1. Η εποπτική αρχή διαθέτει διαδικασία για την υποβολή, παραλαβή και διαχείριση έγγραφων καταγγελιών από τον πελάτη και κάθε ενδιαφερόμενο, συμπεριλαμβανομένων των ενώσεων καταναλωτών, κατά διανομέων (αντ)ασφαλιστικών προϊόντων και κατά οποιουδήποτε φυσικού ή νομικού προσώπου το οποίο διενεργεί πράξεις διανομής (αντ)ασφαλιστικών προϊόντων. Οι καταγγελίες αφορούν σε πράξεις ή παραλείψεις που συνιστούν παραβάσεις των διατάξεων του παρόντος ή και των κατ’ εξουσιοδότησή του πράξεων.
2. Ανεξαρτήτως των προβλεπομένων ποινικών κυρώσεων, η εποπτική αρχή είναι αρμοδία να ερευνά τη βασιμότητα των καταγγελιών της παρ. 1 και, αφού ασκηθεί από τους ελεγχόμενους το δικαίωμα προηγούμενης ακρόασης, δύναται στον βαθμό που διαπιστωθούν παραβάσεις, να επιβάλλει τις κυρώσεις που προβλέπονται στον παρόντα νόμο αντιστοίχως ανά παράβαση. Σε κάθε περίπτωση, η εποπτική αρχή αποστέλλει απάντηση στον καταγγέλλοντα επί του περιεχομένου της καταγγελίας αυτού.