1. Το διοικητικό συμβούλιο οφείλει να προβαίνει σε εκτίμηση της δυνατότητας της Εταιρείας να διατηρηθεί ως συνεχιζόμενη δραστηριότητα (going concern) τόσο στις ετήσιες όσο και στις ενδιάμεσες οικονομικές καταστάσεις-εκθέσεις. Επιπροσθέτως, τόσο στις ετήσιες όσο και στις ενδιάμεσες οικονομικές καταστάσεις-εκθέσεις, το διοικητικό συμβούλιο οφείλει να αναφέρει την τυχόν ύπαρξη σημαντικών αβεβαιοτήτων, οι οποίες σχετίζονται με γεγονότα ή συνθήκες που μπορεί να δημιουργήσουν σοβαρές αμφιβολίες όσον αφορά τη δυνατότητα της Εταιρείας να διατηρηθεί ως συνεχιζόμενη δραστηριότητα για διάστημα τουλάχιστον δώδεκα (12) μηνών από την ημερομηνία έγκρισης των ετήσιων και ενδιάμεσων οικονομικών καταστάσεων-εκθέσεων.
2. Το διοικητικό συμβούλιο οφείλει να επεξηγεί στην ετήσια οικονομική έκθεση –λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα κατάσταση και τους βασικούς κινδύνους της Εταιρείας– πώς έχουν εκτιμηθεί οι προοπτικές της Εταιρείας, το χρονικό διάστημα για το οποίο έχει γίνει η εν λόγω εκτίμηση, και τους λόγους που θεωρεί ότι η επιλογή του συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος είναι η αρμόζουσα. Επίσης, στην ίδια έκθεση, το διοικητικό συμβούλιο οφείλει:
α) να δηλώνει το κατά πόσο έχει εύλογη προσδοκία ότι η Εταιρεία θα μπορέσει να συνεχίσει τη δραστηριότητά της και να ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις της κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, καθώς και
β) να επισημαίνει τυχόν επιφυλάξεις που έχει ή υποθέσεις που έχει χρησιμοποιήσει στο πλαίσιο της προειρημένης εκτίμησης.
Αρχική ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΝΩΝΥΜΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ, ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΑΓΟΡΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/828 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥΆρθρο 23 Εκτίμηση για τη λειτουργία της Εταιρείας ως συνεχιζόμενης δραστηριότητας και δήλωσης μεσο-μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας
Άρθρο 23 Εκτίμηση για τη λειτουργία της Εταιρείας ως συνεχιζόμενης δραστηριότητας και δήλωσης μεσο-μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 01 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 02 Πεδίο εφαρμογής
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 03 Ορισμοί
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 04 Πολιτική καταλληλότητας των μελών διοικητικού συμβουλίου
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 05 Διοικητικό συμβούλιο
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 06 Εκτελεστικά μέλη – Μη εκτελεστικά μέλη – Ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 07 Πλαίσιο αρμοδιοτήτων των εκτελεστικών μελών του διοικητικού συμβουλίου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 08 Πλαίσιο αρμοδιοτήτων των μη εκτελεστικών μελών του διοικητικού συμβουλίου
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 09 Πρόεδρος διοικητικού συμβουλίου
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 10 Ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη του διοικητικού συμβουλίου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11 Γενικοί όροι λειτουργίας των επιτροπών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 12 Επιτροπή αποδοχών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 13 Επιτροπή υποψηφιοτήτων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 Οργανωτικές ρυθμίσεις
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 15 Κανονισμός λειτουργίας
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 16 Οργάνωση και λειτουργία της μονάδας εσωτερικού ελέγχου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 17 Αρμοδιότητες της μονάδας εσωτερικού ελέγχου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18 Κώδικας εταιρικής διακυβέρνησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ενημέρωση μετόχων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Μονάδα εξυπηρέτησης μετόχων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Μονάδα εταιρικών ανακοινώσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 22 Πιστοποίηση του Κανονισμού Λειτουργίας και της διαδικασίας παραγωγής χρηματοοικονομικής πληροφόρησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 Εκτίμηση για τη λειτουργία της Εταιρείας ως συνεχιζόμενης δραστηριότητας και δήλωσης μεσο-μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 24 Κυρώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής (Άρθρο 1 στοιχείο 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Ορισμοί (Άρθρο 1 στοιχείο 2 της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)Άρθρο 26 Ορισμοί (Άρθρο 1 στοιχείο 2 της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 Εξακρίβωση των στοιχείων των μετόχων (Άρθρο 3α της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Διαβίβαση πληροφοριών (άρθρο 3 β της Οδηγίας (EE) 2017/828)Άρθρο 28 Διαβίβαση πληροφοριών (άρθρο 3 β της Οδηγίας (EE) 2017/828)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29 Διευκόλυνση της άσκησης των δικαιωμάτων των μετόχων (άρθρο 3 γ της Οδηγίας (EE) 2017/828)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Μη διακριτική μεταχείριση, αναλογικότητα και διαφάνεια κόστους (Άρθρο 3δ της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)Άρθρο 30 Μη διακριτική μεταχείριση, αναλογικότητα και διαφάνεια κόστους (Άρθρο 3δ της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Διαμεσολαβητές τρίτης χώρας (Άρθρο 3ε της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)Άρθρο 31 Διαμεσολαβητές τρίτης χώρας (Άρθρο 3ε της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 Πολιτική ενεργού συμμετοχής (Άρθρο 3ζ της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 Επενδυτική στρατηγική θεσμικών επενδυτών και συμφωνίες με τους διαχειριστές περιουσιακών στοιχείων (Άρθρο 3η της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 Διαφάνεια των διαχειριστών περιουσιακών στοιχείων (Άρθρο 3θ της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 Διαφάνεια πληρεξούσιων συμβούλων (Άρθρο 3ι της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αρμόδια Αρχή – Μέτρα και κυρώσεις (άρθρο 14 β της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Σύσταση και μορφήΆρθρο 37 Σύσταση και μορφή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 38 Επενδυτικοί περιορισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Επενδυτικά τμήματαΆρθρο 39 Επενδυτικά τμήματα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Διαχείριση ΟΕΕΆρθρο 40 Διαχείριση ΟΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Αδειοδότηση ΟΕΕΆρθρο 41 Αδειοδότηση ΟΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 Κανονισμός ΟΕΕΆρθρο 42 Κανονισμός ΟΕΕ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 43 Διάθεση μεριδίων ΟΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 Εξαγορά και αναστολή εξαγοράς μεριδίων ΟΕΕΆρθρο 44 Εξαγορά και αναστολή εξαγοράς μεριδίων ΟΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 Δέσμευση απόκτησης μεριδίων ΟΕΕΆρθρο 45 Δέσμευση απόκτησης μεριδίων ΟΕΕ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 Μητρώο μεριδιούχων ΟΕΕ, βεβαιώσεις, μεταβίβαση, ενεχυρίαση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 ΑποτίμησηΆρθρο 47 Αποτίμηση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 Λύση ΟΕΕΆρθρο 48 Λύση ΟΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Ανάκληση άδειας σύστασης ΟΕΕΆρθρο 49 Ανάκληση άδειας σύστασης ΟΕΕ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 Διαχείριση κινδύνων και ρευστότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 Σύγκρουση συμφερόντων μεταξύ διαχειριστή και ΟΕΕΆρθρο 51 Σύγκρουση συμφερόντων μεταξύ διαχειριστή και ΟΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 ΘεματοφύλακαςΆρθρο 52 Θεματοφύλακας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 Απαιτήσεις διαφάνειαςΆρθρο 53 Απαιτήσεις διαφάνειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Αρμόδια αρχή και εξουσίες τηςΆρθρο 54 Αρμόδια αρχή και εξουσίες της
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 Διοικητικές κυρώσειςΆρθρο 55 Διοικητικές κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 Φορολογικές διατάξειςΆρθρο 56 Φορολογικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 ΣκοπόςΆρθρο 57 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 Πεδίο εφαρμογήςΆρθρο 58 Πεδίο εφαρμογής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59 Το πληροφοριακό δελτίο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 Ευθύνη για το ενημερωτικό δελτίο (άρθρο 11 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)Άρθρο 60 Ευθύνη για το ενημερωτικό δελτίο (άρθρο 11 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 61 Αστική ευθύνη από το ενημερωτικό δελτίο (άρθρο 11 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 Χρησιμοποιούμενη γλώσσα (άρθρο 27 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)Άρθρο 62 Χρησιμοποιούμενη γλώσσα (άρθρο 27 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Διαφημίσεις (άρθρο 22 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129Άρθρο 63 Διαφημίσεις (άρθρο 22 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 Αρμόδια Αρχή (άρθρο 20 παρ. 9 και το άρθρο 31 Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)Άρθρο 64 Αρμόδια Αρχή (άρθρο 20 παρ. 9 και το άρθρο 31 Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Εξουσίες εποπτείας και διερεύνησης (άρθρο 32 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)Άρθρο 65 Εξουσίες εποπτείας και διερεύνησης (άρθρο 32 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 66 Διοικητικές κυρώσεις και μέτρα (άρθρα 38, 39 και 40 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 67 Αναφορά παραβάσεων (άρθρο 41 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68 Δημοσίευση αποφάσεων (άρθρο 42 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)Άρθρο 68 Δημοσίευση αποφάσεων (άρθρο 42 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 Αρμόδιες αρχές για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/2402 (άρθρο 29 παρ. 4 και 5 του Κανονισμού)Άρθρο 69 Αρμόδιες αρχές για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/2402 (άρθρο 29 παρ. 4 και 5 του Κανονισμού)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 Διοικητικές κυρώσεις και άλλα μέτρα για την παράβαση του Κανονισμού (ΕΕ) αρ. 2017/2402 (άρθρο 32 του Κανονισμού)Άρθρο 70 Διοικητικές κυρώσεις και άλλα μέτρα για την παράβαση του Κανονισμού (ΕΕ) αρ. 2017/2402 (άρθρο 32 του Κανονισμού)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 71 Τροποποιήσεις του ν. 4099/2012
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 72 Τροποποιήσεις του ν. 4209/2013
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 73 Τροποποίηση του ν. 2533/1997
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 Τροποποίηση του ν. 4449/2017Άρθρο 74 Τροποποίηση του ν. 4449/2017
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 75 Επιτροπή Ελέγχου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76 Τροποποίηση του ν. 4514/2018Άρθρο 76 Τροποποίηση του ν. 4514/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 77 Μεταβατικές – καταργούμενες διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 78 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
12 Μαρτίου 2020, 12:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
2 Απριλίου 2020, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 210 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Στην παρ. 1 τελ. εδ., να αφαιρεθεί το 12 μήνες και να αντικατασταθεί με 24 ή 36 μήνες.
Διαφορετικά δεν ικανοποιείται η μεσομακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της επένδυσης αλλά και της εταιρείας, που αποτελεί σκοπό της Οδηγίας 2017/828
Η διάταξη αυτή εισάγει στην πραγματικότητα μια υποχρέωση στη διοίκηση της Εταιρίας επιπλέον των υποχρεώσεων που έχει με βάση τα ΔΠΧΑ για τη σύνταξη των οικονομικών καταστάσεων αλλά και των γνωστοποιήσεων που οφείλει να κάνει με βάση την οδηγία για τη διαφάνεια. Αντίστοιχη διάταξη απαντάται στον αγγλικό κώδικα εταιρικής διακυβέρνησης ο οποίος αφορά αποκλειστικά πολύ μεγάλες εισηγμένες εταιρίες (premium listing) και όχι εταιρίες αναλόγου κεφαλαιοποίησης και δυναμικής ακόμη και με τις μεγαλύτερες ελληνικές εισηγμένες εταιρίες. Και πάλι πρόκειται για διάταξη ήπιου δικαίου και όχι νόμου. Επιπλέον η διάταξη συνοδεύεται από εκτενείς οδηγίες που περιγράφουν επ΄ ακριβώς τι εννοείται τόσο με το “going concern basis” στην παράγραφο 1 όσο και με την «εύλογη προσδοκία ότι η Εταιρεία θα μπορέσει να συνεχίσει τη δραστηριότητά της» στην παράγραφο 2.
1. Θεωρούμε καταρχάς ότι η υιοθέτηση αντίστοιχης υποχρέωσης δεν είναι σκόπιμη και χρήσιμη υπό τις παρούσες συνθήκες, Ας φανταστεί κανείς τη δυσχερή κατάσταση που θα περιέρχονταν οι διοικήσεις των ελληνικών εισηγμένων αν η διάταξη αυτή υπήρχε σήμερα και έπρεπε να δημοσιεύσουν οικονομικές καταστάσεις με τις παρούσες εξαιρετικές συνθήκες. Ας αναρωτηθεί ο καθένας εξ ημών αν ως μέλος ΔΣ θα υπέγραφε σήμερα και με την παρούσα κατάσταση τις ανωτέρω δηλώσεις για οποιαδήποτε εταιρία.
2. Επίσης είναι μια διάταξη που δεν οφείλουν να εφαρμόσουν οι άμεσοι ανταγωνιστές των ελληνικών εισηγμένων εταιριών σε άλλα χρηματιστήρια.
3. Η διάταξη εισάγει νέες έννοιες και υποχρεώσεις διαφορετικές από το περιεχόμενο του κανόνα της σύνταξης των οικονομικών καταστάσεων επί τη βάσει της συνέχισης της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η υποχρέωση προβλέπεται από τα ΔΠΧΑ και το περιεχόμενό της αναλύεται εκτενώς. Ελέγχεται δε και από τον ορκωτό ελεγκτή ο οποίος με βάσει τα ελεγκτικά πρότυπα μπορεί να εκφέρει τυχόν αντιρρήσεις στην έκθεσή του. Αντίθετα δύο επιπλέον δηλώσεις του ΔΣ χωρίς εκτενείς οδηγίες για το πιο είναι το περιεχόμενό τους και πώς το ΔΣ με ασφάλεια μπορεί να ικανοποιήσει αυτές τις υποχρεώσεις οδηγεί σε μεγάλη ανασφάλεια δικαίου. Πώς διασφαλίζεται η ενιαία εφαρμογή της διάταξης από όλες τις εισηγμένες; Σε τι διαφέρει η παράγραφος 1 από την υποχρέωση του ΔΣ με βάση τα ΔΠΧΑ; Αν δεν διαφέρει δεν χρειάζεται η παράγραφος 1. Αν διαφέρει θα πρέπει να προκύπτει ποια είναι η διαφορά και πώς επιτυγχάνει η εταιρία συμμόρφωση με την εν λόγω υποχρέωση. Σε τι διαφέρει η παράγραφος 2 από την παράγραφο 1; Αν δεν διαφέρει δεν χρειάζεται. Αν διαφέρει και πάλι θα πρέπει να προκύπτει πώς εκπληρώνεται η εν λόγω υποχρέωση. Άλλως υπάρχει κίνδυνος πρόκλησης χάσματος προσδοκιών (expectation gap) μεταξύ των ληπτών και των συντακτών της δήλωσης. Ακόμη χειρότερα μπορεί να οδηγήσει σε αδικαιολόγητη επαύξηση της ευθύνης καθιστώντας εν τις πράγμασι την ευθύνη εγγυητική.
4. Επίσης η διάταξη σε συνδυασμό με την εποπτεία της από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς καθιστά την Επιτροπή τη μόνη ρυθμιστική αρχή που ελέγχει τη βιωσιμότητα των εισηγμένων εταιριών. Αφού η ΕΚ εποπτεύει τη δήλωση εποπτεύει και το ουσιαστικό περιεχόμενο αυτής. Δηλαδή αν είναι αληθής, ακριβής και πλήρης. Πώς θα γίνει αυτό αν δεν ελέγξει πραγματικά τη βιωσιμότητα την ίδια; Ποια είναι η έκταση της εποπτείας της και ποια η ευθύνη της; Μπορεί να ζητήσει διορθώσεις, ή επιπλέον επεξηγήσεις κτλ; Και αν δεν το κάνει έχει ευθύνη έναντι τρίτων; Και πώς μπορεί να τα κάνει αυτά χωρίς κατευθυντήριες γραμμές και αναλυτικούς κανόνες για το πώς κανείς φτάνει στο συμπέρασμα της δήλωσης; Κατά τη γνώμη μας απλά η διάταξη θα διευκολύνει εκ των υστέρων κερδοσκόπους να αναζητούν ευθύνες για αποτυχίες εταιριών στις οποίες επένδυσαν γνωρίζοντας τους κινδύνους και ελπίζοντας σε μεγάλα κέρδη.
5. Η διάταξη αυξάνει το μέτρο της ευθύνης του ΔΣ καθώς εκ του αποτελέσματος για να είναι σε θέση τα μέλη ΔΣ να κάνουν αυτές τις δηλώσεις απαιτούνται επιπλέον διαδικασίες αξιολόγησης και ελέγχου ως προς την παραγωγή της χρηματοικονομικής πληροφορίας και της αξιολόγησης των αναλαμβανόμενων κινδύνων, πράγμα το οποίο συνεπάγεται αυξημένο κόστος. Επίσης ώς έχει ο βαθμός επιμέλειας και οι διαδικασίες που απαιτούνται είναι ασαφή και μη μετρήσιμα μεγέθη, εξαρτώμενα από την εκ των υστέρων δικανική κρίση.
6. Υπό αυτή την έννοια η διάταξη είναι επίσης προβληματική για την προσέλκυση ανεξαρτήτων μελών ΔΣ και κυρίως μελών ΔΣ από το εξωτερικό, καθώς θα εισάγει μια επιπλέον υποχρέωση σχέση με τις γνωστές σε αυτούς υποχρεώσεις για τη σύνταξη των οικονομικών καταστάσεων.
Θεωρούμε με δεδομένη την εφαρμογή των ΔΠΧΑ και το ότι ζητήματα βιωσιμότητας συνιστούν άμεσες προνομιακές πληροφορίες που πρέπει να γνωστοποιούνται με βάση τον κανονισμό MAR τα επιπλέον οφέλη από τη διάταξη δεν υπερτερούν των προβλημάτων, κινδύνων, και κόστους που προκαλεί.
ΟΙ εταιρίες συντάσσουν τις ενοποιημένες καταστάσεις τους κατά τα ΔΠΧΠ. Τα πρότυπα δεν προβλέπουν τέτοια δήλωση ή επεξήγηση της δήλωσης και μάλιστα με επιφυλάξεις.
Το γεγονός ότι οι καταστάσεις έχουν συνταχθεί με την παραδοχή της συνεχιζόμενης δραστηριότητας αναφέρεται από τον ορκωτό ο οποίος εκφράζει και την πιθανή αντίθετη γνώμη του.
Η καταγραφή από την εταιρία τέτοιας δήλωσης από την εταιρία και μάλιστα με ενδεχόμενες επιφυλάξεις οδηγεί σε κατάσταση που δεν είναι σύμφωνη με τα ΔΠΧΠ
Τέλος ας μας πει ο νομοθέτης πως συντάσσονται οι καταστάσεις με βάση την αρχή της συνεχιζόμενης δραστηριότητας αν υπάρχουν επιφυλάξεις για αυτήν…
Το άρθρο αυτό πρέπει να καταργηθεί, δεν είναι σύμφωνο με τα πρότυπα.
Στη δεύτερη παράγραφο εισάγει κάποια υποχρέωση που μοιάζει με την δήλωση επάρκειας κεφαλαίου που γίνεται στα ΕΔ. Οι οδηγίες της ESMA για το συγκεκριμένο θέμα αποκλείουν αυτήν ακριβώς την μέθοδο παρουσίασης του θέματος που την θεωρούν παραπλανητική…