1. Η Εταιρεία διαθέτει και εφαρμόζει κώδικα εταιρικής διακυβέρνησης ο οποίος έχει καταρτιστεί από φορέα εγνωσμένου κύρους.
2. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ελέγχει, στο πλαίσιο της διαδικασίας εξέτασης των προϋποθέσεων εισαγωγής των μετοχών ή άλλων κινητών αξιών Εταιρείας προς διαπραγμάτευση σε ρυθμιζόμενη αγορά που λειτουργεί στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, την υποβολή δήλωσης εταιρικής διακυβέρνησης της Εταιρείας σύμφωνα με το άρθρο 152 του ν. 4548/2018.
Αρχική ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΝΩΝΥΜΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ, ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΑΓΟΡΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2017/828 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥΆρθρο 18 Κώδικας εταιρικής διακυβέρνησης
Άρθρο 18 Κώδικας εταιρικής διακυβέρνησης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 01 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 02 Πεδίο εφαρμογής
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 03 Ορισμοί
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 04 Πολιτική καταλληλότητας των μελών διοικητικού συμβουλίου
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 05 Διοικητικό συμβούλιο
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 06 Εκτελεστικά μέλη – Μη εκτελεστικά μέλη – Ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 07 Πλαίσιο αρμοδιοτήτων των εκτελεστικών μελών του διοικητικού συμβουλίου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 08 Πλαίσιο αρμοδιοτήτων των μη εκτελεστικών μελών του διοικητικού συμβουλίου
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 09 Πρόεδρος διοικητικού συμβουλίου
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 10 Ανεξάρτητα μη εκτελεστικά μέλη του διοικητικού συμβουλίου
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 11 Γενικοί όροι λειτουργίας των επιτροπών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 12 Επιτροπή αποδοχών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 13 Επιτροπή υποψηφιοτήτων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 14 Οργανωτικές ρυθμίσεις
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 15 Κανονισμός λειτουργίας
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 16 Οργάνωση και λειτουργία της μονάδας εσωτερικού ελέγχου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 17 Αρμοδιότητες της μονάδας εσωτερικού ελέγχου
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18 Κώδικας εταιρικής διακυβέρνησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ενημέρωση μετόχων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Μονάδα εξυπηρέτησης μετόχων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Μονάδα εταιρικών ανακοινώσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 22 Πιστοποίηση του Κανονισμού Λειτουργίας και της διαδικασίας παραγωγής χρηματοοικονομικής πληροφόρησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 Εκτίμηση για τη λειτουργία της Εταιρείας ως συνεχιζόμενης δραστηριότητας και δήλωσης μεσο-μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 24 Κυρώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής (Άρθρο 1 στοιχείο 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Ορισμοί (Άρθρο 1 στοιχείο 2 της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)Άρθρο 26 Ορισμοί (Άρθρο 1 στοιχείο 2 της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 Εξακρίβωση των στοιχείων των μετόχων (Άρθρο 3α της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Διαβίβαση πληροφοριών (άρθρο 3 β της Οδηγίας (EE) 2017/828)Άρθρο 28 Διαβίβαση πληροφοριών (άρθρο 3 β της Οδηγίας (EE) 2017/828)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 29 Διευκόλυνση της άσκησης των δικαιωμάτων των μετόχων (άρθρο 3 γ της Οδηγίας (EE) 2017/828)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Μη διακριτική μεταχείριση, αναλογικότητα και διαφάνεια κόστους (Άρθρο 3δ της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)Άρθρο 30 Μη διακριτική μεταχείριση, αναλογικότητα και διαφάνεια κόστους (Άρθρο 3δ της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 Διαμεσολαβητές τρίτης χώρας (Άρθρο 3ε της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)Άρθρο 31 Διαμεσολαβητές τρίτης χώρας (Άρθρο 3ε της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 Πολιτική ενεργού συμμετοχής (Άρθρο 3ζ της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 Επενδυτική στρατηγική θεσμικών επενδυτών και συμφωνίες με τους διαχειριστές περιουσιακών στοιχείων (Άρθρο 3η της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 Διαφάνεια των διαχειριστών περιουσιακών στοιχείων (Άρθρο 3θ της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 Διαφάνεια πληρεξούσιων συμβούλων (Άρθρο 3ι της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 36 Αρμόδια Αρχή – Μέτρα και κυρώσεις (άρθρο 14 β της Οδηγίας (ΕΕ) 2017/828)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Σύσταση και μορφήΆρθρο 37 Σύσταση και μορφή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 38 Επενδυτικοί περιορισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39 Επενδυτικά τμήματαΆρθρο 39 Επενδυτικά τμήματα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Διαχείριση ΟΕΕΆρθρο 40 Διαχείριση ΟΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Αδειοδότηση ΟΕΕΆρθρο 41 Αδειοδότηση ΟΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 Κανονισμός ΟΕΕΆρθρο 42 Κανονισμός ΟΕΕ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 43 Διάθεση μεριδίων ΟΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 Εξαγορά και αναστολή εξαγοράς μεριδίων ΟΕΕΆρθρο 44 Εξαγορά και αναστολή εξαγοράς μεριδίων ΟΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 Δέσμευση απόκτησης μεριδίων ΟΕΕΆρθρο 45 Δέσμευση απόκτησης μεριδίων ΟΕΕ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 Μητρώο μεριδιούχων ΟΕΕ, βεβαιώσεις, μεταβίβαση, ενεχυρίαση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 ΑποτίμησηΆρθρο 47 Αποτίμηση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 48 Λύση ΟΕΕΆρθρο 48 Λύση ΟΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Ανάκληση άδειας σύστασης ΟΕΕΆρθρο 49 Ανάκληση άδειας σύστασης ΟΕΕ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 Διαχείριση κινδύνων και ρευστότητας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 51 Σύγκρουση συμφερόντων μεταξύ διαχειριστή και ΟΕΕΆρθρο 51 Σύγκρουση συμφερόντων μεταξύ διαχειριστή και ΟΕΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 52 ΘεματοφύλακαςΆρθρο 52 Θεματοφύλακας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 Απαιτήσεις διαφάνειαςΆρθρο 53 Απαιτήσεις διαφάνειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 54 Αρμόδια αρχή και εξουσίες τηςΆρθρο 54 Αρμόδια αρχή και εξουσίες της
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 Διοικητικές κυρώσειςΆρθρο 55 Διοικητικές κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 Φορολογικές διατάξειςΆρθρο 56 Φορολογικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 ΣκοπόςΆρθρο 57 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 Πεδίο εφαρμογήςΆρθρο 58 Πεδίο εφαρμογής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 59 Το πληροφοριακό δελτίο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 Ευθύνη για το ενημερωτικό δελτίο (άρθρο 11 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)Άρθρο 60 Ευθύνη για το ενημερωτικό δελτίο (άρθρο 11 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 61 Αστική ευθύνη από το ενημερωτικό δελτίο (άρθρο 11 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 Χρησιμοποιούμενη γλώσσα (άρθρο 27 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)Άρθρο 62 Χρησιμοποιούμενη γλώσσα (άρθρο 27 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Διαφημίσεις (άρθρο 22 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129Άρθρο 63 Διαφημίσεις (άρθρο 22 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 Αρμόδια Αρχή (άρθρο 20 παρ. 9 και το άρθρο 31 Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)Άρθρο 64 Αρμόδια Αρχή (άρθρο 20 παρ. 9 και το άρθρο 31 Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Εξουσίες εποπτείας και διερεύνησης (άρθρο 32 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)Άρθρο 65 Εξουσίες εποπτείας και διερεύνησης (άρθρο 32 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 66 Διοικητικές κυρώσεις και μέτρα (άρθρα 38, 39 και 40 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 67 Αναφορά παραβάσεων (άρθρο 41 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68 Δημοσίευση αποφάσεων (άρθρο 42 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)Άρθρο 68 Δημοσίευση αποφάσεων (άρθρο 42 του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/1129)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 Αρμόδιες αρχές για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/2402 (άρθρο 29 παρ. 4 και 5 του Κανονισμού)Άρθρο 69 Αρμόδιες αρχές για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2017/2402 (άρθρο 29 παρ. 4 και 5 του Κανονισμού)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 Διοικητικές κυρώσεις και άλλα μέτρα για την παράβαση του Κανονισμού (ΕΕ) αρ. 2017/2402 (άρθρο 32 του Κανονισμού)Άρθρο 70 Διοικητικές κυρώσεις και άλλα μέτρα για την παράβαση του Κανονισμού (ΕΕ) αρ. 2017/2402 (άρθρο 32 του Κανονισμού)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 71 Τροποποιήσεις του ν. 4099/2012
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 72 Τροποποιήσεις του ν. 4209/2013
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 73 Τροποποίηση του ν. 2533/1997
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 Τροποποίηση του ν. 4449/2017Άρθρο 74 Τροποποίηση του ν. 4449/2017
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 75 Επιτροπή Ελέγχου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76 Τροποποίηση του ν. 4514/2018Άρθρο 76 Τροποποίηση του ν. 4514/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 77 Μεταβατικές – καταργούμενες διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 78 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
12 Μαρτίου 2020, 12:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
2 Απριλίου 2020, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 210 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 38482 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις
- ΨΗΦΙΑΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΘΥΓΑΤΡΙΚΩΝ ΤΗΣ
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2021/2118 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ, ΛΗΨΗ ΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/858
- ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2523 του Συμβουλίου, της 15ης Δεκεμβρίου 2022...
- ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ
- Δάνεια: Διαφάνεια, ανταγωνισμός, προστασία των ευάλωτων - Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/2167
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/514 του Συμβουλίου της 22ας Μαρτίου 2021 για την τροποποίηση της οδηγίας 2011/16/ΕΕ
- Διαχείριση των δεσμευμένων, συμπεριλαμβανομένων και των κατασχεμένων, και των δημευμένων περιουσιακών στοιχείων τα οποία προέρχονται από εγκληματικές δραστηριότητες...
- Εταιρική διακυβέρνηση των Ανωνύμων Εταιρειών του Δημοσίου και των λοιπών θυγατρικών της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας
- Άσκηση τελωνειακής αντιπροσώπευσης και ρύθμιση επαγγέλματος τελωνειακού αντιπροσώπου
- Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά...
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους»
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας
- Ενσωμάτωση Οδηγιών
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου του Υπ. Οικονομικών «Εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς»
- Διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία ορισμένων άρθρων των Οδηγιών (ΕΕ) 2017/2455, (ΕΕ) 2019/1995 και (ΕΕ) 2018/1910...
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου Διενέργεια Γενικών Απογραφών από την Ελληνική Στατιστική Αρχή
- 3η Αναθεώρηση Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (ΕΠΑ) 2021-2025
- ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις
- Κατευθύνσεις Αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0
- Ενίσχυση του εισοδήματος των μισθωτών, των νέων και της οικογένειας
- Ρυθμίσεις για τα κατεχόμενα ακίνητα του Δημοσίου και άλλες διατάξεις
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2235 και της Οδηγίας 2008/118/ΕΚ-Τροποποιήσεις του Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα
- Ενσωμάτωση των Οδηγιών (ΕΕ) 2020/262, 2017/952, τροποποίηση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/1164
- Αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη σύσταση και λειτουργία του Συνεγγυητικού Κεφαλαίου Εξασφάλισης Επενδυτικών Υπηρεσιών
- Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/1151 και της Οδηγίας (ΕΕ) 2021/1159
- Δημόσια Διαβούλευση για το νομοσχέδιο «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων»
- Δημόσια διαβούλευση: Οι επιλεξιμότητες των δανείων του «Ελλάδα 2.0»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και κατάσταση των λειτουργών και των υπαλλήλων του»
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/879 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/878 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Μαΐου 2019
- Πρόταση αναθεώρησης νόμου (ν. 2232/1994 ΦΕΚ 140/Α/31.08.94) για τη Σύσταση Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής
- Κρατική Αρωγή και Λοιπές Διατάξεις Οικονομικής Πολιτικής
- Στρατηγικές Κατευθύνσεις του Ελληνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- Ειδικό μισθολόγιο Α.Α.Δ.Ε.
Η περ. 1 χρειάζεται, να αναδιατυπωθεί.
Η εταιρεία πρέπει, να έχει ΔΗΛΩΣΗ εταιρικής διακυβέρνησης, η οποία δήλωση προφανώς αναδεικνύει τον κώδικα ΕΔ της εταιρείας.
Το ζήτημα της Εταιρικής Διακυβέρνησης είναι δυναμικό, με την έννοια, ότι διαρκώς μεταλάσσεται με βάση και το ευρύτερο περιβάλλον, ατελές (βλ. ατελή συμβόλαια) ώστε, ακόμη σήμερα μόνο η θεωρία περί συμπεριφορικών οικονομικών μπορεί να την αναλύσει, επομένως είναι αδύνατον ένας οποιοσδήποτε φορές, να μπορεί ή να πρέπει, να συντάξει τέτοιο κώδικα και οι εταιρείες (δλδ οι μέτοχοι, διοικητές κ λοιποί «επιχειρηματικοί εταίροι» να εφαρμόζουν.
Ο κώδικας ΕΔ είναι σχεδόν το αντίθετο και γι΄ αυτό τόσο σημαντική επί της ουσίας η δήλωσή ΕΔ και η εφαρμογή αυτής, διότι αναδεικνύει την «εσωτερική αξία και βιωσιμότητα» της εταιρείας.
Αν παραμείνει τούτο το εδάφιο, αυτομάτως με κείμενο νόμου, θα έχει θεσμοθετηθεί και θα έχει γίνει corpus το τί εστί ΕΔ, κατ΄ εξουσιοδότηση αυτού προς τους «αναγνωρισμένους φορείς»
Συμφωνώ με τις διατάξεις του εν λόγω άρθρου του σχεδίου νόμου. Δεν πρέπει να επιτρέπεται σε εισηγμένες εταιρείες να προετοιμάζουν δικούς τους Κώδικες Εταιρικής Διακυβέρνησης με λογική απόκλισης από τις Βέλτιστες Πρακτικές όπως ισχύει μέχρι σήμερα. Θα πρέπει να ενθαρυνθεί η αποδοχή του Κώδικα Εταιρικής Διακυβέρνησης του ΕΣΕΔ αν δεν είναι εφικτή η υποχρεωτική εφαρμογή του ως Εθνικού Κώδικα Εταιρικής Διακυβέρνησης.
Από θεσμική πλευρά, αυτή είναι ίσως και η σημαντικότερη από τις παρατηρήσεις μας.
Με τις διατάξεις του άρθρου 18 ορίζεται η υποχρέωση της εταιρείας για την εφαρμογή Κώδικα Εταιρικής Διακυβέρνησης καταρτισμένο από φορέα εγνωσμένου κύρους. Η αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει το σχέδιο νόμου επεξηγεί ότι ο φορέας μπορεί να είναι εθνικός ή αλλοδαπός και να αποτελεί είτε φορέα αυτορρύθμισης, είτε όχι – υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι διέπεται από νομοθεσία χώρας ανεπτυγμένης στο χώρο του χρηματοπιστωτικού τομέα και της κεφαλαιαγοράς. Επομένως, με τη διάταξη αυτή, διατηρείται η ελευθερία και η ευελιξία των εταιρειών να επιλέγουν τον Κώδικα «συμμόρφωσης η εξήγησης» που επιθυμούν να εφαρμόζουν σύμφωνα με το άρθρο 152 του νόμου 4548/2018.
Πιστεύουμε ότι (α) αν και ο Κώδικας Εταιρικής Διακυβέρνησης, παραδείγματος χάριν του Ηνωμένου Βασιλείου, θεωρείται «βέλτιστη πρακτική» ως προς την ουσία του, είναι παρόλα αυτά δομημένος επάνω στα θεμέλια του Βρετανικού εταιρικού δικαίου και είναι άρρηκτα δεμένος με αυτό. Το τελευταίο διαφέρει σημαντικά από το ελληνικό εταιρικό δίκαιο. Ο βασικότερος σκοπός των Κωδίκων «συμμόρφωση ή εξήγηση» είναι η διαφάνεια των πρακτικών εταιρικής διακυβέρνησης στην αγορά. Αυτό σημαίνει πως όσο λιγότεροι κώδικες εφαρμόζονται στην αγορά τόσο το καλύτερο. Γι’ αυτό το λόγο, πιστεύουμε ότι ο ελληνικός Κώδικας του ΣΕΒ και του Χρηματιστηρίου Αθηνών θα πρέπει να «φωτογραφηθεί» στο νόμο πιο στενά, παραδείγματος χάριν προσθέτοντας ότι ο φορέας εγνωσμένου κύρους θα πρέπει να είναι αντιπροσωπευτικός ενός σημαντικού μέρους του ελληνικού εταιρικού κόσμου. Επιπλέον, ενώ η δεύτερη παράγραφος, η οποία παραπέμπει στο νόμο 4548/2018, ορίζει ότι η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ελέγχει την υποβολή δήλωσης εταιρικής διακυβέρνησης της εταιρείας, πρέπει να κάνει σαφές ότι ελέγχει συγκεκριμένα την συμμόρφωση με τον κώδικα επιλογής της εταιρείας αλλά και με το νόμο σε περίπτωση απόκλισης.
Στην παράγραφο 2 αναφέρεται «…στο πλαίσιο της διαδικασίας εξέτασης των προϋποθέσεων εισαγωγής των μετοχών…». Μάλλον είναι λάθος έκφραση.
Άρθρο 18 παρ. 1
Παραγνωρίζοντας προς στιγμή την αοριστία που εισάγει η ρύθμιση αυτή (ποιοι είναι οι φορείς εγνωσμένου κύρους που μπορούν να συντάσσουν κώδικες εταιρικής διακυβέρνησης και πώς πιστοποιούνται ;), δεν φαίνεται να υπάρχει επαρκής αιτιολόγηση για τον αποκλεισμό της δυνατότητας μίας εταιρείας να συντάσσει με ίδια μέσα Κώδικα Εταιρικής Διακυβέρνησης. Εφόσον ο Κώδικας της ανακοινώνεται, δημοσιεύεται και αξιολογείται. Μπορεί στην πράξη να αποδειχθεί ότι η υιοθέτηση ενός Κώδικα συνταγμένου από κάποιον φορέα να αποτελεί δόκιμη λύση από οικονομική άποψη και όχι μόνο, όμως η κατάργηση της δυνατότητας μίας εταιρείας να συντάσσει ίδιο Κώδικα, από τη στιγμή μάλιστα που πολλές από τις υποχρεώσεις εταιρικής διακυβέρνησης είναι πλέον υποχρεώσεις που επιβάλλονται από το νόμο δεν φαίνεται να είναι επαρκώς δικαιολογημένη.
Άρθρο 18 παρ. 2
Με τη διάταξη αυτή ορίζεται πως η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς κατά την εξέταση των προϋποθέσεων για την εισαγωγή μετοχών ή άλλων κινητών αξιών σε διαπραγμάτευση σε ρυθμιζόμενη αγορά, θα ελέγχει και την υποβολή δήλωσης εταιρικής διακυβέρνησης της εταιρείας, σύμφωνα με το άρθρο 152 του Ν. 4548/2018. Η ρύθμιση αυτή ενέχει, εντούτοις, μία αντίφαση ως προς το γεγονός ότι η δήλωση του άρθρου 152 αναφέρεται σε προηγούμενη της υποβολής της χρήση, κάτι που σημαίνει ότι για εταιρείες που εισάγονται για πρώτη φορά σε οργανωμένη αγορά, ανατρέχει και σε χρόνο κατά τον οποίο η σχετική υποχρέωση δεν υφίστατο γι’ αυτές. Αυτό θα μπορούσε να δημιουργήσει αβεβαιότητα ως προς το χρόνο έναρξης συμμόρφωσης μίας εταιρείας που επιθυμεί την εισαγωγή της για πρώτη φορά, συμμόρφωση που όπως αντιλαμβανόμαστε, θα πρέπει να υφίσταται ex nunc. Επομένως προτείνουμε να γίνει αναφορά σε αναλογική μάλλον εφαρμογή της σχετικής διάταξης παρά σε υποβολή δήλωσης του άρθρου 152 αυτή καθ’ εαυτή από εταιρείες που κατά τα χρόνο της προηγούμενης χρήσης από την υποβολή αίτησης, δεν ήταν εισηγμένες σε οργανωμένη αγορά.
Δεν χρειάζεται κώδικας εταιρικής διακυβέρνησης, όλα τα θέματα και πολύ περισσότερα ρυθμίζονται από νόμους…
Ποιοί είναι οι εγνωσμένοι φορείς και από που προκύπτει ότι μπορούν να κωδικοποιούν καλύτερα τις διαδικασίες που ακολουθούν οι εταιρίες;