Άρθρο 20 Σύσταση Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας

1. Στο Υπουργείο Οικονομικών συνιστάται Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας (Γ.Γ.Δ.Π.), η οποία υπάγεται απευθείας στον Υπουργό Οικονομικών.

2. Η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας εποπτεύει, συντονίζει και ελέγχει την εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής από τις συναρμόδιες υπηρεσίες και Νομικά Πρόσωπα για τη διοίκηση, διαχείριση, αξιοποίηση και προστασία της δημόσιας περιουσίας, της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου, καθώς και της κοινωφελούς περιουσίας και κατευθύνει, παρακολουθεί, συντονίζει και ελέγχει τη λειτουργία και το έργο των Υπηρεσιών και των συλλογικών οργάνων και επιτροπών, που υπάγονται σε αυτήν, με σκοπό την καλύτερη διαχείριση και αξιοποίηση της δημόσιας και κοινωφελούς περιουσίας.

3. Στη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας υπάγονται:

α) Το Γραφείο του Γενικού Γραμματέα, το οποίο συστήνεται με το παρόν άρθρο και επικουρεί το Γενικό Γραμματέα στην άσκηση του έργου και της αποστολής του,

β) Η Γενική Διεύθυνση Δημόσιας Περιουσίας και Εθνικών Κληροδοτημάτων (άρθρου 2 Π.Δ.167/1996 ΦΕΚ Α’ 128), οι Διευθύνσεις που υπάγονται σε αυτήν και οι Κτηματικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, με το προσωπικό τους, οι οποίες, από την έναρξη ισχύος του παρόντος, αποσπώνται από τη Γενική Γραμματεία Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων,

γ) Τα συλλογικά όργανα και οι Επιτροπές του τομέα ευθύνης του Υπουργείου Οικονομικών, που συστήνονται και λειτουργούν στα πλαίσια των δραστηριοτήτων αυτής.

4. Στη Γ.Γ.Δ.Π. συνιστώνται οι ακόλουθες θέσεις:

α) Μία (1) θέση μετακλητού Γενικού Γραμματέα, Προϊσταμένου της Γενικής Γραμματείας, με βαθμό 1ο της κατηγορίας των ειδικών θέσεων.

β) Μία (1) θέση ειδικού συμβούλου και μία (1) θέση ειδικού συνεργάτη, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 55, παρ. 14 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (ΦΕΚ Α΄98).

γ) Τρείς (3) θέσεις διοικητικών υπαλλήλων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 55, παρ. 13 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005.

5. Το προσωπικό των υπηρεσιών που υπάγονται με την παρούσα διάταξη στη Γ.Γ.Δ.Π. εξακολουθεί να υπάγεται στις Διευθύνσεις Προσωπικού/Διοικητικού της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικής Υποστήριξης της Γενικής Γραμματείας Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων, κατά περίπτωση, καθώς και στα Υπηρεσιακά και Πειθαρχικά Συμβούλια, στα οποία υπαγόταν ως την έναρξη ισχύος του παρόντος.

6. Στις αρμοδιότητες της Γ.Γ.Δ.Π. ανήκουν οι αρμοδιότητες των Υπηρεσιών και των Οργάνων που υπάγονται σε αυτήν. Οι επιπλέον αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας και των Υπηρεσιών της, η ανακατανομή των αρμοδιοτήτων αυτών, η αναδιοργάνωσή τους, ο κανονισμός λειτουργίας αυτών και των καθηκόντων του προσωπικού τους, καθώς και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου καθορίζονται με προεδρικά διατάγματα.

7. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως καθορίζονται και ανακαθορίζονται οι οργανικές θέσεις των Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας, η έναρξη λειτουργίας αυτής, η έναρξη και παύση λειτουργίας των Υπηρεσιών της, καθώς και η περιγραφή των θέσεων εργασίας του προσωπικού αυτής.

  • 29 Μαρτίου 2011, 19:25 | Χρήστος Σ.

    Επανερχόμενος και σε συνέχεια των όσων κατωτέρω αναφέρω, θέλω να συμπληρώσω και τα εξής : ποια αρμοδιότητα θα εξασκήσει η υπό σύσταση Γραμματεία και από που θα αντλήσει στοιχεία προκειμένου να διαχειριστεί την όποια Δημόσια Υπηρεσία; Αν υπέθετε κανείς ότι στην 10η Δ/νση Δημόσιας Υπηρεσίας, -αυτή που υπάγεται σήμερα απευθείας στον Υπουργό Οικονομικών-, υπάρχουν οι φάκελλοι των ακινήτων του Δημοσίου και ότι επομένως είναι πολύ απλό να μεταβιβαστούν στη νεοσύστατη Γραμματεία, ή άσχετος με το θέμα είναι, ή πάρα πολύ σχετικός με τις διαδικασίες που ακολουθούν οι κατά τόπους Κτηματικές Υπηρεσίες, οι οποίες αν και εκ του νόμου υποχρεώνονται να ενημερώνουν για τις όποιες μεταβολές υφίστανται τα δημόσια ακίνητα, περί άλλων τυρβάζουν. Ενημερώνουν κατά το δοκούν αυτή την Διεύθυνση, με αποτέλεσμα, ενώ οι φάκελλοι των ακινήτων στις Κτηματικές, ξεχειλίζουν από έγγραφα μεταβολών, αιτήσεις πολιτών για εκποίηση -και όχι καταπατητών όπως με εντελώς παραπλανητική διάθεση αποκαλούνται, ακόμη και από τους ίδιους τους νόμους που αφορούν την εκποίηση σε αυτούς δημόσιων ακινήτων, όλως ενδεικτικά ν.357/76 -, η παραπάνω Διεύθυνση και ουσιαστικά ο ίδιος ο Υπουργός δεν γνωρίζουν ούτε καν που βρίσκονται τα ακίνητα του Δημοσίου. Αν λοιπόν η υπό σύσταση Γραμματεία, έρθει ουσιαστικά να αντικαταστήσει την παραπάνω Διεύθυνση στις αρμοδιότητές της, τότε θα έχει γίνει ακόμη μια τεράστια τρύπα στο νερό. Το ζουμί είναι στις Κτηματικές Υπηρεσίες, οι οποίες ερήμην(;) των αρμόδιων Υπουργών, διακινούν τα δημόσια ακίνητα εδώ και δεκαετίες, κάτω από την μύτη τους, σε αγαστή συνεργασία με το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, το οποίο δεν φείδεται γνωμοδοτήσεων -μη δεσμευτικών πάντα για τα Δικαστήρια- με τις οποίες παρέχεται αφειδώς χείρα βοηθείας στις Κτηματικές Υπηρεσίες, προκειμένου το κρέας να βαφτίζεται ψάρι και τα Δημόσια ακίνητα να μεταβιβάζονται με νομιμοφανείς διαδικασίες, σε συγκεκριμένα διαπλεκόμενα πρόσωπα. Μετά τα παραπάνω, είναι νομίζω σαφές ότι όποιο όργανο και αν συσταθεί, με όποιες υπερεξουσίες και αν εξοπλιστεί, δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει επ’ ωφελεία του Ελληνικού Λαού, αφού δεν θα έχει την κατάλληλη πληροφόρηση-φακέλλους ακινήτων-, ούτε και το κατάλληλο προσωπικό-υπηρεσίες ΚΕΔ και ΚΥΔ-.
    Τέλος και για τον φίλο που αναφέρεται στα πολύπαθα ακίνητα της Πρόνοιας, να τον ενημέρωσω ότι σύμφωνα με τον σχετικό νόμο, τα ακίνητα που παραχωρήθηκαν σε αυτή, αλλά δεν τα αξιοποίησε αυτή εντός 20ετίας από την παραλαβή τους, πρέπει να τα επιστρέψει στην κατά τόπο αρμόδια ΚΥΔ πρώην ΔΑΠ, ενώ για το θέμα της στελέχωσης της Υπηρεσίας με παρέδρους του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, έχω να σχολιάσω, ότι δεν πρέπει να μπερδεύουμε τις εκ του νόμου αρμοδιότητες, με τις εν τοις πράγμασι δραστηριότητες του εν λόγω Συμβουλίου, το οποίο πολλάκις, ως μη όφειλε γνωμοδότησε ανοίγοντας δρόμο σε καταπατήσεις εις βάρος των συμφερόντων του Δημοσίου (βλ. υπόθεση Βατοπαιδίου).

  • 29 Μαρτίου 2011, 08:22 | Χρήστος Σ.

    Αφού σχολιάσω ότι η διαδικασία της διαβούλευσης, δεν μπορεί παρά να δίνει τη δυνατότητα μόνο δημοσιογραφικού σχολιασμού των προτεινόμενων ρυθμίσεων, επί της ουσίας έχω να πω τα εξής : η δημιουργία ενός νέου οργάνου, το οποίο υποτίθεται, ότι λόγω της συγκέντρωσης του συνόλου των επιμέρους υπηρεσιών και εξουσιών, που διαπλέκονται στο θέμα της Δημόσιας Περιουσίας, θα μπορέσει να ξεκολλήσει από το τέλμα, το κάρο της Δημόσιας Περιουσίας, κρίνεται ως τουλάχιστον, αφελής. Αυτό δηλαδή που θα δώσει λύση στο πρόβλημα, είναι να μην υπάγονται πλέον οι υφιστάμενες υπηρεσίες στη Γενική Γραμματεία Τελωνείων; Για να δώσει κανείς λύση σε προβλήματα, πρέπει πρώτα να ΓΝΩΡΙΖΕΙ ποιο είναι το πρόβλημα. Από το υπό σύσταση προτεινόμενο όργανο, είναι ξεκάθαρο ότι οι κυβερνώντες, μη θέλοντας να λύσουν το πρόβλημα, απλώς συστήνουν ακόμη μια επιτροπή. Ποιο είναι το πρόβλημα λοιπόν, που αρνούνται μετ’ επιτάσεως να λύσουν και οι σημερινοί κυβερνώντες; Η έλλειψη ακριβούς καταγραφής της Δημόσιας Περιουσίας και η διαχείρισή της, όπου αυτή ανακαλύπτεται, από υφιστάμενα όργανα, τα οποία δεν λειτουργούν με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον, αλλά το στενό, προσωπικό και κομματικό τους συμφέρον. Όσο λοιπόν οι κυβερνώντες, αφενός δεν προχωρούν σε ακριβή καταγραφή-χαρτογράφηση της δημόσιας περιουσίας, αφετέρου δεν αφαιρούν τις εξουσίες των ΚΕΔ, ΚΥΔ, να διαχειρίζονται τη δημόσια ακίνητα, τόσο θα διαιωνίζεται η διαπλοκή, η ρεμούλα και η καταπάτησή τους, για παράδειγμα, όχι από ιδιώτες, των οποίων οι παππούδες αποδεδειγμένα έζησαν σε δημόσια-ανταλλάξιμα κτήματα, αλλά από υπηρεσίες οι οποίες ενώ με αλλεπάλληλα νομοθετήματα από το 1930 υποχρεώθηκαν να ρευστοποιήσουν τα ακίνητα αυτά, τα κρατούν μέχρι και σήμερα δέσμια και σίγουρα θα εξακολουθούν να τα κρατούν δέσμια και μετά τη σύσταση της Γραμματείας, των προσωπικών τους επιλογών, και διαθέσιμα προς εκμετάλλευση από εργολάβους, με τους οποίους έχουν αναπτύξει σχέσεις μεσίτη με πελάτη. Επομένως ας σταματήσουν την εργολαβία σύστασης νέων οργάνων και ας ασχοληθεί κάποιος γνώστης με το θέμα, ο οποίος και θα φέρει στην επιφάνεια τόσο την δημόσια περιουσία, όσο και αυτούς που επί δεκαετίες τη νέμονται, προς ίδιον όφελος. Και για να μην νομίζει κανείς ότι αοριστολογώ, τίθεμαι στη διάθεση όποιου θέλει να λύσει το πρόβλημα, να τον βοηθήσω.

  • 28 Μαρτίου 2011, 21:34 | ΓΙΩΡΓΟΣ

    Θα συμφωνήσω με τις προτάσεις που αναφέρονται στη συγκέντρωση όλων των δημόσιων περιουσιακών στοιχείων (όλων των Υπουργείων, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ, Ταμείων) κάτω από τη στλεγη της νέας γραμματείας.
    Θεωρώ πολύ σημαντικό τη δημιουργία ενός ενιαίου μητρώου για την καταγραφή και παρακολολυθηση όλων των στοιχείων. Αυτό προυποθέτει τη μηχανογράφηση όλων των υπηρεσιών με ένα πληροφοριακό σύστημα το οποίο θα διασυνδέει όλες τις πληροφορίες και κατηγορίες ακινήτων και περουσιακών στοιχείων ανεξαρτήτως το ποια επιμέρους υπηρεσία θα τα παρακολουθεί και θα τα καταγράφει. Άρα χρειάζεται σίγουρα η ψηφιοποίηση όλων των στοιχείων που υπάρχουν και η διασυνδεσή τους σε ένα κοινό ΟΠΣ. Ειδικά για τις Κτηματικές υπηρεσίες είναι ζωτικής σημασίας πέραν της μηχανογράφησης που απαιτείται (δεν υπάρχει τίποτα) στα πλαίσια ενός ΟΠΣ να ψηφιοποιηθεί όλο το αρχείο (Βιβλία Καταγραφής σε συνδυασμό με τους φακέλους των ακινήτων που περιέχουν κρίσιμα στοιχεία όπως τίτλους ιδιοκτησίας, τοπογραφικά διαγράμματα, σχετικούς νόμους,…)
    Τέλος, καλό θα ήταν να επανεξεταστούν συνολικά οι νόμοι που διέπουν τα θέματα τηξς δημόσιας περιουσίας ώστε να απλοποιηθούν και να εκσυγχρονιστούν όπου είναι δυνατόν. Σίγουρα η δημιουργία εξειδικευμένης ομάδας από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους που να ασχολείται με θέματα Δημόσιας Περιουσίας είναι απαραίτητη.

  • 27 Μαρτίου 2011, 23:44 | ΧΡΗΣΤΟΣ

    θΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΑΣΟΥΛΑ ΘΕΟΔΩΡΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ ΑΡΜΟΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ Η ΥΠΟ ΣΥΣΤΑΣΗ ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ.
    ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ:
    1) Η ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΥΠΟ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΤΗΝ ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ (ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΩΝ) ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΤΑ ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΑΝ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟ ΝΑ ΡΥΘΜΙΣΤΕΙ ΝΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΕΚΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ. ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΤΑ ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΑ. ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΟΙ ΟΤΑ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΡΑΤΙΚΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΕΙ ΔΑΝΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΓΥΗΓΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΠΡΟΦΑΝΕΣ, ΠΕΡΑΝ ΤΗΣ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ, ΟΤΙ Η ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟ ΚΡΑΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ.
    2) ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΕΝΙΑΟΥ ΜΗΤΡΩΟΥ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ & ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΩΝ ΥΠΟ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΚΤΗΜΑΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ. Η ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ, ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΚΤΗΜΑΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΥΝΟΛΙΚΑ.
    3) ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ. ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΚΡΙΣΙΜΟ (ΟΙ ΚΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΑΚΟΜΑ…)
    4) ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΕΙΟΥ – ΜΗΤΡΩΟΥ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΤΗΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΠΑΛΙΑ ΚΑΙ Η ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ-ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥΣ ΟΣΟ ΠΕΡΝΑ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΔΥΝΑΤΗ.
    5) Η ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΚΑΙ Η ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΡΑΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΛΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΕΡΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.
    6) ΕΠΕΙΔΗ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΑΠΤΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΒΑΘΜΟ ΜΕ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΙ ΑΜΕΣΟΤΕΡΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΘΑ ΗΤΑΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΜΙΑ ΥΠΟΟΜΑΔΑ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ – ΙΣΩΣ ΝΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΧΩΡΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ (ΚΥΡΙΩΣ ΤΩΝ ΚΤΗΜΑΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ). ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΑ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΝΟΜΙΚΩΝ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΣΙΜΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΩΝ (Π.Χ ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΑ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΑ)

  • 26 Μαρτίου 2011, 21:14 | ΤΑΣΟΥΛΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ – ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ

    Α) Υπαγωγή στη ΓΓΔΠ :
    1) τα κτήματα της ΔΔΠ του Υπουργείου Οικονομικών,
    2) τα κτήματα της Πρόνοιας (η Πρόνοια διαχειρίστηκε ακίνητα του Υπουργείου Οικο-νομικών και σήμερα υπολειτουργεί, σημειωτέον α) δεν έχει δηλώσει τα ακίνητα της στο Εθνικό Κτηματολόγιο & β) ότι η Πρόνοια είχε αστική περιουσία) για την ορθολογι-κότερη αξιοποίηση της περιουσίας της
    3) Εθνικά κληροδοτήματα,
    4) ακίνητη αστική περιουσία άλλων Υπουργείων καθώς μόνο το Υπουργείο Οικονομι-κών εκπροσωπεί το Ελληνικό Δημόσιο, ως και των στρατοπέδων που έχουν καταρ-γηθεί
    5) η ακίνητη περιουσία του παλαιού Υπουργείου Γεωργίας, και ιδίως εκείνη που μετά τις επεκτάσεις των σχεδίων πόλεων, έχασε την αγροτική ιδιότητα και πλέον είναι α-στική περιουσία.
    Β) κατάργηση της ανταλλάξιμης περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών και καταγραφή της στην ιδιωτική περιουσία του Ελληνικού Δημοσίου, δηλαδή από ανταλλάξιμα κτήματα να γί-νουν δημόσια κτήματα, καθώς δεν είναι λογικό το 2011 να μιλάμε για ανταλλάξιμα κτήματα
    Γ) κατάργηση και ενσωμάτωση της Κ.Ε.Δ. στις Κτηματικές Υπηρεσίες, καθώς τον ρόλο της Κ.Ε.Δ. δύναται επάξια να τον διαδραματίσουν οι Κτηματικές υπηρεσίες, που πλέον έχουν ε-πιστημονικό και καταρτισμένο προσωπικό. Το κέρδος θα είναι πολλαπλό καθώς θα μειωθεί το λειτουργικό κόστος, που προκύπτει από την κατάργηση της Κ.Ε.Δ.
    Δ) ενεργοποίηση των Περιφερειακών Κτηματικών Υπηρεσιών
    Ε) δημιουργία Ταμείου στις Κτηματικές υπηρεσίες προκειμένου να παρακολουθείται η εί-σπραξη των βεβαιωθέντων
    ΣΤ) κωδικοποίηση της Νομοθεσίας και προσαρμογή της ώστε να μπορεί να δώσει απαντή-σεις στα σύγχρονα προβλήματα ώστε και η γραφειοκρατία να μειωθεί και να δίδεται γρήγορη επίλυση των προβλημάτων
    Ζ) Νομοθετικά κατακυρωμένο η εκποίηση των δημοσίων κτημάτων να γίνεται μόνο με δημοπρασία , κλείνοντας έτσι το όποιο παράθυρο στους καταπατητές της περιουσίας του Δημοσίου. Είναι πραγματικά άδικο ο αυθαίρετος κάτοχος να ευεργετείται με ευνοϊκές διατάξεις και να εξαγοράζει ακίνητα του Δημοσίου απ’ ευθείας, χωρίς δημοπρασία και μάλιστα κάτω και από την αντικειμενική αξία, ενώ ο μισθωτής να δύναται να εξαγοράσει το ακίνητο που νόμιμα κατέχει μόνο με δημοπρασία.

  • 25 Μαρτίου 2011, 19:49 | Kostas

    Ποιος μίλησε για άλλους μισθωτούς;; Τα τρία άτομα εννοείς; Οι υπάλληλοι των ήδη υπαρχουσών Κτηματικών Υπηρεσιών θα την απαρτίζουν. Όσο για την ΚΕΔ έχει διαφορετικό ρόλο και από τις Κτηματικές Υπηρεσίες και από την υπό σύσταση Γ.Γ.

  • 25 Μαρτίου 2011, 11:45 | ARGYRIS

    ΘΑ ΕΝΕΚΡΙΝΑ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ, ΕΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ Η ΚΕΔ. ΕΦΟΣΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΚΤΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΚΕΔ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΓΕΙ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΤΕΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ. ΈΛΕΟΣ!!!!!
    ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ ΌΤΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΝΟΜΟΙ, ΑΛΛΑ Η ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΥΠΛΗΘΩΝ ΝΟΜΩΝ ΠΟΥ ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΜΕ ΤΙΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΈΧΟΥΝ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΕ ΑΝΑΡΧΙΑ.
    ΟΣΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΝΟΜΙΚΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΟΤΙ Η ΕΠΙΚΑΛΥΨΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΥΣΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΕ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ. ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΓΥΡΩΘΕΝ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΔΡΥΜΟΥ ΤΟΥ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ, ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΠΑΤΗΘΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΕΛΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΜΕ ΒΙΛΕΣ ΚΑΙ ΜΕΖΟΝΕΤΕΣ.
    ΠΟΥ ΉΤΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ (ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΚΑΙ ΔΙΚΑΣΤΕΣ) ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΝ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ; ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΕΔ, ΔΑΣΑΡΧΕΙΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ. ΟΜΩΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΠΛΟΥΤΙΣΑΝ, ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΖΗΜΙΩΘΗΚΕ ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΔΕΝ ΑΠΟΔΟΘΗΚΑΝ

  • 24 Μαρτίου 2011, 19:07 | ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΤΣΟΥΡΑΣ

    Με μια μελέτη και λόγω ποιων αναγκών συστήνει το κράτος μια ακόμα Γενική Γραμματεία; Μια νέα Γενική Γραμματεία κοστίζει το λιγότερο 300.000 € ετησίως είναι εποχή για επιπλέον δαπάνες στον Κρατικό Προϋπολογισμό; Μάλλον η συζήτηση θα έπρεπε να ήταν για κατάργηση Γενικών και Ειδικών Γραμματειών και όχι για δημιουργία νέων.

  • 24 Μαρτίου 2011, 16:47 | Καραμητσος Δημητρης

    Αρθρο 20. Οι αρμοδιοτητες της ΓΓΔΠ ειναι ανεπαρκεις
    Η ΓΓ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΩΝ ΚΑΙ ΟΤΑ.
    ΝΑ ΚΑΤΑΡΤΙΖΕΙ Η ΕΝΓΡΙΝΕΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ
    ΝΑ ΠΑΡΑΣΧΕΙ ΙΣΤΟΧΩΡΟ ΓΙΑ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΕΛΙΚΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟς ΚΑΙ
    ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗς,ΝΑ ΕΓΡΙΝΕΙ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥΣ,ΚΑΙ ΝΑ ΕΓΡΙΝΕΙ ΤΗΝ ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΧΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΟΡΩΝ ΔΟΜΗΣΗΣ ΜΕ ΤΑΧΕΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    ΕΠΙΣΕΙς ΝΑ ΕΙΣΗΓΗΤΑΙ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΚΤΗΜΑΤΙΚΩΝ ΟΜΛΟΓΩΝ Η ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΟΥ ΔΑΝΕΙΟΥ ΓΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΕ TARGET GROYPS ΠΧ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ ΕΥΡΟΠΑΙΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥς ΚΛΠ
    ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΓΕΝΙΚΟ ΚΟΥΜΑΝΤΟ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΜΕΣΕΣ ΚΑΙ ΕΜΜΕΣΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΗς