Οι παράγραφοι 2 και 3 του άρθρου 1 του ν.2628/1998 (ΦΕΚ Α΄ 151) αντικαθίστανται και προστίθεται παράγραφος 4 ως εξής :
«2. Σκοπός του Οργανισμού είναι η μέριμνα για τη χρηματοδότηση του Δημοσίου, η βελτιστοποίηση του κόστους δανεισμού και η επίτευξη της καλύτερης δυνατής διάρθρωσης (ως προς τη σύνθεση και χρονική διάρκεια) του δημοσίου χρέους ανάλογα με τις ανάγκες της xώρας και τις διεθνείς οικονομικές συνθήκες.
Για την πραγματοποίηση του παραπάνω σκοπού ο Οργανισμός :
α) καταστρώνει το Πρόγραμμα Δανεισμού και Διαχείρισης Χρέους του Ελληνικού Δημοσίου σε ευρώ και άλλα νομίσματα σε ετήσια βάση, και αν απαιτείται για άλλο χρονικό διάστημα, αφού λάβει υπόψη το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Διαχείρισης, τον Κρατικό Προϋπολογισμό και τις χρηματοδοτικές ανάγκες του Δημοσίου σύμφωνα με τις προβλέψεις και τις εκτιμήσεις του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (Γ.Λ.Κ.).Το εν λόγω πρόγραμμα εγκρίνεται από τον Υπουργό Οικονομικών
β) προβαίνει, με βάση το εγκεκριμένο από τον Υπουργό Οικονομικών Πρόγραμμα Δανεισμού και Διαχείρισης Χρέους, σε έρευνα των αγορών εσωτερικού και εξωτερικού, στην αξιολόγηση προτάσεων για τη διενέργεια του δανεισμού και τη διαχείριση του δημοσίου χρέους και μεριμνά για τη διατήρηση επαρκών κατά περίπτωση ταμειακών διαθεσίμων
γ) αναλαμβάνει ως εντολοδόχος και για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου, σύμφωνα και με τις διατάξεις των άρθρων 2 και 64 του ν.2362/1995 (ΦΕΚ Α΄ 247) όπως ισχύουν και κατ’ ακολουθίαν της εξουσιοδοτικής απόφασης του Υπουργού Οικονομικών της παραγράφου 2 του άρθρου 12:
i) την εκτέλεση του Προγράμματος Δανεισμού και Διαχείρισης Χρέους του Ελληνικού Δημοσίου με τη σύναψη δανείων, και τη διεξαγωγή εκδόσεων τίτλων μέσω δημοπρασιών και αναδοχών και προβαίνει σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια απαιτείται για την αποτελεσματική εκτέλεση του προγράμματος αυτού, με μέσα που ο Οργανισμός κρίνει προσφορότερα ώστε να επιτυγχάνεται βελτιστοποίηση του κόστους δανεισμού και εξασφάλιση των εκάστοτε χρηματοδοτικών αναγκών του Ελληνικού Δημοσίου. Για την επίτευξη του παραπάνω έργου ο Οργανισμός προβαίνει περαιτέρω στην οργάνωση παρουσιάσεων προς τραπεζικά ιδρύματα και χρηματοοικονομικούς οργανισμούς, επενδυτές και οργανισμούς αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας, σε ανακοινώσεις και παρουσιάσεις σε διεθνή έντυπα και σε σύνταξη και επιμέλεια πληροφοριακών δελτίων και εντύπων με υλικό σχετικό με το δημόσιο χρέος και τις οικονομικές εξελίξεις και προοπτικές της χώρας σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και της Τράπεζας της Ελλάδος
ii) τη σύναψη και παρακολούθηση διαχειριστικών πράξεων παραγώγων και λοιπών χρηματοοικονομικών προϊόντων επί του συνόλου του χρέους του Ελληνικού Δημοσίου. Διαχειριστικές πράξεις που έχουν συναφθεί από άλλες υπηρεσίες περιλαμβανομένων και των διαχειριστικών πράξεων των δανείων του ν.δ.483/1974 (ΦΕΚ Α΄ 184) περιέρχονται από της ισχύος του παρόντος στον Οργανισμό
iii) την παρακολούθηση και στήριξη της δευτερογενούς αγοράς ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου με αγορές και πωλήσεις ομολόγων εντός προκαθορισμένων ορίων, τη σύναψη πράξεων πώλησης ομολόγων με συμφωνία επαναγοράς (repo) και το αντίστροφο (reverse repo), με σκοπό την ομαλή λειτουργία της αγοράς και τη βελτιστοποίηση της διαχείριση της ρευστότητας του Δημοσίου
iv) την εκτέλεση πράξεων διαχείρισης των ταμειακών διαθεσίμων του Ελληνικού Δημοσίου, διατηρουμένων των λοιπών συναφών αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης Χρηματοδοτικού Προγραμματισμού και Διαχείρισης Κρατικών Διαθεσίμων του ΓΛΚ
δ) Συντάσσει εκθέσεις προς τον Υπουργό Οικονομικών για την εξέλιξη του δημόσιου χρέους και υποβάλλει προτάσεις σχετικά με την πολιτική διαχείρισης και διάρθωσής του
ε) Συντάσσει και υποβάλλει στον Υπουργό Οικονομικών το πρώτο τρίμηνο κάθε έτους απολογιστική έκθεση την οποία ο Υπουργός Οικονομικών καταθέτει στη Βουλή για ενημέρωση κατά το άρθρο 64 του ν.2362/1995, όπως ισχύει.
3. Ο Οργανισμός μπορεί, ύστερα από απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, να παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες για τη σύναψη δανείων από την εσωτερική ή εξωτερική αγορά των οργανισμών και φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως αυτός οριοθετείται από το ν. 1256/1982 (ΦΕΚ Α’ 119), να συντονίζει το χρονικό προγραμματισμό δανεισμού τους και να αξιολογεί τις συνέπειες που ανακύπτουν για το δημόσιο χρέος και την εξυπηρέτησή του. Με όμοια απόφαση μπορεί ο Οργανισμός να αναλαμβάνει ως εντολοδόχος και για λογαριασμό των ως άνω οργανισμών και φορέων τη διαδικασία επιλογής μιας ή περισσοτέρων Τραπεζών ή πιστωτικών ιδρυμάτων για τη δανειοδότηση αυτών, να διαπραγματεύεται του όρους των σχετικών συμβάσεων και υποβάλλει σε αυτούς ολοκληρωμένη πρόταση σύναψης δανείου.
4. Στο πλαίσιο της διαδικασίας παροχής εγγυήσεων του Ελληνικού Δημοσίου, για τη δανειοδότηση και τη διαχείριση του χρέους των δημοσίων επιχειρήσεων του κεφαλαίου Α΄ του ν.3429/2005 (ΦΕΚ Α΄314) όπως ισχύει, ο Οργανισμός:
α) γνωμοδοτεί για το είδος του δανεισμού που εξυπηρετεί κατά το βέλτιστο τρόπο τις ανάγκες της δημόσιας επιχείρησης κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στην παράγραφο 2Γ του άρθρου 1 και στο άρθρο 4 της υπ’ αριθ. 16736/ΕΓΔΕΚΟ/2579/30-3-2009 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών (ΦΕΚ Β΄ 588)
β) αναλαμβάνει, μετά από ανάθεση της δημόσιας επιχείρησης, ως εντολοδόχος της και για λογαριασμό της, τη διαδικασία επιλογής μίας ή περισσοτέρων τραπεζών ή πιστωτικών ιδρυμάτων της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, καθώς και την διαπραγμάτευση των οικονομικών όρων της χρηματοδότησης, υποβάλλει στη δημόσια επιχείρηση ολοκληρωμένη πρόταση για τη σύναψη συμφωνίας χρηματοδότησης με την τράπεζα ή το πιστωτικό ίδρυμα που θα έχει επιλέξει κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στην παράγραφο 6 με στοιχ. Β1 και Β2 του άρθρου 3 της ως άνω απόφασης του Υπουργού Οικονομικών.»
o οδδηχ δημιουργήθηκε με σκοπό τη βελτίωση των ορων του δανεισμού του Ελληνικού Δημοσίου. Δεδομένου οτι
α. το Ελληνικό Δημόσιο δεν δανείζεται από τις αγορές κατα συνέπεια δεν εκπληρώνειτον αρχικό σκοπό του
β. υπάρχει εναλλακτική διευθυνση άπό το οργανόγραμμα του ΓΛΚ μέσω της διευθυνσης χρεους στην περιπτωση που αυτό απαιτηθεί από τη συγκυρία και
γ. ο οργανισμός είναι ελλειματικός διαχρονικά
σκοπιμη θεωρείται η κατάργησή του και όχι η διευρυνση των αρμοδιοτήτων του