Αρχική Μέτρα επιτάχυνσης και εξορθολογισμού της διοικητικής δίκηςΆρθρο 02 – Τροποποίηση διατάξεων περί ενδίκων βοηθημάτων και μέσωνΣχόλιο του χρήστη Ασπασία Ξουρή | 13 Οκτωβρίου 2016, 10:14
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Ι. Για να ασκηθεί αποτελεσματικά το δικαίωμα δικαστικής προστασίας τόσο δια της αίτησης αναίρεσης όσο και δια της έφεσης, έστω υπό την προβληματική προϋπόθεση που τίθεται για το παραδεκτό τους να μην υπάρχει νομολογία του ΣτΕ ή να υπάρχει αντίθεση της προσβαλλομένης αποφάσεως προς τη νομολογία του ΣτΕ ή άλλου ανωτάτου δικαστηρίου είτε προς ανέκκλητη απόφαση διοικητικού δικαστηρίου (δεν έχει νόημα να επαναληφθούν εδώ τα σοβαρά νομικά επιχειρήματα που έχουν πολλάκις εγερθεί αναφορικά με την εναρμόνιση της εν λόγω προϋπόθεσης με το Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ), πρέπει να υπάρχει πρόσβαση στο σύνολο της νομολογίας του ΣτΕ, των άλλων τριών ανωτάτων δικαστηρίων (Ελ. Συν., Α.Π., Α.Ε.Δ.) και των διοικητικών δικαστηρίων. Όμως, ο νομοθέτης έχει φροντίσει να μην υπάρχει τέτοια πρόσβαση, παραλείποντας να την θεσπίσει και να υποχρεώσει την εκτελεστική εξουσία και τις διοικήσεις των δικαστηρίων αυτών να προβούν στις αναγκαίες ενέργειες για να την υλοποιήσουν. Επιπλέον, πλην του ΣτΕ, κανένα άλλο δικαστήριο δεν επιτρέπει να χορηγηθεί αντίγραφο απόφασης του σε δικηγόρο, παρά μόνον κατόπιν αίτησής του, στην οποία οφείλει να θεμελιώσει ειδικό έννομο συμφέρον του για να λάβει αντίγραφό της, άλλως δεν την λαμβάνει. Για να ασκηθεί το δικαίωμα σε δικαστική προστασία μέσω των ανωτέρω ενδίκων μέσων πρέπει να θεσπιστεί ρητώς το εξής: "Οι δικηγόροι έχουν ελεύθερη πρόσβαση στη νομολογία των διοικητικών δικαστηρίων, του Συμβουλίου της Επικρατείας και των άλλων ανωτάτων δικαστηρίων της χώρας. Προς τούτο τους χορηγείται, κατόπιν αιτήματός τους, κωδικός απεριόριστης πρόσβασης στις αποφάσεις των βάσεων δεδομένων των δικαστηρίων αυτών που τηρούνται στο διαδίκτυο. Επίσης, οι δικηγόροι λαμβάνουν, κατόπιν απλής αίτησής τους και χωρίς καμία περαιτέρω προϋπόθεση ή διατύπωση, αντίγραφα, με δικά τους έξοδα, των αποφάσεων των ανωτέρω δικαστηρίων. Οι δικηγόροι επιβάλλεται να χρησιμοποιούν ανωνυμοποιημένα όλα τα στοιχεία των δικαστικών αποφάσεων που λαμβάνουν κατά τους ανωτέρω τρόπους, από τα οποία δύναται να προκύψει η ταυτότητα των φυσικών προσώπων, διαδίκων και μαρτύρων, με την εξαίρεση των στοιχείων των μελών της σύνθεσης του δικαστηρίου και των πληρεξουσίων δικηγόρων." ΙΙ. Προσφάτως δημιουργήθηκε η διαδικτυακή πύλη adjustice του ΣτΕ και των διοικητικών δικαστηρίων. Δόθηκαν πολλά χρήματα και μετά από σχεδόν δεκαετία από την έναρξη του έργου της πύλης αυτής και της γνωμοδότησης 226/2006 (α.π. 5292/3.8.2006) της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα περί ανωνυμοποίησης των στοιχείων των αποφάσεων του ΣτΕ για να δημοσιεύονται στο σύνολό τους ελευθέρως στο διαδίκτυο, το αποτέλεσμα είναι το εξής: δημοσιεύονται δια της διαδικτυακής πύλης adjustice ελευθέρως στο διαδίκτυο οι περιορισμένες σε αριθμό αποφάσεις του ΣτΕ και των διοικητικών δικαστηρίων που περιλαμβάνονται στην τράπεζα πληροφοριών του...ΔΣΑ (!). Δηλαδή, η διαδικτυακή πύλη adjustice δημιουργήθηκε για να αναρτάται στο διαδίκτυο το υλικό τράπεζας νομικών πληροφοριών νπδδ, στην οποία ex officio έχει πρόσβαση ο πλέον του μισού δικηγορικός κόσμος της χώρας και περιλαμβάνει κάποιες αποφάσεις από τη νομολογία που παράγουν τα ανωτέρω δικαστήρια; Τι συναλλαγή αυτή; Δέκα χρόνια ο ανάδοχος του έργου και οι δικαστές που ενεπλάκησαν σε αυτό δεν μπορούσαν να ανωνυμοποιήσουν τη νομολογία; Εν τέλει στο σύνολο της νομολογίας που περιλαμβάνεται στην πύλη αυτή έχουν πρόσβαση μόνον οι δικαστές (και όσοι φίλοι τους έχουν κωδικό πρόσβασης). Ποιός θα λογοδοτήσει γι΄ αυτό το αίσχος;