Αρχική Αναδιοργάνωση των Υποθηκοφυλακείων της χώραςΆρθρο 1 – Σύσταση και Αρμοδιότητα Έμμισθων ΥποθηκοφυλακείωνΣχόλιο του χρήστη Μαρία Γυφτογιάννη | 4 Ιουλίου 2016, 13:49
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ, Και Κύριοι της επιτροπής διαβούλευσης επί του σχεδίου νόμου για την αναδιοργάνωση των Υποθ/κείων της χώρας. Συμπληρωματικά επανέρχομαι, γιατί όπως θα διαπιστώσετε και εσείς από την κατάθεση απόψεων και σχολίων, όλου του νομικού κόσμου και όλων των εμπλεκομένων προσώπων, που διενεργούνται μέσω αυτής της ανοιχτής διαβούλευσης για την αναδιοργάνωση των Υποθ/κείων αυτής της ιδιότυπης και οιονεί δικαστικής υπηρεσίας προκύπτουν αβίαστα και κατηγορηματικά τα παρακάτω: Α) Το Νομικό Καθεστώς που διέπει τα Υποθ/κεία του Κράτους είναι: Το ΚΔ της 19/23-7-1941, ο ΑΝ 153/1967, το Νομοθετικό Διάταγμα 811/1971, το Νομ. Διάταγμα 201/1961 (ΦΕΚ 175/61 τ. Α’ Πανδ. Σιφν. 1961), το Βασιλικό Διάταγμα 533/1963 (ΦΕΚ 147/63 τ.Α’), Νόμος 724/1977 (ΦΕΚ 299 τ.Α’), ΠΔ 567/78 (ΦΕΚ 122 τ.Α), Νόμος 325/1976 , Ν. 2464/1998 και Ν.2308/1995 καθώς και σωρεία άλλων διατάξεων Νόμων και κατ’ εξουσιοδότηση εκδιδομένων αποφάσεων Υπουργών Δικαιοσύνης και Οικονομικών, και φυσικά από τον ανώτατο Νόμο του κράτους, το Σύνταγμα. Από όλες τις προαναφερθείσες διατάξεις συνάγεται de jure και de facto ότι οι έμμισθοι υποθηκοφύλακες που προΐσταντo στα έμμισθα υποθηκοφυλακεία της χώρας, διακρίνονταν σαφώς και αντιμετωπίζονταν μέχρι σήμερα διακριτά από τις λοιπές κατηγορίες των δημοσίων υπαλλήλων και ως προς την βαθμολογική τους εξέλιξη και ως προς τα άλλα και τούτο διότι ο υποθηκοφύλακας εκ της ιδιαιτέρας φύσης των καθηκόντων που επιτελεί απαιτούνται ιδιαίτερα προσόντα τόσο για την ασφάλεια των συναλλαγών όσο και για τις σχέσεις του αστικού δικαίου. Δηλαδή, ο υποθηκοφύλακας ασκεί προδιαγεγραμμένη από το Νόμο δικαιοδοσία ενεργώντας κατά την άσκηση αυτής, κατ’ ιδίαν κρίση μη υποκείμενος σε εξάρτηση από την εκτελεστική ή άλλη εξουσία του κράτους. Ο Υποθηκοφύλακας ασκεί δημόσιο λειτούργημα. Ουδέποτε ταυτίστηκε μέχρι το 2011 τουλάχιστον με δημόσιο διοικητικό υπάλληλο αλλά η επιταγή του νομοθέτη τον ήθελε να αποτελεί πρόσωπο του δικαστικού συστήματος συγκαταλεγμένου μεταξύ των επικουρικών δικαστικών λειτουργών και εξ αιτίας της ιδιαίτερης φύσης των καθηκόντων του. Με το άρθρο 2 παρ.4, με το άρθρο 6 παρ. α’ και β’ του παρόντος σχεδίου νόμου, προσπαθείτε να υποβαθμίσετε και να υποβιβάσετε τον ρόλο του, ενώ θα έπρεπε να τον αναβαθμίσετε και να τον υποστηρίξετε, αφού με το άρθρο 1 του παρόντος Νόμου αυξάνετε την τοπική αρμοδιότητα και πολλαπλασιάζετε την ευθύνη του. Επίσης είναι πασιφανές, ότι μέχρι σήμερα υπήρξε ένα ιδιαίτερο σύστημα επιλογής ή διορισμού των εμμίσθων υποθηκοφυλάκων όπως σας προανέφερα και της μισθολογικής και βαθμολογικής εξέλιξής του. Άλλωστε αυτό το καθεστώς που ίσχυε από την σύσταση των Υποθηκοφυλακείων του Κράτους διατηρήθηκε και μετά τη Συνταγματική Αναθεώρηση του 2001. Ο υποβιβασμός και η απαξίωση στον ιδιαίτερο αυτό θεσμό του Υποθηκοφύλακα αποτελεί και νομοθετικό υποβιβασμό, αφού αντίκειται και στο άρθρο 92 παρ.4 και στο 103 παρ. 7 του Συντάγματος (δικαίωμα εξέλιξης και παραμονής στον ανώτατο υπαλληλικό βαθμό) και στο Άρθ. 103 παρ.4 δηλαδή στην αρχή της διάκρισης των εξουσιών (διότι η προαγωγή ή ο υποβιβασμός δημοσίου λειτουργού που τελεί υπό ειδικές συνταγματικές εγγυήσεις επιτρέπεται από τα αρμόδια δικαστικά συμβούλια). Εξ άλλου έχει νομολογηθεί ότι τα έμμισθα υποθηκοφυλακεία αποτελούν αυτοτελείς δημόσιες υπηρεσίες εξαρτώμενες άμεσα από τις δικαστικές αρχές (επιθεώρηση από τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών της Περιφέρειας που υπάγεται το αντίστοιχο Υποθηκοφυλακείο). Από όλο το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει μέχρι σήμερα τα Υποθηκοφυλακεία προκύπτει η βούληση του νομοθέτη να προστατέψει και να περιβάλει με ειδικές εγγυήσεις το λειτούργημα αυτό. Παρακαλώ λοιπόν, Α) Όπως αναθεωρήσετε τα σχετικά άρθρα του παρόντος σχεδίου νόμου που αφορούν την υποβάθμιση των εναπομεινάντων επτά (7) εμμίσθων υποθηκοφυλάκων από τη θέση προϊσταμένου Διεύθυνσης σε προϊστάμενο Τμήματος και δώστε μας την θέση που μας αξίζει και αυτήν που επιτάσσει ο νόμος. Β) Διατηρείστε στις οργανικές θέσεις πρώτα όλους τους μόνιμους δικαστικούς υπαλλήλους των υφιστάμενων εμμίσθων υποθηκοφυλακείων και στις πλεονάζουσες τοποθετείστε τους ΙΔΑΧ, δίνοντας και στους πρώτους το δικαίωμα επιλογής κατά το άρθρο 6 παρ. α’ και β’. Λάβετε υπόψη σας ότι όλοι οι δικαστικοί υπάλληλοι που κατέχουν οργανικές θέσεις στα Έμμισθα υποθηκοφυλακεία της χώρας, κατέλαβαν αυτές κατόπιν νομίμων και διαφανών διαδικασιών (ΑΣΕΠ, διαγωνισμών ή δικαστικών αποφάσεων), αφού διέθεταν τα απαιτούμενα κατά τη προκήρυξη προσόντα, ενώ οι υπάλληλοι των αμίσθων υποθηκοφυλακείων που θα καταλάβουν τις συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις με ταυτόχρονη δέσμευση των κενών οργανικών θέσεων αντίστοιχης κατηγορίας διορίζονταν με αποκλειστική επιλογή του αμίσθου υποθηκοφύλακα (συγγενείς, φίλοι, κουμπάροι, γνωστοί και άλλοι συνδαιτυμόνες) είτε διέθεταν σχετικά προσόντα είτε όχι . Όσον αφορά το άρθρο 1 παρ. 2.13 για το Έμμισθο Υποθηκοφυλακείο Σάμου και δια της συγχωνεύσεως άλλων έξι (6) αμίσθων υποθηκοφυλακείων που πρόκειται να επιτευχθεί, Σας γνωρίζω τα παρακάτω: Σε όλα τα άμισθα υποθηκοφυλακεία του νομού δεν υπήρξε και δεν υπάρχει ούτε ένας υπάλληλος ΙΔΑΧ, ούτε και άμισθος υποθηκοφύλακας (πλην της Υποθηκοφύλακας Χώρας Σάμου), που διευκολύνεται από το παρόν σχέδιο νόμου και αναρωτιέμαι: Με ποιούς υπαλλήλους θα αποφορτίσουμε αυτήν τη καταιγίδα και θα διεκπεραιώσουμε αυτόν τον τεράστιο όγκο εργασιών και εκκρεμοτήτων που θα προκύψει από το νεοσύστατο υποθηκοφυλακείο Σάμου και Μεταβατικό Κτηματολογικό Γραφείο μέχρι και την οριστική δομή του κτηματολογίου;;;;;; Επιπλέον σας γνωρίζουμε ότι ο Νομός Σάμου αποτελείται από τρία (3) νησιά, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η μετάβαση των νησιωτών (Αγ. Κηρύκου, Ευδήλου, Φούρνων Κορσεών) προς επίλυση των υποθέσεών τους ιδιαίτερα κατά την χειμερινή περίοδο, όπου η μετακίνηση καθίσταται δυσχερής λόγω των ελλειπών ακτοπλοϊκών συνδέσεων. Άλλη μια προσπάθεια ερήμωσης και εγκατάλειψης των άγονων νησιωτικών περιοχών; Ή προβλέπεται να γίνει άμεση ψηφιοποίηση των αρχείων και των βιβλίων των ανενεργών υποθηκοφυλακείων αυτών, οπότε δεν θα χρειάζεται η επί τόπου μετάβαση ή η οικονομική επιβάρυνσή τους μέσω των δικηγόρων που θα μετακινούνται από τα άγονα αυτά νησιά προς το κεντρικό υποθηκοφυλακείο;;;;;;;; Επειδή γνωρίζουμε ότι στην επιτροπή διαβούλευσης για το παρόν σχέδιο νόμου συμμετέχουν εξαίρετοι νομικοί που είναι και άριστοι γνώστες του Νόμου και ιδιαίτερα του ειδικού αυτού καθεστώτος που διέπει μέχρι σήμερα τα Υποθ/κεία της χώρας και Επειδή θέλω να πιστεύω ότι ανώτατη πολιτική βούληση είναι η ασφάλεια των συναλλαγών, η εξασφάλιση των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου, η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των Ελλήνων πολιτών, η Δικαιοσύνη, η Διαφάνεια, η Δημοκρατία και η τήρηση των Θεσμών, Παρακαλώ, όπως αντιμετωπίσετε το παρόν κείμενο με την ιδιαίτερη προσοχή, ευαισθησία και κρίση που σας διέπει και βρείτε δικαιότερη και βιωσιμότερη λύση για το θέμα που έχει ανακύψει. Με εκτίμηση Μαρία Γυφτογιάννη, Υποθηκοφύλακας Εμμίσθου Υποθηκοφυλακείου Σάμου