούς βάσεως εν αντιθέσει με το προσωπικό του πιστωτικού χώρου που ασχολούνται περιστασιακά με ορισμένα επενδυτικά προϊόντα, και β) στην Ευρώπη και σε κανένα κράτος μέλος δεν υπάρχει υποχρέωση επαναπιστοποίησης.
Τέλος, θεωρώ ότι πρέπει να γίνει έλεγχος του εν λόγω άρθρου ώστε να μην αντιμετωπιστούν οι δύο κατηγορίες στελεχών με τον ίδιον τρόπο επαναπιστοποιήσης
Η ΕΠΑΝΑΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ.
ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΠΟΥ ΑΣΚΟΥΝ ΧΩΡΙΣ (Η ΣΧΕΔΟΝ ΧΩΡΙΣ)ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΗΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ.
ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΤΡΕΧΟΥΣΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΠΟΥ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΦΕΤΟΣ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΕΠΑΝΑΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ.
Αναφορικά με τις πιστοποιήσεις πρέπει να αναφερθεί πως το έτος 2009 εκδόθηκε η κοινή απόφαση 4/505/2009 της ΤΤΕ και ΕΚ με βάση την οποία τα χορηγούμενα από την ΤΤΕ για χρήση από τους υπαλλήλους και τα στελέχη των πιστωτικών ιδρυμάτων πιστοποιητικά, έπαυσαν πλέον να είναι απρόθεσμα και απέκτησαν ισχύ επταετίας, ενώ τα χορηγούμενα από την ΕΚ με βάση την εξίσου κοινή απόφαση 3/505/2009, που αφορά σε στελέχη φορέων που εποπτεύονται από την ΕΚ εξακολουθούσαν να είναι απρόθεσμα.
Δεύτερον, η ρύθμιση αυτή επεκτάθηκε και στα ήδη χορηγηθέντα πιστοποιητικά δυνάμει της καταργούμενης με αυτήν απόφασης 3130/2006, χωρίς ωστόσο να ορίζεται, όπως απαιτούσε η αρχή της νομικής ασφάλειας, αν η επταετία άρχιζε από την ισχύ της απόφασης αυτής ή από το χρόνο έκδοσής τους.
Τρίτον, η απόφαση 4/505/2009 δεν περιείχε μεταβατικές διατάξεις, ούτε σαφή χρόνο έναρξης της επταετίας.
Τέταρτον, τα πιστοποιητικά που εκδόθηκαν αρχικά χωρίς ημερομηνία λήξης(απρόθεσμα) δε συντρέχει κανένας λόγος Ευρωπαϊκής Οδηγίας να ταυτιστούν με εκείνα των στελεχών πιστωτικών ιδρυμάτων.
Πέμπτον, ούτε στην Αμερική και πουθενά στην Ευρώπη δεν υπάρχει επαναπιστοποίηση και καλείσαι να ξαναδώσεις εξετάσεις μόνον όταν απέχεις για κάποια χρόνια από το επάγγελμα
Αγαπητοί κύριοι,Όσον αφορά στις επαναπιστοποιήσεις στελεχών και υπαλλήλων, φορέων που εποπτεύει η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς έχω να καταθέσω τα εξής σχόλια. Πουθενά στην Ευρώπη και σε κανένα κράτος μέλος δεν υπάρχει υποχρέωση επαναπιστοποίησης. Ο μόνος λόγος για να προβεί κάποιος ξανά σε εξετάσεις, είναι για λόγους αποχής από το επάγγελμα για κάποια χρόνια. Το θέμα αυτό προέκυψε, λόγω Οδηγίας που ήρθε από την Ευρώπη η οποία υποχρέωνε τα στελέχη πιστωτικών ιδρυμάτων, να προβαίνουν σε επαναπιστοποιήσεις με το αιτιολογικό πως αυτό πραγματοποιείται επειδή δεν ασχολούνται αποκλειστικά, αλλά περιστασιακά με το χώρο των επενδύσεων. Επειδή όμως η ΕΚ εκδίδει κοινές αποφάσεις με την Τράπεζα της Ελλάδος, εκδόθηκε απόφαση όπου συμπεριλαμβάνει και τις δύο κατηγορίες στελεχών. Αυτό προσδίδει ένα ανταγωνιστικό μειονέκτημα στη Χώρα, η οποία πάλι πρωτοτυπεί αρνητικά σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες-μέλη. Επίσης τίθεται ερώτημα για τη νομιμότητα της κοινής Απόφασης καθότι η ΕΚ εξέδιδε πιστοποιητικά άληκτα το 2006 και η Απόφαση του 2009 τα καθιστά με λήξη. Δεν είναι δυνατό και πάσχει νομικά η αναδρομική θεώρηση των πραγμάτων. Παρακαλώ να γίνει έλεγχος του εν λόγω άρθρου το οποίο θεωρώ πως πρέπει να αφαιρεθεί.
Αγαπητοί κύριοι,
Όσον αφορά στις επαναπιστοποιήσεις στελεχών και υπαλλήλων, φορέων που εποπτεύει η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς έχω να καταθέσω τα εξής σχόλια. Πουθενά στην Ευρώπη και σε κανένα κράτος μέλος δεν υπάρχει υποχρέωση επαναπιστοποίησης. Ο μόνος λόγος για να προβεί κάποιος ξανά σε εξετάσεις, είναι για λόγους αποχής από το επάγγελμα για κάποια χρόνια. Το θέμα αυτό προέκυψε, λόγω Οδηγίας που ήρθε από την Ευρώπη η οποία υποχρέωνε τα στελέχη πιστωτικών ιδρυμάτων, να προβαίνουν σε επαναπιστοποιήσεις με το αιτιολογικό πως αυτό πραγματοποιείται επειδή δεν ασχολούνται αποκλειστικά, αλλά περιστασιακά με το χώρο των επενδύσεων. Επειδή όμως η ΕΚ εκδίδει κοινές αποφάσεις με την Τράπεζα της Ελλάδος, εκδόθηκε απόφαση όπου συμπεριλαμβάνει και τις δύο κατηγορίες στελεχών. Αυτό προσδίδει ένα ανταγωνιστικό μειονέκτημα στη Χώρα, η οποία πάλι πρωτοτυπεί αρνητικά σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες-μέλη. Επίσης τίθεται ερώτημα για τη νομιμότητα της κοινής Απόφασης καθότι η ΕΚ εξέδιδε πιστοποιητικά άληκτα το 2006 και η Απόφαση του 2009 τα καθιστά με λήξη. Δεν είναι δυνατό και πάσχει νομικά η αναδρομική θεώρηση των πραγμάτων. Παρακαλώ να γίνει έλεγχος του εν λόγω άρθρου το οποίο θεωρώ πως πρέπει να αφαιρεθεί.