1. Μετά το άρθρο 22 του ν. 4172/2013 προστίθεται νέο άρθρο 22Β ως εξής:
«Άρθρο 22 Β
Χορήγηση προσαυξημένης έκπτωσης
για δαπάνη αγοράς μηνιαίων ή ετήσιων καρτών
α) Για τη δαπάνη αγοράς μηνιαίων ή ετήσιων καρτών απεριορίστων διαδρομών μέσων μαζικής μεταφοράς, χορηγείται στην επιχείρηση δυνατότητα έκπτωσης από τα ακαθάριστα έσοδά της, κατά το χρόνο πραγματοποίησής της, προσαυξημένης κατά ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%).
β) Για τη δαπάνη μίσθωσης εταιρικού επιβατικού αυτοκινήτου μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 g CO2/Km, με μέγιστη Λιανική Τιμή Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) έως τις 40.000 Ευρώ, χορηγείται στην επιχείρηση δυνατότητα έκπτωσης από τα ακαθάριστα έσοδά της, κατά το χρόνο πραγματοποίησής της, προσαυξημένης κατά ποσοστό 30 τοις εκατό (30%).
γ) Για τη δαπάνη εγκατάστασης και λειτουργίας δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 g CO2/Km, χορηγείται στην επιχείρηση δυνατότητα έκπτωσης από τα ακαθάριστα έσοδά της, κατά το χρόνο πραγματοποίησής της, προσαυξημένης κατά ποσοστό 30 τοις εκατό (30%).»
2. Οι διατάξεις της παρ. 1 του παρόντος εφαρμόζονται για δαπάνες που πραγματοποιούνται από 1.1.2020 και μετά.
Προβλέπεται χορήγηση προσαυξημένης έκπτωσης σε επιχειρήσεις για την αγορά καρτών απεριορίστων διαδρομών και για τη δαπάνη μίσθωσης εταιρικών επιβατικών αυτοκινήτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων.
Η έκπτωση φόρου για την δαπάνη στα εταιρικά αυτοκίνητα χαμηλών ρύπων δεν πρέπει να αφορά μόνο την μίσθωση τους αλλά και την αγορά τους.
Γιατι ,η δαπανη μισθωσης εταιρικού επιβατικού αυτοκινήτου ,να μην περιλαμβανει και τις ατομικες επιχειρησεις των ελευθερων επαγγλματιων ??? Ως ελευθερος επαγγλματιας χρησιμοποιώ επιβατικό αυτοκίνητο καθημερινά για τις αναγκες του επαγγελματος μου ( λογιστης) και οχι μόνο δεν εχω καποια έκπτωση ,αντίθετα ειναι και τεκμήριο !!! ΤΟΥΛΆΧΙΣΤΟΝ να αναγνωριζονται οι δαπανες αυτες για αυτοκινητα κυβισμου ως 1300cc ( εξοδα αγορας,αποσβεσεις,επισκευες )
Στο παρόν άρθρο αναφέρεται ότι: «β) Για τη δαπάνη μίσθωσης εταιρικού επιβατικού αυτοκινήτου μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 g CO2/Km, με μέγιστη Λιανική Τιμή Προ Φόρων (ΛΤΠΦ) έως τις 40.000 Ευρώ, χορηγείται στην επιχείρηση δυνατότητα έκπτωσης από τα ακαθάριστα έσοδά της, κατά το χρόνο πραγματοποίησής της, προσαυξημένης κατά ποσοστό 30 τοις εκατό (30%).»
Η συγκεκριμένη ευνοϊκή μεταχείριση οφείλει να γίνει και στους ιδιώτες αγοραστές αντίστοιχων επιβατικών αυτοκινήτων. Εφόσον η επιχείρηση για ένα εταιρικό επιβατικό αυτοκίνητο αξίας μίσθωσης 20.000,00 € δύναται να εκπέσει από τα ακαθάριστα έσοδά της 26.000,00 € (20.000 € * 130%) – όφελος 6.000,00 € – πρέπει να δοθεί η παρεμφερής δυνατότητα και στον ιδιώτη να αγοράσει το αντίστοιχο αυτοκίνητο στην τιμή των 14.000,00 € (20.000 € – 14.000 €, ήτοι όφελος 6.000,00 €), έστω και αν αυτή η έκπτωση των 6.000,00 €, μειώνει ισόποσα κατανεμημένη σε περίοδο τεσσάρων (4) ετών, το φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων, κατ’ ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 16 του προτεινόμενου παρόντος νομοσχεδίου.
Για τη δαπάνη μίσθωσης εταιρικού επιβατικού αυτοκινήτου μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 70 g CO2/Km,
α) Για τη δαπάνη αγοράς μηνιαίων ή ετήσιων καρτών απεριορίστων διαδρομών μέσων μαζικής μεταφοράς, χορηγείται στην επιχείρηση δυνατότητα έκπτωσης από τα ακαθάριστα έσοδά της, κατά το χρόνο πραγματοποίησής της, προσαυξημένης κατά ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%).
Πως θα φανεί Κε υπουργέ αυτή η προσάυξηση στα λογιστικά βιβλία? θα αφαιρεθεί η προσάυξηση σαν έξοδο απο τα ακαθαριστα έσοδα με επιπλέον εγγραφή δαπάνης και παραστατικό την κάρτα.
Δεν γίνεται καμμία αναφορά για τον ΦΠΑ, όπως και σε προηγούμενο άρθρο για ανείσπρακτες οφειλές που έχουν οι επιχειρήσεις καταβάλλει τον ΦΠΑ. Εφόσον ο τελικός καταναλωτής (ο επισφαλής πελάτης) δεν τον απόδωσε στην επιχείρηση δεν πρέπει η επιχείρηση να τον εκπέσει απο τον φπα εσόδων?