Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 71 του ν. 2533/97 (Α’ 228) προστίθεται τέταρτο εδάφιο που έχει ως εξής:
«δ) Σε 10.000 ευρώ για τις Ανώνυμες Εταιρείες Επενδυτικής Διαμεσολάβησης (ΑΕΕΔ) που κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 9 του άρθρου 87 του ν. 4514/2018 υπόκεινται στις διατάξεις των άρθρων 61 έως 78.».
Αρχική ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΝΩΝΥΜΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ, ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΑΓΟΡΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/828 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥΆρθρο 73 Τροποποίηση του ν. 2533/1997
Άρθρο 73 Τροποποίηση του ν. 2533/1997
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 01 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 02 Πεδίο εφαρμογής
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 03 Ορισμοί
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 04 Πολιτική καταλληλότητας των μελών διοικητικού συμβουλίου
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 05 Διοικητικό συμβούλιο
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 06 Εκτελεστικά μέλη – Μη εκτελεστικά μέλη – Ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 07 Πλαίσιο αρμοδιοτήτων των εκτελεστικών μελών του διοικητικού συμβουλίου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 08 Πλαίσιο αρμοδιοτήτων των μη εκτελεστικών μελών του διοικητικού συμβουλίου
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 09 Πρόεδρος διοικητικού συμβουλίου
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 10 Ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη του διοικητικού συμβουλίου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11 Γενικοί όροι λειτουργίας των επιτροπών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 12 Επιτροπή αποδοχών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 13 Επιτροπή υποψηφιοτήτων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 Οργανωτικές ρυθμίσεις
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 15 Κανονισμός λειτουργίας
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 16 Οργάνωση και λειτουργία της μονάδας εσωτερικού ελέγχου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 17 Αρμοδιότητες της μονάδας εσωτερικού ελέγχου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18 Κώδικας εταιρικής διακυβέρνησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ενημέρωση μετόχων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Μονάδα εξυπηρέτησης μετόχων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Μονάδα εταιρικών ανακοινώσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 22 Πιστοποίηση του Κανονισμού Λειτουργίας και της διαδικασίας παραγωγής χρηματοοικονομικής πληροφόρησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 Εκτίμηση για τη λειτουργία της Εταιρείας ως συνεχιζόμενης δραστηριότητας και δήλωσης μεσο-μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 24 Κυρώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής (Άρθρο 1 στοιχείο 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Ορισμοί (Άρθρο 1 στοιχείο 2 της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)Άρθρο 26 Ορισμοί (Άρθρο 1 στοιχείο 2 της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 Εξακρίβωση των στοιχείων των μετόχων (Άρθρο 3α της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Διαβίβαση πληροφοριών (άρθρο 3 β της Οδηγίας (EE) 2017/828)Άρθρο 28 Διαβίβαση πληροφοριών (άρθρο 3 β της Οδηγίας (EE) 2017/828)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29 Διευκόλυνση της άσκησης των δικαιωμάτων των μετόχων (άρθρο 3 γ της Οδηγίας (EE) 2017/828)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Μη διακριτική μεταχείριση, αναλογικότητα και διαφάνεια κόστους (Άρθρο 3δ της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)Άρθρο 30 Μη διακριτική μεταχείριση, αναλογικότητα και διαφάνεια κόστους (Άρθρο 3δ της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Διαμεσολαβητές τρίτης χώρας (Άρθρο 3ε της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)Άρθρο 31 Διαμεσολαβητές τρίτης χώρας (Άρθρο 3ε της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 Πολιτική ενεργού συμμετοχής (Άρθρο 3ζ της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 Επενδυτική στρατηγική θεσμικών επενδυτών και συμφωνίες με τους διαχειριστές περιουσιακών στοιχείων (Άρθρο 3η της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 Διαφάνεια των διαχειριστών περιουσιακών στοιχείων (Άρθρο 3θ της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 Διαφάνεια πληρεξούσιων συμβούλων (Άρθρο 3ι της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αρμόδια Αρχή – Μέτρα και κυρώσεις (άρθρο 14 β της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Σύσταση και μορφήΆρθρο 37 Σύσταση και μορφή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 38 Επενδυτικοί περιορισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Επενδυτικά τμήματαΆρθρο 39 Επενδυτικά τμήματα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Διαχείριση ΟΕΕΆρθρο 40 Διαχείριση ΟΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Αδειοδότηση ΟΕΕΆρθρο 41 Αδειοδότηση ΟΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 Κανονισμός ΟΕΕΆρθρο 42 Κανονισμός ΟΕΕ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 43 Διάθεση μεριδίων ΟΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 Εξαγορά και αναστολή εξαγοράς μεριδίων ΟΕΕΆρθρο 44 Εξαγορά και αναστολή εξαγοράς μεριδίων ΟΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 Δέσμευση απόκτησης μεριδίων ΟΕΕΆρθρο 45 Δέσμευση απόκτησης μεριδίων ΟΕΕ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 Μητρώο μεριδιούχων ΟΕΕ, βεβαιώσεις, μεταβίβαση, ενεχυρίαση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 ΑποτίμησηΆρθρο 47 Αποτίμηση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 Λύση ΟΕΕΆρθρο 48 Λύση ΟΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Ανάκληση άδειας σύστασης ΟΕΕΆρθρο 49 Ανάκληση άδειας σύστασης ΟΕΕ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 Διαχείριση κινδύνων και ρευστότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 Σύγκρουση συμφερόντων μεταξύ διαχειριστή και ΟΕΕΆρθρο 51 Σύγκρουση συμφερόντων μεταξύ διαχειριστή και ΟΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 ΘεματοφύλακαςΆρθρο 52 Θεματοφύλακας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 Απαιτήσεις διαφάνειαςΆρθρο 53 Απαιτήσεις διαφάνειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Αρμόδια αρχή και εξουσίες τηςΆρθρο 54 Αρμόδια αρχή και εξουσίες της
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 Διοικητικές κυρώσειςΆρθρο 55 Διοικητικές κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 Φορολογικές διατάξειςΆρθρο 56 Φορολογικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 ΣκοπόςΆρθρο 57 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 Πεδίο εφαρμογήςΆρθρο 58 Πεδίο εφαρμογής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59 Το πληροφοριακό δελτίο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 Ευθύνη για το ενημερωτικό δελτίο (άρθρο 11 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)Άρθρο 60 Ευθύνη για το ενημερωτικό δελτίο (άρθρο 11 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 61 Αστική ευθύνη από το ενημερωτικό δελτίο (άρθρο 11 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 Χρησιμοποιούμενη γλώσσα (άρθρο 27 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)Άρθρο 62 Χρησιμοποιούμενη γλώσσα (άρθρο 27 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Διαφημίσεις (άρθρο 22 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129Άρθρο 63 Διαφημίσεις (άρθρο 22 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 Αρμόδια Αρχή (άρθρο 20 παρ. 9 και το άρθρο 31 Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)Άρθρο 64 Αρμόδια Αρχή (άρθρο 20 παρ. 9 και το άρθρο 31 Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Εξουσίες εποπτείας και διερεύνησης (άρθρο 32 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)Άρθρο 65 Εξουσίες εποπτείας και διερεύνησης (άρθρο 32 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 66 Διοικητικές κυρώσεις και μέτρα (άρθρα 38, 39 και 40 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 67 Αναφορά παραβάσεων (άρθρο 41 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68 Δημοσίευση αποφάσεων (άρθρο 42 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)Άρθρο 68 Δημοσίευση αποφάσεων (άρθρο 42 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 Αρμόδιες αρχές για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/2402 (άρθρο 29 παρ. 4 και 5 του Κανονισμού)Άρθρο 69 Αρμόδιες αρχές για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/2402 (άρθρο 29 παρ. 4 και 5 του Κανονισμού)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 Διοικητικές κυρώσεις και άλλα μέτρα για την παράβαση του Κανονισμού (ΕΕ) αρ. 2017/2402 (άρθρο 32 του Κανονισμού)Άρθρο 70 Διοικητικές κυρώσεις και άλλα μέτρα για την παράβαση του Κανονισμού (ΕΕ) αρ. 2017/2402 (άρθρο 32 του Κανονισμού)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 71 Τροποποιήσεις του ν. 4099/2012
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 72 Τροποποιήσεις του ν. 4209/2013
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 73 Τροποποίηση του ν. 2533/1997
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 Τροποποίηση του ν. 4449/2017Άρθρο 74 Τροποποίηση του ν. 4449/2017
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 75 Επιτροπή Ελέγχου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76 Τροποποίηση του ν. 4514/2018Άρθρο 76 Τροποποίηση του ν. 4514/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 77 Μεταβατικές – καταργούμενες διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 78 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
12 Μαρτίου 2020, 12:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
2 Απριλίου 2020, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2 Σχόλια 210 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
• Προτείνουμε τις ακόλουθες τροποποιήσεις προκειμένου να διευθετηθεί το ζήτημα της άνισης μεταχείρισης στο επίπεδο αρχικής και τακτικής εισφοράς για το σχηματισμό του κεφαλαίου του Συνεγγυητικού για τις ΑΕΔΑΚ και τις ΑΕΔΟΕΕ στο Συνεγγυητικό Κεφάλαιο Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών (στο εξής το «Συνεγγυητικό»), με αφορμή την προτεινόμενη στο άρθρο 73 του παρόντος τροποποίηση του άρθρου 71 του ν. 2533/1997.
Ως προς την υποχρέωση αρχικής εισφοράς:
Οι ΑΕΠΕΥ της παραγράφου 3 του άρθρου 10 του ν. 3606/2007 (και πλέον του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 5 του άρθρου 5 του ν. 4514/2018) έχουν άδεια για την παροχή των καλυπτόμενων επενδυτικών υπηρεσιών που δύνανται να παρέχουν και οι ΑΕΔΟΕΕ διευρυμένου σκοπού. Τόσο οι ΑΕΔΟΕΕ με την άδεια της παραγράφου 2 του άρθρου 6 του ν.4209/2013, όσο και οι ΑΕΠΕΥ της παραγράφου 3 του άρθρου 10 του ν. 3606/2007 (και πλέον του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 5 του άρθρου 5 του ν. 4514/2018) παρέχουν τις υπηρεσίες λήψης και διαβίβασης, επενδυτικών συμβουλών και διαχείρισης χαρτοφυλακίου. Όμως οι ΑΕΔΟΕΕ διευρυμένου σκοπού καταβάλλουν αρχική εισφορά προς το Συνεγγυητικό που ανέρχεται στο ποσό των 150.000 ευρώ, ενώ οι ΑΕΠΕΥ που παρέχουν τις ίδιες ακριβώς επενδυτικές υπηρεσίες καταβάλλουν την κατά πολύ μικρότερη αρχική εισφορά που ανέρχεται στο ποσό των 50.000 ευρώ.
Αντίστοιχα, το φαινόμενο της άνισης μεταχείρισης προκύπτει και για τις ΑΕΔΑΚ που παρέχουν τις επενδυτικές υπηρεσίες της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του ν.4099/2012. Ομοίως, οι ΑΕΔΑΚ διευρυμένου σκοπού παρέχουν τις ίδιες επενδυτικές υπηρεσίες με τις ΕΠΕΥ της παραγράφου 3 του άρθρου 10 του ν. 3606/2007 (και πλέον του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 5 του άρθρου 5 του ν. 4514/2018). Για τις πρώτες όμως προβλέπεται η υποχρέωση καταβολής αρχικής εισφοράς 150.000 ευρώ, ενώ για τις δεύτερες η σχετική υποχρέωση περιορίζεται στα 50.000 ευρώ. Συνεπώς, για τους ίδιους λόγους ως ανωτέρω, είναι σκόπιμο να εξαλειφθεί και αυτή η ανισότητα και στο εξής να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο οι ΕΠΕΥ της παραγράφου 3 του άρθρου 10 του ν. 3606/2007 (και πλέον του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 5 του άρθρου 5 του ν. 4514/2018) και οι ΑΕΔΑΚ που παρέχουν τις καλυπτόμενες επενδυτικές υπηρεσίες της λήψης και διαβίβασης εντολών και της διαχείρισης χαρτοφυλακίου.
Ως προς την υποχρέωση τακτικής εισφοράς:
Η Υπουργική Απόφαση 17759/Β.769 (ΦΕΚ Β 611/10.5.2010) ορίζει ότι η ετήσια τακτική εισφορά δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 100.000 ευρώ. Ως «Μέλη» για την εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης και την υποχρέωση για καταβολή της ετήσιας τακτικής εισφοράς, ορίζονται στο άρθρο 1: «(αα) οι Ανώνυμες Εταιρείες Παροχής Επενδυτικών Υπηρεσιών που έχουν αδειοδοτηθεί σύμφωνα με το άρθρο 9 του ν. 3606/2007, εκτός από τις ΑΕΠΕΥ της παρ. 3 του άρθρου 10 του ν. 3606/2007, (ββ) οι ΑΕΔΑΚ και τα Πιστωτικά Ιδρύματα που συμμετέχουν στο Συνεγγυητικό, (γγ) εφόσον συμμετέχουν στο Συνεγγυητικό, οι ΕΠΕΥ, των οποίων η έδρα βρίσκεται σε τρίτο, εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, κράτος και παρέχουν στην Ελλάδα καλυπτόμενες υπηρεσίες μέσω υποκαταστήματος, και οι ΕΠΕΥ ή εταιρίες διαχείρισης, των οποίων η έδρα βρίσκεται σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και παρέχουν στην Ελλάδα καλυπτόμενες υπηρεσίες μέσω υποκαταστήματος.»
Η ως άνω πρόβλεψη για υποχρέωση καταβολής τακτικής εισφοράς από τις ΑΕΔΑΚ διευρυμένου σκοπού δημιουργεί εκ νέου ένα καθεστώς άνισης μεταχείρισης. Πράγματι, οι ΑΕΔΑΚ διευρυμένου σκοπού προσφέρουν μόνο τις επενδυτικές υπηρεσίες των «μικρών» ΕΠΕΥ της παραγράφου 3 του άρθρου 10 του ν. 3606/2007 (και πλέον του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 5 του άρθρου 5 του ν. 4514/2018). Ως αποτέλεσμα, η πρόβλεψη τακτικής εισφοράς για τις ΑΕΔΑΚ με την ταυτόχρονη εξαίρεση των ΕΠΕΥ από την ίδια υποχρέωση επιτείνει την ανεπίτρεπτη για ένα κράτος δικαίου ανισότητα αντιμετώπισης εταιριών που δραστηριοποιούνται υπό το ίδιο κατά τα λοιπά νομοθετικό καθεστώς. Συνεπώς, για τους ίδιους λόγους που αναλύθηκαν ανωτέρω, είναι σκόπιμο να εξαλειφθεί η ανισότητα αυτή με την εξομοίωση των οικονομικών υποχρεώσεων των ΑΕΔΑΚ προς τις ΕΠΕΥ που προσφέρουν τις αντίστοιχες επενδυτικές υπηρεσίες.
Συνεπώς, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ισότιμη μεταχείριση των ΑΕΔΟΕΕ και των ΑΕΔΑΚ διευρυμένου σκοπού με τις «μικρές» ΕΠΕΥ που παρέχουν τις ίδιες καλυπτόμενες επενδυτικές υπηρεσίες και για τις οποίες η καταβολή της αρχικής εισφοράς ανέρχεται στο ποσό των 50.000 ευρώ, χωρίς να υπάρχει περαιτέρω υποχρέωση καταβολής τακτικής εισφοράς, προτείνουμε τις εξής τροποποιήσεις στο άρθρο 73 του νομοσχεδίου:
Στην ήδη προτεινόμενη τροποποίηση της παρ. 2 του άρθρου 71 του ν. 2533/1997, να προβλεφθεί η αντικατάσταση των παραγράφων 2(α) και 2(γ) καθώς και του πρώτου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 71 του ν. 2533/1997 σχετικά με την αρχική και την τακτική εισφορά στο Συνεγγυητικό των ΑΕΔΑΚ & ΑΕΔΟΕΕ ως εξής:
Η περίπτωση α΄ της παρ. 2 του άρθρου 71 του ν.2533/1997 αντικαθίσταται ως εξής:
« (α) σε 150.000 ευρώ για τις Ε.Π.Ε.Υ.»
Η περίπτωση γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 71 του ν.2533/1997 αντικαθίσταται ως εξής:
« (γ) σε 50.000 ευρώ για τις ΑΕΠΕΥ της παραγράφου 3 του άρθρου 10 του ν . 3606/2007 (και πλέον του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 5 του άρθρου 5 του ν. 4514/2018), για τις ΑΕΔΑΚ του ν. 4099/2012 που έχουν λάβει από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς άδεια παροχής των υπηρεσιών της παραγράφου 2(α) και της περίπτωσης (αα) της παραγράφου 2(β) του άρθρου 12 του ν.4099/2012 και για τις εξωτερικές Α.Ε.Δ.Ο.Ε.Ε. του ν. 4209/2013 που έχουν λάβει από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς άδεια παροχής των υπηρεσιών της παραγράφου 4(α) και των περιπτώσεων (ββ) και (γγ) της παραγράφου 4(β) του άρθρου 6 του ν.4209/2013».
Tο πρώτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 71 του 2533/1997 αντικαθίσταται ως εξής:
«Η τακτική εισφορά καταβάλλεται κάθε χρόνο: (α) από τις ΑΕΠΕΥ, εκτός των ΑΕΠΕΥ της παρ. 3 του άρθρου 10 του ν. 3606/2007 και τα Πιστωτικά Ιδρύματα που συμμετέχουν στο Συνεγγυητικό, (β) εφόσον συμμετέχουν στο Συνεγγυητικό, από ΕΠΕΥ, των οποίων η έδρα βρίσκεται σε τρίτο, εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, κράτος και παρέχουν στην Ελλάδα καλυπτόμενες υπηρεσίες μέσω υποκαταστήματος, και από ΕΠΕΥ ή εταιρίες διαχείρισης, των οποίων η έδρα βρίσκεται σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και παρέχουν στην Ελλάδα καλυπτόμενες υπηρεσίες μέσω υποκαταστήματος.»
• Προτείνουμε τις ακόλουθες τροποποιήσεις προκειμένου να διευθετηθεί το ζήτημα της άνισης μεταχείρισης στο επίπεδο αρχικής και τακτικής εισφοράς για το σχηματισμό του κεφαλαίου του Συνεγγυητικού για τις ΑΕΔΑΚ και τις ΑΕΔΟΕΕ στο Συνεγγυητικό Κεφάλαιο Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών (στο εξής το «Συνεγγυητικό»), με αφορμή την προτεινόμενη στο άρθρο 73 του παρόντος τροποποίηση του άρθρου 71 του ν. 2533/1997.
Ως προς την υποχρέωση αρχικής εισφοράς:
Οι ΑΕΠΕΥ της παραγράφου 3 του άρθρου 10 του ν. 3606/2007 (και πλέον του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 5 του άρθρου 5 του ν. 4514/2018) έχουν άδεια για την παροχή των καλυπτόμενων επενδυτικών υπηρεσιών που δύνανται να παρέχουν και οι ΑΕΔΟΕΕ διευρυμένου σκοπού. Τόσο οι ΑΕΔΟΕΕ με την άδεια της παραγράφου 2 του άρθρου 6 του ν.4209/2013, όσο και οι ΑΕΠΕΥ της παραγράφου 3 του άρθρου 10 του ν. 3606/2007 (και πλέον του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 5 του άρθρου 5 του ν. 4514/2018) παρέχουν τις υπηρεσίες λήψης και διαβίβασης, επενδυτικών συμβουλών και διαχείρισης χαρτοφυλακίου. Όμως οι ΑΕΔΟΕΕ διευρυμένου σκοπού καταβάλλουν αρχική εισφορά προς το Συνεγγυητικό που ανέρχεται στο ποσό των 150.000 ευρώ, ενώ οι ΑΕΠΕΥ που παρέχουν τις ίδιες ακριβώς επενδυτικές υπηρεσίες καταβάλλουν την κατά πολύ μικρότερη αρχική εισφορά που ανέρχεται στο ποσό των 50.000 ευρώ.
Αντίστοιχα, το φαινόμενο της άνισης μεταχείρισης προκύπτει και για τις ΑΕΔΑΚ που παρέχουν τις επενδυτικές υπηρεσίες της παραγράφου 2 του άρθρου 12 του ν.4099/2012. Ομοίως, οι ΑΕΔΑΚ διευρυμένου σκοπού παρέχουν τις ίδιες επενδυτικές υπηρεσίες με τις ΕΠΕΥ της παραγράφου 3 του άρθρου 10 του ν. 3606/2007 (και πλέον του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 5 του άρθρου 5 του ν. 4514/2018). Για τις πρώτες όμως προβλέπεται η υποχρέωση καταβολής αρχικής εισφοράς 150.000 ευρώ, ενώ για τις δεύτερες η σχετική υποχρέωση περιορίζεται στα 50.000 ευρώ. Συνεπώς, για τους ίδιους λόγους ως ανωτέρω, είναι σκόπιμο να εξαλειφθεί και αυτή η ανισότητα και στο εξής να αντιμετωπίζονται με τον ίδιο τρόπο οι ΕΠΕΥ της παραγράφου 3 του άρθρου 10 του ν. 3606/2007 (και πλέον του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 5 του άρθρου 5 του ν. 4514/2018) και οι ΑΕΔΑΚ που παρέχουν τις καλυπτόμενες επενδυτικές υπηρεσίες της λήψης και διαβίβασης εντολών και της διαχείρισης χαρτοφυλακίου.
Ως προς την υποχρέωση τακτικής εισφοράς:
Η Υπουργική Απόφαση 17759/Β.769 (ΦΕΚ Β 611/10.5.2010) ορίζει ότι η ετήσια τακτική εισφορά δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 100.000 ευρώ. Ως «Μέλη» για την εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης και την υποχρέωση για καταβολή της ετήσιας τακτικής εισφοράς, ορίζονται στο άρθρο 1: «(αα) οι Ανώνυμες Εταιρείες Παροχής Επενδυτικών Υπηρεσιών που έχουν αδειοδοτηθεί σύμφωνα με το άρθρο 9 του ν. 3606/2007, εκτός από τις ΑΕΠΕΥ της παρ. 3 του άρθρου 10 του ν. 3606/2007, (ββ) οι ΑΕΔΑΚ και τα Πιστωτικά Ιδρύματα που συμμετέχουν στο Συνεγγυητικό, (γγ) εφόσον συμμετέχουν στο Συνεγγυητικό, οι ΕΠΕΥ, των οποίων η έδρα βρίσκεται σε τρίτο, εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, κράτος και παρέχουν στην Ελλάδα καλυπτόμενες υπηρεσίες μέσω υποκαταστήματος, και οι ΕΠΕΥ ή εταιρίες διαχείρισης, των οποίων η έδρα βρίσκεται σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και παρέχουν στην Ελλάδα καλυπτόμενες υπηρεσίες μέσω υποκαταστήματος.»
Η ως άνω πρόβλεψη για υποχρέωση καταβολής τακτικής εισφοράς από τις ΑΕΔΑΚ διευρυμένου σκοπού δημιουργεί εκ νέου ένα καθεστώς άνισης μεταχείρισης. Πράγματι, οι ΑΕΔΑΚ διευρυμένου σκοπού προσφέρουν μόνο τις επενδυτικές υπηρεσίες των «μικρών» ΕΠΕΥ της παραγράφου 3 του άρθρου 10 του ν. 3606/2007 (και πλέον του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 5 του άρθρου 5 του ν. 4514/2018). Ως αποτέλεσμα, η πρόβλεψη τακτικής εισφοράς για τις ΑΕΔΑΚ με την ταυτόχρονη εξαίρεση των ΕΠΕΥ από την ίδια υποχρέωση επιτείνει την ανεπίτρεπτη για ένα κράτος δικαίου ανισότητα αντιμετώπισης εταιριών που δραστηριοποιούνται υπό το ίδιο κατά τα λοιπά νομοθετικό καθεστώς. Συνεπώς, για τους ίδιους λόγους που αναλύθηκαν ανωτέρω, είναι σκόπιμο να εξαλειφθεί η ανισότητα αυτή με την εξομοίωση των οικονομικών υποχρεώσεων των ΑΕΔΑΚ προς τις ΕΠΕΥ που προσφέρουν τις αντίστοιχες επενδυτικές υπηρεσίες.
Συνεπώς, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ισότιμη μεταχείριση των ΑΕΔΟΕΕ και των ΑΕΔΑΚ διευρυμένου σκοπού με τις «μικρές» ΕΠΕΥ που παρέχουν τις ίδιες καλυπτόμενες επενδυτικές υπηρεσίες και για τις οποίες η καταβολή της αρχικής εισφοράς ανέρχεται στο ποσό των 50.000 ευρώ, χωρίς να υπάρχει περαιτέρω υποχρέωση καταβολής τακτικής εισφοράς, προτείνουμε τις εξής τροποποιήσεις στο άρθρο 73 του νομοσχεδίου:
Στην ήδη προτεινόμενη τροποποίηση της παρ. 2 του άρθρου 71 του ν. 2533/1997, να προβλεφθεί η αντικατάσταση των παραγράφων 2(α) και 2(γ) καθώς και του πρώτου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 71 του ν. 2533/1997 σχετικά με την αρχική και την τακτική εισφορά στο Συνεγγυητικό των ΑΕΔΑΚ & ΑΕΔΟΕΕ ως εξής:
Η περίπτωση α΄ της παρ. 2 του άρθρου 71 του ν.2533/1997 αντικαθίσταται ως εξής:
« (α) σε 150.000 ευρώ για τις Ε.Π.Ε.Υ.»
Η περίπτωση γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 71 του ν.2533/1997 αντικαθίσταται ως εξής:
« (γ) σε 50.000 ευρώ για τις ΑΕΠΕΥ της παραγράφου 3 του άρθρου 10 του ν . 3606/2007 (και πλέον του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 5 του άρθρου 5 του ν. 4514/2018), για τις ΑΕΔΑΚ του ν. 4099/2012 που έχουν λάβει από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς άδεια παροχής των υπηρεσιών της παραγράφου 2(α) και της περίπτωσης (αα) της παραγράφου 2(β) του άρθρου 12 του ν.4099/2012 και για τις εξωτερικές Α.Ε.Δ.Ο.Ε.Ε. του ν. 4209/2013 που έχουν λάβει από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς άδεια παροχής των υπηρεσιών της παραγράφου 4(α) και των περιπτώσεων (ββ) και (γγ) της παραγράφου 4(β) του άρθρου 6 του ν.4209/2013».
Tο πρώτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 71 του 2533/1997 αντικαθίσταται ως εξής:
«Η τακτική εισφορά καταβάλλεται κάθε χρόνο: (α) από τις ΑΕΠΕΥ, εκτός των ΑΕΠΕΥ της παρ. 3 του άρθρου 10 του ν. 3606/2007 και τα Πιστωτικά Ιδρύματα που συμμετέχουν στο Συνεγγυητικό, (β) εφόσον συμμετέχουν στο Συνεγγυητικό, από ΕΠΕΥ, των οποίων η έδρα βρίσκεται σε τρίτο, εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, κράτος και παρέχουν στην Ελλάδα καλυπτόμενες υπηρεσίες μέσω υποκαταστήματος, και από ΕΠΕΥ ή εταιρίες διαχείρισης, των οποίων η έδρα βρίσκεται σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και παρέχουν στην Ελλάδα καλυπτόμενες υπηρεσίες μέσω υποκαταστήματος.»