Αρχική Μέτρα επιτάχυνσης και εξορθολογισμού της διοικητικής δίκηςΆρθρο 04 – Σχέση της διοικητικής με την πολιτική και την ποινική δίκηΣχόλιο του χρήστη Ασπασία Ξουρή | 13 Οκτωβρίου 2016, 21:50
Υπουργείο Δικαιοσύνης Μεσογείων 96, Τ.Κ. 11527 Τηλ: 213-1307000 email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@justice.gov.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Επιλέγω να σχολιάσω αυτό το άρθρο, επειδή είναι το πρώτο που εισάγει τροποποιήσεις σε διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας. Ελλείπουν από τις προτεινόμενες τροποποιήσεις οι προσθήκες δύο διατάξεων, οι οποίες θα απλοποιήσουν και θα επιταχύνουν τη διοικητική δίκη εναρμονίζοντας τον ΚΔΔ/μίας, ως προς τα ζητήματα των δύο διατάξεων, με την ΕΣΔΑ. Πρόκειται για τις εξής: (α) Διάταξη δυνάμει της οποίας το διοικητικό δικαστήριο θα δεσμεύεται ως προς τη νομιμοποίηση πληρεξούσιου δικηγόρου ανώνυμης εταιρείας από τα όλα τα αναφερόμενα ή/και προσαρτημένα στο συμβολαιογραφικό δικαστικό πληρεξούσιο έγγραφα (σύσταση, καταστατικό, εκπροσώπηση) που αυτός προσκομίζει για τη νομιμοποίησή του. Και τούτο, διότι με την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ 398/2015 κρίθηκε ότι από τις υφιστάμενες διατάξεις των άρθρων 23,25,26,27,28 και 30 του ΚΔΔ/μίας η προσκόμιση στο διοικητικό δικαστήριο ουσίας μόνον του συμβολαιογραφικού δικαστικού πληρεξουσίου και όχι και των λοιπών νομιμοποιητικών στοιχείων συνιστά λόγο απόρριψης του ενδίκου βοηθήματος ή μέσου. Η αντίθεση με τη νομολογία του ΕΔΔΑ επί του άρθρου 6§1 της ΕΣΔΑ είναι προφανής, επειδή εμποδίζεται η πρόσβαση του ενδιαφερόμενου στο δικαστήριο κατά τρόπο ή σε σημείο που να θίγεται ουσιαστικά το δικαίωμά του σε δίκαιη δίκη. Επιπλέον, η προτεινόμενη διάταξη θα αποκαθιστούσε μία προφανή αντινομία της ανωτέρω απόφασης με τα άρθρα 92§4 του Συντάγματος, 1§1 του Κώδικα Συμβολαιογράφων 169§1, 171§1 και 30§2 του ΚΔΔ/μίας από τις οποίες συνάγεται ότι το συμβολαιογραφικό έγγραφο είναι δημόσιο έγγραφο, που συντάσσεται από άμισθο δημόσιο λειτουργό και φέρει πλήρη απόδειξη ως προς όλα όσα αναφέρει. Όσο το νομοθετικό όργανο θα παραλείπει να θεσπίσει την προτεινόμενη διάταξη θα επιβραδύνεται η απονομή της Δικαιοσύνης στις περιπτώσεις που διάδικος σε διοικητική δίκη επί διαφοράς ουσίας είναι ανώνυμη εταιρεία, δια της επιβάρυνσης του έργου των διοικητικών δικαστών με το καθήκον να ελέγχουν σωρεία εγγράφων που αφορούν τη σύσταση, το καταστατικό με τις τροποποιήσεις του και την εκπροσώπηση της ανώνυμης εταιρείας. (β) Διάταξη δυνάμει της οποίας το διοικητικό δικαστήριο υποχρεούται να καλέσει τον πληρεξούσιο δικηγόρο να συμπληρώσει τυπικές παραλείψεις ακόμη κι όταν αυτός παρίσταται με δήλωση.Εφόσον ο ΚΔΔ/μίας δίδει τη δυνατότητα στους διαδίκους να παρίστανται δια πληρεξουσίων δικηγόρων που παρίστανται προσωπικώς ή με δήλωση δεν είναι επιτρεπτό από άποψη της αρχή της δικονομικής ισότητας, η οποία αποτελεί έκφανση της αρχής ισότητας, να μην επιτρέπεται στο διοικητικό δικαστή να καλέσει τον πληρεξούσιο δικηγόρο όταν αυτός παρίσταται με δήλωση να συμπληρώσει τυπικές παραλείψεις. Με την προτεινόμενη διάταξη θα εφαρμοστεί και ως προς το ζήτημα που αυτή θα ρυθμίσει η αρχή της δικονομικής ισότητας, η οποία προβλέπεται για τα δίκες στα διοικητικά δικαστήρια στο άρθρο 40 του ΚΔΔ/μίας. Σύμφωνα με τη διάταξη αυτή οι διάδικοι είναι ίσοι ενώπιον του νόμου κι έχουν τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις.