Αρχική Αναδιοργάνωση των Υποθηκοφυλακείων της χώραςΆρθρο 3 – Μεταφορά προσωπικού στα υποθηκοφυλακεία, δικαστήρια και δικαστικές υπηρεσίες της χώραςΣχόλιο του χρήστη Άμισθος Υποθηκοφύλακας | 2 Ιουλίου 2016, 18:58
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η οικονομική κρίση έχει περιορίσει τις συναλλαγές στο ελάχιστο. Η πτώση στα υποθηκοφυλακεία είναι της τάξης του 80% περίπου. Τα υποθηκοφυλακεία έχουν προσλάβει προσωπικό (με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου με εργοδότη τον άμισθο υποθηκοφύλακα) πριν την κρίση για να διεκπεραιώνουν τον όγκο εργασιών προ κρίσης. Με την με αριθμό 37480/4-4-2012 ΚΥΑ οι υποθηκοφύλακες κατέστησαν οι μόνοι εργοδότες που δεν μπορούν να απολύσουν κατά βούληση παρά την πτώση των εσόδων και των εργασιών. Η δε συλλογική σύμβαση εργασίας προβλέπει δυσθεώρητους μισθούς. Ο ΟΜΕΔ (εν μέσω κρίσης) επικύρωσε τη σ.σ.ε. με μια ελάχιστη μείωση του 3%, παρόλο που είναι γνωστό ότι ό, τι δεν καταβάλλεται σε μισθοδοσία και περισσεύει αποδίδεται στο δημόσιο… Ως εκ τούτου υποθηκοφύλακες έχουν περιέλθει σε οικονομική αδυναμία προχωρούν σε πρόωρες συνταξιοδοτήσεις, αναπληρωτές συμβολαιογράφοι αναλαμβάνουν καθήκοντα άκοντες, υποθηκοφυλακεία υπολειτουργούν, υπάλληλοι βγαίνουν σε άνευ αποδοχών, μειωμένα ωράρια και πάλι ίσα που καλύπτονται τα έξοδα και ελάχιστα περισσεύουν ως αμοιβή των υποθηκοφυλάκων, η οποία αμοιβή υπολείπεται παρασάγγας από τους υπαλληλικούς μισθούς. Ας συγχωνευθούν και ας εμμισθοποιηθούν, λοιπόν, τα υποθηκοφυλακεία, αν αυτή η λύση προκρίνεται ως η πιο συμφέρουσα για το δημόσιο. Επισημαίνω, όμως, τα εξής σημεία του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου: - Υποθηκοφύλακες πτυχιούχοι νομικής, που έχουν διορισθεί κατόπιν διαγωνισμού του Υπουργείου Δικαιοσύνης θα εξομοιωθούν με τους υπαλλήλους, οι οποίοι με μόνο κριτήριο την αρχαιότητα θα προτιμώνται. Και μόνο το γεγονός του διορισμού κατόπιν διαγωνισμού του Υπουργείου Δικαιοσύνης καθιστά επιτακτική την επιφύλαξη δίκαιης τοποθέτησής τους σε θέση ευθύνης και δίκαιης ένταξής σε καταληκτικά μισθολογικά κλιμάκια. Άλλως ελλοχεύει αντισυνταγματικότητα. - Υποθηκοφύλακες πτυχιούχοι νομικής, που έχουν διορισθεί κατόπιν διαγωνισμού του Υπουργείου Δικαιοσύνης και πολλοί εξ αυτών είναι και επιτυχόντες του διαγωνισμού των συμβολαιογράφων του Υπουργείου Δικαιοσύνης πρέπει να δηλώσουν αν επιθυμούν να τοποθετηθούν στις νέες θέσεις ή να επαναδιορισθούν ως δικηγόροι εντός αποκλειστικής προθεσμίας 20 ημερών από τη δημοσίευση του νόμου. Δηλαδή καλούνται να αποφασίσουν πριν καν να γνωρίζουν πού θα τοποθετηθούν σε μελλοντικό και αβέβαιο χρόνο, αν προτιμούν τη νέα τοποθέτηση ή τη δικηγορία! Θα πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα: α) να δηλώσουν προτίμηση, αφού γνωστοποιηθεί η νέα τοποθέτηση και εντός εύλογης προθεσμίας (π.χ. τριμήνου) , β) να δηλώσουν προτίμηση διορισμού σε δικηγορικό σύλλογο της επιλογής τους (γιατί π.χ. πολλοί δικηγόροι Αθηνών είναι πλέον της πενταετίας υποθηκοφύλακες σε διάφορα μέρη της επικράτειας), γ) να δηλώσουν προτίμηση διορισμού ως συμβολαιογράφοι σε κάποια από τις τόσες κενές θέσεις. Οφείλω να υπογραμμίσω, όμως, ότι η εναλλακτική της έναρξης ελεύθερου επαγγέλματος (είτε δικηγόρου είτε συμβολαιογράφου), όταν είσαι πλέον των 45 ετών, και απέχεις πλέον της επταετίας και της εικοσαετίας δεν φαντάζει και ως ιδανική. - Θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στους υποθηκοφύλακες να δηλώσουν προτίμηση τοποθέτησης, ώστε να καλυφθούν από αυτούς όλες οι θέσεις ευθύνης σε όλη την επικράτεια. Δεν νοείται να καλυφθούν θέσεις ευθύνης από ΔΕ και ΤΕ, ενώ υπάρχουν υποθηκοφύλακες. - Θα πρέπει να προβλεφθεί ως υποχρεωτική η τοποθέτηση των υποθηκοφυλάκων στα οριστικά κτηματολογικά γραφεία. Δεν είναι σκόπιμο έμπειρα και κατηρτισμένα στελέχη που μπορούν να προσφέρουν άρτιες υπηρεσίες στα κτηματολογικά γραφεία να παροπλισθούν σε δικαστήρια και λοιπές δικαστικές υπηρεσίες. Ας γίνει αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. Ας ληφθούν,επίσης, υπ΄όψιν τα εξής: - Υπάλληλοι που έχουν προσληφθεί χωρίς κρίση προσόντων, θα ενταχθούν στο δημόσιο χωρίς αξιολόγηση, - Υπάλληλοι εκ περιτροπής, με άδεια άνευ αποδοχών, μειωμένα ωράρια, χωρίς αντικείμενο εργασίας λόγω πτώσης των εργασιών, θα ενταχθούν στο δημόσιο ως πλήρους ωραρίου - Υπάλληλοι σε πολυετή άδεια άνευ αποδοχών που απλά περίμεναν μια τέτοια εξέλιξη, δηλ. την εμμισθοποίηση, θα ενταχθούν στο δημόσιο - Υπάλληλοι που θα έχουν προσληφθεί οψίμως εν όψει της εν λόγω εξέλιξης θα ενταχθούν στο δημόσιο - Υπάλληλοι ΔΕ, ΤΕ και ΠΕ (αδιακρίτως πτυχίου) θα εκτελούν χρέη προϊσταμένων νομικών λειτουργιών και θα συνομιλούν με συμβολαιογράφους και δικηγόρους για την επίλυση νομικών ζητημάτων. Περαιτέρω - Το Δημόσιο πριν προχωρήσει σε εμμισθοποιήσεις θα πρέπει: Α) να έχει βρει χώρους στέγασης των νέων μεγάλων διαστάσεων δομών Β) πριν μεταφερθούν αρχεία, να διαπιστωθεί η ορθή και πλήρης τήρηση αυτών. Η νέα δομή δεν θα πρέπει να φέρει το βάρος να βάλει σε τάξη τυχόν ανοργάνωτα αρχεία Γ) ιδιαιτέρως παλαιοί τόμοι και μη χρησιμοποιούμενα αρχεία να αποσταλούν στο Γενικό Αρχείο του Κράτους.