Αρχική Αναδιοργάνωση των Υποθηκοφυλακείων της χώραςΆρθρο 1 – Σύσταση και Αρμοδιότητα Έμμισθων ΥποθηκοφυλακείωνΣχόλιο του χρήστη Δικηγόροι, Συμβολαιογράφοι και Μηχανικοί Τήνου | 4 Ιουλίου 2016, 10:15
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι υπογράφοντες την παρούσα, ο Δήμαρχος Τήνου, ατομικά και εξ ονόματος όλων των κατοίκων της Τήνου και οι επιστήμονες – επαγγελματίες ως θιγόμενοι άμεσα και καίρια από την ρύθμιση που προωθείται, ερχόμαστε να διαμαρτυρηθούμε εντονότατα για το περιεχόμενο του άνω σχεδίου νόμου, σε ό,τι αφορά την Τήνο και κάθε άλλο νησί που θίγεται αναλόγως. Ως νησιά έχουμε δεχτεί αλλεπάλληλα πλήγματα κατά τα τελευταία χρόνια (κατάργηση Δ.Ο.Υ. Τήνου, διαρκείς αυξήσεις στον ΦΠΑ, αλλεπάλληλες αυξήσεις στους ναύλους, υποβάθμιση του Κέντρου Υγείας και πολλά άλλα ών ούκ έστιν αριθμός), κατά παράβαση της συνταγματικής πρόβλεψης περί προστασίας των νησιών: Άρθρο 101 ισχύοντος συντάγματος: «Ο κοινός νομοθέτης και η διοίκηση όταν δρα κανονιστικά έχουν υποχρέωση να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών περιοχών» Αν δεν εφαρμοστεί η συγκεκριμένη συνταγματική ρήτρα στην περίπτωση που θέτουμε υπόψη σας, τότε πιο έντιμο θα ήταν στα πλαίσια της συνταγματικής αναθεώρησης να απαλειφθεί οριστικά αφού η διατήρησή της μόνο ως εμπαιγμός μπορεί να εκληφθεί. Α. Στην Τήνο υπάρχει ένα άμισθο Υποθηκοφυλακείο, με Υποθηκοφύλακα και υπάλληλο. Διαθέτει μηχανοργάνωση, άρτια οργάνωση και παρέχει άψογη εξυπηρέτηση στο σύνολο των πολιτών αλλά και των επαγγελματικών ομάδων που αναγκαία έχουν μεγαλύτερη επαφή με αυτό. Στο αρχείο του υπάρχει και το αρχείο των πρώην Δήμων Πανόρμου, Σωσθενείου και Περαίας και οι τίτλοι του ανατρέχουν γύρω στο έτος 1860. Β. Με την μετακίνηση του Υποθηκοφυλακείου Τήνου στην Σύρο δημιουργούνται μεγάλα και ανυπέρβλητα ζητήματα, που αφορούν το σύνολο των πολιτών, πλήττουν βάναυσα τις επαγγελματικές ομάδες που προσφεύγουν καθημερινά στις υπηρεσίες του αλλά και δημιουργούν κινδύνους για την ίδια την ασφάλεια των συναλλαγών. Η προτεινόμενη ρύθμιση κινείται στα όρια της αντισυνταγματικότητας όχι μόνο ως προς το σκέλος της κονιορτοποίησης της συνταγματικής ρήτρας περί συνταγματικότητας αλλά και ως προς τις ειδικές διατάξεις του Συντάγματος που αφορούν τους άμισθους Υποθηκοφύλακες και το οικείο προσωπικό (άρθρο 92 παρ. 5 Συντ.) . Το βασικότερο όμως είναι να γίνει επιτέλους αντιληπτό ότι μεταξύ των νησιών μεσολαβεί θάλασσα (αυτονόητο θα μας πει κανείς, όμως ο τρόπος που γράφονται τα σχέδια νόμου δείχνει ότι κάποιοι το αγνοούν) και ανυπέρβλητα εμπόδια που έχουν να κάνουν με την ανάγκη μετακίνησης εν μέσω ελλιπέστατης ακτοπλοϊκής σύνδεσης και με την ανάγκη όχι μιας αλλά περισσότερων διανυκτερεύσεων. Αυτή την στιγμή που μιλούμε, τελευταία ημέρα του Ιουνίου, ακτοπλοϊκή ή άλλη σύνδεση μεταξύ Τήνου και Σύρου δεν υπάρχει για τις ημέρες Τρίτη, Πέμπτη και Κυριακή (!) αλλά και όποτε υπάρχει η άφιξη στην Σύρο γίνεται μόλις την 16.00 και άρα για οποιαδήποτε εργασία στο Υποθηκοφυλακείο Σύρου είναι δεδομένη η μία (1) ή και οι δύο (2), ίσως και τρεις (3) διανυκτερεύσεις. Επίσης, το πλοίο της επιστροφής προς Τήνο, όποτε υπάρχει, έχει αναχώρηση την 11.30, πράγμα που σημαίνει δύο (2) μόνο εργάσιμες ώρες στην διάθεση αυτού που θα προσφύγει στις υπηρεσίες του Υποθηκοφυλακείου Σύρου, άλλως και νέα διανυκτέρευση. Γ. Οι δώδεκα (12) δικηγόροι με έδρα την Τήνο και οι δύο (2) Συμβολαιογράφοι με έδρα την Τήνο (πρόσφατα διεξήχθη διαγωνισμός για την κάλυψη και της τρίτης θέσεως της Τήνου) καθημερινώς προσφεύγουν στις υπηρεσίες του εδώ Υποθηκοφυλακείου για ελέγχους τίτλων και άλλες νομικές εργασίες που εξυπηρετούν την ασφάλεια των συναλλαγών. Αυτό ισχύει και με τα δεκάδες πιστοποιητικά που ζητούν οι ίδιοι ή οι πολιτικοί μηχανικοί, αρχιτέκτονες, κλπ ή οι πολίτες, στα πλαίσια της εκδόσεως οικοδομικών αδειών και για δεκάδες νόμιμες χρήσεις. Και αν για το σύνολο των πολιτών η υιοθέτηση μιας τέτοιας ρύθμισης θα επιφέρει τεράστια ταλαιπωρία και μεγάλα έξοδα, για τους άνω επιστήμονες - επαγγελματίες θα έχει ως αποτέλεσμα την διαρκή ανάγκη μετάβασής τους στην Σύρο, υπό τις άνω συνθήκες της ακτοπλοΐας και των αναγκαίων διανυκτερεύσεων. Άλλως θα έχει ως αποτέλεσμα την φυγή – διαρροή της συγκεκριμένης ύλης προς άλλους τόπους, αφού εύλογα το κόστος δεν θα είναι συγκρίσιμο. Δ. Από την προτεινόμενη ρύθμιση μέγα θέμα δημιουργείται και με την ασφάλεια των συναλλαγών. Οι δικαιοπραξίες που συντάσσονται στα Συμβολαιογραφεία της Τήνου, μεταγράφονται αυθημερόν στο Υποθηκοφυλακείο Τήνου, πράγμα αδύνατο όταν η έδρα του Υποθηκοφυλακείου βρίσκεται στην Σύρο. Θα μεσολαβεί τουλάχιστον ένα τριήμερο ή τετραήμερο, στην καλύτερη περίπτωση. Κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ότι φτάνοντας ένα συμβόλαιο, εργάσιμη –εννοείται- ώρα στο Υποθηκοφυλακείο Σύρου προς μεταγραφή, 2, 3 ή και 4 ημέρες μετά την υπογραφή του, δεν θα έχει προηγηθεί η εγγραφή ενός βάρους (κατάσχεσης, υποθήκης, διεκδίκησης) δεδομένου ότι στο δίκαιό μας ισχύει η αρχή της χρονικής προτεραιότητας. Ποιος θα προστατεύσει τον καλόπιστο τρίτο από αυτήν την καταστροφή; Και ποιος θα προστατεύσει τον νομικό του σύμβουλο που εγγυήθηκε για το ότι η δικαιοπραξία ήταν ασφαλής; Ας ληφθεί δε υπόψη ότι υπάρχουν περίοδοι που η σύνδεση με την Σύρο λόγο απαγορευτικών δελτίων απόπλου ή απεργιών διαρκείας, καθυστερεί επί σειράν ημερών. Χωρίς ίχνος υπερβολής, λοιπόν, δημιουργείται δυνητικός κίνδυνος ανεπανόρθωτης ζημίας των συναλλασσομένων και των επιστημόνων που συμπράττουν για την ασφαλή ολοκλήρωση μιας σύμβασης και όποιος είναι μαχόμενος πάνω στον τομέα των εμπράγματων δικαιοπραξιών το αντιλαμβάνεται πλήρως. Ε. Όταν μια ρύθμιση κινείται στα όρια της αντισυνταγματικότητας και παραβιάζει τις σταθερές μιας νησιωτικής κοινωνίας επί 160 χρόνια, είναι οπωσδήποτε ερευνητέα η σχέση θυσίας και ωφέλειας που ενδεχομένως θα μπορούσε να την δικαιολογήσει: Εδώ υπάρχει ένα άμισθο Υποθηκοφυλακείο που εξυπηρετεί άψογα ένα ζωντανό νησί, την Τήνο (που συμβάλλει ουσιωδώς και με την τουριστική της ανάπτυξη και με το Ιερό της Προσκύνημα, στα κρατικά έσοδα) και δεν κοστίζει τίποτα στο Ελληνικό Δημόσιο. Στην θέση του δημιουργείται έμμισθο Υποθηκοφυλακείο, με μίσθωμα, γραφική ύλη, έξοδα γραφείων, κλπ, που θα καταβάλει πλέον το Ελληνικό Δημόσιο και με πλήρη ανατροπή των συνθηκών που υπήρχαν στον τομέα αυτό, μέχρι σήμερα. Επομένως με κανένα απολύτως τρόπο δεν δικαιολογείται η αναστάτωση και η ταλαιπωρία μίας νησιωτικής κοινωνίας, με βάση οικονομικούς όρους αφού αποδεδειγμένα το Ελληνικό Δημόσιο ζημιώνεται από την προτεινόμενη ρύθμιση, όπως εμμέσως πλην σαφώς συνάγεται και από την παντελή έλλειψη οποιουδήποτε οικονομικοτεχνικού στοιχείου, που θα δικαιολογούσε την προτεινόμενη ρύθμιση. Απολύτως καμία προφανής ωφέλεια δεν προκύπτει εκτός αν κάτι άλλο έχει υπόψη του το Υπουργείο Δικαιοσύνης ή αν εκούσια ή ακούσια υλοποιείται μια πολιτική αφανισμού των νησιών και συγκεντρωτισμού των πάντων στις πρωτεύουσες. Εξοστρακισμού των κατοίκων τους και αφανισμού του επιπέδου της ζωής τους. Πώς αλλιώς να εξηγηθεί αυτή η επαναληπτική και ανάλγητη λήψη αποφάσεων δυσβάστακτων για τα νησιά; Και πάντα όταν μιλάμε για νησιά θα πρέπει να έχουμε στο νου, την ζωή μας για 12 μήνες τον χρόνο και όχι μόνο για το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου. Το βέβαιο είναι ότι λίγοι, στους οποίους δεν συμπεριλαμβάνεται το Ελληνικό Δημόσιο, θα επωφεληθούν από τις ρυθμίσεις αυτές αλλά ακόμη πιο βέβαιο ότι τα δεκάδες νησιά που αφορά η ρύθμιση θα υποστούν ένα ακόμη ύπουλο και αναιτιολόγητο κτύπημα, αυτή την φορά χωρίς ορατή στόχευση. Διότι θα μπορούσε να κατανοήσει κανείς την συγχώνευση δύο ή τριών Υποθηκοφυλακείων του αυτού νησιού, δύσκολα όμως θα μπορούσε να εξηγήσει αυτό στο οποίο μας υποβάλει η συντεταγμένη πολιτεία, σε ότι αφορά το ένα και μόνο Υποθηκοφυλακείο Τήνου. ΣΤ. Επειδή είμαστε ένας ιστορικός τόπος και διαθέτουμε ένα από τα παλαιότερα Υποθηκοφυλακεία της Ελλάδος, στο οποίο βρίσκονται δεκάδες χιλιάδες συμβόλαια των τελευταίων τουλάχιστον 160 ετών, σας δηλώνουμε ότι είναι παράλογο και παντελώς άδικο να εξοριστεί εκτός Τήνου το ιστορικό αυτό αρχείο, που αποτυπώνει από μια ιδιαίτερη σκοπιά την πορεία μας ως νησιού από τα πρώτα χρόνια μετά την απελευθέρωση, ως σήμερα. Γ ι α ό λ ο υ ς α υ τ ο ύ ς τ ο υ ς λ ό γ ο υ ς, νομικούς, πρωτίστως συνταγματικής τάξεως, κοινής λογικής, κοινωνικούς, οικονομικούς, γεωγραφικούς και ιστορικούς, π α ρ α κ α λ ο ύ μ ε θ ε ρ μ ό τ α τ α Να μην συνδέσετε την παρουσία σας στην διακυβέρνηση της χώρας μας, με μία ανάλογη επιλογή, που επιφέρει καίριο πλήγμα στο νησί μας. Σας καλούμε όπως επανεξετάσετε το ζήτημα και της Τήνου και των άλλων νησιών, κάνοντας επιτέλους πράξη (έστω και κατ εξαίρεσιν, έστω και σε έναν μόνο τομέα της άσκησης εξουσίας, εδώ και χρόνια) την συνταγματική ρήτρα περί νησιωτικότητας (που θα έπρεπε να αποτελεί τον κανόνα), ιδίως από την στιγμή που η ζημία που γενικότερα θα προκληθεί είναι απείρως μεγαλύτερη, της -ούτως ή άλλως- ανύπαρκτης ωφέλειας, από την υλοποίηση της άδικης, αιφνιδιαστικής, εξοντωτικής για εμάς και ατεκμηρίωτης αυτής ρύθμισης. Τήνος 30 Ιουνίου 2016 Ο Δήμαρχος Τήνου Οι Δικηγόροι με έδρα την Τήνο Οι Συμβολαιογράφοι με έδρα την Τήνο Οι Μηχανικοί με έδρα την Τήνο