Αρχική ΒΙΒΛΙΟ IV. ΕΝΝΟΜΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΝΑΨΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝΆρθρο 06 – Οικονομική ΑυτοτέλειαΣχόλιο του χρήστη Ιωάννης Μάργαρης, Αντιπρόεδρος ΔΕΔΔΗΕ | 8 Απριλίου 2016, 11:21
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η πρόβλεψη της παρ. 3 του άρθρου 6, αναφέρει ότι η κράτηση ύψους 0,10% «υπολογίζεται επί της αξίας κάθε πληρωμής προ φόρων και κρατήσεων της αρχικής, καθώς και κάθε συμπληρωματικής σύμβασης». Υποτεθείσθω ότι, με τη διατύπωση αυτή, εννοείται ως εκτιμώμενη αξία της σύμβασης, αυτή του προϋπολογισμού, οδηγούμεθα σε μια υπέρμετρη επιβάρυνση της εταιρείας μας καθόσον ο προϋπολογισμός κάθε διαγωνιστικής διαδικασίας, συχνά είναι αρκετά υψηλότερος του τιμήματος κατακύρωσης της σύμβασης. Σε κάθε δε περίπτωση, η ανωτέρω πρόβλεψη θα έπρεπε να ρυθμίζει, αναλογικά, ότι στην περίπτωση που κατά αποφάσεων των επιτροπών δεν ασκείται προδικαστική προσφυγή ή αυτή απορρίπτεται, επιβάλλεται η επιστροφή του ως άνω ποσού. Περαιτέρω, η ανωτέρω πρόβλεψη επιβαρύνει υπέρμετρα και αδικαιολόγητα τη ΔΕΔΔΗΕ και τον τελικό καταναλωτή ηλεκτρικής ενέργειας, διότι: Υφίσταται ουσιώδης διαφοροποίηση ως προς το καθεστώς που διέπει τα έσοδα και την οικονομική εν γένει λειτουργία του ΔΕΔΔΗΕ, καθόσον ο ΔΕΔΔΗΕ, δεν είναι ΑΕ εισηγμένη στο Χρηματιστήριο, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να αντλήσει άμεσα ιδιωτικά κεφάλαια προς κάλυψη των οικονομικών του αναγκών. Περαιτέρω, το καθεστώς τιμολόγησης των μονοπωλιακών χρεώσεων της αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (όπως οι Χρεώσεις Χρήσης Δικτύου (ΧΧΔ) που αποτελούν τη βασική πηγή εσόδων του ΔΕΔΔΗΕ) ρυθμίζεται ειδικά και διεξοδικά από την κείμενη νομοθεσία (Άρθρα 15 και 140 του ν. 4001/2011). Υπογραμμίζεται περαιτέρω, ότι όπως ρητά αναφέρεται στην υπ’ αρ. 1017/2012 απόφασης της ΡΑΕ (σελ. 6 αυτής), η σχετική εισήγηση του Διαχειριστή του ΕΔΔΗΕ, θα πρέπει να διέπεται από τις αρχές της οικονομικότητας και της αποτελεσματικότητας. Κατά συνέπεια, η εν λόγω δραστηριότητα, μη εντασσόμενη στα ανταγωνιστικά πεδία της αγοράς, δεν διενεργείται με τους κλασικούς όρους του ανταγωνισμού και της ιδιωτικής οικονομίας, η οποία εκ προοιμίου και εξ’ αντικειμένου αποσκοπεί στην κερδοφορία, υπαγόμενη αντιθέτως σε ένα αυστηρά ρυθμισμένο και οιονεί κρατικά ελεγχόμενο πλαίσιο. Με βάση τα προαναφερθέντα επιχειρήματα αναγόμενα στο unbundling και την εν γένει υφιστάμενη δομή της απελευθερωμένης αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, καταδεικνύεται ότι ο ΔΕΔΔΗΕ δεν λειτουργεί με αμιγείς όρους ιδιωτικής οικονομίας ούτε η προέλευση των εσόδων του είναι stricto sensu ιδιωτικού χαρακτήρα, ώστε να διέπεται προεχόντως από διατάξεις ιδιωτικού – εμπορικού και ως εκ τούτου, οποιαδήποτε οικονομική επιβάρυνση του ΔΕΔΔΗΕ βαρύνει οικονομικά τον τελικό καταναλωτή ηλεκτρικής ενέργειας, οι οποίος και βαρύνεται με την πληρωμή των σχετικών λογαριασμών. Ι. Μάργαρης Αντιπρόεδρος ΔΣ, ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.