Αρχική Αναδιοργάνωση των Υποθηκοφυλακείων της χώραςΆρθρο 1 – Σύσταση και Αρμοδιότητα Έμμισθων ΥποθηκοφυλακείωνΣχόλιο του χρήστη ΑΓΓΕΛΙΚΗ Α. ΠΡΙΦΤΗ | 5 Ιουλίου 2016, 09:56
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ως Συμβολαιογράφοι της νησιωτικής Ελλάδας και συγκεκριμένα της Νήσου Πάρου, που ο συνταγματικός νομοθέτης θέλησε να προστατεύεται, όταν η διοίκηση δρα κανονιστικά, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών περιοχών (101) και που εσχάτως βάλλεται ποικιλοτρόπως, εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας ως προς το νομοσχέδιο που δόθηκε προς διαβούλευση για την «αναδιοργάνωση» των Υποθηκοφυλακείων της Χώρας και ειδικότερα για την προτεινόμενη κατάργηση του Υποθηκοφυλακείου Πάρου. Καταρχάς με το Νομοσχέδιο αυτό δεν ακολουθείται «Καλλικρατική» οργάνωση ανά Περιφερειακή Ενότητα, αλλά το Υποθ/κείο Πάρου σχεδιάζεται να υπαχθεί στην Περιφερειακή ενότητα Νάξου. Με μια πρώτη ματιά διαπιστώνει κανείς ότι δεν έχει γίνει ολοκληρωμένη μελέτη ούτε για το πως λειτουργεί ήδη ούτε πως θα εφαρμοσθεί ο νέος θεσμός. Δημιουργείται σύγχυση, αφού στο υπ’ αρ. 29) νεοιδρυόμενο Υποθ/κείο Νάξου, η Πάρος μνημονεύεται ως υπαγόμενη πλέον σε αυτό, όχι όμως ως εξυπηρετούμενη από το δικό της Υποθηκοφυλακείο, το οποίο παρεμπιπτόντως λειτουργεί από έτος 1870 περίπου, και στο υπ’ αρ. 37) νεοιδρυόμενο έμμισθο Υποθ/κείο Σύρου, προφανώς από παραδρομή, αναφέρεται το Υποθ/κείο Πάρου ως εξυπηρετούν άλλα νησιά υπαγόμενα πλέον στο άνω έμμισθο Υποθ/κειο. Οι Συμβολαιογράφοι Πάρου γνωρίζουμε από πρώτο χέρι τις συνέπειες της εφαρμογής του υποβληθέντος σε διαβούλευση νομοσχεδίου τόσο για την άσκηση του δικού μας επαγγέλματος όσο και για την άσκηση συναφών επαγγελμάτων (δικηγόρων, δικαστικών επιμελητών, μηχανικών) και την εξυπηρέτηση των νησιωτών και επισημαίνουμε τα εξής: Στην Πάρο λειτουργεί άμισθο Υποθ/κείο Πάρου-Αντιπάρου, με ένα ογκοδέστατο αρχείο που χρονολογείται από το 1870 περίπου, με Προϊσταμένη και δύο υπαλλήλους, χωρίς να επιβαρύνει καθόλου το Δημόσιο, αντίθετα με σοβαρά έσοδα υπέρ του Δημοσίου, με μηχανοργάνωση, ηλεκτρονική καταχώριση Μερίδων, Βαρών & Διεκδικήσεων και σαφώς με περισσότερες εγγραφές από το Υποθηκοφυλακείο Νάξου. Η Μεταγραφή των Συμβολαιογραφικών Πράξεων γίνεται αυθημερόν και τα αντίγραφα και τα πιστοποιητικά εκδίδονται άμεσα. Με την υπαγωγή του Υποθ/κείου Πάρου στο νεοιδρυόμενο έμμισθο Υποθ/κείο Νάξου θα προκύψει σειρά σοβαρών προβλημάτων: 1) Ως προς την ασφάλεια των εγγραφών και συναλλαγών που είναι συνυφασμένες με το θεσμό της ιδιοκτησίας και την αρχή της προτεραιότητας εγγραφής του Αστικού Κώδικα: α) Καθίσταται αδύνατος ο αυθημερόν «Τελικός Έλεγχος Τίτλων» την ημέρα υπογραφής του συμβολαίου. β) Σε περίπτωση καθυστέρησης μεταγραφής ενός συμβολαίου λόγω της απόστασης μεταξύ των νησιών, ή λόγω απαγορευτικού, υπάρχει ορατός κίνδυνος ανατροπής μιας μεταβίβασης, ή προηγούμενης εγγραφής βάρους (π.χ. Υποθήκης ή Κατάσχεσης). 2) Ως προς την ζητούμενη ταχύτητα (άρα και ασφάλεια) των συναλλαγών. Δεν θα είναι δυνατή η αυθημερόν μεταγραφή ενός συμβολαίου, ούτε η έκδοση αντιγράφων και πιστοποιητικών. 3) Ως προς την οικονομική επιβάρυνση και ταλαιπωρία των συναλλασσόμενων πολιτών και όλων των επαγγελματιών που σχετίζονται με τη λειτουργία του Υποθ/κείου: Συμβολαιογράφων, Δικηγόρων, Δικαστικών Επιμελητών, Μηχανικών, Μεσιτών, κλπ. Κάθε συναλλαγή με Υποθ/κείο άλλου νησιού θα σημαίνει έξοδα μετακίνησης (όποτε είναι αυτή δυνατή), έξοδα διαμονής, έκδοση επιπλέον αντιγράφων και πιστοποιητικών με αυξημένο κόστος. 4) Ως προς την δυσχέρεια οργάνωσης και λειτουργίας μιας τέτοιας Υπηρεσίας Δεν είναι κατανοητό πώς θα συντελεσθεί η υπαγωγή στο έμμισθο Υποθ/κείο Νάξου των 13 υφισταμένων Υποθ/κείων, ιδίως αυτών της Νάξου, Πάρου & Θήρας με ανάγκη συνεχούς λειτουργίας και μεγάλο κύκλο εργασιών και αντίστοιχα μεγάλο αρχείο, οι ανάγκες των οποίων κατά τη δική μας εκτίμηση (ως των πλέον αρμοδίων), είναι πρακτικώς αδύνατη από ένα Υποθ/κείο και έναν Υποθ/κα υπεύθυνο για όλες τις εγγραφές και όλα τα αντίγραφα. Είναι βέβαιο ότι με τη συγχώνευση Γραφείων διαφορετικών ταχυτήτων ή και μεθόδων οργάνωσης και εργασίας, ένα καλά οργανωμένο γραφείο όπως αυτό της Πάρου θα κινδυνεύει να διαλυθεί. Η αναγκαία επικοινωνία με το Υποθ/κείο και η άμεση απάντηση σε επείγοντα νομικά θέματα Συμβολαιογράφων και συναλλασσομένων από 13 νησιά, είναι πρακτικά αδύνατη. Αυτό πρακτικά συνεπάγεται επιπλέον αντίγραφα και έξοδα για τον πολίτη. 5) Ως προς την Συνταγματική προστασία της Νησιωτικότητας η οποία αγνοείται πλήρως. Η «αναδιοργάνωση» των Υποθ/κείων των νησιών κατά τον παραπάνω τρόπο, όχι μόνο δεν εξυπηρετεί τους πολίτες και τους επαγγελματίες, αλλά αντίθετα τους καταδικάζει σε μεγαλύτερη ταλαιπωρία, έξοδα και ανασφάλεια. Δεν πρόκειται για βελτίωση των συνθηκών ζωής των νησιωτών αλλά για ένα ακόμη βήμα προς τα πίσω, στη μειονεξία, την ανασφάλεια, στην αύξηση του κόστους ζωής. Κυρίως όμως είναι πρακτικά ανέφικτη, γι’ αυτό ζητάμε την εξαίρεση της Πάρου κατ’ εφαρμογή της συνταγματικά προστατευομένης αρχής της νησιωτικότητας και την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου. Οι Συμβολαιογράφοι Πάρου Αγγελική Α. Πρίφτη Ελευθερία Ιορδάνη –Μυτιληναίου Αμαλία Ευθυμιάτου- Καλακώνα Ευριδίκη Τσάση