1. Η περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013 αντικαθίσταται ως εξής:
β) τον μισθωτή, σε περίπτωση χρηματοδοτικής μίσθωσης κατά την έννοια των Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Αναφοράς, όπως αυτά έχουν υιοθετηθεί από την Ε.Ε. δυνάμει του Κανονισμού 1606/2002 (Δ.Π.Χ.Α. – υποχρεωτική εφαρμογή Δ.Π.Χ.Α.) καθώς και κατά την έννοια του ν. 4308/2014 (Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα).
2. α. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013, η περίπτωση «Μέσα μεταφοράς ατόμων» αντικαθίσταται από τις λέξεις «Μέσα μεταφοράς ατόμων εκτός από τα μέσα μεταφοράς μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 g CO2/km»
β. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013 προστίθεται νέα κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης με τίτλο «Μέσα μεταφοράς ατόμων μηδενικών ρύπων» και στην αντίστοιχη στήλη «Συντελεστής φορολογικής απόσβεσης (% ανά φορολογικό έτος)» τίθεται : «25%».
γ. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013 προστίθεται νέα κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης με τίτλο «Μέσα μεταφοράς ατόμων χαμηλών ρύπων έως 50 g CO2/km » και στην αντίστοιχη στήλη «Συντελεστής φορολογικής απόσβεσης (% ανά φορολογικό έτος)» τίθεται : «20%».
δ. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013, η περίπτωση «Μέσα Μεταφοράς Εμπορευμάτων» αντικαθίσταται από τις λέξεις «Μέσα μεταφοράς εμπορευμάτων εκτός από μέσα μεταφοράς μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 g CO2/km»
ε. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013, προστίθεται νέα κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης με τίτλο «Μέσα μεταφοράς εμπορευμάτων μηδενικών ρύπων», και στην αντίστοιχη στήλη «Συντελεστής φορολογικής απόσβεσης (% ανά φορολογικό έτος)» τίθεται : «20%».
στ. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013 προστίθεται νέα κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης με τίτλο «Μέσα μεταφοράς εμπορευμάτων χαμηλών ρύπων έως 50 g CO2/km», και στην αντίστοιχη στήλη «Συντελεστής φορολογικής απόσβεσης (% ανά φορολογικό έτος)» τίθεται : «15%».
ζ. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013 προστίθεται νέα κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης με τίτλο «Μέσα μαζικής μεταφοράς ατόμων μηδενικών ρύπων» και στην αντίστοιχη στήλη «Συντελεστής φορολογικής απόσβεσης (% ανά φορολογικό έτος)» τίθεται : «15%».
η. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013 προστίθεται νέα κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης με τίτλο «Μέσα μαζικής μεταφοράς ατόμων χαμηλών ρύπων έως 50 g CO2/km» και στην αντίστοιχη στήλη «Συντελεστής φορολογικής απόσβεσης (% ανά φορολογικό έτος)» τίθεται : «10%».
θ. Στη στήλη «Κατηγορία ενεργητικού επιχείρησης» του πίνακα της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 4172/2013 η περίπτωση «αεροσκάφη, σιδηροδρομικοί συρμοί, πλοία και σκάφη» αντικαθίσταται από τις λέξεις «αεροσκάφη, σιδηροδρομικοί συρμοί, πλοία και σκάφη εκτός από μέσα μαζικής μεταφοράς ατόμων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 g CO2/km »
3. Οι διατάξεις των παρ. 1 και 2 του παρόντος εφαρμόζονται για αποσβέσεις που αφορούν σε φορολογικά έτη από 1.1.2020 και μετά.
Κύριοι επίσης θα ήθελα να αναφερθώ στην άδικη διάταξη του φόρου πολυτελείας για τα αυτοκίνητα. Το γεγονός ότι κάποιος έχει ένα αυτοκίνητο με πολλά κυβικά εκατοστά δεν σημαίνει ότι είναι και πλούσιος.
Αφήστε την αγορά ελεύθερη να λειτουργήσει ο υπερβολικός παρεμβατισμός είτε άμεσος είτε έμμεσος μόνο προβλήματα δημιουργεί στις επιχειρήσεις.
Στηρίξτε τις επιχειρήσεις!
Θεωρω οτι θα επρεπε να εχει συμπεριληφθει στο υπο διαβουλευση νομοσχεδιο η δυνατοτητα των επιχειρησεων να αποσβενουν με συντελεστη 200% νεες παραγωγικες επενδυσεις, οπως προεκλογικα ειχε εξαγγειλει η σημερινη κυβερνηση και μετεκλογικα ο ιδιος ο πρωθυπουργος περιελαβε στις προγραμματικες του δηλωσεις, αφου κατι τετοιο θα εδινε σημαντικη αναπτυξιακη ωθηση ωστε επιχειρησεις με κερδη που θα ηθελαν να μειωσουν την φορολογικη τους επιβαρυνση να ενθαρυνονταν να ςπενδυσουν τα κερδη τους.
Προτείνω τροποποίηση της παραγρ. 6, του Άρθρου 45 του ν.4530/2018
(Καταστροφή πινακίδων κυκλοφορίας οχημάτων και αντικατάσταση αυτών)
ώστε να συμπεριληφθούν ΚΑΙ ΟΙ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ στις ευεργετικές διατάξεις
περί διαγραφής για οχήματα με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν τις 4.3.2004
(ισχύει ήδη για επιβατικά Ι.Χ. αυτοκίνητα και για φορτηγά Ι.Χ.).
Με αυτό τον τρόπο θα αποκτήσετε την αληθινή εικόνα του στόλου των κυκλοφορούντων μοτοσυκλετών,
ώστε αυτές που έχουν καταστραφεί προ πολλού,
να μην παραμένουν καταχωρημένες ως εν κινήσει επ’ αόριστον στο μητρώο οχημάτων.
Για τα αναπροσαρμογή προς τα πάνω των πολύ χαμηλών ποσοστών των αποσβέσεων των επιχειρήσεων δεν βλέπω κάτι.
Επίσης για τα ομόλογα που υπέστησαν το Psi ενώ για τις τράπεζες υπάρχει φορολογική έκπτωση για τους ιδιώτες δεν υπήρξε ανάλογη μεταχείριση ,αυτό δεν είναι αντισυνταγματικό διότι υπάρχει ανισότητα μεταχείρισης μεταξύ ιδιωτών και τραπεζών που υπέστησαν την ίδια ζημία , δεν γνωρίζω τι πρόβλεψη υπάρχει αν μία κοινή α.ε. είχε στην κατοχή της ο.ε.δ. αν θα μπορούσε να συμψηφίσει φορολογικά την ζημία.
Επίσης ακούσθηκε ότι για συναλλαγές άνω των 300 ευρώ θα χρειάζεται ‘κάρτα’ αυτό όμως δεν είναι εμμέσως κατάργηση του χαρτονομίσματος των 500 ευρώ?.
Να μην παίζουμε με τις λέξεις. Καλύτερο για ευκολία να φτιαχτεί ο αντίστοιχος πίνακας όπως στον 4172.
Επίσης σχετικά με τον Captcha λέει λέξεις αγγλικές … μήπως τα σχόλια στον νόμο είναι αποκλειστικά και μόνο για τους αγγλομαθείς ;
Λυπάμαι αλλά αυτά δεν είναι σοβαρά φορολογικά κίνητρα. Ξεκινήστε από τη μείωση των τελών κυκλοφορίας στα υβριδικά και τα ηλεκτρικά που ήδη κυκλοφορούν τα οποία έχουν υπερφορολογηθεί και προσθέστε στις υπεραποσβέσεις μεγαλύτερη γκάμα αυτοκινήτων καθώς η συγκεκριμένη επιλογή ακουμπάει ελάχιστες εταιρείες.